Skocz do zawartości

Czajniki atakuja - czyli auta Made in China osiagnely 15% rynku w 2023.


OZI

Rekomendowane odpowiedzi

4 minuty temu, Ryb napisał(a):

 

To ja poczekam aż chiński konkurent zaoferuje TAKĄ SAMĄ JAKOŚĆ jak BMW za połowę ceny. W sposób inny niż dopłata rządu chińskiego w celu wykończenia BMW i dyktowania za jakiś czas cen. Poczekam też jak długo będzie to oferować i co zrobi gdy skopiowany model już się opatrzy i warto byłoby sfinansować własne R&D, bo BMW już nie ma i nie ma od kogo tanio skopiować kolejnego.

:palacz:

Ale kogo interesuje BMW i jego chinskie odpowiedniki?

5% populacji?

95 procent czeka aby UE sie opamietala i zaczela promowac auta typu Swift zamiast macior typu Q8.

Na sasiednim kaciku kolega zadowolony ze jego nowy MB pali tylko 11-12 litrow :hehe:.I takie 2,5 tonowe auta sa w/g UE  przyjazne dla srodowiska -co za zjeb wymyslil taka polityke klimatyczna:facepalm:

  • Lubię to 5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, wlad napisał(a):

Na sasiednim kaciku kolega zadowolony ze jego nowy MB pali tylko 11-12 litrow :hehe:.I takie 2,5 tonowe auta sa w/g UE  przyjazne dla srodowiska -co za zjeb wymyslil taka polityke klimatyczna:facepalm:

Ja też się zastanawiam co brali twórcy tego typu potworków ;]

Miałem Matiza. I to naprawdę było fajne auto. W miarę pojemne, 13'', tanie jak barszcz opony. Gdyby się tylko tak nie psuł to nie było się do czego przyczepić.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, marcindzieg napisał(a):

Ale Subaru naprawi każdy, ogarnięty mechanik. A na dowolną część poczekasz maks 3 tygodnie.

 

A jak będzie z MG zobaczymy. Ale nie sądzę, by ogarnięty mechanik miał z tym problem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, Maciej__ napisał(a):

 

Tylko, ze to jest utopia... Jakosc nigdy pewnie nie bedzie taka sama.

To jest bardziej kwestia wyboru, ile jestes sklonny doplacic za to, zeby jezdzic BMW i jak duza bedzie roznica w jakosci.

Przeciez cena to już iluzja.  To samo auto ma różne ceny w zależności od rynku .

 

Jezeli ue nie wprowadzi jakiś ekstremalnych ceł to Chińczyk będzie miał tą samą jakość z niższą ceną. 

 

Zresztą co to dzisiaj jakość? Fotel z ekoskory  ,kierownica i tablet .. to już  nie te czasy aby  czuć  było znaczącą różnice w jakości. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

33 minuty temu, Ryb napisał(a):

 

To ja poczekam aż chiński konkurent zaoferuje TAKĄ SAMĄ JAKOŚĆ jak BMW za połowę ceny. W sposób inny niż dopłata rządu chińskiego w celu wykończenia BMW i dyktowania za jakiś czas cen. Poczekam też jak długo będzie to oferować i co zrobi gdy skopiowany model już się opatrzy i warto byłoby sfinansować własne R&D, bo BMW już nie ma i nie ma od kogo tanio skopiować kolejnego.

:palacz:

Chyba dawno w nowym bmw nie siedziałeś.  Jakość nowych modeli to śmiech na sali . Np w starej f30 mam prawdziwą skórę z krowy wypasanej na alpejskim  zboczu góry.   Znów dzisiaj  bmw z taką skórą 😁

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

57 minut temu, wladmar napisał(a):

 

Może mają, może nie mają. Jednak dają 7 gwarancji w przeciwieństwie do 2.

 

Kia też dawała swego czasu 7 lat gwarancji, która okazywała się gwarancją wyłącznie na kilka elementów. Ja nie twierdzę, że tak będzie w przypadku Chińczyków ale Seres pokazuje, że może nie mieć jej kto realizować.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Ryb napisał(a):

 

Kia też dawała swego czasu 7 lat gwarancji, która okazywała się gwarancją wyłącznie na kilka elementów. Ja nie twierdzę, że tak będzie w przypadku Chińczyków ale Seres pokazuje, że może nie mieć jej kto realizować.

 

 

Póki co wiele wskazuje na to, że Seres a MG to różne przypadki i analogie sa nietrafione. MG naprawdę ładnie się rozwija i sprzedaż już ma nieporównywalnie większą od Seresa. Zobaczymy. Ja trzymam kciuki żeby im się udało, bo dzięki temu jest szansa, że może japończyki u nas nieco potanieją. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

53 minuty temu, wladmar napisał(a):

 

Eee, masz na myśli macalność plastików czy trwałość?

 

Nie sądzę żeby chińskie wynalazki się choć w połowie tak prowadziły. A bezpośrednie porównanie Hongqui i BMW 7 miażdży tego pierwszego bez jakichkolwiek wątpliwości.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

9 minut temu, Ryb napisał(a):

 

Nie sądzę żeby chińskie wynalazki się choć w połowie tak prowadziły. A bezpośrednie porównanie Hongqui i BMW 7 miażdży tego pierwszego bez jakichkolwiek wątpliwości.

 

 

Prowadzenie BMW tak, to mistrzostwo. Ale tu raczej mówimy o autach za 100 kzł i nie sądzę, by MG prowadziło się gorzej od Dacii. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 minut temu, wladmar napisał(a):

 

Prowadzenie BMW tak, to mistrzostwo. Ale tu raczej mówimy o autach za 100 kzł i nie sądzę, by MG prowadziło się gorzej od Dacii. 

Tylko ze nikogo kto kupuje Dacie czy MG nie interesuje prowadzenie.Tylko cena i ew.wyposazenie za nia dostepne.No i oczywiscie koszt leasingu.

Nie ma co interpolowac ludzi z forow jak AK bo to jest tylko promil prawdziwych nabywcow-a ci chca tylko korzystac z urzadzenia.Maja w pompie jakies prowadzenie czy inne bzdury ktore nie sa im do niczego potrzebne.To tylko na AK ludzie robia tripy po kilka tys km-zwykly europejczyk ma tripy do fabryki i z powrotem.

Edytowane przez wlad
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

14 minut temu, wlad napisał(a):

Tylko ze nikogo kto kupuje Dacie czy MG nie interesuje prowadzenie.Tylko cena i ew.wyposazenie za nia dostepne.No i oczywiscie koszt leasingu.

Nie ma co interpolowac ludzi z forow jak AK bo to jest tylko promil prawdziwych nabywcow-a ci chca tylko korzystac z urzadzenia.Maja w pompie jakies prowadzenie czy inne bzdury ktore nie sa im do niczego potrzebne.To tylko na AK ludzie robia tripy po kilka tys km-zwykly europejczyk ma tripy do fabryki i z powrotem.

 

I podejrzewam, że typowy nabywca w UK ma absolutnie gdzieś czy auto jest zrobione w Rumunii, Chinach czy Meksyku. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, wlad napisał(a):

Ale kogo interesuje BMW i jego chinskie odpowiedniki?

5% populacji?

 

Kolegę @Marcin79 interesuje, więc jemu odpowiadałem.

:ok:

 

 

Godzinę temu, wlad napisał(a):

95 procent czeka aby UE sie opamietala i zaczela promowac auta typu Swift zamiast macior typu Q8.

Na sasiednim kaciku kolega zadowolony ze jego nowy MB pali tylko 11-12 litrow :hehe:.I takie 2,5 tonowe auta sa w/g UE  przyjazne dla srodowiska -co za zjeb wymyslil taka polityke klimatyczna:facepalm:

 

No ale ja nie myślę, że on kupił Mercedesa GLE żeby być ekologicznym. 

:nie_wiem:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, marcindzieg napisał(a):

Ja też się zastanawiam co brali twórcy tego typu potworków ;]

 

Ja to rozumiem. To nie ma być konkurencja dla klasy A lecz alternatywa dla V8 pod maską kotłującego 20 litrów, adresowana do klienta, który i tak kupiłby GLE.

:ok:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Marcin79 napisał(a):

Przeciez cena to już iluzja.  To samo auto ma różne ceny w zależności od rynku .

 

Jezeli ue nie wprowadzi jakiś ekstremalnych ceł to Chińczyk będzie miał tą samą jakość z niższą ceną. 

 

Zresztą co to dzisiaj jakość? Fotel z ekoskory  ,kierownica i tablet .. to już  nie te czasy aby  czuć  było znaczącą różnice w jakości. 

 

Wsiądź do BMW 7 i do Hongqui a zrozumiesz co znaczy jakość. Dodatkowo możesz też porównać prowadzenie.

:ok:

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Godzinę temu, Marcin79 napisał(a):

Chyba dawno w nowym bmw nie siedziałeś.  Jakość nowych modeli to śmiech na sali . Np w starej f30 mam prawdziwą skórę z krowy wypasanej na alpejskim  zboczu góry.   Znów dzisiaj  bmw z taką skórą 😁

 

Nie wiem, ostatnio siedziałem w nowym BMW dwa lata temu. U mnie są fotele z angielskich krów szlachetnej krwi, pijących o piątej herbatkę i popędzanych na pastwisko pędzelkiem do makijażu, żeby się czasem nie podrapały.

;]

 

Edytowane przez Ryb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

44 minuty temu, wladmar napisał(a):

 

Prowadzenie BMW tak, to mistrzostwo. Ale tu raczej mówimy o autach za 100 kzł i nie sądzę, by MG prowadziło się gorzej od Dacii. 

 

To nie ja zacząłem z tym BMW. Co do Dacii to się zgadzam.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

26 minut temu, wlad napisał(a):

Tylko ze nikogo kto kupuje Dacie czy MG nie interesuje prowadzenie.Tylko cena i ew.wyposazenie za nia dostepne.No i oczywiscie koszt leasingu.

Nie ma co interpolowac ludzi z forow jak AK bo to jest tylko promil prawdziwych nabywcow-a ci chca tylko korzystac z urzadzenia.Maja w pompie jakies prowadzenie czy inne bzdury ktore nie sa im do niczego potrzebne.To tylko na AK ludzie robia tripy po kilka tys km-zwykly europejczyk ma tripy do fabryki i z powrotem.

 

No ale MG zaprezentowało roadstera i on powinien się prowadzić jak roadster. I to już nie celuje w ligę Dacii. A taki Hongqui nigdy nie celował, oni chcą walczyć w klasie premium.

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

56 minut temu, Ryb napisał(a):

 

Kolegę @Marcin79 interesuje, więc jemu odpowiadałem.

:ok:

 

 

 

No ale ja nie myślę, że on kupił Mercedesa GLE żeby być ekologicznym. 

:nie_wiem:

 

 

Przeciez nigdzie tak nie napisalem ani tym bardziej nie pomyslalem.

Chodzi o to ze UE przez swoje utopijne przepisy powoduje ze takie auto jest bardziej promowane -casus pluginow w firmach angielskich ktore nigdy nie byly ladowane z gniazdka.

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Kia też dawała swego czasu 7 lat gwarancji, która okazywała się gwarancją wyłącznie na kilka elementów. Ja nie twierdzę, że tak będzie w przypadku Chińczyków ale Seres pokazuje, że może nie mieć jej kto realizować.
 

Zalezy gdzie, jesli dobrze pamietam, bylo najpierw 5 od zderzaka do zderzaka..

Dzis masz standarwowo 5 lat, nawet EU marki, 5 bez limitu km od zderzaka do zderzaka to minimalny standard…

Mitsubishi daje 10 jesli service u dealera…
5fca35721cd4a6435f57a6e04d9cbb61.jpg


Sent from my iPad using Tapatalk
  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

30 minut temu, wlad napisał(a):

Przeciez nigdzie tak nie napisalem ani tym bardziej nie pomyslalem.

Chodzi o to ze UE przez swoje utopijne przepisy powoduje ze takie auto jest bardziej promowane -casus pluginow w firmach angielskich ktore nigdy nie byly ladowane z gniazdka.

 

Ale ono jest promowane zamiast takiego samego auta z V8 pod maską, więc tu jest ten postęp.

:ok:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 minut temu, Marcin79 napisał(a):

Zakładając ze jeżdżę do marchewki to mam to w 4d jeżeli w kieszeni zostanie mi 150 tys. 🤣

 

I nie wstyd by Ci było przed sąsiadami? Wygląda na to, że mentalnie nie jesteś klientem BMW.

;l

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
No ale pojechałbyś Tankiem w busz zamiast Prado? I kto Ci go naprawi jak urwiesz koło? Ja się do tego przekonam dopiero gdy terroryści w Afryce zaczną używać GWM Cannonów zamiast Hiluxów do montowania karabinów maszynowych i napadania nimi na wioski.
;]

Chyba sie nie myle (sprrawdze) ale GWM bedzie mial wiecej dealerow regionalnych niz Nissan.

To byl plan expansji, czyli zanim do cywilizacji przypelzi, to otwierali dealrow na wsi.

Farmerzy sprawdzili auta, i potem przypelzy do stolic stanowych.

Ergo, , nie boje sie, bo GMW bedzie mialo dostep czesci lepszy niz Nissan…

Z reszta przyznam sie, jest (byl 31/mar) koniec roku finasowego, bylem kupic nowe taczki do roboty, poszlem na Made in China -Tank 300, problemem okazalo sie nie auto, ale akcecsoria, a dokladnie kiedy lokalny dealer ARB moze zalozyc bullbar, sprezyny, szuflady, LEDs, lodowke, etc… - 6 tygodni czekania, bo sa zawaleni, czyli juz w nowym.. roku podatkowym…

Probowalismy roznych sposobow, bo auto z placu u dealera, ale nie wyszlo…


6eb216cc490c9129908fd908209478eb.jpg

Wraz z cenami nowego Land Cruiser Prado, czyli mowimy o odpowiedniku Skoda Octavia w EU warunkach, podejrzewam, ze GMW dostanie paru klientow… Bazowa cena ma wg dealera $75k, zeby na ulice wyjechac, czyli jakies $70k za auto bez ubezpieczen, pierwszej rejestracji etc… Porownujac wyposazenie, mowi sie o $100k za LC w wersji ze wszystkim.

Czyli tak… czesc klientow przejdzie na Lexus GX, jak wydajesz $100k to $110k nie robi roznicy, a ci co maja wydac $70k na wersje z winylem na podlodze, jak ja - to pojda w GMW …. Za $60k


Sent from my iPad using Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, OZI napisał(a):


Chyba sie nie myle (sprrawdze) ale GWM bedzie mial wiecej dealerow regionalnych niz Nissan.

To byl plan expansji, czyli zanim do cywilizacji przypelzi, to otwierali dealrow na wsi.

Farmerzy sprawdzili auta, i potem przypelzy do stolic stanowych.

Ergo, , nie boje sie, bo GMW bedzie mialo dostep czesci lepszy niz Nissan… emoji2.png

Z reszta przyznam sie, jest (byl 31/mar) koniec roku finasowego, bylem kupic nowe taczki do roboty, poszlem na Made in China emoji630.png -Tank 300, problemem okazalo sie nie auto, ale akcecsoria, a dokladnie kiedy lokalny dealer ARB moze zalozyc bullbar, sprezyny, szuflady, LEDs, lodowke, etc… - 6 tygodni czekania, bo sa zawaleni, czyli juz w nowym.. roku podatkowym…

Probowalismy roznych sposobow, bo auto z placu u dealera, ale nie wyszlo…

 

 

 

Dobra, ale ja nie o tym. Jak urwiesz w buszu koło od Hiluxa to jest szansa, że na placu za pierwszą lepszą napotkaną stacją benzynową rdzewieje jakiś stary Hilux i można z niego coś dopasować, bo nic się nie zmieniło od lat. Nie bez powodu chyba u Ciebie taką popularnością cieszy się wciąż seria 70?

 

 

2024-Toyota-LandCruiser-70-Series-Ute-Re

 

 

1 minutę temu, OZI napisał(a):

Wraz z cenami nowego Land Cruiser Prado, czyli mowimy o odpowiedniku Skoda Octavia w EU warunkach, podejrzewam, ze GMW dostanie paru klientow… Bazowa cena ma wg dealera $75k, zeby na ulice wyjechac, czyli jakies $70k za auto bez ubezpieczen, pierwszej rejestracji etc… Porownujac wyposazenie, mowi sie o $100k za LC w wersji ze wszystkim.

Czyli tak… czesc klientow przejdzie na Lexus GX, jak wydajesz $100k to $110k nie robi roznicy, a ci co maja wydac $70k na wersje z winylem na podlodze, jak ja - to pojda w GMW …. Za $60k

 

U nas taki LC kosztuje 400k więc jest cenowo daleko w klasie premium. A ponieważ jest dramatycznie gorszy od aut klasy premium to kupią go tylko entuzjaści. A tych nie będzie interesował jakiś Tank. Zresztą w pierwszy dzień zbierania zamówień zebrano ich w Polsce kilkaset, złożonych zupełnie w ciemno.

 

 

 

 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

6 godzin temu, maro_t napisał(a):

 

Że obecnie Chińczycy to są "ci źli". Przecież jakby wykończyli europejski przemysł i stalibyśmy się biedni i bezrobotni to nie będziemy kupować ich samochodów. ;]

Ja nie ufam komunistom. 

Zresztą na wielu polach próbują zawłaszczyć daną gałąź i czasem im się udaje a czasem nie.

Np chcieli przejąć większość przewozów kontenerowych na świecie ale (na szczęście) im się nie udało. Przejęli za to bardzo dużo infrastruktury portowej na świecie.

Nie muszę chyba dodawać jak newralgiczna to jest gałąź gospodarki.

Pamiętam jak kilka lat temu był ogromny problem z pustymi kontenerami na Dalekim Wschodzie. Nie było w co ładować towaru i czas transportu (i cena) znacząco rosły.

Ktoś powie, że rozwiązanie jest proste - wyprodukować nowe kontenery i dostarczyć tam, gdzie są potrzebne. I będzie miał rację.

Tylko jest mały szkopuł - ok. 90% produkcji kontenerów morskich to Chiny. Dlaczego więc nie wyprodukowali więcej kontenerów, żeby zarobić więcej?

Także dla czerwonego pieniądz jest tylko środkiem do celu a komuniści w Chinach mają ambicję, żeby trzymać "za ryj" resztę świata.

Dlatego im nie ufam i podejrzewam, że jeśli Europa się na czas nie ogarnie, to będzie w kieszeni u Chińczyków.

Edytowane przez ochkarol
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godziny temu, Ryb napisał(a):

 

To ja poczekam aż chiński konkurent zaoferuje TAKĄ SAMĄ JAKOŚĆ jak BMW za połowę ceny. W sposób inny niż dopłata rządu chińskiego w celu wykończenia BMW i dyktowania za jakiś czas cen. Poczekam też jak długo będzie to oferować i co zrobi gdy skopiowany model już się opatrzy i warto byłoby sfinansować własne R&D, bo BMW już nie ma i nie ma od kogo tanio skopiować kolejnego.

:palacz:

 

Ja licze, ze chociaz designu nie beda kopiowac od BMW 

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
U nas taki LC kosztuje 400k więc jest cenowo daleko w klasie premium. A ponieważ jest dramatycznie gorszy od aut klasy premium to kupią go tylko entuzjaści. A tych nie będzie interesował jakiś Tank. Zresztą w pierwszy dzień zbierania zamówień zebrano ich w Polsce kilkaset, złożonych zupełnie w ciemno.
 
 
 
 
Zgadzam sie z tym wszystkim...

Ale... ale... ale

Ale, tez zauwazam od paru lat, obecnym klepaczom sie poy... po Covid. Np ta moja (ex) fanboyowaToyota - odczuwalna, dotykalna jakosc sie pogarsza, (a ceny rosna) Np jak porownam mojego FJ - jakby nie bylo konstrukcja 2006 roku vs moj ex juz 2020 GR Yaris, to Yaris byl papier... no dobra, lepsza tektura...

Czyli, nie tylko ja, ale I coraz wiekszy % ogol dochodzi do wniosku, ze jak placisz za tekture, to po co placic 2x wiecej, jak tektura ta sama.

Mam w rodzinie pierwszego Czajnika, siostra zony kupila sobie Czeeery Omoda 5 - cale $32k zielonych dolcow sugerowanej ceny detalicznej, zeby na ulice wyjechac. Urwal chyna jeszcze 6 czy 5% z ceny, (gotowka), czyli $30k...

315a19f8952be68330605255250d608c.jpg

A Zaczeli, tak Lexus LBX - (uwierz mi stac ich) wyszlo $60k im chyba za wersje bieda. potem poszli Toyota, VeeDud, Mazda, Kia ... Chery, Haval,

942a2d154b1fe07e17f05577566dbf8d.jpg

Stanelo na Tiguan vs Chery...

Kupili Chery - , to, ze sie zdziwilem, to malo powiedziane... (bo jak widze expansje GWM czy Haval to wg mnie Czery jeszcze jest w moich warunkach beta testerem....

Na moje pytanie 'Y,?!! F..en Y?', moj BIL powiedzial mi tak..

'Czery jest takim samym jak Tiguan, ten sam dealer, - stawiam piwo, ze oba auta sa , I po 5-6 latach beda te same klopoty... a takto wlozylem $25k do kieszeni, 7 lat gwarancji od zderzaka, do zderzaka, I wypierdzielimy po 6 latach... Jak narazie, obsluga klienta sie nie rozni od Ford ktorego pozbylismy sie, ba jest lepsza!, a $25k Ida na wakacje...

I tak lud zaczyna myslec, Chery czy, xiomi, co za roznica... masz wsparcie, to cie wali czy to Made in China czy nie.... a produkt jest ok.



Jak ich po prostu postrzegam, jak Excel ad 1988, lud sie smial, I co Hultaja wyroslo... a klient poczatkowy byl taki sam. - patrzaczy 3 x na kazdego dolara, zanim go wydal...

c92809e3932fb3f33918f3dce40ac724.jpg

I iceniam, ze w moich warunkach, sa (nie wszyscy) juz na takim poziomie, ze mozna kupic -

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, Ryb napisał(a):

 

Ale ono jest promowane zamiast takiego samego auta z V8 pod maską, więc tu jest ten postęp.

:ok:

Ale powiedz prosto z most-"Na tej wojnie bedzie  wiele waszych ofiar ale jestem gotow na takie poswiecenie."

Tak wiec nie-gdyby UE zalezalo w jakims ulamku na srodowisku to takie maciory bylyby metoda podatkowa wyeliminowane kosztem faktycznie ekonomicznych aut.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

31 minut temu, wlad napisał(a):

Ale powiedz prosto z most-"Na tej wojnie bedzie  wiele waszych ofiar ale jestem gotow na takie poswiecenie."

Tak wiec nie-gdyby UE zalezalo w jakims ulamku na srodowisku to takie maciory bylyby metoda podatkowa wyeliminowane kosztem faktycznie ekonomicznych aut.

 

 

Mylisz ekologię z komunizmem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, Ryb napisał(a):

 

Mylisz ekologię z komunizmem.

 

czyli jeszcze raz-"Biedaki walczcie o klimat-jestesmy na to poswiecenie gotowi":hehe:

2% najbogatszych ludzi emituje zanieczyszczen tyle co 66% pozostalej ludzkosci.

 

Edytowane przez wlad
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Marcin79 napisał(a):

Jakbym miał kupić elektryka do miasta za 300 tys np jakieś bmw a chiński konkurent  oferował by taką samą jakość tylko za połowę ceny to chyba bym musiał być bardzo bogatym człowiekiem aby wybrać bmw .

Ale takie cos nie nastąpi, wiec mozesz fantazjować😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pod względem jakosci to juz chyba chinczyki sa dalej, nie mowa o chinolsch najtanczych jak MG za 90 tys zl s te chinczyki tak.zwane premium.

Generalnie jakosc nowych aut premium z niemiec to raczej słabizna.

Wiem bo mam w pracy na codzien q5 ful opcja za 300k.

Brak prawdziwego aluminium w kabinie 

Brak obszycia deski skora, boczki drzwi slabizna, tunel środkowy to trardr plastiki, taka jakosc nissana.

Generalnie tragedia.

Widziałem chinskie auto i mialo duzo lepsze materiały.

Czekam na xiaomi w europie na filmikach wyglada jakosciowo petarda a 2,7 sec do 100 w aucie 5m to konkurencja np audi etron i bedzie raczej  tansze minim 2x bo taki efron z taka moca i wyposazeniem  to okolice  600 tys zl

 

 

 

 

 

 

 

Edytowane przez vanice
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 godziny temu, wlad napisał(a):

czyli jeszcze raz-"Biedaki walczcie o klimat-jestesmy na to poswiecenie gotowi":hehe:

2% najbogatszych ludzi emituje zanieczyszczen tyle co 66% pozostalej ludzkosci.

 

Myślę, że zmniejszenie spalania o pół litra na 100km we wszystkich VW Golfach przyniesie większe ograniczenie emisji niż wyeliminowanie z dróg wszystkich Mercedesów GLE.

 

 

 

PS. Pamiętaj, że do tych 2% Ty też się zaliczasz.

 

Edytowane przez Ryb
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, Ryb napisał(a):

 

Myślę, że zmniejszenie spalania o pół litra na 100km we wszystkich VW Golfach przyniesie większe ograniczenie emisji niż wyeliminowanie z dróg wszystkich Mercedesów GLE.

 

 

 

PS. Pamiętaj, że do tych 2% Ty też się zaliczasz.

 

Cytat

– Jeżeli mamy 8 miliardów ludzi na Ziemi, to wspomniany 1 proc. to ok. 80 mln osób. Raczej nie jest tak, że każda z nich ma swój prywatny odrzutowiec albo jacht. Natomiast na pewno nie jest również tak, że osoba ze średnim wynagrodzeniem w Polsce zalicza się do tego jednego procenta – mówi SmogLabowi dr Michał Pałasz z Instytutu Kultury Uniwersytetu Jagiellońskiego i Rady Klimatycznej UJ. – Raczej powinniśmy popatrzeć w kierunku potęg postkolonialnych, takich jak Wielka Brytania, czy też Niemcy, Francja albo Stany Zjednoczone – zwraca uwagę.

Chyba jednak nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wlad napisał(a):

Chyba jednak nie.

 

Jest duża różnica między tym 1% a 2%.

Pierwszy lepszy kalkulator:

 

https://www.givingwhatwecan.org/how-rich-am-i?income=95000&countryCode=POL&numAdults=1&numChildren=0

 

95000 rocznie to 7900 miesięcznie. I pyk, już jesteś w najbogatszych 2%.

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

11 godzin temu, marcindzieg napisał(a):

Cena. Japonia i Korea nigdy nie była jakoś specjalnie tania. Zapracowali jakością. Zresztą Korea to na początku Deawoo. A większość ma jednak pozytywne skojarzenia z tą marką. Choćby dlatego że produkowali w PL. A Japonia była synonimem jakości.

 

Chyba pierwszy byl Hyundai :hmm:

 

A pierwsze modele Kia np pride kosztowała tyle co Matiz i Seicento pod koniec lat 90, czyli gdzieś 24-26tys, a oferowała więcej miejsca i 5drzwi

I nikt jej prawie nie kupował ;)

Pamiętam że namawiałem mamę na to auto, ale nawet nie chciała oglądnąć i kupiła Matiza 

Oba auta gniły w oczach ;)

 

Kia Rio była jednym z najtańszych aut na rynku, nie wiem jak ws do Lanosa czy Sieny :hmm:

Generalnie kia długo nie mogła się przebić, dopiero cee'd był popularny, sportage czy carnival

 

W cenie astry g była Nubira, większa i lepiej wyposażona, Lanos był w cenie astry f classic, więc DU też było najtańsze i dawało coś więcej np 5drzwi Matiz 

 

Cee'd Igen był w cenie Octavii tour (czyli stary model 1gen), tu się już sam przymierzałem do kombi za ok 60tys

 

Więc Korea była długo najtańsza opcją, często dając więcej niż EU konkurencja :hmm:

Zresztą chyba do dziś są, Tucson/sportage jest tańszy od Tiguan czy rav4 ?

A sangyong ? - korando konkuruje z dusterem, wielki Torres jest w cenie midSUV (Tiguan) :hmm:

 

 

Z china jest podobnie, ale różnica jest większa, bo IMO stare marki odjechały

A oni dopiero wchodzą na rynek i muszą dać dobre ceny, zanim wypracują sobie jakąkolwiek reputację 

 

Kia sportage w dobrej wersji Black edition w 2021r kosztowała 120tys, czyli tyle ile dziś większy MG, a za najtańszą sportage 4x4 trzeba zapłacić 160tys

Rav4 2lata temu 150tys za comfort hev, dziś 180tys (samej benzyny już nie kupisz) 

Więc dlaczego ludzie mają nie iść po china, skoro nie daje się im wyboru :nie_wiem:

 

Edytowane przez Koonrad
  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, Koonrad napisał(a):

 Kia sportage w dobrej wersji Black edition w 2021r kosztowała 120tys, czyli tyle ile dziś większy MG, a za najtańszą sportage 4x4 trzeba zapłacić 160tys

Rav4 2lata temu 150tys za comfort hev, dziś 180tys (samej benzyny już nie kupisz) 

Więc dlaczego ludzie mają nie iść po china, skoro nie daje się im wyboru :nie_wiem:

 

 

Ludzie idą właśnie dlatego, że mają wybór. Zauważ, że Kia jest nadal tańsza od VW ale to już nie wystarczy - za drogo, więc idziemy po chińskie. A gdy za parę lat chińczyki trochę zdrożeją tak jak dziś Kia, a na rynku pojawią się jeszcze tańsze auta np. z Bangladeszu to też po nie pójdą i też będą twierdzić, że nie mają wyboru. 

 

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

5 minut temu, Ryb napisał(a):

 

Jest duża różnica między tym 1% a 2%.

Pierwszy lepszy kalkulator:

 

https://www.givingwhatwecan.org/how-rich-am-i?income=95000&countryCode=POL&numAdults=1&numChildren=0

 

95000 rocznie to 7900 miesięcznie. I pyk, już jesteś w najbogatszych 2%.

 

 

Ale ja mam dwoje dzieci -i juz wychodzi ze jestem w 8 % a nie w 2:hehe:

Tylko pamietaj-biedacy siedza cicho dopoki maja cos do stracenia.

Jak zabierzecie im wszystko to bedziecie musieli  zaczac  sie bac:palacz:

  • zszokowany 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

2 minuty temu, wlad napisał(a):

Ale ja mam dwoje dzieci -i juz wychodzi ze jestem w 8 % a nie w 2:hehe:

 

Masz też zapewne żonę, więc dochód pomnóż razy dwa.

Zresztą nie chodzi o to żeby się kłócić o procenty. Jeśli nie mieszkasz w chatce z trawy i nie trudnisz się uprawą ryżu tyko jeździsz autem po bogatej Europie to jesteś tak samo jak ja i każdy inny kto to czyta w top of the top światowych trucicieli i konsumentów bogactw naturalnych. Przesiadka z Mercedesa do Fiata nic tu nie zmieni, to tylko demagogia.

 

 

2 minuty temu, wlad napisał(a):

Tylko pamietaj-biedacy siedza cicho dopoki maja cos do stracenia.

Jak zabierzecie im wszystko to bedziecie musieli  zaczac  sie bac:palacz:

 

Nie mów w drugiej osobie, bo prawdziwi biedacy jeśli przyjdą, to przyjdą po Ciebie dokładnie tak samo. Dla nich my tu obecni się w ogóle między sobą nie różnimy, wszyscy jesteśmy krezusami, rabującymi i zatruwającymi ich swiat*.

 

 

 

 

 

 

* Co ciekawe, oni wcale nie chcą żebyśmy przestali czy żeby się cokolwiek zmieniło. Oni tylko chcą zająć nasze miejsce.

 

 

 

 

 

 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 minut temu, Ryb napisał(a):

 

Ludzie idą właśnie dlatego, że mają wybór. Zauważ, że Kia jest nadal tańsza od VW ale to już nie wystarczy - za drogo, więc idziemy po chińskie. A gdy za parę lat chińczyki trochę zdrożeją tak jak dziś Kia, a na rynku pojawią się jeszcze tańsze auta np. z Bangladeszu to też po nie pójdą i też będą twierdzić, że nie mają wyboru. 

 

Idziemy po Dacię i dziwne że tego nie widzą 

Potrzebuje auto 4x4, chciałbym Skodę, co proponują? Karoq w najwyższej wersji z 2.0tsi za prawie 200tys 😳

Nie możesz kupić 1.5 z manualem za powiedzmy 140tys (model startuje od 120)

Kiedyś duster był z 4x4 nawet w najtańszej wersji z czarnymi zderzakami i kosztował 50tys ;) (cennik startował od 39tys)

 

IMO producenci robią wszystko żeby auta były jak najdroższe i jak najlepiej wyposażone, a chyba nie każdy takie potrzebuje, co widać po sprzedaży daci 

 

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, Koonrad napisał(a):

 

Idziemy po Dacię i dziwne że tego nie widzą 

Potrzebuje auto 4x4, chciałbym Skodę, co proponują? Karoq w najwyższej wersji z 2.0tsi za prawie 200tys 😳

Nie możesz kupić 1.5 z manualem za powiedzmy 140tys (model startuje od 120)

Kiedyś duster był z 4x4 nawet w najtańszej wersji z czarnymi zderzakami i kosztował 50tys ;) (cennik startował od 39tys)

 

IMO producenci robią wszystko żeby auta były jak najdroższe i jak najlepiej wyposażone, a chyba nie każdy takie potrzebuje, co widać po sprzedaży daci 

 

Producenci są rozpieszczeni przez leasingi. mają głęboko gdzieś klientów indywidualnych. Przoduje w tym grupa vw i toyota.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

47 minut temu, vanice napisał(a):

Pod względem jakosci to juz chyba chinczyki sa dalej, nie mowa o chinolsch najtanczych jak MG za 90 tys zl s te chinczyki tak.zwane premium.

Generalnie jakosc nowych aut premium z niemiec to raczej słabizna.

Wiem bo mam w pracy na codzien q5 ful opcja za 300k.

Brak prawdziwego aluminium w kabinie 

Brak obszycia deski skora, boczki drzwi slabizna, tunel środkowy to trardr plastiki, taka jakosc nissana.

Generalnie tragedia.

Widziałem chinskie auto i mialo duzo lepsze materiały.

Czekam na xiaomi w europie na filmikach wyglada jakosciowo petarda a 2,7 sec do 100 w aucie 5m to konkurencja np audi etron i bedzie raczej  tansze minim 2x bo taki efron z taka moca i wyposazeniem  to okolice  600 tys zl

 

 

 

 

 

 

 

Za 300 to nie będzie full opcja, a dziwne z tym alu w roczniku 2017 było.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz, Koonrad napisał(a):

 

Idziemy po Dacię i dziwne że tego nie widzą 

Potrzebuje auto 4x4, chciałbym Skodę, co proponują? Karoq w najwyższej wersji z 2.0tsi za prawie 200tys 😳

Nie możesz kupić 1.5 z manualem za powiedzmy 140tys (model startuje od 120)

Kiedyś duster był z 4x4 nawet w najtańszej wersji z czarnymi zderzakami i kosztował 50tys ;) (cennik startował od 39tys)

 

IMO producenci robią wszystko żeby auta były jak najdroższe i jak najlepiej wyposażone, a chyba nie każdy takie potrzebuje, co widać po sprzedaży daci 

 

 

Dodaj automat i już nie pójdziesz do Dacii. Nie ma i już.

 

Niestety AT czy AWD to dodatki, które mocno podnoszą cenę, więc uznane zostały za luksusowe i oferowane są w droższych modelach/wersjach. 

Dacia jest tu wyjątkiem.

 

BTW, te MG mają AWD?

 

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3 minuty temu, Ryb napisał(a):

 

Dodaj automat i już nie pójdziesz do Dacii. Nie ma i już.

Ale ja nie chcę AT, a na pewno nie za 20tys ;)

 

3 minuty temu, Ryb napisał(a):

Niestety AT czy AWD to dodatki, które mocno podnoszą cenę, więc uznane zostały za luksusowe i oferowane są w droższych modelach/wersjach. 

Dacia jest tu wyjątkiem.

Ale tak nie było :hmm:

dla ludzi w górach 4wd bywa ważniejsze niż AC, podobnie jak u mnie w budowlance, może być klima manual, ale napęd musi być 

 

Suzuki dalej oferuje 4x4 w niższych modelach z MT 

 

3 minuty temu, Ryb napisał(a):

BTW, te MG mają AWD?

 

Nie wiem czy MG, ale inni zapowiadają 4wd w drugiej połowie roku 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 
Ludzie idą właśnie dlatego, że mają wybór. Zauważ, że Kia jest nadal tańsza od VW ale to już nie wystarczy - za drogo, więc idziemy po chińskie. A gdy za parę lat chińczyki trochę zdrożeją tak jak dziś Kia, a na rynku pojawią się jeszcze tańsze auta np. z Bangladeszu to też po nie pójdą i też będą twierdzić, że nie mają wyboru. 
 
 
 
Mahindra ma sie calkiem dobrze.

e2d40f90c531f4338553a6bae68cdb42.jpg

Generalnie nie polecam, (nie ze wzgeldow jakosciowych), ale klient jest mniej wiecej taki:

- 3,4,5 auto na farmie - znaczy masz dalej swojego LC...

- regionalna czesc spoleczenstwa, gdzie auto 🛺 to mus (I zadna ideologia go nie wyeliminuje), a budget jest maly.


- 5-6 ktores tam auto w firmie (malej) ktore mialo byc tanie, a SsangYong czy GMW jest za 'drogi'....

Czyli mamy sprzedaz na rynku rozwinietym.

8ca2196da9a5a19707dd129b572dca12.jpg

Teraz rynek nie rozwiniety, od auto proste, a jak masz traktor od Mahindra, to I auto kupisz. Znow klient jest.

Nie rekomenduje, bo:

- nie ma 'rozmachu Czajnika', czyli znam przypadek, ze to samo Scorpio jak na zdjeciach, po wypadku z kangurem, dealer mowi, ze 11 miesiecy na czesci czekania jest.

Sprawa glosna jak siedzisz w autach... czyli Czajnik w takim wypadku zaladowal by czesci na samalot I przywiozl za 3 dni (z takim negatywnym PR), a Maharadza ma w pupci...

Jak sprawa pojdzie, zobaczymy, bo ubezpieczenie vs dealer vs importer vs teraz prawnicy z organizacji konsumenta vs sedzia... jednym slowem shit show.

- wykonanie, chociaz juz nie reczne jak dawne (10 lat temu) Mahindra, jest gorsze, I to widocznie od Made in Czajnik.

- materialy uzyte - ditto.

275b3abdc2b7cb70c219e38ab18e60a9.jpg

c79aaf121c58aa16beab4ba774a52b94.jpg

Ale jest tez duzo 'za' silnik, jak jezdzi, co potrafi etc. , I sa na to klienci.

ee1437b2bb34ce0d0d3566a9634dd2ca.jpg

Mam dealera obok siebie, polaczony Hino/Isuzu/traktory sprzedaje, I wlasnie Mahindra/SsangYong.

I tak widze, jak przejezdzam, ze plac sie czysci, nie w tepie jak inne marki, ale widac jakich ruch... czyli to ktos kupuje..

98f9f400e48574bebadbff3341f7a515.jpg

I jak juz Czajniki stana na cztery lapki, I beda jadly czesc niemieckiego torta, to wtedy bede kibicowal jakims 'Rajan Motors' w imie zasady, wiecej wyboru I wieksza konkurencja jest dla klienta dobra 75908bae6dace0fbb6399a312b1d7788.jpg

Sent from my SM-S928B using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.