Skocz do zawartości

Dwa wydechy w silnikach R4


DamianB

Rekomendowane odpowiedzi

Tak się ostatnio zastanawiałem skąd wzięła się potrzeba montowania podwójnego wydechu (po lewej i prawej stronie zderzaka) w samochodach z silnikami 4 cylindrowymi? Coraz więcej samochodów tak ma. Podwójny układ wydechowy raczej zwiększa koszty - jedna rura by nie wystarczyła tak jak to kiedyś prawie we wszystkich samochodach z rzędowymi silnikami było?

W przypadku silnika V sprawa dwóch wydechow jest w miarę oczywista, ale o co chodzi z rzędowymi? Tak wysilone i tyle mocy generują (i spalin), że jeden tłumik nie daje rady z odprowadzeniem spalin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się ostatnio zastanawiałem skąd wzięła się potrzeba montowania podwójnego wydechu (po lewej i prawej stronie zderzaka) w samochodach z silnikami 4 cylindrowymi? Coraz więcej samochodów tak ma. Podwójny układ wydechowy raczej zwiększa koszty - jedna rura by nie wystarczyła tak jak to kiedyś prawie we wszystkich samochodach z rzędowymi silnikami było?

W przypadku silnika V sprawa dwóch wydechow jest w miarę oczywista, ale o co chodzi z rzędowymi? Tak wysilone i tyle mocy generują (i spalin), że jeden tłumik nie daje rady z odprowadzeniem spalin?

 

IMHO tylko  wylacznie kwestie wizualne  ;)

Zwlaszcza, ze w wielu przypadkach to jeden z wydechow to atrapa ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niezupełnie, bo w Civicu ukryli rurę za atrapą tylko z jednej strony.

 

Pokaz mje toto palcem ;)

 

W civicu 1.4 o mocy calych 83KM byly zaslepki z obu stron. W 1.8 2.0 i 2.2 jest w pelni funkcjonalny wydech na dwie strony.

W sumie nie wiem jak w 1.4 Polift 100KM bo juz chyba nie bylo zaslepek z zderzaku ale wydech mogl pozostac jednostronny. Az sobie sprawdze

 

Edyta. Wychodzi na to, ze poliftowe 1.4 faktycznie mialo rure w jedna strone a dwa otwory w zderzaku. Bo zrezygnowali z tego

 

836072919_7_1080x720_ufo-14-.jpg

 

i jest tak jak w pozostalych wersjach

Edytowane przez Filipfm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokaz mje toto palcem ;)

 

W civicu 1.4 o mocy calych 83KM byly zaslepki z obu stron. W 1.8 2.0 i 2.2 jest w pelni funkcjonalny wydech na dwie strony.

W sumie nie wiem jak w 1.4 Polift 100KM bo juz chyba nie bylo zaslepek z zderzaku ale wydech mogl pozostac jednostronny. Az sobie sprawdze

 

http://www.iparts.pl/czesc/tlumik-koncowy-bosal-278585,honda,civic-viii-hatchback-fn-fk-od-2005-09,1-4-83km,45-5498-19240-100314-0-41-278585.html

 

:] 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Pokazujesz tlumik do wersji przedliftowej, ktora wychodzila z fabryki z zaslepionymi w ogole otworami w zderzaku ;) jak juz napisalem wczesniej :)

 

Czyli wygladalo tak

836072919_7_1080x720_ufo-14-.jpg

 

Ale faktycznie poliftowy 1.4 tez ma jednostronny tlumok :) a dziury w zderzakach juz nie zaslepione.

 

Inna sprawa, ze ten silnik to chyba tylko desperaci kupowali    :facepalm:

Edytowane przez Filipfm
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. Galaxy MKIII potrafi mieć dwa wydechy, silnik maks R4 i to co ciekawe nie ma ozdobnych końcówek więc nawet akcent stylizacyjny odchodzi.

 

Druga sprawa np. Vectra B V6 ma pojedynczy tylny tłumik, choć końcówki dwie, Omega V6 ma jeden tylny tłumik, przy 2.5 z jedną końcówką, przy 3.0 z dwiema.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Np. Galaxy MKIII potrafi mieć dwa wydechy, silnik maks R4 i to co ciekawe nie ma ozdobnych końcówek więc nawet akcent stylizacyjny odchodzi.

 

Druga sprawa np. Vectra B V6 ma pojedynczy tylny tłumik, choć końcówki dwie, Omega V6 ma jeden tylny tłumik, przy 2.5 z jedną końcówką, przy 3.0 z dwiema.

Mój młody zmienił zderzak i tłumik i ma w Vectrze podwójny wydech do silnika 2,2 ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak się ostatnio zastanawiałem skąd wzięła się potrzeba montowania podwójnego wydechu (po lewej i prawej stronie zderzaka) w samochodach z silnikami 4 cylindrowymi? Coraz więcej samochodów tak ma. Podwójny układ wydechowy raczej zwiększa koszty - jedna rura by nie wystarczyła tak jak to kiedyś prawie we wszystkich samochodach z rzędowymi silnikami było?

W przypadku silnika V sprawa dwóch wydechow jest w miarę oczywista, ale o co chodzi z rzędowymi? Tak wysilone i tyle mocy generują (i spalin), że jeden tłumik nie daje rady z odprowadzeniem spalin?

 

To jeszcze sprawczy czy to tylko nie atrapa :)

W H4 były dwie końcówki, ale to logiczne, skoro głowice są po dwóch różnych stronach silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W swojej nie miał - początek produkcji, auto krajowe, ale może ktoś wcześniej coś zmienił.

 

Bo teraz pytanie - Z22SE nie miał podwójnego wydechu coś mi się wydaje, a czy Z22YH (Direct) miał to nie wiem, bo DTI miał pojedynczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasem dwie końcówki mają dodatkowy cel poza wyglądem. Np. w Golfie mk6 (R4) na jednej jest flapper, który otwiera się pod dużym obciążeniem, aby głośniej przy agresywnej jeździe.

 

 

Tylko i wyłącznie po to żeby był głośniej? Jeśli tak to jest z gatunku "wiejski tuning".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.