badyl1982 Napisano 21 Maja 2023 Udostępnij Napisano 21 Maja 2023 Dałem silnik do zrobienia z uwagi na spożywanie dużych ilości oleju. Po naprawie wywala płyn i gotuje się, dzieje się tak przy prędkościach powyżej 85 km/h. Głowica była planowana i po próbie szczelności. Oczywiście silnik po weekendzie idzie na reklamację. Co mogło pójść nie tak? Moje typy Nierówna płaszczyzna bloku Uszkodzony termostat Pęknięty blok Uszkodzony czujnik załączania wiatraka Cos jeszcze? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 21 Maja 2023 Udostępnij Napisano 21 Maja 2023 Godzinę temu, badyl1982 napisał(a): Dałem silnik do zrobienia z uwagi na spożywanie dużych ilości oleju. Po naprawie wywala płyn i gotuje się, dzieje się tak przy prędkościach powyżej 85 km/h. Głowica była planowana i po próbie szczelności. Oczywiście silnik po weekendzie idzie na reklamację. Co mogło pójść nie tak? Moje typy Nierówna płaszczyzna bloku Uszkodzony termostat Pęknięty blok Uszkodzony czujnik załączania wiatraka Cos jeszcze? Co było robione ? Może za ciasno spasowany ? Rozrusznik nie ma problemu z kręceniem, nie odpala gorzej jak jest ciepły ? Ja miałem podobnie, ale winna była chłodnica, choć w międzyczasie wymieniałem uszczelkę pod głowicą, bo test wskazał, że nie ma szczelności. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 21 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2023 46 minut temu, sherif napisał(a): Co było robione ? Może za ciasno spasowany ? Rozrusznik nie ma problemu z kręceniem, nie odpala gorzej jak jest ciepły ? Ja miałem podobnie, ale winna była chłodnica, choć w międzyczasie wymieniałem uszczelkę pod głowicą, bo test wskazał, że nie ma szczelności. Wymiana jednego tłoka, wymiana pierścieni, wymieniona głowica bo starą była pęknięta. Wymiana pompy wody, wymiana rozrządu, wymiana alternatora na nowy, wymienione wtryski na regenerowane i pewnie jeszcze kilka rzeczy o których nie pamiętam. Silnik odpala od strzała zimno i na ciepło. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 21 Maja 2023 Udostępnij Napisano 21 Maja 2023 3 godziny temu, badyl1982 napisał(a): Dałem silnik do zrobienia z uwagi na spożywanie dużych ilości oleju. Po naprawie wywala płyn i gotuje się, dzieje się tak przy prędkościach powyżej 85 km/h. Głowica była planowana i po próbie szczelności. Oczywiście silnik po weekendzie idzie na reklamację. Co mogło pójść nie tak? Moje typy Nierówna płaszczyzna bloku Uszkodzony termostat Pęknięty blok Uszkodzony czujnik załączania wiatraka Cos jeszcze? uszczlek pod głowica Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirasMK Napisano 21 Maja 2023 Udostępnij Napisano 21 Maja 2023 Bez urazy ale mechanika toś wybrał sobie mistrza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 21 Maja 2023 Udostępnij Napisano 21 Maja 2023 6 godzin temu, badyl1982 napisał(a): Cos jeszcze? Czujnik załączania wiatraka raczej odpada, bo przy jeździe z większą prędkością przewiew jest wystarczający, chyb, ze przysłonięta chłodnica. Pewnie coś nie halo z uszczelką pod głowice albo samą głowicą-mogła być źle sprawdzona albo coś jej się stało np. przy dokręcaniu. Pewnie spaliny są w płynie (test co2 się kłania na dzień dobry)... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pipper Napisano 21 Maja 2023 Udostępnij Napisano 21 Maja 2023 7 godzin temu, badyl1982 napisał(a): Dałem silnik do zrobienia z uwagi na spożywanie dużych ilości oleju. Po naprawie wywala płyn i gotuje się, dzieje się tak przy prędkościach powyżej 85 km/h. Głowica była planowana i po próbie szczelności. Oczywiście silnik po weekendzie idzie na reklamację. Co mogło pójść nie tak? Moje typy Nierówna płaszczyzna bloku Uszkodzony termostat Pęknięty blok Uszkodzony czujnik załączania wiatraka Cos jeszcze? Czasem odwrotnie założona uszczelka i kanał niedrożny... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 21 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2023 3 godziny temu, MirasMK napisał(a): Bez urazy ale mechanika toś wybrał sobie mistrza. Co wniosłeś tym komentarzem? Nie jestem wróżbitą, żebym wiedział, że nie podoła. Mechanik z tych polecanych. Nie ma dobrych mechaników. Nie szukam najtańszych, mogę zapłacić więcej, ale chce mieć zrobiona robotę dobrze. Nie popędzam, cierpliwie czekam. Nie targuje się na koniec. Ale mam swoje granice. Po tym wszystkim łatwej przeprawy nie będzie mieć ze mną. 4 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 21 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2023 1 godzinę temu, volf6 napisał(a): Czujnik załączania wiatraka raczej odpada, bo przy jeździe z większą prędkością przewiew jest wystarczający, chyb, ze przysłonięta chłodnica. Pewnie coś nie halo z uszczelką pod głowice albo samą głowicą-mogła być źle sprawdzona albo coś jej się stało np. przy dokręcaniu. Pewnie spaliny są w płynie (test co2 się kłania na dzień dobry)... Ja właśnie stawiam na wiatraki, których działanie powinni sprawdzić jak naprawiali silnik. Te silniki grzeją się przy wyższych prędkościach. Nie działający układ chłodzenia doprowadził do przegrzania. Uszczelka chyba poszła się j.... W zbiorniczku na ściankach pojawiło się coś czarnego, farbką plakatowa to raczej nie jest.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirasMK Napisano 21 Maja 2023 Udostępnij Napisano 21 Maja 2023 (edytowane) 14 minut temu, badyl1982 napisał(a): Co wniosłeś tym komentarzem? Nie jestem wróżbitą, żebym wiedział, że nie podoła. Mechanik z tych polecanych. Nie ma dobrych mechaników. Nie szukam najtańszych, mogę zapłacić więcej, ale chce mieć zrobiona robotę dobrze. Nie popędzam, cierpliwie czekam. Nie targuje się na koniec. Ale mam swoje granice. Po tym wszystkim łatwej przeprawy nie będzie mieć ze mną. To, że słabo wybrałeś. Tak samo co wnosi żalenie się na forum? Jedź do mechanika i wtedy pisz co wyszło. Każdy może się pomylić z drugiej strony ale ciekawe jak to rozwiąże. Edytowane 21 Maja 2023 przez MirasMK Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 21 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2023 3 minuty temu, MirasMK napisał(a): To, że słabo wybrałeś. Tak samo co wnosi żalenie się na forum? Jedź do mechanika i wtedy pisz co wyszło. Każdy może się pomylić z drugiej strony ale ciekawe jak to rozwiąże. Śmieszny jesteś. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 21 Maja 2023 Udostępnij Napisano 21 Maja 2023 43 minuty temu, badyl1982 napisał(a): Nie ma dobrych mechaników. I tutaj się kolego mylisz. Są, nie robią roboty za czapkę śliwek a i kolejki do nich są spore. Chciałeś tanio, jest tanio Chciałeś dobrze - jest tanio 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 21 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2023 (edytowane) 13 minut temu, 4thelement napisał(a): I tutaj się kolego mylisz. Są, nie robią roboty za czapkę śliwek a i kolejki do nich są spore. Chciałeś tanio, jest tanio Chciałeś dobrze - jest tanio Yyyy, a gdzie napisałem , że było tanio. Czy 8.000 zł to jest tanio? No chyba nie Cytujesz żałosne internetowe hasło nic nie wiedząc o sytuacji. Nie pisałem tego wcześniej, więc dodam, że pacjent to Ducato II 1.9 td 82KM. Edytowane 21 Maja 2023 przez badyl1982 3 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
shapyr Napisano 21 Maja 2023 Udostępnij Napisano 21 Maja 2023 (edytowane) W dniu 21.05.2023 o 11:23, badyl1982 napisał(a): Cos jeszcze? Wadliwa pompa wody. Zdarzają się takie z luźnym wirnikiem i o ile przy małych obrotach dają radę, to przy dużych oś ślizga się wewnątrz wirnika. Edytowane 22 Maja 2023 przez shapyr 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MirasMK Napisano 22 Maja 2023 Udostępnij Napisano 22 Maja 2023 17 godzin temu, badyl1982 napisał(a): Śmieszny jesteś. Bez komentarza. 16 godzin temu, 4thelement napisał(a): I tutaj się kolego mylisz. Są, nie robią roboty za czapkę śliwek a i kolejki do nich są spore. Chciałeś tanio, jest tanio Chciałeś dobrze - jest tanio Nie warto nic mu odpisywać, bo Cię jeszcze wyzwie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
futrzak Napisano 22 Maja 2023 Udostępnij Napisano 22 Maja 2023 W dniu 21.05.2023 o 12:45, sherif napisał(a): Co było robione ? Może za ciasno spasowany ? Rozrusznik nie ma problemu z kręceniem, nie odpala gorzej jak jest ciepły ? Ja miałem podobnie, ale winna była chłodnica, choć w międzyczasie wymieniałem uszczelkę pod głowicą, bo test wskazał, że nie ma szczelności. Ja miałem prawie podobnie - pojawił się olej w płynie, ale wszystko było ok (pewnie do czasu). Do roboty głowica, wymiana pierścieni (długa historia, bo to Mazda i po założeniu głowicy wciągnęło pierścień i trzeba było rozbierać cały dół, klasyka), wiadomo że okolice z rozrządem itd. Po robocie bajka, system chłodzenia czyszczony chemicznie itd. Było wszystko fajnie póki nie pojechałem w pagórkowaty teren z większym obciążeniem (w tym termicznym - temperatura otoczenia). Samochód zaczynał się przegrzewać na autostradzie pow. ~115km/h. Na początku zjechałem, wiatraki na full, ale już na ślimaku temperatura spadała. Wróciłem, to samo po przekroczeniu tej prędkości. No to pojechaliśmy dalej z tym 110-115 i tak przebiegła dalsza podróż. Po powrocie znowu do serwisu i analiza o co chodzi - główny magik (znajomy) stwierdził, że może być to zwyczajnie chłodnica po tym atrakcjach z olejem i chyba jednak wymiana, choć to kolejne pieniądze. Po montażu nowej itd. nigdy więcej temperatura nie drgnęła pow. przewidywanej, a testy były naprawdę "mocne". To oczywiście u mnie, ale być może w przypadku z tego wątku też jest ten problem... 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 22 Maja 2023 Udostępnij Napisano 22 Maja 2023 W dniu 21.05.2023 o 11:23, badyl1982 napisał(a): Dałem silnik do zrobienia z uwagi na spożywanie dużych ilości oleju. Po naprawie wywala płyn i gotuje się, dzieje się tak przy prędkościach powyżej 85 km/h. Głowica była planowana i po próbie szczelności. Oczywiście silnik po weekendzie idzie na reklamację. Co mogło pójść nie tak? Moje typy Nierówna płaszczyzna bloku Uszkodzony termostat Pęknięty blok Uszkodzony czujnik załączania wiatraka Cos jeszcze? Jeśli chłodnica jest stara, to warto ją wymienić. Nawet jak wydaje się, że jest czysta i drożna. Najczęściej jest efekt wow. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 23 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2023 8 godzin temu, mrBEAN napisał(a): Jeśli chłodnica jest stara, to warto ją wymienić. Nawet jak wydaje się, że jest czysta i drożna. Najczęściej jest efekt wow. Chłodnica ma 25 lat, więc temat do rozważenia 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 23 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2023 9 godzin temu, futrzak napisał(a): Po powrocie znowu do serwisu i analiza o co chodzi - główny magik (znajomy) stwierdził, że może być to zwyczajnie chłodnica po tym atrakcjach z olejem i chyba jednak wymiana, choć to kolejne pieniądze. Dzięki za sugestie. Przemyśle temat chłodnicy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 23 Maja 2023 Udostępnij Napisano 23 Maja 2023 2 minuty temu, badyl1982 napisał(a): Chłodnica ma 25 lat, więc temat do rozważenia Do wymiany, nie do rozważenia 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 23 Maja 2023 Udostępnij Napisano 23 Maja 2023 1 godzinę temu, badyl1982 napisał(a): Chłodnica ma 25 lat, więc temat do rozważenia Właśnie u mnie był podobny problem. Silnik po remoncie, na dotarciu, więc ciepła więcej. Oryginalna chłodnica była regenerowana, ale bez jej rozbierania więc pewnie płukana a nie czyszczona mechanicznie. Przy krótkich odcinkach było ok, ale przy dłuższej jeździe wywalało płyn. Po zmianie chłodnicy na nową problem zniknął. Nie twierdze, że jest tak u Ciebie, ale jak stara chłodnica to można rozważyć jej wymianę. Tak czy inaczej zacząłbym od powrotu do mechanika, który robił silnik. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 23 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2023 20 minut temu, sherif napisał(a): Właśnie u mnie był podobny problem. Silnik po remoncie, na dotarciu, więc ciepła więcej. Oryginalna chłodnica była regenerowana, ale bez jej rozbierania więc pewnie płukana a nie czyszczona mechanicznie. Przy krótkich odcinkach było ok, ale przy dłuższej jeździe wywalało płyn. Po zmianie chłodnicy na nową problem zniknął. Nie twierdze, że jest tak u Ciebie, ale jak stara chłodnica to można rozważyć jej wymianę. Tak czy inaczej zacząłbym od powrotu do mechanika, który robił silnik. Oczywiście, że auto wraca do mechanika. Twoj głos jest którymś z kolei w dyskusji,gdzie wymiana chłodnicy pomogła. Generalnie co by nie wyszło myślę, że będzie pakiet: chłodnica, wszystkie czujniki w układzie chłodzenia, termostat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 23 Maja 2023 Udostępnij Napisano 23 Maja 2023 22 minuty temu, badyl1982 napisał(a): Twoj głos jest którymś z kolei w dyskusji,gdzie wymiana chłodnicy pomogła. Tam jest już wtrysk bezpośredni czy pośredni? Jak to pierwsze to raczej dużo ciepła takie silniki nie wytwarzają i raczej nierealne aby konieczna była praca wentylatorów w czasie jazdy, zwłaszcza, ze temperatury u nas tropikalne nie są... Co do chłodnicy-jeśli tylko nie ma dziur, lamele w miarę kompletne, jest czysta z zewnątrz i czasami płyn był wymieniany to moze mieć i 50 lat i nadal będzie działać jak trzeba Zagrzej na postoju i sprawdź czy i kiedy wentylatory się załączają i jak jest temperatura zarówno na górze jak i dole chłodnicy. Choć jak auto oddajesz do mechanika (na reklamację?) to niech on się martwi i nie sugeruj co powinien wymienić, bo wtedy to raczej nie będzie naprawa/poprawka za free 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 23 Maja 2023 Udostępnij Napisano 23 Maja 2023 9 minut temu, volf6 napisał(a): Tam jest już wtrysk bezpośredni czy pośredni? Jak to pierwsze to raczej dużo ciepła takie silniki nie wytwarzają i raczej nierealne aby konieczna była praca wentylatorów w czasie jazdy, zwłaszcza, ze temperatury u nas tropikalne nie są... Co do chłodnicy-jeśli tylko nie ma dziur, lamele w miarę kompletne, jest czysta z zewnątrz i czasami płyn był wymieniany to moze mieć i 50 lat i nadal będzie działać jak trzeba Zagrzej na postoju i sprawdź czy i kiedy wentylatory się załączają i jak jest temperatura zarówno na górze jak i dole chłodnicy. Choć jak auto oddajesz do mechanika (na reklamację?) to niech on się martwi i nie sugeruj co powinien wymienić, bo wtedy to raczej nie będzie naprawa/poprawka za free Tylko jak sie jeszcze kilka razy przegrzeje w ramach testow, to za chwile bedzie znowu do remontu 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 23 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 23 Maja 2023 Godzinę temu, volf6 napisał(a): Tam jest już wtrysk bezpośredni czy pośredni? Jak to pierwsze to raczej dużo ciepła takie silniki nie wytwarzają i raczej nierealne aby konieczna była praca wentylatorów w czasie jazdy, zwłaszcza, ze temperatury u nas tropikalne nie są... Co do chłodnicy-jeśli tylko nie ma dziur, lamele w miarę kompletne, jest czysta z zewnątrz i czasami płyn był wymieniany to moze mieć i 50 lat i nadal będzie działać jak trzeba Zagrzej na postoju i sprawdź czy i kiedy wentylatory się załączają i jak jest temperatura zarówno na górze jak i dole chłodnicy. Choć jak auto oddajesz do mechanika (na reklamację?) to niech on się martwi i nie sugeruj co powinien wymienić, bo wtedy to raczej nie będzie naprawa/poprawka za free Samochód mam od niespełna roku. Więc nie wiem, czy płyn był wymieniany. Z tego co wiem to wtrysk pośredni. Nie zależy mi na wydojeniu mechanika. Chce mieć sprawne auto i jeśli coś jeszcze jest zepsute to za to zapłacę. Chyba, że coś padło ponownie w wyniku przegrzania, to już będzie podlegać pod reklamację. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 23 Maja 2023 Udostępnij Napisano 23 Maja 2023 59 minut temu, Maciej__ napisał(a): Tylko jak sie jeszcze kilka razy przegrzeje w ramach testow, to za chwile bedzie znowu do remontu Równie dobrze już mógł to zrobić a nawet jeśli nie to taka może być linia odrzucenia reklamacji gwarancyjnej przez warsztat Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 23 Maja 2023 Udostępnij Napisano 23 Maja 2023 1 minutę temu, badyl1982 napisał(a): Chyba, że coś padło ponownie w wyniku przegrzania, to już będzie podlegać pod reklamację. Z tym to może być różnie ale trzeba być optymistą Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
4thelement Napisano 23 Maja 2023 Udostępnij Napisano 23 Maja 2023 18 minut temu, volf6 napisał(a): Z tym to może być różnie ale trzeba być optymistą Dupochronem dla warsztatu jest czerwona kontrolka temperatury oraz wskaźnik temperatury. Jeśli użytkownik jeździ na w/w to warsztat umywa ręce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 23 Maja 2023 Udostępnij Napisano 23 Maja 2023 2 godziny temu, badyl1982 napisał(a): Oczywiście, że auto wraca do mechanika. Twoj głos jest którymś z kolei w dyskusji,gdzie wymiana chłodnicy pomogła. Generalnie co by nie wyszło myślę, że będzie pakiet: chłodnica, wszystkie czujniki w układzie chłodzenia, termostat. Zobacz czy jak włączysz ogrzewanie na maxa to będzie to samo - jak będzie lepiej, czyli nagrzewnica będzie odbierała ciepło z silnika to idź w stronę chłodnicy, jak nie będzie lepiej to problem jest gdzieś indziej. 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fili_P Napisano 24 Maja 2023 Udostępnij Napisano 24 Maja 2023 Czujnik załączania wiatraka raczej odpada, bo przy jeździe z większą prędkością przewiew jest wystarczający, chyb, ze przysłonięta chłodnica. Pewnie coś nie halo z uszczelką pod głowice albo samą głowicą-mogła być źle sprawdzona albo coś jej się stało np. przy dokręcaniu. Pewnie spaliny są w płynie (test co2 się kłania na dzień dobry)...o czym mowisz?test co w wydechu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 24 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2023 W dniu 21.05.2023 o 17:53, volf6 napisał(a): Czujnik załączania wiatraka raczej odpada, bo przy jeździe z większą prędkością przewiew jest wystarczający, chyb, ze przysłonięta chłodnica. Pewnie coś nie halo z uszczelką pod głowice albo samą głowicą-mogła być źle sprawdzona albo coś jej się stało np. przy dokręcaniu. Pewnie spaliny są w płynie (test co2 się kłania na dzień dobry)... Test CO2 zrobiłem zestawem z rurka i płynem. Nie wiem na ile jest pewny, ale nie wykazało CO2 w zbiorniczku. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 24 Maja 2023 Udostępnij Napisano 24 Maja 2023 7 minut temu, badyl1982 napisał(a): Test CO2 zrobiłem zestawem z rurka i płynem. Nie wiem na ile jest pewny, ale nie wykazało CO2 w zbiorniczku. To pewnie trzeba zaczac od diagnostyki termostatu/pompy wody. Co to w ogole za silnik? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 24 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2023 12 minut temu, Maciej__ napisał(a): To pewnie trzeba zaczac od diagnostyki termostatu/pompy wody. Co to w ogole za silnik? Fiat Ducato II 1.9td 82KM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 24 Maja 2023 Udostępnij Napisano 24 Maja 2023 1 minutę temu, badyl1982 napisał(a): Fiat Ducato II 1.9td 82KM Czyli zadna skomplikowana konstrukcja z elektronicznie sterowanymi termostatami i masa czujnikow, etc Mechanik powinien sobie poradzic bo pewnie wiele opcji nie ma jesli uszczelka pod glowica jest OK. Termostat, pompa wody, chlodnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 24 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2023 2 minuty temu, Maciej__ napisał(a): Czyli zadna skomplikowana konstrukcja z elektronicznie sterowanymi termostatami i masa czujnikow, etc Mechanik powinien sobie poradzic bo pewnie wiele opcji nie ma jesli uszczelka pod glowica jest OK. Termostat, pompa wody, chlodnica. Jak na razie to sobie nie poradził. Dziś odprowadzam do mechanika na poprawę. Zobaczymy co wymyśli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jaruga Napisano 24 Maja 2023 Udostępnij Napisano 24 Maja 2023 Obstawiam termostat zablokowany na krótkim obiegu. Ewentualnie pompa wody wadliwa, źle zamontowana. Dowiedział bym się też czy ten układ chłodzenia nie wymaga przypadkiem jakiegoś szczególnego odpowietrzania. WIatraki są potrzebne w ruchu miejskim, na postoju więc to ślepy trop. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 24 Maja 2023 Udostępnij Napisano 24 Maja 2023 1 godzinę temu, Fili_P napisał(a): o czym mowisz? test co w wydechu? Nie w wydechu a w płynie chłodzącym Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 24 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2023 Godzinę temu, Jaruga napisał(a): Obstawiam termostat zablokowany na krótkim obiegu. Ewentualnie pompa wody wadliwa, źle zamontowana. Dowiedział bym się też czy ten układ chłodzenia nie wymaga przypadkiem jakiegoś szczególnego odpowietrzania. WIatraki są potrzebne w ruchu miejskim, na postoju więc to ślepy trop. Nie ma żadnej specjalnej procedury odpowietrzania układu. Zalewa się płynem i układ sam się odpowietrzy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 24 Maja 2023 Udostępnij Napisano 24 Maja 2023 2 godziny temu, badyl1982 napisał(a): Fiat Ducato II 1.9td 82KM Silnik fiata czy psa? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 24 Maja 2023 Udostępnij Napisano 24 Maja 2023 2 godziny temu, volf6 napisał(a): Nie w wydechu a w płynie chłodzącym Testowanie nie daje pewności w 100%, sam u siebie miałem przypadki że testowaliśmy trzema (!) różnymi "testerami" i żaden nie wykazał spalin - w każdym wypadku poleciała uszczelka. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 24 Maja 2023 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2023 16 minut temu, Danielpoz. napisał(a): Silnik fiata czy psa? Fiata. PSA miały 90KM 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 14 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 Aktualizacja. Samochód u mechanika. Ściągają głowicę. Pierwsze podejrzenie mechanika to źle założona UPG lub pęknięta głowica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 W dniu 24.05.2023 o 12:59, swienty napisał(a): Testowanie nie daje pewności w 100%, sam u siebie miałem przypadki że testowaliśmy trzema (!) różnymi "testerami" i żaden nie wykazał spalin - w każdym wypadku poleciała uszczelka. Na otwartym termostacie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 14 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 14 Czerwca 2023 1 godzinę temu, deszczowyRoman napisał(a): Na otwartym termostacie? Rozgrzany silnik więc tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 19 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2023 (edytowane) Aktualizacja Zdemontowali głowicę, uszczelka puściła w trzech miejscach. Głowica idzie na sprawdzenie szczelności. Jak będzie ok będzie ponownie planowana. Sprawdza też płaszczyznę przylegania bloku. Jak będzie konieczność, również pójdzie do planowania. Edycja Blok poszedł na planowanie. Edytowane 28 Czerwca 2023 przez badyl1982 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 7 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 7 Lipca 2023 Aktualizacja Głowica po ponownym planowaniu, zebrane 0,08 mm. Blok silnika po planowaniu, zebrane 0,12 mm. Pytanie do bardziej obeznanych, czy to duże nierówności, które mogły wpłynąć na to, że uszczelka przepuściła spaliny do płynu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 7 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2023 3 godziny temu, badyl1982 napisał(a): Aktualizacja Głowica po ponownym planowaniu, zebrane 0,08 mm. Blok silnika po planowaniu, zebrane 0,12 mm. Pytanie do bardziej obeznanych, czy to duże nierówności, które mogły wpłynąć na to, że uszczelka przepuściła spaliny do płynu? To chyba powinien ocenić mechanik i odpowiednio dobrać uszczelkę. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mike_wwl Napisano 7 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2023 4 godziny temu, badyl1982 napisał(a): Aktualizacja Głowica po ponownym planowaniu, zebrane 0,08 mm. Blok silnika po planowaniu, zebrane 0,12 mm. Pytanie do bardziej obeznanych, czy to duże nierówności, które mogły wpłynąć na to, że uszczelka przepuściła spaliny do płynu? Z tego co pamiętam maxymalna nierówność to 0,05mm - głowica pewnie tyle miała, ale blok już sporo poza zakresem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
swienty Napisano 7 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 7 Lipca 2023 4 godziny temu, badyl1982 napisał(a): Pytanie do bardziej obeznanych, czy to duże nierówności, które mogły wpłynąć na to, że uszczelka przepuściła spaliny do płynu? Oczywiście że mogły, ale nie musiały Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
badyl1982 Napisano 11 Lipca 2023 Autor Udostępnij Napisano 11 Lipca 2023 Silnik zrobiony. 500 km przejechane i wydaje się być w miarę ok. W miarę bo wrzucając w trakcie jazdy na luz temperatura potrafi rosnąć. Po wrzuceniu biegu zaczyna spadać. Jeszcze będzie do zrobienia skrzynia biegów bo coś zaczyna grzechotać na postoju na luzie. Po wciśnięciu sprzęgła cichnie, po lekkim przegazowaniu cichnie. Podczas jazdy nie występuje. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.