bielaPL Napisano 23 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2022 Od czasu zakupu minęło już 3 miesiące także czas na małą opinię Auto to 10 letni golf VI, obecnie na blacie 114 tys. km., generalnie dosyć zadbany i w miarę trzymał się kupy jak go kupowałem , co wyszło po 3 mc? W sumie nie za dużo, mały przeciek wody w drzwiach oraz coś związanego ze sprzęgłem trochę stuka na biegu jałowym po rozgrzaniu. Dodatkowo z jednego błotnika z przodu pozbyłem się pianki wyciszającej, która non stop była wilgotna i gdzie zebrał się mega syf. Obczyściłem, wypsikałem woskiem i zamknąłem. Zrobiłem wymianę oleju i filtrów oraz założyłem nowe opony całoroczne. Mechanik który go serwisował pochwalił, że dobra sztuka. Samochód głównie użytkuje na krótkich odcinkach 2x11km, czasem zdarzy się mała trasa ze 30km i to tyle. Jak wrażenia: -miałem trochę aut i rzeczywiście w golfie czuć trochę te "premium" , schowki wyłożone miekkim materiałem, materiały przyjemne, wiciszenie dobre, design poprawny, fajna praca silnika -zawieszenie ciekawe, niby dosyć miekkie, dobrze wybiera dziury za to w zakrętach się nie przechyla za mocno, na obwodnicy też stabilnie i pewnie jedzie przy większych prędkościach -układ kierowniczy normalny, Ceed 3 jest bardziej precyzyjny ale tutaj jakoś nie ma to większego znaczenia, kierownica dosyć spora jak na dzisiejsze standardy aczkolwiek dla mnie ok -pozycja bardzo wygodna, co ciekawe to pierwszy kompakt gdzie dałem na najmniejszą wysokość fotela i nie odpada noga od sprzęgła, także tak jeżdżę. Przy moim 180cm jest wtedy masa miejsca nad głową i z zewnątrz pewnie śmiesznie to wygląda . Fotele fajne wygodne, dobre podgrzewanie tyłka. -ergonomia - normalna, żadnych cudów przemyślanych tu nie ma, wręcz przeciwnie.. guzik od ogrzewania tylnej szyby lub przełączenia nawiewu na wewnątrz (foto) są małe i zawsze trzeba oderwać oczy od drogi żeby dobrze w to wcelować, podgrzewanie lusterek jest w pokrętle na drzwiach a nie tak jak w innych autach zintegrowane z podrzewaniem tylnej szyby, brak autoclose można to jakoś zakodować interfejsem, przy deszczu jak się zbierze woda na dachu to otwierając drzwi może wpaść do srodka na próg... -silnik nie ma dobrych opini, to 1.4 CAXA na łańcuchu rozrządu, lubią się rozciągać i wtedy wymiana kosztuje kilka tysięcy, w moim roczniku niby coś tam poprawione ale różnie z tym bywa. Sama praca silnika bardzo fajna, ciągnie od samego dołu, pracuje aksamitnie i cicho. Do tego zużywa naprawdę mało paliwa. Pali mniej więcej podobnie jak Kia Ceed 3 kombi z 1.0 120KM a auto jest 10 lat starsze. Na baku (chyba 58 czy 60l) potrafię zrobić 650km także super wóz jak ktoś nie lubi często tankować. Skrzynia dosyć długa, biegi nie chodzą super lekko, dwójka do 100 ciągnie ale i tak samochód jest żwawy i czuć tutaj te 120KM w przeciwieństwie do Kia . Osobiście charakterystyka powoduje że nie korci mnie do ciśnięcia także turlam się raczej spokojnie. -wygląd w sumie klasyka, powoli się starzeje co jest na plus u niemców, minus za reflektory u mnie są zmatowiałe i sporo ludzi się z tym boryka -bagażnik jest i tyle są haczyki, w porównaniu do innych aut jest dosyć mały także jak ktoś tu potrzebuje przestrzeni to na pewno nie hatchback Podsumowując: zakup udany, auto na razie odpala i jeździ, robi to naprawdę w przyjemny i fajny sposób. To mój pierwszy niemiec. Gloryfikacja ich obecnie to trochę przesada bo auto jest poprawne i dobre, jednak wciąż można wiele udoskonalić. Aczkolwiek trochę tej magii VW jest, przynajmniej dla mnie . 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 23 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2022 Jeździłem troche mk6 i faktycznie jest to auto, które przyjemnie się prowadzi, a silnik 122 KM taki akurat, nie zachęca do szaleństw, ale też fajnie się zbiera z niskich obrotów. Rozrząd póki nie hałasuje na zimnym, to będzie jeździł. W porównaniu z mk7, którą mam czuć różnicę w masie auta, no i w nowszej generacji silników 1.4 urwali jeszcze na ekonomii, za to na plus dla mk6 za wyciszenie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dobromir Napisano 23 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2022 55 minut temu, bielaPL napisał(a): Od czasu zakupu minęło już 3 miesiące także czas na małą opinię Auto to 10 letni golf VI, obecnie na blacie 114 tys. km., generalnie dosyć zadbany i w miarę trzymał się kupy jak go kupowałem , co wyszło po 3 mc? W sumie nie za dużo, mały przeciek wody w drzwiach oraz coś związanego ze sprzęgłem trochę stuka na biegu jałowym po rozgrzaniu. Dodatkowo z jednego błotnika z przodu pozbyłem się pianki wyciszającej, która non stop była wilgotna i gdzie zebrał się mega syf. Obczyściłem, wypsikałem woskiem i zamknąłem. Zrobiłem wymianę oleju i filtrów oraz założyłem nowe opony całoroczne. Mechanik który go serwisował pochwalił, że dobra sztuka. Samochód głównie użytkuje na krótkich odcinkach 2x11km, czasem zdarzy się mała trasa ze 30km i to tyle. Jak wrażenia: -miałem trochę aut i rzeczywiście w golfie czuć trochę te "premium" , schowki wyłożone miekkim materiałem, materiały przyjemne, wiciszenie dobre, design poprawny, fajna praca silnika -zawieszenie ciekawe, niby dosyć miekkie, dobrze wybiera dziury za to w zakrętach się nie przechyla za mocno, na obwodnicy też stabilnie i pewnie jedzie przy większych prędkościach -układ kierowniczy normalny, Ceed 3 jest bardziej precyzyjny ale tutaj jakoś nie ma to większego znaczenia, kierownica dosyć spora jak na dzisiejsze standardy aczkolwiek dla mnie ok -pozycja bardzo wygodna, co ciekawe to pierwszy kompakt gdzie dałem na najmniejszą wysokość fotela i nie odpada noga od sprzęgła, także tak jeżdżę. Przy moim 180cm jest wtedy masa miejsca nad głową i z zewnątrz pewnie śmiesznie to wygląda . Fotele fajne wygodne, dobre podgrzewanie tyłka. -ergonomia - normalna, żadnych cudów przemyślanych tu nie ma, wręcz przeciwnie.. guzik od ogrzewania tylnej szyby lub przełączenia nawiewu na wewnątrz (foto) są małe i zawsze trzeba oderwać oczy od drogi żeby dobrze w to wcelować, podgrzewanie lusterek jest w pokrętle na drzwiach a nie tak jak w innych autach zintegrowane z podrzewaniem tylnej szyby, brak autoclose można to jakoś zakodować interfejsem, przy deszczu jak się zbierze woda na dachu to otwierając drzwi może wpaść do srodka na próg... -silnik nie ma dobrych opini, to 1.4 CAXA na łańcuchu rozrządu, lubią się rozciągać i wtedy wymiana kosztuje kilka tysięcy, w moim roczniku niby coś tam poprawione ale różnie z tym bywa. Sama praca silnika bardzo fajna, ciągnie od samego dołu, pracuje aksamitnie i cicho. Do tego zużywa naprawdę mało paliwa. Pali mniej więcej podobnie jak Kia Ceed 3 kombi z 1.0 120KM a auto jest 10 lat starsze. Na baku (chyba 58 czy 60l) potrafię zrobić 650km także super wóz jak ktoś nie lubi często tankować. Skrzynia dosyć długa, biegi nie chodzą super lekko, dwójka do 100 ciągnie ale i tak samochód jest żwawy i czuć tutaj te 120KM w przeciwieństwie do Kia . Osobiście charakterystyka powoduje że nie korci mnie do ciśnięcia także turlam się raczej spokojnie. -wygląd w sumie klasyka, powoli się starzeje co jest na plus u niemców, minus za reflektory u mnie są zmatowiałe i sporo ludzi się z tym boryka -bagażnik jest i tyle są haczyki, w porównaniu do innych aut jest dosyć mały także jak ktoś tu potrzebuje przestrzeni to na pewno nie hatchback Podsumowując: zakup udany, auto na razie odpala i jeździ, robi to naprawdę w przyjemny i fajny sposób. To mój pierwszy niemiec. Gloryfikacja ich obecnie to trochę przesada bo auto jest poprawne i dobre, jednak wciąż można wiele udoskonalić. Aczkolwiek trochę tej magii VW jest, przynajmniej dla mnie . Sporo pali, mój ojciec ma golfa 7 1.2 105 i pali ponad 2 mniej 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 23 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2022 12 minut temu, dobromir napisał(a): Sporo pali, mój ojciec ma golfa 7 1.2 105 i pali ponad 2 mniej A gdzie tam masz podana jakas konkretna wartosc spalania w jego poscie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 23 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2022 1 minutę temu, Maciej__ napisał(a): A gdzie tam masz podana jakas konkretna wartosc spalania w jego poscie? pewnie wyliczył sobie z ilości przejechanych km na baku 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 23 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2022 1 minutę temu, bielaPL napisał(a): pewnie wyliczył sobie z ilości przejechanych km na baku Problem w tym, ze nie podales ile wlewasz paliwa do baku po tych 650km, a tylko jaka ma pojemnosc I to chyba jeszcze z bledem, bo wg internetow zbiornik w G6 ma 55l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zinger Napisano 23 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2022 20 minut temu, Maciej__ napisał(a): A gdzie tam masz podana jakas konkretna wartosc spalania w jego poscie? Co nie zmienia faktu, ze sporo. Jest tu taki jeden co mu jego vw 2.5l/100 pali 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 23 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2022 Też szukałem golfa 6, finalnie skończyło się na 7 variant. Porównując do octavi 3 która miałem od nowości , to golf jest sporo lepszym autem, przedewszystkim wyciszenie i prowadzenie to dwa różne światy. Golf 6 też prowadził się dobrze mimo tego że zawieszenie wcale nie było twarde. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gilbert3 Napisano 23 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2022 @bielaPL Dużo osób to mówi, że VAG-i zyskują już po krótkim użytkowaniu. Dla mnie w pierwszym zderzeniu po Włochach i Francuzach to jakby ktoś młotek zaopatrzył w koła. Miałem tak ze Skodą, a teraz uważam, że spoko auta, a dawniej miałem odruch wymiotny. Gratuluję nabytku, niech jeździ jak najdłużej. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 23 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2022 A regulacja obrotow wentylatora tym +/- Cie nie wkurza? Bo mnie straszliwie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 23 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 23 Grudnia 2022 W moim Golfie V wlaśnie ten silnik tydzień temu się konkretnie wysrał. Ale nalot mam 225kkm. Diagnozy awarii jeszcze nie mam, ale robienie głowicy będzie łagodnym wyrokiem. Ja ten silnik- 1.4 122km bardzo lubię za charakterystykę, o niebo lepiej mi się nim jeździ niż nowymi generacjami 1.5 TSI 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 24 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 24 Grudnia 2022 A regulacja obrotow wentylatora tym +/- Cie nie wkurza? Bo mnie straszliwie:sciana:Też to średnie jest bo małe te guziory ale ustawiłem obecnie na 2 a golf sam sobie tym reguluje. Póki zimny to dmucha na 1, jak złapie temp wrzuca 3 a potem już jak środek trochę nagrzeje to ustawia się na 2. Pasuje mi to więc tam nie gmeram zbytnio Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lukas Napisano 29 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2022 W dniu 23.12.2022 o 13:41, bielaPL napisał(a): Dodatkowo z jednego błotnika z przodu pozbyłem się pianki wyciszającej, która non stop była wilgotna i gdzie zebrał się mega syf. Masz na myśli gąbkę z tej okolicy ? Rozumiem, że to wyciszenie ale tak jak napisałeś tam jest wieczna wilgoć i syf- czy to nie powoduje dodatkowo korozji w tym miejscu ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 29 Grudnia 2022 Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2022 Ta gąbka wyciszająca jest widoczna pod błotnikiem po otworzeniu drzwi. W mk7 też nasiąka wodą, ja wyjąłem u siebie (dojście po odkręceniu nadkola) i owinąłem dokładnie streczem, później włożyłem z powrotem, żeby spełniało swoje zadanie i nie nasiąkało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 29 Grudnia 2022 Autor Udostępnij Napisano 29 Grudnia 2022 Masz na myśli gąbkę z tej okolicy ? Rozumiem, że to wyciszenie ale tak jak napisałeś tam jest wieczna wilgoć i syf- czy to nie powoduje dodatkowo korozji w tym miejscu ?Była mała ruda na tej zagiętej blasze ale oczyściłem i posmarowałem jakimś rust stop. Generalnie jak na syf w środku rudej brak .Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prawoimotoryzacja Napisano 2 Stycznia 2023 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2023 @bielaPL, jaka wersja wyposazenia? Matowinie reflektorów nie jest normalne w tym modelu, więc sobie to sprawdź, czy nie było jakiegoś dzwona? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 2 Stycznia 2023 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2023 5 minut temu, prawoimotoryzacja napisał(a): @bielaPL, jaka wersja wyposazenia? Matowinie reflektorów nie jest normalne w tym modelu, więc sobie to sprawdź, czy nie było jakiegoś dzwona? sporo widzialem topicow o matowieniu i zmianie lamp dlatego tak podejrzewam że nie są super, co do dzwona ciężko powiedzieć, miernik ładnie wszystko pokazuje, na razie nic podejrzanego nie znalazłem z przodu, a już mu nadkola rozbierałem , wiem tylko że często po trasach latał no i te spryski reflektorów ma, może jakieś zimowe płyny bardziej niszczą lampy - ciężko powiedzieć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 23 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2023 Mija rok z golfem. Na liczniku już 118kkm czyli za dużo zgodnie z przewidywaniami nie jeżdżę. Furka cały czas jeździ jak jeździła. Opinie wciąż mam taką samą jak w grudniu że to bardzo przyjemnie dosyć fajnie zrobione auto. Oczywiście po głowie chodzą myśli jakiejś zmiany na coś bardziej z jajem ale po takim w miarę bezproblemowym egzemplarzu musiałbym iść w coś świeżego a to się łączy z $$$ których jak zawsze brak. Także wciąż z uśmiechem sobie śmigam. Co ciekawe druga połówka mocno polubiła golfa i wszystko jej tam pasuje . 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 23 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2023 26 minut temu, bielaPL napisał(a): Mija rok z golfem. Na liczniku już 118kkm czyli za dużo zgodnie z przewidywaniami nie jeżdżę. Furka cały czas jeździ jak jeździła. Opinie wciąż mam taką samą jak w grudniu że to bardzo przyjemnie dosyć fajnie zrobione auto. Oczywiście po głowie chodzą myśli jakiejś zmiany na coś bardziej z jajem ale po takim w miarę bezproblemowym egzemplarzu musiałbym iść w coś świeżego a to się łączy z $$$ których jak zawsze brak. Także wciąż z uśmiechem sobie śmigam. Co ciekawe druga połówka mocno polubiła golfa i wszystko jej tam pasuje . Czas odwiedzić dobrego tunera. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 23 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2023 11 minut temu, kaczorek79 napisał(a): Czas odwiedzić dobrego tunera. a nie... ja jestem z tych co nie grzebią w aucie, po prostu zmieniam na mocniejsze bo tak łatwiej, aczkolwiek w przypadku tego egzemplarza to bez sensu, zawias jest komfortowy a nie sportowy także nie prowokuje za bardzo do jakiegoś ciśnięcia, ta konfiguracja jest optymalna i lepiej kupić GTI niż w tym dłubać 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
TWENTIS Napisano 27 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2023 Ja ten silnik- 1.4 122km bardzo lubię za charakterystykę, o niebo lepiej mi się nim jeździ niż nowymi generacjami 1.5 TSIBo?Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 27 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2023 1 minutę temu, TWENTIS napisał(a): Bo? Bo jest z przed ery WLTP i pewnie nie jest tak zdlawiony na dole... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cezarek Napisano 27 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2023 A jakie opinie o golfie 6 ale z silnikiem 1.6tdi... Jak by sobie dawał radę na dojazdach do pracy .. w jedną stronę 25 kilometrów z czego 5 km. Przez miasto gdzie stoję, albo i nie na dwóch światłach a reszta to teren nie zabiludowany , a poza tym to kręcenie się raczej na krótkich odcink od 2 do 10 km.. Czy DPF da radę ,czy lepiej poszukać czegoś prostego w benzynie np. Hyundai i20 1.2 benzyna .. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 27 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 27 Sierpnia 2023 2 godziny temu, TWENTIS napisał(a): Bo? 2 godziny temu, Maciej__ napisał(a): Bo jest z przed ery WLTP i pewnie nie jest tak zdlawiony na dole... Dokładnie jak Maciej napisał- naciskam gaz i czuję, że auto chce jechać, natychmiast, nawet z niskich obrotów. 1.5 TSI potrzebuje się namyślić znacznie dłużej... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomy Napisano 28 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2023 W dniu 23.08.2023 o 11:25, bielaPL napisał(a): Mija rok z golfem. Na liczniku już 118kkm czyli za dużo zgodnie z przewidywaniami nie jeżdżę. Furka cały czas jeździ jak jeździła. Opinie wciąż mam taką samą jak w grudniu że to bardzo przyjemnie dosyć fajnie zrobione auto. Oczywiście po głowie chodzą myśli jakiejś zmiany na coś bardziej z jajem ale po takim w miarę bezproblemowym egzemplarzu musiałbym iść w coś świeżego a to się łączy z $$$ których jak zawsze brak. Także wciąż z uśmiechem sobie śmigam. Co ciekawe druga połówka mocno polubiła golfa i wszystko jej tam pasuje . Prawie 6 lat jeżdżę Też nie mam parcia na zmianę, bo drugi żony zawsze jakiś służbowy jest Tak, czy siak Golf jak to Golf, nudny ale poprawny i przewidywalny, nie zawodzi (co by nie zapeszyć) Liczyłem, nadal liczę się z tym, że może trzeba będzie rozrząd/łancuch wymienić, ale póki co nic się z tym nie dzieje więc jeździ Aktualnie 131tkm i głównie jakieś eksploatacyjne rzeczy. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 28 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2023 W dniu 23.12.2022 o 22:55, sowik85 napisał(a): Ja ten silnik- 1.4 122km bardzo lubię za charakterystykę, o niebo lepiej mi się nim jeździ niż nowymi generacjami 1.5 TSI Tak tylko wtrącę, ze od tego 1.4 122 dużo lepiej i przyjemniej jeździ 1.4 140 KM, ale właśnie już nowe 1.5 popsuli Ten 122 KM ma taką dziwną przymuloną charakterystykę. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 28 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2023 12 godzin temu, Cezarek napisał(a): A jakie opinie o golfie 6 ale z silnikiem 1.6tdi... Jak by sobie dawał radę na dojazdach do pracy .. w jedną stronę 25 kilometrów z czego 5 km. Przez miasto gdzie stoję, albo i nie na dwóch światłach a reszta to teren nie zabiludowany , a poza tym to kręcenie się raczej na krótkich odcink od 2 do 10 km.. Czy DPF da radę ,czy lepiej poszukać czegoś prostego w benzynie np. Hyundai i20 1.2 benzyna .. Na takich krótkich odcinkach będzie palił z grubsza tyle samo co TSI. Reszta jak to diesel, w porównaniu do TSI kiepska charakterystyka pracy, klekot, wibracje i ogólne wrażenie na duże nie. Jeśli nie będzie wyeksploatowany to jest szansa na bezawaryjność, bo to dość trwale jednostki. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 28 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2023 Tak dodam tylko że żonka w niedzielę śmignęła traskę 400km, głównie autostrady, wzięła golfa bo szybszy jest niż kia , ona tak lata po 140, i patrzę wczoraj wieczorem a tam średnia na kompie 6,3 strasznie mało jak na jej ciężką nogę w kijance koło 7 wychodzi 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sowik85 Napisano 28 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2023 8 godzin temu, mrBEAN napisał(a): Tak tylko wtrącę, ze od tego 1.4 122 dużo lepiej i przyjemniej jeździ 1.4 140 KM, ale właśnie już nowe 1.5 popsuli Ten 122 KM ma taką dziwną przymuloną charakterystykę. O którym 1.4 TSI piszesz Bo był ten 1wszej generacji twincharge z kompresorem+ turbo i ten drugiej (z paskiem rozrządu), który ma samo turbo. Ten pierwszy chciał jechać już od niemalże 1k rpm Drugiego nie znam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 28 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2023 16 minut temu, sowik85 napisał(a): O którym 1.4 TSI piszesz Bo był ten 1wszej generacji twincharge z kompresorem+ turbo i ten drugiej (z paskiem rozrządu), który ma samo turbo. Ten pierwszy chciał jechać już od niemalże 1k rpm Drugiego nie znam. Oba jadą dobrze, ale miałem na myśli tem poprawiony z paskiem. CAXA chyba, jeśli dobrze pamiętam. Ten pierwszy miał 160 w Golfie i 180 w Fabii RS, oba generowały problemy. Ten na pasku 140 KM perełka Dynamiczny, oszczędny i bezawaryjny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 28 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 28 Sierpnia 2023 W tym wątku jest mowa o Golfie 6, czyli silnik ea111 na łańcuchu. Jego charakterystyka jest fajna, choć czuć, że dusi się powyżej 4 tys rpm, za to świetnie oddaje moc od niskich obrotów. Aż się prosi o odblokowanie go u góry. W tych autach były też silniki porażka, czyli turbo + kompresor i faktycznie jechały od wolnych obrotów jak złe, do momentu, w którym topiły się tłoki . Później w G7 były już ea211 na pasku i tam 122 KM był charakterystyką bardzo podobny do starszego ea111 122 KM, ale mam wrażenie, że starszy lepiej ciągnął z dołu, a nowszy z góry. Natomiast @mrBEAN miał w O3 ea211 140 KM i ten sobie radził najlepiej w każdych warunkach. W ogóle najmocniejszy w praktyce był 1.4 tsi 140 KM (nie licząc tych z kompresorem), bo w teorii jest tak: 1. 1.4 122 KM 200 Nm norma Euro 5 2. 1.4 140 KM 250 Nm norma Euro 5 3. 1.4 125 KM 200 Nm norma Euro 6 4. 1.4 150 KM 250 Nm norma Euro 6 5. 1.5 130 KM 200 Nm norma Euro 6 6. 1.5 150 KM 250 Nm norma Euro 6 To są dane na papierze. Na hamowni wychodzi mniej więcej tak: 1. 135 KM 225 Nm 2. 150 KM 285 Nm 3. 135 KM 220 Nm 4. 150 KM 280 Nm 5. 135 KM 225 Nm 6. 150 KM 275 Nm Jak widać, najmocniejsza wersja z normą E5 była w rzeczywistości najmniej ograniczona softowo i tam najlepiej auta jechały. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 29 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2023 (edytowane) 13 godzin temu, mrBEAN napisał(a): Ten na pasku 140 KM perełka Dynamiczny, oszczędny i bezawaryjny. Potwierdzam, miałem ten silnik w octavii 3 i to był największy plus tego samochodu. Do tej pory żałuję decyzji sprzedazy. Po remapie jeszcze całkiem przyjemnie jechało 1.2 ea211 i dosyć podobna charakterystyka do 1.4. Zmieniłem na 1.5 tsi i sprzedałem na korzyść 1.0 tsi. Oczywiscie jak w nowszych pojazdach byłyby 1.4 140KM to bym kupił taki Edytowane 29 Sierpnia 2023 przez czachabrava Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 29 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2023 13 godzin temu, mrBEAN napisał(a): Oba jadą dobrze, ale miałem na myśli tem poprawiony z paskiem. CAXA chyba, jeśli dobrze pamiętam. 13 godzin temu, kaczorek79 napisał(a): W tym wątku jest mowa o Golfie 6, czyli silnik ea111 na łańcuchu tak ea111 na łańcuchu, co do caxa "Jeśli mowa o EA111, to stosowano dwie wersje: turbodoładowaną o mocy 122 KM (oznaczenia CAXA lub CNVA, w produkcji od 2010 do 2014 r.) oraz Twinchargera o mocy 185 KM – był to przy okazji najmocniejszy w serii EA111 silnik 1.4 TSI/TFSI. W jego przypadku mamy do czynienia z kodami CAVG lub CTHG." Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemo9 Napisano 29 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2023 Miałem od 2010 Skodę Octavię II gen z silnikiem 1,4 tsi 122 KM CAXA ( tylko turbo, bez kompresora , na łańcuchu )- zrobione prawie 300 tyś km - raz zepsuło się turbo ( zawiesił sie zawór ?) i chyba 2 x był robiony rozrząd, teraz mam Octavię III z silnikiem 1,5 tsi 150 KM juz zrobione - od 04.2023) ok 11 tys km obie w 6 biegowym manualu. Ten nowy jest "trochę gorszy"- jakoś nierówno pracuje - przy ok 1400-2000, komputer stale sugeruje wyższy bieg już od ok 1400-1600- w starym stale starałem sie utrzymać minimum ok 1800-2000. ALE jest oszczędniejszy ok 0,7-1 l/100 km, mimo wszystko bardziej elastyczniejszy i chyba bardziej dynamiczniejszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 29 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2023 W dniu 27.08.2023 o 20:43, Cezarek napisał(a): A jakie opinie o golfie 6 ale z silnikiem 1.6tdi... Jak by sobie dawał radę na dojazdach do pracy .. w jedną stronę 25 kilometrów z czego 5 km. Przez miasto gdzie stoję, albo i nie na dwóch światłach a reszta to teren nie zabiludowany , a poza tym to kręcenie się raczej na krótkich odcink od 2 do 10 km.. Czy DPF da radę ,czy lepiej poszukać czegoś prostego w benzynie np. Hyundai i20 1.2 benzyna .. Znajomi mają G7 z tym silnikiem. Jeżdżą jak Ty planujesz, krótkie odcinki. Podwózka dzieciaków do kolegi na wieś obok, czy do szkoły, jakieś zakupy. Mają to auto już z 6-7 lat pewnie. Nie ma problemów z silnikiem czy DPF. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 29 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2023 15 godzin temu, kaczorek79 napisał(a): Jak widać, najmocniejsza wersja z normą E5 była w rzeczywistości najmniej ograniczona softowo i tam najlepiej auta jechały. Wersję 1.4 150KM mam ja w Golfie 8 i uważam że jedzie lepiej Żart taki, bo tam jest jeszcze elektryk do wspomagania 1 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 29 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2023 1 godzinę temu, przemo9 napisał(a): i chyba 2 x był robiony rozrząd Z ciekawości jakie to koszta? Bo na necie tak piszą że koło 5 tys Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemo9 Napisano 29 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2023 Ale to było chyba z 5 lat temu ten drugi raz - mieli wstawiać nowy zmodyfikowany, poprawiony , wczesniej tylko coś poprawili.. ale niestety nie pamiętam szczegółów... Wtedy teb 2 x chyba ok 2-3 tys, ale poza ASO Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 29 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2023 34 minuty temu, bielaPL napisał(a): Z ciekawości jakie to koszta? Bo na necie tak piszą że koło 5 tys Ale to w ASO chyba. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 29 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2023 10 minut temu, Chalek napisał(a): Ale to w ASO chyba. W sklepach internetowych same części 2.6 tys https://rozrzad.pl/pl/p/Rozrzad-lancuch-Skoda-Octavia-1.4-TSI-CAXA-03C198229C/9435 czyli u mechanika to części ze 3-3.5 tys, + robota pewnie z 1.5-2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kaczorek79 Napisano 29 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2023 33 minuty temu, bielaPL napisał(a): W sklepach internetowych same części 2.6 tys https://rozrzad.pl/pl/p/Rozrzad-lancuch-Skoda-Octavia-1.4-TSI-CAXA-03C198229C/9435 czyli u mechanika to części ze 3-3.5 tys, + robota pewnie z 1.5-2 Nie no bez przesady, oryginalny zestaw kompletny kosztuje niecałe 2400 zł, a za 1300-1500 zł można mieć to samo w pudełku Swaga. Mechanik doliczy 200-300, za robotę 1000-1500. W 3 tys. można się zamknąć poza ASO, a jeśli tylko łańcuch wyciągnięty, to można kupić zestaw bez górnych kół zębatych, bez wariatora i wtedy części poniżej 1000 kosztują. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 29 Sierpnia 2023 Autor Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2023 1 godzinę temu, kaczorek79 napisał(a): Nie no bez przesady, oryginalny zestaw kompletny kosztuje niecałe 2400 zł, a za 1300-1500 zł można mieć to samo w pudełku Swaga. Mechanik doliczy 200-300, za robotę 1000-1500. W 3 tys. można się zamknąć poza ASO, a jeśli tylko łańcuch wyciągnięty, to można kupić zestaw bez górnych kół zębatych, bez wariatora i wtedy części poniżej 1000 kosztują. jeśli tak to tylko się cieszyć Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Chalek Napisano 29 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2023 4 godziny temu, bielaPL napisał(a): W sklepach internetowych same części 2.6 tys https://rozrzad.pl/pl/p/Rozrzad-lancuch-Skoda-Octavia-1.4-TSI-CAXA-03C198229C/9435 czyli u mechanika to części ze 3-3.5 tys, + robota pewnie z 1.5-2 Tak jak kaczorek napisał, poza tym paskowe rozrządy wszyscy lecą na zamiennikach a na łańcuchy jest jakieś dziwne ciśnienie na OEM. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 30 Sierpnia 2023 Udostępnij Napisano 30 Sierpnia 2023 W dniu 27.08.2023 o 20:43, Cezarek napisał(a): A jakie opinie o golfie 6 ale z silnikiem 1.6tdi... Jak by sobie dawał radę na dojazdach do pracy .. w jedną stronę 25 kilometrów z czego 5 km. Przez miasto gdzie stoję, albo i nie na dwóch światłach a reszta to teren nie zabiludowany , a poza tym to kręcenie się raczej na krótkich odcink od 2 do 10 km.. Czy DPF da radę ,czy lepiej poszukać czegoś prostego w benzynie np. Hyundai i20 1.2 benzyna .. To chyba jeden z mniej awaryjnych silników w tym aucie. Na takich odcinkach nie powinien sprawiać żadnych problemów , jeśli kupisz niezajezdzony egzemplarz. Spalanie będzie zauważalnie mniejsze niż w tsi, ten TDI pali dość malo. Jeśli miałbym robić takie odcinki to bralbym TDI zamiast TSI -oczywiacie mowa o TSI na łańcuchu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trzeci22 Napisano 7 Września 2023 Udostępnij Napisano 7 Września 2023 Też nie dawno kupiłem Golfa VI, niestety trafił się z silnikiem 1.4 80 km. Z jednej strony to minus że taki słaby silnik ale z drugiej strony raczej bezawaryjna jednostka, dobra pod LPG i na tym mi zależało. W ciągu 5 tygodni przejechane ponad 7000 km. LPG założone, zasięg na butli 630 km 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 7 Września 2023 Udostępnij Napisano 7 Września 2023 Godzinę temu, trzeci22 napisał(a): LPG założone, zasięg na butli 630 km Chyba wypadałoby napisać jaka duża butla lub ile pali na 100 tego gazu-jak już tak chwalisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 7 Września 2023 Autor Udostępnij Napisano 7 Września 2023 2 godziny temu, volf6 napisał(a): Chyba wypadałoby napisać jaka duża butla lub ile pali na 100 tego gazu-jak już tak chwalisz robi tyle co ja na benzynie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojteq85 Napisano 7 Września 2023 Udostępnij Napisano 7 Września 2023 W dniu 29.08.2023 o 09:40, kravitz napisał(a): Znajomi mają G7 z tym silnikiem. Jeżdżą jak Ty planujesz, krótkie odcinki. Podwózka dzieciaków do kolegi na wieś obok, czy do szkoły, jakieś zakupy. Mają to auto już z 6-7 lat pewnie. Nie ma problemów z silnikiem czy DPF. Mam jednego znajomka z 1.6tdi. Bardzo słaby dół względem starego 1.9tdi 101km axr to 1.6 to muł bagienny . DPF nie lubi miasta. Już raz go wymieniał na nowy. Cr raczej nic nie robił, dwumas też nie. Jeździ ma koło 200 nalotu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
trzeci22 Napisano 11 Września 2023 Udostępnij Napisano 11 Września 2023 W dniu 7.09.2023 o 09:49, volf6 napisał(a): Chyba wypadałoby napisać jaka duża butla lub ile pali na 100 tego gazu-jak już tak chwalisz Tankuje ok 50l lpg Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.