Jump to content

NoPb telepie po odpaleniu ale...


Recommended Posts

No właśnie ... ale nie zawsze ...  Jak postoi dłużej ( tak powyżej 24h) to już nie telepie . Jak silnik jest jeszcze ciepły to też nie ma problemu ( generalnie zauważyłem że jak wyjdę z roboty po 8h to zawsze nierówno pracuje )  To telepanie trwa tak z 5 - 10 sekund i auto już potem chodzi normalnie, żeby było śmieszniej to jak  odpalę i zaczyna nierówno pracować - zgaszę i od razu odpalę ponowienie to chodzi równiutko :hmm:.  Ale już na przykład kilku krotne przekręcenie stacyjki w pozycję przed rozrusznikiem nie daje żadnego efektu ( myślałem że pompa paliwa nie domaga ale skoro kilku krotne jej uruchomienie nie daje efektu to chyba nie ona) 

 

Świece, cewki wymieniane  jakiś czas temu ale generalnie oprócz sytuacji po odpaleniu auto jeździ jak najbardziej poprawnie. Sondy lambda korekty paliwowe sprawdzone wszystko jest w porządku. Błędów brak.  

 

Pomysły mi już się skończyły...  W stylu AK mógłbym oddać na złom i wziąć nowe z salonu ale dziecko lubi to auto więc nie chce mu sprawiać przykrości ;]

 

Silnik 3.0 v6 z lpg jak coś ... 

 

 

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, rwIcIk napisał:

Luz zaworowy w normie?

 

nie mam pojęcia ale są hydrauliczne z tego co kojarzę 

Link to post
Share on other sites
No właśnie ... ale nie zawsze ...  Jak postoi dłużej ( tak powyżej 24h) to już nie telepie . Jak silnik jest jeszcze ciepły to też nie ma problemu ( generalnie zauważyłem że jak wyjdę z roboty po 8h to zawsze nierówno pracuje )  To telepanie trwa tak z 5 - 10 sekund i auto już potem chodzi normalnie, żeby było śmieszniej to jak  odpalę i zaczyna nierówno pracować - zgaszę i od razu odpalę ponowienie to chodzi równiutko :hmm:.  Ale już na przykład kilku krotne przekręcenie stacyjki w pozycję przed rozrusznikiem nie daje żadnego efektu ( myślałem że pompa paliwa nie domaga ale skoro kilku krotne jej uruchomienie nie daje efektu to chyba nie ona) 
 
Świece, cewki wymieniane  jakiś czas temu ale generalnie oprócz sytuacji po odpaleniu auto jeździ jak najbardziej poprawnie. Sondy lambda korekty paliwowe sprawdzone wszystko jest w porządku. Błędów brak.  
 
Pomysły mi już się skończyły...  W stylu AK mógłbym oddać na złom i wziąć nowe z salonu ale dziecko lubi to auto więc nie chce mu sprawiać przykrości ;]
 
Silnik 3.0 v6 z lpg jak coś ... 
 
 

Zakrec gaz na butli i sprawdz czy problem bedzie dalej wystepowal...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
  • Like 5
Link to post
Share on other sites
43 minuty temu, Maciej__ napisał:


Zakrec gaz na butli i sprawdz czy problem bedzie dalej wystepowal...


Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

 

+1

Link to post
Share on other sites

Butle mam pod autem... Ale ściągnąłem węże z wtryskiwaczy i dam znać jutro 

Link to post
Share on other sites
38 minut temu, goldixll napisał:

Butle mam pod autem... Ale ściągnąłem węże z wtryskiwaczy i dam znać jutro 

To może nie wystarczyć. Jak puszcza reduktor, to nic się nie zmieni.

Możesz pojeździć 2 dni na benzynie i zobaczyć wtedy.

  • Like 1
Link to post
Share on other sites

Bardzo możliwe że reduktor albo wtryski lpg puszczają, i silnik odpala na 2 paliwach. Albo rozjechana mapa PB, ale pisałeś że korekty w normie. Auto jakieś bardzo świeże nie jest, te starsze były bardziej odporne na nieprawidłową regulacją instalacji lpg.

Edited by steyr
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, ghost2255 napisał:

To może nie wystarczyć. Jak puszcza reduktor, to nic się nie zmieni.

Możesz pojeździć 2 dni na benzynie i zobaczyć wtedy.

 

Ale odpiąłem węże za reduktorem także nie ma co puszczać :ok:

Link to post
Share on other sites
58 minut temu, goldixll napisał:

 

Ale odpiąłem węże za reduktorem także nie ma co puszczać :ok:

Wyjmij bezpiecznik zasilania centralki LPG bo jak ci się z automatu włączy gaz to pójdzie gaz z reduktora pod maskę z tych odpiętych węży i może być :bbq:

 

Edited by shapyr
Link to post
Share on other sites
10 godzin temu, goldixll napisał:

Ale odpiąłem węże za reduktorem także nie ma co puszczać

To teraz obejrzyj sobie reduktor i popatrz, gdzie idzie cienki wężyk. Tak, do kolektora za przepustnicę. Więc odpięcie zasilania wtrysków to nie wszystko. 😄 

Link to post
Share on other sites
9 godzin temu, ghost2255 napisał:

To teraz obejrzyj sobie reduktor i popatrz, gdzie idzie cienki wężyk. Tak, do kolektora za przepustnicę. Więc odpięcie zasilania wtrysków to nie wszystko. 😄 

Nom masz rację... Będę testował z zaślepionym również tym wężykiem... Bo zdjęcie węży z wtryskiwaczy nic nie dało... Telepało jak zwykle 

Link to post
Share on other sites

Jeśli masz rozjechaną mapę benzynową to nie oczekuj zmiany od razu.

Najlepiej zrobić reset korekt.

Link to post
Share on other sites
7 godzin temu, Seth napisał:

Jeśli masz rozjechaną mapę benzynową to nie oczekuj zmiany od razu.

Najlepiej zrobić reset korekt.

 

Czasami pomaga odpięcie klemy minusowej na 15 minut. Walczyłem z podobnym objawem w poprzednim aucie, w którym poprzedni właściciel zamontował najtańszą instalację gazową IV generacji. Kiepskie wtryskiwacze, a właściwie duże czasy otwarcia i zamknięcia powodowały problemy z biegiem jałowym podczas redukcji, a brak kompensacji po temperaturze takie właśnie kwiatki jak kangury na zimnym po odpaleniu. Kangury mogą być też winą puszczających membran w reduktorze, nieszczelnością wtryskiwaczy gazowych. Ile nalatane ma ta instalacja i kto to produkował? 

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, bochumil napisał:

Czasami pomaga odpięcie klemy minusowej na 15 minut.

To jest właśnie często metoda na reset korekt jeśli nie da się zrobić softem.

Link to post
Share on other sites
Dnia 27.06.2020 o 10:26, ghost2255 napisał:

To teraz obejrzyj sobie reduktor i popatrz, gdzie idzie cienki wężyk. Tak, do kolektora za przepustnicę. Więc odpięcie zasilania wtrysków to nie wszystko. 😄 

Kompensacja jest podpięta do ,,niegazowej" strony membran reduktora. Musiał by mieć dziurawą membranę, żeby kompensacją leciał gaz.

Link to post
Share on other sites
2 minuty temu, gondoljerzy napisał:

Kompensacja jest podpięta do ,,niegazowej" strony membran reduktora. Musiał by mieć dziurawą membranę, żeby kompensacją leciał gaz.

No właśnie taka usterka powoduje opisane objawy. Nie jest to rzadka awaria.

Link to post
Share on other sites
Dnia 26.06.2020 o 19:19, goldixll napisał:

No właśnie ... ale nie zawsze ...  Jak postoi dłużej ( tak powyżej 24h) to już nie telepie . Jak silnik jest jeszcze ciepły to też nie ma problemu ( generalnie zauważyłem że jak wyjdę z roboty po 8h to zawsze nierówno pracuje )  To telepanie trwa tak z 5 - 10 sekund i auto już potem chodzi normalnie, żeby było śmieszniej to jak  odpalę i zaczyna nierówno pracować - zgaszę i od razu odpalę ponowienie to chodzi równiutko :hmm:.  Ale już na przykład kilku krotne przekręcenie stacyjki w pozycję przed rozrusznikiem nie daje żadnego efektu ( myślałem że pompa paliwa nie domaga ale skoro kilku krotne jej uruchomienie nie daje efektu to chyba nie ona) 

 

Świece, cewki wymieniane  jakiś czas temu ale generalnie oprócz sytuacji po odpaleniu auto jeździ jak najbardziej poprawnie. Sondy lambda korekty paliwowe sprawdzone wszystko jest w porządku. Błędów brak.  

 

Pomysły mi już się skończyły...  W stylu AK mógłbym oddać na złom i wziąć nowe z salonu ale dziecko lubi to auto więc nie chce mu sprawiać przykrości ;]

 

Silnik 3.0 v6 z lpg jak coś ... 

 

 

Jakieś błędy się pojawiają?

Sprawdź świece, stan i dokręcenie.

Jakieś nieszczelności w dolocie ? 

 

Link to post
Share on other sites
3 godziny temu, ghost2255 napisał:

No właśnie taka usterka powoduje opisane objawy. Nie jest to rzadka awaria.

 

Dlatego w moim przypadku temat załatwiła samodzielna regeneracja, a właściwie wymiana membran reduktora przy pomocy oryginalnego zestawu naprawczego. Finalnym objawem nieszczelności były strzały z wydechu po zdjęciu nogi z pedału gazu. Po regeneracji jak ręką odjął. Dodatkowo wymieniłem wtryskiwacze na takie, które bardziej odpowiadały krótkim czasom otwarcia wtryskiwaczy benzyny. Poczciwy czerwony Valtek nie dawał rady, czego efektem było zapętlenie i okazjonalne gaśnięcie auta na gazie po wciśnięciu sprzęgła. Kwintesencją tej srogiej instalacji był ubogi w opcje konfiguracji sterownik LPG. Brak kompensacji po temperaturze oraz temperatura przełączania poniżej 50 stopni to nie był udany duet. Prawdopodobnie ta ostatnia okoliczność najbardziej psociła w ECU. Na zimnym przelewał, na rozgrzanym było za ubogo. Na forum lpg taka najtańsza konfiguracja nazywana była ironicznie zestawem śmierci ;) 

 

Link to post
Share on other sites

Gaz nie ma chyba nic wspólnego z tym telepaniem ... odłączone wszystko od gazu, akumulator odpięty na 1h  a jak talepało tak telepie. Zastanawia mnie co może być że jak zgaszę i odpalę jeszcze raz  to nie telepie ... przecież parametry się nie zmieniają ( gdyby to był jakiś czujnik) 

Link to post
Share on other sites
Dnia 29.06.2020 o 09:50, goldixll napisał:

Gaz nie ma chyba nic wspólnego z tym telepaniem ... odłączone wszystko od gazu, akumulator odpięty na 1h  a jak talepało tak telepie. Zastanawia mnie co może być że jak zgaszę i odpalę jeszcze raz  to nie telepie ... przecież parametry się nie zmieniają ( gdyby to był jakiś czujnik) 

Mam (chyba) podobnie w foce.

Czasami trzeba bardzo długo kręcić rozrusznikiem, żeby odpaliła. A jak już odpali, to sprawia wrażenie jakby pracowała na 3 gary. Szybki restart i problem znika.

Dałem sobie spokój z poszukiwaniem przyczyny.

Link to post
Share on other sites
Dnia 29.06.2020 o 09:50, goldixll napisał:

Gaz nie ma chyba nic wspólnego z tym telepaniem ... odłączone wszystko od gazu, akumulator odpięty na 1h  a jak talepało tak telepie. Zastanawia mnie co może być że jak zgaszę i odpalę jeszcze raz  to nie telepie ... przecież parametry się nie zmieniają ( gdyby to był jakiś czujnik) 

ja bym zaczął od sprawdzenia wtryskiwaczy noPb, mi to od początku pachnie zawieszającym się wtryskiwaczem.

Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, Vadero napisał:

Przepustnica czysta i MAP sensor ok?

Przepustnicę czyściłem z rok temu jak wymienialem komplet cewek i świec. Zamówiłem listwy wtryskowe jak będę podmieniał to zajrzę do przepustnicy jeszcze przy okazji. Map sensor chyba ok bo błędów żadnych nie mam 

Link to post
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.