ppmarian Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Cos buczy - huczy z przodu przy ostrzejszym hamowaniu przy predkosciach powyzej 100km/h (glownie przy hamowaniu "austradowym"). Dzwiek podobny jak w pociagu.... Kierownica nie telepie i nic nie jest wyczuwalne. Podejrzane klocki z przodu tez zostaly zmienione na nowe ( stare byly mocno zuzyte).. Luzow w zawieszeniu brak. Tarcze bez progu maja ok. 20kkm Macie jakies pomysly? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tomrad Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Nowe klocki nie zgrały się ze starymi tarczami. Ewentualnie mogą być zwichrowane tarcze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
technix Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Łożysko Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Skrzynia ręczna czy AT? Bo przy automatycznej i zużytym dyfrze też tak jest. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 13 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Skrzynia AT. Jak mozna sprawdzic dyfer? Poza tym bylby to chyba pierwszy przypadek w subary zeby otwarty przedni dyfer padl. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 13 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Nowe klocki nie zgrały się ze starymi tarczami. Ewentualnie mogą być zwichrowane tarcze. Na starych tez buczlo dlatego zmienilem na nowe. Zwichrowane tarcze czulbym na kierownicy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 13 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 ŁożyskoKtore odzywa sie tylko przy hamowaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Jeśli to faktycznie łożysko koła to za jakiś czas będzie je słychać nie tylko przy ostrym hamowaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Skrzynia AT. Jak mozna sprawdzic dyfer? Poza tym bylby to chyba pierwszy przypadek w subary zeby otwarty przedni dyfer padl.Dyfer wyje w czasie jazdy między 60 - 100km/h bo wcześniej jeszcze nie słychać a później już nie słychać No i przy hamowaniu. Im ostrzejsze tym mocniej brzmi jak tramwaj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 13 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Podczas jazdy jest cisza nic nie wyje. Mialem fso1500 wiec wiem jak dla dyfer wyje. Tu jest buszenie huczenie - inna czestotliwosc (nizsza) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luki Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Może to opony? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Może to opony? Też tak pomyślałem, może zimowe ma założone albo są wyząbkowane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 W Bravie miałem to samo w przypadku jak miałem zużyte hamulce z tyłu, po wymianie jak ręką odjął. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Cos buczy - huczy z przodu przy ostrzejszym hamowaniu przy predkosciach powyzej 100km/h (glownie przy hamowaniu "austradowym"). Dzwiek podobny jak w pociagu.... Kierownica nie telepie i nic nie jest wyczuwalne. Podejrzane klocki z przodu tez zostaly zmienione na nowe ( stare byly mocno zuzyte).. Luzow w zawieszeniu brak. Tarcze bez progu maja ok. 20kkm Macie jakies pomysly? Mialem tak po zmianie na klocki Ferodo + tarcze Ferodo. Hamowanie z v>100km/h mialem wrazenie, ze sie uklad hamulcowy rozsypie. Po jakims czasie sie uspokoilo, co nie zmienia faktu, ze wiecej tego zestawu nie kupie pomimo tego, ze w drugim aucie wszystko bylo w porzadku.Acha, tarcze wozilem ze soba w bagazniku ze dwa lata zanim je zalozylem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 13 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Też tak pomyślałem, może zimowe ma założone albo są wyząbkowane...Opony zimowe to fakt ale zeby buczaly tylko przy hamowaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 13 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 W Bravie miałem to samo w przypadku jak miałem zużyte hamulce z tyłu, po wymianie jak ręką odjął.Z tylu sa bębny i fakt dawno tam nie zagladalem...Tylko ze dzwiek wyrazie niesie sie z przodi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 13 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Mialem tak po zmianie na klocki Ferodo + tarcze Ferodo. Hamowanie z v>100km/h mialem wrazenie, ze sie uklad hamulcowy rozsypie. Po jakims czasie sie uspokoilo, co nie zmienia faktu, ze wiecej tego zestawu nie kupie pomimo tego, ze w drugim aucie wszystko bylo w porzadku. Acha, tarcze wozilem ze soba w bagazniku ze dwa lata zanim je zalozylem Tarcze sa brembo a klocki remsa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marek t Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Z tylu sa bębny i fakt dawno tam nie zagladalem... Tylko ze dzwiek wyrazie niesie sie z przodi W bravie było tak samo, z tyłu bębny i okładziny nie hamowały w ogóle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Cos buczy - huczy z przodu przy ostrzejszym hamowaniu przy predkosciach powyzej 100km/h (glownie przy hamowaniu "austradowym"). Dzwiek podobny jak w pociagu.... Kierownica nie telepie i nic nie jest wyczuwalne. Podejrzane klocki z przodu tez zostaly zmienione na nowe ( stare byly mocno zuzyte).. Luzow w zawieszeniu brak. Tarcze bez progu maja ok. 20kkm Macie jakies pomysly? Klocki. Mam tak samo, trochę się zeszkliły i buczą. Niestety przeszlifowanie nie wiele daje, wg serwisu niektóre tak mają. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Z tylu sa bębny i fakt dawno tam nie zagladalem... Tylko ze dzwiek wyrazie niesie sie z przodi bebny czy tarczo-bebny ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 13 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 bebny czy tarczo-bebny ?Bebny Tarczo bebny sa w wersji turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
johnson Napisano 13 Marca 2016 Udostępnij Napisano 13 Marca 2016 Mi buczal gowniany klocek. Po zalozeniu lepszych byli cicho ale remsa to ok firma wiec troche dziwne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MAJ Napisano 14 Marca 2016 Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 Z tylu sa bębny i fakt dawno tam nie zagladalem... Tylko ze dzwiek wyrazie niesie sie z przodi To być może dlatego że tył nie hamuje i przód wtedy jest przeciążony, nabiera to znaczenia przy ostrzejszym hamowaniu z większych prędkości. Przy niższych prędkościach lub łagodniejszym hamowaniu wydajność przednich hamulców będzie wystarczająca aby problem się nie uzewnętrznił. Miałem ten problem w Fiacie Bravo I bez ABS - winny był uszkodzony korektor siły hamowania, który to powodował że zaburzony był stosunek sił przód-tył nie do wychwycenia na rolach. Nie twierdzę na 100% że w Twoim przypadku jest tak samo (już dawno nie ma na rynku konstrukcji z korektorem, funkcję tę przejął ABS) ale przyjrzyj się tylnym hamulcom, może i tym razem będzie to właściwy trop jeśli okażą się z jakiegoś powodu nieprawidłowo działające. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 14 Marca 2016 Autor Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 auto mialo przeglad 1miesiac temu - test hamulcow wzorowo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MAJ Napisano 14 Marca 2016 Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 auto mialo przeglad 1miesiac temu - test hamulcow wzorowo Zauważ iż w opisywanym przeze mnie przypadku problem nie został wychwycony na rolkach - tam też test hamulców wypadał wzorowo. Nikt nie ma takiego czucia w stopie aby określić że osiągana zakładana siłą hamowania na tyle występuje przy nadmiernym nacisku na pedał hamulca niż w przypadku hamulców przednich. Oczywiście wiadomo że siła na tylnych hamulcach jest mniejsza, jednakowoż problem może stanowić (strzelam, dokładnych zależności nie znam) że osiąga się zakładaną siłę hamowania na tylnych hamulcach przy powiedzmy 2,5x zamiast 1,3x większym nacisku na pedał. W rzeczywistości efekt był taki, że w momencie gdy tył zaczynał na rolkach hamować osiągając prawidłowe wartości - przód był już daaaawno zablokowany na maksa, czyli na drodze nie zachodził przypadek aby przód i tył hamował wspólnie (uwzględniając różnicę sił). Aby to sprawdzić należałoby przetestować hamulce wraz z pomiarem nacisku na pedał hamulca, lub na rolkach czterech kołach jednocześnie (nie słyszałem o takiej możliwości) Oczywiście opisywany przeze mnie przypadek jest jednym z możliwych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 14 Marca 2016 Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 auto mialo przeglad 1miesiac temu - test hamulcow wzorowo A po takim wyjącym hamowaniu zatrzymaj się i zerknij czy tarcze nie są "fioletowe". IMHO przegrzewają się bo: za cienkie, albo badziew, albo to co pisze @@MAJ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
muzz Napisano 14 Marca 2016 Udostępnij Napisano 14 Marca 2016 ja u siebie mam podobnie z tym, że wystarczy ostrzejsze hamowanie z ok. 80-100 km/h... też bucząco-huczacy dźwięk z przodu, tarcze i klocki ok, ostatnio sprawdzane zaciski... też zachodzę w głowę ocb... pamiętam, że rzeczywiście jak miałem samochody z bębnami z tyłu to przy ostrzejszym hamowaniu z bębnów takie odgłosy dochodziły... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Joki Napisano 15 Marca 2016 Udostępnij Napisano 15 Marca 2016 Przy przegrzaniu tarcze zaczynają dudnić a nie buczeć. Identycznie jak zaciągnięty bębnowy ręczny podczas jazdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kraviec Napisano 16 Marca 2016 Udostępnij Napisano 16 Marca 2016 U mnie kiedyś w lanosie na głośne hamulce przy dużych prędkościach pomogła wymiana płynu ale taka prawdziwa przez wyjęcie tloczkow i wylanie całego syfu, wyszło na to że płyn się chyba gotował, bo i hamulce trochę słaby w końcowej fazie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 15 Maja 2016 Autor Udostępnij Napisano 15 Maja 2016 info dla potomnych dolanie 200ml oleju do przedniego dyfra zalatwilo sparawe na bagnecie bylo min teraz teaz jest max... wytlumaczy mi ktos dlaczego niski stan oleju w dyfrze powodowal buczenie przy hamowaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 15 Maja 2016 Udostępnij Napisano 15 Maja 2016 Mialem tak po zmianie na klocki Ferodo + tarcze Ferodo. Hamowanie z v>100km/h mialem wrazenie, ze sie uklad hamulcowy rozsypie. ) Tak samo miałem! Dopiero jak wywaliłem Ferodo, to objawy ustały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.