mrBEAN Napisano 31 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2019 43 minuty temu, Cezh napisał: 330e też jest w kręgu moich zainteresowań, ale czekam na kombi. Tuning robi wrażenie. Mi nie potrzebny. Na razie sprawia mi radość okazjonalnie wyprzedzanie moim i3s. 330e w kombi plug in było moim marzeniem, do czasu jak obejrzałem recenzje 330e sedan Teraz sobie fantazjuje o BMW i4, Tesli Y i Skodzie Vizzion Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 31 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2019 (edytowane) 40 minut temu, ppmarian napisał: . Wysłane z tel. Ceny jak w Skodzie, bardzo rozsądnie jak na ASO i co 30 kkm Toyota skubie 2x tyle i 2x częściej. Edytowane 31 Grudnia 2019 przez mrBEAN Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szafir Napisano 31 Grudnia 2019 Udostępnij Napisano 31 Grudnia 2019 Dnia 30.12.2019 o 14:27, kravitz napisał: Zobacz, że średnio dla wielu użytkowników, taka hybryda pali o litr mniej. A na motostat chyba jeszcze mniej. Każdy diesel z Golfa VII z tej samej strony jara więcej niż hybryda z Corolli. https://www.autocentrum.pl/spalanie/volkswagen/golf/vii/ To jest wynik 40 tys. km mojej jazdy golfem VII, dieslem 2.0 150KM: https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/885321.html?share=1 teraz golfem będę jeździł po Polsce, pewnie średnie wyniki się zmienią. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PawelWaw Napisano 1 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2020 9 godzin temu, mrBEAN napisał: Absolutnie nie przesadzam. Ojciec ma Rav4 benzynę z automatem, a jego znajomek kupił hybrydę. Mowa o jeździe autostradowej 140, bo przecież to ma być zaleta, ze można jechać w trasę. I to co zaoszczędzi w jeździe w koło komina przepali w trasie z nawiązką, a jeszcze trzeba zapłacić słono. Same hybrydy są ok, ale do jazdy w koło komina lub do miasta stricte. Jarałem się i testowałem swego czasu Yarisa jak wyszedł. Wtedy zrozumiałem co potrzebuje. Więcej niż 2 km na prądzie Ile ta rav4 spala na autostradzie ? 4-5-6 jak moj diesel ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 1 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2020 4 minuty temu, PawelWaw napisał: Ile ta rav4 spala na autostradzie ? 4-5-6 jak moj diesel ? Zwykła spalina 2 litry z automatem: ok. 8-8,5 litra przy 140 km/h Hybryda 2.5 litra ok. 9,5-10 przy 140 km/h Przy 160-180+ km/h zwykła spalina zaczyna lizać ok. 9-10 litrów Hybryda i 15 potrafi skotłować Diesel toto nie jest Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 1 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2020 10 godzin temu, szafir napisał: To jest wynik 40 tys. km mojej jazdy golfem VII, dieslem 2.0 150KM: https://www.spritmonitor.de/de/detailansicht/885321.html?share=1 teraz golfem będę jeździł po Polsce, pewnie średnie wyniki się zmienią. Hmmm, musisz chyba jezdzic non stop za TIRami 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 1 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2020 Godzinę temu, Maciej__ napisał: Hmmm, musisz chyba jezdzic non stop za TIRami I to w takim obuwiu: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 1 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2020 22 godziny temu, ppmarian napisał: Poczekaj na wesje plug-in To nie będzie hybryda tylko z położonymi bateriami.... Wysłane z tel. Każda hybryda, nawet z pluginem ma dalej te same wady. W moim przypadku zupełnie jest bezsensu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 1 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2020 22 godziny temu, ppmarian napisał: Ideałem jest model: - Mocny suv/kombi 4x4 w dieslu do latania na weekend/wakacje w trasy najlepiej sluzbowy - Mały EV dookoła komina Taka jest właśnie moja koncepcja, tylko zamiast diesla zdecydowanie preferuję noPb Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 1 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2020 Taka jest właśnie moja koncepcja, tylko zamiast diesla zdecydowanie preferuję noPb Wada tego rozwiązania to jak policzysz to uczciwie to EV nie zapnie sie (w porównaniu do benzynowego odpowiednika) finansowo nawet jak będziesz mieć fotowoltanike w domu. Wysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 1 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2020 3 godziny temu, ppmarian napisał: Wada tego rozwiązania to jak policzysz to uczciwie to EV nie zapnie sie (w porównaniu do benzynowego odpowiednika) finansowo nawet jak będziesz mieć fotowoltanike w domu. Wysłane z tel. Przy jeździe żony 99% po mieście i spalaniu Lancii koszt paliwa to ok 3,5kzł dla uproszczenia dokładając 500zł za droższe przeglądy roczny koszt to ok 4kzł. Prąd mam z PV więc nie liczę kosztu. Teraz pytanie jaka jest różnica np Skoda Citygo z automatem i eCitego /4kzł. Imho różnica nie będzie zwracać się dłużej niż 4-5lat, nawet jak Citygo spali mniej. Drugie auto u nas i tak ma cykl min 8lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ppmarian Napisano 1 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2020 Przy jeździe żony 99% po mieście i spalaniu Lancii koszt paliwa to ok 3,5kzł dla uproszczenia dokładając 500zł za droższe przeglądy roczny koszt to ok 4kzł. Prąd mam z PV więc nie liczę kosztu. Teraz pytanie jaka jest różnica np Skoda Citygo z automatem i eCitego /4kzł. Imho różnica nie będzie zwracać się dłużej niż 4-5lat, nawet jak Citygo spali mniej. Drugie auto u nas i tak ma cykl min 8lat. 1 skoda spali Max 3/4 tego co lancia2 obawiam się że po 8 latach % spadek wartości EV do spaliniaka będzie wyższy (obawa przed koniecznością naprawy/wymiany aku w EV) 3 z dopłatą rządową i fotowoltaika na dachu teoretycznie powinno się to spiąć finansowo. Wysłane z tel. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 1 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2020 Godzinę temu, ppmarian napisał: obawiam się że po 8 latach % spadek wartości EV do spaliniaka będzie wyższy (obawa przed koniecznością naprawy/wymiany aku w EV) Jeśli nie będą wadliwe wychodząc z fabryki to nie ma takiej opcji. Używane elektryki w przyszłości będą trzymały cenę, bo to będą pojazdy, które jeżdżą za darmo lub półdarmo. Druga sprawa to wartość aku, też będą sporo warte nawet te zużyte, bo będzie się je regenerować lub wykorzystywać do innych celów. Idzie nowe. Oczywiście jak będzie jakiś mega awaryjny gniot, to nic nie pomoże. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
norbert123 Napisano 1 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2020 2 minuty temu, mrBEAN napisał: Jeśli nie będą wadliwe wychodząc z fabryki to nie ma takiej opcji. Używane elektryki w przyszłości będą trzymały cenę, bo to będą pojazdy, które jeżdżą za darmo lub półdarmo. Druga sprawa to wartość aku, też będą sporo warte nawet te zużyte, bo będzie się je regenerować lub wykorzystywać do innych celów. Idzie nowe. Oczywiście jak będzie jakiś mega awaryjny gniot, to nic nie pomoże. Za darmo lub poldarmo? Skonczy sie okres darmowych punktow ladowan...jak ktos nie ma domu z gniazdkiem to juz teraz ladowanie z szybkiej ladowarki nie wychodzi tanio- koszty podobnie jak auto na lpg, poczytaj kacik EV Jesli zas aku straca po kilku larach np 50 procent pojemnosci.... to auto tez duzo stracic bedzie musialo na wartosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 1 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2020 1 minutę temu, norbert123 napisał: poczytaj kacik EV Ok, przejrzę w wolnej chwili Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 1 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2020 Dnia 23.12.2019 o 17:20, bochumil napisał: Ze starymi dieslami wiadomo, intensywny, czasami gryzący. Po prostu nieprzepalona ropa z lejących wtryskiwaczy, brak EGR, wypruty kat i DPF. Mam diesela Euro 4, fabrycznie bez DPF, wtryski działają ok, nie dymi w całym zakrsesie obrotów i zapach spalin jest bardzo kwaśny i gryzący, nie do wytrzymania. Lepszy był przy pedziu 105 1,5D mającym Euro 2. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 1 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 1 Stycznia 2020 A co to za auto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fanlan Napisano 2 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2020 22 godziny temu, Maciej__ napisał: Hmmm, musisz chyba jezdzic non stop za TIRami jednego znam co jechal na LPG wroclaw-krakow za TIRem :)) wiec to dowod, ze mozna, ale czy warto:) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 2 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2020 8 godzin temu, maras77 napisał: Mam diesela Euro 4, fabrycznie bez DPF, Diesel Euro 4 musi być z definicji wyposażony w DPF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pietro_M Napisano 2 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2020 8 godzin temu, maras77 napisał: Mam diesela Euro 4, fabrycznie bez DPF, wtryski działają ok, nie dymi w całym zakrsesie obrotów i zapach spalin jest bardzo kwaśny i gryzący, nie do wytrzymania. Lepszy był przy pedziu 105 1,5D mającym Euro 2. Dzisiaj rano podczas skrobania szyb miałem świetne porównanie starego Transita, który dusząco śmierdział sadzą i podobnymi, a za moim Euro6 bez problemu dało się stać i wdychanie nie powodowało duszności. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 2 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2020 Diesel Euro 4 musi być z definicji wyposażony w DPF Nie musi. Cytat:Radykalnie sytuację zmieniła norma Euro 4, wprowadzona w 2005 roku. Wymusiła ona stosowanie filtrów , choć niektórzy producenci tego uniknęli. Po wprowadzeniu normy Euro 5 (2009 rok) nie było już możliwości nieużywania filtrów. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 2 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2020 Teraz, marcindzieg napisał: Diesel Euro 4 musi być z definicji wyposażony w DPF Nie musi. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 2 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2020 33 minuty temu, bochumil napisał: Nie musi. Cytat: Radykalnie sytuację zmieniła norma Euro 4, wprowadzona w 2005 roku. Wymusiła ona stosowanie filtrów , choć niektórzy producenci tego uniknęli. Po wprowadzeniu normy Euro 5 (2009 rok) nie było już możliwości nieużywania filtrów. W Internetach piszą, że w Euro 4 dało się uzyskać zgodność z cząstkami stałymi za pomocą zwiększania temperatury spalania i kosztem emisji tlenków azotu. Pewnie dlateg tak mój Euro 4 bez DPFa smrodzi niefajnie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 2 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2020 Zdecydowana większość diesli sprzedawanych na polski rynek w 2005/2006 nie posiadała jeszcze filtrów dfp. Tak było przynajmniej w przypadku Fiata. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
cesarz Napisano 2 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2020 (edytowane) Czyste diesle są tylko w głowie Pertyna - ale on raczej za darmo tego nie opowiada Edytowane 2 Stycznia 2020 przez cesarz 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
sherif Napisano 2 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 2 Stycznia 2020 12 godzin temu, mrBEAN napisał: Jeśli nie będą wadliwe wychodząc z fabryki to nie ma takiej opcji. Używane elektryki w przyszłości będą trzymały cenę, bo to będą pojazdy, które jeżdżą za darmo lub półdarmo. Druga sprawa to wartość aku, też będą sporo warte nawet te zużyte, bo będzie się je regenerować lub wykorzystywać do innych celów. Idzie nowe. Oczywiście jak będzie jakiś mega awaryjny gniot, to nic nie pomoże. Poza tym regeneracja to kwestia skali. Już dziś są od tego firmy a można sobie wyobrazić co się stanie jak tych aut będzie kilkanaście czy raczej kilkadziesiąt razy więcej za te 8 lat. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CiastekD Napisano 17 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2020 Dnia 31.12.2019 o 12:41, norbert123 napisał: Ale po co w trasie taki pseudoelektryk skoro i tak jedzie na silniku benzynowym. A w miescie po co taki benzyniak..skoro jezdzi na pradzie... To ma sens chwilowy, dopoki ie zwiekszy sie bardziej ilosc punktow ladowania... Nadal ma sens najiekszy, że auto jest uniwersalne. A nie, że żeby dojechać z Torunia do zakopanego musisz stanąć na 2 godziny na ładowanie elektryka. Na większych dystansach do zrobini używasz właśnie spalinóki, bo szybciej tankujesz. a jak dojeżdżasz do miejsca docelowego to korzystasz z elektryka i jego zalet w niektórych miastach. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 17 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2020 Lubicie Auto Świat to proszę Kiedyś już tu pytałem, dlaczego testów nie robi się z ujęciem wypalania w całym procesie. Ponoć tam samo dobro wylatuje itd. pisano tu. https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/nowe-diesle-z-filtrami-moga-tysiackrotnie-przekraczac-normy-emisji-spalin/t05mr0n Ale lepiej tak, niż dzieci pod Bełchatowem truć 2 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 17 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2020 52 minuty temu, mrBEAN napisał: Lubicie Auto Świat to proszę Kiedyś już tu pytałem, dlaczego testów nie robi się z ujęciem wypalania w całym procesie. Ponoć tam samo dobro wylatuje itd. pisano tu. https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/nowe-diesle-z-filtrami-moga-tysiackrotnie-przekraczac-normy-emisji-spalin/t05mr0n Ale lepiej tak, niż dzieci pod Bełchatowem truć A wszystkie samochody mogą nawet tysiąckrotnie przekraczać emisję CO2 podczas wyścigów spod świateł! Powinni tego zabronić! Takiej jakości jest ten news. 1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 17 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2020 Godzinę temu, Ryb napisał: A wszystkie samochody mogą nawet tysiąckrotnie przekraczać emisję CO2 podczas wyścigów spod świateł! Powinni tego zabronić! *nie dotyczy diesli Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ryb Napisano 17 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2020 9 minut temu, mrBEAN napisał: *nie dotyczy diesli Dotyczy wszystkich. Oczekiwanie że auto będzie spełniać parametry katalogowe zawsze i w każdych warunkach jest niedorzeczne przecież. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 17 Stycznia 2020 Udostępnij Napisano 17 Stycznia 2020 Dnia 2.01.2020 o 09:07, Pietro_M napisał: Dzisiaj rano podczas skrobania szyb miałem świetne porównanie starego Transita, który dusząco śmierdział sadzą i podobnymi, a za moim Euro6 bez problemu dało się stać i wdychanie nie powodowało duszności. chwilowo ujeżdżam volvo 1.6D 2015r. (to chyba HDI z PSA ?), dżizas jak to śmierdzi, już zapomniałem jak diesel może śmierdzieć, mimo że od kilku lat większość km robię kopciuchami, ale max 2lata kaszkaja to praktycznie nie było czuć nie wiem co oni zrobili temu volvo, może wycięty DPF ? mimo że nie kopci i wydaje się OK 2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcindzieg Napisano 20 Stycznia 2020 Autor Udostępnij Napisano 20 Stycznia 2020 Dnia 17.01.2020 o 21:13, Koonrad napisał: chwilowo ujeżdżam volvo 1.6D 2015r. (to chyba HDI z PSA ?), dżizas jak to śmierdzi, Ma specyficzny zapach. Niektórzy nie zwracają na niego uwagi, niektórym bardzo przeszkadza. Widocznie jesteś w drugiej grupie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.