Skocz do zawartości

Nowy z LPG


Miromat

Rekomendowane odpowiedzi

33 minuty temu, Miromat napisał(a):

Rozpętała się burza nie wiem o co, a na moje główne pytanie wątku właściwie brak konkretnych odpowiedzi.

Wymieniono już chyba wszystkie możliwości, jakich konkretów jeszcze się spodziewasz?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 godzin temu, pejus1982 napisał(a):


Jedź do ASO i zapytaj czy masz dotrysk benzyny.

 

Skoro jeździ i paliwa nie ubywa, to w jakim celu?

Nawet jeśli ten dotrysk jest, to w takich ilościach, że nie ma żadnego realnego wpływu na koszty eksploatacji.

A tu jak zwykle gowoburza o jakieś wyimaginowane historię ;]

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

 

Skoro jeździ i paliwa nie ubywa, to w jakim celu?

Nawet jeśli ten dotrysk jest, to w takich ilościach, że nie ma żadnego realnego wpływu na koszty eksploatacji.

A tu jak zwykle gowoburza o jakieś wyimaginowane historię ;]


Koledze chodzi tylko o to czy w trudnych warunkach pracy jego silnik ma jakąś ochronę czy też nie. Przecież nikt nie robi awantury o dodatkowe 5l benzyny  na sezon.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, pejus1982 napisał(a):


Koledze chodzi tylko o to czy w trudnych warunkach pracy jego silnik ma jakąś ochronę czy też nie. Przecież nikt nie robi awantury o dodatkowe 5l benzyny  na sezon.

 

Dla porządku, dotrysk pod określonym obciążeniem to żadna ochrona silnika tylko pójście na skróty przez producenta i montaż tańszej instalacji która mocowo nie wyrabia dla danego silnika.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, Piotrus napisał(a):

 

Dla porządku, dotrysk pod określonym obciążeniem to żadna ochrona silnika tylko pójście na skróty przez producenta i montaż tańszej instalacji która mocowo nie wyrabia dla danego silnika.


To co się dzieje jak nie ma tego dotrysku a być powinien?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Piotrus napisał(a):

 

Dla porządku, dotrysk pod określonym obciążeniem to żadna ochrona silnika tylko pójście na skróty przez producenta i montaż tańszej instalacji która mocowo nie wyrabia dla danego silnika.

w turbo z 250 km r4 to tak.

 natomias w 1.0 TCE to dupochron, dotrysk pb obniza EGT oraz ułatwia zapłon mieszanki, wydłuza zywotnosc swiec,m zawrów itp..

 

Do jazdy w miescie nie potrzebny, w trasy wskazany

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 godzin temu, pejus1982 napisał(a):


To co się dzieje jak nie ma tego dotrysku a być powinien?

 

Instalacja powinna być tak zaprojektowana że nie potrzeba dotrysku. Natomiast jeśli mamy sytuację że "dotrysk być powinien" to jego brak powoduje degradację silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, deszczowyRoman napisał(a):

w turbo z 250 km r4 to tak.

 natomias w 1.0 TCE to dupochron, dotrysk pb obniza EGT oraz ułatwia zapłon mieszanki, wydłuza zywotnosc swiec,m zawrów itp..

 

Do jazdy w miescie nie potrzebny, w trasy wskazany

 

Nie, nie jest wskazany tylko to po prostu pójście na łatwiznę, zamiast montować porządne komponenty które pociągną moc. I nie mówię o tym co podaje producent tylko realne spadki ciśnienia na reduktorze  w autach o konkretnej mocy.

 

Akurat mam trochę więcej koni niż 1.0 tce i instalacja radzi sobie bez dotrysku. Tyle że dla 360 KM mam założone 2x reduktory po 250KM każdy. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 godzin temu, Piotrus napisał(a):

 

Nie, nie jest wskazany tylko to po prostu pójście na łatwiznę, zamiast montować porządne komponenty które pociągną moc. I nie mówię o tym co podaje producent tylko realne spadki ciśnienia na reduktorze  w autach o konkretnej mocy.

 

Akurat mam trochę więcej koni niż 1.0 tce i instalacja radzi sobie bez dotrysku. Tyle że dla 360 KM mam założone 2x reduktory po 250KM każdy. 

renault i dacia trobia tak aby nie robic głowic bo tam sa szklanki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.11.2023 o 19:19, deszczowyRoman napisał(a):

renault i dacia trobia tak aby nie robic głowic bo tam sa szklanki

 

Renaul i Dacia do 3 cylidrowego silnika o mocy 100KM montują pomarańczowe MED które mają wydajność poniżej 20kW z cylindra lub jak kto woli 27KM.

 

To nie ma prawa poprawnie działać na samym LPG i stąd dotrysk.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



 
.
 
To nie ma prawa poprawnie działać na samym LPG i stąd dotrysk.




Tak jak pisałem wcześniej , ten dotrysk miałem tylko i wyłącznie na rezerwie czyli końcówka zbiornika, gdy leciałem po autostradzie. A tak to praktycznie nie występuje. Jak jest normalnie gaz to lecisz i na maksa i nic nie tryska paliwa.

Wysłane z mojego RMX2202 przy użyciu Tapatalka

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Piotrus napisał(a):

 

Renaul i Dacia do 3 cylidrowego silnika o mocy 100KM montują pomarańczowe MED które mają wydajność poniżej 20kW z cylindra lub jak kto woli 27KM.

 

To nie ma prawa poprawnie działać na samym LPG i stąd dotrysk.

IMO calkiem slusznie montuja te graty. Na LPG ma byc z zalozenia oszczednie nikt nie kupuje 100KM zeby na wyscigi jezdzic. Co innego jak jakies auto z USA sprowadzone czy inne sportowe z chudym portfelem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Piotrus napisał(a):

 

Renaul i Dacia do 3 cylidrowego silnika o mocy 100KM montują pomarańczowe MED które mają wydajność poniżej 20kW z cylindra lub jak kto woli 27KM.

 

To nie ma prawa poprawnie działać na samym LPG i stąd dotrysk.

 

Ale głupoty wypisujecie z tym dotryskiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, KYRTAP napisał(a):

 

Ale głupoty wypisujecie z tym dotryskiem.

Jedno jest pewne:

1. latem nie schodzi paliwo

2. obecnie wyjeżdżam z garażu i też się przełącza przy bramie - ale paliwo schodzi (bez garażu schodziło litrami)

3. MED-y, klepią jakbym miał DIESLA pod maską :) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, Piotrus napisał(a):

 

Renaul i Dacia do 3 cylidrowego silnika o mocy 100KM montują pomarańczowe MED które mają wydajność poniżej 20kW z cylindra lub jak kto woli 27KM.

 

To nie ma prawa poprawnie działać na samym LPG i stąd dotrysk.

 

Co ciekawe ten silnik w wersji na LPG ma wieksza moc niz na noPB ;]

IMHO przy normalnej a nawet srednio dynamicznej jezdzie, te wtryski spokojnie wystarczaja.

Jak bedziesz krecil pod czerwone pole, albo latal grubo ponad limit po autostradzie to pewnie cos tam podleje paliwem.

Ale z tego co pisza uzytkownicy to raczej nie jest to problem i nie wplywa na koszty eksploatacji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wujek napisał(a):

IMO calkiem slusznie montuja te graty. Na LPG ma byc z zalozenia oszczednie nikt nie kupuje 100KM zeby na wyscigi jezdzic. Co innego jak jakies auto z USA sprowadzone czy inne sportowe z chudym portfelem.

 

Dla producenta to są różnice na poziomie max 50 eur ale skala robi swoje i przy 100 tys aut jest 5 baniek oszczędności.

 

Pamiętam pierwsze afery na forach jak w Octaviach ujeżdżanych przez PH okazało się że przy butowaniu na autostradzie pobiera oba paliwa.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Maciej__ napisał(a):

 

Co ciekawe ten silnik w wersji na LPG ma wieksza moc niz na noPB ;]

IMHO przy normalnej a nawet srednio dynamicznej jezdzie, te wtryski spokojnie wystarczaja.

Jak bedziesz krecil pod czerwone pole, albo latal grubo ponad limit po autostradzie to pewnie cos tam podleje paliwem.

Ale z tego co pisza uzytkownicy to raczej nie jest to problem i nie wplywa na koszty eksploatacji.

 

 

Lpg ma więcej oktan więc przy takim fabrycznym rozwiązaniu można pociągnąć mapę zapłonu w zależności od zasilania.

 

Co do reszty to masz 100% racji, mnie tylko bawi mit "ochrony silnika" która ma podłoże czysto ekonomiczne.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 10.11.2023 o 22:44, Piotrus napisał(a):

o do reszty to masz 100% racji, mnie tylko bawi mit "ochrony silnika" która ma podłoże czysto ekonomiczne

pewien porducent instalacji gazwoych robił testy co najlepiej zabezpiecza gniaza zaworowe i wyszło ze dotrysk PB, artykuł w internecie.

jak masz np R4   >280km to albo ładujesz drogie lub podwójne wtrskiwacze LPG, podwójne filtry ,  reduktory , symetryczne  zasilanie, wielozawór super lub extra albo mody na wielozaworze. Czyli duzo roboty do instalacji , która w wiekszosci wypadków juz jest.

zmieniasz i modzisz lub zostawiasz stara instalkę i robisz dotrysk pb np 50% od 6 krpm .

ewentualnie jak masz problem z wytrojeniem  i wzrasta EGT to robisz dotrysk i obnizasz temperature...

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 godzin temu, deszczowyRoman napisał(a):

pewien porducent instalacji gazwoych robił testy co najlepiej zabezpiecza gniaza zaworowe i wyszło ze dotrysk PB, artykuł w internecie.

 

Wrzucisz linka do tego artykułu?

9 godzin temu, deszczowyRoman napisał(a):

jak masz np R4   >280km to albo ładujesz drogie lub podwójne wtrskiwacze LPG, podwójne filtry ,  reduktory , symetryczne  zasilanie, wielozawór super lub extra albo mody na wielozaworze. Czyli duzo roboty do instalacji , która w wiekszosci wypadków juz jest.

zmieniasz i modzisz lub zostawiasz stara instalkę i robisz dotrysk pb np 50% od 6 krpm .

 

Ale w tym przypadku wystarczy dać niebieskie MED zamiast pomarańczowych a nie podwójną instalację LPG.

 

 

 

9 godzin temu, deszczowyRoman napisał(a):

ewentualnie jak masz problem z wytrojeniem  i wzrasta EGT to robisz dotrysk i obnizasz temperature...

 

No to obalamy kolejny mit - EGT w seryjnym silniku przy prawidłowo wystrojonej instalacji jest takie samo na gazie jak i na benzynie, jeśli jest wyższe to jest to tylko i wyłącznie wina tego że jest ubogo. Mityczna "wyższa temperatura spalania LPG" powstała za czasu poloneza i instalacji na śrubkę, gdzie było permanentnie ubogo.

 

 

 

Przypominam że rozmawiamy o 1.0 tce a nie nakoksowanej Megance, równoe dobrze możesz napisać że montując gaz do Aventadora bez dotrysku polecą czapki, taka sama abstrakcja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.