bartekm Napisano 8 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2021 59 minut temu, Camel napisał: Ja mam właśnie 115km na łańcuch i w LPG. Ciekawe kiedy głowica padnie. Narazie mam 25 000km. Do 100 raczej ze mną nie będzie Na plus tego silnika bardzo cichy (szklanki a nie hydro), na miasto ok. Na trasy moim zdaniem trochę za mało. W LPG pali 10 a na etylinie w 8.5 się mieści. Ja to już nie wiem co tam pada. Jedni piszą, że pierścienie i żre olej, inni że głowice zdychają Aha łańcuchy też padają Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 8 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2021 Teraz, bartekm napisał: Ja to już nie wiem co tam pada. Jedni piszą, że pierścienie i żre olej, inni że głowice zdychają Aha łańcuchy też padają Nie wiem Mam od nowości. Oleju nie bierze. Wymieniłem 1 raz po 15 (a powinien być na 30) teraz wymieniłem na 23 bo wypadł 2 roczny przegląd. Następny za rok i pewnie będzie koło 30. Olej wedle instrukcji RN17 i do przodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 8 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2021 8 minut temu, Camel napisał: Nie wiem Mam od nowości. Oleju nie bierze. Wymieniłem 1 raz po 15 (a powinien być na 30) teraz wymieniłem na 23 bo wypadł 2 roczny przegląd. Następny za rok i pewnie będzie koło 30. Olej wedle instrukcji RN17 i do przodu. Ja jeździłem na syntetykach za 300 zł. Ale zaczął palić, więc pomyślałem, o tyś taki? To masz Shella za 100 zł. Ja mam 95tkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 8 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2021 2 godziny temu, bartekm napisał: Wydaje mi się, że właśnie Nissan miał 115KM, co spotkało się z radością, bo miał być lepszy... okazało się, że nie był 115 KM. Ojciec ujeżdżą w automacie. Na miasto wystarczający .W trasie jeżdzi 120 więcej nie potrzebuje ,bardzo cichy w środku według mojego focusa II w benie.Silnikowo narazie ok .Nie wie ile pali ,mysle ze z 8 wezmie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 8 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2021 6 minut temu, bartekm napisał: Ja jeździłem na syntetykach za 300 zł. Ale zaczął palić, więc pomyślałem, o tyś taki? To masz Shella za 100 zł. Ja mam 95tkm Ja się wyleczyłem z "drogich" olei. Wbijam normę w tym przypadku RN17 i szukam najtańszego firmowego i koniec szukania (tu chyba Castrola koło 100) W przypadku 504/507 najtaniej wychodził mi Total. A A5/B5 kupiłem Mannolla i też jest OK. (kolega kupił jakiś drogi i mu popychacze stukają a mi nie , wkarwiony jak automat bo za jego 4l by miał moich 20l) 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KYRTAP Napisano 8 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2021 35 minut temu, Camel napisał: Wbijam normę w tym przypadku RN17 i szukam najtańszego firmowego i koniec szukania (tu chyba Castrola koło 100) Gdzie kupujesz tego Castrola z RN17? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 8 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 8 Sierpnia 2021 14 minut temu, KYRTAP napisał: Gdzie kupujesz tego Castrola z RN17? Autoland chyba ostatnio. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomcar Napisano 9 Sierpnia 2021 Autor Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2021 (edytowane) Cytat Nie znam aktualnych cen nowych, ale jeżeli za wiekowego ASX miałbym dać 50 kzł zrobiłbym wszystko, żeby dołożyć do nowego Dustera. ASX i Vitara najprawdopodobniej będą trochę droższe od Dustera. To jest wlasnie polski internet - radzisz się czy kupić żóltą kanapę czy pomaranczową za 1000zł a doradzą ci fioletowy materac dmuchany za 2000zł. Nie chce Dustera bo w nim siedziałem i jechałem. Nie podoba mi się, nie czuje żadnej przyjemności kierowania tym autem i zupelnie nie spełnia moich oczekiwań i do tego wszystkiego nie kupie go za 50k. Ma tylko jedną zaletę - byłby nowy. Rozumiem że ten argument przysłania wielu osobom wszystkie inne wady. Edytowane 9 Sierpnia 2021 przez tomcar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 9 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2021 W dniu 8.08.2021 o 09:51, DamU napisał: Trochę obiektywizmu. Wśród propozycji które tu padają największy ma Duster (o 39 l większy od ASX) Qashqai i ASX mają takie same bagażniki. Vitara ma mniejszy (ale taki jak Focus czy Golf). IMHO argument pojemności bagażnika w porównaniu aut klasy C jest pomijalny bo różnice są niewielkie. To już zależy do czego ktoś używa auta W dusterze bagażnik jest mały, wynika to trochę z dziwnie pochylonej kanapy, nie wiem, ale w innych autach tego nie ma Do tego roleta jest chyba niżej, albo podłoga wysoko W każdym razie tygodniowe zakupy mi się nie chciały mieścić, a do qq bez większego problemu W qq jest podwójna podłoga i to wizualnie zmniejsza bagażnik (nie wiem jak podają w katalogu) W dniu 8.08.2021 o 09:51, DamU napisał: Nie znam aktualnych cen nowych, ale jeżeli za wiekowego ASX miałbym dać 50 kzł zrobiłbym wszystko, żeby dołożyć do nowego Dustera. ASX i Vitara najprawdopodobniej będą trochę droższe od Dustera. A ja jako użytkownik obu aut, tzn dd i qq mocno bym się zastanowił Auta nie kupuje się na miesiąc, tylko na kilka lat i trochę przyjemności z jazdy powinno dawać - dlatego prywatnie mam starą X3 Duster to takie narzędzie do roboty, w sam raz na budowę Do qq się przyjemnie wsiada, całkiem fajnie jeździ, a wyglądem nie straszy Jedynie co to szukał bym TB1.6, jeździłem kilka tygodni zastępczym z takim silnikiem i całkiem fajnie to się zbiera, a spalanie może 1-2L więcej jak diesel - wg kompa miałem 7.5L (diesel 4x4 pokazywał 6L) Co do cen, qq ma chore, dlatego kupiłem X3 (w tej samej cenie co trzeba było dać za qq) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 9 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 9 Sierpnia 2021 W dniu 8.08.2021 o 09:51, DamU napisał: Trochę obiektywizmu. Wśród propozycji które tu padają największy ma Duster (o 39 l większy od ASX) Qashqai i ASX mają takie same bagażniki. Vitara ma mniejszy (ale taki jak Focus czy Golf). IMHO argument pojemności bagażnika w porównaniu aut klasy C jest pomijalny bo różnice są niewielkie. To już zależy do czego ktoś używa auta W dusterze bagażnik jest mały, wynika to trochę z dziwnie pochylonej kanapy, nie wiem, ale w innych autach tego nie ma Do tego roleta jest chyba niżej, albo podłoga wysoko W każdym razie tygodniowe zakupy mi się nie chciały mieścić, a do qq bez większego problemu W qq jest podwójna podłoga i to wizualnie zmniejsza bagażnik (nie wiem jak podają w katalogu) W dniu 8.08.2021 o 09:51, DamU napisał: Nie znam aktualnych cen nowych, ale jeżeli za wiekowego ASX miałbym dać 50 kzł zrobiłbym wszystko, żeby dołożyć do nowego Dustera. ASX i Vitara najprawdopodobniej będą trochę droższe od Dustera. A ja jako użytkownik obu aut, tzn dd i qq mocno bym się zastanowił Auta nie kupuje się na miesiąc, tylko na kilka lat i trochę przyjemności z jazdy powinno dawać - dlatego prywatnie mam starą X3 Duster to takie narzędzie do roboty, w sam raz na budowę Do qq się przyjemnie wsiada, całkiem fajnie jeździ, a wyglądem nie straszy Jedynie co to szukał bym TB1.6, jeździłem kilka tygodni zastępczym z takim silnikiem i całkiem fajnie to się zbiera, a spalanie może 1-2L więcej jak diesel - wg kompa miałem 7.5L (diesel 4x4 pokazywał 6L) Co do cen, qq ma chore, dlatego kupiłem X3 (w tej samej cenie co trzeba było dać za qq 1gen z podobnego rocznika) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DamU Napisano 10 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 10 Sierpnia 2021 21 godzin temu, tomcar napisał: To jest wlasnie polski internet - radzisz się czy kupić żóltą kanapę czy pomaranczową za 1000zł a doradzą ci fioletowy materac dmuchany za 2000zł. To jest właśnie polski internet. Napisałem to jako użytkownik żółtej kanapy (ASX) To jest konkurencja Dustera i do nowego na pewno nie musiałbyś dopłacać 100% jak w przykładzie z cytatu. Ograniczaj się zatem dalej i płać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 15 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2021 Tak jest wytłoczka na przycisk jak nie ma stacyjki. Bagaznik jest na poziomie nie wiem do czego porownac nawet. Golf II mial wiekszyA także jest wytłoczka na stacyjkę, gdy jest przycisk. Sprawdzone wczoraj. Ogólnie jakieś takie mocno plastikowe to auto, widać że w Mitsubishi też rządzą księgowi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 15 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2021 5 minut temu, gilbert3 napisał: A także jest wytłoczka na stacyjkę, gdy jest przycisk. Sprawdzone wczoraj. Ogólnie jakieś takie mocno plastikowe to auto, widać że w Mitsubishi też rządzą księgowi. ASX to czas 1gen kaszkaja i one są porównywalne Kaszkaj zrobił spory postęp i 2gen jest naprawdę OK 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steyr Napisano 15 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2021 W dniu 8.08.2021 o 21:36, bartekm napisał: Ja to już nie wiem co tam pada. Jedni piszą, że pierścienie i żre olej, inni że głowice zdychają Aha łańcuchy też padają Kolega ma QQ po FL z 2010r 2.0 140KM + lpg, dolewa średnio 1l/1500km. Wada tych silników to zapiekające się pierścienie olejowe, kod silnik MR20DE. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 15 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 15 Sierpnia 2021 51 minut temu, steyr napisał: Kolega ma QQ po FL z 2010r 2.0 140KM + lpg, dolewa średnio 1l/1500km. Wada tych silników to zapiekające się pierścienie olejowe, kod silnik MR20DE. O to nawet nie widziałem, że 2.0 to taki sam szit jak 1.2 dig-t Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 16 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2021 13 godzin temu, bartekm napisał: O to nawet nie widziałem, że 2.0 to taki sam szit jak 1.2 dig-t A ten 1,2 to taki straszny ? Psuje się ?Mam ten silnik w rodzinie ,2014r QQ .80kkm .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 16 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2021 14 godzin temu, steyr napisał: Kolega ma QQ po FL z 2010r 2.0 140KM + lpg, dolewa średnio 1l/1500km. Wada tych silników to zapiekające się pierścienie olejowe, kod silnik MR20DE. A ma go od nowości czy od dziadka z „wermahtu”. Mieliśmy w firmie pare nissanów i brały olej te (ale nie takie ilości), które były serwisowane (olej) co 20kkm. Tym co skróciliśmy interwały - było już ok. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 16 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2021 4 godziny temu, arek_m napisał: A ten 1,2 to taki straszny ? Psuje się ?Mam ten silnik w rodzinie ,2014r QQ .80kkm .. Żre olej, przynajmniej niektóre egzemplarze, oraz problemy z łańcuchem rozrządu (pewnie po części, że żre olej, a ludzie za późno dolewają) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 16 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2021 4 godziny temu, Camel napisał: A ma go od nowości czy od dziadka z „wermahtu”. Mieliśmy w firmie pare nissanów i brały olej te (ale nie takie ilości), które były serwisowane (olej) co 20kkm. Tym co skróciliśmy interwały - było już ok. Mój zużywa, nie powiem, a olej zmieniam co 10tkm. Fakt, że szacuje go na jakieś 0.1l/1000km w lecie w trasie i ze 3x tyle w zimie na krótkich odcinkach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 16 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2021 5 godzin temu, bartekm napisał: Mój zużywa, nie powiem, a olej zmieniam co 10tkm. Fakt, że szacuje go na jakieś 0.1l/1000km w lecie w trasie i ze 3x tyle w zimie na krótkich odcinkach to sporo jak 3 x tyle w mieście.3l/10kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 16 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2021 5 hours ago, bartekm said: Mój zużywa, nie powiem, a olej zmieniam co 10tkm. Fakt, że szacuje go na jakieś 0.1l/1000km w lecie w trasie i ze 3x tyle w zimie na krótkich odcinkach A jaka jest przyczyna, ze w miescie zuzywa wiecej niz na trasie? Bo na logike powinno byc odwrotnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 16 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2021 39 minut temu, Maciej__ napisał: A jaka jest przyczyna, ze w miescie zuzywa wiecej niz na trasie? Bo na logike powinno byc odwrotnie... W trasie silnik dogrzany jest więc bardziej szczelny . W poprzednim aucie Fabia 1 przy 170kkm po mieście już brała 0.2-0.3l/1.000km na trasie z kolei przez 2kkm prawie nic , ale zarówno w mieście jak i na trasie lekko nie miała 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 16 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2021 Godzinę temu, Maciej__ napisał: A jaka jest przyczyna, ze w miescie zuzywa wiecej niz na trasie? Bo na logike powinno byc odwrotnie... W tym silniku są problemy z pierścieniami, widać rozszerzalność cieplna go doszczelnia 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartekm Napisano 16 Sierpnia 2021 Udostępnij Napisano 16 Sierpnia 2021 Godzinę temu, arek_m napisał: to sporo jak 3 x tyle w mieście.3l/10kkm Ciągle w mieście nie jeżdżę, więc średnio na 10tkm wychodzi mniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.