Skocz do zawartości

Sens przedłużonej gwarancji


pejus1982

Rekomendowane odpowiedzi

Jest sobie VW Polo 1.2 TSI 85KM z marca 2017 roku. Standardowa gwarancja VW 2 lata. Szwagierka nie zdecydowała się w chwili zakupu auta na przedłużoną gwarancje na kolejne 3 lata bo stwierdziła że mało jeździ i auto wytrzyma. Auto kosztowało jakieś 58kzł a dodatkowa gwarancja jakieś 900zł. Dzisiaj przy przebiegu 44kkm rozleciała się skrzynia biegów. Co ciekawe auto było bardzo delikatnie traktowane. Wstępna wycena w ASO to 7kzł. Zobaczymy jak wyceni to jutro niezależny warsztat specjalizujący się w VW. I teraz takie pytanie: czy te skrzynie są takie #4@%jowe czy właścicielka swoim stylem jazdy doprowadziła do awarii skrzyni. Jej styl jazdy to jazda na bardzo niskich obrotach takie klasycznie zamulanie silnika.

Edytowane przez pejus1982
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie też się waham w Vitarze. Mam jeszcze 2 tygodnie na decyzję. Koszt 1700 zł  za dodatkowe 3 lata, dochodzą obowiązkowe drogie serwisy (4x1000-1200 zł). W tym momencie auto ma 4000 kkm i pękła tarcza sprzęgła, zmieniają na gwarancji...

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Just now, pejus1982 said:

Jest sobie VW Polo 1.2 TSI 85KM z marca 2017 roku. Standardowa gwarancja VW 2 lata. Szwagierka nie zdecydowała się w chwili zakupu auta na przedłużoną gwarancje na kolejne 3 lata bo stwierdziła że mało jeździ i auto wytrzyma. Dzisiaj przy przebiegu 44kkm rozleciała się skrzynia biegów. Co ciekawe auto było bardzo delikatnie traktowane. Wstępna wycena w ASO to 7kzł. Zobaczymy jak wyceni to jutro niezależny warsztat specjalizujący się w VW.

 

A uzywki po ile chodza?

Jak te skrzynie nie leca nagminnie, to powinny byc w dobrych cenach :ok:

Np manul do mojej Mazdy mozna kupic za mniej niz 1kPLN bo nie ma na to wcale popytu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, pejus1982 napisał:

Jest sobie VW Polo 1.2 TSI 85KM z marca 2017 roku. Standardowa gwarancja VW 2 lata. Szwagierka nie zdecydowała się w chwili zakupu auta na przedłużoną gwarancje na kolejne 3 lata bo stwierdziła że mało jeździ i auto wytrzyma. Auto kosztowało jakieś 58kzł a dodatkowa gwarancja jakieś 900zł. Dzisiaj przy przebiegu 44kkm rozleciała się skrzynia biegów. Co ciekawe auto było bardzo delikatnie traktowane. Wstępna wycena w ASO to 7kzł. Zobaczymy jak wyceni to jutro niezależny warsztat specjalizujący się w VW. I teraz takie pytanie: czy te skrzynie są takie #4@%jowe czy właścicielka swoim stylem jazdy doprowadziła do awarii skrzyni. Jej styl jazdy to jazda na bardzo niskich obrotach takie klasycznie zamulanie silnika.

Fajnie gdybyśmy wiedzieli co oznacza "rozleciała się" oraz znali faktyczny koszt całej tej gwarancji oraz rzeczywisty koszt naprawy. Bez tych danych to jest tylko takie trochę żałowanie braku "świętego spokoju"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Igorek napisał:

Fajnie gdybyśmy wiedzieli co oznacza "rozleciała się" oraz znali faktyczny koszt całej tej gwarancji oraz rzeczywisty koszt naprawy. Bez tych danych to jest tylko takie trochę żałowanie braku "świętego spokoju"

 

Była sama w ASO i wystawili informacje: konieczna naprawa skrzyni biegów + ewentualnie sprzęgło. Szacowany koszt 7kzł. Nie wiem co tam mogło się zepsuć - obstawiam łożyska. Jutro pojadę do warsztatu to będę dokładnie wiedział co i jak. Dzisiaj tylko rozmawiałem z nią przez telefon i powiedziałem żeby zabrało auto z ASO.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, Pito napisał:

Właśnie też się waham w Vitarze. Mam jeszcze 2 tygodnie na decyzję. Koszt 1700 zł  za dodatkowe 3 lata, dochodzą obowiązkowe drogie serwisy (4x1000-1200 zł). W tym momencie auto ma 4000 kkm i pękła tarcza sprzęgła, zmieniają na gwarancji...


 

1200pln to nie jest drogi serwis, to bardzo tanio jak na ASO. 
 

1700pln za 3 lata to również bardzo tania opcja. 

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, pejus1982 napisał:

 

Była sama w ASO i wystawili informacje: konieczna naprawa skrzyni biegów + ewentualnie sprzęgło. Szacowany koszt 7kzł. Nie wiem co tam mogło się zepsuć - obstawiam łożyska. Jutro pojadę do warsztatu to będę dokładnie wiedział co i jak. Dzisiaj tylko rozmawiałem z nią przez telefon i powiedziałem żeby zabrało auto z ASO.

No właśnie jeśli łożyska to nie pasuje trochę to "rozleciała się". Wrzuć info jak będziesz miał więcej danych. Obstawiam, że pi razy drzwi naprawa do ogarnięcia w kosztach jakie poniosłaby dodatkową gwarancją.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już nie pierwszy raz słyszę, że się sypnęła skrzynia w 1,2/1,4 tsi. Z używkami trzeba uważać, bo do jednego modelu i silnika może być kilka kodów skrzyni. Później a to S&S nie działa, a to obroty inne. Kod skrzyni jest na wlepce, w tej samej linii, co kod silnika. 

Skrzynię zabiła niskimi obrotami, w tsi moment szybko wstaje, a skrzynia jeszcze prawie w miejscu stoi.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kaczorek79 napisał:

Już nie pierwszy raz słyszę, że się sypnęła skrzynia w 1,2/1,4 tsi. Z używkami trzeba uważać, bo do jednego modelu i silnika może być kilka kodów skrzyni. Później a to S&S nie działa, a to obroty inne. Kod skrzyni jest na wlepce, w tej samej linii, co kod silnika. 

Skrzynię zabiła niskimi obrotami, w tsi moment szybko wstaje, a skrzynia jeszcze prawie w miejscu stoi.

We wcześniejszych modelach VW też były skrzynie z babolami, np przy 1.4 60KM. Kolega w polo z okolicy 2001 dwa razy robił, a przed trzecim remontem sprzedał auto. I jego model skrzynki jako używka była droga chyba ze względu na zapotrzebowanie. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Pito napisał:

Właśnie też się waham w Vitarze. Mam jeszcze 2 tygodnie na decyzję. Koszt 1700 zł  za dodatkowe 3 lata, dochodzą obowiązkowe drogie serwisy (4x1000-1200 zł). W tym momencie auto ma 4000 kkm i pękła tarcza sprzęgła, zmieniają na gwarancji...

 

bierz tę gwarancję, a jak chcesz zaoszczędzić na przeglądach to po prostu kupuj olej czy inne rzeczy samemu.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na tym oleju to może stówkę zaoszczędzę, doliczają jeszcze 50 za utylizacje oleju :) Ogólnie drogie mają te serwisy wg mnie, sama wymiana oleju z filtrem to kolo 400 wiec bez tragedii. Te dodatki, typu 'sprawdzenie nadwozia' robią cenę.

Drugie co, to muszę zerknąć w warunki gwarancji, co to właściwie obejmuje. Widzę, że w obrębie klimatyzacji gwarancji podlega chyba tylko kompresor. Jakiekolwiek inne rozszczelnienie trzeba płacić samemu. Ktoś pisał o jakiejś przerdzewiałe rurce, wymiana +napełnienie 2500 zł, Allianz się wypiął, bo rurka nie jest wyszczególniona w liście.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, woksio2 napisał:

a jak jest ze skrzyniami w O3 1.0 TSI 115 6b?

Dopiero od silników 140 KM z serii ea211 były mocniejsze skrzynie mq250. Cała grupa VAG do 125 KM używa czeskiej produkcji skrzyni mq200 (lub mq100 w pierdziawkach typu Up, Citigo). Te mq200 produkuje Skoda, a odmian jest kilkanaście. Niewątpliwe jest, że któreś kody skrzyń otrzymały mocniejsze łożyska. 

Właściwa eksploatacja, czyli trzymanie wyższych obrotów eliminuje awarie praktycznie do zera. Ja poniżej 2000 rpm trzymam tylko na niskich biegach, jak się toczę w mieście, czy w korkach. Każde przyspieszenie, to redukcja, żeby trafić powyżej 2200 rpm. 

  • Lubię to 6
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

A uzywki po ile chodza?

Jak te skrzynie nie leca nagminnie, to powinny byc w dobrych cenach :ok:

Np manul do mojej Mazdy mozna kupic za mniej niz 1kPLN bo nie ma na to wcale popytu.

Jak te skrzynie lecą nagminnie i jest na nie popyt to nie będą w dobrych cenach.

To jest DSG czy manuał?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

49 minut temu, Tre-Bor napisał:

Jak te skrzynie lecą nagminnie i jest na nie popyt to nie będą w dobrych cenach.

To jest DSG czy manuał?

 

To nie jest taki problem, jak np z M32 od GM. Skoda samych mq200 wyprodukowała już ponad 10 mln szt. To jest skrzynia manualna, ale produkują też najsłabsze dsg 7 biegowe na suchych sprzęgłach o oznaczeniu dq200. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Tre-Bor napisał:

Jak te skrzynie lecą nagminnie i jest na nie popyt to nie będą w dobrych cenach.

Jak to są łożyska, to pewnie ich wymiana to nie jest stopień skomplikowania reaktora atomowego i nie wiem czy nie lepiej naprawić zamiast szukać jakichś skrzyń używanych, które nie wiadomo czy są w lepszym stanie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, Pito napisał:

Właśnie też się waham w Vitarze. Mam jeszcze 2 tygodnie na decyzję. Koszt 1700 zł  za dodatkowe 3 lata, dochodzą obowiązkowe drogie serwisy (4x1000-1200 zł). W tym momencie auto ma 4000 kkm i pękła tarcza sprzęgła, zmieniają na gwarancji...

Fajnie, że masz taki wybór. W VAGu można kupić (oficjalne) przedłużenie gwarancji jedynie w momencie zakupu. Ja kupiłem auto po demonstracyjne i takiej możliwości nie miałem. Na szczęście przeglądy są tanie, więc i tak będe robił w ASO.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 godzin temu, Artur_W_wa napisał:

We wcześniejszych modelach VW też były skrzynie z babolami, np przy 1.4 60KM. Kolega w polo z okolicy 2001 dwa razy robił, a przed trzecim remontem sprzedał auto. I jego model skrzynki jako używka była droga chyba ze względu na zapotrzebowanie. 

U znajomych G6 GTI 2.0 manual- pad skrzyni po 1.5roku, S3 DSG nie dojeździło miesiąca :facepalm:. Na szczęście VAG się pomylił w obliczeniach i obu przypadkach była naprawa gwarancyjna ;).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minutes ago, sherif said:

Fajnie, że masz taki wybór. W VAGu można kupić (oficjalne) przedłużenie gwarancji jedynie w momencie zakupu. Ja kupiłem auto po demonstracyjne i takiej możliwości nie miałem. Na szczęście przeglądy są tanie, więc i tak będe robił w ASO.

 

Co ciekawe w Mazdzie mozna dokupic do samego konca 3-letniej gwarancji fabrycznej :ok:

Dobra opcja jak sie kupuje np 2letnia uzywke,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Co ciekawe w Mazdzie mozna dokupic do samego konca 3-letniej gwarancji fabrycznej :ok:

Dobra opcja jak sie kupuje np 2letnia uzywke,

 

W Suzuki też, tylko jest coraz drożej im bliżej końca fabrycznej gwarancji

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

36 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Co ciekawe w Mazdzie mozna dokupic do samego konca 3-letniej gwarancji fabrycznej :ok:

Dobra opcja jak sie kupuje np 2letnia uzywke,

 

Dobra opcja, bo w zależności od problematyczności/usterkowości można podjąć decyzję później.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zostawiliśmy auto w serwisie specjalizującym się w VAG. Wstępna wycena to około 1800-2000zł, a winnym są prawdopodobnie łożyska skrzyni biegów + ewentualnie sprzęgło. Jutro auto trafi na podnośnik to będę wiedział co i jak.

Edytowane przez pejus1982
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, pejus1982 napisał:

Zostawiliśmy auto w serwisie specjalizującym się w VAG. Wstępna wycena to około 1800-2000zł, a winnym są prawdopodobnie łożyska skrzyni biegów + ewentualnie sprzęgło. Jutro auto trafi na podnośnik to będę wiedział co i jak.

No i to już brzmi dużo bardziej sensownie :ok:

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, pejus1982 napisał:

Zostawiliśmy auto w serwisie specjalizującym się w VAG. Wstępna wycena to około 1800-2000zł, a winnym są prawdopodobnie łożyska skrzyni biegów + ewentualnie sprzęgło. Jutro auto trafi na podnośnik to będę wiedział co i jak.

 

W którym warsztacie zostawiliście wóz?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.