Skocz do zawartości

Sportage V vs Formentor 190KM


fosfor

Rekomendowane odpowiedzi

34 minuty temu, Phil_ips napisał(a):


Nie mierzyłem ale na sztorc bokiem może i cztery walizki wejdą. Trzeba byłoby półkę zdjąć. W forku AWD bagażnik jest płytszy niż w 2WD. No i jeśli to dla Ciebie ważne F dużo pali. Po WRO minimum 10 - 11 litrów przy średniej prędkości 25 km/h. Bezpośrednio po odbiorze to było nawet 13-14 litrów.


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

u, to spalanie faktycznie ma spore, liczylem na mniej.

Talib bierze mi ok 9 w miescie, a przepisowo poza 6,3 wciagnał (rekord życiowy, poza uno 1.0 wszystko wiecej mi paliło).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, fosfor napisał(a):

u, to spalanie faktycznie ma spore, liczylem na mniej.

Talib bierze mi ok 9 w miescie, a przepisowo poza 6,3 wciagnał (rekord życiowy, poza uno 1.0 wszystko wiecej mi paliło).

 

2,0 turbo + napęd to musi swoje spalić, szczególnie w mieście.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.11.2023 o 10:09, fosfor napisał(a):

Na podium w tym momencie wkroczył sportage, który w podobnej cenie oferuje podobną moc (ale znacznie gorsze osiągi - 9s 0-100 vs 7s w Cupra) i trochę gorsze wyposażenie (tutaj albo były 2WD, albo podstawowy tempomat). Na plus dla KIA są też multimedia i sterowanie klimą. Ma też duży bagażnik, porównywalny z talismanem.

 

obojętnie co wybierzesz poczytaj o wadach, w niektórych modelach 1.6 150KM narzekają na GPF, narzekają na automaty, narzekają na sprzęgła jak nie ma automatu ;] 

po drugie finansowanie, jak będzie leasing to też pewnie w VAG wyjdzie lepiej

i po trzecie żeby nie było że zamienił stryjek... kupisz bajery ale ich działanie wcale nie będzie takie wow, albo inne rzeczy będą tak wkurzać że zatęsknisz za renault...

 

ps. Za ile Renia na sprzedaż będzie ;]  ?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

39 minut temu, bielaPL napisał(a):

 

obojętnie co wybierzesz poczytaj o wadach, w niektórych modelach 1.6 150KM narzekają na GPF, narzekają na automaty, narzekają na sprzęgła jak nie ma automatu ;] 

po drugie finansowanie, jak będzie leasing to też pewnie w VAG wyjdzie lepiej

i po trzecie żeby nie było że zamienił stryjek... kupisz bajery ale ich działanie wcale nie będzie takie wow, albo inne rzeczy będą tak wkurzać że zatęsknisz za renault...

 

ps. Za ile Renia na sprzedaż będzie ;]  ?

Moze być jak mowisz. coraz bardziej sie bije z myslami.

jest za 65, do negocjacji 😄

 

Z Forkiem mam jeszcze ten problem, ze 200km do serwisu 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

22 minuty temu, fosfor napisał(a):

Moze być jak mowisz. coraz bardziej sie bije z myslami.

jest za 65, do negocjacji 😄

ta?

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/renault-talisman-salon-polska-maly-przebieg-bezwypadkowy-ID6FXBMv.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

13 minut temu, bielaPL napisał(a):

si senor. z minusów - wandal porysowal go na parkingu i był niestety malowany. Wg mnie zrobili dobrze, ale nie jestem w stanie tego profesjonalnie ocenic.

Edytowane przez fosfor
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakkolwiek Formentor to bardzo ładne auto, to z praktycznością tj. pakowności jest tak sobie. Wymiary zewnętrzne sugerowałyby, że powinien być pojemny, ale nie jest. Auto ma dość długą maskę, a sama kabina to jak kompaktowy hatchback. W przyszłym roku ma wjechać na rynek Cupra Terramar, który będzie większy od Formentora.

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po koniec sierpnia zacząłem rozglądać się za nowym autem i rozpatrywałem zarówno Sportage jak i Formentora (znajomy pracuje w Cuprze i mnie namówił), natomiast finalnie postawiłem na Tucsona HEV 230 KM (zakładam, że wiem w co wchodzę, wszak jeżdżę poprzednią wersją od 2018 roku :D).

 

W Formentorze jakoś ciasno i bagażnik jednak za mały, do tego bryła tego auta (nomen omen bardzo ładna) w tylnej części skutecznie ustawność w w bagażniku ogranicza w opcji do góry. Dużo palił jeśli mnie pamięć nie myli. Te multimedia fakt - liche w płynności działania, ale jeśli to poprawili to luz. 

 

Sportage odpadł ze względu na czysto subiektywne odczucia względem części tylnej tego auta - no nie podoba mi się po prostu. Z drugiej strony przodu nowego Tucsona też jakoś nie jestem fanem 😅, ale po przejechaniu się nim trochę i wzięciu na kilka dnia, stwierdziłem, ze idę w Hyundaia w tym tygodniu będę miał już w garażu dwa Tucsony na pewien okres 🙃

Dodatkowo korzystałem z kilku ASO Hyundai i tylko jedno (Nord, którego już na szczęście nie ma) nie stanęło na wysokości zadania. Poza tym bez uwag.

Ł.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

48 minut temu, Seqs napisał(a):

Po koniec sierpnia zacząłem rozglądać się za nowym autem i rozpatrywałem zarówno Sportage jak i Formentora (znajomy pracuje w Cuprze i mnie namówił), natomiast finalnie postawiłem na Tucsona HEV 230 KM (zakładam, że wiem w co wchodzę, wszak jeżdżę poprzednią wersją od 2018 roku :D).

 

W Formentorze jakoś ciasno i bagażnik jednak za mały, do tego bryła tego auta (nomen omen bardzo ładna) w tylnej części skutecznie ustawność w w bagażniku ogranicza w opcji do góry. Dużo palił jeśli mnie pamięć nie myli. Te multimedia fakt - liche w płynności działania, ale jeśli to poprawili to luz. 

 

Sportage odpadł ze względu na czysto subiektywne odczucia względem części tylnej tego auta - no nie podoba mi się po prostu. Z drugiej strony przodu nowego Tucsona też jakoś nie jestem fanem 😅, ale po przejechaniu się nim trochę i wzięciu na kilka dnia, stwierdziłem, ze idę w Hyundaia w tym tygodniu będę miał już w garażu dwa Tucsony na pewien okres 🙃

Dodatkowo korzystałem z kilku ASO Hyundai i tylko jedno (Nord, którego już na szczęście nie ma) nie stanęło na wysokości zadania. Poza tym bez uwag.

Ł.

Sprawdzę tę opcję, w środę turnee po salonach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.11.2023 o 10:09, fosfor napisał(a):

Hej,

szukamy następcy talismana. Talisman to spore auto, wygodne, poprawne, ale brakuje mi trochę wyposażenia - szczególnie adaptacyjnego tempomatu, matrixów/automatycznych długich.

Wstępnie myslę o formentorze 190KM, podoba mi się w nim napęd na 2 koła, sylwetka, przeszycia we wnętrzu i wyposażenie.

Martwi mnie znacznie mniejsza ilość miejsca w środku i - przede wszystkim - mikro bagażnik (450l).

 

Rzadko jeździmy w w komplecie, ale na wakacje 4 osoby i każda ze swoją walizką śmiga. Do tego odwiedziny u rodziny i kilka razy w roku jechałby w komplecie.

 

Na podium w tym momencie wkroczył sportage, który w podobnej cenie oferuje podobną moc (ale znacznie gorsze osiągi - 9s 0-100 vs 7s w Cupra) i trochę gorsze wyposażenie (tutaj albo były 2WD, albo podstawowy tempomat). Na plus dla KIA są też multimedia i sterowanie klimą. Ma też duży bagażnik, porównywalny z talismanem.

 

Cenowo wychodzą bardzo podobnie przy powyższych założeniach.

 

Co byście wybrali i dlaczego?

Jezeli lubisz jeździć, chcesz mieć fajna pozycję za kierownicą, porządny silnik z dobrym napędem i całkiem sprawna skrzynia biegów, a bagażnik Ci wystarczy, to nie ma tematu i wybor jest oczywisty.

 

W jakiej cenie jest schodzący Kodiaq?

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 12.11.2023 o 12:24, ghost2255 napisał(a):

KIA jeszcze ma problem z GDF(chyba w 1.5 150KM) i ogólnie ASO i gwarancja zbierają słabe opinie.

DCT też nie mają dobrych opinii. Ludzie skarżą się, że często szarpią i hałasują.

Ale dzięki temu sporo spraw mam 🤪

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

25 minut temu, PawelWaw napisał(a):

 

to chyba jakis zart, mazda na swojej stronie pisze ze zasieg 200 koni mechanicznych :jem:

 

image.png.f394c882f994471447501e7f8dd438a6.png

Jemu chodzolo o Mazda MX-30 R-EV  z wanklem z zasiegiem do 600 km s nie zwykla mx-30

Edytowane przez trex11
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

Jezeli lubisz jeździć, chcesz mieć fajna pozycję za kierownicą, porządny silnik z dobrym napędem i całkiem sprawna skrzynia biegów, a bagażnik Ci wystarczy, to nie ma tematu i wybor jest oczywisty.

 

W jakiej cenie jest schodzący Kodiaq?

RS to 230tys 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, trex11 napisał(a):

Z de 5tys zamowien bylo przed premiera w pl wola skode 1.0 

Na szczęście sprzedasz polski w europie to ziarenko piasku, niemcy sprzedaja rocznie 1,mln nowych aut 😁

Czekaj, czekaj, to Ty jestes tym fanbojem Cx60???

 

Wiesz, może jednak Polacy nie wola 1.0 tsi, a wynika to po prostu z różnicy wartości pieniądza? 

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

18 minut temu, fosfor napisał(a):

Az tak sie sypią?

Najwięcej mam spraw przeciwko KIA:

1) często gwarancja okazuje się być fikcja,

2) nie uznają roszczeń gwarancyjnych,

3) padają skrzynie,

4) silniki gdi oraz mhev (tych akurat nie potrafią naprawić).

 

Tak samo jesr spory problem z hybrydami PSA. Ostatnio kolejne auto zwrócone  :)

  • Smutny 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

Najwięcej mam spraw przeciwko KIA:

1) często gwarancja okazuje się być fikcja,

2) nie uznają roszczeń gwarancyjnych,

3) padają skrzynie,

4) silniki gdi oraz mhev (tych akurat nie potrafią naprawić).

 

Tak samo jesr spory problem z hybrydami PSA. Ostatnio kolejne auto zwrócone  :)

 

A jakieś sprawy z elektrykami ? ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 minut temu, prawoimotoryzacja napisał(a):

Najwięcej mam spraw przeciwko KIA:

1) często gwarancja okazuje się być fikcja,

2) nie uznają roszczeń gwarancyjnych,

3) padają skrzynie,

4) silniki gdi oraz mhev (tych akurat nie potrafią naprawić).

 

Tak samo jesr spory problem z hybrydami PSA. Ostatnio kolejne auto zwrócone  :)

Jak KIA to Hyundai tez?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bartekm napisał(a):

Żeby nie było, jak w innych autach grupy VAG jest taka ergonomia jak w Formentorze, to powinni się honorowo zlikwidować ;]

 

imo jest bardzo podobna, octa IV ma bardzo podobna deskę. Cupra ma tu imo lekka przewage, bo dotyki od klimy ma wyciagniete pod ekran.

Generalnie zawsze mnie te sterczace tablety irytowały i dopóki się da, to będę ich unikał. Cupra mi się podoba z zewnątrz, ale w sumie auto potrzebne do wożenia rodziny i rzeczy, a nie podobania się przechodniom 😄

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 godzin temu, fosfor napisał(a):

(...) Cupra mi się podoba z zewnątrz, ale w sumie auto potrzebne do wożenia rodziny i rzeczy, a nie podobania się przechodniom 😄

 

 

 

Dokładnie 😀, to dlatego Multipla w swoich latach nie miała właściwie konkurencji i sprzedawała się jak świeże bułeczki...

spacer.png

 

czekaj zaraz, zaraz... coś poszło jednak nie tak? 😉

 

spacer.png

Edytowane przez pezot500
  • Dzięki 1
  • Haha 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.11.2023 o 07:08, fosfor napisał(a):

Wygłuszony bardzo dobrze, miejsca w środku sporo, bagażnik duży 😄

 

Sterowanie radiem i tempomatem bardzo fajne, multimedia wg mnie ok (ale malo sie tym tak narpawde bawię). Klima i radio maja pokrętła, wiec ich obsługa jest prosta bez odrywania wzroku od drogi.

 

Serio? Mialem Espace i głośno było po maksie a aktywny tempomat działał tak ze albo miałem głowę na kierownicy jak hamował podjeżdżając do tego, albo robił redukcje o 2 biegi (jak się zwolniło miejsce z przodu) i gaz do dechy dawał... do tego działał dopiero od 50km/h co było upierdliwe, bo często w sumie w strefach 30-40km/h jeżdżę na tempomacie... 

Do tego moja skrzynia nie chodziła za płynnie (nic z nią nie było, ten typ tak ma, auto miało chyba 15kkm jak pamietam - bardzo krótko go miałem)- do tego słabe zestopniowanie było, miałem 1.8 TCe 220koni + skrzynie EDC 7 biegów (zakładam ze taki sam zestaw można mieć w Talismanie) i powyżej 130kmh już silnik wył na obrotach
Masz może wersje Initiale? Ja nie miałem, a tam były boczne szyby akustyczne i radio Bose z aktywnym wyciszaniem wnętrza (jak ich słuchawki)

 

a i kiedys mialem Lagune 2ph2 tam tez bylo glosno na autostradzie i silnik pilowal 😄

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, fosfor napisał(a):

imo jest bardzo podobna, octa IV ma bardzo podobna deskę. Cupra ma tu imo lekka przewage, bo dotyki od klimy ma wyciagniete pod ekran.

Generalnie zawsze mnie te sterczace tablety irytowały i dopóki się da, to będę ich unikał. Cupra mi się podoba z zewnątrz, ale w sumie auto potrzebne do wożenia rodziny i rzeczy, a nie podobania się przechodniom 😄

 

 

Ekran to tam jedno. Brak podświetlenia co się klika to drugie. Trzecie to komendy głosowe, które w języku polskim praktycznie nie działają. Po angielsku możesz powiedzieć, że Ci za zimno, żeby podniósł temperaturę. Po polsku nic nie działa, tylko się włącza nagle sama i coś bredzi o tym, że nie może otworzyć utworu ;]

Niby teraz światła automatyczne, niby w wielu autach włączniki są umieszczone kolo lewego kolana, ale co za kretyn tak umiescił przycisk (dotykowy a jakże) do odparowania szyby przedniej to nie wiem. Odchylanie daszków nawet problem stwarza, bo trzeba to robić we wgłębieniu w podsufitce. Ja jestem praworęczny, ale jest to jakoś odwrotnie. Na dokładkę zostają kamery 360 z jakością jak telefony z Chin sprzed 15 lat. Manewrując trzeba mieć na uwadze, że opóźnienie w tym co widać to z pół sekundy. Na plus, fajnie działa tempomat adaptacyjne. W Mazdzie np. probuje wywlec flaki wykonując wszystko bardzo nieplynnie, w Formentorze jest bardzo ok. Co ciekawe w Cuprze jak tempomat hamuje to wciska się pedał hamulca, w Maździe nie. 

 

Kia nie jeździłem, ale w Tusconie siedziało mi się dziwnie i nieswojo. Trochę mialem wrażenie, że jadę autem dostawczym. W Formentorze jest pod tym względem lepiej, choć też nie super.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 godziny temu, bartekm napisał(a):

 

Kia nie jeździłem, ale w Tusconie siedziało mi się dziwnie i nieswojo. Trochę mialem wrażenie, że jadę autem dostawczym. W Formentorze jest pod tym względem lepiej, choć też nie super.

Bo Formentorowi bliżej do kompakta niż SUVa.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, lucash napisał(a):

Bagażnik jest i to dość spory, AKowicza stać na stację paliw więc to pomijamy a 6 kół zmieni warsztat a nie Ty :P 

wiadomo, consierge poleci prywatnym samootem na miejsce i przygotuje baze,a ja sie doturlam tą abominacją:D

Umówmy się, zaletą cupry jest wyglad i osiagi. Więc ten kamper traci zalety i utryzmuje wady (moze poza bagaznikiem) :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, fosfor napisał(a):

wiadomo, consierge poleci prywatnym samootem na miejsce i przygotuje baze,a ja sie doturlam tą abominacją:D

Umówmy się, zaletą cupry jest wyglad i osiagi. Więc ten kamper traci zalety i utryzmuje wady (moze poza bagaznikiem) :)

 

Po swojej Cuprze Leon mogę powiedzieć tylko że większość tu napisanych rzeczy to prawda.

1. Infotaiment słabe ale nie jestem objazdywaczem yutuberem żeby stwierdzić odchyłki od dzisiejszej normy. Mieszam non stop ustawieniami klimy bo raz chce zeby byla wlaczona, raz nie, temperaturę w miarę ogarniam o ile jest widno ;) Wkurza mnie też włączanie radia. Jak przejdę jakim trafem do ulubionych to automatycznie ekran jest przesunięty na maxa do dołu że nie mogę wybrać 1 z moich 5 ulubionych stacji tylko muszę jeszcze przewinąć sobie do góry. A tak to AppleCar i jest ok. Fajnie że bezprzewodowe. Nawigacja z telefonu mi się zawiesiła ze 2 razy i raz niby awaria poduszki powietrznej i Front Assist. Po resecie wyłącz-włącz wróciło do normy ale musiałem się zatrzymać na chwilę w trasie. 

2. Hałas. Po przesiadce z Toyoty Hybrid czułem się przez 2 tygodnie jak w S-class. Ale jednak ten hałas jest i nie jest uciążliwy ale mogłoby być ze 2 dB mniej. 

3. Wolę mniej wystające felgi bo na fabrycznych oponach to jednak ich krawędzie będą dość szybko obrypane. 

 

Z plusów - dość szybko się nagrzewa wnętrze, co w Seatach zawsze mnie to się rzucało w oczy. Reszta pewnie nieistotna z racji różnicy Formentor vs Leon. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 13.11.2023 o 18:56, Manx napisał(a):

Jakkolwiek Formentor to bardzo ładne auto, to z praktycznością tj. pakowności jest tak sobie. Wymiary zewnętrzne sugerowałyby, że powinien być pojemny, ale nie jest. Auto ma dość długą maskę, a sama kabina to jak kompaktowy hatchback. W przyszłym roku ma wjechać na rynek Cupra Terramar, który będzie większy od Formentora.

 

I droższy :) A trzeba sobie powiedzieć, że Formentor tani nie jest...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.