KYRTAP Napisano 5 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2023 1 godzinę temu, deszczowyRoman napisał(a): 1.0 TCE? Tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Miromat Napisano 5 Listopada 2023 Autor Udostępnij Napisano 5 Listopada 2023 Rozpętała się burza nie wiem o co, a na moje główne pytanie wątku właściwie brak konkretnych odpowiedzi. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 5 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2023 22 minuty temu, Miromat napisał(a): Rozpętała się burza nie wiem o co, a na moje główne pytanie wątku właściwie brak konkretnych odpowiedzi. Ssang young, daci, reno Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 5 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 5 Listopada 2023 33 minuty temu, Miromat napisał(a): Rozpętała się burza nie wiem o co, a na moje główne pytanie wątku właściwie brak konkretnych odpowiedzi. Wymieniono już chyba wszystkie możliwości, jakich konkretów jeszcze się spodziewasz? 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 6 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2023 10 godzin temu, pejus1982 napisał(a): Jedź do ASO i zapytaj czy masz dotrysk benzyny. Skoro jeździ i paliwa nie ubywa, to w jakim celu? Nawet jeśli ten dotrysk jest, to w takich ilościach, że nie ma żadnego realnego wpływu na koszty eksploatacji. A tu jak zwykle gowoburza o jakieś wyimaginowane historię 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KYRTAP Napisano 6 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2023 2 godziny temu, Maciej__ napisał(a): A tu jak zwykle gowoburza o jakieś wyimaginowane historię Ale jaka gownoburza? Nikt się nie kłóci. Nikt się nie obraża. Gaworzymy sobie o dotrysku 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 6 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2023 3 godziny temu, Maciej__ napisał(a): Skoro jeździ i paliwa nie ubywa, to w jakim celu? Nawet jeśli ten dotrysk jest, to w takich ilościach, że nie ma żadnego realnego wpływu na koszty eksploatacji. A tu jak zwykle gowoburza o jakieś wyimaginowane historię Koledze chodzi tylko o to czy w trudnych warunkach pracy jego silnik ma jakąś ochronę czy też nie. Przecież nikt nie robi awantury o dodatkowe 5l benzyny na sezon. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 6 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2023 8 godzin temu, pejus1982 napisał(a): Koledze chodzi tylko o to czy w trudnych warunkach pracy jego silnik ma jakąś ochronę czy też nie. Przecież nikt nie robi awantury o dodatkowe 5l benzyny na sezon. Dla porządku, dotrysk pod określonym obciążeniem to żadna ochrona silnika tylko pójście na skróty przez producenta i montaż tańszej instalacji która mocowo nie wyrabia dla danego silnika. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pejus1982 Napisano 6 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2023 14 minut temu, Piotrus napisał(a): Dla porządku, dotrysk pod określonym obciążeniem to żadna ochrona silnika tylko pójście na skróty przez producenta i montaż tańszej instalacji która mocowo nie wyrabia dla danego silnika. To co się dzieje jak nie ma tego dotrysku a być powinien? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ghost2255 Napisano 6 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2023 18 minut temu, pejus1982 napisał(a): To co się dzieje jak nie ma tego dotrysku a być powinien? Silnik spala paliwo albo zawory. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 6 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 6 Listopada 2023 2 godziny temu, Piotrus napisał(a): Dla porządku, dotrysk pod określonym obciążeniem to żadna ochrona silnika tylko pójście na skróty przez producenta i montaż tańszej instalacji która mocowo nie wyrabia dla danego silnika. w turbo z 250 km r4 to tak. natomias w 1.0 TCE to dupochron, dotrysk pb obniza EGT oraz ułatwia zapłon mieszanki, wydłuza zywotnosc swiec,m zawrów itp.. Do jazdy w miescie nie potrzebny, w trasy wskazany 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 7 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2023 5 godzin temu, pejus1982 napisał(a): To co się dzieje jak nie ma tego dotrysku a być powinien? Instalacja powinna być tak zaprojektowana że nie potrzeba dotrysku. Natomiast jeśli mamy sytuację że "dotrysk być powinien" to jego brak powoduje degradację silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 7 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2023 3 godziny temu, deszczowyRoman napisał(a): w turbo z 250 km r4 to tak. natomias w 1.0 TCE to dupochron, dotrysk pb obniza EGT oraz ułatwia zapłon mieszanki, wydłuza zywotnosc swiec,m zawrów itp.. Do jazdy w miescie nie potrzebny, w trasy wskazany Nie, nie jest wskazany tylko to po prostu pójście na łatwiznę, zamiast montować porządne komponenty które pociągną moc. I nie mówię o tym co podaje producent tylko realne spadki ciśnienia na reduktorze w autach o konkretnej mocy. Akurat mam trochę więcej koni niż 1.0 tce i instalacja radzi sobie bez dotrysku. Tyle że dla 360 KM mam założone 2x reduktory po 250KM każdy. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 7 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 7 Listopada 2023 18 godzin temu, Piotrus napisał(a): Nie, nie jest wskazany tylko to po prostu pójście na łatwiznę, zamiast montować porządne komponenty które pociągną moc. I nie mówię o tym co podaje producent tylko realne spadki ciśnienia na reduktorze w autach o konkretnej mocy. Akurat mam trochę więcej koni niż 1.0 tce i instalacja radzi sobie bez dotrysku. Tyle że dla 360 KM mam założone 2x reduktory po 250KM każdy. renault i dacia trobia tak aby nie robic głowic bo tam sa szklanki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 10 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2023 W dniu 7.11.2023 o 19:19, deszczowyRoman napisał(a): renault i dacia trobia tak aby nie robic głowic bo tam sa szklanki Renaul i Dacia do 3 cylidrowego silnika o mocy 100KM montują pomarańczowe MED które mają wydajność poniżej 20kW z cylindra lub jak kto woli 27KM. To nie ma prawa poprawnie działać na samym LPG i stąd dotrysk. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kamileeek Napisano 10 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2023 . To nie ma prawa poprawnie działać na samym LPG i stąd dotrysk.Tak jak pisałem wcześniej , ten dotrysk miałem tylko i wyłącznie na rezerwie czyli końcówka zbiornika, gdy leciałem po autostradzie. A tak to praktycznie nie występuje. Jak jest normalnie gaz to lecisz i na maksa i nic nie tryska paliwa. Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 10 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2023 Godzinę temu, Piotrus napisał(a): Renaul i Dacia do 3 cylidrowego silnika o mocy 100KM montują pomarańczowe MED które mają wydajność poniżej 20kW z cylindra lub jak kto woli 27KM. To nie ma prawa poprawnie działać na samym LPG i stąd dotrysk. IMO calkiem slusznie montuja te graty. Na LPG ma byc z zalozenia oszczednie nikt nie kupuje 100KM zeby na wyscigi jezdzic. Co innego jak jakies auto z USA sprowadzone czy inne sportowe z chudym portfelem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KYRTAP Napisano 10 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2023 Godzinę temu, Piotrus napisał(a): Renaul i Dacia do 3 cylidrowego silnika o mocy 100KM montują pomarańczowe MED które mają wydajność poniżej 20kW z cylindra lub jak kto woli 27KM. To nie ma prawa poprawnie działać na samym LPG i stąd dotrysk. Ale głupoty wypisujecie z tym dotryskiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Camel Napisano 10 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2023 6 minut temu, KYRTAP napisał(a): Ale głupoty wypisujecie z tym dotryskiem. Jedno jest pewne: 1. latem nie schodzi paliwo 2. obecnie wyjeżdżam z garażu i też się przełącza przy bramie - ale paliwo schodzi (bez garażu schodziło litrami) 3. MED-y, klepią jakbym miał DIESLA pod maską Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 10 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2023 1 godzinę temu, Piotrus napisał(a): Renaul i Dacia do 3 cylidrowego silnika o mocy 100KM montują pomarańczowe MED które mają wydajność poniżej 20kW z cylindra lub jak kto woli 27KM. To nie ma prawa poprawnie działać na samym LPG i stąd dotrysk. Co ciekawe ten silnik w wersji na LPG ma wieksza moc niz na noPB IMHO przy normalnej a nawet srednio dynamicznej jezdzie, te wtryski spokojnie wystarczaja. Jak bedziesz krecil pod czerwone pole, albo latal grubo ponad limit po autostradzie to pewnie cos tam podleje paliwem. Ale z tego co pisza uzytkownicy to raczej nie jest to problem i nie wplywa na koszty eksploatacji. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 10 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2023 2 godziny temu, wujek napisał(a): IMO calkiem slusznie montuja te graty. Na LPG ma byc z zalozenia oszczednie nikt nie kupuje 100KM zeby na wyscigi jezdzic. Co innego jak jakies auto z USA sprowadzone czy inne sportowe z chudym portfelem. Dla producenta to są różnice na poziomie max 50 eur ale skala robi swoje i przy 100 tys aut jest 5 baniek oszczędności. Pamiętam pierwsze afery na forach jak w Octaviach ujeżdżanych przez PH okazało się że przy butowaniu na autostradzie pobiera oba paliwa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 10 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 10 Listopada 2023 2 godziny temu, Maciej__ napisał(a): Co ciekawe ten silnik w wersji na LPG ma wieksza moc niz na noPB IMHO przy normalnej a nawet srednio dynamicznej jezdzie, te wtryski spokojnie wystarczaja. Jak bedziesz krecil pod czerwone pole, albo latal grubo ponad limit po autostradzie to pewnie cos tam podleje paliwem. Ale z tego co pisza uzytkownicy to raczej nie jest to problem i nie wplywa na koszty eksploatacji. Lpg ma więcej oktan więc przy takim fabrycznym rozwiązaniu można pociągnąć mapę zapłonu w zależności od zasilania. Co do reszty to masz 100% racji, mnie tylko bawi mit "ochrony silnika" która ma podłoże czysto ekonomiczne. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 14 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 14 Listopada 2023 W dniu 10.11.2023 o 20:10, KYRTAP napisał(a): Ale głupoty wypisujecie z tym dotryskiem. A co jest głupiego w tym co napisał? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 15 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 15 Listopada 2023 W dniu 10.11.2023 o 22:44, Piotrus napisał(a): o do reszty to masz 100% racji, mnie tylko bawi mit "ochrony silnika" która ma podłoże czysto ekonomiczne pewien porducent instalacji gazwoych robił testy co najlepiej zabezpiecza gniaza zaworowe i wyszło ze dotrysk PB, artykuł w internecie. jak masz np R4 >280km to albo ładujesz drogie lub podwójne wtrskiwacze LPG, podwójne filtry , reduktory , symetryczne zasilanie, wielozawór super lub extra albo mody na wielozaworze. Czyli duzo roboty do instalacji , która w wiekszosci wypadków juz jest. zmieniasz i modzisz lub zostawiasz stara instalkę i robisz dotrysk pb np 50% od 6 krpm . ewentualnie jak masz problem z wytrojeniem i wzrasta EGT to robisz dotrysk i obnizasz temperature... 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 16 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 16 Listopada 2023 9 godzin temu, deszczowyRoman napisał(a): pewien porducent instalacji gazwoych robił testy co najlepiej zabezpiecza gniaza zaworowe i wyszło ze dotrysk PB, artykuł w internecie. Wrzucisz linka do tego artykułu? 9 godzin temu, deszczowyRoman napisał(a): jak masz np R4 >280km to albo ładujesz drogie lub podwójne wtrskiwacze LPG, podwójne filtry , reduktory , symetryczne zasilanie, wielozawór super lub extra albo mody na wielozaworze. Czyli duzo roboty do instalacji , która w wiekszosci wypadków juz jest. zmieniasz i modzisz lub zostawiasz stara instalkę i robisz dotrysk pb np 50% od 6 krpm . Ale w tym przypadku wystarczy dać niebieskie MED zamiast pomarańczowych a nie podwójną instalację LPG. 9 godzin temu, deszczowyRoman napisał(a): ewentualnie jak masz problem z wytrojeniem i wzrasta EGT to robisz dotrysk i obnizasz temperature... No to obalamy kolejny mit - EGT w seryjnym silniku przy prawidłowo wystrojonej instalacji jest takie samo na gazie jak i na benzynie, jeśli jest wyższe to jest to tylko i wyłącznie wina tego że jest ubogo. Mityczna "wyższa temperatura spalania LPG" powstała za czasu poloneza i instalacji na śrubkę, gdzie było permanentnie ubogo. Przypominam że rozmawiamy o 1.0 tce a nie nakoksowanej Megance, równoe dobrze możesz napisać że montując gaz do Aventadora bez dotrysku polecą czapki, taka sama abstrakcja. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 17 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2023 W dniu 16.11.2023 o 07:21, Piotrus napisał(a): w tym przypadku wystarczy dać niebieskie MED zamiast pomarańczowych a nie podwójną instalację LPG Widziales ich cenę? Jak to ma byc ekonomia to wtryskiwacze barracudy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Piotrus Napisano 17 Listopada 2023 Udostępnij Napisano 17 Listopada 2023 1 godzinę temu, deszczowyRoman napisał(a): Widziales ich cenę? Jak to ma byc ekonomia to wtryskiwacze barracudy Czyli LR ma dostarczać do Renault produkty konkurencji? Oryginalny pomysł 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.