Skocz do zawartości

Rewolucja za rogiem?


Roman XXL

Rekomendowane odpowiedzi

3 minuty temu, fosfor napisał(a):

Ale te zakazy są, albo są mocno forsowane, więc to logiczne, że wpływają na politykę producentów aut.

dodaj gwiazdkę: *w EU i pewnie będziesz miał rację co do skutków.

W Chinach to dzieje się znacznie szybciej i to Chińczycy wkrótce zdominują nasz rynek motoryzacyjny. No chyba, że wprowadzimy jakieś cła i zrobimy wojnę handlową, tego przewidzieć nie jestem w stanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, Roman XXL napisał(a):

skoro Geely może w Chinach sprzedawać luksusowego Crossovera za 25kEuro dziś, to jestem spokojny o to co się będzie działo z cenami w najbliższym czasie.

Ja też jestem spokojny.  Ceny bedą wzrastać.

Skoro w USA przez dekady można było sprzedawać duże, wypasione auta z silnikami V8 i skórzanym wnętrzem za tyle, co w Europie płaciło się za autko wielkości Golfa i nic się nie zmieniło, to czemu z Chinami ma być inaczej?

Edytowane przez ghost2255
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, ghost2255 napisał(a):

Ja też jestem spokojny  ceny. Bedą wzrastać.

Skoro w USA przez dekady można było sprzedawać duże, wypasione auta z silnikami V8 i skórzanym wnętrzem za tyle, co w Europie płaciło się za autko wielkości Golfa i nic się nie zmieniło, to czemu z Chinami ma być inaczej?

już pisałem, bo Europa broniła się normami emisji spalin, potem także kwestiami bezpieczeństwa (systemy oparte o radary, etc). Zarówno przed USA jak i Chinami, w przypadku elektryków z definicji problem norm nie występuje, można jedynie się bronić przy pomocy ceł lub innych politycznych działań.

Absolutnie nie wykluczam że takie działania zostaną podjęte, ale to tylko opóźni procesy elektryfikacji, a nie im zapobiegnie. 

Zobacz dla przykładu jak dobrze w Europie się Tesla sprzedaje.

 

"W marcu liczba rejestracji nowych samochodów w Europie wzrosła o 26% do 1 414 815 sztuk, a w I kwartale o 17% do 3 220 806 sztuk – najwięcej od 2019 roku. W pełni elektryczne samochody bateryjne (BEV) były silnym motorem napędowym tego wzrostu. Ponad połowę rejestracji w I kwartale stanowiły pojazdy typu BEV, których wolumen wzrósł w marcu o 43% do ponad 219 000 sztuk. Więcej modeli, niższe ceny i atrakcyjne pakiety motywacyjne na wszystkich rynkach przyczyniły się do tego pozytywnego wzrostu popytu. Udział w rynku pojazdów typu BEV wyniósł w pierwszym kwartale 13,4% – najwyższy w historii w pierwszym kwartale w Europie. Wolumen Tesli wyniósł 28% wszystkich rejestracji BEV w marcu i 22% w pierwszym kwartale.  www.superauto.pl"

 

 

image.png.d84e811b88de66bea037029c464589a9.png

Edytowane przez Roman XXL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 4.07.2023 o 11:24, Roman XXL napisał(a):

więc widać, że sytuacja będzie się zmieniać, szczególnie od 2025 gdzie ładowarki na większych parkingach będą obowiązkowe.

Może to też  oznaczac ze po 2025 przestana powstawać wieksze parkingi

  • Lubię to 4
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, delco napisał(a):

Może to też  oznaczac ze po 2025 przestana powstawać wieksze parkingi

 

Czy jest jakaś ustawa albo rozporządzenie w którym jest definicja ładowarki? I czy ma być sprawna, czy po prostu być (jak np. gaśnica w samochodzie)?

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja tylko dodam, że obowiązek budowy ładowarek na MOPach chyba już jest w wymogach do przetargów i GDDKiA ma problem bo nikt nie chce stawać w przetargach ;) 
jakoś w tym tygodniu taki artykuł gdzieś mi mignął... :) 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, muzz napisał(a):

ja tylko dodam, że obowiązek budowy ładowarek na MOPach chyba już jest w wymogach do przetargów i GDDKiA ma problem bo nikt nie chce stawać w przetargach ;) 
jakoś w tym tygodniu taki artykuł gdzieś mi mignął... :) 

Być może powinni rozdzielić budowę stacji paliw od stacji ładowania. Osobno może byliby chętni.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, wladmar napisał(a):

 

Czy jest jakaś ustawa albo rozporządzenie w którym jest definicja ładowarki? I czy ma być sprawna, czy po prostu być (jak np. gaśnica w samochodzie)?

To tez jest jakies rozwiazanie cos ala klima jest ale zepsuta

Edytowane przez delco
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, Pavel_156 napisał(a):

 

No chyba, że brak prądu albo jego wysokie ceny.

 

... ale przecież biedaki nie muszą mieć auta. :)

zawsze możesz sobie ten prąd sam wyprodukować za grosze. Jeśli zrobisz instalację PV we własnym zakresie to wydasz kilka tysięcy, jak zlecisz to kilkanaście. Mówię o instalacji, która pokryje zapotrzebowanie dla typowego przebiegu. Oczywiście trzeba mieć na to miejsce i jest problem z dostępnością słońca jesienią/zimą. No ale to jednak jakaś alternatywa dla części osób jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, muzz napisał(a):

ja tylko dodam, że obowiązek budowy ładowarek na MOPach chyba już jest w wymogach do przetargów i GDDKiA ma problem bo nikt nie chce stawać w przetargach ;) 
jakoś w tym tygodniu taki artykuł gdzieś mi mignął... :) 

nie było takiego obowiązku i też był problem z budowaniem MOPów. Na S3 przez wiele lat nie było chętnych i chyba wciąż nie wszędzie są pobudowane. No ale teraz jest chłopiec do bicia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 godziny temu, wladmar napisał(a):

 

Czy jest jakaś ustawa albo rozporządzenie w którym jest definicja ładowarki? I czy ma być sprawna, czy po prostu być (jak np. gaśnica w samochodzie)?

Ty naprawdę myślisz, że ktoś pobuduje te ładowarki i nie będzie chciał na nich zarabiać? Przecież one nie będą oferowały darmowego prądu, tylko komercyjnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 5.07.2023 o 15:58, Danielpoz. napisał(a):

Ile się dostaje kasy za taki marketing?

100 dolarów od Chińczyków

20 od Tesli

i 3 od Toyoty za każdy post.

A od VOLVO to oczywiście auto w gratisie.

Chcesz też zarobić? Dam Ci namiary.

 

A póki co to czaję się jeszcze na kasę od Cytrynowatych

Polecam ku przemyśleniom.

Auto za 8 tysiecy euro, niestety niesprzedawane w Polsce

Citroen Ami - pierwsza pełna prezentacja w polskim internecie [#1] - YouTube

 

Edytowane przez Roman XXL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, Roman XXL napisał(a):

Ty naprawdę myślisz, że ktoś pobuduje te ładowarki i nie będzie chciał na nich zarabiać? Przecież one nie będą oferowały darmowego prądu, tylko komercyjnie.

 

Kto zajmie się dostosowaniem sieci przesyłowej? Samo się zrobi? Ty naprawdę myślisz, że prywatny właściciel parkingu zainwestuje w modernizację całej sieci osiedlowej, a następnie będzie taki głupi by liczyć na to, że ustawią się kolejki żeby ładować po cenie komercyjnej? Obudź się, takie cuda to nie u nas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wladmar napisał(a):

 

Kto zajmie się dostosowaniem sieci przesyłowej? Samo się zrobi? Ty naprawdę myślisz, że prywatny właściciel parkingu zainwestuje w modernizację całej sieci osiedlowej, a następnie będzie taki głupi by liczyć na to, że ustawią się kolejki żeby ładować po cenie komercyjnej? Obudź się, takie cuda to nie u nas.

A Ty myślisz, że ktoś postawi ładowarkę i nie podłączy jej do sieci i ktoś to odbierze? 

Jeśli powstanie ładowarka  i nie będzie to atrapa (co jest łatwe do weryfikacji), to będzie musiała być podłączona do sieci. Zresztą nikt nie wymaga żeby to były ładowarki po 350kW . Jeśli parking ma 200 miejsc to żeby wypełnić wymogi trzeba postawić 10 ładowarek. Zakładając, że to będą dość często spotykane 22kW to masz 220kW. To jest sporo, ale mniej więcej takie przyłącze ma co większy blok mieszkalny.

 

Dla przykładu Biedronka zapowiada wyposażenie parkingów jeszcze zanim zaczną obowiązywać nowe przepisy.

Edytowane przez Roman XXL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, sherif napisał(a):

Mina tego goscia ze screenu przy aucie chyba mówi wszystko nt tego "auta" :phi:

to jest oczywiście raczej coś co zastępuje skuter, a nie auto ale w wielu miejscach może być całkiem popularne. We Włoszech widziałem na żywo. Sympatyczne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Roman XXL napisał(a):

100 dolarów od Chińczyków

20 od Tesli

i 3 od Toyoty za każdy post.

A od VOLVO to oczywiście auto w gratisie.

Chcesz też zarobić? Dam Ci namiary.

 

A póki co to czaję się jeszcze na kasę od Cytrynowatych

Polecam ku przemyśleniom.

Auto za 8 tysiecy euro, niestety niesprzedawane w Polsce

Citroen Ami - pierwsza pełna prezentacja w polskim internecie [#1] - YouTube

 

Tak myślałem. Nikt za darmo aż takich rzeczy by nie pisał.

 

Że ludziom nie jest wstyd😱

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, delco napisał(a):

Co w skrajnym wypadku pewnie moze spowodowac likwidacje parkingu ;) 

a to spowoduje likwidację całego sklepu.

LOL

 

Ludzie już dajcie se na luz. To, ( nie licząc jakichś szczególnych przypadków, dużego deficytu mocy) naprawdę nie są problematyczne instalacje i nie wiadomo jakie koszty.

 

Budowa stacji benzynowej to jest 2-3 miliony, czasem i dwa razy tyle. Tu mówimy o kwotach kilkanaście - kilkadziesiąt razy niższych za jeden/dwa punkty ładowania. 

"Jedna wolna ładowarka kosztuje około 40 tys. zł. Ta szybka to koszt – w zależności od producenta - 80-120 tys. zł. Do tego trzeba doliczyć koszt instalacji – to kwota między 20 a 70 tys. zł. "

 

A jeśli mówimy o takich "zapchaj dziurach parkingowych" to koszty są w ogóle śmieszne

image.png.f718bd1da831fba204c42ddd3c0475c5.png

Edytowane przez Roman XXL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Roman XXL napisał(a):

a to spowoduje likwidację całego sklepu.

LOL

 

Ludzie już dajcie se na luz

Luźny to ja jestem - tylko każda “władza “ma tendencję do wylewania dziecka z kąpielą A aktualna pisowska w szczególności dlatego dopuszczam taką możliwość że parkingi przestaną powstawać albo jeżeli na istniejących będzie konieczność wybudowania stacji do ładowania elektryków to parkingi mogą zniknąć w przypadkach Kiedy będzie to trudno wykonalne. Chcesz przykład wylewania dziecka z kąpielą motoryzacyjny?

Proszę bardzo na obecnej S12 pomiędzy Lublinem a Piaskami w czasach kiedy to jeszcze nie była Eska (ale zwykła “dwupasmówka “) były mniej więcej w połowie drogi po obu stronach stacje benzynowe — obie z dużymi czy nawet bardzo dużym parkingami. Obie te stacje przestały istnieć po przebudowie do standardu drogi ekspresowej. Dla jasności zniknęły nie dlatego że nie było na niej wjazdu — bo wjazd zostały zrobione od razu a z jakiegoś innego dziwnego powodu pewnie jakiś nierealnych wymagań. Obie stacje miały różnych właścicieli. W tej chwili w miejscu stacji i parkingów są MOPy (po jednej stronie MOP Wierzchowiska po drugiej stronie MOP Bystrzejowice).

Żeby nie było że stacje są za gęsto — najbliższa stacja benzynowa na zachód znajduje się kawał drogi za Lublinem w miejscowości Markuszów — 55 km od tych zlikwidowanych. Na wschód do końca drogi ekspresowej (Przyznaję że niedaleki to kawałek) nie ma ani jednej stacji benzynowej. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, Roman XXL napisał(a):

A Ty myślisz, że ktoś postawi ładowarkę i nie podłączy jej do sieci i ktoś to odbierze? 

 

O naiwności! :hehe: Wystarczy, żeby parking nie był parkingiem, a np. placem parkingowym. Podobnie jak "punkty apteczne". 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Roman XXL napisał(a):

Budowa stacji benzynowej to jest 2-3 miliony, czasem i dwa razy tyle. Tu mówimy o kwotach kilkanaście - kilkadziesiąt razy niższych za jeden/dwa punkty ładowania. 

Nowa stacja transformatorowa to powiedzmy 0,5mln w materiale, bo czesto tych 220kW nie wyciągniesz z obecnie istniejącej.

Dodaj kabelki, słupki, robotę i przemnóż przez skalę inwestycji.

Aaaaa najpierw pozałatwiaj sprawy z właścicielami terenu, gdzie co 2 za zgodę zechce taki słupek na wyłączność i darmowy prąd w nim do końca życia.

 

Biedry czy inne Lidle mają przeważnie własne stacje i na własnym terenie, budowane w miarę niedawno.

To zupełnie inna bajka niż stare osiedla.

Edytowane przez ZUBERTO
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, ZUBERTO napisał(a):

Nowa stacja transformatorowa to powiedzmy 0,5mln w materiale, bo czesto tych 220kW nie wyciągniesz z obecnie istniejącej.

Dodaj kabelki, słupki, robotę i przemnóż przez skalę inwestycji.

Aaaaa najpierw pozałatwiaj sprawy z właścicielami terenu, gdzie co 2 za zgodę zechce taki słupek na wyłączność i darmowy prąd w nim do końca życia.

 

Biedry czy inne Lidle mają przeważnie własne stacje i na własnym terenie, budowane w miarę niedawno.

To zupełnie inna bajka niż stare osiedla.

 

no temat chyba dotyczy lidlow (oni juz sporo stacji ladowania postawili) i biedry.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.07.2023 o 11:38, Roman XXL napisał(a):

zawsze możesz sobie ten prąd sam wyprodukować za grosze. Jeśli zrobisz instalację PV we własnym zakresie to wydasz kilka tysięcy, jak zlecisz to kilkanaście. Mówię o instalacji, która pokryje zapotrzebowanie dla typowego przebiegu. Oczywiście trzeba mieć na to miejsce i jest problem z dostępnością słońca jesienią/zimą. No ale to jednak jakaś alternatywa dla części osób jest.

 

Zapominasz, że do naładowania własnym prądem auta z paneli PV musisz mieć też magazyn energii, bo przypadkiem ładujesz auto po zachodzie słońca. A taki magazyn o pojemności porównywalnej z baterią samochodu ma cenę porównywalną z tym samochodem.

Tak więc podwajając cenę samochodu i jeszcze dokładając kilkadziesiąt tysięcy na instalację PV już możesz mieć "prąd za grosze".

;l

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.07.2023 o 11:41, Roman XXL napisał(a):

Ty naprawdę myślisz, że ktoś pobuduje te ładowarki i nie będzie chciał na nich zarabiać? Przecież one nie będą oferowały darmowego prądu, tylko komercyjnie.

 

No i z pewnością będą w związku z tym tanie, prawda? Żeby jeszcze bardziej zachęcić do dalekich podróży EV.

;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.07.2023 o 12:25, wladmar napisał(a):

 

Kto zajmie się dostosowaniem sieci przesyłowej? Samo się zrobi? Ty naprawdę myślisz, że prywatny właściciel parkingu zainwestuje w modernizację całej sieci osiedlowej, a następnie będzie taki głupi by liczyć na to, że ustawią się kolejki żeby ładować po cenie komercyjnej? Obudź się, takie cuda to nie u nas.

 

Gdyby prawnie zbanować aura spalinowe i zmusić wszystkich z osiedla do przesiadki na elektryki to nie będą mieli wyjścia. Wtedy można zażądać dowolnej kasy na tej ładowarce i się cieszyć z frajerów w kolejce. IMO trochę w tym kierunku to zmierza. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.07.2023 o 12:44, Roman XXL napisał(a):

A Ty myślisz, że ktoś postawi ładowarkę i nie podłączy jej do sieci i ktoś to odbierze? 

Jeśli powstanie ładowarka  i nie będzie to atrapa (co jest łatwe do weryfikacji), to będzie musiała być podłączona do sieci. Zresztą nikt nie wymaga żeby to były ładowarki po 350kW . Jeśli parking ma 200 miejsc to żeby wypełnić wymogi trzeba postawić 10 ładowarek. Zakładając, że to będą dość często spotykane 22kW to masz 220kW. To jest sporo, ale mniej więcej takie przyłącze ma co większy blok mieszkalny.

 

Dla przykładu Biedronka zapowiada wyposażenie parkingów jeszcze zanim zaczną obowiązywać nowe przepisy.

 

To teraz tylko trzeba wybudować biedronkę na każdym MOPie i włala.

:lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

Gdyby prawnie zbanować aura spalinowe i zmusić wszystkich z osiedla do przesiadki na elektryki to nie będą mieli wyjścia. Wtedy można zażądać dowolnej kasy na tej ładowarce i się cieszyć z frajerów w kolejce. IMO trochę w tym kierunku to zmierza. 

 

 

Wszystko fajnie, ale wtedy zarabiać będzie nie prywatny właściciel, tylko zostanie to szybko zmonopolizowane przez Orlen czy inne państwowe czy pseudopaństwowe struktury. Nikt takiej kasy nie odda drobnym prywaciarzom. To jak z fotowoltaiką, zarobić ma na tym ostatecznie Tauron i nikt inny.

Edytowane przez wladmar
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.07.2023 o 14:27, Roman XXL napisał(a):

.

 

Budowa stacji benzynowej to jest 2-3 miliony, czasem i dwa razy tyle. Tu mówimy o kwotach kilkanaście - kilkadziesiąt razy niższych za jeden/dwa punkty ładowania. 

 

 

Znów przypadkiem pominąłeś przepustowość stacji benzynowej i słupka ładowania.

 

Nie sądzę żeby ktoś budował stację benzynową z jednym dystrybutorem, tankującym jedno auto dziennie na kwotę 45zł.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.07.2023 o 19:29, wladmar napisał(a):

 

O naiwności! :hehe: Wystarczy, żeby parking nie był parkingiem, a np. placem parkingowym. Podobnie jak "punkty apteczne". 

 

Nic też nie stoi na przeszkodzie żeby parking stał się płatny i wtedy na ładowarkę zrzucą się wszyscy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.07.2023 o 23:16, PawelWaw napisał(a):

 

no temat chyba dotyczy lidlow (oni juz sporo stacji ladowania postawili) i biedry.

 

Oni w odróżnieniu od osiedli mają klientów codziennie przynoszących im w zębach kasę. No, chyba że tak jak chce duży Roman podniesiemy staruszkom na osiedlu czynsz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, wladmar napisał(a):

 

Wszystko fajnie, ale wtedy zarabiać będzie nie prywatny właściciel, tylko zostanie to szybko zmonopolizowane przez Orlen czy inne państwowe czy pseudopaństwowe struktury. Nikt takiej kasy nie odda drobnym prywaciarzom. To jak z fotowoltaiką, zarobić ma na tym ostatecznie Tauron i nikt inny.

 

A jak już zmonopolizuje to podyktuje ceny.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, Furvus_Eques napisał(a):

 

To teraz tylko trzeba wybudować biedronkę na każdym MOPie i włala.

:lol:

 

Zmieni się w papierach status każdej Biedronki na MOP i voila - mamy w Polsce nagle najbardziej zelektryfikowane MOPy (i najwięcej!) na świecie! Sukces, przecięcie wstęgi, Niemcy dławią się wurstem z zazdrości :hehe:

  • Lubię to 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 9.07.2023 o 09:50, Furvus_Eques napisał(a):

 

Zapominasz, że do naładowania własnym prądem auta z paneli PV musisz mieć też magazyn energii, bo przypadkiem ładujesz auto po zachodzie słońca. A taki magazyn o pojemności porównywalnej z baterią samochodu ma cenę porównywalną z tym samochodem.

Tak więc podwajając cenę samochodu i jeszcze dokładając kilkadziesiąt tysięcy na instalację PV już możesz mieć "prąd za grosze".

;l

 

 

Nie, zapominam, że dyskutuję z osobą, która ma bardzo ograniczone spojrzenie na świat i rzeczywistość wokół i nie wyobraża sobie innych możliwości niż te wyobrażone przez samą siebie. 

 

Widzisz, od dawna istnieje możliwość traktowania sieci elektrycznej jak wirtualnego akumulatora, owszem kosztuje to 20/30 procent wyprodukowanej energii, ale wciąż jest to możliwe w przypadku spółdzielni. Instalacja PV wystarczająca na pokrycie zapotrzebowania na prąd do auto to jest kilka, kilkanaście tysięcy zł w przypadku typowych przebiegów.

Edytowane przez Roman XXL
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.07.2023 o 15:41, PawelWaw napisał(a):

 

Ty naprawdę myślisz że jakiś większy % będzie jeździł EV w PL niedługo?

przecież pisałem jak to widzę. Nie ma na to szans w najbliższych latach. To fizycznie niemożliwe.

Myślę że do końca 2025 roku sprzedaż nowych elektryków osiągnie poziom co najmniej kilkunastu procent (a więc będzie już znaczący, ale to wciąż daleko do tego, żeby znacząca ilość jeździła po drogach). Natomiast sądzę, że najdalej do roku 2030 na polskich drogach będzie ponad 2 miliony elektryków. Trudno mi natomiast zgadywać jak będzie z importem i popularnością używek. 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.07.2023 o 19:21, delco napisał(a):

Luźny to ja jestem - tylko każda “władza “ma tendencję do wylewania dziecka z kąpielą A aktualna pisowska w szczególności dlatego dopuszczam taką możliwość że parkingi przestaną powstawać albo jeżeli na istniejących będzie konieczność wybudowania stacji do ładowania elektryków to parkingi mogą zniknąć w przypadkach Kiedy będzie to trudno wykonalne. Chcesz przykład wylewania dziecka z kąpielą motoryzacyjny?

Proszę bardzo na obecnej S12 pomiędzy Lublinem a Piaskami w czasach kiedy to jeszcze nie była Eska (ale zwykła “dwupasmówka “) były mniej więcej w połowie drogi po obu stronach stacje benzynowe — obie z dużymi czy nawet bardzo dużym parkingami. Obie te stacje przestały istnieć po przebudowie do standardu drogi ekspresowej. Dla jasności zniknęły nie dlatego że nie było na niej wjazdu — bo wjazd zostały zrobione od razu a z jakiegoś innego dziwnego powodu pewnie jakiś nierealnych wymagań. Obie stacje miały różnych właścicieli. W tej chwili w miejscu stacji i parkingów są MOPy (po jednej stronie MOP Wierzchowiska po drugiej stronie MOP Bystrzejowice).

Żeby nie było że stacje są za gęsto — najbliższa stacja benzynowa na zachód znajduje się kawał drogi za Lublinem w miejscowości Markuszów — 55 km od tych zlikwidowanych. Na wschód do końca drogi ekspresowej (Przyznaję że niedaleki to kawałek) nie ma ani jednej stacji benzynowej. 

 

To samo było na S3, przez wiele lat nie było chętnych w przetargach. Po prostu za mało aut jeździło by się to kalkulowało za pieniądze jakie sobie życzyli. Tylko weź pod uwagę, że na budowę stacji ładowania nie trzeba koncesji, pracowników i wielu innych kosztownych procedur. Łatwość budowy jest nieporównywalna z MOPem, nie mówiąc o stacji benzynowej. Oczywiście mówię o tanich/wolnych ładowarkach. Te szybkie nie są takie "proste" i tanie w budowie, bo wymagają też odpowiednio dużych mocy przyłączeniowych, co może sporo kosztować, ale też może się szybciej zwrócić jeśli będzie dużo chętnych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

41 minut temu, Roman XXL napisał(a):

Nie, zapominam, że dyskutuję z osobą, która ma bardzo ograniczone spojrzenie na świat i rzeczywistość wokół i nie wyobraża sobie innych możliwości niż te wyobrażone przez samą siebie. 

 

Próbuję sobie wyobrazić te, wyobrażone przez Ciebie ale ze względu na moje - jak to nazwałeś - "ograniczeone spojrzenie na świat i rzeczywistość" trudno mi jest wokół dostrzec tak chętnie rysowane przez Ciebie elementy science-fiction.

;l

 

 

41 minut temu, Roman XXL napisał(a):

Widzisz, od dawna istnieje możliwość traktowania sieci elektrycznej jak wirtualnego akumulatora, owszem kosztuje to 20/30 procent wyprodukowanej energii, ale wciąż jest to możliwe w przypadku spółdzielni.

 

No właśnie chyba nie istnieje, bo mi nic nie wiadomo o wielkich inwestycjach akumulujących prąd z PV. Za to wiadomo mi o ograniczaniu produkcji i przyłączeń producentów korzystających z PV. Więc znowu science-fiction. Możliwość może i nawet istnieje ale nie w Polsce dzisiaj i raczej nie w ciągu najbliższych kilku lat. Nie wspominając już, że przesyłanie tego prądu siecią tam i z powrotem to gigantyczne straty, obciążenie infrastruktury i ogólnie głupota do potęgi. Działać to może na niewielką skalę (chociaż jak widać nawet tak już dziś nie działa) a Ty byś chciał żeby to masowo stosować?

;l

 

 

41 minut temu, Roman XXL napisał(a):

Instalacja PV wystarczająca na pokrycie zapotrzebowania na prąd do auto to jest kilka, kilkanaście tysięcy zł w przypadku typowych przebiegów.

 

Serio? Za kilka tysięcy to poproszę dwie, bo mi nijak nie chce wyjść taniej niż ok. 30k za 6kWp. To by wystarczyło średnio(!!!) na przejechanie 200km elektrycznym autem. Mając dwa auta pod domem to jest akurat na dojazdy do pracy, zawiezienie dzieci do szkoły i zrobienie jakichś zakupów.

Tak więc w Twoim świecie kilka tysięcy, w prawdziwym świecie kilkadziesiąt. Nawet nie jestem zdziwiony, biorąc pod uwagę ile bzdur Ci tu wytknięto.

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez Furvus_Eques
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, Roman XXL napisał(a):

 

To samo było na S3, przez wiele lat nie było chętnych w przetargach. Po prostu za mało aut jeździło by się to kalkulowało za pieniądze jakie sobie życzyli. Tylko weź pod uwagę, że na budowę stacji ładowania nie trzeba koncesji, pracowników i wielu innych kosztownych procedur. Łatwość budowy jest nieporównywalna z MOPem, nie mówiąc o stacji benzynowej. Oczywiście mówię o tanich/wolnych ładowarkach. Te szybkie nie są takie "proste" i tanie w budowie, bo wymagają też odpowiednio dużych mocy przyłączeniowych, co może sporo kosztować, ale też może się szybciej zwrócić jeśli będzie dużo chętnych.

 

No, na budowę szybkiej* stacji ładowania na MOPie na kompletnym zadupiu nie trzeba koncesji, pracowników i kosztownych procedur a łatwość budowy jest nieporównywalna z MOPem. Wyborne milordzie, poprosimy o więcej!

:lol:

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

* Bo to, że dalej piszesz o wolnych ładowarkach to już nawet nie jest śmieszne tylko żałosne. Jak sobie to wyobrażasz? 5 punktów po 10kW na MOPie przy autostradzie? I kierowców spędzających tam po 12 godzin żeby się naładować z gniazdka w makdonaldzie?

:lol:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Furvus_Eques napisał(a):

Za kilka tysięcy to poproszę dwie, bo mi nijak nie chce wyjść taniej niż ok. 30k za 6kWp

skoro nie potrafisz liczyć to tak Ci wychodzi. Średnio auto przejeżdża w PL poniżej 10 tysięcy km, ale licząc nawet 12 tysięcy km rocznie to tyle energii wyprodukuje instalacja 2kWp nie zrobią jej za kilkanaście tysięcy? Serio? Nawet z uwzględnieniem 6 tysięcy dopłaty?

 

6 minut temu, Furvus_Eques napisał(a):

No właśnie chyba nie istnieje, bo mi nic nie wiadomo o wielkich inwestycjach akumulujących prąd z PV.

bo nie ma takich inwestycji, to że nie rozumiesz jak działa system to nie znaczy, że nie jest tak jak pisałem. Nie ma fizycznie żadnych akumulatorów, ale producenci PV (niektórzy) mogą traktować sieć energetyczną jak wirtualny akumulator. 

I  znów dochodzimy do tego, że masz problem z ogarnianiem rzeczywistości.

8 minut temu, Furvus_Eques napisał(a):

trudno mi jest wokół dostrzec tak chętnie rysowane przez Ciebie elementy science-fiction.

zważywszy na to co powyżej, to trudno mi się dziwić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

29 minut temu, Roman XXL napisał(a):

skoro nie potrafisz liczyć to tak Ci wychodzi.

 

Im bardziej ja nie potrafię liczyć tym lepiej Tobie pisanie głupot wychodzi. :hehe:

 

 

29 minut temu, Roman XXL napisał(a):

Średnio auto przejeżdża w PL poniżej 10 tysięcy km, ale licząc nawet 12 tysięcy km rocznie to tyle energii wyprodukuje instalacja 2kWp

 

No, wyprodukuje średnio 5-6kWh dziennie. Zastanówmy się zatem dokąd można zajechać autem na 6kWh. Po mieście to może będzie nawet z 50km!

 

 

29 minut temu, Roman XXL napisał(a):

nie zrobią jej za kilkanaście tysięcy? Serio?

 

Zadzwoń i zapytaj. Poza tym to najmniejsza możliwa instalacja jaką montują firmy, więc powinna być za kilka tysięcy, bo pisałeś chyba "kilka, kilkanaście tysięcy". To ta najmniejsza musiałaby być za kilka, bo chyba byś nie zmyślał?

 

 

29 minut temu, Roman XXL napisał(a):

Nawet z uwzględnieniem 6 tysięcy dopłaty?

 

Z uwzględnieniem wygranej w totolotka to może nawet wyjdziesz na plus. Liczenie dopłat w skali kraju jest głupotą bo skoro mamy zelektryfikować wszystkich to dopłaty wezmą wszyscy, ergo zrzucą się na to wszyscy więc zapłacą pełną cenę tak czy siak tylko w różnej formie. Dopłaty działają tylko jeśli wąska grupa korzysta a tłum się na to składa ale Ty tu o upowszechnianiu EV pisałeś chyba.

 

 

29 minut temu, Roman XXL napisał(a):

bo nie ma takich inwestycji, to że nie rozumiesz jak działa system to nie znaczy, że nie jest tak jak pisałem. Nie ma fizycznie żadnych akumulatorów, ale producenci PV (niektórzy) mogą traktować sieć energetyczną jak wirtualny akumulator. 

 

Mogą go nawet traktować jak wirtualnego Smoka Wawelskiego, tak samo dobrze to działa.

:hehe:

 

 

29 minut temu, Roman XXL napisał(a):

I  znów dochodzimy do tego, że masz problem z ogarnianiem rzeczywistości.

zważywszy na to co powyżej, to trudno mi się dziwić.

 

Ta "rzeczywistość" istnieje tylko w Twojej głowie a to rzeczywiście nie sposób ogarnąć.

;l

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, Roman XXL napisał(a):

Tylko weź pod uwagę, że na budowę stacji ładowania nie trzeba koncesji,

Na budowę stacji ładowania nie trzeba koncesji, a na sprzedaż prądu? :cfaniak:

 

Na budowę stacji paliw i ich sprzedaż chyba jest tak samo?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.