Mayo Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 Mechanik mówi, że skończyła się głowica, nie nadaje się do regeneracji. Czy opłaca się kupować używaną z allegro, czy opłaca się taki taki silnik remontować? Ile może kosztować nowa, ile używana? Czy istnieje możliwość oceny technicznej używanej? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 Są zakłady regenerujące głowice i moim zdaniem ich powinieneś pytać o ocenę stanu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mayo Napisano 7 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 Teraz, Cinek napisał: Są zakłady regenerujące głowice i moim zdaniem ich powinieneś pytać o ocenę stanu. Mechanik prawdopodobnie zawiózł do takiego zakładu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 3 minuty temu, Mayo napisał: Mechanik prawdopodobnie zawiózł do takiego zakładu. Kumpel ostatnio miał podobny problem, finansowo najsensowniej wyszło wymienić cały silnik. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mayo Napisano 7 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 1 minutę temu, Cinek napisał: Kumpel ostatnio miał podobny problem, finansowo najsensowniej wyszło wymienić cały silnik. Masakra :/ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 Teraz, Mayo napisał: Masakra Kupisz używaną, mechanik Cię skasuje a gwarancji żadnej nie masz. Jak kupisz cały silnik to niektórzy dają "gwarancję rozruchową" i łatwiej udowodnić w razie W że to silnik był nie taki jak miał być. Niestety..... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 41 minut temu, Cinek napisał: Jak kupisz cały silnik to niektórzy dają "gwarancję rozruchową" i łatwiej udowodnić w razie W że to silnik był nie taki jak miał być. Sprzedawca w takim wypadku MOŻE z własnej woli przyjmie, może nie. Ale za przekładkę, olej, filtry i inne części które przy okazji wyjętego silnika trzeba zrobić i tak nikt nie zapłaci. Bez przesady, wymieniać silnik bo głowica to trup? Jeśli dół jest sprawny to imo najrozsądniej będzie szukać używanej głowicy z gwarancją rozruchową, zawieźć ją na próbę szczelności, i jeśli będzie ok to splanować i tyle. Głowica to jeszcze nie katastrofa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cinek Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 Teraz, swienty napisał: Sprzedawca w takim wypadku MOŻE z własnej woli przyjmie, może nie. Ale za przekładkę, olej, filtry i inne części które przy okazji wyjętego silnika trzeba zrobić i tak nikt nie zapłaci. Bez przesady, wymieniać silnik bo głowica to trup? Jeśli dół jest sprawny to imo najrozsądniej będzie szukać używanej głowicy z gwarancją rozruchową, zawieźć ją na próbę szczelności, i jeśli będzie ok to splanować i tyle. Głowica to jeszcze nie katastrofa. Witz w tym że głowica też może być loteryjna...Jeśli trafi dobrą to super ale jeśli już zajechaną (a sprzedaną jako w ekstra stanie) to na dzień dobry już jest w plecy i co dalej? Kolejną głowicę? Nawet ja wpadłem na to że czasem lepiej jest pozornie drożej jeśli gwarancja sukcesu jest większa. Kolega musi sobie sam przekalkulować ryzyko - @Mayo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 Godzinę temu, Mayo napisał: Mechanik mówi, że skończyła się głowica, nie nadaje się do regeneracji Pytanie z jakiego powodu się skończyła? Jeśli to nie jest jakaś typowa wada tego silnika (typu-te typy tak mają) to śmiało kupować używkę i montować 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mayo Napisano 7 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 13 minut temu, volf6 napisał: Pytanie z jakiego powodu się skończyła? Jeśli to nie jest jakaś typowa wada tego silnika (typu-te typy tak mają) to śmiało kupować używkę i montować Prawdopodobnie przytarta (?)- możliwe że przez wyciek oleju? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 11 minut temu, Cinek napisał: Nawet ja wpadłem na to że czasem lepiej jest pozornie drożej jeśli gwarancja sukcesu jest większa. Chłopie, co Ty za bzdury opowiadasz? Kupno używanego silnika w nieznanym stanie to Twoim zdaniem gwarancja sukcesu? Nawet jeśli handlarz pozwoli odpalić silnik to po minucie będziesz musiał go zgasić bo układ chłodzenia nie będzie podpięty. Na dzień dobry, skoro silnik jest już na wierzchu to trzeba wymienić rozrząd, olej, wlać nowy płyn chłodniczy. Dolicz montaż, jeśli silnik nie zagada a sprzedawca odda kasę to i tak 2k w plecy. I co wtedy doradzisz? Kupić kolejny silnik? Głowicę można kupić, i za parę groszy sprawdzić, silnika nie. Skoro twierdzisz że bez problemu ktoś przyjmie zwrot silnika, to dlaczego nie zrobić tego z głowicą? 13 minut temu, volf6 napisał: Jeśli to nie jest jakaś typowa wada tego silnika (typu-te typy tak mają) to śmiało kupować używkę i montować Dokładnie wymieniać cały silnik z powodu walniętej głowicy? Głupota przez wielkie G. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lato8 Napisano 7 Maja 2019 Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 Jak głowica padła to ciekawe co z dołem... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mayo Napisano 7 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2019 2 minuty temu, Lato8 napisał: Jak głowica padła to ciekawe co z dołem... Podobno dół żyje, chociaż mechanior mówił, że gdyby miało dojść do reanimacji silnik, to dobrze by było panewki zmienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
HARDTECHNO Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 5 godzin temu, Mayo napisał: Podobno dół żyje, chociaż mechanior mówił, że gdyby miało dojść do reanimacji silnik, to dobrze by było panewki zmienić. Znajomej też walnął ten sam silnik w Megane 2 cabrio. Regeneracja i remont przewyższał cenę zakupu używki ... Nie wiem co z tymi silnikami jest ale walnął na instalacji LPG. Znalazła goły słupek z wymienionym rozrządem bo auto dostało strzała.... Cena 2 tysięcy w porównaniu do remontu to połowa ceny 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Smigiel Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 11 godzin temu, Mayo napisał: Mechanik mówi, że skończyła się głowica, nie nadaje się do regeneracji A co się stało? Usterka jakaś była? Zerwało pasek czy może było LPG? Ja jeżdżę w SC II od 50 kkm (obecnie 235 kkm) i nic się z silnikiem nie dzieje. Na forach Renault są osoby mające po 500 kkm i nic się nie dzieje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 9 godzin temu, Mayo napisał: Podobno dół żyje, chociaż mechanior mówił, że gdyby miało dojść do reanimacji silnik, to dobrze by było panewki zmienić. Wg mnie jedyna rozsadna kosztowo opcja to kupic uzywana glowice, poskladac i jezdzic... Przed zalozeniem dac ja tylko na sprawdzenie czy jest prosta i szczelna. Wszystkie inne opcje to pewnie skoncza się dolozeniem rownowartosci tego auta. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 14 godzin temu, Mayo napisał: Mechanik mówi, że skończyła się głowica, nie nadaje się do regeneracji. Czy opłaca się kupować używaną z allegro, czy opłaca się taki taki silnik remontować? Ile może kosztować nowa, ile używana? Czy istnieje możliwość oceny technicznej używanej? Kup uzywana, najlepiej z okolicy i sprawdzic szczelnosc oraz luzy na prowadnicach. Jak firmy sprzedaja to powinna byc mozliwosc zwrotu. Szczelnosc to nawet nafta w godzine idzie sprawdzic. Do luzu na prowadnicach trzeba sciagnac sprezyny zaworowe. Z regeneracja roznie bywa. Trafisz na dobry zaklad to i dobrze zrobia, trafisz na zly (raz mialem tak) po 10-15 tys km auto kopcilo olejem jakby silnik mial sie rozpasc. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 13 godzin temu, Cinek napisał: Kupisz używaną, mechanik Cię skasuje a gwarancji żadnej nie masz. Jak kupisz cały silnik to niektórzy dają "gwarancję rozruchową" i łatwiej udowodnić w razie W że to silnik był nie taki jak miał być. Niestety..... Jest jeden problem w tej logice. I przyznam że ja go tez nie widziałem, aż za jego odkrycie nie zapłaciłem Gwarancja rozruchowa jest, ale wiesz że silnik nie działa jak już go wsadzisz do samochodu i spróbujesz pojeździć. A to oznacza, że zapłaciłeś już mechanikowi za montaż parę stówek I za wymontowanie ponowne też coś musisz zapłacić, aby odesłać silnik i odzyskac za niego kasę I ja akurat tak miałem. Zakupiony silnik do niczego się nie nadawał 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 2 minuty temu, kravitz napisał: I ja akurat tak miałem. Zakupiony silnik do niczego się nie nadawał Najlepszy jest silnik z samochodu, który został wyjęty ze sprawnego samochodu. Który mogłeś sprawdzić. Aczkolwiek nigdy nie ma 100 % pewności. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rostex Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 (edytowane) Uzywanych silników, głowic, pomp nikt przed sprzedażą nie sprawdza. Kupujesz licząc na to, że po padzie swojego tym razem będziesz mieć szczęście. Ja w takich przypadkach rzadko je miałem. W takiej renowce to pewnie z 500 zł to kosztują same uszczelki do głowicy, więc kupno kota w worku może być droższe niż się niektórym wydaje. Edytowane 8 Maja 2019 przez rostex 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 9 godzin temu, kravitz napisał: Jest jeden problem w tej logice. I przyznam że ja go tez nie widziałem, aż za jego odkrycie nie zapłaciłem 8 godzin temu, rostex napisał: Uzywanych silników, głowic, pomp nikt przed sprzedażą nie sprawdza. Ale różnica jest taka, że głowicę przed montażem można zawieźć do sprawdzenia i będzie wiadomo jaki jest jej stan. Stan silnika będzie można ocenić dopiero po montażu. W drugim wypadku traci się dużo więcej kasy. Kilka silników już wymieniałem i powtarzam, jeśli dół jest sprawny to zrobić głowicę i nic więcej nie ruszać. PS. Jeśli kupiony silnik okaże się złomem to i tak skończy się tak jak podpowiadam. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mayo Napisano 8 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 13 godzin temu, Smigiel napisał: A co się stało? Usterka jakaś była? Zerwało pasek czy może było LPG? Ja jeżdżę w SC II od 50 kkm (obecnie 235 kkm) i nic się z silnikiem nie dzieje. Na forach Renault są osoby mające po 500 kkm i nic się nie dzieje. Prawdopodobnie niski stan oleju. Nie wiadomo do końca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 Dnia 07.05.2019 o 20:49, Mayo napisał: Masakra czemu? Zobacz ile kompletny słupek kosztuje. Jak policzysz koszt regeneracji głowicy/zakupu nowej, złożeniu do kupy, nowe uszczelki, rozrząd, płyny to pieniądze podobne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
WaWeR Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 Prawdopodobnie niski stan oleju. Nie wiadomo do końca.Ale co konkretnie? Prowadnice? Zawory? Czy pekla? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mayo Napisano 8 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 Teraz, r1sender napisał: czemu? Zobacz ile kompletny słupek kosztuje. Jak policzysz koszt regeneracji głowicy/zakupu nowej, złożeniu do kupy, nowe uszczelki, rozrząd, płyny to pieniądze podobne. Dziś mechanik mi lekko 4000 PLN wyliczył Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mayo Napisano 8 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 Teraz, WaWeR napisał: 5 minut temu, Mayo napisał: Prawdopodobnie niski stan oleju. Nie wiadomo do końca. Ale co konkretnie? Prowadnice? Zawory? Czy pekla? Nie znam się za bardzo na tym. Coś się chyba na wałkach powyrabiało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 1 minutę temu, Mayo napisał: Dziś mechanik mi lekko 4000 PLN wyliczył ale za opcję silnik z przełożeniem, czy za zrobienie starego z nową glowicą? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 3 minuty temu, r1sender napisał: czemu? Zobacz ile kompletny słupek kosztuje. Jak policzysz koszt regeneracji głowicy/zakupu nowej, złożeniu do kupy, nowe uszczelki, rozrząd, płyny to pieniądze podobne. Ale za to górę silnika ma już ogarniętą, a tak kupi słupek w nieznanym stanie i za miesiąc może być powtórka. Wybór jest niestety trudny, każda z decyzji może być zła lub dobra. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mayo Napisano 8 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 Teraz, r1sender napisał: ale za opcję silnik z przełożeniem, czy za zrobienie starego z nową glowicą? zrobienie starego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 1 minutę temu, swienty napisał: Ale za to górę silnika ma już ogarniętą, a tak kupi słupek w nieznanym stanie i za miesiąc może być powtórka. Wybór jest niestety trudny, każda z decyzji może być zła lub dobra. ja liczyłem co lepiej i wyszło mi, że jednak lepiej silnik z "angola" kupić, niestety pasek strzelił i narobił bajzlu. Licząc koszt planowania, nowych zaworów, nowych prowadnic, gniazd, uszczelek, rozrządu, prawie pod 2 kafle wyszło. Dylemat nie trwał długo, bo kawałek zaworu się ułamał i gładź cylindra podrapał. Za 1300 zeta kupiłem drugi, przełozenie i robocizna we własnym zakresie. Brałem z takiego co jeszcze w aucie był i na chodzie Na allegro widzę 2.0 po 2-2,5 tysiaki 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 1 minutę temu, r1sender napisał: Na allegro widzę 2.0 po 2-2,5 tysiaki Dolicz wymianę rozrządu (to chyba oczywista sprawa jeśli silnik jest na stole), jakaś pierdołka typu olej+filtr, montaż i też wyjdzie 4k. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
r1sender Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 3 minuty temu, swienty napisał: Dolicz wymianę rozrządu (to chyba oczywista sprawa jeśli silnik jest na stole), jakaś pierdołka typu olej+filtr, montaż i też wyjdzie 4k. oczywiście, że rozrząd też trzeba liczyć ale jak jest na wierzchu to łatwiej się robi przy okazji wpadło nowe sprzęgło. Nikogo nie namawiam, każdy niech sam sobie odpowie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 1 minutę temu, r1sender napisał: Nikogo nie namawiam, każdy niech sam sobie odpowie. Najsampierw warto zobaczyć ile w ogóle warte jest takie auto, bo może nie warto ładować kasy w trupa. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 8 Maja 2019 Udostępnij Napisano 8 Maja 2019 36 minut temu, Mayo napisał: Dziś mechanik mi lekko 4000 PLN wyliczył Jak ojcu poszedl rozrzad w 1.9dci to zabawa z wymiana glowicy skonczyla sie w okolicach 3.5kPLN. Kupil uzywke za 200PLN i oddal do kompleksowej regeneracji. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mayo Napisano 11 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2019 Zgłupiałem. Nie wiem czy naprawiać stary silnik, czy szukać silnika, czy oddać ten samochód na złom Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 11 Maja 2019 Udostępnij Napisano 11 Maja 2019 Szukaj silnika, który siedzi jeszcze w aucie. Jak odpalisz i będzie cisza, to już połowa sukcesu. A jak jeszcze zainwestujesz w ciśnieniomierz do pomiaru kompresji, to już w ogóle ryzyko będzie minimalne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukass186 Napisano 11 Maja 2019 Udostępnij Napisano 11 Maja 2019 Zakład w Katowicach specjalizujący się w regeneracji głowic za samo sprawdzenie głowicy (szczelność, przemierzenie) życzył sobie 50zł. Szukalbym głowicy i pojechał przed montażem sprawdzić. W razie czego zwrócić 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mayo Napisano 11 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2019 Decyzja zapadła- na przeczekanie do nowszego auta- jutro jadę po Mondeo Mk3 2.0 TDCi Ghia. Kosztował trochę więcej niż naprawa Reni, a jest w przyzwoitym stanie. Myślałem kiedyś, że Megan zostanie w rodzinie jako young timer, jednak nie dane mu było Także Renia czeka na szczęśliwego nabywcę. 1 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 12 Maja 2019 Udostępnij Napisano 12 Maja 2019 13 godzin temu, Mayo napisał: jutro jadę po Mondeo Mk3 2.0 TDCi Ghia Z deszczu pod rynnę. 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mayo Napisano 12 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2019 5 godzin temu, swienty napisał: Z deszczu pod rynnę. jak się nie odwrócisz to ... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 12 Maja 2019 Udostępnij Napisano 12 Maja 2019 38 minut temu, Mayo napisał: jak się nie odwrócisz to ... Ty się tak nie ciesz, bo to nie ja będę za chwilę wymieniał osprzęt w Mondeo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mayo Napisano 12 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2019 9 minut temu, swienty napisał: Ty się tak nie ciesz, bo to nie ja będę za chwilę wymieniał osprzęt w Mondeo. A jaki osprzęt? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 12 Maja 2019 Udostępnij Napisano 12 Maja 2019 2 minuty temu, Mayo napisał: A jaki osprzęt? Pompa + wtryski 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mayo Napisano 12 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2019 Teraz, swienty napisał: Pompa + wtryski Ano, jakieś tam obawy są. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 12 Maja 2019 Udostępnij Napisano 12 Maja 2019 26 minut temu, Mayo napisał: Ano, jakieś tam obawy są. I kupiłeś To teraz taniej wyjdzie remont renówki 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mayo Napisano 12 Maja 2019 Autor Udostępnij Napisano 12 Maja 2019 2 minuty temu, volf6 napisał: I kupiłeś To teraz taniej wyjdzie remont renówki Pożyjom, uwidiom' Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 12 Maja 2019 Udostępnij Napisano 12 Maja 2019 14 minut temu, volf6 napisał: I kupiłeś To teraz taniej wyjdzie remont renówki Remont renówki 4, Forda 5k 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.