FrugOs Napisano 23 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2023 Szukając info o XCeed trafiłem na historię gościa, który stracił gwarancję ponieważ przyjechał na przegląd po 30kkm z przebiegiem 31kkm. Boksował się z KIA, przywrócili mu tę gwarancję na jakiś tam warunkach. Pisałem o tym w wątku o XCeed. Równocześnie sam zbliżam się do przebiegu 30 kkm w BMW i czeka mnie obowiązkowy przegląd. W najbliższych dniach wybieram się też w traskę ~1.7kkm. Zadzwoniłem do jednego z ASO w Krakowie z pytaniem czy lepiej przyjechać mając 29kkm czy mogę przekroczyć i przyjechać z przebiegiem ~31kkm. Usłyszałem, że absolutnie nie mogę przekroczyć 30kkm bo stracę gwarancję. 5 minut później zadzwoniłem do innego ASO BMW w Krakowie i na to samo pytanie usłyszałem, że śmiało mogę przyjechać z przelotem 31kkm i nie będzie żadnych kłopotów z przeglądem i gwarancją. Trzeba oczywiście zdawać sobie sprawę, że gwarancja to dobra wola producenta i to on ustala zasady, natomiast jak widać podejście jest bardzo różne nawet w przypadku jednej marki. Jakie macie doświadczenia z innymi markami? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 23 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2023 (edytowane) 5 minut temu, FrugOs napisał(a): Szukając info o XCeed trafiłem na historię gościa, który stracił gwarancję ponieważ przyjechał na przegląd po 30kkm z przebiegiem 31kkm. Boksował się z KIA, przywrócili mu tę gwarancję na jakiś tam warunkach. Pisałem o tym w wątku o XCeed. Równocześnie sam zbliżam się do przebiegu 30 kkm w BMW i czeka mnie obowiązkowy przegląd. W najbliższych dniach wybieram się też w traskę ~1.7kkm. Zadzwoniłem do jednego z ASO w Krakowie z pytaniem czy lepiej przyjechać mając 29kkm czy mogę przekroczyć i przyjechać z przebiegiem ~31kkm. Usłyszałem, że absolutnie nie mogę przekroczyć 30kkm bo stracę gwarancję. 5 minut później zadzwoniłem do innego ASO BMW w Krakowie i na to samo pytanie usłyszałem, że śmiało mogę przyjechać z przelotem 31kkm i nie będzie żadnych kłopotów z przeglądem i gwarancją. Trzeba oczywiście zdawać sobie sprawę, że gwarancja to dobra wola producenta i to on ustala zasady, natomiast jak widać podejście jest bardzo różne nawet w przypadku jednej marki. Jakie macie doświadczenia z innymi markami? W Citroenie jest bardzo liberalnie, 2 miesiace i 3kkm tolerancji Przy czym warto pamietac, ze inne moga byc zasady dla standardowej gwarancji 2 lata, a inne dla przedluzonej. Przedluzona czesto jest dodatkowym ubezpieczeniem i moze miec bardziej restrykcyjne zasady. W Mazdzie nie wiem, bo kupilem juz po gwarancji. Edytowane 23 Czerwca 2023 przez Maciej__ 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 23 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2023 34 minuty temu, FrugOs napisał(a): Szukając info o XCeed trafiłem na historię gościa, który stracił gwarancję ponieważ przyjechał na przegląd po 30kkm z przebiegiem 31kkm. Boksował się z KIA, przywrócili mu tę gwarancję na jakiś tam warunkach. Pisałem o tym w wątku o XCeed. Równocześnie sam zbliżam się do przebiegu 30 kkm w BMW i czeka mnie obowiązkowy przegląd. W najbliższych dniach wybieram się też w traskę ~1.7kkm. Zadzwoniłem do jednego z ASO w Krakowie z pytaniem czy lepiej przyjechać mając 29kkm czy mogę przekroczyć i przyjechać z przebiegiem ~31kkm. Usłyszałem, że absolutnie nie mogę przekroczyć 30kkm bo stracę gwarancję. 5 minut później zadzwoniłem do innego ASO BMW w Krakowie i na to samo pytanie usłyszałem, że śmiało mogę przyjechać z przelotem 31kkm i nie będzie żadnych kłopotów z przeglądem i gwarancją. Trzeba oczywiście zdawać sobie sprawę, że gwarancja to dobra wola producenta i to on ustala zasady, natomiast jak widać podejście jest bardzo różne nawet w przypadku jednej marki. Jakie macie doświadczenia z innymi markami? Pisałem Ci, że sprawdzałem. Najlepiej mailowo. Wybierałem się do Albanii i wiedziałem, że przekroczę ok 2kkm poza przegląd. Odpowiedzieli mi, że nie ma problemu. Było to z Volvo. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 23 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2023 31 minut temu, Maciej__ napisał(a): W Citroenie jest bardzo liberalnie, 2 miesiace i 3kkm tolerancji I teraz pytanie - oczywiście możesz nie wiedzieć - czy to jest standard w Citroenie czy w serwisie z którego korzystasz? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 23 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2023 Teraz, FrugOs napisał(a): I teraz pytanie - oczywiście możesz nie wiedzieć - czy to jest standard w Citroenie czy w serwisie z którego korzystasz? Napisalem zapytanie przez formularz na stronie Citroen polska i taka dostala odpowiedz na maila . Gwarantem jest importer/producent a nie serwis. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
FrugOs Napisano 23 Czerwca 2023 Autor Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2023 Teraz, Maciej__ napisał(a): Napisalem zapytanie przez formularz na stronie Citroen polska i taka dostala odpowiedz na maila . Gwarantem jest importer/producent a nie serwis. O widzisz, to już coś. Punkt dla Cytryny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Manx Napisano 23 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2023 W Fordzie z 10 lat temu miałem tolerancję +/- 1500 km lub 30 dni. W Seacie (ogólnie chyba we wszystkich autach grupy VW) mam miesiąc i 1000 km. W zeszłym roku przekroczyłem olejowy o 200 km, w tym roku ogólny przegląd o 500 km i kalendarzowo 2 dni. Nic nie mówili. Kluczowa sprawa - niby tolerancja jest, ale ona dotyczy tylko ryzyka anulowania gwarancji, jeśli nic się z autem nie stanie w okresie przekroczenia. Jeśli jednak coś padnie w okresie przekroczenia, to można być pewnym, że powołają się na zaniedbanie użytkownika polegające na przekroczeniu terminu/przebiegu przy którym należało wykonać przegląd. Odmowa naprawy gwarancyjnej murowana - fakt podstawy mieliby słabe, no ale ich nic to nie kosztuje spróbować wysłać klienta na drzewo. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
janusz Napisano 23 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2023 3 godziny temu, FrugOs napisał(a): Jakie macie doświadczenia z innymi markami? W hondzie (motocykl) mam tolerancję +/-10% przebiegu, czas chyba nieprzekraczalny. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Majkiel Napisano 23 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2023 3 godziny temu, FrugOs napisał(a): Szukając info o XCeed trafiłem na historię gościa, który stracił gwarancję ponieważ przyjechał na przegląd po 30kkm z przebiegiem 31kkm. Boksował się z KIA, przywrócili mu tę gwarancję na jakiś tam warunkach. Pisałem o tym w wątku o XCeed. Równocześnie sam zbliżam się do przebiegu 30 kkm w BMW i czeka mnie obowiązkowy przegląd. W najbliższych dniach wybieram się też w traskę ~1.7kkm. Zadzwoniłem do jednego z ASO w Krakowie z pytaniem czy lepiej przyjechać mając 29kkm czy mogę przekroczyć i przyjechać z przebiegiem ~31kkm. Usłyszałem, że absolutnie nie mogę przekroczyć 30kkm bo stracę gwarancję. 5 minut później zadzwoniłem do innego ASO BMW w Krakowie i na to samo pytanie usłyszałem, że śmiało mogę przyjechać z przelotem 31kkm i nie będzie żadnych kłopotów z przeglądem i gwarancją. Trzeba oczywiście zdawać sobie sprawę, że gwarancja to dobra wola producenta i to on ustala zasady, natomiast jak widać podejście jest bardzo różne nawet w przypadku jednej marki. Jakie macie doświadczenia z innymi markami? Mi w Kii nic nie mówili, ale jak się umawiałem to byłem jeszcze sporo przed "terminem" i dwa razy dopytałem oczekując potwierdzenia, że za te 3 tygodnie będę miał już większy przebieg. Osobiście nie czekałbym do końca, zwłaszcza jeśli ktoś korzysta z wydłużonego limitu i np. chce jechać na wakacje gdzie przekroczy czas/przebieg. No i pytanie jak z awarią podczas przekroczenia na co wcześniej zwrócił uwagę Manx, wiem że prawdopodobieństwo nikłe, ale jednak. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mirekp Napisano 23 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2023 Kia , przekroczyłem przebieg o 400 km, serwis dał "gotowca" do Kia Polska i przywrócili , bez problemu. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Artur_W_wa Napisano 23 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 23 Czerwca 2023 (edytowane) Mercedes wg instrukcji 40 kkm, ale serwis odpisał że wg wskazań kompuera mam przyjechać, wyszło 45 kkm Edytowane 23 Czerwca 2023 przez Artur_W_wa 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 27 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2023 (edytowane) W dniu 23.06.2023 o 09:55, FrugOs napisał(a): Jakie macie doświadczenia z innymi markami? W Fordzie już na przedłożonej gwarancji Gwarancja 12: Umowa była do 15.12.2022, na przegląd odnawiający umowę przyjechałem 16.12.2022, wszystko super, ale wyszła nieszczelność pompy paliwa. Z racji, iż umowa była do wczoraj to kalkulacja naprawy za 4,5 k PLN. Nic nie dają argumenty, ze jeżdżę autem co rok na przeglądy od nowości i nieszczelność powstała podczas obowiązywania umowy. Ubezpieczyciel rozkłada ręce ponieważ umowa zakończyła się dzień przed odnowieniem. Pożegnałem się z ASO w tym aucie i samodzielnie zleciłem warsztatowi niezależnemu uszczelnienie pompy za 1400 zł. Edytowane 27 Czerwca 2023 przez komor 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ancypankrator Napisano 27 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2023 Hyundai - miesiąc poślizgu/1 kkm, natomiast nie przetestowałem Jeśli w przy przeglądzie ogólnym jest również przegląd powłoki lakierniczej to tam chyba dwa tygodnie poślizgu są dozwolone. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
leszcz Napisano 27 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2023 Nie przekraczaj, nawet jeśli ten +/- 1000km nie wpłynie na podstawową gwarancję (nie pamiętam ile dokładnie dopuszczają), to jeśli przydarzy się coś po upływie gwarancji, to nici z naprawy z dobrej woli. Tam podstawa przy rozpatrywaniu wniosków to terminowe przeglądy.pozdr.Wysłane z mojego RMX2170 przy użyciu Tapatalka 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roman XXL Napisano 28 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2023 W dniu 23.06.2023 o 09:55, FrugOs napisał(a): Szukając info o XCeed trafiłem na historię gościa, który stracił gwarancję ponieważ przyjechał na przegląd po 30kkm z przebiegiem 31kkm. Boksował się z KIA, przywrócili mu tę gwarancję na jakiś tam warunkach. Pisałem o tym w wątku o XCeed. Równocześnie sam zbliżam się do przebiegu 30 kkm w BMW i czeka mnie obowiązkowy przegląd. W najbliższych dniach wybieram się też w traskę ~1.7kkm. Zadzwoniłem do jednego z ASO w Krakowie z pytaniem czy lepiej przyjechać mając 29kkm czy mogę przekroczyć i przyjechać z przebiegiem ~31kkm. Usłyszałem, że absolutnie nie mogę przekroczyć 30kkm bo stracę gwarancję. 5 minut później zadzwoniłem do innego ASO BMW w Krakowie i na to samo pytanie usłyszałem, że śmiało mogę przyjechać z przelotem 31kkm i nie będzie żadnych kłopotów z przeglądem i gwarancją. Trzeba oczywiście zdawać sobie sprawę, że gwarancja to dobra wola producenta i to on ustala zasady, natomiast jak widać podejście jest bardzo różne nawet w przypadku jednej marki. Jakie macie doświadczenia z innymi markami? miałem niedawno podobną sytuację w VW, nie robili problemu. Gwarancja to rzecz zależna od producenta/sprzedawcy, prawem przysługuje Ci rękojmia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 28 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2023 21 godzin temu, komor napisał(a): W Fordzie już na przedłożonej gwarancji Gwarancja 12: Umowa była do 15.12.2022, na przegląd odnawiający umowę przyjechałem 16.12.2022, wszystko super, ale wyszła nieszczelność pompy paliwa. Z racji, iż umowa była do wczoraj to kalkulacja naprawy za 4,5 k PLN. Nic nie dają argumenty, ze jeżdżę autem co rok na przeglądy od nowości i nieszczelność powstała podczas obowiązywania umowy. Ubezpieczyciel rozkłada ręce ponieważ umowa zakończyła się dzień przed odnowieniem. Pożegnałem się z ASO w tym aucie i samodzielnie zleciłem warsztatowi niezależnemu uszczelnienie pompy za 1400 zł. Trudno winić ASO za odmowę, skoro usterka wyszła po wygaśnięciu gwarancji. Mogli zrobić gest, ale to tylko ich ewentualna dobra wola. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 28 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2023 3 godziny temu, ghost2255 napisał(a): Trudno winić ASO za odmowę, skoro usterka wyszła po wygaśnięciu gwarancji. Mogli zrobić gest, ale to tylko ich ewentualna dobra wola. Mogli chociaz wykazac dobra wole i nasciemniac, ze sprawdza z importerem Zupelnie inaczej by to wygladalo z punktu widzenia klienta Wiadomo, ze ASO nie wezmie tego na siebie, bo naprawy gwarancyjne chyba rozliczane sa z centrala. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
komor Napisano 29 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 29 Czerwca 2023 20 godzin temu, ghost2255 napisał(a): Trudno winić ASO za odmowę, skoro usterka wyszła po wygaśnięciu gwarancji. Mogli zrobić gest, ale to tylko ich ewentualna dobra wola. Ja nikogo nie winie, po prostu pech. 16 godzin temu, Maciej__ napisał(a): Mogli chociaz wykazac dobra wole i nasciemniac, ze sprawdza z importerem Zupelnie inaczej by to wygladalo z punktu widzenia klienta Wiadomo, ze ASO nie wezmie tego na siebie, bo naprawy gwarancyjne chyba rozliczane sa z centrala. Sam ogarnąłem temat i zadzwoniłem do gościa, który odpowiada za akceptacje kosztorysów. Rok wcześniej opłacili awarie przegubu, teraz po prostu byłem 1 dzień za późno. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mars_wrc Napisano 30 Czerwca 2023 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2023 IMO trzeba się dowiadywać i mieć to na piśmie. W 2012 roku dostałem słowne (telefoniczne) zapewnienie, że przyjazd 1000km później na przegląd (pierwszy, nie pamiętam po ilu km) nie będzie miało żadnego znaczenia. Gdy wystąpiła awaria fabrycznej instalacji gazowej (Fabia II 1.4 16V) przy okolicach 40kkm odmówili naprawy podpierając się opóźnionym pierwszym przeglądem. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 1 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2023 (edytowane) Czyli wniosek, że wszystko pięknie jak ASO kasuje pieniądze za przegląd. Jak jakieś problemy to później może być różnie… edit: jako ciekawostkę napiszę że w 2008 roku kupiłem 4-letnie Megane II z przebiegiem 28kkm. Co ciekawe pierwszy właściciel dwa razy w roku wymieniał olej w ASO: jesienią i wiosną Jak kupiłem auto to wyszła jakaś akcja naprawcza i wszystko zależało od dobrej woli importera. Niestety nie załapałem się… (dokładali do wymiany rozrządu z kołem zmiennych faz rozrządu). Edytowane 1 Lipca 2023 przez pejus1982 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Phil_ips Napisano 1 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2023 W moim przypadku przegląd wypadał podczas pobytu w Grecji. Jako, że mam pakiet serwisowy kazali wziąć w fakturę i zwrócili kasę. Niestety po kursie średnim w złotówkach. Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 1 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2023 51 minut temu, pejus1982 napisał(a): Jak kupiłem auto to wyszła jakaś akcja naprawcza i wszystko zależało od dobrej woli importera. Niestety nie załapałem się… (dokładali do wymiany rozrządu z kołem zmiennych faz rozrządu). Akcje naprawcze nie zaleza od dobrej woli, tylko pewnie u Ciebie nie wystapily konkretne objawy, wiec nic nie zrobili... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 1 Lipca 2023 Udostępnij Napisano 1 Lipca 2023 4 minuty temu, Maciej__ napisał(a): Akcje naprawcze nie zaleza od dobrej woli, tylko pewnie u Ciebie nie wystapily konkretne objawy, wiec nic nie zrobili... Nieprecyzyjnie wyraziłem się: nie była to akcja naprawcza, tylko akcja podczas której Renault partycypował w kosztach naprawy. Objawy jak najbardziej u mnie wystąpiły. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.