Skocz do zawartości

Prawda o "dołączanych" napędach 4x4 / 4WD / AWD


vavoom

Rekomendowane odpowiedzi



 
Nie chcę prowadzić polemiki, ale podobny teren przejeżdżałem X3
A przynajmniej na tym filmie nie widzę przeszkody której by rav4 miała nie pokonać 
Mnie się też zdarza dach z błota myć, ale staram się jednak unikać takich przygód 
Bo tak jak pisałem, to nie jest auto do taplania w błocie, pierwsze co by trzeba zrobić to np osłony spodu
I żeby było jasne, mój post był po to aby pokazać że jednak hybryda i elektryczny 4x4 nie jest taki zły, można to auto spokojnie używać w lekkim terenie
Ja np obawiałem się że np braknie baterii po kilkuset metrach w takim grząskim piachu 
A nie żeby przechwalać się zdolnościami terenowymi rav4 ws do np forestera
 
5:57
 



A czemu ma aku braknąć jak ICE pracuje?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, ppmarian napisał(a):

 

A czemu ma aku braknąć jak ICE pracuje?

 

 

W toyocie spalinowy tylko doładowuje aku, a energia głównie z hamowania ma ładować baterię :hmm:

w terenie nie masz hamowania a elektryki drenują stale baterię 

kolega w śniegu rozładował aku i musiał poczekać aż się doładuje 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Koonrad napisał(a):

 

W toyocie spalinowy tylko doładowuje aku, a energia głównie z hamowania ma ładować baterię :hmm:

w terenie nie masz hamowania a elektryki drenują stale baterię 

kolega w śniegu rozładował aku i musiał poczekać aż się doładuje 

Abstrahując od własności terenowych - faktycznie jest taka cicha?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
W toyocie spalinowy tylko doładowuje aku, a energia głównie z hamowania ma ładować baterię :hmm:
w terenie nie masz hamowania a elektryki drenują stale baterię 
kolega w śniegu rozładował aku i musiał poczekać aż się doładuje 
Dla mnie nie do pomyślenia żeby napęd na tył "okazjonalnie" tracić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, ppmarian napisał(a):
14 minut temu, Koonrad napisał(a):
 
W toyocie spalinowy tylko doładowuje aku, a energia głównie z hamowania ma ładować baterię :hmm:
w terenie nie masz hamowania a elektryki drenują stale baterię 
kolega w śniegu rozładował aku i musiał poczekać aż się doładuje 

Dla mnie nie do pomyślenia żeby napęd na tył "okazjonalnie" tracić.

 

Mnie się jeszcze nie udało, a jeździłem w śniegu, nawet kręcąc bączki ;)

czy też w terenie

on ma poprzednią generację, więc może coś poprawili 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, marcindzieg napisał(a):

Zwykle jak przejeżdżają to niewiele słychać. Tak jakby większość czasu jeździł na silniku elektrycznym.

 

Jest szansa że jedzie na elektryku, do 50km/h często się tak zdarza

np ja mam ok 300-400m do głównej od bramy domu i w większości jadę tam na elektryku

pod biuro też podjeżdżam na elektryku i śmieją się że "tramwaj podjechał"

Na elektryku jest oczywiście cicho, słuchać tylko szum i jakby świst zwłaszcza jak się zwalnia i ładuje baterię

 

Głośno się robi jak jedziesz szybko, bo silnik wchodzi na wysokie obroty, a samo auto jest słabo wyciszone 

 

Edytowane przez Koonrad
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, sherif napisał(a):

Hmm, może coś nie tak miałeś z autem. 

Ja dość wyczulony jestem i takich różnic np do 5ki nie zauważyłem.

 

Ale 3 i 5 diametralnie różnią się prowadzeniem. W 3 czujesz że wszystko jest możliwe i naginasz prawa fizyki a 5 to już jest lekki ponton, idealny do nawalania 2xx po autostradzie. I 3gt jest bliżej 5 ale nie radzi sobie tak dobrze z wiatrem bocznym.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, Koonrad napisał(a):

 

oczywiście Ty wiesz gdzie jeździłem i jaki teren przejeżdżałem 

na Twoich fotkach też terenu nie widzę, łąka z kałużą, podobne przejeżdżałem :P

Może po prostu wrzuciłeś takie niewiele mówiące zdjęcia, bo faktycznie nie wygląda to na żaden ciezki teren.

Takie coś ostatnio przejechałem passatem i mam wrażenie, że większym wyzwaniem był tu niski prześwit, bo z napędu na 4 koła raczej tam nie korzystałem za bardzo.

 

IMG_20220317_162645.jpg

Edytowane przez komandos80
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Fili_P napisał(a):

Czyli wcale nie jest tak źle. W mieście sprawdzi się świetnie i na grzyby też pojedzie.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, marcindzieg napisał(a):

Czyli wcale nie jest tak źle. W mieście sprawdzi się świetnie i na grzyby też pojedzie.

Polecam ten materiał, pokazuje mniej więcej to, co powyższy artykuł:

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, Piotrus napisał(a):

3gt jest bliżej 5

 

 

Mysmy zdecydowali sie wtedy na 3gt bo miala kosmiczny rozstaw osi praktycznie jak 5

Do tego nizsza o 10tys € cena przy tym samym grubym wypasie

W prowadzeniu byla jednak tak nerwowa ze zona bala sie w zimie jezdzic i przesiadla na forestera

Zamienilem na X5 i nadal jezdzi sie co najmniej kiepsko i forester rzadzi   ;]

 

tapatalked

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
 
G05
 
tapatalked
I naprawdę tak słabo? Myślałem że może piszesz o E70 bo jego prowadzenie nigdy mi się nie podobało.
No ale Forester przy G05 to małe auto.
A jakie masz zawieszenie? Standard, pneumatyka, M?

pozdr.

Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.02.2023 o 09:55, marcindzieg napisał(a):

To wytłumacz dlaczego @Kalkstein, który posiada oba te samochody, jeździ nimi od kilku lat na co dzień bynajmniej nie po mieście twierdzi że jest dokładnie odwrotnie?

 

Bo Forester i X5 trochę się różnią masą i położeniem środka ciężkości. Zapewne elektronika też ma inne zadania (nie zapominajmy, że X5 ma całkiem niezły tryb offroadowy na przykład). Ten sam xDrive w serii 400 czy 800 z pewnością robi inne wrażenie niż w serii X.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 28.02.2023 o 14:55, marcindzieg napisał(a):

Oczywiście że tak jest. Zresztą nawet opony potrafią zrobić dużą różnicę. Oczywiście testować i udowadniać można wszystko tylko widać co to warte.

 

Ja tylko twierdzę, że różnica w prowadzeniu samochodów jest zależna od tak wielu bardziej istotnych czynników, że długość półosi z przodu ma na tym tle marginalne znaczenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Bo Forester i X5 trochę się różnią masą i położeniem środka ciężkości. Zapewne elektronika też ma inne zadania (nie zapominajmy, że X5 ma całkiem niezły tryb offroadowy na przykład). Ten sam xDrive w serii 400 czy 800 z pewnością robi inne wrażenie niż w serii X.

 

Widzisz... Taka logika jest podobna do logiki posiadaczy Fiatów. Tam się alternator psuje bo go produkuje Bosh. A tu auto źle jeździ bo jest za ciężkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, marcindzieg napisał(a):

Widzisz... Taka logika jest podobna do logiki posiadaczy Fiatów. Tam się alternator psuje bo go produkuje Bosh. A tu auto źle jeździ bo jest za ciężkie.

 

No ale jest. Porównujemy jabłka do śliwek. Wsiądź w BMW 850 i powiedz mi potem, że prowadzi się gorzej od Forestera.

:skromny:

 

 

 

Zresztą masz na filmach jak napęd Subaru żałośnie wypada w bezpośrednim porównaniu z innymi markami w terenie. I co? Fani Subaru twierdzą, że to wina CVT. Ja się nawet z tym zgadzam ale to CVT to też taki alternator.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 minut temu, Furvus_Eques napisał(a):

Wsiądź w BMW 850 i powiedz mi potem, że prowadzi się gorzej od Forestera.

BMW 850 zaliczasz do SUVów? No OK.  Bardziej bzdurnego argumentu dawno nie czytałem ale OK. Jak taki napęd się sprawuje poza asfaltem?

 

16 minut temu, Furvus_Eques napisał(a):

Zresztą masz na filmach jak napęd Subaru żałośnie wypada w bezpośrednim porównaniu z innymi markami w terenie. I co? Fani Subaru twierdzą, że to wina CVT. Ja się nawet z tym zgadzam ale to CVT to też taki alternator.

W TopGear było że X5 nie potrafił wyjechać na małą górkę. Więc jak to jest?

 

I nie sugeruję bynajmniej że BMW jest zły a Subaru super. Tylko bez urazy ale odnoszę wrażenie że w życiu żadnym z tych aut nie jeździłeś a całą ocenę opierasz na tabelkach i jakiś filmikach. A opinia ludzi, którzy tymi autami robią tysiące km w każdych warunkach nie ma żadnego znaczenia. Był też filmik że Panda 4x4 objeżdża wszystkich w terenie. Czy to oznacza że ma najlepszy napęd?

 

Ja mogę napisać o BMW X3 że ładnie wygląda i ma fajny środek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

21 godzin temu, Kalkstein napisał(a):

 

 

Mysmy zdecydowali sie wtedy na 3gt bo miala kosmiczny rozstaw osi praktycznie jak 5

Do tego nizsza o 10tys € cena przy tym samym grubym wypasie

W prowadzeniu byla jednak tak nerwowa ze zona bala sie w zimie jezdzic i przesiadla na forestera

Zamienilem na X5 i nadal jezdzi sie co najmniej kiepsko i forester rzadzi   ;]

 

tapatalked

 

Cieszy mnie że mniejszy i tańszy wóz tak dobrze Wam się sprawdza, ale abstrahując już od tych wszystkich porównań to może coś w BMW można poprawić. Na forum czytałem, że wiele nowych modeli z serii G wykazuje nerwowość w prowadzeniu i jest to z jednej strony pokłosie bezpośredniego układu kierowniczego a z drugiej bardzo małej tolerancji na ustawienie zbieżności, która często już przy odbiorze auta jest źle ustawiona. Ponoć warto sprawdzić w warsztacie specjalizującym się w zawieszeniach.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale masa jest naprawdę bardzo kluczowa w prowadzeniu porównując na przykład xc40 do XC90 oba auta z identycznymi silnikami i napędem wprowadza się diametralnie różnie

90 jest jak czołg ale jak się przegnie to już nie ma praktycznie żadnego marginesu a na przykład 40 jest dużo łatwiej do wyczucia momentu gdzie jest granica

I znowu porównywalna Tribeca no ciut mniejsza od 90 ale też równie ciężka za to że stałem napędem prowadziła się znakomicie w każdych warunkach

Podsumowując tabelki tabelkami filmy na YouTubie filmami na YouTubie a tak naprawdę osobista dupo hamownia jest najlepszym wyznacznikiem jak auto się prowadzi

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, marcindzieg napisał(a):

BMW 850 zaliczasz do SUVów? No OK.  Bardziej bzdurnego argumentu dawno nie czytałem ale OK. Jak taki napęd się sprawuje poza asfaltem?

 

Absolutnie nie zaliczam. Ale ma ten sam napęd xDrive, który w X5 się niby źle prowadzi. Prosty stąd wniosek, że za prowadzenie auta odpowiadają w pierwszej kolejności inne parametry niż długość półosi.

 

47 minut temu, marcindzieg napisał(a):

W TopGear było że X5 nie potrafił wyjechać na małą górkę. Więc jak to jest?

 

To było X6. Ono ma typowo sportowe opony na asfalt. Na mokrej trawie już polegnie. Ale nowe X5 można zamówić z pakietem "terenowym", który sprawia że jest zaskakująco sprawne.

 

 

47 minut temu, marcindzieg napisał(a):

I nie sugeruję bynajmniej że BMW jest zły a Subaru super. Tylko bez urazy ale odnoszę wrażenie że w życiu żadnym z tych aut nie jeździłeś a całą ocenę opierasz na tabelkach i jakiś filmikach. A opinia ludzi, którzy tymi autami robią tysiące km w każdych warunkach nie ma żadnego znaczenia. Był też filmik że Panda 4x4 objeżdża wszystkich w terenie. Czy to oznacza że ma najlepszy napęd?

 

No i dochodzimy do sedna. Ta Panda wszystkich objechała bo miała niską masę, akurat potrzebną w danych warunkach. W innych warunkach wygra ten, kto ma największą głębokość brodzenia. A w jeszcze innych ten z prześwitem i oponami MT. Dlatego właśnie uparcie piszę, że czynników wpływających na zdolności samochodu jest tak dużo, i są wśród nich niektóre tak ważne (np. opony), że długość przednich półosi naprawdę jest tu na samym końcu listy.

Nie zmienia to faktu, że Subaru ma bardzo dobre napędy (tak, jeździłem Subaru i jeździło mi się świetnie) ale przyczyny tego upatrywałbym w ogólnym zestrojeniu zawieszenia, napędu, pracy elektroniki, rozkładu mas i wielu innych czynników, wśród których oczywiście ta symetria napędu też jest ale wyciąganie tego parametru na pierwsze miejsce i dorabianie znaczka na klapie bagażnika jest czystym marketingiem. Zrobili to nie dlatego, że jest najważniejszy ale dlatego, że nikt (niemal) inny takiego czegoś nie ma i chwytliwie brzmi. Tak samo zresztą jak z silnikiem typu boxer - też go mało kto ma i też się chwalą tym na klapie. I też - boxer ma swoje zalety (jest płaski, co obniża środek ciężkości a siły na korbowodzie się idealnie niwelują) ale takim samym nadużyciem byłoby twierdzenie, że jest dzięki temu lepszy od całej dostępnej konkurencji a BMW z V8 jest gorsze bo silnik waży więcej.

 

 

47 minut temu, marcindzieg napisał(a):

Ja mogę napisać o BMW X3 że ładnie wygląda i ma fajny środek.

 

A ja mogę się z tym zgodzić.

:ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, ppmarian napisał(a):

Ale masa jest naprawdę bardzo kluczowa w prowadzeniu porównując na przykład xc40 do XC90 oba auta z identycznymi silnikami i napędem wprowadza się diametralnie różnie

90 jest jak czołg ale jak się przegnie to już nie ma praktycznie żadnego marginesu a na przykład 40 jest dużo łatwiej do wyczucia momentu gdzie jest granica

I znowu porównywalna Tribeca no ciut mniejsza od 90 ale też równie ciężka za to że stałem napędem prowadziła się znakomicie w każdych warunkach

Podsumowując tabelki tabelkami filmy na YouTubie filmami na YouTubie a tak naprawdę osobista dupo hamownia jest najlepszym wyznacznikiem jak auto się prowadzi

 

I mogę się z tym zgodzić, bo mam pod domem dwa auta różnej wielkości ale o zbliżonej masie. F-Pace prowadzi się lepiej niż E-Pace bo dzięki aluminium wcale nie waży więcej a ma większy rozstaw osi. Inna rzecz, że jak na swoje ograniczenia konstrukcyjne (silnik poprzecznie i więcej momentu na przednich kołach niż tylnych, stalowa buda i zawieszenie, gorszy rozkład mas) to E-Pace prowadzi się wręcz genialnie. Zakładam, że jedną z przyczyn może być duża szerokość i koła rozstawione w rogach nadwozia.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, Furvus_Eques napisał(a):

No i dochodzimy do sedna. Ta Panda wszystkich objechała bo miała niską masę, akurat potrzebną w danych warunkach. W innych warunkach wygra ten, kto ma największą głębokość brodzenia. A w jeszcze innych ten z prześwitem i oponami MT.

I właśnie. Subaru mógł przegrać bo miał syfiaste opony. A Ty stwierdziłeś że napęd jest słaby. Tylko tyle i aż tyle :)

Dlatego uważam że wszelkie tego typu "testy" można sobie o kant tyłka potłuc. I traktować je dokładnie tak samo jak ten w TopGear.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, marcindzieg napisał(a):

I właśnie. Subaru mógł przegrać bo miał syfiaste opony. A Ty stwierdziłeś że napęd jest słaby. Tylko tyle i aż tyle :)

 

We wrzuconych przeze mnie filmach mają dobre opony, po prostu koła się nie kręcą bo elektronika nie pozwala przeciążyć CVT.

Tak oto auto nie potrafi wykorzystać żadnej z zalet swojego być może dobrego napędu.

Gdyby to było np. na śniegu mogłoby wyglądać zupełnie inaczej.

 

 

4 minuty temu, marcindzieg napisał(a):

Dlatego uważam że wszelkie tego typu "testy" można sobie o kant tyłka potłuc. I traktować je dokładnie tak samo jak ten w TopGear.

 

Akurat ten gość z Kazachstanu bardzo dużo uwagi poświęca na zapewnienie takich samych warunków testu. Polecam jego kanał. 

:ok:

Edytowane przez Furvus_Eques
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, ppmarian napisał(a):

Najlepszy test to wsadzasz żonę za fajerke i niech się wypowie w którym aucie czuję się bezpieczniej.

 

Mojej mimo wszystko trochę ten Jag przeszkadza, bo jak na małe auto to on jest całkiem długi (niemal 4,4m) i bardzo szeroki (niemal 2m). U jednego z klientów ma miejsce w garażu podziemnym i tam jest dość wąsko, co czyni manewrowanie upierdliwym. Auta bardziej kompaktowe, tak o 10cm węższe i krótsze śmigają bez problemu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, leszcz napisał(a):

A jakie masz zawieszenie?

 

Mam wersje sportpaket, adaptacyjny zawias i hamulce M ale nie wiem czy tam sa jakies konkretne zmiany w stosunku do standardu

Patrzac na chory ciezar auta i szerokie gumy to powinien trzymac sie drogi jak przyklejony a tak wcale nie jest

Oczywiscie przy tym krowsku to forester jest klasy compact   ;)

 

 

3 godziny temu, Harp napisał(a):

Na forum czytałem, że wiele nowych modeli z serii G wykazuje nerwowość w prowadzeniu

 

Pierwszej zimy zglosilem problem i dostalem rade od opiekuna zeby jezdzic i nie pietrolic  ;]

Auto ostatnio przeszlo tüv i wszystko jest w srodku zielonej skali ale powiedzial ze sporo userow marudzi na x5

Jeszcze raz podkresle, to wg naszych subiektywnych odczuc bmw prowadzi sie w kiepskich warunkach slabo, wyraznie gorzej od forestera

Przez slabo rozumiem myszkowanie i wyrzucanie dupy na zakretach

 

tapatalked

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

50 minut temu, Kalkstein napisał(a):

 

Pierwszej zimy zglosilem problem i dostalem rade od opiekuna zeby jezdzic i nie pietrolic  ;]

Auto ostatnio przeszlo tüv i wszystko jest w srodku zielonej skali ale powiedzial ze sporo userow marudzi na x5

Jeszcze raz podkresle, to wg naszych subiektywnych odczuc bmw prowadzi sie w kiepskich warunkach slabo, wyraznie gorzej od forestera

Przez slabo rozumiem myszkowanie i wyrzucanie dupy na zakretach

 

tapatalked

Może to taka cecha a może można coś poprawić. Tu w prawdzie G01 ale długi wątek o prowadzeniu i ustawieniu geometrii. Widziałem, że na grupach innych G też o tym piszą.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, marcindzieg napisał(a):

BMW 850 zaliczasz do SUVów? No OK.  Bardziej bzdurnego argumentu dawno nie czytałem ale OK. Jak taki napęd się sprawuje poza asfaltem?

 

W TopGear było że X5 nie potrafił wyjechać na małą górkę. Więc jak to jest?

 

I nie sugeruję bynajmniej że BMW jest zły a Subaru super. Tylko bez urazy ale odnoszę wrażenie że w życiu żadnym z tych aut nie jeździłeś a całą ocenę opierasz na tabelkach i jakiś filmikach. A opinia ludzi, którzy tymi autami robią tysiące km w każdych warunkach nie ma żadnego znaczenia. Był też filmik że Panda 4x4 objeżdża wszystkich w terenie. Czy to oznacza że ma najlepszy napęd?

 

Ja mogę napisać o BMW X3 że ładnie wygląda i ma fajny środek.

 

 

dlatego też o terenowości auta ma świadczyć test na płaskim parkingu i rolkach :cfaniak:

o terenowości świadczy wiele czynników i taki test laboratoryjny wiele nie powie, oprócz tego czy z 2 lub 3 rolkami pod kołem auto pojedzie, czy nie 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, ppmarian napisał(a):

Najlepszy test to wsadzasz żonę za fajerke i niech się wypowie w którym aucie czuję się bezpieczniej.

Tu mogłeś trafić w sedno. Zastanawiałem się kiedyś na czym polega fenomen tych aut. Bo to ani szybkie, ani dobrze wyposażone, ani ekonomiczne. 3 generacja Forestera została zaprojektowana pod kobiety z dziećmi i faktycznie one zrobiły większość sprzedaży. Ma siadać, ustawić D i jechać. Czy deszcz, śnieg, sucho to jak nie przegina to jedzie tak samo. Czy po drodze, czy do lasu, czy nad rzekę. Żadnych, dziwnych przycisków typu lock. Wsiadasz i od razu wiesz gdzie co jest. Do tego mało awaryjne, bardzo bezpieczne i wyposażone we wszystko co potrzeba. Taki szwajcarski scyzoryk.

Znam 4 kobiety, które tym jeżdżą. I nie chcą nic innego :)

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Raku napisał(a):

 

 

dlatego też o terenowości auta ma świadczyć test na płaskim parkingu i rolkach :cfaniak:

o terenowości świadczy wiele czynników i taki test laboratoryjny wiele nie powie, oprócz tego czy z 2 lub 3 rolkami pod kołem auto pojedzie, czy nie 

 

To taka bardziej zabawa niż test. Można z ciekawości popatrzeć jak się dany napęd zachowuje i tyle. Taka czysta technika.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, marcindzieg napisał(a):

To taka bardziej zabawa niż test. Można z ciekawości popatrzeć jak się dany napęd zachowuje i tyle. Taka czysta technika.

 

Właściwie to nie jest test napędu a elektroniki bo za to odpowiada system dohamowania swobodnie obracających się kół, który potrafi działać bardzo dobrze albo bardzo źle. Mechanizmy różnicowe te auta mają przecież (w większości, pomijam torseny itp.) takie same.

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.02.2023 o 15:51, marcindzieg napisał(a):

wszelkie dołączane napędy w trybie lock mogą jechać max 50 km/h a po 10 minutach jazdy w trudniejszym terenie włącza się kontrolka przegrzania napędu?

 

W dniu 25.02.2023 o 09:20, ppmarian napisał(a):

bardzo dużo zależy od konfiguracji podziału napędu oraz jego pojemności ciepłej

 

Wykonałem następujący eksperyment w samochodzie ze sprzęgłem elektromagnetycznym (Vitara) - dwa przejazdy tą samą trasą - jazda miejska, suchy asfalt, prędkość do 60 km/h, temperatura powietrza 5 stopni, czas przejazdu 10 minut:

- tryb AUTO - na starcie temperatura oleju w przekładni i temperatura sprzęgła to 5 stopni, na koniec temperatura oleju w przekładni to 22 stopnie, temperatura sprzęgła 13 stopni

- tryb LOCK - na starcie temperatura oleju w przekładni i temperatura sprzęgła to 5 stopni, na koniec temperatura oleju w przekładni to 23 stopnie, temperatura sprzęgła 12 stopni. 

 

Oczywiście te przejazdy to tylko po 10 minut i bez dużego obciążenia, ale wzrost temperatur był w zasadzie taki sam w obydwu przypadkach. 

Edytowane przez vavoom
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, vavoom napisał(a):

tryb LOCK - na starcie temperatura oleju w przekładni i temperatura sprzęgła to 5 stopni, na koniec temperatura oleju w przekładni to 23 stopnie, temperatura sprzęgła 12 stopni. 

 

Ten Lock to taki prawdziwy czy jednak puszcza przy przeciążeniu? Jak włączysz i zaczniesz kręcić się w kółko na suchym to koła tracą przyczepność i czuć że układ napędowy jest przeciążony?

 

Jak mi zblokowało reduktor w Jeepie to nie mogłem z bramy wyjechać bo koła skakały po kostce przy skręcie 90st

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Piotrus napisał(a):

 

Ten Lock to taki prawdziwy czy jednak puszcza przy przeciążeniu? Jak włączysz i zaczniesz kręcić się w kółko na suchym to koła tracą przyczepność i czuć że układ napędowy jest przeciążony?

 

Jak mi zblokowało reduktor w Jeepie to nie mogłem z bramy wyjechać bo koła skakały po kostce przy skręcie 90st

W Vitarze LOCK jest trybem stałego napędu na cztery koła o zmiennym rozkładzie momentu, do 60 km/h. Inicjalnie spina na 1.1A (z dostępnych 2.9A), czyli minimum, przy którym auto odepchnie się tylko przy pomocy tylnej osi. Podczas jazdy układ już kalkuluje, co się dzieje, ale pomija informacje o przeciążeniach wzdłużnych, poprzecznych czy kącie skrętu, stąd nie nadaje się do bezpiecznej jazdy po  śliskich nawierzchniach. Bez wciskania gazu można się względnie kręcić po suchym, z mocniejszym wciskaniem gazu nie próbowałem. Podczas jazdy po asfalcie znacznie mocniej spina SPORT niż LOCK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tu macie jak działa elektryczne AWD w wykonaniu Toyoty, czyli test naszych południowych sąsiadów oraz kobiety. 

Nie wygląda tak fajnie jak marketingowy opis. 

 

I przy okazji taka konkluzja - te sam napędy, ta sama elektronika i co ... ? za każdym razem działa inaczej, nawet jak jest taka sama platforma, co było widać na poprzednim filmie. 

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Raku napisał(a):

 

Tu macie jak działa elektryczne AWD w wykonaniu Toyoty, czyli test naszych południowych sąsiadów oraz kobiety. 

Nie wygląda tak fajnie jak marketingowy opis. 

 

I przy okazji taka konkluzja - te sam napędy, ta sama elektronika i co ... ? za każdym razem działa inaczej, nawet jak jest taka sama platforma, co było widać na poprzednim filmie. 

 

W poprzednim filmie są aktualne generacje, w linkowanym przez Ciebie - poprzednie. Toyota sporo poprawiła w hybrydowej Rav4, co widać i w testach terenowych, i w testach na rolkach, gdzie poprzednia generacja poległa w przedbiegach:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
W poprzednim filmie są aktualne generacje, w linkowanym przez Ciebie - poprzednie. Toyota sporo poprawiła w hybrydowej Rav4, co widać i w testach terenowych, i w testach na rolkach, gdzie poprzednia generacja poległa w przedbiegach:
 
Nie każdy kupuje w salonie akurat najświeższy model.

Skoro jest taka różnica w napędach w zależności od wersji, to nie należy opierać się na testach, testach aktualnych wersji.







Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, vavoom napisał(a):

W poprzednim filmie są aktualne generacje, w linkowanym przez Ciebie - poprzednie. Toyota sporo poprawiła w hybrydowej Rav4, co widać i w testach terenowych, i w testach na rolkach, gdzie poprzednia generacja poległa w przedbiegach:

@Koonrad pisał wyżej to samo. Jego sobie w praktyce dużo lepiej radzi niż poprzednia generacja kolegi.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, marcindzieg napisał(a):

@Koonrad pisał wyżej to samo. Jego sobie w praktyce dużo lepiej radzi niż poprzednia generacja kolegi.

W Rav4 Hybrid jest znacznie lepiej, a wersji 306 hp (lub Suzuki Across) prawdopodobnie jeszcze lepiej. Nic natomiast się nie zmieniło w Lexusach, a UX (czy Yaris Cross) to już całkiem lipa. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, vavoom napisał(a):

Materiał pokazujący pracę proaktywnego napędu w różnych warunkach (zima, lato):

 

 

Kiedy będziesz na Śląsku? Przetestowałbym Jaga bo jestem ciekawy czy ten napęd jest rzeczywiście aż tak dobry jak twierdzą.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.