Skocz do zawartości

Kia XCeed - dlaczego nie?


FrugOs

Rekomendowane odpowiedzi

1 minutę temu, rwIcIk napisał(a):

Z ciekawości pytam, czy jest odpowiednik w Hyundai?

BO też może za jakiś czas byłbym zainteresowany tego typu autem.

 

 

Nie wiem. Pisał tu wyżej jeden kolega, że być może Bajon.

 

1 minutę temu, Tre-Bor napisał(a):

Corolla Cross była brana pod uwagę? 

Toyka coś chyba ceny obniżyła.

 

Tak, odpadła szybko. Nie podoba się ;);] 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, FrugOs napisał(a):

Jak już pisałem - to nie jest wybór pod tytułem "co najlepiej w tym budżecie?"

Ok, ale ja tylko wskazywalem potencjalnych kandydatów w tej klasi SUV/crossover. Moim zdaniem lepsze i warte rozwazenia. 

Skoro $$ nie jest problemem to jest jeszcze Mercedes np. GLA czy BMW X4

Przeciez nie zaproponuję Cullinana za ponad milion. 🙂

 

 

Edytowane przez ghost2255
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, FrugOs napisał(a):

Tutaj trafiłeś z jednym. Brak możliwości wyboru jasnego wnętrza to jedyny kompromis na który idziemy w przypadku tego samochodu...

Aczkolwiek w wersji GT jest całkiem przyzwoicie, moim zdaniem.

To samo ojciec powiedział, kolor może jeszcze, ale wystający LCD to już za dużo :phi:.

Niestety to domenach takich marek, brak personalizacji. AFAIR nawet w Sorento praktycznie brak wyboru. Ja akurat jestem fanem jasnych wnętrz ;).

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, ghost2255 napisał(a):

W takim budzecie bralbym UX 

do 160tys ciezko bedzie o wypasiona wersje.
Nawet gdyby nie brac hybrydy to wersja F-sport design, raczej srednio wyposazona przekracza te 160k PLN.

Dobrze wyposazony f-sport to tylko hybryda. No i sporo drozszy oczywiscie

 

ale poza tym samochod bardzo fajny, polecam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeździłem Ceedem z tym nowym znaczkiem już, 1.0T. 

 

W jednym (hatchback) po 4 tys km wysypała się skrzynia, naprawa tydzień, użeranie z ASO o zastępcze, ogólnie zlew ASO na cokolwiek o co zapytasz w kwestii gwarancyjnej. 

Uwalają za nawet 1km przekroczony przebieg. 

Drugi egzemplarz zrobił ze mną jakieś 80 tys w rok, nie pamiętam dokładnie, zero awarii, bardzo dobrze mi się tym autem jeździło, nie mam pojęcia o co chodzi z wyciszeniem, IMO jest ok. No nie jest to BMW 5er, ale spokojnie cicho rozmawialiśmy przy prędkościach autostradowych przepisowych. 

 

Bardzo dobrze działające asystenty zarówno utrzymania pasa jak i jazdy po autostradzie. Do jakości nie mam uwag. Po roku nic się nie porysowało, nie trzeszczało, działało.

 

Wkurzające było tylko radio i możliwość sparowania jednego telefonu, ale ja miałem bieda wersję.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bielaPL napisał(a):

ja mam silnik który też nie ma problemów z GPF a kontrolka już raz się zapaliła przy jakiś 30kkm, @jareczekmtb też ma 1.0T i tam chyba coś koło 15kkm mu zapaliło się, także nie mam zaufania do tych gpfów w kia ;) 

Tak raz mi się kontrolka zaświeciła , ale szybko poszło przewietrzenie 😉 na obwodnicę wyskoczyłem , 4-ty bieg obroty w okolicy 4tys , może z 10 minut i zgasło 😉

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Tre-Bor napisał(a):

Corolla Cross była brana pod uwagę? 

Toyka coś chyba ceny obniżyła.

Miało się podobać, a Ty z Toyotą ;]

 

6 godzin temu, rwIcIk napisał(a):

Z ciekawości pytam, czy jest odpowiednik w Hyundai?

BO też może za jakiś czas byłbym zainteresowany tego typu autem.

 

Nie ma, najbliżej Kona, ale moim zdaniem to nie to samo. Poza tym Konę kradną jak Tucsona. Mi się osobiście dobrze jechało xceedem, ale wg mojej żony mial straszną wadę, po opuszczeniu fotela nie da się pod niego z tyłu nóg włożyć. Jak bez GPF, to może cx30 2.0 ;]

 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, bielaPL napisał(a):

 

słabo wyciszony

problemy ze sprzęgłem lub denerwujące użytkowników działanie automatu w mieście

gpfy przy użytkowaniu typowo miejskim

aso wiadomo jak jest znany problem to standardowo lecą że TTTM

 

mnie wkurza asystent pasa którego za każdym razem muszę wyłączać 

 

image.png.176604c89c6a1128db19e710ea74a65e.png

 

Mialem taka mazde przez 5 lat

Asystent pasa w komputerze raz wylaczony jest wylaczony zawsze

Auto bardzo dobrze wyciszone, na pewno lepiej od skody qarok, bo mialem porównanie, taka mazda cx30 to juz najlepiej wyciszony  w swojej klasie, lepiej od audi a3.

Automat odpaly ale bez awaryjny w trybie sport nie ma laga jak fatalne dsg.

Silniki 2.0 i 2,5 160 i 194ps nie maja filtra GPF

Mega auto dopracowane byla mazda 6 z automatem i bezyna 2,5 na otomoto z przebiegiem 600 tys km

Nie dziwie sie ze mazda daje pelne 6 lat gwarancji.

Tagrze czytam tu co pisza znawcy ale same bzdury.

Edytowane przez trex11
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, trex11 napisał(a):

 

Mialem taka mazde przez 5 lat

Asystent pasa w komputerze raz wylaczony jest wylaczony zawsze

Auto bardzo dobrze wyciszone, na pewno lepiej od skody qarok, bo mialem porównanie, taka mazda cx30 to juz najlepiej wyciszony sow wcswojej klasie, lepuej od audi a3.

Automat odpaly ale bez awaryjny w trybie sport nie ma laga jak fatalne dsg.

Silniki 2.0 i 2,5 160 i 194ps nie maja filtra GPF

Tagrze czytam tu co pisza znawcy ale same bzdury.

 

Ale to wątek o Xceed ;]

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, trex11 napisał(a):

Ale to nie ja wypisywalem wady mazdy cx5, cytat odnisi sie do tego ci pisali o mazdzie

Kto pierwszy pisal o cx5 ?

 

Musisz pocwiczyc czytanie ze zrozumieniem :hehe:

Po pierwsze to bylo odnosnie Ceeda, a po drugie to chyba Mazda Ci placi bo juz w kolejnym watku prowadzisz jakas krucjate niczym fiacikarze za starych dobrych czasow ;]

 

  • Lubię to 1
  • Haha 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

35 minut temu, trex11 napisał(a):

Takie sa fakty , nic nie klamie na temat mazdy, jak ktos ma brak wiedzy to nie moja wina.

Ok, się na siłę nie odbiegajmy zbyt daleko od tematu wątku. Autor jest skupiony na xceed.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, rwIcIk napisał(a):

Ok, się na siłę nie odbiegajmy zbyt daleko od tematu wątku. Autor jest skupiony na xceed.


I na własne szczęście nic tragicznego nie usłyszałem do tej pory. Pozostaje próbna jazda i ocena prędkości działania skrzyni oraz dyskusja na temat GPF (aczkolwiek pewnie powiedzą to co chciałbym usłyszeć).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież to jest jakaś akcja importera Mazdy, kryptoreklama. Odnośnie XCeed - kiedyś na grupach sporo ludzie skarżyło się na mało trwałe przekładnie kierownicze - potrafią stukać po kilkudziesięciu tysiącach km. Warto się tym zainteresować przed zakupem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, kadu napisał(a):

 kiedyś na grupach sporo ludzie skarżyło się na mało trwałe przekładnie kierownicze - potrafią stukać po kilkudziesięciu tysiącach km. Warto się tym zainteresować przed zakupem.

 

Ciekawa sprawa. Tylko jak się zainteresować? Jak zapytasz w salonie to Ci pewnie powiedzą, że nie ma takiego problemu...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

24 minuty temu, FrugOs napisał(a):

 

Ciekawa sprawa. Tylko jak się zainteresować? Jak zapytasz w salonie to Ci pewnie powiedzą, że nie ma takiego problemu...

Tak Ci powiedzą jak mi z GPF, problemu nie ma, ale nie muszę się obawiać bo oni za darmo wypalają. :hehe:

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

27 minut temu, FrugOs napisał(a):

 

Ciekawa sprawa. Tylko jak się zainteresować? Jak zapytasz w salonie to Ci pewnie powiedzą, że nie ma takiego problemu...

Poczytać na forach/grupach właścicieli na FB.

Pytanie sprzedawcy samochodu o potencjalne problemy jest bez sensu. Przecież on chce to auto sprzedać i ma z tego zarobek.

Edytowane przez kadu
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, kadu napisał(a):

Poczytać na forach/grupach właścicieli na FB.

Pytanie sprzedawcy samochodu o potencjalne problemy jest bez sensu. Przecież on chce to auto sprzedać i ma z tego zarobek.

 

Kazda marka czy auto ma jakies wady, wiec jak zaczniesz czytac fora to nic nie kupisz ;]

Akurat stukajaca przekladnia auta raczej nie uruchomi i lapie sie chyba na 7 lat gwarancji...

W najgorszym razie naprawisz/wymienisz za kilka kPLN.

Aczkowliek nie kojarze zeby to byl powszechny problem, a rozwazalem Xceeda.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cześć.

Na początku ubiegłego roku mieliśmy z żoną ten sam dylemat i wygrał właśnie xceed😉 1.5 z DCT

Dlaczego?

Oferował najwięcej w najlepszej cenie (za najwyższą wówczas wersję prestige line, odpowiednik poliftowego gt line, zapłaciliśmy 123 PLN) dziś podobna konfiguracja to około 150 kPLN ale nie wiem jak teraz wygląda cenowo na tle konkurencji.

Był dostępny na stocku co w tamtym czasie wcale nie było oczywiste (np. na toyoty trzeba było czekać ponad pół roku) 

Ale głównie z konkurencją wygrał designem (wg mnie tylko mazda cx30 wygląda lepiej). To auto dla żony więc to był dla niej decydujący argument😁

 

Auto jest z nami 1.5 roku i zrobiło do tej pory około 12kkm. Jeździ głównie po mieście na krótkich dystansach i w takim ruchu spala około 8 litrów. Z wakacyjnej trasy do Włoch ponad 3000 km wyszło spalanie 6.2 

Silnik wystarczająco dynamiczny, skrzynia zmienia biegi szybko i gładko ale w standardowym trybie  utrzymuje dość niskie obroty silnika. W trybie sport ma zdecydowanie więcej życia. Fotele wygodne, pamięć fotela super sprawa, do tego ogrzewana szyba i kierownica. Auto na prawdę ma wszystko co potrzebne a obsługa jest wygodna i intuicyjna.

 

Żona zachwycona autem, ja również nie znajduje w nim specjalnych wad. Może jakieś drobnostki typu brak pamięci autohold (musisz wciskać guzik po każdym uruchomieniu), brak pamięci komputera pokładowego (zeruje się po każdym zgaszeniu silnika), bezkluczykowy dostęp tylko w przednich drzwiach, małe możliwości konfiguracji cyfrowych zegarów.

Na forach część ludzi narzeka na trwałość sprzęgiel w DCT, podobno szwankują też cewki zapłonowe. W naszym aucie przebieg niewielki więc nie mamy póki co problemów.

 

Ogolnie polecam auto. Nie jest to żadne premium ale bardzo poprawny samochód.

 

  • Lubię to 2
  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

19 minut temu, Maciej__ napisał(a):

 

Kazda marka czy auto ma jakies wady, wiec jak zaczniesz czytac fora to nic nie kupisz ;]

Akurat stukajaca przekladnia auta raczej nie uruchomi i lapie sie chyba na 7 lat gwarancji...

W najgorszym razie naprawisz/wymienisz za kilka kPLN.

Aczkowliek nie kojarze zeby to byl powszechny problem, a rozwazalem Xceeda.


No tak, ale warto być świadomym, poczytać i wybrać mniejsze zło/wady najmniej danej osobie przeszkadzające. Nikt chyba nie myśli, że znajdzie się auto idealne. No dobra, jest przecież Mazda CX-60;l.

Edytowane przez kadu
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, cinas_sz napisał(a):

 

 

Ogolnie polecam auto. Nie jest to żadne premium ale bardzo poprawny samochód.

 

 

Dzięki. Widzę podobną historię i podobne wymagania. Pzdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

46 minut temu, sherif napisał(a):

To coś słabo, tytułowa Kia daje 7 :skromny:.


Tak. A potem szuka Araba z białą dupą, żeby się wykręcić :hehe:

Poniżej pismo do kogoś, kto przekroczył interwał o 1kkm.

 

8e5949bc-774e-45d3-9080-c9a78f8dd17d.jpeg.251755c4fb7a8c438041bcbd3be1b475.jpeg

  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

58 minut temu, cinas_sz napisał(a):

Oferował najwięcej w najlepszej cenie (za najwyższą wówczas wersję prestige line, odpowiednik poliftowego gt line, zapłaciliśmy 123 PLN) dziś podobna konfiguracja to około 150 kPLN ale nie wiem jak teraz wygląda cenowo na tle konkurencji.

o tym właśnie pisałem, to bardzo dobre auto w cenie koło 120tys o coś takiego

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/kia-xceed-1-5tgdi-160km-7dct-l-aeb-dostepny-od-reki-ID6FxPtW.html

 

więcej za to auto osobiście nie chciałbym dać ale jak to mówią jednemu Kryśka a drugiemu Maryśka ;] 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.06.2023 o 11:10, ghost2255 napisał(a):

Kia ma słabe opinie o serwisie i gwarancji.

W ttm modelu duzo ludzi skarży sie na ściąganie w prawo(nierozwiazane) i szrpanie DCT. Pamietaj, że KIA daje tylko 20 000km gwarancji na sprzegła. I nie mozesz sie spóźnić nawwt o 1km na przegląd, bo unieważniają gwarancję.

 

To chyba zależy od konkretnego serwisu. Jak nie narzekam, kolega mający Kię też. Chociaż póki co nie miałem żadnych problemów, poza wymienioną kamerą cofania. Ostatnio miałem przekroczony przebieg i to o kilkadziesiąt albo i więcej km i problemu nie było żadnego - babka powiedziała że ileś tam km można przekroczyć.

 

W dniu 21.06.2023 o 11:28, bielaPL napisał(a):

Pod bagażnikiem są takie schowki. Jak masz gumową matę to jest to zablokowane non stop. Zrobili to po to żeby była płaska podłoga po rozłożeniu siedzeń (składasz tylko oparcie). Problem z tym że jest dosyć płytko. W fiacie wpierw odchylałem siedzisko a potem składałem oparcie i głębokość była dużo większa. Tutaj jest płytko i trzeba mieć na to na uwadze - jednym przeszkadza dla innych obojętnie.

 

Te schowki przydają się czasem na co dzień, ale nie aż tak i wolałbym ich nie mieć. Najbardziej to wkurza jak się pakujemy na jakiś większy wyjazd i żal tego miejsca nie wykorzystać - trzeba zacząć od spakowania tam jakiś drobiazgów, a później wrzucać torby buty i inne rzeczy "na górę". W Tipo nad którym się zastanawiałem, można było dać podłogę wyżej - żeby było równo po złożeniu siedzeń albo chcąc coś schować pod podłogą - albo niżej - wówczas była większa przestrzeń ładunkowa. Proste i praktyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

28 minut temu, bielaPL napisał(a):

o tym właśnie pisałem, to bardzo dobre auto w cenie koło 120tys o coś takiego

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/kia-xceed-1-5tgdi-160km-7dct-l-aeb-dostepny-od-reki-ID6FxPtW.html

 

więcej za to auto osobiście nie chciałbym dać ale jak to mówią jednemu Kryśka a drugiemu Maryśka ;] 

 

Uważam że ceny wersji poliftowej niestety trochę odleciały🙈 i niebezpiecznie zbliżyły się do konkurencji.

Sprawdziłem ceny na stronie mazdy i dziś za 150kPLN chyba jednak wybrałbym Mazdę CX30

 

Ale wiadomo, trzeba samemu pomacać i sprawdzić (zwłaszcza napęd bo tam silnik bez turbo) bo każdy ma swoje preferencje😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, FrugOs napisał(a):

 

Dzięki. Widzę podobną historię i podobne wymagania. Pzdr.

Auto dla żony więc to ona miała decydujący głos😁

Po czasie mogę powiedzieć że wtedy to była dobra decyzja.

 

Przy dzisiejszych cenach ja chyba brałbym mazdę CX30 ale myślę że żona zostałaby przy XCeed😁

 

Sprawdźcie co wam najbardziej pasuje bo myślę że dziś auta są do siebie na tyle podobne że o wyborze decydują tak na prawdę szczegóły.

 

Pozdro

  • Dzięki 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, kadu napisał(a):

Przecież to jest jakaś akcja importera Mazdy, kryptoreklama. Odnośnie XCeed - kiedyś na grupach sporo ludzie skarżyło się na mało trwałe przekładnie kierownicze - potrafią stukać po kilkudziesięciu tysiącach km. Warto się tym zainteresować przed zakupem.

 

O, jak w moim Subaraku!
Ciekawe, czy to ma coś wspólnego z tym, że oba są podniesionymi wersjami "normalnych" aut (X-Ceed zwykłego Ceeda, a XV - Imprezy). Może wtedy przekładnia pracuje pod wyższym obciążeniem :hmm:
U mnie padła po 90 kkm, na szczęscie importer (2 lata po gwarancji) się poczuł i wymienił w ramach gestu handlowego. Auto prowadziło się... tak mniej pewnie, teraz znowu jest wszystko dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 21.06.2023 o 11:28, bielaPL napisał(a):

słabo wyciszony

Czekaj, bo tu jakaś inba była - to pisałeś o Ceedzie, nie CX-5, prawda?


Jeśli tak, to zgadzam się - X-Ceed (nie jeździłem zwykłym, ale przez podniesione nadwozie będzie w X-Ceed jeszcze gorzej) jest kiepsko wyciszony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, FrugOs napisał(a):

Tak. A potem szuka Araba z białą dupą, żeby się wykręcić :hehe:

Poniżej pismo do kogoś, kto przekroczył interwał o 1kkm.

No cóż trzeba było nie przekraczać ;). Ja zawsze pytam w takiej sytuacji (via email) czy mogę przekroczyć.

 

Rodzice mają już w sumie 3-Kię. Przez 15 lat były kilka pierdół zgłaszanych na gwarancji, m.in kamera cofania w ostatni dzień 7-letniej gwarancji. Wymienili bez problemu.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, wujek napisał(a):

Komedia zazwyczaj jedt tolerancja 1kkm.

 

Mi w Kii babka mówiła że nie ma problemu, chyba że by to był pierwszy przegląd. Ale w innym ASO mogą bardziej trząść portkami.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 godzin temu, wujek napisał(a):

Komedia zazwyczaj jedt tolerancja 1kkm.

Trzeba czytać co jest w warunkach gwarancji.

Zwyczaje nie liczą się.

Kupując auto z długą gwarancją, liczę się z tym, że przeglądy robię w ASO zgodnie z terminarzem. Nie miałem z tym problemu przez 5 lat.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Raku napisał(a):

Dlaczego chcesz każdego unieszczęśliwiać na siłę ?


Wysłane z mojego CPH2145 przy użyciu Tapatalka
 

 

przedstawiam swoja propozycje.

kilka osob namowilem na EV, nie znam ani jednej ktora by tej decyzji zalowala

przypadek ?

 

  • zszokowany 1
  • bakłażan 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, rwIcIk napisał(a):

Trzeba czytać co jest w warunkach gwarancji.

Zwyczaje nie liczą się.

Kupując auto z długą gwarancją, liczę się z tym, że przeglądy robię w ASO zgodnie z terminarzem. Nie miałem z tym problemu przez 5 lat.

 

 

Problem czasem sam wystąpi niezależnie od nas. Umawiałem się na przegląd mając jeszcze jakiś "zapas", a termin dostałem za trzy tygodnie. Tak, wiem mogłem zadzwonić jeszcze wcześniej żeby się upewnić jakie są terminy. Ale bywa też tak, że coś nam wyskoczy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.