ppmarian Napisano 21 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2023 SVX występowało z ACT-4 lub VTD, zależnie od wersji Mówię o Europie vtd 36/64 przod/tył 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 21 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2023 Godzinę temu, vavoom napisał(a): Zdarzały się wyjątki, gdzie przy słabszych silnikach też wkładano VTD. Czyli jest jednak drobna różnica między "centralny dyfer+sprzęgło" od "samo sprzęgło" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 21 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2023 Czyli jest jednak drobna różnica między "centralny dyfer+sprzęgło" od "samo sprzęgło" Oczywiście że jest i nikt tego nie wiem neguję chodzi o tak zwany inicjalny rozdział napędu Czy przy samym sprzęgle nie ma możliwości aby było więcej niż 50% na tył 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vavoom Napisano 21 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2023 12 minut temu, marcindzieg napisał(a): Czyli jest jednak drobna różnica między "centralny dyfer+sprzęgło" od "samo sprzęgło" Oczywiście, ale dyskusja dotyczyła Subaru bez centralnego dyfra, a ze sprzęgłem właśnie. Kolejny przykład - Jeep Cherokee. Wartości w Nm, więc wykluczamy wątpliwości dotyczące prądów. I pomijamy tryb AUTO, bo w tym przypadku to układ całkowicie odpinający wał napędowy (a nie tylko otwierający sprzęgło). W pozostałych trybach wał jest na stałe spięty, sprzęgło stale napędza tył, a przy odpuszczeniu gazu, kiedy sterownik nie zgłasza żadnego zapotrzebowania - sprzęgło nadal pozostaje spięte. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 21 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2023 2 minuty temu, vavoom napisał(a): Oczywiście, ale dyskusja dotyczyła Subaru bez centralnego dyfra, a ze sprzęgłem właśnie. A nie. Napisałeś że w Subaru jest dokładnie to samo co w takim Nissanie. Tymczasem większość Subaru ma jednak centralny dyfer, który bierze obciążenie na siebie. I wcale bym się nie zdziwił że Yaris GR też go ma. Bo w cudowne rozwiązania to ja nie wierzę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 21 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2023 8 minut temu, ppmarian napisał(a): Oczywiście że jest i nikt tego nie wiem neguję chodzi o tak zwany inicjalny rozdział napędu Czy przy samym sprzęgle nie ma możliwości aby było więcej niż 50% na tył Mi chodzi o to że samo sprzęgło się jednak zagotuje przy obciążeniu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vavoom Napisano 21 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2023 2 minuty temu, marcindzieg napisał(a): A nie. Napisałeś że w Subaru jest dokładnie to samo co w takim Nissanie. Tymczasem większość Subaru ma jednak centralny dyfer, który bierze obciążenie na siebie. I wcale bym się nie zdziwił że Yaris GR też go ma. Bo w cudowne rozwiązania to ja nie wierzę Na poprzedniej stronie napisałem: "Oczywiście mowa o napędzie ACT-4 (ATS)". Czyli sprzęgło zamiast dyfra. A GR Yaris nie ma centralnego dyfra. Ma sprzęgło elektromagnetyczne, jak Nissan - i jak Twoja Kia - może to da Ci obraz, jak ta technologia się zmieniła. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 21 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2023 2 godziny temu, vavoom napisał(a): OK - druga generacja Sportage miała sprzęgło NexTrac, które pozostawiało wiele do życzenia, w zasadzie w każdej kwestii, od sterowania po trwałość. Nie dziwią mnie zatem takie opinie na ten temat. Co do centralnego dyfra - nie będę się z tym boksował, to nie moja teza. Przypominam tylko, że w latach 1972-1986 Subaru go w ogólnie nie stosowało, później był stosowany równolegle ze sprzęgłem, a obecnie jest jak jest, czyli prawie go nie ma. Wyżej wrzucałem tabelę rozkładu momentu w Outlander II/ASX, poniżej jeszcze Eclipse Cross: I działało to bardzo fajnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 21 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2023 11 minut temu, vavoom napisał(a): jak ta technologia się zmieniła. Fizyka się nie zmieniła i różnica prędkości osi musi być zniwelowana. W przypadku sprzęgła bez dyfra jest zamieniana na ciepło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vavoom Napisano 21 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2023 5 minut temu, marcindzieg napisał(a): Fizyka się nie zmieniła i różnica prędkości osi musi być zniwelowana. W przypadku sprzęgła bez dyfra jest zamieniana na ciepło. ...ciepło, które sprzęgła w normalnych warunkach wytrzymują. Subaru ma tu ułatwioną sprawę, bo sprzęgło siedzi w skrzyni, a taki GR Yaris ma to sprzęgło przy tylnym dyfrze. Mało tego - z uwagi na mniejsze przełożenie, różnica prędkości tarcz w sprzęgle występuje stale, nawet gdyby jechał prosto po lustrze. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 21 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2023 4 godziny temu, vavoom napisał(a): Niestety w tym temacie nie mam żadnych doświadczeń, nie miał okazji prowadzić elektryków. Możemy spróbować rav4, w trybie elektrycznym napęd realizowany jest przez silniki elektryczne w 100% Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 21 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2023 Mi chodzi o to że samo sprzęgło się jednak zagotuje przy obciążeniu.Zależy jaką ma pojemność cieplną układ bez dyfra nigdy nie udało mi się zagotować sprzęgła chociaż męczyłem je w terenie w górach Przez długie godziny a w błocie na przykład w Rumunii a równolegle na przykład Mitsubishi Outlander Który z nami jechał miał komunikat właśnie przegrzania układu napędu 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 21 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2023 3 minuty temu, vavoom napisał(a): ..ciepło, które sprzęgła w normalnych warunkach wytrzymują. I w związku z tym wszelkie dołączane napędy w trybie lock mogą jechać max 50 km/h a po 10 minutach jazdy w trudniejszym terenie włącza się kontrolka przegrzania napędu? 6 minut temu, vavoom napisał(a): Mało tego - z uwagi na mniejsze przełożenie, różnica prędkości tarcz w sprzęgle występuje stale, nawet gdyby jechał prosto po lustrze. I tak stale sobie trze nawet jak jedzie 200/h. OK. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 21 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2023 Możemy spróbować rav4, w trybie elektrycznym napęd realizowany jest przez silniki elektryczne w 100% Outlanderze plugin działał bardzo dobrze i nie czułem dużego dyskomfortu po przesiadce z subaru Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 21 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2023 17 minut temu, marcindzieg napisał(a): Fizyka się nie zmieniła i różnica prędkości osi musi być zniwelowana. W przypadku sprzęgła bez dyfra jest zamieniana na ciepło. Pytanie czy ta różnica prędkości jest aż tak duża Może gdybyś jeździł w kółko po małym rondku W Suzuki czy Mitsubishi zdarzało mi się nie rozpiąć napędu 4x4 i kawałek po asfalcie przejechałem bez strat 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 21 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2023 2 minuty temu, ppmarian napisał(a): Zależy jaką ma pojemność cieplną układ bez dyfra No właśnie też o to chodzi. Cały czas piszę o chłodzeniu a kolega @vavoom twierdzi że nowoczesnych nie trzeba chłodzić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vavoom Napisano 21 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 21 Lutego 2023 3 minuty temu, Koonrad napisał(a): Możemy spróbować rav4, w trybie elektrycznym napęd realizowany jest przez silniki elektryczne w 100% Która generacja i która wersja? Na rolkach były IV i V (chyba wersja 225 hp), w realnych warunkach nie jeździłem, więc się nie wypowiem. 2 minuty temu, marcindzieg napisał(a): No właśnie też o to chodzi. Cały czas piszę o chłodzeniu a kolega @vavoom twierdzi że nowoczesnych nie trzeba chłodzić. Znów coś dorabiasz do moich wypowiedzi. Nigdzie nie napisałem, że nie trzeba. Veyron czy Chiron mają chłodzone haldexy. Pisałem natomiast za każdym razem o użytkowaniu w normalnych warunkach. Upalając na torze napęd GR Yarisa można go przegrzać, ale wisko w centralnym dyfrze w Subaru też spalić można, a przecie dyfer jest. Przegrzanie w większości przypadków jest kalkulowane przez komputer, bo tam nawet czujnika temperatury nie ma - to jedno. Drugie - czym innym jest stałe obciążanie sprzęgła podczas jazdy w terenie, a czym innym utrzymywanie inicjalnego spięcia na określonym poziomie. 3 minuty temu, marcindzieg napisał(a): I tak stale sobie trze nawet jak jedzie 200/h. OK. No tak sobie właśnie trze. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 21 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 21 Lutego 2023 4 godziny temu, vavoom napisał(a): Która generacja i która wersja? Na rolkach były IV i V (chyba wersja 225 hp), w realnych warunkach nie jeździłem, więc się nie wypowiem. Obecna, to chyba V Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chojnik Napisano 23 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2023 W dniu 21.02.2023 o 15:11, marcindzieg napisał(a): Tymczasem większość Subaru ma jednak centralny dyfer, który bierze obciążenie na siebie. Niestety nie ma centralnego dyfra od dawna. Tylko wersje z manualem, w Europie od dawna takich nie ma... w USA z reszta tez? Nawet nie wiem, ale wszystkie auta juz sprzedają z Eye Sight ,a on działa tylko ze skrzyniami lineatronic. Ostatni mohikanin to bylo STI z DCCD jesli chodzi o centralny dyfer. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 23 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 23 Lutego 2023 Godzinę temu, chojnik napisał(a): Niestety nie ma centralnego dyfra od dawna. Tylko wersje z manualem, w Europie od dawna takich nie ma... w USA z reszta tez? Nawet nie wiem, ale wszystkie auta juz sprzedają z Eye Sight ,a on działa tylko ze skrzyniami lineatronic. Ostatni mohikanin to bylo STI z DCCD jesli chodzi o centralny dyfer. Czyli jak dobrze rozumiem, taki napęd niewiele się różni od Xdrive w aktualnie produkowanych BMW, poza tym że w BMW sprzęgło "dołącza" przód a w Subaru jest odwrotnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vavoom Napisano 23 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 23 Lutego 2023 W dniu 21.02.2023 o 20:15, Koonrad napisał(a): Obecna, to chyba V Była u nas, ale jak chcesz sprawdzić, to zapraszam 4 godziny temu, chojnik napisał(a): Ostatni mohikanin to bylo STI z DCCD jesli chodzi o centralny dyfer Za oceanem jest nowy WRX, VCD z manuałem i VTD z CVT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 24 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2023 W dniu 21.02.2023 o 12:46, vavoom napisał(a): OK - druga generacja Sportage miała sprzęgło NexTrac, które pozostawiało wiele do życzenia, w zasadzie w każdej kwestii, od sterowania po trwałość. Nie dziwią mnie zatem takie opinie na ten temat. Co do centralnego dyfra - nie będę się z tym boksował, to nie moja teza. Przypominam tylko, że w latach 1972-1986 Subaru go w ogólnie nie stosowało, później był stosowany równolegle ze sprzęgłem, a obecnie jest jak jest, czyli prawie go nie ma. Wyżej wrzucałem tabelę rozkładu momentu w Outlander II/ASX, poniżej jeszcze Eclipse Cross: O widzę że kolega się zna, z ciekawości co jest u mnie w Outback H-6 z chyba 2004? Bo jeździłem po śniegu na letnich oponach i całkiem dawało radę aż byłem w szoku. Skrzynia AT Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 24 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2023 O widzę że kolega się zna, z ciekawości co jest u mnie w Outback H-6 z chyba 2004? Bo jeździłem po śniegu na letnich oponach i całkiem dawało radę aż byłem w szoku. Skrzynia AT Dyfer + sprzrglo wieliplytkowe. Inicjalny podział 45:55Ciężko o lepszy naped... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vavoom Napisano 24 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2023 2 godziny temu, koNik napisał(a): co jest u mnie w Outback H-6 z chyba 2004? Bo jeździłem po śniegu na letnich oponach i całkiem dawało radę aż byłem w szoku. Skrzynia AT Precyzując, to VTD - dyfer + elektronicznie sterowane sprzęgło wielopłytkowe (w przypadku manuali sprzęgło w dyfrze jest mechaniczne-wiskotyczne). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 24 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2023 48 minut temu, ppmarian napisał(a): Dyfer + sprzrglo wieliplytkowe. Inicjalny podział 45:55 Ciężko o lepszy naped... Właśnie mam takie wrażenie że jest bardziej nadsterowny niż zwykle manualne 2.5 w dokładnie takiej samej budzie. Generalnie jestem lekko zakochany w tym H-6 powoli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 24 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2023 Właśnie mam takie wrażenie że jest bardziej nadsterowny niż zwykle manualne 2.5 w dokładnie takiej samej budzie. Generalnie jestem lekko zakochany w tym H-6 powoli Ten model był absolutnie genialna na tamte czasy. Mialem dwa outbacki właśnie w budzie BP 2.5n/a 4at i 2.5T 5atTribeca 3.6 5at jest jeszcze lepsza.... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 24 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2023 5 minut temu, ppmarian napisał(a): Ten model był absolutnie genialna na tamte czasy. Mialem dwa outbacki właśnie w budzie BP 2.5n/a 4at i 2.5T 5at Tribeca 3.6 5at jest jeszcze lepsza.... 2.5n/a jest trochę słabe, ale 3.0 ma właśnie te brakujące 100KM i moment z dołu 2.5t to USA? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bengamin Napisano 24 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2023 (edytowane) Temat mnie dość zaciekawił ale może od początku. Przez ostatnie 17 lat w domu mam Quattro. Zdarzyło mi się holować Asenizację dwukrotnie, nie dalej jak miesiąc temu kolejny raz Śmieciarkę holowałem do drogi głównej jak następnemu panu wpadł genialny pomysł żeby jednak zjachać do nas pod dom. Niezliczona ilość holowania sąsiada do głównej drogi i kilka mniejszych epizodów wyciągania kogoś z zaspy. Żeby nie było to żona przez kilka lat ujeżdżała Range Rovera a potem Outlandera także mnie też zdarzyło się kilka razy zabawić w błocie na pobliskich łąkach, więc mam porównanie które napędy jak się sprawują w tych samochodach. Teraz jak dobrze będzie to za rok będzie do odebrania 4Motion z Torque Vectoring także ciekaw jestem jak to sobie da radę. W testach wygląda obiecująco, niestety nie dane mi było spróbować na żywo ale może ktoś miałby porównanie i mógłby się podzielić opinią? LINK Edytowane 24 Lutego 2023 przez bengamin 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 24 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2023 2.5n/a jest trochę słabe, ale 3.0 ma właśnie te brakujące 100KM i moment z dołu 2.5t to USA?Tak us. Z triptonikiem w kierownicy ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 24 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2023 21 minut temu, ppmarian napisał(a): 50 minut temu, koNik napisał(a): 2.5n/a jest trochę słabe, ale 3.0 ma właśnie te brakujące 100KM i moment z dołu 2.5t to USA? Tak us. Z triptonikiem w kierownicy ! Fajnie, do mojego też się ponoć da to założyć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 24 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2023 2 godziny temu, ppmarian napisał(a): Dyfer + sprzrglo wieliplytkowe. Inicjalny podział 45:55 Ciężko o lepszy naped... AFAIR manuale mają lepszy + jest szpera z tyłu. Jak przesiadłem się z H4(manual) na H6(automat) to miałem wrażenie, że jest gorzej. Nie wyciągał też tak ładnie z oblodzonych kolein. Auto też jest sporo cięższe. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 24 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2023 AFAIR manuale mają lepszy + jest szpera z tyłu. Jak przesiadłem się z H4(manual) na H6(automat) to miałem wrażenie, że jest gorzej. Nie wyciągał też tak ładnie z oblodzonych kolein. Auto też jest sporo cięższe.SpecB 5at ma szpere - można łatwo zrobić swap. Mananual ma w centralnym dyfrze zwykle wisko. To jest dużo bardziej prymitywne od vtd 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 24 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2023 4 minuty temu, ppmarian napisał(a): SpecB 5at ma szpere - można łatwo zrobić swap. Mananual ma w centralnym dyfrze zwykle wisko. To jest dużo bardziej prymitywne od vtd Prymitywne, ale jeździ lepiej. Pamiętam spory na forum SIP czy napęd w Subaru automat można uznać za w 100% za stały czy nie . Dlatego na śniegu 2.5n/a jeździło mi się lepiej niż 3.0n/a. Przeszczepianie szpery to już większa rzeźba, wystarczyło że musiałem poprawiać hamulce, które w 3.0 są takiej same jak 2.5. Poszły większe tarcze i zaciski od SPecB. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 24 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2023 Prymitywne, ale jeździ lepiej. Pamiętam spory na forum SIP czy napęd w Subaru automat można uznać za w 100% za stały czy nie . Dlatego na śniegu 2.5n/a jeździło mi się lepiej niż 3.0n/a. Przeszczepianie szpery to już większa rzeźba, wystarczyło że musiałem poprawiać hamulce, które w 3.0 są takiej same jak 2.5. Poszły większe tarcze i zaciski od SPecB.Ale my mówimy o 3.0 gdzie jest centralny dyfer + sprzęgło. Nie ma opcji żeby to było gorsze id dyfra + lsd. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 24 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 24 Lutego 2023 53 minuty temu, ppmarian napisał(a): Godzinę temu, sherif napisał(a): Prymitywne, ale jeździ lepiej. Pamiętam spory na forum SIP czy napęd w Subaru automat można uznać za w 100% za stały czy nie . Dlatego na śniegu 2.5n/a jeździło mi się lepiej niż 3.0n/a. Przeszczepianie szpery to już większa rzeźba, wystarczyło że musiałem poprawiać hamulce, które w 3.0 są takiej same jak 2.5. Poszły większe tarcze i zaciski od SPecB. Ale my mówimy o 3.0 gdzie jest centralny dyfer + sprzęgło. Nie ma opcji żeby to było gorsze id dyfra + lsd. ok, ale to było chyba tylko w rzadkim SpecB. Zwykły 3.0 automat miał dyfer sterowany elektronicznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vavoom Napisano 24 Lutego 2023 Autor Udostępnij Napisano 24 Lutego 2023 W dniu 23.02.2023 o 18:59, Piotrus napisał(a): Czyli jak dobrze rozumiem, taki napęd niewiele się różni od Xdrive w aktualnie produkowanych BMW, poza tym że w BMW sprzęgło "dołącza" przód a w Subaru jest odwrotnie? Mniej więcej tak to wygląda, aczkolwiek sprzęgło napędu w Subaru jest mniej podatne na przegrzanie w przypadku pracy pod dużym obciążenien. Apropos temperatury - poniżej jazda w trybie LOCK po asfalcie, nie zanotowałem żadnego grzania się sprzęgła czy znaczącego wzrostu temperatury: 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 25 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2023 @vavoom kiedy testy napędy 4x4 elektryków? Przecież to zje te wszystkie haldexy itp... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 25 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2023 11 godzin temu, vavoom napisał(a): Mniej więcej tak to wygląda, aczkolwiek sprzęgło napędu w Subaru jest mniej podatne na przegrzanie w przypadku pracy pod dużym obciążenien. Dzięki za info, powiem szczerze że w mojej głowie (pewnie nie tylko mojej) siedziało że jak chcesz mieć "prawdziwe" 4x4 to tylko Subaru albo Audi Quattro z Torsenem, a wszystkie inne napędy to proteza. Czyli to całem symmetrical awd to już praktycznie tylko boxer z nisko położonym środkiem ciężkości- niezłych speców od marketingu mają w Subaru. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 25 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2023 Dzięki za info, powiem szczerze że w mojej głowie (pewnie nie tylko mojej) siedziało że jak chcesz mieć "prawdziwe" 4x4 to tylko Subaru albo Audi Quattro z Torsenem, a wszystkie inne napędy to proteza. Czyli to całem symmetrical awd to już praktycznie tylko boxer z nisko położonym środkiem ciężkości- niezłych speców od marketingu mają w Subaru.To bardzo dużo zależy od konfiguracji podziału napędu oraz jego pojemności ciepłej.Obecne sprzęgła wieloplytkowe wspomagane mocno elektroniką z najrozniejszych czujnikow mogą w cywilnych zastosowanich spokojnie dorównywać rozwiązaniom "starym" subaru [dyfer + blokafa] lub np audi Torsten.Pytanie czy producentowi bardziej zależy np na niskim spalaniu czy na dobrym prowadzeniu... czy zakłada ze naped będzie pracować okazjonalnie czy "stale" i np dodaje układ chłodzenia sprzęgła. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 25 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2023 6 godzin temu, PawelWaw napisał(a): @vavoom kiedy testy napędy 4x4 elektryków? Przecież to zje te wszystkie haldexy itp... Aha. Są już testy aut hybrydowych z elektrycznym napędem tylnej osi. Niektóre sprawiają, że brzuch ze śmiechu boli. Pełne elektryki oczywiście będą lepsze bo motory na obu osiach mają sensowne moce. Ale za podział momentu lewa-prawa strona pewnie odpowiada taka sama elektronika jak w spalinowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 25 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2023 1 godzinę temu, Piotrus napisał(a): Dzięki za info, powiem szczerze że w mojej głowie (pewnie nie tylko mojej) siedziało że jak chcesz mieć "prawdziwe" 4x4 to tylko Subaru albo Audi Quattro z Torsenem, a wszystkie inne napędy to proteza. Czyli to całem symmetrical awd to już praktycznie tylko boxer z nisko położonym środkiem ciężkości- niezłych speców od marketingu mają w Subaru. Słowo "symmetrical" zawsze było tylko marketingiem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 25 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2023 Słowo "symmetrical" zawsze było tylko marketingiem. Czumu? Os podzialu masy silnika i napedu i inicjalnego podziału zawsze była "symetryczna"Która jeszcze marka przy 4x4 ma półosi prawa/lawa tej samej długości? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 25 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2023 2 godziny temu, Furvus_Eques napisał(a): Słowo "symmetrical" zawsze było tylko marketingiem. Nie. Wystarczy obejrzeć auto na podnośniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 25 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2023 2 godziny temu, ppmarian napisał(a): Czumu? Os podzialu masy silnika i napedu i inicjalnego podziału zawsze była "symetryczna" "Symetryczny AWD" sugeruje symetrię rozdziału napędu. Tymczasem jest to symetryczny rozkład mas samochodu a napęd jest rozdzielany dokładnie tak samo jak w innych samochodach. 2 godziny temu, ppmarian napisał(a): Która jeszcze marka przy 4x4 ma półosi prawa/lawa tej samej długości? Tylne? Każda, która ma dyferencjał na środku - czyli właściwie każda. Przednie? Każda, która zamontowała silnik wzdłużnie. Każdy układ napędowy z silnikiem zamontowanym wzdłużnie można nazwać "symetrycznym AWD". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 25 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2023 42 minuty temu, sherif napisał(a): Nie. Wystarczy obejrzeć auto na podnośniku. I co ciekawego tam można zobaczyć? Symetryczny AWD to symetryczny podział napędu czy symetryczne ułożenie jego elementów? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 25 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2023 Tylne? Każda, która ma dyferencjał na środku - czyli właściwie każda. Przednie? Każda, która zamontowała silnik wzdłużnie. Każdy układ napędowy z silnikiem zamontowanym wzdłużnie można nazwać "symetrycznym AWD". Pierwszy lepszy 4x4 z silnikiem zamontowanym wzdłużnie... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 25 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2023 I co ciekawego tam można zobaczyć? Symetryczny AWD to symetryczny podział napędu czy symetryczne ułożenie jego elementów?I to i to Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 25 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2023 Teraz, ppmarian napisał(a): Pierwszy lepszy 4x4 z silnikiem zamontowanym wzdłużnie... Czekałem aż wkleisz xDrive. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 25 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2023 (edytowane) 2 minuty temu, ppmarian napisał(a): I to i to Podziału napędu to raczej się zobaczyć na podnośniku nie da. A co do symetrii, to za rozkład momentu lewo-prawo dba wszędzie elektronika, niezależnie od długości półosi - w Subaru też. Istotniejszy jest rozkład momentu przód-tył a tu się Subaru niczym nie różni od pozostałych. Edytowane 25 Lutego 2023 przez Furvus_Eques Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 25 Lutego 2023 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2023 Podziału napędu to raczej się zobaczyć na podnośniku nie da. A co do symetrii, to za rozkład momentu lewo-prawo dba wszędzie elektronika, niezależnie od długości półosi - w Subaru też. Istotniejszy jest rozkład momentu przód-tył a tu się Subaru niczym nie różni od pozostałych. Tak. Teraz elektronika świetnie maskuje niesymetryczność napędów. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.