Skocz do zawartości

DAS AUTO. Długie


Liseh

Rekomendowane odpowiedzi

System S&S ma gdzieś turbo oraz to czy np stoisz w upale z włączoną klimą- wyłącza silnik w ramach "troski o środowisko".

System nie analizuje w żaden sposób czy jechałeś szybko tuż przed zatrzymaniem czy powoli czy korzystasz z klimy czy innych urządzeń.

Jedynie sprawdza czy silnik ma odpowiednią temp pracy i tyle- nie ma też żadnego dodatkowo chłodzenia turbiny czy innych kosmicznych wynalazków jak np podtrzymanie działania klimatyzacji która jest powiązania z działaniem silnika ( nie liczę np solarów np w dachu A8 które pozwalają na działanie klimy na postoju z wyłączonym silnikiem)

Dodatkowo system może podtrzymywać jako aktywne niektóre podzespoły sterowanie elektrycznie- np w GP EVO działa wspomaganie elektrycznie mimo wyłączonego silnika.

Podsumowując - wynalazek który dla potencjalnego kupującego będzie źródłem sporych dodatkowych kosztów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> System S&S ma gdzieś turbo oraz to czy np stoisz w upale z włączoną klimą- wyłącza silnik w

> ramach "troski o środowisko".

> System nie analizuje w żaden sposób czy jechałeś szybko tuż przed zatrzymaniem czy powoli czy

> korzystasz z klimy czy innych urządzeń.

słuzbowe V60 jak mamy wlaczona klime w duzy upal to po ~20s ponownie zalacza silnik na ok 10s aby schlodzic wnetrze po czym wylacza silnik

> Jedynie sprawdza czy silnik ma odpowiednią temp pracy i tyle- nie ma też żadnego dodatkowo

> chłodzenia turbiny czy innych kosmicznych wynalazków jak np podtrzymanie działania

> klimatyzacji która jest powiązania z działaniem silnika ( nie liczę np solarów np w dachu A8

> które pozwalają na działanie klimy na postoju z wyłączonym silnikiem)

> Dodatkowo system może podtrzymywać jako aktywne niektóre podzespoły sterowanie elektrycznie- np w

> GP EVO działa wspomaganie elektrycznie mimo wyłączonego silnika.

> Podsumowując - wynalazek który dla potencjalnego kupującego będzie źródłem sporych dodatkowych

> kosztów

akumulator do ww wspomianego volvo to koszt 1700zł zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> System S&S ma gdzieś turbo oraz to czy np stoisz w upale z włączoną klimą

Każdy? Mazda mi odpala jak zejdzie prąd z kondensatora. W upale szybciej niż bez upału, więc Twoja teoria jest błędna.

> nie ma też żadnego dodatkowo chłodzenia turbiny

Mój Golf 6 miał turbo chłodzone cieczą. Pewnie siódemka też ma.

> Podsumowując - wynalazek który dla potencjalnego kupującego będzie źródłem sporych dodatkowych kosztów

Pełno Peugeotów u mnie w firmie ma S&S w silnikach diesla z turbo, od ponad 3 lat takie są. Nie słyszałem o awariach turbo.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Każdy? Mazda mi odpala jak zejdzie prąd z kondensatora. W upale szybciej niż bez upału, więc Twoja

> teoria jest błędna.

Oczywiście że teoria jest błędna, bo w praktyce w Peugeocie 308 z klimatronikiem silnik włączy się jeśli kabina za bardzo nagrzeje się lub wychłodzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A klima nie jest przypadkiem półautomatyczna, czyli dba o utrzymanie temperatury bo ma termometry?

> Już w Fabii z 2003 roku taką miałem. Nie reguluje siły i kierunków nawiewu, ale temperaturę

> utrzymuje, albo przynajmniej się stara.

> EDIT: znalazłem w konfiguratorze. Jest taka jak napisałem: "Klimatyzacja z regulacją manualną

> mar00ha

coś VAG pozmieniał z tą klimą pół automatyczną frown.gif skody od roku modelowego 2011 nie mają już półautomatu Climatic, jest zwykła manualna. Być może w VW jest tak samo.

Climatic na pokrętle ma zaznaczone temperatury, manual ma tylko ciepło zimno, zdjęcia które zamieścił Liseh wskazują na zwykły manual.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> coś VAG pozmieniał z tą klimą pół automatyczną skody od roku modelowego 2011 nie mają już

> półautomatu Climatic, jest zwykła manualna. Być może w VW jest tak samo.

> Climatic na pokrętle ma zaznaczone temperatury, manual ma tylko ciepło zimno, zdjęcia które

> zamieścił Liseh wskazują na zwykły manual.

Uuu! To by oznaczało uwstecznienie w zakresie komfortu. Ale Golf 7 w wersji Comfortline ma w konfigu napisane "Climatic". hmm.gif

Bardzo dobrze wspominam Climatic w Fabii. ok.gif

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Uuu! To by oznaczało uwstecznienie w zakresie komfortu. Ale Golf 7 w wersji Comfortline ma w

> konfigu napisane "Climatic".

Podobno aż za dobrze działał i go usunęli grinser006.gif

Być może nazwa handlowa została niewiem.gif

> Bardzo dobrze wspominam Climatic w Fabii.

w octavi mam prawdziwy climatic i również twierdze że działa bardzo fajnie ok.gif czasami na trasie 300km nie dotykam panelu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A klima nie jest przypadkiem półautomatyczna, czyli dba o utrzymanie temperatury bo ma termometry?

> Już w Fabii z 2003 roku taką miałem. Nie reguluje siły i kierunków nawiewu, ale temperaturę

> utrzymuje, albo przynajmniej się stara.

Skoro nie reguluje siły nawiewu to w jaki sposób stara się utrzymać temperaturę? Masz na zewnątrz 30 st w cieniu, ustawiasz w środku temperaturę na 20 stopni i nawiew na najwolniejszy bieg, w jaki sposób klimatyzacja ma sterować temperaturą?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wygodniejszy, nowocześniejszy, zdecydowanie lepsze materiały użyte w środku

> Tak, pod tym względem lepszy.

> Czy to samo powiedziałbym po 95 kkm jakie przejechałem i30?

> Podobno błędy młodości silnika 1.4 TSI usunięte, więc i trwałość może lepsza.

z którą generacją i30 porównujesz? Poprzednią czy aktualną?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> System S&S ma gdzieś turbo oraz to czy np stoisz w upale z włączoną klimą- wyłącza silnik w

> ramach "troski o środowisko".

w większości aut z silnikami TSI (VW, Skoda, Seat) po zgaszeniu silnika (nieważne czy na chwilę przez S&S czy na stałe przez Ciebie) jeszcze przez jakiś czas podobno działa pompka obiegu płynu chłodzącego i chłodzi m.in. turbo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Każdy? Mazda mi odpala jak zejdzie prąd z kondensatora. W upale szybciej niż bez upału, więc Twoja

> teoria jest błędna.

nie wiem - nie jeździłem Madzią - wiem że np w GP EVO fiat 500 nie gasi samochodu gdy jest zimny oraz gdy bilans energetyczny instalacji elektrycznej jest na minus.

> Mój Golf 6 miał turbo chłodzone cieczą. Pewnie siódemka >też ma.

T-JET tez ma- jak większość współczesnych mikroturbobenzyn tu chodzi o co innego a smarowanie? tez ma płynem chłodzącym? bo chyba bardziej o ten aspekt chodzi ok.gif

> Pełno Peugeotów u mnie w firmie ma S&S w silnikach diesla z turbo, od ponad 3 lat takie są. Nie

> słyszałem o awariach turbo.

> mar00ha

a czy ja piszę tylko o awariach turbo- masz inne rzeczy do popsucia - inny rozrusznik, akumulator AGM, alternator które dla modeli z S&S niestety są sporo droższe ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w większości aut z silnikami TSI (VW, Skoda, Seat) po zgaszeniu silnika (nieważne czy na chwilę

> przez S&S czy na stałe przez Ciebie) jeszcze przez jakiś czas podobno działa pompka obiegu

> płynu chłodzącego i chłodzi m.in. turbo

większość awarii turbo wynika z braku smarowania, którego po zgaszeniu silnika nagle pozbawiasz turbiny - elementu kręcącego się jeszcze dobrą chwilę ze sporymi obrotami na " sucho"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> System S&S ma gdzieś turbo oraz to czy np stoisz w upale z włączoną klimą- wyłącza silnik w

> ramach "troski o środowisko".

> System nie analizuje w żaden sposób czy jechałeś szybko tuż przed zatrzymaniem czy powoli czy

> korzystasz z klimy czy innych urządzeń.

> Jedynie sprawdza czy silnik ma odpowiednią temp pracy i tyle- nie ma też żadnego dodatkowo

> chłodzenia turbiny czy innych kosmicznych wynalazków jak np podtrzymanie działania

> klimatyzacji która jest powiązania z działaniem silnika ( nie liczę np solarów np w dachu A8

> które pozwalają na działanie klimy na postoju z wyłączonym silnikiem)

> Dodatkowo system może podtrzymywać jako aktywne niektóre podzespoły sterowanie elektrycznie- np w

> GP EVO działa wspomaganie elektrycznie mimo wyłączonego silnika.

> Podsumowując - wynalazek który dla potencjalnego kupującego będzie źródłem sporych dodatkowych

> kosztów

Być może. Jak wspomniałem, patrzę na to póki co jako użytkownik auta z wypożyczalni.

Gdyby to było moje auto pierwsze co bym zrobił to wystosował zapytanie do VW grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli samochodem bez wad - i nie jesteś jedyny w tej opinii - jest:

3685407eb7e2e22f853b.jpg

Więcej przestrzeni, większy bagażnik. A do tego cena: 80 kzł pomoże na Comfortline zarówno w 1.2 jak i w 1.4 TSI.

Syntetyczny mistrz. Szkoda, że inne marki też chcą mięć swojego Golfa bo on jest i będzie tylko jeden i nikt nie będzie lepszym doktorem w leczeniu nienawiści do jazdy.

To fascynujące, że jeden naród potrafi stworzyć auto bez wad (Golf) i auto bez zalet (Insignia). biglaugh.gif

pzdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawsze znajomy, nigdy z własnego doświadczenia.

> Fauweje psują się znajomym na potęgę

A szwagrom znajomych od znajomych to padają zaraz po wyjeździe z salonu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawsze znajomy, nigdy z własnego doświadczenia.

> Fauweje psują się znajomym na potęgę

270635636-JUMP2.gif skoro brał olej to należy go sprawdzać, wielu kierowców zagląda pod maskę jak się zapali kontrolka braku smarowania i często już jest za późno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zawsze znajomy, nigdy z własnego doświadczenia.

> Fauweje psują się znajomym na potęgę

przeciez to całkowicie logiczne. autor jest na tyle inteligentny że VAGa nie kupuje. dlatego może powołać się tylko na naiwnych znajomych.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Skoro nie reguluje siły nawiewu to w jaki sposób stara się utrzymać temperaturę? Masz na zewnątrz

> 30 st w cieniu, ustawiasz w środku temperaturę na 20 stopni i nawiew na najwolniejszy bieg, w

> jaki sposób klimatyzacja ma sterować temperaturą?

Dmucha tak długo aż termometr nie powie że już dość.

Nie mówię, że to idealne, ale jedna dużo lepsze rozwiązanie od zwykłej, manualnej klimy, która ma tylko dwa tryby ręcznie sterowane: działa-nie działa.

W praktyce wyglądało to tak, że jedynie gdy jeździłem po Chorwacji podczas urlopów zwiększałem siłę nadmuchu. ok.gif

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> większość awarii turbo wynika z braku smarowania, którego po zgaszeniu silnika nagle pozbawiasz

> turbiny - elementu kręcącego się jeszcze dobrą chwilę ze sporymi obrotami na " sucho"

Ale turbo przecież kręci się nawet na wolnych obrotach. Nie?

Ile czasu taka turbina potrzebuje żeby zwolnić do "wolnych obrotów" z maxa?

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powiedz, że żartujesz

Ja? Dlaczego ja? Jeśli brak wad ma być żartem to u autora wątku. Ale ja nie uważam tego za żart bo gdzieś już przeczytałem, że Sportsvan to auto bez wad. niewiem.gif

Jasne jest, że tylko syntetyczno-roszczeniowo-chciejskie patrzenie skłania do takiego osądu, ale coś w tym jest. Na pewno ci, którzy nie zgadzali się z moimi opiniami o P301, zgodzą się, że syntetyczność Golfa jest pożądana.

Ale co by nie mówić, Golf VII jest po prostu ładny, a reszta nie ma znaczenia. biglaugh.gif

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale turbo przecież kręci się nawet na wolnych obrotach. Nie?

> Ile czasu taka turbina potrzebuje żeby zwolnić do "wolnych obrotów" z maxa?

> mar00ha

chwila moment. problemem nie są obroty a temperatura. ta musi się "rozejść" na spokojnie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem ile taki aku kosztuje. Ale nawet niech będzie x2 to w sumie raz na te 4, 5 lat nie jest

> szok.

Cena X2 ,albo X3 .Dodatkowo akumulatora nie wymienisz sam ,trzeba mieć specjalny moduł który sczyta kod i potem go wgra.Byłem na szkoleniu z tego zakresu kiedyś i trochę zabawy z tym jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to przecież pisałem, że Golf ma chłodzenie wodą. To się rozchodzi, nie?

> mar00ha

ale olej się nie rozchodzi, czyli to tylko połowa szczęścia. Pełnia by była jakby olej też jeszcze przez chwilę przepływał

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dmucha tak długo aż termometr nie powie że już dość.

> Nie mówię, że to idealne, ale jedna dużo lepsze rozwiązanie od zwykłej, manualnej klimy, która ma

> tylko dwa tryby ręcznie sterowane: działa-nie działa.

> W praktyce wyglądało to tak, że jedynie gdy jeździłem po Chorwacji podczas urlopów zwiększałem siłę

> nadmuchu.

Chwila, czyli to włącza i wyłącza dmuchawę?

U mnie jest automatyczne sterowanie temperatury i normalnie reguluje prędkość wiatraka + dodatkowo na podstawie czujnika temp. zewnętrznej przy dużej różnicy zewn/wewn po osiągnięciu zadanej temperatury nie schodzi na najniższy bieg tylko zostaje na II.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale olej się nie rozchodzi, czyli to tylko połowa szczęścia. Pełnia by była jakby olej też jeszcze przez chwilę przepływał

No jasne. Ale nie demonizujmy. Przy normalnej jeździe (nawet autostradowej) żadne cyrki z "chłodzeniem turbiny" nie są potrzebne.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale turbo przecież kręci się nawet na wolnych obrotach. Nie?

no ale nie widzisz różnicy w prędkości obrotowej turbo na biegu jałowym a przy np 4 tyś obrotów/min silnika?

taka turbina ma nawet ponad 100 tys obr/min- wyobraź sobie że nagle pozbawisz takiego urządzenia smarowania.

> Ile czasu taka turbina potrzebuje żeby zwolnić do "wolnych obrotów" z maxa?

> mar00ha

nie wiem ale na pewno nie dzieje się to w ułamku sekundy - bezwładność jest spora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chwila, czyli to włącza i wyłącza dmuchawę?

Dmuchawa obsługiwana jest ręcznie. Pokrętłem temperatury ustawia się jaka interesuje temperatura, a po jej osiągnięciu zimne powietrze zaczyna mieszać się z ciepłym (i odwrotnie, jeżeli jest zimno - najpierw leci gorące, następnie dodawane jest chłodniejsze).

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no ale nie widzisz różnicy w prędkości obrotowej turbo na biegu jałowym a przy np 4 tyś obrotów/min silnika?

> taka turbina ma nawet ponad 100 tys obr/min- wyobraź sobie że nagle pozbawisz takiego urządzenia smarowania.

Nie jestem sobie w stanie wyobrazić sytuacji, że silnik zostaje nagle wyłączony, gdy ma obroty 4k RPM.

Możesz mi o tym napisać w jakiej sytuacji przy zwykłej eksploatacji auta to może wystąpić?

> nie wiem ale na pewno nie dzieje się to w ułamku sekundy - bezwładność jest spora.

5 sekund to max, wg mnie.

mar00ha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie jestem sobie w stanie wyobrazić sytuacji, że silnik zostaje nagle wyłączony, gdy ma obroty 4k

> RPM.

> Możesz mi o tym napisać w jakiej sytuacji przy zwykłej eksploatacji auta to może wystąpić?

> 5 sekund to max, wg mnie.

> mar00ha

Mniej. Bliżej pół sekundy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to przecież pisałem, że Golf ma chłodzenie wodą. To się rozchodzi, nie?

> mar00ha

Saab też miał. Jak się zgasiło silnik po szybkiej jeździe to chwilę później wybuchał zbiorniczek chłodzenia. Trzy zmieniłem na gwarancji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masz na zewnątrz

> 30 st w cieniu, ustawiasz w środku temperaturę na 20 stopni i nawiew na najwolniejszy bieg, w

> jaki sposób klimatyzacja ma sterować temperaturą?

nie wyłącza kompresor klimy (lub raczej, jak napisał kolaga wyżej, nie domiesza ciepłego powietrza, nie stem pewny), do momentu, aż temp nie spadnie do ustawionych 20 stopni

możliwe że nigdy nie osiągnie

ale po to jest uszczelka między kierownicą i siedzeniem, żeby zwiększyć obroty wentylatora grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do Start&Stop. Wlekłem się kiedyś za Passatem chyba tym obecnym modelem z S&S. Jakiś TDI. 1 metr podjazdu i stop. Co chwila silnik ON i OFF. Za KAZDYM odpaleniem silnika tylne diody w swiatłach stopu przygasały. To musiało nieźle kosztować energii. Ciekawe co LEDY i jak wspomniano turbina, na to... Acha i wydawało mi się,że w dieslu to co chwila masz wibracje przy odpalaniu więc to z czasem może niektórych wnerwiać, takie telepanie co parę sekund.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ... Z tego co wiem, to po 2010 roku 1.4

> TSI mają pasek a nie łańcuch rozrządu.

A doczytałeś dalej smile.gif jest to mocno przeprojektowana jednostka napędowa. Od poprzedniej generacji TSI nie różni się tylko zamianą łańcucha na pasek. To oznacza jedno. Znowu userzy są beta testerami. Ach i te mniejsze pierdziawki (1.2 bodajże nie wiem jak z 1.4 TSI) mają zintegrowaną turbinę z dolotem czy coś. W której to jakiś czujnik też siedzi. Jak czujni się spitoli i po gwaranci to będzie szukanie magika co będzie umiał rozmontować i wymienić tylko to dziadostwo. VW szaleje z konstrukcjami silników w sensie duże zmiany wprowadza, za duże rewolucje zamiast sensownych ewolucji jak u japońców (ale ci z kolei w turbo dopiero wchodzą...).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 5 sekund to max, wg mnie.

No to wprowadzimy nieco zamieszania - na łożyskach kulkowych może się w ogóle nie przestać kręcić podczas krótkiego postoju wink.gif

Z łożyskami ślizgowymi, nie jest wcale gorzej - pod warunkiem rozgrzanego oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no to raczej 5 sekund nie jest

z tym że hamowanie przebiega logarytmicznie.

i kwestia ustalenia punktu na wykresie, w którym konieczne jest "aktywne" smarowanie (i odprowadzenie ciepła), a w którym nie (nawet pomimo że wirnik się jeszcze kręci).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to wprowadzimy nieco zamieszania - na łożyskach kulkowych może się w ogóle nie przestać kręcić

> podczas krótkiego postoju

> Z łożyskami ślizgowymi, nie jest wcale gorzej - pod warunkiem rozgrzanego oleju.

to jest troszke zafalszowany test bo nie ma oporow na ssaniu (rury, filtr, czujniki itp)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.