wladmar Napisano 27 Marca Udostępnij Napisano 27 Marca 3 minuty temu, kravitz napisał(a): Na tą chwilę wydaje sie ideałem powiązanie jakiejs mocnej benzyny z mikrobateryjką, która robi swoje po mieście. Stoisz wtedy na wyłączonym silniku, klima czy ogrzewanie działa, ułatwia ruszanie i znacznie zmniejsza spalanie. Tak ja to widzę. Tylko wtedy to też marne oszczędzanie, bo takie rozwiązanie najpewniej w jakimś droższym aucie, które szybko traci na wartości Hybrydy Toyoty. Cross, RAV4. 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 27 Marca Udostępnij Napisano 27 Marca 2 godziny temu, Rado_ napisał(a): Tu chyba nie chodzi o przejmowanie się, a samo zjawisko. Male silniczki mają tylko robic wyniki na papierze, by emisja się zgadzała. W rzeczywistości palą jak smok w stosunku do pojemnosci i mocy. Nie wiem, nie jestem ekspertem, ale co za różnica czy taką samą ilość paliwa, na tym samym dystansie spali silnik 1,0 czy 1,6? moim zdaniem to nie do końca jest prawda. Mały silniczek spali nawet więcej niż duży tylko w przypadku jak będziesz z niego próbował wydusić podobną dynamikę. Przy spokojnej jeździe, przy staniu w korkach zawsze litrowy silnik spali mniej niż 1.6 a 3 cylindry spalą mniej niż 4. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wlad Napisano 27 Marca Udostępnij Napisano 27 Marca (edytowane) 16 minut temu, wladmar napisał(a): Hybrydy Toyoty. Cross, RAV4. Ale tylko w lecie-w zimie start ogrzewania =start silnika. Edytowane 27 Marca przez wlad Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 27 Marca Udostępnij Napisano 27 Marca 7 minut temu, wlad napisał(a): Ale tylko w lecie-w zimie start ogrzewania =start silnika. A po co masz grzać, można jeździć w czapce jak w elektryku 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 27 Marca Udostępnij Napisano 27 Marca 38 minut temu, kravitz napisał(a): Diesel => telepanie, smród spalin, cuchnące ręce, adblue Kiedyś tez tak uważałem, ale teraz tego nie doswiadczam. Fakt, ze na zewnatrz klekocze, ale we wnętrzu nie słychać, kwestia jakie to auto. Dla przykladu jechalem z tyłu Laguną 3 w dizlu i tam myślałem, ze jie wyrobie tego klekotu. W markach premium do nie jest jakos odczuwalne. Tankujac zakladam rekawiczki foliowe, więc łapy nie walą ropą, spaliny nie śmierdzą, adblu raz na jakis czas nie problem zatankować. Nie widzę zadnej uciążliwości z dizlem. W moim odczuciu na miasto idealny jest EV, ale to większości jeszcze sie nie spina ekonomicznie i logistycznie. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 27 Marca Udostępnij Napisano 27 Marca 35 minut temu, maro_t napisał(a): moim zdaniem to nie do końca jest prawda. Mały silniczek spali nawet więcej niż duży tylko w przypadku jak będziesz z niego próbował wydusić podobną dynamikę. Przy spokojnej jeździe, przy staniu w korkach zawsze litrowy silnik spali mniej niż 1.6 a 3 cylindry spalą mniej niż 4. No na przykladzie Clio mam odmienne doświadczenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 27 Marca Udostępnij Napisano 27 Marca 2 godziny temu, kravitz napisał(a): Z podróżami po autostradach i LPG mam niestety złe doświadczenia. W weekendy wakacyjne lub na ferie zimowe, na austostradach do dystrybutora z LPG zawsze jest dłuuuga kolejka. Obojętnie czy to PL czy zagramanica. Koniec końców przerwa na tankowanie jest długa i bym spokojnie porównał do ładowania elektryka. Serio. Bo w takich sytuacjach jedzie się dalej na pb. Nie zbiedniejemy a na wakaje nie jeździmy 4 razy w miesiącu 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 27 Marca Udostępnij Napisano 27 Marca 3 minuty temu, Danielpoz. napisał(a): Bo w takich sytuacjach jedzie się dalej na pb. Nie zbiedniejemy a na wakaje nie jeździmy 4 razy w miesiącu Jest pewna grupa ludzi, ktora wbrew fundamentalnej logice zrobi wszystko, zeby koniecznie "zaoszczedzic" pare groszy. To sie raczej nadaje do leczenia, ale beda stali w kolejce bo nie po to maja LPG, zeby przeplacac 4 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 27 Marca Udostępnij Napisano 27 Marca 52 minuty temu, wladmar napisał(a): A po co masz grzać, można jeździć w czapce jak w elektryku Nie wiem czy w elektryku. Dzisiaj mocno grzało słońce a pan z tyłu w starym Seacie TDI jechał w czapce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wladmar Napisano 27 Marca Udostępnij Napisano 27 Marca 31 minut temu, marcindzieg napisał(a): Nie wiem czy w elektryku. Dzisiaj mocno grzało słońce a pan z tyłu w starym Seacie TDI jechał w czapce Seat - hiszpańska precyzja, niemiecki temperament 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 27 Marca Udostępnij Napisano 27 Marca 2 godziny temu, Rado_ napisał(a): moim odczuciu na miasto idealny jest EV, ale to większości jeszcze sie nie spina ekonomicznie i logistycznie moim zdaniem LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 27 Marca Udostępnij Napisano 27 Marca 2 godziny temu, Maciej__ napisał(a): Jest pewna grupa ludzi, ktora wbrew fundamentalnej logice zrobi wszystko, zeby koniecznie "zaoszczedzic" pare groszy. To sie raczej nadaje do leczenia, ale beda stali w kolejce bo nie po to maja LPG, zeby przeplacac wystarczyło odzałowąc 100zł na wiekszy zbiornik LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 27 Marca Udostępnij Napisano 27 Marca 3 godziny temu, wlad napisał(a): Ale tylko w lecie-w zimie start ogrzewania =start silnika. Tak, ale ten silnik produkuje prąd który wykorzystasz np ruszając ze skrzyżowania więc jakiś tam plus jest zresztą zaraz spaliniaków nie będzie, toyota już nie ofertue rav4 z samą benzyną, kilka lat temu umarł diesel reszta idzie podobną drogą, jakiś podstawowy model z małą/słabą benzyną, a jak chcesz więcej to HEV ew MHEV dustera wykastrowali diesla i mocniejszą turbo benzynę, zostało 130KM MHEV i 140HEV co ciekawe za 10KM i hybrydę trzeba dopłacić 16tyś (w tej cenie jest oczywiście też automat) różnica w spalaniu nie zwróci się po 150kkm (zakładając że spali 2L mniej, 13zł/100km) ew jak wejdzie ten 150KM, ciekawe jaka będzie cena, ale tam LPG wrzucamy i jeździ najtaniej Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mmaciejosss Napisano 27 Marca Udostępnij Napisano 27 Marca 3 godziny temu, maro_t napisał(a): moim zdaniem to nie do końca jest prawda. Mały silniczek spali nawet więcej niż duży tylko w przypadku jak będziesz z niego próbował wydusić podobną dynamikę. Przy spokojnej jeździe, przy staniu w korkach zawsze litrowy silnik spali mniej niż 1.6 a 3 cylindry spalą mniej niż 4. oczywiście to tylko mało miarodajny test : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 27 Marca Udostępnij Napisano 27 Marca Godzinę temu, deszczowyRoman napisał(a): moim zdaniem LPG Chodzi mi o spaliny i hałas. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 27 Marca Udostępnij Napisano 27 Marca Godzinę temu, deszczowyRoman napisał(a): wystarczyło odzałowąc 100zł na wiekszy zbiornik LPG Tak, szczegolnie w przypadku fabrycznego LPG, jakie jest w Dusterze... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Citric Napisano 27 Marca Udostępnij Napisano 27 Marca (edytowane) 4 godziny temu, Maciej__ napisał(a): Jest pewna grupa ludzi, ktora wbrew fundamentalnej logice zrobi wszystko, zeby koniecznie "zaoszczedzic" pare groszy. To sie raczej nadaje do leczenia, ale beda stali w kolejce bo nie po to maja LPG, zeby przeplacac Do leczenia nadają się Ci którzy stoją w kolejkach do zatankowania LPG nie mając LPG. Jeszcze mi się nie zdarzyło stać w dłuższej kolejce po LPG niż po PB. Na gazie przejeździłem 9 lat, a na benzynie 4 lata. Obie wersje przetestowane zagranicą. Zazwyczaj to właśnie do LPG jest mniejsza kolejka, o ile jakaś jest bo jest mniej popularny gdzieś dalej od PL granicy. Edytowane 27 Marca przez Citric Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 27 Marca Udostępnij Napisano 27 Marca 3 minuty temu, Citric napisał(a): Zazwyczaj to właśnie do LPG jest mniejsza kolejka, o ile jakaś jest bo jest mniej popularny gdzieś dalej od PL granicy. Pierwsze stacje w CRO, potrafi być nawet kilkanaście aut w sezonie, a do noPB pusto Nie raz już ją omijałem, niestety wiąże się to z jazdą na noPB 50-70km Bo z przyczepą robię 250-280km, co pozwala przeskoczyć Węgry, ale zaraz po wjeździe do Cro kończy się LPG Czasem warto zjechać z autostrady zatankować taniej i bez kolejki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Citric Napisano 27 Marca Udostępnij Napisano 27 Marca 1 minutę temu, Koonrad napisał(a): Pierwsze stacje w CRO, potrafi być nawet kilkanaście aut w sezonie, a do noPB pusto Nie raz już ją omijałem, niestety wiąże się to z jazdą na noPB 50-70km Bo z przyczepą robię 250-280km, co pozwala przeskoczyć Węgry, ale zaraz po wjeździe do Cro kończy się LPG Czasem warto zjechać z autostrady zatankować taniej i bez kolejki Czy to na benzynie czy na LPG staram się nie tankować na autostradach dla zasady. Zdzierstwo nigdy nie może być nagradzane. 5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 27 Marca Udostępnij Napisano 27 Marca 2 godziny temu, Rado_ napisał(a): Chodzi mi o spaliny i hałas. a co ze spalinami? na LPG spaliny sa czystsze, Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
deszczowyRoman Napisano 27 Marca Udostępnij Napisano 27 Marca 2 godziny temu, Maciej__ napisał(a): Tak, szczegolnie w przypadku fabrycznego LPG, jakie jest w Dusterze... ja nie brałem fabrycznej instaalcji , tylko sobie założyłem jaka chciałem i zbiornik zamiast 40 L jest 60L 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rado_ Napisano 27 Marca Udostępnij Napisano 27 Marca 2 minuty temu, deszczowyRoman napisał(a): a co ze spalinami? na LPG spaliny sa czystsze, No to tak jak byc trochę w ciąży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kravitz Napisano 27 Marca Udostępnij Napisano 27 Marca 2 godziny temu, mmaciejosss napisał(a): oczywiście to tylko mało miarodajny test : Dziwnie skrzynia biegów w tej Fabii 1.0 zestopniowana. W Golfie 1.0 przy 140kmh bym miał mniej wiecej 2800obr/min. Oszacowalem obroty, bo pamietam ze przy 100 było 2000obr/min Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Danielpoz. Napisano 27 Marca Udostępnij Napisano 27 Marca 5 godzin temu, deszczowyRoman napisał(a): wystarczyło odzałowąc 100zł na wiekszy zbiornik LPG 103l nie było większego. Ty jaki masz? 200? Bo chyba nie byłeś dziadem i skąpcem i nie zamontowałeś jakiś śmiesznych 80l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcin_szary Napisano 16 Kwietnia Udostępnij Napisano 16 Kwietnia W dniu 27.03.2024 o 14:00, kravitz napisał(a): Możesz kontynuować, tylko drożej. Na nastepnej stacji będzie dokładnie ta sama sytuacja i na nastepnej też. Ech czarnowidztwo, zdarza się na stacjach przed AT i HU, czyli w SK i CZ, ale można zatankować nie na ostatniej stacji przed granicą, tylko 30-50km wcześniej. Gorzej jest z niedzielą i w nocy na nieautostradowych stacjach, w niektórych krajach. Grunt to zatankowana w Polsce benzyna, która przeważnie jest dużo tańsza niż za granicą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 11 godzin temu Udostępnij Napisano 11 godzin temu Pojawiaja sie pierwsze filmy z jazd testowych nowym Dusterem. Trzeba przyznac, ze naprawde niezle to wyglada i zapowiada sie kolejny sukces sprzedazowy Dacki. Gosc wspomina, ze w porzedniej generacji 70% sprzedazy w PL, to najwyzsze wersje wyposazenia. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bielaPL Napisano 3 godziny temu Udostępnij Napisano 3 godziny temu Pojawiaja sie pierwsze filmy z jazd testowych nowym Dusterem. Trzeba przyznac, ze naprawde niezle to wyglada i zapowiada sie kolejny sukces sprzedazowy Dacki. Gosc wspomina, ze w porzedniej generacji 70% sprzedazy w PL, to najwyzsze wersje wyposazenia. Najwyższe wersję kosztowały swego czasu po 70k... Wysłane z mojego CPH2021 przy użyciu Tapatalka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 3 godziny temu Udostępnij Napisano 3 godziny temu 6 minut temu, bielaPL napisał(a): Najwyższe wersję kosztowały swego czasu po 70k... Tyle ich wtedy kupili, zeby starczylo na 70% sprzedazy i to drugiej generacji? Bo to chyba z 10 lat temu musialo byc Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.