ksifff Napisano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2020 Cześć! :) przymierzam się do zakupu Astry K lub Meganki 4, roczniki tak 2017-2018, silnik jaki mnie interesuje w astrze to 1.4T 150km lub 1.6T lecz ten 1.6 ciezko znalezc w tym budżecie który chce przeznaczyć na samochód, ale też mocno w głowie mi siedzi Meganka 4 ze względu na swój wyglad, tutaj nie mam pojęcia co do silnika, jak już to chyba ten 1.3, ale z tego co czytałem to pod względem technicznym astra lepiej wypada. Samochod by służył głównie po mieście i czasami jakies wyjazdy do 200km, rocznie pewnie jakies 10-15tys km by było robione, co byście polecili, na co ewentualnie zwrócić szczegolna uwagę, oraz takie pytanie dodatkowe czy w astrze w ogole zwracać uwagę na automatyczna skrzynie? ogolnie lubie automaty i bym z chęcią kupil z automatem ale czy nie jest awaryjny? bo gdzies tam slyszalem ze te automaty w astrze to takie srednie. Chętnie poczytam wasze opinie o tych samochodach. PS. budżet tak do 55tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2020 Cześć! przymierzam się do zakupu Astry K lub Meganki 4, roczniki tak 2017-2018, silnik jaki mnie interesuje w astrze to 1.4T 150km lub 1.6T lecz ten 1.6 ciezko znalezc w tym budżecie który chce przeznaczyć na samochód, ale też mocno w głowie mi siedzi Meganka 4 ze względu na swój wyglad, tutaj nie mam pojęcia co do silnika, jak już to chyba ten 1.3, ale z tego co czytałem to pod względem technicznym astra lepiej wypada. Samochod by służył głównie po mieście i czasami jakies wyjazdy do 200km, rocznie pewnie jakies 10-15tys km by było robione, co byście polecili, na co ewentualnie zwrócić szczegolna uwagę, oraz takie pytanie dodatkowe czy w astrze w ogole zwracać uwagę na automatyczna skrzynie? ogolnie lubie automaty i bym z chęcią kupil z automatem ale czy nie jest awaryjny? bo gdzies tam slyszalem ze te automaty w astrze to takie srednie. Chętnie poczytam wasze opinie o tych samochodach. PS. budżet tak do 55tys Z 55 kołami odpuść M4. 1.33 tce dostępny był od drugiej połowy 2018r. A 1.2 jest silnikiem podwyższonego ryzyka. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franas85 Napisano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2020 Z 55 kołami odpuść M4. 1.33 tce dostępny był od drugiej połowy 2018r. A 1.2 jest silnikiem podwyższonego ryzyka. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka Z jakiego względu 1.2t jest silnikiem podwyższonego ryzyka? Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2020 Z jakiego względu 1.2t jest silnikiem podwyższonego ryzyka? Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu TapatalkaProblemy z zużyciem oleju. Niby poprawiono po 2016 roku ale ciągle słychać o problemach. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2020 (edytowane) Brat kupił w 2018r Megane IV HB 1.2tce 130KM. Po roku i 8kkm sprzedał bo ASO twierdziło że znane terkotanie z nawiewów od strony kierowcy w tych autach to tzw. TTTM, problem podobno występował w innych modelach z 6 biegowymi skrzyniami manualnymi. Przy oględzinach przy sprzedaży okazywał papier z ASO że skrzynia biegów jest wolna od wad bo każdy oglądający pytał się o co chodzi z tym hałasem. Ponoć problem leżał w jakiś spinkach od mocowania przewodu serwa, ktoś tu na AK wspominał o tym ale ponoć to nietrafiona diagnoza Renault. Że problem dalej wystepuję, tak krzyczą na grupach FB. Wysprzęgliki wymieniają na gwarancji i itp. poza tym brat klapę z tyłu miał z 2 razy regulowaną. Więc pewnie można doczytać w sieci jak jesteś głębiej zainteresowany. Edytowane 19 Sierpnia 2020 przez steyr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franas85 Napisano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2020 Mam Megane iv 1.2t 130KM 2016r i oleju nie pali. Zdecydowałem się na Megane ze względu przedeszystkim że samochód jest wolny od kosztownych wad występujących w innych modelach, np. m32 w oplu, czy rozrządu w tsi. Kupiłem w 2018 i jeżdżę do tej pory. Nie jest to ideał, ma kilka denerwujących wad ale nie jest to na tyle istotne żeby było kosztowne czy bardzo uprzykrzające życie, np wspomniane terkotanie z lewej strony nawiewów, czy nierówna praca na biegu jałowym. Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2020 43 minuty temu, steyr napisał: Brat kupił w 2018r Megane IV HB 1.2tce 130KM. Po roku i 8kkm sprzedał bo ASO twierdziło że znane terkotanie z nawiewów od strony kierowcy w tych autach to tzw. TTTM, problem podobno występował w innych modelach z 6 biegowymi skrzyniami manualnymi. Przy oględzinach przy sprzedaży okazywał papier z ASO że skrzynia biegów jest wolna od wad bo każdy oglądający pytał się o co chodzi z tym hałasem. Ponoć problem leżał w jakiś spinkach od mocowania przewodu serwa, ktoś tu na AK wspominał o tym ale ponoć to nietrafiona diagnoza Renault. Że problem dalej wystepuję, tak krzyczą na grupach FB. Wysprzęgliki wymieniają na gwarancji i itp. poza tym brat klapę z tyłu miał z 2 razy regulowaną. Więc pewnie można doczytać w sieci jak jesteś głębiej zainteresowany. czyli rozumiem, że sprzedał przez denerwujące dźwięki? Bo z tego co piszesz wszystko działało, tylko terkotało z nawiewów i hałasowała skrzynia, tak? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2020 Mam Megane iv 1.2t 130KM 2016r i oleju nie pali. Zdecydowałem się na Megane ze względu przedeszystkim że samochód jest wolny od kosztownych wad występujących w innych modelach, np. m32 w oplu, czy rozrządu w tsi. Kupiłem w 2018 i jeżdżę do tej pory. Nie jest to ideał, ma kilka denerwujących wad ale nie jest to na tyle istotne żeby było kosztowne czy bardzo uprzykrzające życie, np wspomniane terkotanie z lewej strony nawiewów, czy nierówna praca na biegu jałowym. Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu TapatalkaZnajomy miał wymieniany w tym roku w ramach gwarancji silnik 1.2 tce. Powód - nagły wzrost zużycia oleju po przebiegu bodajże 40 000.Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2020 (edytowane) 3 minuty temu, maro_t napisał: czyli rozumiem, że sprzedał przez denerwujące dźwięki? Bo z tego co piszesz wszystko działało, tylko terkotało z nawiewów i hałasowała skrzynia, tak? Tak, stwierdził że wszystko ok póki jest gwarancja a później może być różnie. A że zbiegło się z tym że jednak hatchback stał się za mały dla niego to zmienił na kombi. Edytowane 19 Sierpnia 2020 przez steyr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2020 czyli rozumiem, że sprzedał przez denerwujące dźwięki? Bo z tego co piszesz wszystko działało, tylko terkotało z nawiewów i hałasowała skrzynia, tak?Terkot jest różny. U mnie w bardzo specyficznych warunkach. Musi być dokładnie 1600 RPM na 5 lub 6 biegu. Z tym, że jest to bardzo ciche terkotanie, którego nieprzyzwyczajone do tego auta ucho nie wychwyci. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2020 (edytowane) 3 minuty temu, Phil_ips napisał: Terkot jest różny. U mnie w bardzo specyficznych warunkach. Musi być dokładnie 1600 RPM na 5 lub 6 biegu. Z tym, że jest to bardzo ciche terkotanie, którego nieprzyzwyczajone do tego auta ucho nie wychwyci. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka Brat z tych co słyszą wszystko i aż za bardzo czasami, ale wspominał że oglądający też pytali o ten hałas być może znali problem. Czyli w nowszych 1.33tce dalej jest problem, zresztą wystarczy wpisać w google i pierwszy lepszy link: https://www.autocentrum.pl/usterki/renault/megane/iv/grandcoupe/silnik-benzynowy-1.3-tce-fap-140km-od-2018/dzwiny-metaliczny-dzwiek-18171/ Edytowane 19 Sierpnia 2020 przez steyr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2020 (edytowane) 5 godzin temu, ksifff napisał: ogolnie lubie automaty i bym z chęcią kupil z automatem ale czy nie jest awaryjny? bo gdzies tam slyszalem ze te automaty w astrze to takie srednie. Chętnie poczytam wasze opinie o tych samochodach. PS. budżet tak do 55tys Tam siedzi skrzynia GM 6T40/45. Koszt naprawy 6500-12500 netto. Na placu są Asty K z 2019r nowe wersja Njoy manual za ok 63000. Na używkę za 55000 bym nawet nie spojrzał. Edytowane 19 Sierpnia 2020 przez robciolas 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2020 Myślałem ze w Astrach siedzi Aisin... A tu znów jakis wynalazek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2020 Jakies dwa miesiace temu widzialem jeszcze Megane 1.3 w wersji life za 55tys. Wydaje mi sie, ze jak poczekasz do konca roku to w budzecie mozesz upolowac nowke. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2020 Jakies dwa miesiace temu widzialem jeszcze Megane 1.3 w wersji life za 55tys. Wydaje mi sie, ze jak poczekasz do konca roku to w budzecie mozesz upolowac nowke. Weszła Nowa Megane. Ceny poszybowały bardzo do góry. A kupowanie starego Megane w weesji life to strzał w stopę. Z tydzień po odbiorze zaczyna się kombinowanie co można dołożyć albo uruchomić. Jesśli kupować megane to cokolwiek powyżej Life. Różnica w wykonaniu jest ogromna. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
62545tomasz Napisano 19 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 19 Sierpnia 2020 mam AK 1.4 125 koni dobite 300 000 km padł wysprzęglik teraz a tak to śmiga aż miło szukaj wersji z fotelem AGR - bajka. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 @ksifff ani przez 5 minut bym się nie zastanawiał i bral Astrę. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 @franas85 jakie to wady są z rozrządem w tsi w omawianych samochodach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 18 godzin temu, maro_t napisał: czyli rozumiem, że sprzedał przez denerwujące dźwięki? Bo z tego co piszesz wszystko działało, tylko terkotało z nawiewów i hałasowała skrzynia, tak? juz w nowych jest to terkotanie. Z każdym Renault które testowałem co było nie tak. W jednym odpadł element deski. W kazdy chodzi drążek zmiany biegów przód-tyl podczas zmiany położenia pedału gazu, poziom wrażenia solidności na poziomie daci. Astra to klasa S przy tym megane. Od Clio/Captur 2020 te samochody zaczynają sprawiać wrażenie solidnych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 8 godzin temu, 62545tomasz napisał: mam AK 1.4 125 koni dobite 300 000 km To niemożliwe. Współczesne auta to wydumki które nie dojeżdżają do 40kkm bez kapitalki! 4 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
angrius Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 32 minuty temu, prawoimotoryzacja napisał: @ksifff ani przez 5 minut bym się nie zastanawiał i bral Astrę. A jaki tam automat siedzi? Jakiś awaryjny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 9 godzin temu, 62545tomasz napisał: szukaj wersji z fotelem AGR - bajka. I dodatkowym wygłuszeniem wnętrza Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
franas85 Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 [mention=148306]franas85[/mention] jakie to wady są z rozrządem w tsi w omawianych samochodach?W omawianych żadne. Chodziło o to że w innych markach (VW, skoda) były problemy z rozrządem w tsi. Dlatego Megane wydawała się bezpiecznym rozwiązaniem, ze względu na brak wad w jednostce napędowej (silnik i skrzynia).Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 1 minutę temu, franas85 napisał: W omawianych żadne. Chodziło o to że w innych markach (VW, skoda) były problemy z rozrządem w tsi. Dlatego Megane wydawała się bezpiecznym rozwiązaniem, ze względu na brak wad w jednostce napędowej (silnik i skrzynia). Problemy z rozrzadami w tsi skonczyly sie pewnie z 10 lat temu A 1.2 tce akurat tez dosc czesto mial problem z lancuchem i braniem oleju.... 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 14 minut temu, Maciej__ napisał: Problemy z rozrzadami w tsi skonczyly sie pewnie z 10 lat temu A 1.2 tce akurat tez dosc czesto mial problem z lancuchem i braniem oleju.... Az dziwne, że jeszcze nikt nie napisał o pękających tłokach w astrze 1.4 turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 Az dziwne, że jeszcze nikt nie napisał o pękających tłokach w astrze 1.4 turbo I pękających kolektorach, i zapiekających się zaworach odpowietrzających układ paliwowy i wodzie w drzwiach itd. Astra 1.4 turbo to niestety dno i metr mułu. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 2 minuty temu, Phil_ips napisał: I pękających kolektorach, i zapiekających się zaworach odpowietrzających układ paliwowy i wodzie w drzwiach itd. Astra 1.4 turbo to niestety dno i metr mułu. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka To co napisales to byly przypadlosci glownie pierwszych rocznikow Astry J...W mojej nic takiego nie ma miejca. Tutaj dyskusja jest o Astrze K z zupelnie innym silnikiem 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 (edytowane) 1 godzinę temu, prawoimotoryzacja napisał: W kazdy chodzi drążek zmiany biegów przód-tyl podczas zmiany położenia pedału gazu O to zauważyłem od razu jak zażywałem jazdy próbnej tą Megane IV brata jak miała ~100km przebiegu. Edytowane 20 Sierpnia 2020 przez steyr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 2 minuty temu, steyr napisał: O to zauważyłem od razu jak zażywałem jazdy próbnej tą Megane IV brata jak miała ~100km przebiegu. W Megane 1 bylo dokladnie to samo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 juz w nowych jest to terkotanie. Z każdym Renault które testowałem co było nie tak. W jednym odpadł element deski. W kazdy chodzi drążek zmiany biegów przód-tyl podczas zmiany położenia pedału gazu, poziom wrażenia solidności na poziomie daci. Astra to klasa S przy tym megane. Od Clio/Captur 2020 te samochody zaczynają sprawiać wrażenie solidnych.Co prawda mam Megane (i jestem zadowolony więc pewnie nie jestem obiektywny) ale mam również ciągły kontakt z Astrą 1.4t i Corsą 1.2. Tak gównianych samochodów jeszcze nie widziałem. Podaj mi ilość znanych fackapów uniemożliwiających jazdę w M4? Bo w Astrze jest ich co nie miara. Skrzynie, koła dwumasowe (wymiana w Astrze przy 30 kkm), pęknięte kolektory (wymiana przy 20 kkm), zgnite chłodnice (wymiana w Corsie przy 20 kkm), zatarty zawór odpowietrzający układ paliwowy (wymiana w Astrze przy 40 kkm) itd. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 (edytowane) 12 minut temu, Maciej__ napisał: To co napisales to byly przypadlosci glownie pierwszych rocznikow Astry J...W mojej nic takiego nie ma miejca. Tutaj dyskusja jest o Astrze K z zupelnie innym silnikiem Problem dotyczył 1.4t w Astrze K w silnikach na bezpośrednim wtrysku, być może dotyczy początków produkcji coś tam był problem z nie właściwym doborem oleju i występowało spalanie stukowe LSPI . Astra J 1.4t 140KM to stara szkoła czyli MPI https://astra5klub.pl/akcje-serwisowe-akcje-naprawcze-zlokalizowane-prob-f17/uszkodzony-tlok-astra-v-1-4-turbo-watek-merytorycz-t475-s570.html Edytowane 20 Sierpnia 2020 przez steyr 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tre-Bor Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 1 godzinę temu, angrius napisał: A jaki tam automat siedzi? Jakiś awaryjny? Tak jak pisałem 6T40/45 ale nowej AK za 63 nie kupisz z AT. GM wkłada te przekładnie do wszystkich silników benzynowych Opla Chevroleta i Buick. Nowy można rozważyć zakup, może coś poprawili i już nie pęka falisty pierścień zespołu sprzęgieł. Trzeba zmienuać olej w AT co 60 tyś a nie tak jak podaje ASO. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 6 minut temu, steyr napisał: Problem dotyczył 1.4t w Astrze K w silnikach na bezpośrednim wtrysku, być może dotyczy początków produkcji coś tam był problem z nie właściwym doborem oleju i występowało spalanie stukowe LSPI . Astra J 1.4t 140KM to stara szkoła czyli MPI https://astra5klub.pl/akcje-serwisowe-akcje-naprawcze-zlokalizowane-prob-f17/uszkodzony-tlok-astra-v-1-4-turbo-watek-merytorycz-t475-s570.html Wiem, ale odnosilem sie do pozostalych problemow... Ten z LSPI to juz jest dawno rozwiazany przez zmiane oleju. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 2 godziny temu, angrius napisał: A jaki tam automat siedzi? Jakiś awaryjny? Niestety nie posiadam wiedzy w tej materii. 1 godzinę temu, franas85 napisał: W omawianych żadne. Chodziło o to że w innych markach (VW, skoda) były problemy z rozrządem w tsi. Dlatego Megane wydawała się bezpiecznym rozwiązaniem, ze względu na brak wad w jednostce napędowej (silnik i skrzynia). Wysłane z mojego Redmi Note 8T przy użyciu Tapatalka Od ok. 2010 problem niby rozwiązany, a na pewno od 2012 (nowe silniki). 1.4 160 się rozlatywały, lecz w dużej mierze przez serwis long life. Spalanie oleju, nagar, tłoki się topiły. 29 minut temu, steyr napisał: O to zauważyłem od razu jak zażywałem jazdy próbnej tą Megane IV brata jak miała ~100km przebiegu. Do tego wszystko trzeszczy, czego się nie dotnie w tym samochodzie. Dziwnie działająca klima automatyczna, gumowaty układ jezdny, ale za to cicho, komfortowo i oszczędne. 26 minut temu, Maciej__ napisał: W Megane 1 bylo dokladnie to samo Czyli mają wprawę! 26 minut temu, Phil_ips napisał: Co prawda mam Megane (i jestem zadowolony więc pewnie nie jestem obiektywny) ale mam również ciągły kontakt z Astrą 1.4t i Corsą 1.2. Tak gównianych samochodów jeszcze nie widziałem. Podaj mi ilość znanych fackapów uniemożliwiających jazdę w M4? Bo w Astrze jest ich co nie miara. Skrzynie, koła dwumasowe (wymiana w Astrze przy 30 kkm), pęknięte kolektory (wymiana przy 20 kkm), zgnite chłodnice (wymiana w Corsie przy 20 kkm), zatarty zawór odpowietrzający układ paliwowy (wymiana w Astrze przy 40 kkm) itd. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka Oczywiście, fakapy mają olbrzymie znaczenie, lecz ja bym po prostu nie mógł tym samochodem jeździć na co dzień i to jest dla mnie nie do przeskoczenia. Kilka dni przejeździłem, lecz mega się cieszyłem z powrotu do swojego, a to ta sama klasa. Przepaść w poczuciu jakości, solidności i wrażeń z jazdy ogromna. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 54 minuty temu, Maciej__ napisał: W Megane 1 bylo dokladnie to samo W Twingo II z 2008r. również ;] Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 1 godzinę temu, steyr napisał: Problem dotyczył 1.4t w Astrze K w silnikach na bezpośrednim wtrysku, być może dotyczy początków produkcji coś tam był problem z nie właściwym doborem oleju i występowało spalanie stukowe LSPI . Astra J 1.4t 140KM to stara szkoła czyli MPI https://astra5klub.pl/akcje-serwisowe-akcje-naprawcze-zlokalizowane-prob-f17/uszkodzony-tlok-astra-v-1-4-turbo-watek-merytorycz-t475-s570.html dobry zwyczaj to nie kupować nowego modelu w 1-2im roku produkcji. najlepiej pod koniec przy zmianie modelu, i na wyprzedaży rocznika tak w ogole, to lubie czytac te watki o nowych autach. ciekawie teraz produkują samochody. takie gówna że lepiej 20 letnim jezdzic Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 Teraz, gregoryj napisał: tak w ogole, to lubie czytac te watki o nowych autach. ciekawie teraz produkują samochody. takie gówna że lepiej 20 letnim jezdzic Na szczescie nowe auta psuja sie najczesciej na forach internetowych i wsrod mitycznych znajomych, szwagrow, itp 9 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 3 minuty temu, Maciej__ napisał: Na szczescie nowe auta psuja sie najczesciej na forach internetowych i wsrod mitycznych znajomych, szwagrow, itp dokładnie 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 5 minut temu, Maciej__ napisał: Na szczescie nowe auta psuja sie najczesciej na forach internetowych i wsrod mitycznych znajomych, szwagrow, itp Na nowych nigdy nie zawiodłem się. Za to na używkach tak 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 16 minut temu, Maciej__ napisał: Na szczescie nowe auta psuja sie najczesciej na forach internetowych i wsrod mitycznych znajomych, szwagrow, itp No bo niektórzy to jeżdżą z stetoskopem na uszach i wymyślają jakieś terkotania/szumy/gwizdy. ASO wychodzi z założenia że jak auto jeździ tzn. że sprawne i nie ma co szukać niepotrzebnych problemów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 8 minut temu, steyr napisał: No bo niektórzy to jeżdżą z stetoskopem na uszach i wymyślają jakieś terkotania/szumy/gwizdy. ASO wychodzi z założenia że jak auto jeździ tzn. że sprawne i nie ma co szukać niepotrzebnych problemów. Ja sam dla siebie (ewentualnie żony) kupiłem już 3 samochody z salonu. Na razie czym nowszy rocznik tym samochód mniej problemowy (może trochę zaburza statystykę że pierwszym był Fiat ). Najnowszy samochód to Opel Astra K. Co prawda nie z silnikiem 1.4, tylko 1.6 ale na razie nie miałem z nim żadnego problemu. Dobijam do dwóch lat i 50 tys. km przebiegu. Owszem, zdarzają się upierdliwe trzeszczenia plastików, stukające mocowanie pasa czy schowka, ale mam świadomość, że ja jestem przeczulony na takie dźwięki i sobie je powoli ogarniam. Samochody klas B, C czy nawet D popularnych marek to są przede wszystkim jednak kompromisy i takie rzeczy zawsze będą. Oby trzeszczały tylko plastiki a nie łożyska w skrzyni czy tłoki w silniku ;). Duże rzeczy typu właśnie tłoki czy rozrządy pewnie się zdarzają, ale myślę że to są sprawy marginalne. Jak komuś auto dało w kość to odreagowuje na forach, a potem ludzie budują sobie opinie czytając takie rzeczy, nie widząc tych pozostałych 99% ludzi, którzy tylko jeżdżą. I tak jest pewnie i z Astrą i z Meganką 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 21 minut temu, maro_t napisał: Najnowszy samochód to Opel Astra K. Co prawda nie z silnikiem 1.4, Mam Astrę K z 1.4 T z automatem z 2018 roku w wersji kombi. Auto ma nakręcone niecałe 60 kkm. Jeździ, skręca, hamuje. Skrzynia nie szarpie. W Megance nie siedziałem więc porównania nie mam. Skrzypienia w obrębie wnętrza nie zauważyłem i oby tak dalej. M. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 Do tego wszystko trzeszczy, czego się nie dotnie w tym samochodzie. Dziwnie działająca klima automatyczna, gumowaty układ jezdny, ale za to cicho, komfortowo i oszczędne.Trzeszczy? Mam rocznik 2018, kupiony w lutym 2019 i nic nie trzeszczy. Nawet jadąc po kostce brukowej.Za to od samego patrzenia trzeszczy Kadjar ale w ASO mają sposoby na wyciszenie tego auta. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gregoryj Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 Godzinę temu, Maciej__ napisał: Na szczescie nowe auta psuja sie najczesciej na forach internetowych i wsrod mitycznych znajomych, szwagrow, itp I oby tak było, ale te rzeczy w Astrze, jak opisane wyżej, nawet jeśli to było w początkowych rocznikach produkcji, to tak troche slabo …… znowu trzeba się wystrzegać początkowych rocznikow, w poprzednim modelu - M32, zawsze jest cos w Megance nowej - jakby mi cos terkotalo to by mnie chyba ..uj trafił w głowę, gdybym wywalił 70 tysi na auto. albo latający drążek zmiany biegow …. i tak od 25 lat. no nic, chyba lepiej kupować schodzące modele. po 4-5 latach to już wiadomo dużo o wadach modelu, a i może cos przypadkiem poprawili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 Godzinę temu, Phil_ips napisał: Za to od samego patrzenia trzeszczy Kadjar ale w ASO mają sposoby na wyciszenie tego auta. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka O tym to już nawet nie będę wspominać. Chociaż fajne ma zawieszenie do jazdy po bezdrożach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 3 godziny temu, Phil_ips napisał: Trzeszczy? Mam rocznik 2018, kupiony w lutym 2019 i nic nie trzeszczy. Nawet jadąc po kostce brukowej. Za to od samego patrzenia trzeszczy Kadjar ale w ASO mają sposoby na wyciszenie tego auta. Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka A propos trzeszczenia: kolega kupił sobie Atecę. Samochód cennikowo za prawie 140 tys. pln. Wersja Xcellence. Najbardziej trzeszczy napis "Xcellence" na kierownicy . Ale też elementy na konsoli środkowej i to nie tylko przy dotykaniu ale podczas jazdy. Ma tak jak ja, że już rozbiera różne elementy i poprawia. Ostatnio sobie oglądaliśmy i opowiadaliśmy co już poprawialiśmy a co jeszcze trzeszczy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 @maro_t do ASO i niech się bawią skoro zrobili padakę. Mnie chyba zaczyna wysiadać prawy spryskiwasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 1 minutę temu, prawoimotoryzacja napisał: @maro_t do ASO i niech się bawią skoro zrobili padakę. Mnie chyba zaczyna wysiadać prawy spryskiwasz w ASO to prędzej połamią i będzie tylko gorzej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 4 godziny temu, gregoryj napisał: no nic, chyba lepiej kupować schodzące modele. po 4-5 latach to już wiadomo dużo o wadach modelu, a i może cos przypadkiem poprawili ale to nudna buda już, a jak się płaci kase to fajnie mieć coś świeżego Ja mam Bravo z roku 2007, czyli początek. Na liczniku 156 tys km teraz. Przebieg głównie miastowy. Auto się cały czas trzyma dobrze. Turbo, dwumasa, sprzęgłow, kolektor, skrzynia, chłodnica klimy - to wciąż oryginalne rzeczy. Nawet wydech jeszcze się trzyma chociaż już trochę pospawany... Przy około 100kkm miałem trochę kosztów jak aktywatory od klimy czy półoś ale tak to śmiga miło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 20 Sierpnia 2020 Udostępnij Napisano 20 Sierpnia 2020 10 godzin temu, prawoimotoryzacja napisał: Z każdym Renault które testowałem co było nie tak. Megane właśnie przeszło facelift. O ile z zewnątrz zmiany są wręcz ciężko zauważalne, to może poprawili technikę System multimedialny wsadzili z nowego Clio, to raczej na plus. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.