Rudobrody Napisano 12 Października 2022 Udostępnij Napisano 12 Października 2022 4 minuty temu, Maciej__ napisał(a): Jesli nie powiela bledow z 1,6THP to moze byc calkiem udany silnik. Oby. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 12 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 12 Października 2022 Silnik zgon. Będzie żarł co raz więcej. Remont albo wymiana. Niestety w tych silnikach pasek należy wymieniać maksymalnie co 70000 km. Przekroczenie tego interwału przebiegu skutkuje niestety rozwarstwieniem i uszkodzeniami paska (często niewidocznymi) a reszta to konsekwencje tego faktu.tak Rudy wiemytu byl wymieniony orzy 58kkmaktualnie jest 98kkm ;-)))bedzie jak w oplachbanka taniego oleju w bagaznikuwedkug Twoich doswiadczen zostalo mi jeszcze 30kkm, czyki jakies 2-3 lata jazdy ;-))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 13 Października 2022 Udostępnij Napisano 13 Października 2022 13 godzin temu, Fili_P napisał(a): wedkug Twoich doswiadczen zostalo mi jeszcze 30kkm, czyki jakies 2-3 lata jazdy Mniej więcej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrocha Napisano 14 Października 2022 Udostępnij Napisano 14 Października 2022 W dniu 12.10.2022 o 21:25, Fili_P napisał(a): wedkug Twoich doswiadczen zostalo mi jeszcze 30kkm, czyki jakies 2-3 lata jazdy ;-))) Tylko że, im mniej jeździsz, tym szybciej doprowadzasz do pogarszania stanu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 14 Października 2022 Udostępnij Napisano 14 Października 2022 27 minut temu, jedrocha napisał(a): Tylko że, im mniej jeździsz, tym szybciej doprowadzasz do pogarszania stanu Dlaczego? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 14 Października 2022 Udostępnij Napisano 14 Października 2022 1 godzinę temu, Maciej__ napisał(a): Dlaczego? U mnie zauważalne zużycie oleju nastąpiło przy przebiegu około 115 000 km u kolegi ten proces zaczął się wcześniej... Z resztą niestety nie jest to jedyny znany mi osobiście przypadek. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 14 Października 2022 Udostępnij Napisano 14 Października 2022 5 minut temu, Rudobrody napisał(a): U mnie zauważalne zużycie oleju nastąpiło przy przebiegu około 115 000 km u kolegi ten proces zaczął się wcześniej... Z resztą niestety nie jest to jedyny znany mi osobiście przypadek. Wg mnie to kiedy zaczyna brac olej, zalezy w duzej mierze od tego jak duze szkody powstaly przed wymiana paska na nowy. Jak syfu na smoku olejowym bylo duzo, to niestety silnik nie mial poprawnego smarowania i wymiana paska tego nie naprawi. Jezeli bede zony C3 trzymal dluzej niz 5 lat gwarancji, to przy 50-60kkm pasek na 100% pojdzie do wymiany, nawet jesli na oko bedzie wygladal dobrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 14 Października 2022 Udostępnij Napisano 14 Października 2022 (edytowane) 5 minut temu, Maciej__ napisał(a): Jezeli bede zony C3 trzymal dluzej niz 5 lat gwarancji, to przy 50-60kkm pasek na 100% pojdzie do wymiany, nawet jesli na oko bedzie wygladal dobrze. Słusznie. Niestety on wygląda dobrze ale już ulega degradacji. Pytanie tylko czy branie oleju to wina tylko paska czy czegoś jeszcze w konstrukcji cylindrów i tłoków ewentualnie układu smarowania co powoduje przyspieszone zużycie jednostki napędowej. Edytowane 14 Października 2022 przez Rudobrody Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 14 Października 2022 Udostępnij Napisano 14 Października 2022 3 minuty temu, Rudobrody napisał(a): Słusznie. Niestety on wygląda dobrze ale już ulega degradacji. Pytanie tylko czy branie oleju to wina tylko paska czy czegoś jeszcze w konstrukcji cylindrów i tłoków ewentualnie układu smarowania co powoduje przyspieszone zużycie jednostki napędowej. Tego nie wiem, ale jak widzialem na YT jak potrafi byc zawalony smok przy wymianie paska, to raczej nie moze zostac bez wplywu na smarowanie calego silnika. Aczkolwiek to moja teoria, bez zadnego pokrycia 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 14 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2022 2 godziny temu, Maciej__ napisał(a): Wg mnie to kiedy zaczyna brac olej, zalezy w duzej mierze od tego jak duze szkody powstaly przed wymiana paska na nowy. Jak syfu na smoku olejowym bylo duzo, to niestety silnik nie mial poprawnego smarowania i wymiana paska tego nie naprawi. Jezeli bede zony C3 trzymal dluzej niz 5 lat gwarancji, to przy 50-60kkm pasek na 100% pojdzie do wymiany, nawet jesli na oko bedzie wygladal dobrze. NO nie klei mi się coś w tej teorii patrząc na mój przypadek 1. 58 wymiana paska 2. jazda bez znaczących oznak problemów do 95kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 14 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2022 5 godzin temu, jedrocha napisał(a): Tylko że, im mniej jeździsz, tym szybciej doprowadzasz do pogarszania stanu Ale to mam celowo więcej jeżdzić skoro nie mam takiej potrzeby... ;-))) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 14 Października 2022 Udostępnij Napisano 14 Października 2022 Czy przy wymianie paska mieliście oczyszczony smok? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 14 Października 2022 Udostępnij Napisano 14 Października 2022 19 minut temu, Fili_P napisał(a): NO nie klei mi się coś w tej teorii patrząc na mój przypadek 1. 58 wymiana paska 2. jazda bez znaczących oznak problemów do 95kkm Wg mnie sie raczej zgadza. Sam pisales, ze nie sprawdzalisci poziomu oleju regularnie w tym aucie. Az do momentu jak 35kkm po wymianie paska spalilo juz tyle, ze auto wywalilo komunikat bo bagnet byl suchy. Na poczatku pewnie jeszcze starczalo od wymiany do wymiany ale bedzie juz tylko gorzej. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jettison Napisano 14 Października 2022 Udostępnij Napisano 14 Października 2022 W dniu 7.06.2022 o 13:24, jedrocha napisał(a): To dlaczego ludzie jak szukają auta od Forda i od Volvo to pytają czy jest to NA PEWNO z silnikiem Citroen/Peugeota ? jak ja szukałem forda to pytałem czy ten na pewno jest z silnikiem Yamahy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 14 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 14 Października 2022 Czy przy wymianie paska mieliście oczyszczony smok?tak. nie tylko... zajres byl znacznie szerszy 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 15 Października 2022 Udostępnij Napisano 15 Października 2022 5 godzin temu, Fili_P napisał(a): tak. nie tylko... zajres byl znacznie szerszy Duzo bylo gumowego syfu na smoku olejowym? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 15 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2022 Duzo bylo gumowego syfu na smoku olejowym?nie mam pojecia nie widzialem tego. ASO robili. dostalem tylko zakres czesc i roboty po akcji Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 15 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2022 Wg mnie sie raczej zgadza. Sam pisales, ze nie sprawdzalisci poziomu oleju regularnie w tym aucie. Az do momentu jak 35kkm po wymianie paska spalilo juz tyle, ze auto wywalilo komunikat bo bagnet byl suchy. Na poczatku pewnie jeszcze starczalo od wymiany do wymiany ale bedzie juz tylko gorzej.a tak, w tym sensie ze wczesniej moglo ubywac wolniej i od wymiany do wymiany wystarczylo bez dolewek to tak moglo tak byc 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 15 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 15 Października 2022 Słusznie. Niestety on wygląda dobrze ale już ulega degradacji. Pytanie tylko czy branie oleju to wina tylko paska czy czegoś jeszcze w konstrukcji cylindrów i tłoków ewentualnie układu smarowania co powoduje przyspieszone zużycie jednostki napędowej.jeden z mechaniorow twierdzi ze pozazdroscili japoncom i niemcom spasowania i cos tam dali ciala z pierscieniami na tlokach + doborem stopow + nie wzieli pod uwage niszczacego dzialania wysokich temperatur wraz z uplywem czasu w turbobenzynach ( albo celowo wzieli tylko zgodnie ze sztuka inzynierii materialowej z miniminimalnym zapasem).... +pasek w oleju dolozyl swoje+ plastikowy zintegrowany dolot/gora z jakas tam parciejaca membrana...............i do kupy sie poskladalo na obraz jaki jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 17 Października 2022 Udostępnij Napisano 17 Października 2022 W dniu 15.10.2022 o 12:54, Fili_P napisał(a): + nie wzieli pod uwage niszczacego dzialania wysokich temperatur wraz z uplywem czasu w turbobenzynach ( albo celowo wzieli tylko zgodnie ze sztuka inzynierii materialowej z miniminimalnym zapasem).... Ten silnik pada również w wersji bez doładowania. I niestety znam silniki, które kwalifikują się do remontu po przejechaniu niewiele ponad 80 000 km... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 17 Października 2022 Udostępnij Napisano 17 Października 2022 19 minut temu, Rudobrody napisał(a): Ten silnik pada również w wersji bez doładowania. Niby tak, ale skala zjawiska chyba jest duzo mniejsza. W kazdym razie ja sie nie spotkalem w sieci z padnietym na amen silnikiem w wersji wolnossacej. Natomiast jest cale mnostow problemow z wersjami turbo. Pewnie wynika to z tego, ze robia duzo mniejsze przebiegi od wymiany do wymiany oleju. A wiesz moze jak wyglada sytuacja w Oplu? Ciekawe czy olej GM cos tutaj zmienia? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 17 Października 2022 Udostępnij Napisano 17 Października 2022 14 minut temu, Maciej__ napisał(a): A wiesz moze jak wyglada sytuacja w Oplu? Ciekawe czy olej GM cos tutaj zmienia? Za krótko były i są użytkowane te, z którymi miałem i mam kontakt bezpośredni. Do momentu sprzedaży pierwszy samochód ze 130 KM wersją silnika nie sprawiał żadnych kłopotów. Drugi ma dopiero pierwszy rok eksploatacji za sobą. Wolnossące miały teoretycznie interwał wymiany oleju co 20 000 lub co 2 lata. Turbo początkowo co 30 000 a później co 15 000 lub co rok. Myślę, że wymiana w okolicach 12 000 km i co rok to jest maksymalny interwał jaki ten silnik jest w stanie zdzierżyć bez strat. Rozrząd maksymalnie co 70 000 nawet jak nie widać oznak zużycia paska. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 17 Października 2022 Udostępnij Napisano 17 Października 2022 (edytowane) 7 minut temu, Rudobrody napisał(a): Za krótko były i są użytkowane te, z którymi miałem i mam kontakt bezpośredni. Do momentu sprzedaży pierwszy samochód ze 130 KM wersją silnika nie sprawiał żadnych kłopotów. Drugi ma dopiero pierwszy rok eksploatacji za sobą. Wolnossące miały teoretycznie interwał wymiany oleju co 20 000 lub co 2 lata. Turbo początkowo co 30 000 a później co 15 000 lub co rok. Myślę, że wymiana w okolicach 12 000 km i co rok to jest maksymalny interwał jaki ten silnik jest w stanie zdzierżyć bez strat. Rozrząd maksymalnie co 70 000 nawet jak nie widać oznak zużycia paska. Swoja droga jak to porownam z 2,0 noPB w Mazdzie to jest naprawde przepasc pod wzgledem eksploatacji. Przebieg 100kkm+, olej co 20kkm i najmniejszych objawow zuzycia czy spalania oleju bez zadnego specjalnego dbania o motor. Nawet swiece jeszcze sa fabryczne, a duzej i ciezkiej budzie pali ok 1,5 litra wiecej niz ten pizdzik w C3 Edytowane 17 Października 2022 przez Maciej__ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 17 Października 2022 Udostępnij Napisano 17 Października 2022 3 minuty temu, Maciej__ napisał(a): Swoja droga jak to porownam z 2,0 noPB w Mazdzie to jest naprawde przepasc pod wzgledem eksploatacji. Jeździłem 2.0 HDi w XP zrobiłem 0.5 mln km tym samochodem i nie dolewałem oleju między wymianami, które były co 15000. Teraz jeździ nim kolega samochód ma blisko 700 000 km. Nadal nie wymaga dolewek pomiędzy wymianami. Wiem, że to diesel ale trwałość współczesnych silników wróciła do tych z wyrobów samochodopodobnych oferowanych przez rodzimy przemysł motoryzacyjny. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 17 Października 2022 Udostępnij Napisano 17 Października 2022 2 minuty temu, Rudobrody napisał(a): Jeździłem 2.0 HDi w XP zrobiłem 0.5 mln km tym samochodem i nie dolewałem oleju między wymianami, które były co 15000. Teraz jeździ nim kolega samochód ma blisko 700 000 km. Nadal nie wymaga dolewek pomiędzy wymianami. Wiem, że to diesel ale trwałość współczesnych silników wróciła do tych z wyrobów samochodopodobnych oferowanych przez rodzimy przemysł motoryzacyjny. Takie przebiegi to juz dla mnie abstrakcja Jednak te 200-250kkm to uwazam, ze kazdy jeden powinien wytrzymac bez zadnych problemow. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 18 Października 2022 Udostępnij Napisano 18 Października 2022 W dniu 12.10.2022 o 12:33, Maciej__ napisał(a): W przyszlym roku wchodzi do oferty wersja 136KM mild-hybrid na lancuszku rozrzadu Jesli nie powiela bledow z 1,6THP to moze byc calkiem udany silnik. Ja im nie ufam, na pewno coś spie... 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 21 Października 2022 Autor Udostępnij Napisano 21 Października 2022 Za krótko były i . Myślę, że wymiana w okolicach 12 000 km i co rok to jest maksymalny interwał jaki ten silnik jest w stanie zdzierżyć bez strat. Rozrząd maksymalnie co 70 000 nawet jak nie widać oznak zużycia paska.podobnie aktualnie zaleca producent w apce swojej6 lat lub 75kkm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 22 Października 2022 Udostępnij Napisano 22 Października 2022 6 godzin temu, Fili_P napisał(a): podobnie aktualnie zaleca producent w apce swojej 6 lat lub 75kkm Hmm, pasek osprzetu, to nie to samo co pasek rozrzadu 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 3 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 3 Listopada 2022 znalazlem heszcze i Kolega ti na AK tez podsunal pomysl ze moze byc heszcze kwestia sparcialej membrany w odmie olejowej...jakis pomysl jak to sprawdzic organoleptycznie.... ( odma ponoc zintegrowana z pokrywa :-// ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
iwik Napisano 3 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2022 9 godzin temu, Fili_P napisał(a): ( odma ponoc zintegrowana z pokrywa :-// ) Dobrze że tylko z pokrywą. Francuziki mogli przecież zintegrować z całą głowicą silnika 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 3 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2022 Godzinę temu, iwik napisał(a): Francuziki mogli przecież zintegrować z całą głowicą silnika Wystarczy, że stworzyli silnik, którego trwałość jest mniejsza niż wytworów silnikopodobnych z FSO a jako część zamienną traktuje się uzbrojony słupek. Nie wymagajmy od nich za dużo. Ale może kolejne generacje tego silnika będą miały oczekiwane przez Ciebie usprawnienia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 3 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2022 3 godziny temu, iwik napisał(a): Dobrze że tylko z pokrywą. Francuziki mogli przecież zintegrować z całą głowicą silnika W Oplu tez odma byla zintegrowana z pokrywa i czesto padala w 1,4T 120-140 KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 3 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2022 1 godzinę temu, Rudobrody napisał(a): Wystarczy, że stworzyli silnik, którego trwałość jest mniejsza niż wytworów silnikopodobnych z FSO a jako część zamienną traktuje się uzbrojony słupek. Nie wymagajmy od nich za dużo. Ale może kolejne generacje tego silnika będą miały oczekiwane przez Ciebie usprawnienia. Wyglada na to, ze nie musza sie specjalnie starac https://francuskie.pl/stellantis-oglasza-rekordowe-przychody-42-mld-euro-duzy-wzrost-przychodow-o-29/ Mega mi sie podoba nowa 308-ka, ale trzeba by brac z dieslem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 3 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2022 7 minut temu, Maciej__ napisał(a): Mega mi sie podoba nowa 308-ka, ale trzeba by brac z dieslem Weź elektryczną. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 3 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2022 14 minut temu, Rudobrody napisał(a): Weź elektryczną. Chyba zdalnie sterowana 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 3 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 3 Listopada 2022 2 godziny temu, Maciej__ napisał(a): Mega mi sie podoba nowa 308-ka, ale trzeba by brac z dieslem Z Mazdą się nic nie dzieje to szukasz emocji? 1 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 4 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2022 17 godzin temu, marcindzieg napisał(a): Z Mazdą się nic nie dzieje to szukasz emocji? C3 z 1.2 PT nie dostarcza spodziewanej dawki adrenaliny. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 4 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2022 2 minuty temu, Rudobrody napisał(a): C3 z 1.2 PT nie dostarcza spodziewanej dawki adrenaliny. Poki co 2 lata i jakies 20kkm, wiec mam nadzieje ze jeszcze troche spokoju bedzie Najwazniejsze, ze zona zadowolona, podpasowalo jej to auto A i ja czasem sie nim przejade Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 4 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2022 5 minut temu, Maciej__ napisał(a): Najwazniejsze, ze zona zadowolona, podpasowalo jej to auto To nie wnikaj Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 4 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2022 6 minut temu, Maciej__ napisał(a): Najwazniejsze, ze zona zadowolona, podpasowalo jej to auto Bo samo autko fajne. Jako zastępcze miałem takie z przebiegiem 345 km. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 4 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2022 8 godzin temu, Rudobrody napisał(a): Bo samo autko fajne. Jako zastępcze miałem takie z przebiegiem 345 km. Jak kupowalismy to mialo dodatkowo jedno z lepszych na rynku value for money Teraz ceny odjechaly i widze, ze prawie 80kPLN wolaja za taka sama wersje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 4 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 4 Listopada 2022 W dniu 17.10.2022 o 14:07, Rudobrody napisał(a): Jeździłem 2.0 HDi w XP zrobiłem 0.5 mln km tym samochodem i nie dolewałem oleju między wymianami, które były co 15000. Teraz jeździ nim kolega samochód ma blisko 700 000 km. Nadal nie wymaga dolewek pomiędzy wymianami. Wiem, że to diesel ale trwałość współczesnych silników wróciła do tych z wyrobów samochodopodobnych oferowanych przez rodzimy przemysł motoryzacyjny. Dwa dni temu widziałem całkiem świeżą 208 z HDI 100KM i 500kkm przebiegu. Więc da się... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 5 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2022 5 godzin temu, K3 napisał(a): Dwa dni temu widziałem całkiem świeżą 208 z HDI 100KM i 500kkm przebiegu. Więc da się... Znajdz taka z 1,2 Puretech, bo to tym jest watek 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 8 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 8 Listopada 2022 no dobra ewidentnie obserwacje:- spokojna jazda po plaskim ( tak do 100km/h) oleju ubywa malo i powoli+ siwe baki niezauwazalne, od czasu do czasu zasmierdnie przepalonym olejem w kabinie- but, 0-1 i powyzej 130km/h oleju u bywa szybciej, + małe siwe dymki za autem zauwazalne po dluzszym dojezdzaniu do skrzyzowan " na luzie" ( na luzie w cudzyslowie bo ASB caly czas na Drive)- ale ( i teraz ciekawostka ) najszybciej ubywa oleju i najabrdziej zauwazalne i najdluzej trwajace siwe baki za autem sa po rozgrzaniu silnika (jazda tak z 5 km od odpalenia mimimum) i po dluzszym zjezdzie z gorki " na luzzie" (j.w.) predkosc bez znaczenia w zasadzie tak orawie 2 krpm......( podobnie na dluzszym zjezdzaniu z ekspesowki po zdjeciu nogi z gazu i do-toczeniu sie do zjazdu....choc i tak mniej intensywny bak niz przy zjezdzie z gorki na luzie........przypominam ASBAny ideas? ( poza narzekaniem Rudego i PT is bad) - co i jak sprawdzac?mam wrazenie ze po uszczelnieniu uszczelki pokrywy zaworow teraz przyrasta/ pojawilo sie odymienie na jefnym z zeberek oslony termicznej turbo...... tak jakby cos byl problem ze dmuchamy za mocno.....zaczelo sie od zabarwienia plynu chlodniczego pamietacie, potem wyglada ze wydmuchalo te uszczelke........... czyzby hednak odma?Ale czy nie powinno byc tak ze jak odma ma problem z separacja par oleju to wlasnie najwiekszy siwy bak powinien byc rano przy pierwszym odpaleniu bo olej sie zbierze, skropli, scieknie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 9 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2022 (edytowane) 6 godzin temu, Fili_P napisał(a): Any ideas? ( poza narzekaniem Rudego i PT is bad) - co i jak sprawdzac? Ile tego oleju ubywa na 1kkm? Ja bym w pierwszej kolejnosci potwierdzil/wykluczyl najbardziej prawdopodobna przyczyna, czyli zuzyte pierscienie i dopiero wtedy szukal dalej. Mierzyles kompresje albo robiles probe olejowa w tym silniku? Od tego bym zaczal a nie szukal innych powodow. Musialbys miec spore szczescie, w nieszczesciu, zeby to byla jednak odma. PS. W Oplach jak padala membrana od odmy w pokrywie, to pojawialy sie dziwne swisty + check engine. Edytowane 9 Listopada 2022 przez Maciej__ Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rudobrody Napisano 9 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2022 11 godzin temu, Fili_P napisał(a): Any ideas? ( poza narzekaniem Rudego i PT is bad) - co i jak sprawdzac? Szykować kasę na wymianę kompletnego słupka. Remont tej jednostki może nie wyjść taniej niż wymiana całości i przełożenie osprzętu. Zawsze możesz potem sprzedać to co zostanie z obecnego gruzu. Taką mam koncepcję. Oczywiście możesz uważać, że sproszkowane żabie oczka lub nóżki położone w komorze silnika uzdrowią Twoją jednostkę. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 9 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2022 1 minutę temu, Rudobrody napisał(a): Oczywiście możesz uważać, że sproszkowane żabie oczka lub nóżki położone w komorze silnika uzdrowią Twoją jednostkę. U've made my day ;-))) (Tuneap 80 plnów... ;-( ) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 9 Listopada 2022 Autor Udostępnij Napisano 9 Listopada 2022 5 godzin temu, Maciej__ napisał(a): Mierzyles kompresje albo robiles probe olejowa w tym silniku? Od tego bym zaczal a nie szukal innych powodow. 0,3 do nawet 1L/100km w zależności od stylu jazdy o widzisz i to tezjest jakaś myśl, trop na dobra diagnozę zanim rusza lawina wymieniaczy...... A myślałem jeszcze o analizie składu spalin - z tego dałoby się cos wywnioskować? Jak myślicie? Dzisiaj jak jedziesz do mechanika to musisz miec najpierw doktorat z mechaniki bo inaczej skończy się puzllami z rachunkiem na końcu wystawionym klientowi i opcja może się uda trafić... Pojechałem specjalnie do EuroSerwisu w Gdyni (a mam kawałek do nich-- specjalizują się we francowatych). Swego czasu serwisowałem 207 u nich przez lata, znajomy Meganke i złego słowa nie dam powiedzieć, ogarniali naprawde najdziwniejsze tematy... [lokalnie tez mam jakiegoś ogarniętego mechanika-ale poległ/nie chciało mu się/policzył, że nie będzie ryzykował.... nie wiem)] Kolega z forum też mówi, że jak nie będę miał noża na gardle to też niekoniecznie będzie chciał się za bryczke brać bo poco sobie psuć dobre relacje... i ja go rozumiem W aucie wali przepalonym olejem jak się chwilę pojeżdzi (jak opisywałem wyżej) - EusroSerwis mieli auto cały dzień - "im nic nie śmierdzi".... Pojadę do ASO to zaproponują wymianę słupka. z tego co czytam... Lubię być przygotowany i wiedzieć o czym rozmawiam z wykonawcą. Ponieważ auto nam się sprawdza, ma dobre odpowiadające nam wyposażenie, a na wymianę na nowy na razie sie nie zanosi to jestem w stanie położyć jakąś kasę (nawet większą) i zrobić jak dla siebie, a nie tylko po to żeby potem "puścić do żyda" ...- ale nie lubie wyrzucać kasy w błoto i bawić się w puzzle. Dobra diagnoza=dobrze ogarnięte auto na kolejne lata... a tak to może być lipa... Więc rozkmniam opcje i na co trzeba się nastawić/czego przypilnować/w która stronę to może pójść jak juz odstawię auto na dobre do kogoś...skończy się na ASO chyba... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 9 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2022 8 minut temu, Fili_P napisał(a): 0,3 do nawet 1L/100km w zależności od stylu jazdy o widzisz i to tezjest jakaś myśl, trop na dobra diagnozę zanim rusza lawina wymieniaczy...... A myślałem jeszcze o analizie składu spalin - z tego dałoby się cos wywnioskować? Jak myślicie? Analiza w zaden sposob nie odpowie na pytanie jaka jest przyczyna brania oleju. A to, ze bierze to juz wiesz Jezeli auto Wam pasuje, to IMHO warto zdiagnozowac i jednak naprawic. Ceny aut tak odjechaly, ze dolozenie np 10kPLN do obecnego moze i tak byc najkorzystniejsza opcja. Nowy 2008 z automatem i sensownym wyposazeniem to kwota rzedu +/-130kPLN minimum Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 9 Listopada 2022 Udostępnij Napisano 9 Listopada 2022 2 godziny temu, Fili_P napisał(a): 0,3 do nawet 1L/100km w zależności od stylu jazdy Chciałeś chyba napisać na 1000 km? To i tak bardzo dużo... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.