badyl1982 Napisano 30 Marca 2022 Udostępnij Napisano 30 Marca 2022 (edytowane) Pacjent Focus mk2 1.6 100km benzyna+LPG Temperatura cieczy chłodzącej w trakcie jazdy oscyluje w granicach 82 do 86'C. Czy to poprawne wskazanie w trakcie jazdy? Na postoju zagrzeje się do 99'C załącza wentylator. Stojąc dłuższą chwilę na biegu jałowym trzyma 99'C. Czyżby termostat? Edytowane 31 Marca 2022 przez badyl1982 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
alastair Napisano 30 Marca 2022 Udostępnij Napisano 30 Marca 2022 moim zdaniem normalne zachowanie. jaki termostat by nie był temperatura bedzie sie wahac w zaleznosci od roznych czynnikow. Dlatego zwykle wskazniki temperatury maja histereze i stoja w jednym miejscu pomiedzy orientacyjnie 70 a 110 stopni Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gobi Napisano 30 Marca 2022 Udostępnij Napisano 30 Marca 2022 Kiedyś termostaty wymieniało się na nowe w różnych pojazdch chłodzonych cieczą a przed włożeniem był prosty patent na jego sprawdzenie - do szklanki i zalewamy wrzątkiem , jak się otworzy to działa. Ale to było kiedyś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 30 Marca 2022 Udostępnij Napisano 30 Marca 2022 45 minut temu, gobi napisał: Kiedyś termostaty wymieniało się na nowe w różnych pojazdch chłodzonych cieczą a przed włożeniem był prosty patent na jego sprawdzenie - do szklanki i zalewamy wrzątkiem , jak się otworzy to działa. Ale to było kiedyś Sprobuj wlozyc taki podwojny termostat z TSI do szklanki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 30 Marca 2022 Udostępnij Napisano 30 Marca 2022 U mnie w 1.6 stoi wskazowka idealnie na 90* caly czas. Czy to w trasie, czy w korku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 30 Marca 2022 Udostępnij Napisano 30 Marca 2022 29 minutes ago, czachabrava said: U mnie w 1.6 stoi wskazowka idealnie na 90* caly czas. Czy to w trasie, czy w korku. W Oplu 1,4T tez wskaznik zawsze pokazuje 90 a faktyczna temperatura jest czesto ponad 100 Zakladam, ze kolega sprawsza jakims interfejsem bo wskaznik to jedynie sluzy temu zeby pokazac czy jest OK. 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
demoneczek Napisano 30 Marca 2022 Udostępnij Napisano 30 Marca 2022 2 godziny temu, badyl1982 napisał: Pacjent Focus mk2 1.6 100km Temperatura cieczy chłodzącej w trakcie jazdy oscyluje w granicach 82 do 86'C. Czy to poprawne wskazanie w trakcie jazdy? Na postoju zagrzeje się do 99'C załącza wentylator. Stojąc dłuższą chwilę na biegu jałowym trzyma 99'C. Czyżby termostat? Diesel czynoPb. Jezeli diesel to normalka . Sławne silniki PSA , szczególnie jak sie zaslepi EGR to juz zimą tragedia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 30 Marca 2022 Udostępnij Napisano 30 Marca 2022 48 minut temu, Maciej__ napisał: W Oplu 1,4T tez wskaznik zawsze pokazuje 90 a faktyczna temperatura jest czesto ponad 100 Zakladam, ze kolega sprawsza jakims interfejsem bo wskaznik to jedynie sluzy temu zeby pokazac czy jest OK. Z tego co pamiętam to już w A16XER normalna temperatura to było 102°. 1,4T nie sprawdzałem, ale to zrobię, bo już 2x pękł mi zbiorniczek wyrownawczy płynu chłodzącego. ASO twierdzi że TTTM bo się mocno grzeje. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 30 Marca 2022 Udostępnij Napisano 30 Marca 2022 5 minutes ago, ZUBERTO said: Z tego co pamiętam to już w A16XER normalna temperatura to było 102°. 1,4T nie sprawdzałem, ale to zrobię, bo już 2x pękł mi zbiorniczek wyrownawczy płynu chłodzącego. ASO twierdzi że TTTM bo się mocno grzeje. O tych zbiorniczkach tez slyszalem, szczegolnie w przypadku LPG, ktore ma jeszcze wyzsza temp spalania. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 31 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2022 12 godzin temu, Maciej__ napisał: W Oplu 1,4T tez wskaznik zawsze pokazuje 90 a faktyczna temperatura jest czesto ponad 100 Zakladam, ze kolega sprawsza jakims interfejsem bo wskaznik to jedynie sluzy temu zeby pokazac czy jest OK. Sprawdzane Forscanem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 31 Marca 2022 Autor Udostępnij Napisano 31 Marca 2022 12 godzin temu, demoneczek napisał: Diesel czynoPb. Jezeli diesel to normalka . Sławne silniki PSA , szczególnie jak sie zaslepi EGR to juz zimą tragedia Benzyna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas Napisano 31 Marca 2022 Udostępnij Napisano 31 Marca 2022 19 godzin temu, wlad napisał: Sprobuj wlozyc taki podwojny termostat z TSI do szklanki W TSI to chyba są dwa w ogóle ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 31 Marca 2022 Udostępnij Napisano 31 Marca 2022 Godzinę temu, Lukas napisał: W TSI to chyba są dwa w ogóle ? Ale w jednej obudowie-przynajmniej tak jest w 1.2TSI. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 31 Marca 2022 Udostępnij Napisano 31 Marca 2022 (edytowane) W dniu 30.03.2022 o 18:08, badyl1982 napisał: Pacjent Focus mk2 1.6 100km benzyna+LPG Temperatura cieczy chłodzącej w trakcie jazdy oscyluje w granicach 82 do 86'C. Czy to poprawne wskazanie w trakcie jazdy? Na postoju zagrzeje się do 99'C załącza wentylator. Stojąc dłuższą chwilę na biegu jałowym trzyma 99'C. Czyżby termostat? U mnie jest identyczna temp.podczas jazzdy ,jak u ciebie,Ja sprawdzam w menu serwisowym i tak jadę .Nie sprawdzałem momentu załanczania wentylatora na postoju..Wskazówka jest lekko przed 90 zawsze. Edytowane 31 Marca 2022 przez arek_m Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tilok Napisano 31 Marca 2022 Udostępnij Napisano 31 Marca 2022 22 godziny temu, Maciej__ napisał: W Oplu 1,4T tez wskaznik zawsze pokazuje 90 a faktyczna temperatura jest czesto ponad 100 Zakladam, ze kolega sprawsza jakims interfejsem bo wskaznik to jedynie sluzy temu zeby pokazac czy jest OK. W astrze z motorem A14NET jak dobrze pamiętam temperatura płynu chłodzącego podczas jazdy wynosiła 108 - 110 stopni C. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 31 Marca 2022 Udostępnij Napisano 31 Marca 2022 22 godziny temu, Maciej__ napisał: O tych zbiorniczkach tez slyszalem, szczegolnie w przypadku LPG, ktore ma jeszcze wyzsza temp spalania. Wymieniałem już te zbiorniczki w 1.4 T Opla nawet bez lpg. Tam normalnie w układzie panuje 110 st, często pękają zbiorniczki, obudowy termostatu i górny wąż chłodnicy, bo jest za gorąco. Jeszcze THP i niektóre silniki w BMW pracują na 110 st, co też powoduje szybsze zmęczenie materiałów z tworzyw sztucznych. Optymalnie byłoby 100 st, ale podnieśli temperaturę, bo im się normy spalin nie zgadzały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 31 Marca 2022 Udostępnij Napisano 31 Marca 2022 (edytowane) 3 minutes ago, kaczorek79 said: Wymieniałem już te zbiorniczki w 1.4 T Opla nawet bez lpg. Tam normalnie w układzie panuje 110 st, często pękają zbiorniczki, obudowy termostatu i górny wąż chłodnicy, bo jest za gorąco. Mozliwe, ja kojarze temat z forum Astry i tam glownie byly przypadki z LPG. Musze w sumie przypomniej ojcu zeby przy okazji przegladu poprosil o sprawdzenie tego zbiorniczka. Auto ma juz ponad 5 lat i 80kkm, wiec moze warto nawet wymienic profilaktycznie. Edytowane 31 Marca 2022 przez Maciej__ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 31 Marca 2022 Udostępnij Napisano 31 Marca 2022 @Maciej__ Trzeba obejrzeć zbiorniczek (on jest tani w zamienniku) i pougniatać górny wąż na wejściu do chłodnicy oraz gruby wąż przy obudowie termostatu. Jak będzie osłabiony, to zaczną tam pojawiać się krople płynu. Lepiej to sprawdzić wcześniej i wymienić, niż się zdziwić w trasie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
camel00 Napisano 1 Kwietnia 2022 Udostępnij Napisano 1 Kwietnia 2022 W dniu 30.03.2022 o 20:27, czachabrava napisał: U mnie w 1.6 stoi wskazowka idealnie na 90* caly czas. Czy to w trasie, czy w korku. U mnie nawet nie ma wskazówki tylko ikona która gaśnie kiedy temp. osiągnie bodaj 50 stopni. We wszystkich poprzednich temp. stała w miejscu po rozgrzaniu. Wyjątkiem było Jimny ddis gdzie wskazówka latała w zależności od sytuacji na drodze i temp. otoczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.