Skocz do zawartości

Ile Was kosztuje km jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Jeżeli ktoś robi zestawienia / porównania ile Was kosztuje km jazdy hybrydą a ile by kosztował km czystą spaliną

Oczywiście razem z kosztem ładowania z gniazdka czy na ładowarce.

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To bez sensu porównanie, bo każdy inaczej płaci za prąd, różne też są auta i style jazdy.

U rodziców PHEV pali 1.5l noPb, prąd jest za free, bo mają nadprodukcję z PV. Wcześniejsze auto spalało w tych samych warunkach 10l. Różnica kosztów paliwa spora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 godzin temu, prebek napisał(a):

 

Jeżeli ktoś robi zestawienia / porównania ile Was kosztuje km jazdy hybrydą a ile by kosztował km czystą spaliną

Oczywiście razem z kosztem ładowania z gniazdka czy na ładowarce.

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

 

 

Obawiam się, że za ogólne pytanie :) 

A widać, że pytasz o PHEV, a to już dużo zależy od... wszystkiego 😄

 

W każdym razie nie opłaca się na pewno 🤪

 

Napisz lepiej, którego PHEVa od BMW rozważasz, i czy mamy go obrzydzić czy zachęcić 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.02.2023 o 19:13, mrBEAN napisał(a):

Napisz lepiej, którego PHEVa od BMW rozważasz, i czy mamy go obrzydzić czy zachęcić 😀

 

Jaby co to polecam BMW 530e. Naprawdę fajnie się tym jeździ.

:ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, mrBEAN napisał(a):

Tak fajnie, że wybrałeś kolejnego sadzomiota z innej stajni 😄 

 

To, że wybrałem co innego nie znaczy, że nie jestem w stanie w miarę obiektywnie ocenić tego BMW. 

 

Wady, które dla mnie to deal breaker nie dla każdego muszą tyle znaczyć. Zresztą niektóre (np. brak asystenta pasa ruchu) były związane z konkretnym egzemplarzem, który był wtedy dostępny.

A auto miało wiele zalet - najlepsza hybryda jaką jeździłem. 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

To, że wybrałem co innego nie znaczy, że nie jestem w stanie w miarę obiektywnie ocenić tego BMW. 

 

Wady, które dla mnie to deal breaker nie dla każdego muszą tyle znaczyć. Zresztą niektóre (np. brak asystenta pasa ruchu) były związane z konkretnym egzemplarzem, który był wtedy dostępny.

A auto miało wiele zalet - najlepsza hybryda jaką jeździłem. 

 

 

A jeździłeś iX? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.02.2023 o 23:18, prebek napisał(a):

 

Jeżeli ktoś robi zestawienia / porównania ile Was kosztuje km jazdy hybrydą a ile by kosztował km czystą spaliną

Oczywiście razem z kosztem ładowania z gniazdka czy na ładowarce.

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

 

 

Trudne do porównania, ale spróbuję.

 

Jeżdzę Golfem 8 GTE, który ma silnik 1.4T 150KM + elektryk, a wcześniej jeździłem Golfem 7 1.0TSI 115KM. Sam spaliniak w nowym aucie chla więcej niż w poprzednim.

 

Nie wiem nawet jak liczyć, czy średnio, czy z miasta, czy z trasy, więc spróbuję to jakoś podzielić ;)

 

1. Miasto to w 1.0TSI było około 6, a w hybrydzie to około 20kWh/100km (miasto to tylko prąd z gniazdka w płaskie taryfie G11).

Jeśli przyjąć cenę paliwa po 6.5, to 1.0TSI kosztował po mieście ~40PLN, a hybryda ~20PLN (przyjąłem cenę za kWh około 1PLN, ale w poprzednim roku było mniej, w tym po przekroczeniu będzie więcej)

 

2. Trasa, to zależy jak długa, bo jeśli tak jak do teściów jeździmy, to tak około 1.3 trasy w jedną stronę jadę na prądzie ;]

Ale przyjmijmy pesymistycznie, że to długie trasy i na prądzie nie jadę.

To 1.0TSI palił 5/100, a GTE pali 6/100. Zaokrąglam, ale to nie apteka. 1.0TSI to wynik ~32PLN, a GTE ~40PLN

 

3. Średnio 

1.0TSI palił średnio 5.5 z około 50kkm gdy go miałem, więc wychodzi ~36PLN

GTE około 2l/100 benzyny i 17kWh prądu, czyli 30PLN

 

Dla GTE wartości zużycia średnie prądu są moim zdaniem zawyżone, bo on liczy ile zużył prądu nie tylko tego co był naładowany z gniazdka, ale też i tego który odzyskał np z hamowania czy zjazdu z górki, a ten jest za darmo. W trasie pomimo już dawno pustej baterii nadal widzę czasem zużycie prądu ;) 

Realnie średnio bym obniżył z 1-2PLN w przypadku tego auta.

 

Samochody są moim zdaniem kiepsko porównywalne, bo GTE jedzie na wielkich walcach, a 1.0TSI miał koła rodem z lat 90tych, 15tki i szerokość 185.

No i ja czasem korzystam z osiągów GTE, których w 1.0TSI nie było wcale.

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kravitz napisał(a):

 

Trudne do porównania, ale spróbuję.

 

Jeżdzę Golfem 8 GTE, który ma silnik 1.4T 150KM + elektryk, a wcześniej jeździłem Golfem 7 1.0TSI 115KM. Sam spaliniak w nowym aucie chla więcej niż w poprzednim.

 

Nie wiem nawet jak liczyć, czy średnio, czy z miasta, czy z trasy, więc spróbuję to jakoś podzielić ;)

 

1. Miasto to w 1.0TSI było około 6, a w hybrydzie to około 20kWh/100km (miasto to tylko prąd z gniazdka w płaskie taryfie G11).

Jeśli przyjąć cenę paliwa po 6.5, to 1.0TSI kosztował po mieście ~40PLN, a hybryda ~20PLN (przyjąłem cenę za kWh około 1PLN, ale w poprzednim roku było mniej, w tym po przekroczeniu będzie więcej)

 

2. Trasa, to zależy jak długa, bo jeśli tak jak do teściów jeździmy, to tak około 1.3 trasy w jedną stronę jadę na prądzie ;]

Ale przyjmijmy pesymistycznie, że to długie trasy i na prądzie nie jadę.

To 1.0TSI palił 5/100, a GTE pali 6/100. Zaokrąglam, ale to nie apteka. 1.0TSI to wynik ~32PLN, a GTE ~40PLN

 

3. Średnio 

1.0TSI palił średnio 5.5 z około 50kkm gdy go miałem, więc wychodzi ~36PLN

GTE około 2l/100 benzyny i 17kWh prądu, czyli 30PLN

 

Dla GTE wartości zużycia średnie prądu są moim zdaniem zawyżone, bo on liczy ile zużył prądu nie tylko tego co był naładowany z gniazdka, ale też i tego który odzyskał np z hamowania czy zjazdu z górki, a ten jest za darmo. W trasie pomimo już dawno pustej baterii nadal widzę czasem zużycie prądu ;) 

Realnie średnio bym obniżył z 1-2PLN w przypadku tego auta.

 

Samochody są moim zdaniem kiepsko porównywalne, bo GTE jedzie na wielkich walcach, a 1.0TSI miał koła rodem z lat 90tych, 15tki i szerokość 185.

No i ja czasem korzystam z osiągów GTE, których w 1.0TSI nie było wcale.

Chociaż jeden na temat 👍😁

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kravitz napisał(a):

 

Trudne do porównania, ale spróbuję.

 

Jeżdzę Golfem 8 GTE, który ma silnik 1.4T 150KM + elektryk, a wcześniej jeździłem Golfem 7 1.0TSI 115KM. Sam spaliniak w nowym aucie chla więcej niż w poprzednim.

 

Nie wiem nawet jak liczyć, czy średnio, czy z miasta, czy z trasy, więc spróbuję to jakoś podzielić ;)

 

1. Miasto to w 1.0TSI było około 6, a w hybrydzie to około 20kWh/100km (miasto to tylko prąd z gniazdka w płaskie taryfie G11).

Jeśli przyjąć cenę paliwa po 6.5, to 1.0TSI kosztował po mieście ~40PLN, a hybryda ~20PLN (przyjąłem cenę za kWh około 1PLN, ale w poprzednim roku było mniej, w tym po przekroczeniu będzie więcej)

 

2. Trasa, to zależy jak długa, bo jeśli tak jak do teściów jeździmy, to tak około 1.3 trasy w jedną stronę jadę na prądzie ;]

Ale przyjmijmy pesymistycznie, że to długie trasy i na prądzie nie jadę.

To 1.0TSI palił 5/100, a GTE pali 6/100. Zaokrąglam, ale to nie apteka. 1.0TSI to wynik ~32PLN, a GTE ~40PLN

 

3. Średnio 

1.0TSI palił średnio 5.5 z około 50kkm gdy go miałem, więc wychodzi ~36PLN

GTE około 2l/100 benzyny i 17kWh prądu, czyli 30PLN

 

Dla GTE wartości zużycia średnie prądu są moim zdaniem zawyżone, bo on liczy ile zużył prądu nie tylko tego co był naładowany z gniazdka, ale też i tego który odzyskał np z hamowania czy zjazdu z górki, a ten jest za darmo. W trasie pomimo już dawno pustej baterii nadal widzę czasem zużycie prądu ;) 

Realnie średnio bym obniżył z 1-2PLN w przypadku tego auta.

 

Samochody są moim zdaniem kiepsko porównywalne, bo GTE jedzie na wielkich walcach, a 1.0TSI miał koła rodem z lat 90tych, 15tki i szerokość 185.

No i ja czasem korzystam z osiągów GTE, których w 1.0TSI nie było wcale.

Przeczytałem :) 
I jakie wnioski z Twojego punktu widzenia? W oparciu o te wartości, które podałeś. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, mrBEAN napisał(a):

Przeczytałem :) 
I jakie wnioski z Twojego punktu widzenia? W oparciu o te wartości, które podałeś. 

 

Brak wniosków jako takich.

Wnioski każdy wyciągnie sobie jakie chce.

Jeden wyciągnie takie że się opłaca bo robi tylko miasto. Tylko że jeśli robi tylko miasto, to dlaczego nie EV?

Inny stwierdzi że się nie opłaca, bo robi tylko trasy, a wtedy spaliniak może chlać mniej*

 

A jeszcze inny może mieć jak ja, dwa auta, a ktoś tylko jedno.

Trudno wyciągać jakieś obiektywne wnioski, bo w grę wchodzą tylko subiektywne.

 

Jest jeden obiektywny minus hybrydy, przynajmniej patrząc na Golfa. W normalnym Golfie bak to 50 litrów, a w hybrydzie 40 litrów. To bardzo zmniejsza zasięg.

Upierdliwe na długich trasach, bo te jedzie się szybciej, więc zużycie większe. A już szczególnie bolesne jak się jedzie z trumną na narty.

 

Jeden obiektywny plus hybrydy. Hamowanie silnikiem jest zayebiste. Faktycznie to nie silnik spalinowy hamuje, ale elektryczny zwraca prąd do baterii. Tak czy siak "one pedal driving" działa jak w elektryku i to jest dla mnie mega naturalne. A nawet jak ktoś tak nie jeździ to w górach doceni.

 

 

*Golf GTI będzie zawsze palił więcej niż GTE (+30% ? ), a to jest chyba najbardziej realne auto do porównania. Golf GTD by palił mniej (ale nie w mieście), jednak osiągi nieco gorsze i komfort "dyskusyjny".

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kravitz napisał(a):

 

Brak wniosków jako takich.

Wnioski każdy wyciągnie sobie jakie chce.

Jeden wyciągnie takie że się opłaca bo robi tylko miasto. Tylko że jeśli robi tylko miasto, to dlaczego nie EV?

Inny stwierdzi że się nie opłaca, bo robi tylko trasy, a wtedy spaliniak może chlać mniej*

 

A jeszcze inny może mieć jak ja, dwa auta, a ktoś tylko jedno.

Trudno wyciągać jakieś obiektywne wnioski, bo w grę wchodzą tylko subiektywne.

 

Jest jeden obiektywny minus hybrydy, przynajmniej patrząc na Golfa. W normalnym Golfie bak to 50 litrów, a w hybrydzie 40 litrów. To bardzo zmniejsza zasięg.

Upierdliwe na długich trasach, bo te jedzie się szybciej, więc zużycie większe. A już szczególnie bolesne jak się jedzie z trumną na narty.

 

Jeden obiektywny plus hybrydy. Hamowanie silnikiem jest zayebiste. Faktycznie to nie silnik spalinowy hamuje, ale elektryczny zwraca prąd do baterii. Tak czy siak "one pedal driving" działa jak w elektryku i to jest dla mnie mega naturalne. A nawet jak ktoś tak nie jeździ to w górach doceni.

 

 

*Golf GTI będzie zawsze palił więcej niż GTE (+30% ? ), a to jest chyba najbardziej realne auto do porównania. Golf GTD by palił mniej (ale nie w mieście), jednak osiągi nieco gorsze i komfort "dyskusyjny".

 

 

To kolejny wóz z jakim napędem? :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, mrBEAN napisał(a):

To kolejny wóz z jakim napędem? :) 

 

Nie mam pojęcia.

Szczerze, to chodzi za mną kupno C63AMG...używki z V8.

Zmiana za 2 lata dopiero, więc w tym czasie może się to zmienić na elektrycznego Smarta ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A propos, @prebek - liczyłem porównanie PHEVa i diesla w innym wątku. 

 

W dniu 27.01.2023 o 17:44, Furvus_Eques napisał(a):

 

Liczyłem dla konkretnego PHEV, nie dla EV. I dla PHEV wyszło mi tak:

 

Diesel:

Miesięcznie zużywam ok. 350kWh i płacę ok. 260zł po obecnej stawce. Zakładając później stawkę 1.1zł/kWh wychodzi mi, że po wyczerpaniu limitu będzie to ok. 580zł (do obliczeń przyjąłem 262,5 i 577,50). Ze zużycia wynika, że wyższą stawkę zacznę płacić w czerwcu. Razem prąd wyjdzie mnie więc rocznie 5 355zł.

Do tego auto (diesel) spalające 6,7l/100km paliwa po 8zł. Miesięcznie średnio 2000km, czyli 1072zł. Rocznie 12 872zł ale... od paliwa odliczam 50% podatków więc rocznie wyjdzie ok. 10 436zł.

Razem ok. 15 790zł.

 

Teraz PHEV.

Zakładając, że z tych 2000km miesięcznie robię 1000km na prądzie (zużywając 20kWh/100km) a pozostałe 1000km na paliwie (zużywając 8l/100km) co daje średnie spalanie 4l/100km i oznacza doładowanie średnio 10kWh dziennie (przez 20 dni) to mamy odpowiednio:

Prąd: 550kWh miesięcznie do marca po niższej stawce (miesięcznie ok. 412,50zł) i od kwietnia po wyższej (ok. 907,50zł), razem rocznie ok. 9405zł.

Paliwo: 1000km/miesiąc przy cenie 8zł i spalaniu 8l/100km daje 640zł. Razem rocznie 7688zł a po odliczeniu podatków 6233,51zł.

Razem ok. 15 640zł.

 

Auto kupuję na więcej niż rok a w żadne regulacje cen w roku innym niż wyborczy nie wierzę. Więc od 2024 raczej trzeba będzie się przyzwyczaić do stawki 1.1zł/kWh. A to rocznie da za prąd 10 890zł i łącznie (przy niezmienionych parametrach dla paliwa) ok. 17 100zł.

 

Dodatkowo, przy założeniu, że autem jeżdżę w trasy (a jeżdżę) i nie będę robił średnio 50/50 prąd/benzyna bo w trasach tak się nie da to wyjdzie jeszcze mniej korzystnie.

 

Quod erat demonstrandum.

 

 

Widać tu, że system dopłat, limitów cenowych na prąd, podatków i innych regulacji potrafi zrobić różnicę. Przy fotowoltaice zapewne wyglądałoby to zupełnie inaczej.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, kravitz napisał(a):

 

Nie mam pojęcia.

Szczerze, to chodzi za mną kupno C63AMG...używki z V8.

Zmiana za 2 lata dopiero, więc w tym czasie może się to zmienić na elektrycznego Smarta ;)

Bardzo dobra koncepcja :phi::

EV -> PHEV -> V8

 

Ja w sumie w kolejności podobnie miałem:

V8 ->EV -> V8 -> HEV

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, kravitz napisał(a):

 

Nie mam pojęcia.

Szczerze, to chodzi za mną kupno C63AMG...używki z V8.

Zmiana za 2 lata dopiero, więc w tym czasie może się to zmienić na elektrycznego Smarta ;)

 

C63AMG, by miało to szanse powodzenia, to nie myśl i nie licz za wiele przed zakupem 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.02.2023 o 23:18, prebek napisał(a):

 

Jeżeli ktoś robi zestawienia / porównania ile Was kosztuje km jazdy hybrydą a ile by kosztował km czystą spaliną

Oczywiście razem z kosztem ładowania z gniazdka czy na ładowarce.

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

 

NIe idz ta droga, to nie ma sensu....

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.02.2023 o 23:18, prebek napisał(a):

 

Jeżeli ktoś robi zestawienia / porównania ile Was kosztuje km jazdy hybrydą a ile by kosztował km czystą spaliną

Oczywiście razem z kosztem ładowania z gniazdka czy na ładowarce.

 

 

Wysłane z iPad za pomocą Tapatalk

 

a wszystko zależy jak jedziesz 

-nie sama benzyna tylko wspomagana elekrykiem 

-nie pełna hybryda

-oczywiście pełen elektryk zużyje sporo mniej 

-MH pali tak ( najmniej jak mi się udało z 100km to 4.3l a z 340km - 4.7l x 6,50 = ok. 30zł/100km )  :

 

oglądać od 13:10

 

przy 80km/h 3.6l/100km co daje ok. 25zł/100km .Jak kupujący elektryka chce mega zaoszczędzić to też jeździ wolno 

 

Nie mam nic przeciwko elektrykom , ale benzynką też da radę pojeździć oszczędnie , a i autko sporo tańsze 

 

 

 

 

Edytowane przez mmaciejosss
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, mmaciejosss napisał(a):

a wszystko zależy jak jedziesz 

-nie sama benzyna tylko wspomagana elekrykiem 

-nie pełna hybryda

-oczywiście pełen elektryk zużyje sporo mniej 

-MH pali tak ( najmniej jak mi się udało z 100km to 4.3l a z 340km - 4.7l x 6,50 = ok. 30zł/100km )  :

 

oglądać od 13:10

 

przy 80km/h 3.6l/100km co daje ok. 25zł/100km .Jak kupujący elektryka chce mega zaoszczędzić to też jeździ wolno 

 

Nie mam nic przeciwko elektrykom , ale benzynką też da radę pojeździć oszczędnie , a i autko sporo tańsze 

 

 

 

 

 

A Ty znowu z ta Vitara :hehe:

Szczegolnie, ze to watek o PHEV ;]

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

A Ty znowu z ta Vitara :hehe:

Szczegolnie, ze to watek o PHEV ;]

 

Ja coś czuję, że ta Vitara zaraz trafi na podium najlepszych samochodów wszech czasów, zaraz obok Fiata 500X oraz Skody Superb drugiej generacji.

:lol:

 

 

 

  • Lubię to 1
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

 

A Ty znowu z ta Vitara :hehe:

Szczegolnie, ze to watek o PHEV ;]

Przeczytaj pierwszy post . Nie jest określone , że to PHEV tylko ogólne pytanie , tym bardziej że temat powstał w wątku auta hybrydowe a nie auta elektryczne 😉. Ja opisałem swoją wersję, czy też filmik z netu , że da się tanio jechać w określonych warunkach 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, mmaciejosss napisał(a):

Przeczytaj pierwszy post . Nie jest określone , że to PHEV tylko ogólne pytanie , tym bardziej że temat powstał w wątku auta hybrydowe a nie auta elektryczne 😉. Ja opisałem swoją wersję, czy też filmik z netu , że da się tanio jechać w określonych warunkach 

 

To moze Ty przeczytaj, bo autor wyraznie pisze o ladowaniu z gniazdka ;]

Pomijam juz fakt, ze Twoja Vitara to zadna hybryda (mild hybrid) i nie wiem po w kazdym jednym watku o hybrydach z nia wyskakujesz ;)

 

 

Edytowane przez Maciej__
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chodziło mi o PHEV, czyli hybrydy z możliwością ładowania z gniazdka oraz z możliwością samodzielnej jazdy na silniku elektrycznym bez udziału silnika spalinowego 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, prebek napisał(a):

Chodziło mi o PHEV, czyli hybrydy z możliwością ładowania z gniazdka oraz z możliwością samodzielnej jazdy na silniku elektrycznym bez udziału silnika spalinowego 

Czyli się wyjaśniło o jakie autka chodzi 😉

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 14.02.2023 o 17:41, mmaciejosss napisał(a):

tak , ale od początku powinien w takim razie być  na Forum EV 😉

Nie. Na kąciku EV, PHEV są wytykane palcami 😛

 

Phev to hybryda i tu jej miejsce.

 

Natomiast ta Vitara to proteza hybrydy, i tu by można polemizować 😌

  • Lubię to 3
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, mrBEAN napisał(a):

Nie. Na kąciku EV, PHEV są wytykane palcami 😛

 

Phev to hybryda i tu jej miejsce.

 

Natomiast na Vitara to proteza hybrydy, i tu by można polemizować 😌


To forum powinno być PHEV only.

Bo tak, to wchodzą tu bardziej mniej „mientkie” hybrydy i się robi bałagan. Np takie Volvo, to już chyba nie schodzi poniżej miękkiej hybrydy. 

Z resztą, phevy, tak samo jak chomiki*, mają tylko jedno zadanie. Dać posmakować EV.

 

 

 
 

* zadaniem chomika, jak uświadomienie dziecku, że każdy kiedyś umrze. ;]

  • Lubię to 2
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.