bielaPL Napisano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 Dziś dostałem pytanie od znajomego, czemu D się nie włącza do przodu, a R do tyłu? Albo czemu pod P nie ma od razu D którego się częściej używa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 28 minut temu, bielaPL napisał: Dziś dostałem pytanie od znajomego, czemu D się nie włącza do przodu, a R do tyłu? Albo czemu pod P nie ma od razu D którego się częściej używa? co? :D Teraz jest chyba tyle rodzajów implementacji wybierania trybu jazdy, że każdy robi na swój sposób ... rozumiem że chodzi ci o klasyczny PRND którym trzeba przechodzić całą ścieżkę? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 (edytowane) Przyzwyczajenie klientów. W Leaf przy face liftingu odwrócono pozycję na joysticku - by były zgodne z milionami sprzedanych Priusów.. Edytowane 5 Sierpnia 2019 przez grogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 5 Sierpnia 2019 Autor Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 19 minut temu, Azbest napisał: co? Teraz jest chyba tyle rodzajów implementacji wybierania trybu jazdy, że każdy robi na swój sposób ... rozumiem że chodzi ci o klasyczny PRND którym trzeba przechodzić całą ścieżkę? Dobra ale jak widzisz na fotach D jest do dołu a R do góry. Na zdrowy rozum jedziesz do przodu to do przodu powinien iść lewarek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 4 minuty temu, bielaPL napisał: Dobra ale jak widzisz na fotach D jest do dołu a R do góry. Na zdrowy rozum jedziesz do przodu to do przodu powinien iść lewarek. Mnie wkurzało by takie ustawienie. Tak jak mnie wkurza +biegu do przodu, a - do tyłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 4 minuty temu, bielaPL napisał: Dobra ale jak widzisz na fotach D jest do dołu a R do góry. Na zdrowy rozum jedziesz do przodu to do przodu powinien iść lewarek. ... a jak masz w samochodzie z manualem R przy jedynce to też wrzucasz do przodu, a jedziesz do tyłu Dla mnie akurat R do góry i D w dół jest bardziej naturalne. Wrzucając wsteczny i tak się podnoszę/prostuję żeby lepiej widzieć to tyłu, to i ręka idzie do przodu (R). Jak już jadę to przodu, to się wygodnie opieram, ręka w dół i jedziemy (D). 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 Bo w starszych automatach miałeś PRND321... W innej kolejności byłoby ustawienie tego wszystkiego bardziej skomplikowane... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 (edytowane) Godzinę temu, bielaPL napisał: Dziś dostałem pytanie od znajomego, czemu D się nie włącza do przodu, a R do tyłu? Albo czemu pod P nie ma od razu D którego się częściej używa? Techniczne pewnie chodzi o jakieś wysprzęglanie czy coś Praktycznie - żeby nie wrzucić R albo P jadąc na D. Przy tradycyjnym automacie, wyrzucenie biegu z D na N podczas jazdy jest możliwe i przebiega bez zgrzytów. Wrzucenie wstecznego mogłoby zakończyć się niemiłą niespodzianką [edit] No i tak jak wyżej wspomniano - zachowanie kolejności 1-2-3-D (biegi można wrzucać na wyższy zakres podczas jazy) Edytowane 5 Sierpnia 2019 przez camel00 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 12 minut temu, rwIcIk napisał: Mnie wkurzało by takie ustawienie. Tak jak mnie wkurza +biegu do przodu, a - do tyłu To, że przy sekwencyjnej zmianie + jest realizowany przez pociągnięcie do tyłu jest uzasadnione praktycznie - jak przyśpieszasz, to przez przeciążenia łatwiej pociągnąć do tyłu niż pchnąć do przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 2 minuty temu, grogi napisał: To, że przy sekwencyjnej zmianie + jest realizowany przez pociągnięcie do tyłu jest uzasadnione praktycznie - jak przyśpieszasz, to przez przeciążenia łatwiej pociągnąć do tyłu niż pchnąć do przodu. No właśnie u mnie jest odwrotnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 2 minuty temu, rwIcIk napisał: No właśnie u mnie jest odwrotnie. To faktycznie lipa na maxa. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 Teraz, grogi napisał: To faktycznie lipa na maxa. Może dlatego, że diesel Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 3 minuty temu, rwIcIk napisał: Może dlatego, że diesel A używasz tego w ogole? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 2 minuty temu, Maciej__ napisał: A używasz tego w ogole? Często w korkach, albo na szutrowej drodze na wsi. Nie lubię jak skrzynia ciągle zmienia biegi w takich sytuacjach. Wolę przejść na ręczną zmianę. ASO też zaleca. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 12 minut temu, grogi napisał: To, że przy sekwencyjnej zmianie + jest realizowany przez pociągnięcie do tyłu jest uzasadnione praktycznie - jak przyśpieszasz, to przez przeciążenia łatwiej pociągnąć do tyłu niż pchnąć do przodu. Tyle, że w cywilnych autach masz + u góry w zdecydowanej większości... Ale łopatki przy kierownicy rozwiązują problem... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 4 minuty temu, K3 napisał: Tyle, że w cywilnych autach masz + u góry w zdecydowanej większości... Ale łopatki przy kierownicy rozwiązują problem... Nie mam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 12 minut temu, rwIcIk napisał: Nie mam Cóż, porządne auta mają... 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 48 minut temu, rwIcIk napisał: No właśnie u mnie jest odwrotnie. A u mnie odwrotnie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tower Napisano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 Godzinę temu, rwIcIk napisał: No właśnie u mnie jest odwrotnie. W DasAuto tez jest na odwrot. Jest to faktyczie nie intuicyjne. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Polarny Napisano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 7 godzin temu, bielaPL napisał: Dziś dostałem pytanie od znajomego, czemu D się nie włącza do przodu, a R do tyłu? Albo czemu pod P nie ma od razu D którego się częściej używa? Pewnie wynika to z założenia parkowania przodem. Ruszasz do tyłu, masz najbliżej R. Później przełączasz na D. 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 1 godzinę temu, Polarny napisał: Pewnie wynika to z założenia parkowania przodem. Ruszasz do tyłu, masz najbliżej R. Później przełączasz na D. Mi to pasuje Nawet nie zastanawiam się, jak przełączam Nie pasuje mi tylko - do tyłu, a + do przodu w trybie ręcznym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 11 godzin temu, bielaPL napisał: Dziś dostałem pytanie od znajomego, czemu D się nie włącza do przodu, a R do tyłu? Albo czemu pod P nie ma od razu D którego się częściej używa? Żeby wciskając gaz do oporu trzymając rękę na dźwigni nie pociągnąć w "złą stronę", taka moja teoria Gdybyś D miał na górze i mocno depnął w gaz to teoretycznie mógłbyś wyrzucić bieg gdybyś trzymał drążek. Analogicznie z wstecznym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Filipfm Napisano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 (edytowane) 11 godzin temu, grogi napisał: To, że przy sekwencyjnej zmianie + jest realizowany przez pociągnięcie do tyłu jest uzasadnione praktycznie - jak przyśpieszasz, to przez przeciążenia łatwiej pociągnąć do tyłu niż pchnąć do przodu. Dlatego nie moge zrozumiec dlaczego w wiekszosci automatow jest na odwrot - co wiecej czasem w ramach jednego modelu i roznych wersji silnikowych moze byc na roznie. W "cywilnym" Lancerze z CVT wyzszy bieg wrzucasz do przodu a w Ralliart i evo z dwusprzeglowka wyzszy do tyłu Edytowane 5 Sierpnia 2019 przez Filipfm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 5 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 5 Sierpnia 2019 2 godziny temu, tomecki napisał: Żeby wciskając gaz do oporu trzymając rękę na dźwigni nie pociągnąć w "złą stronę", taka moja teoria Gdybyś D miał na górze i mocno depnął w gaz to teoretycznie mógłbyś wyrzucić bieg gdybyś trzymał drążek. Analogicznie z wstecznym A po co trzymac wajche w rece w przypadku automatu??? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomecki Napisano 6 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2019 A po co trzymac wajche w rece w przypadku automatu???Nigdy Ci się nie zdarzyło? Nie mówię, że cały czas, ale ruszając często trzymałem. Szczególnie przy manewrach na parkinguWysłane z mojego ONEPLUS A6013 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ArekMiz Napisano 6 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2019 13 godzin temu, rwIcIk napisał: Mi to pasuje Nawet nie zastanawiam się, jak przełączam Nie pasuje mi tylko - do tyłu, a + do przodu w trybie ręcznym A mi odwrotnie. Jak w Scenicu miałem + do przodu a - do tyłu to dla mnie było logiczne. Jak w S-Maxie mam + do tyłu a - do przodu to mi się myli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2019 1 godzinę temu, ArekMiz napisał: A mi odwrotnie. Jak w Scenicu miałem + do przodu a - do tyłu to dla mnie było logiczne. Jak w S-Maxie mam + do tyłu a - do przodu to mi się myli. Dla mnie logicznym byłoby D do tyłu i + do tyłu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zejk Napisano 6 Sierpnia 2019 Udostępnij Napisano 6 Sierpnia 2019 (edytowane) Wszyscy się swego czasu naoglądali sekwencyjnej zmiany biegów w WRC i innych rajdach zanim te rozwiązania zeszły "pod strzechy". Tak właśnie powinno być: + do siebie - od siebie i procedura startu Edytowane 6 Sierpnia 2019 przez zejk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.