Jump to content

Suzuki Vitara Hybrid ( mild Hybrid )


Recommended Posts

no właśnie , mało tematów o tym aucie a ja kilka dni temu stałem się jego posiadaczem 

Vitara 1.4T Hybrid 129km , 235Nm  , 2WD wersja premium 

 

wyposażenie :

-Fulll LED ( mijania , długie , dzienne ) 

-asystent pasa ruchu

-aktywny tempomat ( mimo manuala działa od 40km/h ) sam hamuje i przyśpiesza 

-czujniki martwego pola w lusterkach

-4x szybki elektryczne

-7 jaśków

-klimatyzacja automatyczna ( jednostrefowa )

-podgrzewane siedzenia z przodu 

-elektryczne lusterka sterowane elektrycznie 

-kamera cofania 

-czujniki wykrywania pieszego i auta przed sobą ( sam hamuje ) 

-wyświetlacz znaków między zegarami ( zakaz wyprzedzania i ograniczenie prędkości )

-system multimedialny z BT 

-lakier metalic

-alusy w komplecie 

-przyciemniane szyby z tyłu 

-skóra na kierownicy i podłokietniku 

-fabryczny autoalarm 

-podgrzewane lusterka  

.....

to wszystko za niecałe 81.000 brutto ( całkiem nieźle w stosunku do konkurencji ) 

 

co do do samego silnika 

 

1.4T + mild Hybrid ( +50Nm ) daje niesamowitego kopa ( ok 9s do 100km/h - tak wiem to sporo bo są fanatycy 4s+ ... )

po mieście spalanie po 350km póki co 7.2l , ale nadal uczę się jeździć tym autem ( opony zimowe 17"/215 ) i to są pierwsze km tym autem

autem spokojnie można już wyprzedzać na IV biegu od 60km/h ( na III biegu pocisk do 150km/h )

VI bieg wbrew pozorom ciągnie już od 70-80kmh/ ( włącza się elektryk i pomaga zanim włączy się turbo przy ok 1.8-2k/obr/min 

 

co do spalania na trasie jak i po mieście opiszę za jakiś czas to , bo póki co nie widzę tematów z Suzuki Hybrid 

 

Edited by mmaciejosss
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
  • mmaciejosss changed the title to Suzuki Vitara Hybrid ( mild Hybrid )

Szkoda, ze go wykastrowali z KM przez ekologie. To jest dosc dziwne bo to nowy silnik. Mnie Suzuki jezdzilo sie bardzo dobrze. Sporo zdrozalo normalnie Premium 2WD miescilo sie w 67k.

Link to post
Share on other sites
4 hours ago, wujek said:

Szkoda, ze go wykastrowali z KM przez ekologie. To jest dosc dziwne bo to nowy silnik. Mnie Suzuki jezdzilo sie bardzo dobrze. Sporo zdrozalo normalnie Premium 2WD miescilo sie w 67k.

 

Za 67kPLN to bylo wolnossace 1.6..

Link to post
Share on other sites
30 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Za 67kPLN to bylo wolnossace 1.6..

Lekkie auto osiągi dobre spalanie też... Później za podobna cenę było 1.0T.

Link to post
Share on other sites
55 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Za 67kPLN to bylo wolnossace 1.6..

dziś na wyprzedaży 2020r  za 66.900 dalej 1.4T + mild Hybrid , ale zdecydowanie słabsze wyposażenie w wersji Comfort 

 

nie ma już wolnossącego 1.6 jak i 1.0T 

 

Edited by mmaciejosss
Link to post
Share on other sites
40 minut temu, zinger napisał:

To by bylo fajne auto ale w automacie.

Od 2021 jest , ale cena to niecałe 95.000 za premium

Edited by mmaciejosss
  • shocked 1
Link to post
Share on other sites
21 godzin temu, wujek napisał:

Szkoda, ze go wykastrowali z KM przez ekologie. To jest dosc dziwne bo to nowy silnik. Mnie Suzuki jezdzilo sie bardzo dobrze. Sporo zdrozalo normalnie Premium 2WD miescilo sie w 67k.

 

16 godzin temu, Maciej__ napisał:

 

Za 67kPLN to bylo wolnossace 1.6..

w wersji premium z metalikiem nie dało sie kupic za 67, chyba ze wersje4 comfort

Link to post
Share on other sites

Bardzo fajna cena jak za takie wodzidło! O mały włos nie kupiłem kiedyś zamiast Qashqai, ale nic już nie mieli na stanie :)

Jak z wyciszeniem? Bo to podobno była główna wada Vitary

Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, Pado napisał:

Bardzo fajna cena jak za takie wodzidło! O mały włos nie kupiłem kiedyś zamiast Qashqai, ale nic już nie mieli na stanie :)

Jak z wyciszeniem? Bo to podobno była główna wada Vitary

wyciszenie nie jest złe  ( jak dla mnie ) żona mówi że spodziewała się cichszego auta , auto ma bardzo niskie obroty silnika podczas jazdy przez co wg mnie jest ciche  ( podpowiada zmianę biegu jak jest 1,8krpm na wyższy ) , przy 100km/h ma VI biegu jest 2.000obr/min , bardziej słychać szum opon bo i spore zimówki są tam założone -17" -215 , mam nadzieję że latem na letnich będzie ciszej . Przy 140km/h na obrotomierzu 3.000obr/min na VI biegu i żwawo ciągnie ( póki co raz ok. 155km/h ) 

 

Ponoć niektórzy wyciszali drzwi pod lepsze nagłośnienie ( i tu bym się zgodził , gra to w miarę , ale mogło by zdecydowanie lepiej ) 

 

cena jak dla mnie bardzo spoko jak na to co auto w wersji premium ma na wyposażeniu  

 

Qashqai jest większy , brałem pod uwagę , ale cena już nie pasowała jak zacząłem dokładać to co mam w Vitarze , a też nie chciałem brać podstawowej wersji ( dopiero w wersji topowej  Tekna są Full LED z przodu a tu cena ponad 110.000 za rocznik 2020 )  , silnik 140km

 

kuzynka ma 1.2 - 115km i to tak średnio się odpycha 

Edited by mmaciejosss
Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

I kilka dni temu zatankowałem autko po raz drugi do pierwszego odbicia . Komputer pokazywał średnią z 570km 7.2l/100km i z paragonu przeliczonego na kilometry wyszło dokładnie identycznie . Pewnie gdybym dobił jeszcze 2-3 litry spalanie wyszło by ok. 7.5l. dla mnie bardzo akceptowalny wynik i nie przekłamany komputer/stacja paliw

  • Like 1
Link to post
Share on other sites
2 godziny temu, mmaciejosss napisał:

I kilka dni temu zatankowałem autko po raz drugi do pierwszego odbicia . Komputer pokazywał średnią z 570km 7.2l/100km i z paragonu przeliczonego na kilometry wyszło dokładnie identycznie . Pewnie gdybym dobił jeszcze 2-3 litry spalanie wyszło by ok. 7.5l. dla mnie bardzo akceptowalny wynik i nie przekłamany komputer/stacja paliw

W jakich warunkach jezdzone?

Ale jak na hybryde to taki sobie wynik. U mnie w Atece mam srednia 7.5, a teraz jak mniej w korkach stoje to pokazuje ok 7. 

Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, zinger said:

W jakich warunkach jezdzone?

Ale jak na hybryde to taki sobie wynik. U mnie w Atece mam srednia 7.5, a teraz jak mniej w korkach stoje to pokazuje ok 7. 

 

Ale to jest mild hybrid, wiec raczej taka oszukana hybryda ;]

W sumie to nie wiem co ten watek robi w dziale EV ;)

Ja mam srednie 8.0 z 10kkm w 2l Madzie CX5...

 

Edited by Maciej__
Link to post
Share on other sites
3 minuty temu, zinger napisał:

W jakich warunkach jezdzone?

Ale jak na hybryde to taki sobie wynik. U mnie w Atece mam srednia 7.5, a teraz jak mniej w korkach stoje to pokazuje ok 7. 

Tylko miasto , małe korki , krótkie odcinki , deptanie tak w miarę póki co bo mały przebieg. Ateca 1.0 wiem że Mało pali ( masz 1.0  ?)  ,Rapidem 1.0 95 sporo km zrobiłem , moc wystarczajaca  . Nie ma co porównywać z 1.0 3-cylindy

Link to post
Share on other sites
12 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Ale to jest mild hybrid, wiec raczej taka oszukana hybryda ;]

W sumie to nie wiem co ten watek robi w dziale EV ;)

Ja mam srednie 8.0 z 10kkm w 2l Madzie CX5...

 

To nie jest wątek w dziele EV 😉 tylko hybrid , a CX5 bardzo fajne auto z 2.0 zakladam że mocniejsza wersja ( nie wiem czy były 122km w tej budzie  ) ale przy mojej nodze pewnie dyszka by była i te 8 to średnio z trasy i miasta czy tylko miasto 

Edited by mmaciejosss
  • Like 1
Link to post
Share on other sites
1 godzinę temu, mmaciejosss napisał:

Tylko miasto , małe korki , krótkie odcinki , deptanie tak w miarę póki co bo mały przebieg. Ateca 1.0 wiem że Mało pali ( masz 1.0  ?)  ,Rapidem 1.0 95 sporo km zrobiłem , moc wystarczajaca  . Nie ma co porównywać z 1.0 3-cylindy

Mam 1.4 150KM

Link to post
Share on other sites
13 godzin temu, Maciej__ napisał:

Ale to jest mild hybrid, wiec raczej taka oszukana hybryda ;]

Czyli takie, za przeproszeniem, pseudo-eko pierdy-smerdy, zeby na papierze sie zgadzalo?

A takie mild hybrid przejedzie choc kawalek na samym elektryku, jak zwykla hybryda?

Link to post
Share on other sites
3 minutes ago, zinger said:

Czyli takie, za przeproszeniem, pseudo-eko pierdy-smerdy, zeby na papierze sie zgadzalo?

A takie mild hybrid przejedzie choc kawalek na samym elektryku, jak zwykla hybryda?

 

Nie przejedzie nawet metra, to ma sie zgadzac w katalogach ;)

 

Link to post
Share on other sites
 
Nie przejedzie nawet metra, to ma sie zgadzac w katalogach
 
E tam nawet zwykłym spalinowcem da się przejechać kawałek na samym rozruszniku, więc też można podciągnąć pod "hybrid"

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
24 minuty temu, janusz napisał:

E tam nawet zwykłym spalinowcem da się przejechać kawałek na samym rozruszniku, więc też można podciągnąć pod "hybrid" emoji6.pngemoji16.png

Lub z rozpędu przy systemie S&S :) w poprzednim XC70 tak miałem. Był efekt hybrydy, jak dojeżdżałem np do świateł to gasił silnik i tak się toczyłem.

Niestety nie palił 7 czy nawet 9l w mieście.

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, sherif napisał:

Lub z rozpędu przy systemie S&S :) w poprzednim XC70 tak miałem. Był efekt hybrydy, jak dojeżdżałem np do świateł to gasił silnik i tak się toczyłem.

Niestety nie palił 7 czy nawet 9l w mieście.

Zwykla hybryda jest w stanie rowniez ruszyc i przyspieszyc na elektryku i przejechac km czy 2 jak sie ja lekko traktuje, wiec to jednak nieco inna inszosc ;)

Te mild hybrid to pic na wode w takim przypadku, co tez widac po wynikach spalania tej witary, ktore sa porownywalne z moja benzyna, tez 1.4 i to z wieksza iloscia KM i przy nieco wiekszym aucie.

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, zinger napisał:

Zwykla hybryda jest w stanie rowniez ruszyc i przyspieszyc na elektryku i przejechac km czy 2 jak sie ja lekko traktuje, wiec to jednak nieco inna inszosc ;)

Te mild hybrid to pic na wode w takim przypadku, co tez widac po wynikach spalania tej witary, ktore sa porownywalne z moja benzyna, tez 1.4 i to z wieksza iloscia KM i przy nieco wiekszym aucie.

 

Mild hybrid służy wyłącznie do obniżenia emisji, niczego więcej.

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, format napisał:

 

Mild hybrid służy wyłącznie do obniżenia emisji, niczego więcej.

No tak, wlsanie to ustalilismy :phi:

Link to post
Share on other sites
6 minutes ago, sherif said:

Lub z rozpędu przy systemie S&S :) w poprzednim XC70 tak miałem. Był efekt hybrydy, jak dojeżdżałem np do świateł to gasił silnik i tak się toczyłem.

Niestety nie palił 7 czy nawet 9l w mieście.

 

W Fiacie 500 1.0 MH tez tak to dziala...

Jak bedziesz dojezdzal na luzie do swiatel to wylacza silnik, ale wszystkie systemy nadal dzialaja.

Dziwne uczucie ;]

 

Link to post
Share on other sites
1 minutę temu, Maciej__ napisał:

 

W Fiacie 500 1.0 MH tez tak to dziala...

Jak bedziesz dojezdzal na luzie do swiatel to wylacza silnik, ale wszystkie systemy nadal dzialaja.

Dziwne uczucie ;]

 

Tylko Fiat to hybrid (jak zwał tak zwał), a XC70 nie było hybrydą. Pierwszy raz jak się jedzie to można się przestraszyć. U mnie wystarczyło mocniej temp przestawić, czy ruszyć deko kierownicą i silnik się odpalał. Nawet tak sobie w korkach robiłem, jak nie chciałem wciskać gazu, bo auto przede mną jeszcze stało, ale widziałem że powoli ruszają, myk kierownicą lekko i jedziemy dalej :phi:.

Link to post
Share on other sites
58 minut temu, format napisał:

 

Mild hybrid służy wyłącznie do obniżenia emisji, niczego więcej.

Paliwa pewnie też delikatnie. U mnie tak samo jest , jak dotaczam się do świateł to silnik gaśnie 

Ponowne odpalenie jest prawie niesłyszalne . Zakładam , że pewnie więcej niż 0,5-1l nie zaoszczędzę , ale jak już pisałem to dla mnie akceptowalny wynik. Co do Ateci to jak się umie oszczędnie jeździć to wyjdzie 7l. U mnie pewnie jak bym się mocno postarał to i może do 6 bym zszedł po mieście . Czas pokaże , póki co dopiero 600km zrobione

Link to post
Share on other sites
On 2/10/2021 at 11:29 AM, Maciej__ said:

 

W Fiacie 500 1.0 MH tez tak to dziala...

Jak bedziesz dojezdzal na luzie do swiatel to wylacza silnik, ale wszystkie systemy nadal dzialaja.

Dziwne uczucie ;]

 

sheriff w xc miał zdaje sie automat  ;] wiec ciezko raczej o "luz"

Link to post
Share on other sites

@mmaciejosssjesteś w stanie podać przybliżone obroty tego silnika przy 100 i np 140km/h? Już doczytałem, że podawałeś.

Covid odciągnął mnie od zakupu, ale chyba wracam do swego pomysłu sprzed roku.

Nie wiem tylko czy padnie na Vitarę czy SX4, na pewno premium i 4WD.

Jak się uda to jutro podjadę do dealera, widzę ma coś na wyprzedaży 2020.

Warto czekać i dopłacać za 2021, jakieś zmiany poza dostępnym automatem i ceną?

Też już dojrzałem, że innych rożnic raczej nie ma.

Edited by ZUBERTO
Link to post
Share on other sites
[mention=138902]mmaciejosss[/mention]jesteś w stanie podać przybliżone obroty tego silnika przy 100 i np 140km/h? Już doczytałem, że podawałeś.
Covid odciągnął mnie od zakupu, ale chyba wracam do swego pomysłu sprzed roku.
Nie wiem tylko czy padnie na Vitarę czy SX4, na pewno premium i 4WD.
Jak się uda to jutro podjadę do dealera, widzę ma coś na wyprzedaży 2020.
Warto czekać i dopłacać za 2021, jakieś zmiany poza dostępnym automatem i ceną?
S cross na pewno miał trochę niższe obroty na 6 w automacie niż w manualu. Niby podobne auta, ale jednak nieco inne. Musisz zdecydować na czym bardziej Ci zależy i co Ci podpasuje. Podobno asystenci w vitarze działają mocno średnio, więc sobie sprawdź przed zakupem, żebyś nie był rozczarowany jak Ci na czymś zależy.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
5 minut temu, janusz napisał:

S cross na pewno miał trochę niższe obroty na 6 w automacie niż w manualu. Niby podobne auta, ale jednak nieco inne. Musisz zdecydować na czym bardziej Ci zależy i co Ci podpasuje. Podobno asystenci w vitarze działają mocno średnio, więc sobie sprawdź przed zakupem, żebyś nie był rozczarowany jak Ci na czymś zależy.

Asystenci za specjalnie mnie raczej nie interere, bo to auto poza miasto i lokalne podmiejskie drogi za często pewnie nie wyjedzie.

Ważne rzeczy to obsługa połączeń telefonicznych, mimo wszystko tempomat (wiem, sprzeczność pewna), kamera i pewnie trza byłoby czujniki dołożyć przód i tył (widzę, że premium ma tylko kamerę, a w babskim aucie to trochę mało), no i wygląd (dlatego Vitara ma przewagę).

 

Link to post
Share on other sites
Asystenci za specjalnie mnie raczej nie interere, bo to auto poza miasto i lokalne podmiejskie drogi za często pewnie nie wyjedzie.
Ważne rzeczy to obsługa połączeń telefonicznych, mimo wszystko tempomat (wiem, sprzeczność pewna), kamera i pewnie trza byłoby czujniki dołożyć przód i tył (widzę, że premium ma tylko kamerę, a w babskim aucie to trochę mało), no i wygląd (dlatego Vitara ma przewagę).
 
To się nie musisz przejmować obrotami przy 140 (ok. 3000 obr/min). Brałbym automata, ale nie wiem czy 4x4. Tzn. nie wiem czy w tej sytuacji warto dopłacać do napędu, bo generalnie lepiej mieć niż nie mieć.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
16 minut temu, janusz napisał:

S cross na pewno miał trochę niższe obroty na 6 w automacie niż w manualu. Niby podobne auta, ale jednak nieco inne. Musisz zdecydować na czym bardziej Ci zależy i co Ci podpasuje. Podobno asystenci w vitarze działają mocno średnio, więc sobie sprawdź przed zakupem, żebyś nie był rozczarowany jak Ci na czymś zależy.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka
 

Poczytaj o wyposażeniu w s-cross. Vitara tańsza o 2tys. a ponoć ma więcej na wyposażeniu jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Tyle słyszałem w serwisie, nie patrzałem różnic między modelami . Mi bardziej z wyglądu podobała się Vitara choć s-cross wiekszy jest i ma o ile pamiętam większy rozstaw osi o 10-12cm więc większy komfort jazdy . Nie wiem czy ma full LED z przodu a te świecą mega fajnie w Vitarze. Poczytaj różnice w tempomatach , podgrzewanych siedzeniami , radarach , wykrywaniu pieszego , aktywnym hamowaniu . Vitara ma to w standardzie.

Link to post
Share on other sites
Poczytaj o wyposażeniu w s-cross. Vitara tańsza o 2tys. a ponoć ma więcej na wyposażeniu jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Tyle słyszałem w serwisie, nie patrzałem różnic między modelami . Mi bardziej z wyglądu podobała się Vitara choć s-cross wiekszy jest i ma o ile pamiętam większy rozstaw osi o 10-12cm więc większy komfort jazdy . Nie wiem czy ma full LED z przodu a te świecą mega fajnie w Vitarze. Poczytaj różnice w tempomatach , podgrzewanych siedzeniami , radarach , wykrywaniu pieszego , aktywnym hamowaniu . Vitara ma to w standardzie.
Nie porównywałem wersji, ale tak też słyszałem o tej różnicy w wyposażeniu, ale czytałem (pisali użytkownicy vitary), że te systemy działają mocno średnio w porównaniu z konkurencją, dlatego pisałem, żeby kolega sobie sprawdził przed zakupem jeśli mu na czymś zależy, żeby później nie było rozczarowania. S cross też ma full ledy.

Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka

Link to post
Share on other sites
  • 2 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.