Skocz do zawartości

Nowa akcyza na sprowadzane


Fili_P

Rekomendowane odpowiedzi

Zamiast tego będzie ściągana 2-3 letnia padlina która w kraju pochodzenia ma status "szkoda całkowita

Żeby chociaż połowa aut w pl miała taki stan techniczny jak te niektóre zachodnie szkody całkowite :)

Po 2 odsieje młodych gniewnych, co za wypłatę kupują jakieś padła z dużymi silnikami

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast tego będzie ściągana 2-3 letnia padlina która w kraju pochodzenia ma status "szkoda całkowita

 

Nasze prawo jest tak dziwnie skonstruowane, że trupy wcale nie muszą być ściągane. Patologia jest i będzie.

Volvo 6 letnie kupione w Polsce 1 właściciel 60 tys przebiegu - szkoda całkowita. 

PZU wypłaca resztę daje koleś, który przyjechał po wrak. Za 3 miesiące bezwypadek salon polska serwis do końca.

Jak można dopuścić aby coś takiego trafiło na drogę, więc jak różnica czy przyjadą z Niemiec czy wyklepiemy na miejscu. 

Trzeba zmienić przepisy dotyczące aut po wypadkach, wprowadzić coś na kształt carfaxu u nas a akcyze obniżyć wtedy skończy się kombinowanie.

 

Tak było z alkoholem, akcyza spadła wpływy zwiększyły. Nagle ktoś mądry policzył zyski ile zarobią jak stawka wzrośnie i jak zawsze się przeliczyli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak zdefiniujesz trupa?

Trupem jest W140, które sprowadził mój Wujek, 4.2 V8 z nalotem 40kkm od dziadka z Austrii, czy trupem jest 2 letni Pasek B8 przypadkowo pospawany z dwóch?

 

Trupa nie zdefuniujesz wiekiem. Jedynie zidiociały głupi lud łyknie, że stare auto to złom, a że to jest właśnie elektorat PiS'u to tak robią.

Założę się, że porównując "auta powyżej 12 lat z silnikiem większym niż 4.0", ze sprowadzanymi "1-2-3 latkami" to te pierwsze są w lepszym stanie.

od trupów są stacje kontroli i policja. akcyza to kolejna opłata pod egidą "ekologii" (tej marketingowej - rządowej, bo z rzeczywistą to nie ma nic wspólnego)...

dodajmy do tego ze ktoś kto "wybiera jazdę luksusowym V8" odwdzięcza się Państwu w akcyzie w każdym litrze paliwa... także szkoda słów. nie ma to żadnego uzasadnienia które by się trzymało kupy...

nabijania kasy z tego też nie będzie, bo zaraz znajdzie się obejście i kraje sąsiednie zarobią prawdopodbnie, a rząd się obudzi - bo im spadły przychody z importu nagle...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nasze prawo jest tak dziwnie skonstruowane, że trupy wcale nie muszą być ściągane. Patologia jest i będzie.

Volvo 6 letnie kupione w Polsce 1 właściciel 60 tys przebiegu - szkoda całkowita. 

PZU wypłaca resztę daje koleś, który przyjechał po wrak. Za 3 miesiące bezwypadek salon polska serwis do końca.

Jak można dopuścić aby coś takiego trafiło na drogę, więc jak różnica czy przyjadą z Niemiec czy wyklepiemy na miejscu. 

Trzeba zmienić przepisy dotyczące aut po wypadkach, wprowadzić coś na kształt carfaxu u nas a akcyze obniżyć wtedy skończy się kombinowanie.

 

Tak było z alkoholem, akcyza spadła wpływy zwiększyły. Nagle ktoś mądry policzył zyski ile zarobią jak stawka wzrośnie i jak zawsze się przeliczyli.

szkoda całkowita nie musi wynikac ze stanu auta, a z kosztu naprawy. a że ASO i koszta rosną z roku na rok, bo stłuczka przodem wymaga wymiany 10 czujników i 4 radarów, a auto straciło na wartości i się nie opłaca w ASO naprawiać - nie znaczy ze takie auto nie moze trafic na drogę (bo komuś innemu się opłaca je naprawić). nie generalizujmy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda całkowita nie musi wynikac ze stanu auta, a z kosztu naprawy. a że ASO i koszta rosną z roku na rok, bo stłuczka przodem wymaga wymiany 10 czujników i 4 radarów, a auto straciło na wartości i się nie opłaca w ASO naprawiać - nie znaczy ze takie auto nie moze trafic na drogę (bo komuś innemu się opłaca je naprawić). nie generalizujmy.

Dlatego w UK są cztery kategorie szkody całkowitej - od "kompletnego złoma" po "w sumie to opłaca się naprawiać, ale za długo to potrwa".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda całkowita nie musi wynikac ze stanu auta, a z kosztu naprawy. a że ASO i koszta rosną z roku na rok, bo stłuczka przodem wymaga wymiany 10 czujników i 4 radarów, a auto straciło na wartości i się nie opłaca w ASO naprawiać - nie znaczy ze takie auto nie moze trafic na drogę (bo komuś innemu się opłaca je naprawić). nie generalizujmy.

 

Stłuczka 5-6 letnią Astrą III z ksenonami to koszt 5200zł/szt lampa bez osprzętu - a jeszcze nic nie zrobiliśmy. ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stłuczka 5-6 letnią Astrą III z ksenonami to koszt 5200zł/szt lampa bez osprzętu - a jeszcze nic nie zrobiliśmy. ;]

jak we mnie wjechał kolo cofając i stłukł xenon w P508. to sama lampa kosztowała 5600 :) robilem to w ASO BMW to sie koles smiał, że do BMek xenony są tańsze o 1/3 ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W końcu znalazł się rząd, który potwierdza to co głosił Jay. Tabela wspaniale klasyfikuje luksusowość aut.

Może nawet on jest w tym rządzie i pracuje nad projektem akcyzy? Może dlatego nie ma go na forum?

Hmm...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zamiast tego będzie ściągana 2-3 letnia padlina która w kraju pochodzenia ma status "szkoda całkowita

 

 

Tez popieram. Popyt nie zna prozni. Przeniesie sie znowu na nowsze samochody, klepane, spawane z dwoch/trzech tak zeby cena byla jak za tzw starsze padlo (starsze o 2-4 lata za to w lepszym stanie). Tak jak to bylo w latach 90tych. Pewnie nie na taka skale bo spoleczenstwo bogatsze i kupuje wiecej samochodow nowych z salonu albo 2-3 letnich z pewna krajowa historia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw trzeba zwiększyć sprzedaż samochodów nowych. Czyli niska akcyza i pełne odliczenie VAT dla firm niezależnie od rodzaju.

Po kilku latach, jeśli będziemy kupować pół miliona nówek rocznie, można wprowadzać blokady na import jeśli na rynku będzie odpowiednia ilość samochodów używanych z rodzimego rynku. Wtedy będziemy jeździli autami w miarę młodymi.

Poza tym wystarczy przez 3 lata pobierać 500+ i się uzbiera na akcyzę za stare V8. ;]

A jaka jest/będzie akcyza za hybrydy i elektrowozy?

 

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co z klasykami typu amerykaniec z ekstra V8 6,2 litra rocznik 67?  Czy to zabije ten import? Cos czytalem, ze ustawa celna traktuje samochody powyzej 30 lat jako samochody zabytkowe za ktore nie placi sie akcyzy .... Tylko nie wiem czy to prawda

 

prawda, ja nie płaciłem akcyzy nawet za Volvo 740 2.3 turbo z 86 roku, i takich aut będzie teraz wykwit. Do góry pójdą też auta już sprowadzone z dużymi silnikami z lat 90.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://tvnwarszawa.tvn24.pl/ulice,news,laweciarze-przeciw-wzrostowi-akcyzy,217523.html

 

 

Laweciarze przeciw wzrostowi akcyzy

 

Organizatorzy protestu twierdzą, że przez nowe stawki sprawią import używanych samochodów z zagranicy stanie się nieopłacalny, bo wysokość akcyzy może wzrosnąć nawet sześciokrotnie. Obecnie obowiązujące przepisy uzależniają wysokość opłaty od pojemności silnika samochodu i jego wartości.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

O, to samochody stare o dużej pojemności nigdy nie będą kończyły żywota, tylko zmieniały wcielenie.

Będzie można sprzedać spalony złom za 20 tyś :hehe: A ten, co tabliczki przebije też będzie zarobiony :hehe:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

szkoda całkowita nie musi wynikac ze stanu auta, a z kosztu naprawy. a że ASO i koszta rosną z roku na rok, bo stłuczka przodem wymaga wymiany 10 czujników i 4 radarów, a auto straciło na wartości i się nie opłaca w ASO naprawiać - nie znaczy ze takie auto nie moze trafic na drogę (bo komuś innemu się opłaca je naprawić). nie generalizujmy.

 

Tutaj nie generalizuje. Auto uszkodzone z tyłu aż po same fotele, tylne zawieszenie nie miało się już czego trzymać. A auto i tak trafiło znowu na rynek. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj nie generalizuje. Auto uszkodzone z tyłu aż po same fotele, tylne zawieszenie nie miało się już czego trzymać. A auto i tak trafiło znowu na rynek.

oj spójrz na to z dobrej strony... przy takich uszkodzeniach nowy wlasciciel moze sobie wybrać, czy będzie chciał kombi czy sedana, czy pickupa ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja uwazam, ze to akurat dobry projekt. Skonczy sie sprowadzanie gratow. A przynajmniej stanie sie duzo mniej oplacalne.

No a jesli ktos bedzie chcial sobie sprawic np. M3 z 2002r to one w dobrym stanie i tak sa juz w DE bardzo drogie i dzisiejsza stawka akcyzy bylaby tak samo wysoka, jesli nie wyzsza. Oczywiscie bez oszukiwania na wartosci.

 

Natomiast tanie stare premium typu Audi A8 z 1998? Coz, premium musi kosztowac, inaczej nie jest juz premium :)

 

Z deszczu pod rynnę tak naprawdę, bo napłynie złomu w postaci rozbitych ale młodych i z silnikami małymi. Z drugiej strony może ludzie się opanują i dojdą do wniosku, że podjeżdżanie 4km do pracy 1 osoba, w znikomym ruchu aut (albo mija jakieś auta albo i nie) nie jest przymusowe autem klasy D czy E, a B klasa również to sprawnie uczyni, a takie przypadki teraz obserwuję.

Sprawa kolejna-przez 12 lat targaliśmy złom z Niemiec na skalę masową, gdy oni się cieszyli pozbywając się gruchotów my się cieszyliśmy, że możemy mieć niedrogo namiastkę luksusu, teraz PL wpadła na ten pomysł co Niemcy 12 lat wstecz, tylko jak to w PL raz, że za późno o 12 lat, a dwa, że jak to w PL zaczyna się od kiepskiej strony i tak złom nam zostanie dalej, bo przecież dalej na wschód my go sprytnie nie wypchamy, a przepis spowoduje dalej ciągnięcie złomu, tylko tym razem oczyścimy zachód z rozbitych wraków, zatem byliśmy i będziemy śmietnikiem Europy tak jak nas nazywano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skończy się tak, że sprowadzone do tej pory stare samochody będą naprawiane w nieskończoność i reanimowane drutem oraz trytytkami. Bo na inne, te nowsze i bezpieczniejsze, Polaków stać już nie będzie.

Ja się tylko boję, że zagmerają zaraz coś w przepisać o zwolnieniu z akcyzy pojazdów powyżej 30 roku życia. I wtedy zrobi się słabo......

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.