Skocz do zawartości

Zagadkowa Toyota


Rekomendowane odpowiedzi

Już pisałem tu kiedyś, że jeździłem Aurisem II 1.6 valvematic 132 KM i to auto ma w mojej ocenie tragiczną dynamikę. Zdarzyło się też pojechać Aurisem I z tym samym silnikiem i wrażenia podobne. Ktoś tu pisał, że nie jest źle i auto żwawo się rozpędza. Coś w tym jest.

Moja księgowa ma od nowości Yarisa 1.5 benzyna 112 KM 2017r, od razu po zakupie narzekała na niską moc. Auto regularnie odwiedzało ASO w pierwszych 3 latach i nigdy nic złego nie stwierdzili, obecny przebieg niecałe 40 kkm. Kilka dni temu jej syn kupił identycznego Yarisa z roku 2018, ten sam silnik, przebieg ponad 90 kkm, ale obecnie księgowa go ujeżdża i mówi, że to zupełnie inne auto pod względem dynamiki. Prosty test pod górę, na którą często wjeżdża wykazuje, że "nowy" Yaris na piątym biegu i niskich obrotach chce jeszcze przyspieszać, a "stary" Yaris na piątce sobie w ogóle nie radzi.

Silniki są wolnossące, co u diabła może w tym jednym być nie tak? Jedyne, co mi do głowy przychodzi, to przepustnica ograniczona softem, ale że tak od nowości nie otwiera się do końca?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, kaczorek79 napisał(a):

Już pisałem tu kiedyś, że jeździłem Aurisem II 1.6 valvematic 132 KM i to auto ma w mojej ocenie tragiczną dynamikę. Zdarzyło się też pojechać Aurisem I z tym samym silnikiem i wrażenia podobne. Ktoś tu pisał, że nie jest źle i auto żwawo się rozpędza. Coś w tym jest.

Moja księgowa ma od nowości Yarisa 1.5 benzyna 112 KM 2017r, od razu po zakupie narzekała na niską moc. Auto regularnie odwiedzało ASO w pierwszych 3 latach i nigdy nic złego nie stwierdzili, obecny przebieg niecałe 40 kkm. Kilka dni temu jej syn kupił identycznego Yarisa z roku 2018, ten sam silnik, przebieg ponad 90 kkm, ale obecnie księgowa go ujeżdża i mówi, że to zupełnie inne auto pod względem dynamiki. Prosty test pod górę, na którą często wjeżdża wykazuje, że "nowy" Yaris na piątym biegu i niskich obrotach chce jeszcze przyspieszać, a "stary" Yaris na piątce sobie w ogóle nie radzi.

Silniki są wolnossące, co u diabła może w tym jednym być nie tak? Jedyne, co mi do głowy przychodzi, to przepustnica ograniczona softem, ale że tak od nowości nie otwiera się do końca?

przełożenia skrzyni? Ta Toyka jest z czasów gdzie jeszcze emisje były nieistotne więc ograniczania bym chyba nie szukał.

Zobacz co piszą:  Żeby jednak jeździć wozem dynamicznie i podtrzymywać chęć do szybkiej reakcji na gaz, trzeba utrzymać silnik powyżej 3000 obr./min. To dlatego, ze maksymalna stajnia 132 koni oferowana jest dopiero przy 6400 obr./min, a najwyższy moment obrotowy 125 Nm, przy 4000 obr./min.

Te parametry mówią same za siebie 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 minutę temu, lucash napisał(a):

przełożenia skrzyni? Ta Toyka jest z czasów gdzie jeszcze emisje były nieistotne więc ograniczania bym chyba nie szukał.

Zobacz co piszą:  Żeby jednak jeździć wozem dynamicznie i podtrzymywać chęć do szybkiej reakcji na gaz, trzeba utrzymać silnik powyżej 3000 obr./min. To dlatego, ze maksymalna stajnia 132 koni oferowana jest dopiero przy 6400 obr./min, a najwyższy moment obrotowy 125 Nm, przy 4000 obr./min.

Te parametry mówią same za siebie 

Ale temat rozchodzi się o dwie identyczne Yariski 1.5 112 KM, z tą samą skrzynią z roczników 2017 i 2018. Nawet kolor ten sam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 minuty temu, kaczorek79 napisał(a):

Ale temat rozchodzi się o dwie identyczne Yariski 1.5 112 KM, z tą samą skrzynią z roczników 2017 i 2018. Nawet kolor ten sam.

Długo już jeździ tą drugą (dynamiczną)? Może chodzi o styl jazdy i mapy? 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 minut temu, janusz napisał(a):

Długo już jeździ tą drugą (dynamiczną)? Może chodzi o styl jazdy i mapy? 

Tydzień, może dwa. Pytanie, czy ta szybsza może aż tak bardzo mieć zmienioną adaptację ECU, wcześniej właścicielem od nowości był jakiś starszy pan. Inna sprawa, że ta słabsza Toyota jest od nowości w rękach tej samej kierowniczki i od nowości narzeka na słabą moc. Nawet odbyła się w między czasie stłuczka, bo auto nie zdążyło odjechać ze skrzyżowania przez to zmulenie.

11 minut temu, lucash napisał(a):

Ten słabszy Yaris ma poniżej 40 kkm i od zawsze taki muł. Błędów nie ma, filtry czyste, sam wymieniałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, kaczorek79 napisał(a):

Już pisałem tu kiedyś, że jeździłem Aurisem II 1.6 valvematic 132 KM i to auto ma w mojej ocenie tragiczną dynamikę. Zdarzyło się też pojechać Aurisem I z tym samym silnikiem i wrażenia podobne. Ktoś tu pisał, że nie jest źle i auto żwawo się rozpędza. Coś w tym jest.

Moja księgowa ma od nowości Yarisa 1.5 benzyna 112 KM 2017r, od razu po zakupie narzekała na niską moc. Auto regularnie odwiedzało ASO w pierwszych 3 latach i nigdy nic złego nie stwierdzili, obecny przebieg niecałe 40 kkm. Kilka dni temu jej syn kupił identycznego Yarisa z roku 2018, ten sam silnik, przebieg ponad 90 kkm, ale obecnie księgowa go ujeżdża i mówi, że to zupełnie inne auto pod względem dynamiki. Prosty test pod górę, na którą często wjeżdża wykazuje, że "nowy" Yaris na piątym biegu i niskich obrotach chce jeszcze przyspieszać, a "stary" Yaris na piątce sobie w ogóle nie radzi.

Silniki są wolnossące, co u diabła może w tym jednym być nie tak? Jedyne, co mi do głowy przychodzi, to przepustnica ograniczona softem, ale że tak od nowości nie otwiera się do końca?

Skoro mocniejszy jest syna to obstawiam "włoski tuning"

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, Jettison napisał(a):

Skoro mocniejszy jest syna to obstawiam "włoski tuning"

Nie. Syn pomimo prawka od kilku lat nie jeździł wcześniej w ogóle i do nowej Yariski się obecnie przymierza, dlatego to jego mama nią jeździ i mówi, że auto zapitala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja miałem "przyjemność" używać takiego yarisa 1.5 z 2020 lub 2021 - stara buda, od przebiegu 3kkm do 15kkm. Auto służbowe odebrane przez 20 latka jako nowe więc od nowości było dotarte na ostro ;) Spodziewałem się, że 113 czy tam 115 koni w takim pudełku będzie całkiem fajnie szło a była lipa :( O ile na 1 i 2 biegu było znośnie to wbicie 3 powodowało jakby zmianę mapy i silnik przestawał się ochoczo kręcić, zaczynał zamulać. Zmieniłem na Fabię 1.0TSI 95KM i niebo a ziemia mimo teoretycznie mniejszej mocy i większej masy.

  • Lubię to 3
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najpierw darmowa apka w obd i zmierzyć czas 0-100. Jak filtry i czujniki sprawne to komp aż tak mapy nie przestawi.  Później jak będą różnice to wgrać mapę z Azji. Może zamulać przez eko normy, albo zrobiona w poniedzialek. 

  • Lubię to 2
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

15 godzin temu, kaczorek79 napisał(a):

Moja księgowa

pytanie jak ona tym swoim jarkiem jeździ?

znam ludzi, którzy uważają, że korzystanie z silnika ponad 2k obrotów to już tragedia i nigdy tam się nie zapuszczają...

samochód po takim kierowcy faktycznie potrafi być gorszy w odbiorze ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, kaczorek79 napisał(a):

Ten słabszy Yaris ma poniżej 40 kkm i od zawsze taki muł. Błędów nie ma, filtry czyste, sam wymieniałem.

no to może MAF trzeba zresetować? 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

20 godzin temu, kaczorek79 napisał(a):

Tydzień, może dwa. Pytanie, czy ta szybsza może aż tak bardzo mieć zmienioną adaptację ECU, wcześniej właścicielem od nowości był jakiś starszy pan. Inna sprawa, że ta słabsza Toyota jest od nowości w rękach tej samej kierowniczki i od nowości narzeka na słabą moc. Nawet odbyła się w między czasie stłuczka, bo auto nie zdążyło odjechać ze skrzyżowania przez to zmulenie.

Ten słabszy Yaris ma poniżej 40 kkm i od zawsze taki muł. Błędów nie ma, filtry czyste, sam wymieniałem.

Daj mi na miesiąc, zapewniam, że auta nie poznasz 😎

  • Lubię to 1
  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale temat rozchodzi się o dwie identyczne Yariski 1.5 112 KM, z tą samą skrzynią z roczników 2017 i 2018. Nawet kolor ten sam.
Niech kierownicy się zamienia osoba Aku na noc i pojeżdżą 2 m-ce a potem znowu się przesiądą.... Po coś te kompy tam wsadzają. Mieliśmy z kumplem dwie identyko Insignia ( różnica jedno oczko w poziomie wyposażenia. Mój muł jego rakieta. Wystarczyło obie przegonić szybciej po A i S i moje też odzyskiwała vigor....aha różnica była też zauważalna w średnim spalaniu pomimo podobnych tras do pracy- jak u twoich kierowników?
  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 6.02.2024 o 21:51, kaczorek79 napisał(a):

Już pisałem tu kiedyś, że jeździłem Aurisem II 1.6 valvematic 132 KM i to auto ma w mojej ocenie tragiczną dynamikę. Zdarzyło się też pojechać Aurisem I z tym samym silnikiem i wrażenia podobne. Ktoś tu pisał, że nie jest źle i auto żwawo się rozpędza. Coś w tym jest.

Może faz rozrządu Ci po prostu nie zmieniał. Mi zapierpapier ino spalanie dalekie od katalogowego ;) 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17 minut temu, technix napisał(a):

Nie zamierzam go jak to napisałeś, rozwalić.

Raczej oczyścić, z nagaru 😎

Mówisz, że auto wyszło z fabryki z nagarem :hmm:

Nagar można usunąć w jeden dzień 😉

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

7 godzin temu, janusz napisał(a):

Mówisz, że auto wyszło z fabryki z nagarem :hmm:

Nagar można usunąć w jeden dzień 😉

Niestety, ale u mnie ten proces trwa średnio miesiąc 😞

Ale za to zawsze efekty rewelacyjne - szczególnie reakcja na gaz 😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1 godzinę temu, technix napisał(a):

Niestety, ale u mnie ten proces trwa średnio miesiąc 😞

Ale za to zawsze efekty rewelacyjne - szczególnie reakcja na gaz 😎

U mnie wystarczy zabrać zamulone auto rodziców z DSG na 1h i już wraca odmienione 😎

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mieliśmy tak w YIII 1.33 jak był nowy - najpierw coś słabł, a potem miewał momenty że długo kręcił zanim zapalił. Nagar się nazbierał, jakaś wada tego silnika. W toyocie silnik rozbierali i ogarnęli. Od tego czasu 300kkm zrobił bez problemu, z nowymi mapami. 

O tym problemie w 1.5 nie słyszałem. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak, "uczy się zachowań kierowcy" chyba jak większość ASB

Jak sie uczy?
Dziala tak jak wciskasz gaz.
Czym ma sie uczyc od czego?
Ze jak depniesz to jednak że nie chciales?
Piłeś coś ? :-)


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

10 minut temu, TWENTIS napisał(a):


Jak sie uczy?
Dziala tak jak wciskasz gaz.
Czym ma sie uczyc od czego?
Ze jak depniesz to jednak że nie chciales?
Piłeś coś ? 🙂


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Oczywiście, że sterownik skrzyni się uczy. ZF HP5 już takowe miało, a to dobre 20 lat temu było. Sterownik jest adaptacyjny, sprawdza jak mocno kierownik wciska pedał gazu, jak często to robi, z jakimi prędkościami najczęściej się porusza, następnie algorytm ustala przy jakich obrotach ma zmieniać biegi w górę i w dół. To coś, jak tryb normal i sport, tylko w na jednym trybie może być szeroki zakres ustawień skrzyni. 

  • Lubię to 7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

23 godziny temu, TWENTIS napisał(a):


Jak sie uczy?
Dziala tak jak wciskasz gaz.
Czym ma sie uczyc od czego?
Ze jak depniesz to jednak że nie chciales?
Piłeś coś ? 🙂


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Jeździłeś kiedyś automatem czy piszesz żeby pisać?

 

@kaczorek79 opisał w skrócie jak sterownik skrzyni "uczy się" stylu jazdy kierowcy.

W nowszych konstrukcjach jak korzystasz z 2 kluczyków przypisane są ustawienia auta do danego kluczyka / użytkownika. To samo auto może się zupełnie inaczej zachowywać jak ktoś jeździ głównie w korkach i muska gaz a inaczej jak drugi kierowca lata po trasach i często wykorzystuje moc auta.

  • Lubię to 4
  • maszt 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 7.02.2024 o 19:25, janusz napisał(a):

Ale chyba nie o to chodzi autorowi, żeby je rozwalić :hmm:

 

Spokojnie, wrzuci przyczepę i tonę płytek na to, pójdzie ogniem po autostradzie z prĘdkością 150km/h i stwierdzi, że teraz jeździ świetnie :ok:

 

PS - oczywiście powyższy zestaw to na podstawie opowieści, które mieliśmy okazję tutaj przeczytać ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W dniu 20.02.2024 o 22:14, mati_lecha napisał(a):

Toyoty tak mają.

 

Jeżeli mam być szczery to tak. Ostatnie podejście było z YIII z silnikiem 1.33 DUAL VVTI. 1.5 lepiej się zachowywały (znaczy sensowniej), ale stwierdziłem, że wystarczy. 1.6 Valvematic 132 w Aurisie (jeszcze, w Corolli jest ten sam) zdecydowanie gorzej się zachowywał przy normalnej jeździe niż 1.2T VVT-iW, choć niby tylko 112KM. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

52 minuty temu, futrzak napisał(a):

 

Jeżeli mam być szczery to tak. Ostatnie podejście było z YIII z silnikiem 1.33 DUAL VVTI. 1.5 lepiej się zachowywały (znaczy sensowniej), ale stwierdziłem, że wystarczy. 1.6 Valvematic 132 w Aurisie (jeszcze, w Corolli jest ten sam) zdecydowanie gorzej się zachowywał przy normalnej jeździe niż 1.2T VVT-iW, choć niby tylko 112KM. 

Auris I 2009  1.6 124KM - muł jak 90KM w Vendze (testowane jeden obok drugiego i jeden za drugim na trasie około 700km) 

 

Auris II 2017 1.33 99KM - wrażenie jakby ręczny był zaciągnięty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

12 minut temu, mati_lecha napisał(a):

Auris I 2009  1.6 124KM - muł jak 90KM w Vendze (testowane jeden obok drugiego i jeden za drugim na trasie około 700km) 

 

Auris II 2017 1.33 99KM - wrażenie jakby ręczny był zaciągnięty.

 

Weź, dostałem na zastępcze zamiast Belingo II z 1.6 HDI (chyba e-HDI) . Mało nie umarłem jak tym pojechałem w trasę - jechać nie chciało, głośne jak diabeł, komfortu zero. "Dostawcze" Belingo II XTR to był kosmos w zakresi komfortu i przyjemności z jazdy - w porównania oczywiście. 

  • Lubię to 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.