Matiq Napisano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2016 bo dzisiaj byłem założyć opony i wulkanizator powiedział że nie trzeba O.o Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2016 Jeśli zakłada opony na felgi, to trzeba! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szyman Napisano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2016 trzeba a jeśli twierdzi że nie to zmień "speca" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 12 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2016 Ciekawe dlaczego tak powiedział? Moze nie miał czasu robić? Bo dziwne ze zrezygnowal z zarobku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 13 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2016 bo dzisiaj byłem założyć opony i wulkanizator powiedział że nie trzeba O.o A łozyska Ci w nich jakby co za darmo wymieni? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 13 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2016 bo dzisiaj byłem założyć opony i wulkanizator powiedział że nie trzeba O.o Dawno takiej głupoty nie słyszałem Nie mówił Ci coś jeszcze zabawnego ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chaos Napisano 13 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2016 Dawno takiej głupoty nie słyszałem Nie mówił Ci coś jeszcze zabawnego ? Ja tez kiedyś coś takiego słyszałem tylko dotyczyło kol osi bliźniaczej w ciezarowce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 13 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2016 bo dzisiaj byłem założyć opony i wulkanizator powiedział że nie trzeba O.o Niektórzy mają takie dziwne pomysły - spotkałem się nawet z takimi zaleceniami producenta samochodu (wyważenie przednich kół było cześcią przeglądu, wyważenie tylnych - już nie). Bierze się to pewnie stąd, że niewyważone przednie koła dadzą się często wyczuć jako wibracje odczuwalne na kierownicy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 13 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2016 Tył jest czesto traktowany po macoszemu. Czesto zawias nie ma regulacji, kol nie wywazaja a opony wsadzaja lyse, bo przeciez przod ciagnie i kieruje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 13 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2016 Kiedyś, dawno temu (ponad 20 lat) jeździłem Żukiem i też żaden zakład nie chciał wyważać kół do tego sprzęta Więc może problem w aucie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 13 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2016 Bierze się to pewnie stąd, że niewyważone przednie koła dadzą się często wyczuć jako wibracje odczuwalne na kierownicy... Zaś tylne wibrowaniem całego auta 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hefi Napisano 13 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2016 Zaś tylne wibrowaniem całego auta Dokładnie, na tyłku gorzej czuć niż na kierownicy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
romano11 Napisano 13 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2016 bo dzisiaj byłem założyć opony i wulkanizator powiedział że nie trzeba O.o Jeśli to są felgi 12" do malucha, to ma rację: całe życie z maluchem (6 lat) przejeździłem bez jakiegokolwiek wyważania i nigdy nie było z tego powodu wibracji (większych, niż fabryka przewidziała ). Jednak większe średnice, większe szybkości rozwijane przez współczesne pojazdy - wyważam bez względu na podział przód/tył, bo to bez sensu - raz w roku zmieniam koła osiami między sobą. Tak samo w 2oo - wyważone jest koło przednie i tylne i sam nie spotkałem jeszcze takiego magika. Co innego przy łataniu dziurki w oponie - wtedy pan nie wyważył koła, bo przed demontażem opony zaznaczył jej położenie względem felgi i założył tak, jak była. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sedicivalv0le Napisano 13 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2016 Tył jest czesto traktowany po macoszemu. Czesto zawias nie ma regulacji, kol nie wywazaja a opony wsadzaja lyse, bo przeciez przod ciagnie i kieruje niesłusznie , bo auto '' jeździ tyłem '' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 13 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2016 Jeśli to są felgi 12" do malucha, to ma rację: całe życie z maluchem (6 lat) przejeździłem bez jakiegokolwiek wyważania i nigdy nie było z tego powodu wibracji Właśnie miałem to pisać - nie wiem z czego to wynika. Tylko z rozmiaru koła? Ujeżdżałem 2 maluchy, przy czym ten drugi nierzadko na trasach, ganiany nie raz po 100km/h Nigdy nie wyważałem tam kół, nic nie trzęsło, jechał równo tylko trochę głośno (wycie silnika i skrzyni) Dętki plus opony. A weź nie wyważ w czymkolwiek innym... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
delco Napisano 13 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2016 Bo dziwne ze zrezygnowal z zarobku.Zrezygnował z wyważania - sadzisz ze mnie policzył za wymianę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jay Napisano 13 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2016 Zrezygnował z wyważania - sadzisz ze mnie policzył za wymianę? Ups Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Matiq Napisano 13 Kwietnia 2016 Autor Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2016 dzisiaj byłem u innego wulkanizatora, 20 zł i po problemie :D aha koła to alu 14" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2016 bo dzisiaj byłem założyć opony i wulkanizator powiedział że nie trzeba O.o Nie odwiedzaj więcej tego "speca" bo skoro ma takie mądre pomysły, to nie ufałbym, że przednie Ci dobrze zrobi Tylne jak najbardziej się wyważa! Niewyważenie tyłu wpływa na łożyska tylnych kół, zawieszenie tylne, wreszcie na komfort jazdy. Któregoś lata zgubiłem część odważników na tylnym kole i podczas jazdy autostradą było to czuć to na tyłku i na kierownicy. Z podobnych mądrości, jak te o tym tyle, to kilkanaście lat temu pewien dziadzia wulkanizator próbował mnie przekonać, że koła wyważa się raz - przy montażu opon na felgi i to starczy na lata, aż do końca żywota opony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2016 że koła wyważa się raz - przy montażu opon na felgi i to starczy na lata, aż do końca żywota opony Jeśli opona zużywa się równomiernie, felgi nie pokrzywisz a ciężarków nie zgubisz to tak może być Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2016 Jeśli opona zużywa się równomiernie, felgi nie pokrzywisz a ciężarków nie zgubisz to tak może być Miewałem opony, które wymagały doważania raz na kilkadziesiąt tkm, ale i takie, które co kilka. Sooro też zależy od dróg, po jakich się jeździ. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2016 bo dzisiaj byłem założyć opony i wulkanizator powiedział że nie trzeba O.o U mnie to nagminne, bo po prostu maja lenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2016 Jeśli opona zużywa się równomiernie, felgi nie pokrzywisz a ciężarków nie zgubisz to tak może być Raz zahamuj tak naprawde awaryjnie albo bardzo dynamicznie rusz i juz sie moze opona troszke przekrecic na feldze i cale wywazenie na nic. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2016 Raz zahamuj tak naprawde awaryjnie albo bardzo dynamicznie rusz i juz sie moze opona troszke przekrecic na feldze i cale wywazenie na nic. W normalnych autach zdarzyć się może "przekręcenie" opony na feldze przy prawidłowym ciśnieniu powietrza Osobiście nic takiego mi się nie zdarzyło, dodatkowo przy kołach z dętką to chyba takie zjawisko równa się kapeć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
A_Kras Napisano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2016 Moze sie zdarzyc jak najbardziej. Mi sie zdarzylo. A wiedzialem po tym, ze wulkanizator oznaczyl kreseczke rowno z wentylem. Ale jezdzilem dosyc dynamicznie, bylo pare ostrych hamowan i na obu przednich kolach te kreseczki byly przesuniete. Nieduzo ale byly. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2016 Moze sie zdarzyc jak najbardziej. Mi sie zdarzylo. A wiedzialem po tym, ze wulkanizator oznaczyl kreseczke rowno z wentylem. Ale jezdzilem dosyc dynamicznie, bylo pare ostrych hamowan i na obu przednich kolach te kreseczki byly przesuniete. Nieduzo ale byly. Mam podejrzenie, że jak się nie przesunie świeżo po montażu (świeże mazidło na rancie opony) to potem nie ma szans się przesunąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danielei_punto Napisano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2016 Mam podejrzenie, że jak się nie przesunie świeżo po montażu (świeże mazidło na rancie opony) to potem nie ma szans się przesunąć. Pewnie zależy, jak bardzo się próbuje - jakiś powód jest, że np. Bugatti Veyron ma opony przyklejane do rantów felg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
exor Napisano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2016 Z podobnych mądrości, jak te o tym tyle, to kilkanaście lat temu pewien dziadzia wulkanizator próbował mnie przekonać, że koła wyważa się raz - przy montażu opon na felgi i to starczy na lata, aż do końca żywota opony na dwoch samochodach tak mam - cale kola letnie i zimowe, zmieniam sam. opony zakladane 5-6 lat temu i wtedy wywazane. przejechane 30-40 tys km. nic sie nie dzieje, nie widze potrzeby wywazac. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lucyfer Napisano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2016 Mam podejrzenie, że jak się nie przesunie świeżo po montażu (świeże mazidło na rancie opony) to potem nie ma szans się przesunąć. Mnie się nie przesuwały nawet po złapaniu kapcia i jeździe kilkaset metrów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2016 na dwoch samochodach tak mam - cale kola letnie i zimowe, zmieniam sam. opony zakladane 5-6 lat temu i wtedy wywazane. przejechane 30-40 tys km. nic sie nie dzieje, nie widze potrzeby wywazac. Podobnie ja robię od wielu lat. Mam po dwa komplety kół. Wyważam po zamontowaniu opon i najczęściej nie trzeba wyważać do końca bieżnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2016 Mnie się nie przesuwały nawet po złapaniu kapcia i jeździe kilkaset metrów. Mnie potrafiły przesunąć się kołpaki i oprzeć o wentyl. Na nowych, nie skorodowanych felgach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zurekk Napisano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2016 Jeśli to są felgi 12" do malucha, to ma rację: całe życie z maluchem (6 lat) przejeździłem bez jakiegokolwiek wyważania i nigdy nie było z tego powodu wibracji (większych, niż fabryka przewidziała ). Jednak większe średnice, większe szybkości rozwijane przez współczesne pojazdy - wyważam bez względu na podział przód/tył, bo to bez sensu - raz w roku zmieniam koła osiami między sobą. Tak samo w 2oo - wyważone jest koło przednie i tylne i sam nie spotkałem jeszcze takiego magika. Co innego przy łataniu dziurki w oponie - wtedy pan nie wyważył koła, bo przed demontażem opony zaznaczył jej położenie względem felgi i założył tak, jak była. Latka tez ma swoba mase i jest niesymetryczna wzgledem osi kola, czyli tymbardziej trzeba wywazyc.Wysłane z mojego ALE-L21 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 14 Kwietnia 2016 Udostępnij Napisano 14 Kwietnia 2016 Jeśli opona zużywa się równomiernie, felgi nie pokrzywisz a ciężarków nie zgubisz to tak może być Opona zużywa się równomiernie, felgi prościutkie, ciężarki czasem (bardzo rzadko) się odkleją, ale nawet jak się nie odkleją to po 15-20 kkm trzeba doważać, a po doważaniu na autostradzie czuć różnicę. Fakt faktem zawsze doważałemprzód - z tyłu, poza przypadkiem że odpadł ciężarek, to nie kojarzę by mi się zdarzyło. W sumie niedziwne - przód napędza, przód mocniej hamuje, czasem na postoju kręci się kierownicą - może się coś wytrzeć bardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.