Skocz do zawartości

Opel Astra4/ Renault Fluence/Skoda Rapid Spaceback/ Fiat Tipo - co wybrać


wawo

Rekomendowane odpowiedzi

Musi być nowy z lpg. Komplet poduszek, zakup raczej w kolejnej wyprzedaży rocznikowej w kredycie 50/50. Istotne są warunki gwarancji, faktyczna bezawaryjność i niezawodność (oczywiście niczego nie można powiedzieć o tym tipo). 

Z tych astra 4 będzie najdroższa, pytanie czy produkcję utrzymają na koniec 2016, jak nie, czy będzie astra5 w wersji active. 

Osobiście skłaniam się do astry. Pozostałe wyjdą w cenie 50+, przy czym ten rapid to taka B+ .

Przebiegi roczne mamy na poziomie 40-45 kkm (na dwa lanosy, sukcesywnie wymieniane). 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno się orientowałem odnośnie LPG w autach, i wychodzi że jedynie co, to się nadają silniki 1.4 Turbo w Oplu Astra i 1.4 z Tipo. 1,6 115 KM we fluence jest chyba taki jak w Dusterze, dowiedziałem się że instalacji LPG w Dusterze do tego silnika obecnie nie oferują (zawiesili czy jakoś tak).  Jak macie jakieś info, to też byłbym zainteresowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rapid odpada jak chcesz LPG - chyba że ci dotrysk benzyny nie przeszkadza ;)

 

Dotrysk nie jest duzym problemem (obecnie mam ustawiony na poziomie 10% i nie boli, co prawda moje 10% to stala wartosc, nie tak jak w skodzie 7% dla 3-4kobr i 100% powyzej 4kobr).

Patrze, ze doplata za LPG tez jakas ogromna nie jest, szkoda ze na "maluchach" oferta sie konczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niedawno się orientowałem odnośnie LPG w autach, i wychodzi że jedynie co, to się nadają silniki 1.4 Turbo w Oplu Astra i 1.4 z Tipo. 1,6 115 KM we fluence jest chyba taki jak w Dusterze, dowiedziałem się że instalacji LPG w Dusterze do tego silnika obecnie nie oferują (zawiesili czy jakoś tak).  Jak macie jakieś info, to też byłbym zainteresowany.

We Fluence było 110, teraz 115 - to inny silnik. Z tego co ja wiem, to "nieoferowanie" instalacji LPG było związane z homologowaniem tejże na Euro 6 bodaj. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli możesz założyć we własnym zakresie czy nie masz pewności? No i czy ten silnik sie nadaje?

A w Dusterze i innych Renault ten stosowany teraz 1,6 115KM to nie jest czasem konstrukcja Nissana i dlatego nie ma możliwość LPG :hmm: ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdziwisz się bo w KIA RIO też jest więcej miejsca... niż w Lanosie

weź pod uwagę jeszcze Kia Venga - to bije prawie każdy kompakt pod względem przestronności zarówno wewnątrz jak i w bagażniku.

 

Proszę wskaż na silniki w KIA VENGA nadające się do zagazowania, pozwalajace na osiąganie elastyczności nie gorszej niż w lanosie (11,5).  W Venga miejsca jest więcej, w rio - dyskutowałbym. Nie lubię wysoko siedzieć, nadto samochód jest za wysoki (Venga). No i cena. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę wskaż na silniki w KIA VENGA nadające się do zagazowania, pozwalajace na osiąganie elastyczności nie gorszej niż w lanosie (11,5).  W Venga miejsca jest więcej, w rio - dyskutowałbym. Nie lubię wysoko siedzieć, nadto samochód jest za wysoki (Venga). No i cena. 

 

W Rio miejsca jest naprawdę dużo jak na auto tej klasy. Zarówno dla kierowcy, jak i na tylnym siedzeniu. Jest więcej nawet niż w niejednym kompakcie. W zasadzie tylko po szerokości auta czuć, że jednak jest to klasa B. Co do gazu, to chyba do silników 1.2 oferowali instalację, do 1.4 niestety nie. Chociaż jak dla mnie ma to średni sens w takim aucie. Moje Rio 1.4 pali średnio poniżej 7l. benzyny na setkę. Przy takim spalaniu nie warto imho się bawić z gazem, no chyba że ktoś jeździ po 50 tys. km rocznie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W mojej Rio w sedanie siedzi 1.2 z fabryczną instalacją Brc. Zbiera się to lepiej niż moja stara Astra G 1.6 8v. Zaskoczeniem dla mnie jest ilość miejsca w środku w porównaniu do Astry. Wypadają podobnie.

 

Jakie masz spalanie gazu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Proszę wskaż na silniki w KIA VENGA nadające się do zagazowania, pozwalajace na osiąganie elastyczności nie gorszej niż w lanosie (11,5).  W Venga miejsca jest więcej, w rio - dyskutowałbym. Nie lubię wysoko siedzieć, nadto samochód jest za wysoki (Venga). No i cena. 

 

nie polecam silników kji do gazowania bo gniazda zaworowe osiadaja przy przbiegu 150-200tys. co sie konczy remontem głowicy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dlatego jestem przeciwnikiem wszelkich przeróbek silników pod lpg, chyba, że jest to instalacja fabryczna

Fabrycznie rzadko można spotkać.

Jeśli już to dokładane do silników, które zostały dostosowane do instalacji LPG.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fabrycznie rzadko można spotkać.

Jeśli już to dokładane do silników, które zostały dostosowane do instalacji LPG.

 

tak jest astrą 4

czy w astrze 5 będzie lpg?

 

biorąc pod uwagę ilość Astr 4 z dostępnością części powinien być mniejszy problem niż w przypadku części do Fluence (prawie wszystko z Megane?) czy mylę się?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak jest astrą 4

czy w astrze 5 będzie lpg?

 

biorąc pod uwagę ilość Astr 4 z dostępnością części powinien być mniejszy problem niż w przypadku części do Fluence (prawie wszystko z Megane?) czy mylę się?

W Astrze 5 LPG nie jest w ogóle przewidziane konstrukcyjnie (info z salonu, od kumatego sprzedawcy). Nawet dealerzy żałują, bo sprzedaż Astr z LPG ponoć stanowiła znaczącą część benzynowców - sporo klientów właśnie z powodu fabrycznej instalacji wybierało Astrę, tym bardziej ze były okresy promocji gdy różnica w cenie wynosiła 2tyś zł i nawet mniej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W Astrze 5 LPG nie jest w ogóle przewidziane konstrukcyjnie (info z salonu, od kumatego sprzedawcy). Nawet dealerzy żałują, bo sprzedaż Astr z LPG ponoć stanowiła znaczącą część benzynowców - sporo klientów właśnie z powodu fabrycznej instalacji wybierało Astrę, tym bardziej ze były okresy promocji gdy różnica w cenie wynosiła 2tyś zł i nawet mniej.

 

Do kiedy tego sedana (astra 4) chcą produkować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi być nowy z lpg. Komplet poduszek, zakup raczej w kolejnej wyprzedaży rocznikowej w kredycie 50/50. Istotne są warunki gwarancji, faktyczna bezawaryjność i niezawodność (oczywiście niczego nie można powiedzieć o tym tipo). 

Z tych astra 4 będzie najdroższa, pytanie czy produkcję utrzymają na koniec 2016, jak nie, czy będzie astra5 w wersji active. 

 

Ja latam od sierpnia 2014 Astrą 4 1.4 T 120 km, kombi.

Z auta jestem bardzo zadowolony, prowadzi się bardzo dobrze, jest świetnie wyciszony, wygodny samochód dla kierowcy. Mi dynamika wystarczy, moment około 200 Nm sprawia że wyprzedzanie jest w miarę ok.... dupki nie urywa jednak można w miarę bezpiecznie wyprzedzać. Z cech danego auta to ciężko mi znaleźć coś co by wyróżniało je od pozostałych... ja sobie bardzo chwalę skórzaną kierownicę oraz audio z 7 głośnikami. Czasem lubię łupnąć. Plastiki przyzwoite, po 140 kkm nic nie puka, nic nie trzeszczy, nic się w środku nie porysowało.

 

Z wad auta - mało miejsca na nogi z tyłu dla pasażera, ja mam 180 cm wzrostu, lubię obniżyć siedzenie i mieć wyprostowane nogi i wyciągniętą do siebie kierownicę. Do tego mam w miarę pionowo oparcie ( to pozycja aby nie bolały plecy ). Za mną ciężko jest już mówić o komfortowym siedzeniu, pasażer między moim oparciem a kanapą ma około 15 cm....

 

Z awarii tylko jedna, została wymieniona pokrywa zaworów, jest do niej dobudowana odma i jest tam zaworek zwrotny. Delikatnie piszczało, jak jakaś rolka np. od napinacza rozrządu.

Auto ma przejechane od siepnia 2014 prawie 140.000 km - więc uważam że jest całkiem ok. Wiem że pokrywy ( zawór odmy) poprawili.

Ogólnie polecam auto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a jak Ci pali ta astra?

i jak traktujesz turbine, studzisz po kazdej jezdzie na wolnych obrotach przed wylaczeniem silnika jak w dieslu?

pozdrawiam

 

Średnie spalanie mam około 6,5 litra na normalnych drogach, prędkość do 120 km/h. Na autostradzie około 7 litrów przy około 150 km/h.

Turbiny nie schładzam, jednak nie mam sytuacji że "butuję" np. na autostradzie i gaszę na parkingu po chwili. Przeważnie zanim zgaszę przejadę jakiś kawałek miastem więc się uspokoi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.