Skocz do zawartości

Szybki test nowego Sorento , diesel jest bezsensu?


Marcin79

Rekomendowane odpowiedzi

Taka teza tego Pana .

Moim zdaniem  błędna ponieważ suv jako suv z założenia ma jakieś walory terenowe / użytkowe   takie jak rodzinne wyjazdy rowerowe , nartowe ... będzie ciągał przyczepę no i pod obciążeniem ten silniczek 1.6 zwyczajnie będzie puchnąć .

 

Diesle o wiele lepiej nadają sie do jazdy pod obciążeniem   od hybryd z małymi silnikami zwłaszcza w dużym aucie       

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Marcin79 napisał:

Taka teza tego Pana .

Moim zdaniem  błędna ponieważ suv jako suv z założenia ma jakieś walory terenowe / użytkowe   takie jak rodzinne wyjazdy rowerowe , nartowe ... będzie ciągał przyczepę no i pod obciążeniem ten silniczek 1.6 zwyczajnie będzie puchnąć .

 

Diesle o wiele lepiej nadają sie do jazdy pod obciążeniem   od hybryd z małymi silnikami zwłaszcza w dużym aucie       

 

Może po mieście będzie palił mniej niż diesel ale w trasie to już nie. Oglądałem jakiś test i mówili, że ta hybryda pow 120km/h to już puchnie.

A no i inna sprawa to te testowane to FWD, AWD pewnie będzie palił więcej.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, PawelWaw napisał:

pewnie 95% suvow nie wykorzystuje swoich walorow terenowych

Też tak zawsze mówiłem, dopóki nie udałem się do celu jadąc drogami, na których w celu uspokojenia ruchu zamontowali progi zwalniające. Otóż ci, co tam mieszkają, używają właściwości SUV-a często. Może nie typowo terenowych, ale nie wyobrażam sobie plaskacza mieszkając w takim miejscu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Maciej__ napisał:


To gdzie byles tym SUVem? Na wyprawie w Maroko czy Gruzji? ;)
Chyba, ze masz na mysli torowiska w Lodzi ;]


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Gdzie ja bylem ?? W Maroko nie ale

- suvem ciagam przyczepy ( osobowka nie daje takie komfortu ciagniecia  jak suv ) 

- pakuje 4 osoby i podjeżdżam pod sam wyciąg albo plaze @Dark_Knight .   (Ostatnio słyszałem jak pan z osobówki miał pretensje do obsługi ze podjazd nie jest piaskiem posypany ) 

- pakuje sporą kosiare / sprzęt  ogrodniczy i wyjeżdżam na pola aby działki uporządkować

- no ì jeżdżę po budowach  

 

 

 

Edytowane przez Marcin79
  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 hours ago, Cinos said:

ja ostatnio uslyszalem, ze SUV sa wygodnie, bo sie fajnie wsiada, wysoko siedzi, czuje sie bezpiecznie, za duze szyby, jest jasno, nie trzeba daleko za pas sięgać, można podjechać pod krawężnik

Toż to jakby żywcem cytat z wielu znanych mi osób, z którymi pracowałem w korpo i wielu znajomych, którzy w ostatnich latach przesiedli się z osobówki do SUVa.

Co ciekawe ludzie kupują głównie SUVy FWD, które nigdy nie zjadą z asfaltu :bzik:

 

Kilkanaście lat temu, kiedy siedziałem w firmie importującej auta z USA, pamiętam że dotarłem do raportu jaki sporządzono, bodajże dla amerykańskiej firmy ubezpieczeniowej.  Konkluzja była taka, że słabi kierowcy, którzy mają dużo szkód, mały staż, dla których prowadzenie samochodu jest koniecznością, której chętnie by uniknęli, kupują SUVY, bo: wygodnie się wsiada, czują się w nich bezpiecznie z uwagi na to, że auto jest masywne i siedzą wysoko.

 

  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może po mieście będzie palił mniej niż diesel ale w trasie to już nie. Oglądałem jakiś test i mówili, że ta hybryda pow 120km/h to już puchnie.
A no i inna sprawa to te testowane to FWD, AWD pewnie będzie palił więcej.
Przekonali się o tym właściciele crv mk5 hybryda
Nie dość, że wyje to jeszcze pali niezliczone ilości benzyny. Część z nich zapowiada powrót do diesla w poprzedniej generacji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

To gdzie byles tym SUVem? Na wyprawie w Maroko czy Gruzji? ;)

 

Do Maroka potrzebna jest terenówka, nie SUV a do Gruzji - stara Wolga.

 

2 godziny temu, Maciej__ napisał:

Chyba, ze masz na mysli torowiska w Lodzi ;]

 

Na dziurawych drogach też się SUV świetnie sprawdza.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, hefi napisał:

Przekonali się o tym właściciele crv mk5 hybryda emoji23.pngemoji23.png
Nie dość, że wyje to jeszcze pali niezliczone ilości benzyny. Część z nich zapowiada powrót do diesla w poprzedniej generacji.

Mam kumpla z nową crv hybrydę i chwalił spalanie w mieście, chyba poniżej 6. Jak w trasie to nie wiem.

No w trasie przy 150km/h jestem ciekawy spalania 1.6t w dużym sorento, raczej trochę powyżej 8 l/100km jak mam w 2.0crdi to nie będzie.

Pewnie raczej wynik dwucyfrowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Marcin79 napisał:

Gdzie ja bylem ?? W Maroko nie ale

- suvem ciagam przyczepy ( osobowka nie daje takie komfortu ciagniecia  jak suv ) 

 

1 godzinę temu, Marcin79 napisał:

- pakuje sporą kosiare / sprzęt  ogrodniczy i wyjeżdżam na pola aby działki uporządkować

- no ì jeżdżę po budowach  

 

Do tego kupiłem Ssangyonga. Okazało się, że pickup z zabudową jest w tym jeszcze lepszy od SUVa. :ok:

 

1 godzinę temu, Marcin79 napisał:

- pakuje 4 osoby i podjeżdżam pod sam wyciąg albo plaze @Dark_Knight .   (Ostatnio słyszałem jak pan z osobówki miał pretensje do obsługi ze podjazd nie jest piaskiem posypany ) 

 

A wyjazdy na wakacje to dalej jest naturalne środowisko SUVa.

:ok:

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, marcindzieg napisał:

Do prawda. Dlatego znajomy wymienił Kię Sorrento na Forda Rangera.

 

Gdybym miał jeździć takim Raptorem to bym się nie obraził.

 

trgf-735f9368f96c3a3bfbf125165c2,910,500

 

Chociaż znalazłem na otomoto coś idealnego dla mnie... :vibra:

 

https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-klasa-x-350d-4matic-carlex-hunter-x-wyciagarka-przod-tyl-cena-netto-fvat23-ID6CE9DC.html#83442bb0bf

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, marcindzieg napisał:

Urwał 3 x osłonę to sobie kupił Rangera :)

 

Ja gdy w Outlanderze popsułem plastikową osłonę to mi w ASO sprzedali stalową i problem zniknął. Nawet nie wiedziałem, że Outlandera można tak opancerzyć - i to fabrycznymi akcesoriami.

:vibra:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, ppmarian napisał:

Pozwolę sie nie zgodzić
 

 


Wysłane z tel.
 

 

 

Ale jedno drugiemu nie przeszkadza. Na co dzień sprawdza się na dziurawych drogach a w weekendy - na pustyni.

;)

 

 

BTW, świetna impreza. Zazdroszczę. :ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Ja gdy w Outlanderze popsułem plastikową osłonę to mi w ASO sprzedali stalową i problem zniknął. Nawet nie wiedziałem, że Outlandera można tak opancerzyć - i to fabrycznymi akcesoriami.

:vibra:

Ma okropnego węża w kieszeni więc gdyby się tak dało to by pewnie zrobił :)

Sorrento miała za mały prześwit. Do tego można pół tony na pakę wrzucić i takie tam :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, marcindzieg napisał:

Ma okropnego węża w kieszeni więc gdyby się tak dało to by pewnie zrobił :)

Sorrento miała za mały prześwit. Do tego można pół tony na pakę wrzucić i takie tam :)

 

A tu zgoda. Outlander też miał ledwie 19cm. Na plażę czy pod wyciąg (;]) wystarczy ale to jednak mało gdyby chcieć coś więcej. No i ładowność pickupa to inna liga.

Ale pickupy są fajne. Szczerze mówiąc, to ja w ostatnim miesiącu zrobiłem więcej kilometrów Ssangyongiem niż Jaguarem. 

:O

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od początku września pojeździłem po salonach w poszukiwaniu czegoś "ciekawszego" do firmy.

Tak na prawdę skończyło się tym, że pewnie w założonej kwocie będzie sprowadzony pojazd z "normalnym" silnikiem z Kanady.

W EU kończą się normalne pojazdy. w pojeździe o masie ponad 2T z załadunkiem kosiarka 1,6T czy to diesel, czy bena to za mało.

W obecnym Sorento mam 3.3 V6 248KM i to jest takie minimum do tego pojazdu :oki:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Cinos napisał:

ja ostatnio uslyszalem, ze SUV sa wygodnie, bo sie fajnie wsiada, wysoko siedzi, czuje sie bezpiecznie, za duze szyby, jest jasno, nie trzeba daleko za pas sięgać, można podjechać pod krawężnik

Marcinie, komfort to również komfort psychiczny, że mało kto Ci wymusi, a jak już, to musi być większy zawodnik, żeby Cię uszkodzić.

2,5T netto , systemy bezpieczeństwa czynnego i biernego + 4" lift, +5" szerzej i jak wymusi to nawet nie trzeba hamować zbyt mocno, zdejmujesz z drogi niczym SOP...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

55 minut temu, Dark_Knight napisał:

 

Gdybym miał jeździć takim Raptorem to bym się nie obraził.

 

trgf-735f9368f96c3a3bfbf125165c2,910,500

 

Chociaż znalazłem na otomoto coś idealnego dla mnie... :vibra:

 

https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-klasa-x-350d-4matic-carlex-hunter-x-wyciagarka-przod-tyl-cena-netto-fvat23-ID6CE9DC.html#83442bb0bf

Moj znajomek ma takiego 🤩 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Gdybym miał jeździć takim Raptorem to bym się nie obraził.
 
trgf-735f9368f96c3a3bfbf125165c2,910,500,0,0.jpg
 
Chociaż znalazłem na otomoto coś idealnego dla mnie... :vibra:
 
https://www.otomoto.pl/oferta/mercedes-benz-klasa-x-350d-4matic-carlex-hunter-x-wyciagarka-przod-tyl-cena-netto-fvat23-ID6CE9DC.html#83442bb0bf
Coś z nim nie tak, powinien mieć większe przednie lampy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, hefi napisał:

Coś z nim nie tak, powinien mieć większe przednie lampy.

 

Ale Merc czy Raptor? Jeśli Raptor to owszem - to ten "baby Raptor" na bazie Rangera, a nie full size na F150.

 

A co do Merca - najładniejszy Nissan Navara jakiego w życiu widziałem.

;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, Pipper napisał:

Od początku września pojeździłem po salonach w poszukiwaniu czegoś "ciekawszego" do firmy.

Tak na prawdę skończyło się tym, że pewnie w założonej kwocie będzie sprowadzony pojazd z "normalnym" silnikiem z Kanady.

W EU kończą się normalne pojazdy. w pojeździe o masie ponad 2T z załadunkiem kosiarka 1,6T czy to diesel, czy bena to za mało.

W obecnym Sorento mam 3.3 V6 248KM i to jest takie minimum do tego pojazdu :oki:

Nie sądzę, żeby 2.2d 200KM jeździł dużo gorzej niż v6 248KM. W trasie może być nawet lepiej.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, MarcG napisał:

Nie sądzę, żeby 2.2d 200KM jeździł dużo gorzej niż v6 248KM. W trasie może być nawet lepiej.

Zgodzę się, ale 4 cylindrowy diesel dalej jest w ogonie moich preferencji motoryzacyjnych...

A jak mam już wydać swoją kasę na narzędzie, to takie jak ja chcę, a nie takie jak mi dyktuje jakakolwiek dyktatura urzędnicza...

Inna sprawa, że nie lubię jeździć szybko w trasie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 godzin temu, Pipper napisał:

Zgodzę się, ale 4 cylindrowy diesel dalej jest w ogonie moich preferencji motoryzacyjnych...

A jak mam już wydać swoją kasę na narzędzie, to takie jak ja chcę, a nie takie jak mi dyktuje jakakolwiek dyktatura urzędnicza...

Inna sprawa, że nie lubię jeździć szybko w trasie ;)

Ja teraz zamieniłem v6 250KM na 2.0d 185KM i w trasie jest podobnie, oczywiście 0-100km/h to przepaść, ale to rzadko jest potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 29.09.2020 o 10:57, MarcG napisał:

Może po mieście będzie palił mniej niż diesel ale w trasie to już nie. Oglądałem jakiś test i mówili, że ta hybryda pow 120km/h to już puchnie.

A no i inna sprawa to te testowane to FWD, AWD pewnie będzie palił więcej.

 

czyli mówisz że duży wielki kloc z dużym prześwitem i napędem na 4 koła nie za bardzo nadaje się na jazdy autostradą? Hmmm, bo może własnie nie do tego jest stworzony? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

czyli mówisz że duży wielki kloc z dużym prześwitem i napędem na 4 koła nie za bardzo nadaje się na jazdy autostradą? Hmmm, bo może własnie nie do tego jest stworzony? default_zlosnik.gif

Ale nie o tym mowa

2,0 + bateria + cvt + 2 tony przy 130+ zaczyna wyć i palić 10

Tym samym autem z 2.0 dizlem lecisz 140 w ciszy

Dodatkowo pierwsze nie nadaje się do ciągania przyczep

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, maro_t napisał:

 

czyli mówisz że duży wielki kloc z dużym prześwitem i napędem na 4 koła nie za bardzo nadaje się na jazdy autostradą? Hmmm, bo może własnie nie do tego jest stworzony? ;]

Pisałem o silniku 1.6t do tego samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, hefi napisał:

Tym samym autem z 2.0 dizlem lecisz 140 w ciszy

Dodatkowo pierwsze nie nadaje się do ciągania przyczep

Dokładnie tak jest. Diesel został stworzony do takiej pracy. Tylko najpierw go pakowali do Yarisów i Polo a teraz chcą elektryczne ciężarówki.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

On ‎9‎/‎29‎/‎2020 at 1:27 PM, Dark_Knight said:

A wyjazdy na wakacje to dalej jest naturalne środowisko SUVa.

 

Chyba VANa 😀 SUV to pseudoterenowka, na pseudowakacje pod wyciag albo na plaze we wladyslawowie żeby się pokazac.

 

Wg tego co nizej to jest dla tych co boja się jezdzic i sa ….. słabymi kierowcami 😀

On ‎9‎/‎29‎/‎2020 at 1:17 PM, Manx said:

Kilkanaście lat temu, kiedy siedziałem w firmie importującej auta z USA, pamiętam że dotarłem do raportu jaki sporządzono, bodajże dla amerykańskiej firmy ubezpieczeniowej.  Konkluzja była taka, że słabi kierowcy, którzy mają dużo szkód, mały staż, dla których prowadzenie samochodu jest koniecznością, której chętnie by uniknęli, kupują SUVY, bo: wygodnie się wsiada, czują się w nich bezpiecznie z uwagi na to, że auto jest masywne i siedzą wysoko.

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, gregoryj napisał:

 

Chyba VANa 😀 SUV to pseudoterenowka, na pseudowakacje pod wyciag albo na plaze we wladyslawowie żeby się pokazac.

 

Tak, oczywiście. VAN ma tę przewagę nad SUVem, że załadujesz do niego dużo więcej rzeczy, które potem będziesz musiał z oddalonego parkingu nosić.

;l

 

4 minuty temu, gregoryj napisał:

Wg tego co nizej to jest dla tych co boja się jezdzic i sa ….. słabymi kierowcami 😀

 

 

Tak, oczywiście. A auta sportowe dla staruchów z problemami z prostatą, którzy szukają młodszej kochanki. A limuzyny dla zadłużonych kredyciarzy, którzy próbują przy pomocy auta podbudować swoje ego. Prawdziwy mężczyzna powinien mieć co najmniej kilka starych złomów, z których co najwyżej jeden akurat nadaje się do jazdy. I koniecznie VANa, bo ten typ nadwozia aż kipi testosteronem.

Dziwny jest ten Twój świat.

;l

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minutes ago, Dark_Knight said:

Prawdziwy mężczyzna powinien mieć co najmniej kilka starych złomów, z których co najwyżej jeden akurat nadaje się do jazdy. I koniecznie VANa, bo ten typ nadwozia aż kipi testosteronem.

Moje partnerki zawsze mowily ze SUVa kupuje facet, który chce sobie przedluzyc pe.....a ! Albo którym nie staje😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, maro_t napisał:

 

żaden silnik nie sprawia że to jest dobry samochód do latania po autostradach, bo to jest samochód do czegoś innego.

Jest uniwersalny. Do latania po autostradach i jazdy nad rzekę. Niczego z tych rzeczy nie robi super. Jednak robi je na tyle dobrze że można pójść na kompromis. I ma się jeden samochód zamiast trzech.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, maro_t napisał:

 

żaden silnik nie sprawia że to jest dobry samochód do latania po autostradach, bo to jest samochód do czegoś innego.

 

Autostrady to nie tor wyścigowy. Jeśli poruszamy się z dozwoloną prędkością to praktycznie każdy samochód wielkości co najmniej kompaktowej będzie dobry.

:ok:

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Dark_Knight napisał:

 

Autostrady to nie tor wyścigowy. Jeśli poruszamy się z dozwoloną prędkością to praktycznie każdy samochód wielkości co najmniej kompaktowej będzie dobry.

:ok:

 

prawda, tylko że wielki ciężki kloc o aerodynamice małego domku spali dużo więcej paliwa (tak, silnik diesla jest po to żeby zminiejszyć to bezsensowne spalanie), będzie głośniejszy (trzeba w niego napakować mnóstwo wygłuszenia dzięki czemu będzie jeszcze cięższy), a przy ewentualnym gwałtownym manewrze przy wysokiej prędkości jest mniej stabilny niż niższe auto. Ja rozumiem że nikt nie kupuje różnych aut na każde okazje (sam przejechałem pół Europy autem klasy B ;] ), ale trzeba zachować jakiś rozsądek. Wysoki SUV ma sporo zalet w mieście, wysoko się siedzi więc dobrze widać okolicę i korki przed nami, dobrze się manewruje, można wjechać pod kazdy krawężnik, przy większym aucie można zrobić zakupy w Castoramie albo odwozić dzieci sąsiada do szkoły. I do tego są te samochody. I napęd hybrydowy z silnikiem 1.6 jest pewnie idealny w takich warunkach. I autostradą też się da przejechać, nawet nad morze do Włoch, ale to jednak nie jest samochód dedykowany do takiej jazdy. Do jeżdżenia dużo po autostradach każde auto klasy D będzie lepsze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
prawda, tylko że wielki ciężki kloc o aerodynamice małego domku spali dużo więcej paliwa (tak, silnik diesla jest po to żeby zminiejszyć to bezsensowne spalanie), będzie głośniejszy (trzeba w niego napakować mnóstwo wygłuszenia dzięki czemu będzie jeszcze cięższy), a przy ewentualnym gwałtownym manewrze przy wysokiej prędkości jest mniej stabilny niż niższe auto. Ja rozumiem że nikt nie kupuje różnych aut na każde okazje (sam przejechałem pół Europy autem klasy B ;] ), ale trzeba zachować jakiś rozsądek. Wysoki SUV ma sporo zalet w mieście, wysoko się siedzi więc dobrze widać okolicę i korki przed nami, dobrze się manewruje, można wjechać pod kazdy krawężnik, przy większym aucie można zrobić zakupy w Castoramie albo odwozić dzieci sąsiada do szkoły. I do tego są te samochody. I napęd hybrydowy z silnikiem 1.6 jest pewnie idealny w takich warunkach. I autostradą też się da przejechać, nawet nad morze do Włoch, ale to jednak nie jest samochód dedykowany do takiej jazdy. Do jeżdżenia dużo po autostradach każde auto klasy D będzie lepsze.

A to juz zalezy od SUVa, jak kupisz jakies X5 czy Q8 to pewnie bedzie bardziej komfortowo niz w Passacie czy Insigni.
Ja po pierwszych 3kkm, glownie po trasie w CX5 do zwyklej osobowki juz raczej nie wroce...
Przy czym ja nie mam potrzeby jezdzic szybciej niz 140-150km/h.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Maciej__ napisał:


A to juz zalezy od SUVa, jak kupisz jakies X5 czy Q8 to pewnie bedzie bardziej komfortowo niz w Passacie czy Insigni.
Ja po pierwszych 3kkm, glownie po trasie w CX5 do zwyklej osobowki juz raczej nie wroce...
Przy czym ja nie mam potrzeby jezdzic szybciej niz 140-150km/h.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

Jaki tam masz silnik?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Jaki tam masz silnik?

Silnik jest 2.0 N/A ale akurat nie mialem tutaj na mysli osiagow, tylko cala reszte.
Chodzilo mi o pozycje za kierownica, widocznosc, wygode wsiadania, widocznosc w lusterkach, jazde po dziurawych drogach, kraweznikach, itp


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.