donpedro Napisano 6 Września 2021 Udostępnij Napisano 6 Września 2021 Zauważyłem że niektóre nowe samochody mają wyłącznik kontroli trakcji, a niektóre nie mają takiego przycisku. (Przyjmuję że wszystkie nowe samochody mają jakąś formę kontroli trakcji jako część obowiązkowego ESP). Pytanie: czy możliwość wyłączenia kontroli trakcji przydaje się np. przy wjeździe na zaśnieżony podjazd? Albo inaczej: czy brak możliwości wyłączenia kontroli trakcji utrudnia taki wjazd? Chodzi mi o samochody z napędem na jedną oś, a pytam dlatego że mój obecny samochód nie ma kontroli trakcji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Oscar_ Napisano 6 Września 2021 Udostępnij Napisano 6 Września 2021 Teoretycznie ( bo nigdy nie korzystałem ) przydaje się w sytuacjach w których auto samo odejmuje mocy przy ruszaniu ale jak piszę nie wiem jak to wygląda w praktyce. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
-mimx- Napisano 6 Września 2021 Udostępnij Napisano 6 Września 2021 Miałem liczne samochody (FWD) z kontrolą trakcji i nigdy jej nie wyłączałem, nie spotkałem się z sytuacją, gdy byłoby to potrzebne. Za to w Tiguanie 4x4 wyłączam w określonych sytuacjach (piach, śnieg, lód), a dokładniej korzystam z trybu offroad, który wyłącza TC i mocno przycina ESP. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 6 Września 2021 Udostępnij Napisano 6 Września 2021 5 minut temu, donpedro napisał: Zauważyłem że niektóre nowe samochody mają wyłącznik kontroli trakcji, a niektóre nie mają takiego przycisku. (Przyjmuję że wszystkie nowe samochody mają jakąś formę kontroli trakcji jako część obowiązkowego ESP). Pytanie: czy możliwość wyłączenia kontroli trakcji przydaje się np. przy wjeździe na zaśnieżony podjazd? Albo inaczej: czy brak możliwości wyłączenia kontroli trakcji utrudnia taki wjazd? Chodzi mi o samochody z napędem na jedną oś, a pytam dlatego że mój obecny samochód nie ma kontroli trakcji. Tak, przydaje się w sytuacjach o zmniejszonej przyczepności, jazda terenowa, śnieg, wyjazd z zaspy itp. I do zabawy, jak chcesz polatać bokami. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wasylek Napisano 6 Września 2021 Udostępnij Napisano 6 Września 2021 11 minut temu, donpedro napisał: Pytanie: czy możliwość wyłączenia kontroli trakcji przydaje się np. przy wjeździe na zaśnieżony podjazd? Albo inaczej: czy brak możliwości wyłączenia kontroli trakcji utrudnia taki wjazd? 2 x TAK Możliwość wyłączenia tych systemów w zdecydowanie pomaga w określonych sytuacjach w warunkach zimowych (typu taplanie się w zaspie czy podjazd pod górkę). Czasami tam gdzie nie ma fizycznego wyłącznika sprawdza się zastępczo chwilowe wyjęcie bezpiecznika odpowiedzialnego pośrednio za działanie tych systemów- np. modułu ABS. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 6 Września 2021 Udostępnij Napisano 6 Września 2021 Używam bardzo często w FWD. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 6 Września 2021 Udostępnij Napisano 6 Września 2021 Godzinę temu, donpedro napisał: Zauważyłem że niektóre nowe samochody mają wyłącznik kontroli trakcji, a niektóre nie mają takiego przycisku. (Przyjmuję że wszystkie nowe samochody mają jakąś formę kontroli trakcji jako część obowiązkowego ESP). Pytanie: czy możliwość wyłączenia kontroli trakcji przydaje się np. przy wjeździe na zaśnieżony podjazd? Albo inaczej: czy brak możliwości wyłączenia kontroli trakcji utrudnia taki wjazd? Chodzi mi o samochody z napędem na jedną oś, a pytam dlatego że mój obecny samochód nie ma kontroli trakcji. Przydaje się w terenie. Poza terenem nigdy nie miałem potrzeby tego wyłączać. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 6 Września 2021 Udostępnij Napisano 6 Września 2021 ASR wylaczam i ESP w tryb sportowy zeby mi nie odcinal mocy. ESP tylko na torze wylaczam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KJO Napisano 6 Września 2021 Udostępnij Napisano 6 Września 2021 2 godziny temu, donpedro napisał: Zauważyłem że niektóre nowe samochody mają wyłącznik kontroli trakcji, a niektóre nie mają takiego przycisku. (Przyjmuję że wszystkie nowe samochody mają jakąś formę kontroli trakcji jako część obowiązkowego ESP). Pytanie: czy możliwość wyłączenia kontroli trakcji przydaje się np. przy wjeździe na zaśnieżony podjazd? Albo inaczej: czy brak możliwości wyłączenia kontroli trakcji utrudnia taki wjazd? Chodzi mi o samochody z napędem na jedną oś, a pytam dlatego że mój obecny samochód nie ma kontroli trakcji. Przydaje się, np jak jest stromy podjazd wysypany żwirem albo jakaś polna zabłocona droga, myślę że kiedy trzeba ruszyć w głębszym śniegu też, kilka razy w roku zdarza mi się wyłączać 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 6 Września 2021 Udostępnij Napisano 6 Września 2021 Zauważyłem że niektóre nowe samochody mają wyłącznik kontroli trakcji, a niektóre nie mają takiego przycisku. (Przyjmuję że wszystkie nowe samochody mają jakąś formę kontroli trakcji jako część obowiązkowego ESP). Pytanie: czy możliwość wyłączenia kontroli trakcji przydaje się np. przy wjeździe na zaśnieżony podjazd? Albo inaczej: czy brak możliwości wyłączenia kontroli trakcji utrudnia taki wjazd? Chodzi mi o samochody z napędem na jedną oś, a pytam dlatego że mój obecny samochód nie ma kontroli trakcji. Często z poziomu menu można to wyłączyć. Tapatalk 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 6 Września 2021 Udostępnij Napisano 6 Września 2021 Tak - przydatne. Mi zdarzyło mi się korzystać z tego w "ośce" w kilku sytuacjach m.in: - do wygrzebania się z zakopanego śniegiem miejsca parkingowego, - do podjazdu pod pokryte śniegiem zbocze, - do wygrzebania się z błota na ulicy, która była rozjeżdżona przez ciężarówki (de facto TC "pomogło" tam utknąć, bo jechałem równo, a czasem byłą koleina w poprzek, by zapobiec buksowaniu TC obcięła mi moc i stanąłem na środku skrzyżowania). 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kondziu Napisano 6 Września 2021 Udostępnij Napisano 6 Września 2021 3 godziny temu, donpedro napisał: Zauważyłem że niektóre nowe samochody mają wyłącznik kontroli trakcji, a niektóre nie mają takiego przycisku. (Przyjmuję że wszystkie nowe samochody mają jakąś formę kontroli trakcji jako część obowiązkowego ESP). Pytanie: czy możliwość wyłączenia kontroli trakcji przydaje się np. przy wjeździe na zaśnieżony podjazd? Albo inaczej: czy brak możliwości wyłączenia kontroli trakcji utrudnia taki wjazd? Chodzi mi o samochody z napędem na jedną oś, a pytam dlatego że mój obecny samochód nie ma kontroli trakcji. Kiedyś wyłączyłem w bmw-szedłem „bokiem” spory kawałek, tył delikatnie wchodził na drugi-przeciwny pas ruchu, na którym jechał autobus… Odjąłem gaz, tył wrócił na miejsce, guzika już więcej nie ruszałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 6 Września 2021 Udostępnij Napisano 6 Września 2021 3 godziny temu, donpedro napisał: Zauważyłem że niektóre nowe samochody mają wyłącznik kontroli trakcji, a niektóre nie mają takiego przycisku. (Przyjmuję że wszystkie nowe samochody mają jakąś formę kontroli trakcji jako część obowiązkowego ESP). Pytanie: czy możliwość wyłączenia kontroli trakcji przydaje się np. przy wjeździe na zaśnieżony podjazd? Albo inaczej: czy brak możliwości wyłączenia kontroli trakcji utrudnia taki wjazd? Chodzi mi o samochody z napędem na jedną oś, a pytam dlatego że mój obecny samochód nie ma kontroli trakcji. Tak, przydaje się. W AWD bez tego nie można było poszaleś po śniegu W FWD np ostatniej zimy używałem kilka razy jak się zagrzebałem. U mnie wyłącza się z głównego wyświetlacza, ale to dwa kliki. Jak np wjechałem w zaspę to zamiast czekać jak mi obcinał moc, przemieliłem śnieg, rozbujałem i wyjechałem. Poza kwestią ruszania/wyjeżdzania przy FWD IMO wyłączanie jest nie używane. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Florydzialski Napisano 6 Września 2021 Udostępnij Napisano 6 Września 2021 8 hours ago, donpedro said: Zauważyłem że niektóre nowe samochody mają wyłącznik kontroli trakcji, a niektóre nie mają takiego przycisku. (Przyjmuję że wszystkie nowe samochody mają jakąś formę kontroli trakcji jako część obowiązkowego ESP). Pytanie: czy możliwość wyłączenia kontroli trakcji przydaje się np. przy wjeździe na zaśnieżony podjazd? Albo inaczej: czy brak możliwości wyłączenia kontroli trakcji utrudnia taki wjazd? Chodzi mi o samochody z napędem na jedną oś, a pytam dlatego że mój obecny samochód nie ma kontroli trakcji. W 718 jak raz naciśniesz to Porsche pozwala na dużo więcej (a przede wszystkim na launch control). Jak naciśniesz dwa razy to Porsche pozwala na za dużo. w Corvette było z 10 różnych trybów działania traction - od deszczu po całkowicie wyłączoną. Można było sobie wybrać na ile głupot nam samochód pozwoli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 6 Września 2021 Udostępnij Napisano 6 Września 2021 Ja w RWD pierwsze co robię po odpaleniu silnika to klik na DSC OFF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 6 Września 2021 Udostępnij Napisano 6 Września 2021 5 godzin temu, ppmarian napisał: Często z poziomu menu można to wyłączyć. Tapatalk weź to znajdź "w akcji" niestety faktycznie coraz więcej aut ma schowane w menu, np w kadjar nie znalazłem sportage ma "gdzieś", ale znaleźć nie jest łatwo kaszkaj i duster miały guziki o ile pamiętam a przydaje się faktycznie w trudniejszych warunkach, np na kopnym piasku, raczej przed wjazdem mnie kiedyś ESP zatrzymało, bo zdusił silnik na piaskowym podjeździe Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
G.O.A.T. Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 14 godzin temu, format napisał: Ja w RWD pierwsze co robię po odpaleniu silnika to klik na DSC OFF Po co? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
format Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 9 minut temu, chojny napisał: Po co? Bo mam bardzo restrykcyjne TC, lekki uślizg, nawet torsen nie zdąży się spiąć i już jest "hold your horses". A to jest funcar Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
el_diablo Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 W dniu 6.09.2021 o 10:20, donpedro napisał: Zauważyłem że niektóre nowe samochody mają wyłącznik kontroli trakcji, a niektóre nie mają takiego przycisku. (Przyjmuję że wszystkie nowe samochody mają jakąś formę kontroli trakcji jako część obowiązkowego ESP). Pytanie: czy możliwość wyłączenia kontroli trakcji przydaje się np. przy wjeździe na zaśnieżony podjazd? Albo inaczej: czy brak możliwości wyłączenia kontroli trakcji utrudnia taki wjazd? Chodzi mi o samochody z napędem na jedną oś, a pytam dlatego że mój obecny samochód nie ma kontroli trakcji. Z mojego doświadczenia możliwość wyłączenia przydaje się głównie do wykopywania się że śniegu czy błota. Jak nie ma przycisku fizycznego to pewnie z poziomu ustawień w komputerze daje się wyłączyć... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 7 Września 2021 Udostępnij Napisano 7 Września 2021 weź to znajdź "w akcji" niestety faktycznie coraz więcej aut ma schowane w menu, np w kadjar nie znalazłem sportage ma "gdzieś", ale znaleźć nie jest łatwo kaszkaj i duster miały guziki o ile pamiętam a przydaje się faktycznie w trudniejszych warunkach, np na kopnym piasku, raczej przed wjazdem mnie kiedyś ESP zatrzymało, bo zdusił silnik na piaskowym podjeździe W volvo dwa kliknięcia w "tablecie" Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.