mmaciejosss 52 Posted January 30 Share Posted January 30 (edited) no właśnie , mało tematów o tym aucie a ja kilka dni temu stałem się jego posiadaczem Vitara 1.4T Hybrid 129km , 235Nm , 2WD wersja premium wyposażenie : -Fulll LED ( mijania , długie , dzienne ) -asystent pasa ruchu -aktywny tempomat ( mimo manuala działa od 40km/h ) sam hamuje i przyśpiesza -czujniki martwego pola w lusterkach -4x szybki elektryczne -7 jaśków -klimatyzacja automatyczna ( jednostrefowa ) -podgrzewane siedzenia z przodu -elektryczne lusterka sterowane elektrycznie -kamera cofania -czujniki wykrywania pieszego i auta przed sobą ( sam hamuje ) -wyświetlacz znaków między zegarami ( zakaz wyprzedzania i ograniczenie prędkości ) -system multimedialny z BT -lakier metalic -alusy w komplecie -przyciemniane szyby z tyłu -skóra na kierownicy i podłokietniku -fabryczny autoalarm -podgrzewane lusterka ..... to wszystko za niecałe 81.000 brutto ( całkiem nieźle w stosunku do konkurencji ) co do do samego silnika 1.4T + mild Hybrid ( +50Nm ) daje niesamowitego kopa ( ok 9s do 100km/h - tak wiem to sporo bo są fanatycy 4s+ ... ) po mieście spalanie po 350km póki co 7.2l , ale nadal uczę się jeździć tym autem ( opony zimowe 17"/215 ) i to są pierwsze km tym autem autem spokojnie można już wyprzedzać na IV biegu od 60km/h ( na III biegu pocisk do 150km/h ) VI bieg wbrew pozorom ciągnie już od 70-80kmh/ ( włącza się elektryk i pomaga zanim włączy się turbo przy ok 1.8-2k/obr/min co do spalania na trasie jak i po mieście opiszę za jakiś czas to , bo póki co nie widzę tematów z Suzuki Hybrid Edited January 30 by mmaciejosss 1 Quote Link to post Share on other sites
wujek 4621 Posted January 31 Share Posted January 31 Szkoda, ze go wykastrowali z KM przez ekologie. To jest dosc dziwne bo to nowy silnik. Mnie Suzuki jezdzilo sie bardzo dobrze. Sporo zdrozalo normalnie Premium 2WD miescilo sie w 67k. Quote Link to post Share on other sites
Maciej__ 25566 Posted January 31 Share Posted January 31 4 hours ago, wujek said: Szkoda, ze go wykastrowali z KM przez ekologie. To jest dosc dziwne bo to nowy silnik. Mnie Suzuki jezdzilo sie bardzo dobrze. Sporo zdrozalo normalnie Premium 2WD miescilo sie w 67k. Za 67kPLN to bylo wolnossace 1.6.. Quote Link to post Share on other sites
wujek 4621 Posted January 31 Share Posted January 31 30 minut temu, Maciej__ napisał: Za 67kPLN to bylo wolnossace 1.6.. Lekkie auto osiągi dobre spalanie też... Później za podobna cenę było 1.0T. Quote Link to post Share on other sites
mmaciejosss 52 Posted January 31 Author Share Posted January 31 (edited) 55 minut temu, Maciej__ napisał: Za 67kPLN to bylo wolnossace 1.6.. dziś na wyprzedaży 2020r za 66.900 dalej 1.4T + mild Hybrid , ale zdecydowanie słabsze wyposażenie w wersji Comfort nie ma już wolnossącego 1.6 jak i 1.0T Edited January 31 by mmaciejosss Quote Link to post Share on other sites
zinger 2139 Posted January 31 Share Posted January 31 To by bylo fajne auto ale w automacie. 1 Quote Link to post Share on other sites
mmaciejosss 52 Posted January 31 Author Share Posted January 31 (edited) 40 minut temu, zinger napisał: To by bylo fajne auto ale w automacie. Od 2021 jest , ale cena to niecałe 95.000 za premium Edited January 31 by mmaciejosss 1 Quote Link to post Share on other sites
deszczowyRoman 1689 Posted February 1 Share Posted February 1 21 godzin temu, wujek napisał: Szkoda, ze go wykastrowali z KM przez ekologie. To jest dosc dziwne bo to nowy silnik. Mnie Suzuki jezdzilo sie bardzo dobrze. Sporo zdrozalo normalnie Premium 2WD miescilo sie w 67k. 16 godzin temu, Maciej__ napisał: Za 67kPLN to bylo wolnossace 1.6.. w wersji premium z metalikiem nie dało sie kupic za 67, chyba ze wersje4 comfort Quote Link to post Share on other sites
Pado 851 Posted February 1 Share Posted February 1 Bardzo fajna cena jak za takie wodzidło! O mały włos nie kupiłem kiedyś zamiast Qashqai, ale nic już nie mieli na stanie Jak z wyciszeniem? Bo to podobno była główna wada Vitary Quote Link to post Share on other sites
mmaciejosss 52 Posted February 1 Author Share Posted February 1 (edited) 1 godzinę temu, Pado napisał: Bardzo fajna cena jak za takie wodzidło! O mały włos nie kupiłem kiedyś zamiast Qashqai, ale nic już nie mieli na stanie Jak z wyciszeniem? Bo to podobno była główna wada Vitary wyciszenie nie jest złe ( jak dla mnie ) żona mówi że spodziewała się cichszego auta , auto ma bardzo niskie obroty silnika podczas jazdy przez co wg mnie jest ciche ( podpowiada zmianę biegu jak jest 1,8krpm na wyższy ) , przy 100km/h ma VI biegu jest 2.000obr/min , bardziej słychać szum opon bo i spore zimówki są tam założone -17" -215 , mam nadzieję że latem na letnich będzie ciszej . Przy 140km/h na obrotomierzu 3.000obr/min na VI biegu i żwawo ciągnie ( póki co raz ok. 155km/h ) Ponoć niektórzy wyciszali drzwi pod lepsze nagłośnienie ( i tu bym się zgodził , gra to w miarę , ale mogło by zdecydowanie lepiej ) cena jak dla mnie bardzo spoko jak na to co auto w wersji premium ma na wyposażeniu Qashqai jest większy , brałem pod uwagę , ale cena już nie pasowała jak zacząłem dokładać to co mam w Vitarze , a też nie chciałem brać podstawowej wersji ( dopiero w wersji topowej Tekna są Full LED z przodu a tu cena ponad 110.000 za rocznik 2020 ) , silnik 140km kuzynka ma 1.2 - 115km i to tak średnio się odpycha Edited February 1 by mmaciejosss Quote Link to post Share on other sites
mmaciejosss 52 Posted February 9 Author Share Posted February 9 I kilka dni temu zatankowałem autko po raz drugi do pierwszego odbicia . Komputer pokazywał średnią z 570km 7.2l/100km i z paragonu przeliczonego na kilometry wyszło dokładnie identycznie . Pewnie gdybym dobił jeszcze 2-3 litry spalanie wyszło by ok. 7.5l. dla mnie bardzo akceptowalny wynik i nie przekłamany komputer/stacja paliw 1 Quote Link to post Share on other sites
zinger 2139 Posted February 9 Share Posted February 9 2 godziny temu, mmaciejosss napisał: I kilka dni temu zatankowałem autko po raz drugi do pierwszego odbicia . Komputer pokazywał średnią z 570km 7.2l/100km i z paragonu przeliczonego na kilometry wyszło dokładnie identycznie . Pewnie gdybym dobił jeszcze 2-3 litry spalanie wyszło by ok. 7.5l. dla mnie bardzo akceptowalny wynik i nie przekłamany komputer/stacja paliw W jakich warunkach jezdzone? Ale jak na hybryde to taki sobie wynik. U mnie w Atece mam srednia 7.5, a teraz jak mniej w korkach stoje to pokazuje ok 7. Quote Link to post Share on other sites
Maciej__ 25566 Posted February 9 Share Posted February 9 (edited) 3 minutes ago, zinger said: W jakich warunkach jezdzone? Ale jak na hybryde to taki sobie wynik. U mnie w Atece mam srednia 7.5, a teraz jak mniej w korkach stoje to pokazuje ok 7. Ale to jest mild hybrid, wiec raczej taka oszukana hybryda W sumie to nie wiem co ten watek robi w dziale EV Ja mam srednie 8.0 z 10kkm w 2l Madzie CX5... Edited February 9 by Maciej__ Quote Link to post Share on other sites
mmaciejosss 52 Posted February 9 Author Share Posted February 9 3 minuty temu, zinger napisał: W jakich warunkach jezdzone? Ale jak na hybryde to taki sobie wynik. U mnie w Atece mam srednia 7.5, a teraz jak mniej w korkach stoje to pokazuje ok 7. Tylko miasto , małe korki , krótkie odcinki , deptanie tak w miarę póki co bo mały przebieg. Ateca 1.0 wiem że Mało pali ( masz 1.0 ?) ,Rapidem 1.0 95 sporo km zrobiłem , moc wystarczajaca . Nie ma co porównywać z 1.0 3-cylindy Quote Link to post Share on other sites
mmaciejosss 52 Posted February 9 Author Share Posted February 9 (edited) 12 minut temu, Maciej__ napisał: Ale to jest mild hybrid, wiec raczej taka oszukana hybryda W sumie to nie wiem co ten watek robi w dziale EV Ja mam srednie 8.0 z 10kkm w 2l Madzie CX5... To nie jest wątek w dziele EV 😉 tylko hybrid , a CX5 bardzo fajne auto z 2.0 zakladam że mocniejsza wersja ( nie wiem czy były 122km w tej budzie ) ale przy mojej nodze pewnie dyszka by była i te 8 to średnio z trasy i miasta czy tylko miasto Edited February 9 by mmaciejosss 1 Quote Link to post Share on other sites
zinger 2139 Posted February 9 Share Posted February 9 1 godzinę temu, mmaciejosss napisał: Tylko miasto , małe korki , krótkie odcinki , deptanie tak w miarę póki co bo mały przebieg. Ateca 1.0 wiem że Mało pali ( masz 1.0 ?) ,Rapidem 1.0 95 sporo km zrobiłem , moc wystarczajaca . Nie ma co porównywać z 1.0 3-cylindy Mam 1.4 150KM Quote Link to post Share on other sites
zinger 2139 Posted February 10 Share Posted February 10 13 godzin temu, Maciej__ napisał: Ale to jest mild hybrid, wiec raczej taka oszukana hybryda Czyli takie, za przeproszeniem, pseudo-eko pierdy-smerdy, zeby na papierze sie zgadzalo? A takie mild hybrid przejedzie choc kawalek na samym elektryku, jak zwykla hybryda? Quote Link to post Share on other sites
Maciej__ 25566 Posted February 10 Share Posted February 10 3 minutes ago, zinger said: Czyli takie, za przeproszeniem, pseudo-eko pierdy-smerdy, zeby na papierze sie zgadzalo? A takie mild hybrid przejedzie choc kawalek na samym elektryku, jak zwykla hybryda? Nie przejedzie nawet metra, to ma sie zgadzac w katalogach Quote Link to post Share on other sites
janusz 370 Posted February 10 Share Posted February 10 Nie przejedzie nawet metra, to ma sie zgadzac w katalogach E tam nawet zwykłym spalinowcem da się przejechać kawałek na samym rozruszniku, więc też można podciągnąć pod "hybrid" Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
sherif 2945 Posted February 10 Share Posted February 10 24 minuty temu, janusz napisał: E tam nawet zwykłym spalinowcem da się przejechać kawałek na samym rozruszniku, więc też można podciągnąć pod "hybrid" Lub z rozpędu przy systemie S&S w poprzednim XC70 tak miałem. Był efekt hybrydy, jak dojeżdżałem np do świateł to gasił silnik i tak się toczyłem. Niestety nie palił 7 czy nawet 9l w mieście. Quote Link to post Share on other sites
zinger 2139 Posted February 10 Share Posted February 10 1 minutę temu, sherif napisał: Lub z rozpędu przy systemie S&S w poprzednim XC70 tak miałem. Był efekt hybrydy, jak dojeżdżałem np do świateł to gasił silnik i tak się toczyłem. Niestety nie palił 7 czy nawet 9l w mieście. Zwykla hybryda jest w stanie rowniez ruszyc i przyspieszyc na elektryku i przejechac km czy 2 jak sie ja lekko traktuje, wiec to jednak nieco inna inszosc Te mild hybrid to pic na wode w takim przypadku, co tez widac po wynikach spalania tej witary, ktore sa porownywalne z moja benzyna, tez 1.4 i to z wieksza iloscia KM i przy nieco wiekszym aucie. Quote Link to post Share on other sites
format 21976 Posted February 10 Share Posted February 10 1 minutę temu, zinger napisał: Zwykla hybryda jest w stanie rowniez ruszyc i przyspieszyc na elektryku i przejechac km czy 2 jak sie ja lekko traktuje, wiec to jednak nieco inna inszosc Te mild hybrid to pic na wode w takim przypadku, co tez widac po wynikach spalania tej witary, ktore sa porownywalne z moja benzyna, tez 1.4 i to z wieksza iloscia KM i przy nieco wiekszym aucie. Mild hybrid służy wyłącznie do obniżenia emisji, niczego więcej. Quote Link to post Share on other sites
zinger 2139 Posted February 10 Share Posted February 10 1 minutę temu, format napisał: Mild hybrid służy wyłącznie do obniżenia emisji, niczego więcej. No tak, wlsanie to ustalilismy Quote Link to post Share on other sites
Maciej__ 25566 Posted February 10 Share Posted February 10 6 minutes ago, sherif said: Lub z rozpędu przy systemie S&S w poprzednim XC70 tak miałem. Był efekt hybrydy, jak dojeżdżałem np do świateł to gasił silnik i tak się toczyłem. Niestety nie palił 7 czy nawet 9l w mieście. W Fiacie 500 1.0 MH tez tak to dziala... Jak bedziesz dojezdzal na luzie do swiatel to wylacza silnik, ale wszystkie systemy nadal dzialaja. Dziwne uczucie Quote Link to post Share on other sites
sherif 2945 Posted February 10 Share Posted February 10 1 minutę temu, Maciej__ napisał: W Fiacie 500 1.0 MH tez tak to dziala... Jak bedziesz dojezdzal na luzie do swiatel to wylacza silnik, ale wszystkie systemy nadal dzialaja. Dziwne uczucie Tylko Fiat to hybrid (jak zwał tak zwał), a XC70 nie było hybrydą. Pierwszy raz jak się jedzie to można się przestraszyć. U mnie wystarczyło mocniej temp przestawić, czy ruszyć deko kierownicą i silnik się odpalał. Nawet tak sobie w korkach robiłem, jak nie chciałem wciskać gazu, bo auto przede mną jeszcze stało, ale widziałem że powoli ruszają, myk kierownicą lekko i jedziemy dalej . Quote Link to post Share on other sites
mmaciejosss 52 Posted February 10 Author Share Posted February 10 58 minut temu, format napisał: Mild hybrid służy wyłącznie do obniżenia emisji, niczego więcej. Paliwa pewnie też delikatnie. U mnie tak samo jest , jak dotaczam się do świateł to silnik gaśnie Ponowne odpalenie jest prawie niesłyszalne . Zakładam , że pewnie więcej niż 0,5-1l nie zaoszczędzę , ale jak już pisałem to dla mnie akceptowalny wynik. Co do Ateci to jak się umie oszczędnie jeździć to wyjdzie 7l. U mnie pewnie jak bym się mocno postarał to i może do 6 bym zszedł po mieście . Czas pokaże , póki co dopiero 600km zrobione Quote Link to post Share on other sites
mokrii 3110 Posted February 14 Share Posted February 14 On 2/10/2021 at 11:29 AM, Maciej__ said: W Fiacie 500 1.0 MH tez tak to dziala... Jak bedziesz dojezdzal na luzie do swiatel to wylacza silnik, ale wszystkie systemy nadal dzialaja. Dziwne uczucie sheriff w xc miał zdaje sie automat wiec ciezko raczej o "luz" Quote Link to post Share on other sites
ZUBERTO 5628 Posted February 14 Share Posted February 14 (edited) @mmaciejosssjesteś w stanie podać przybliżone obroty tego silnika przy 100 i np 140km/h? Już doczytałem, że podawałeś. Covid odciągnął mnie od zakupu, ale chyba wracam do swego pomysłu sprzed roku. Nie wiem tylko czy padnie na Vitarę czy SX4, na pewno premium i 4WD. Jak się uda to jutro podjadę do dealera, widzę ma coś na wyprzedaży 2020. Warto czekać i dopłacać za 2021, jakieś zmiany poza dostępnym automatem i ceną? Też już dojrzałem, że innych rożnic raczej nie ma. Edited February 14 by ZUBERTO Quote Link to post Share on other sites
janusz 370 Posted February 14 Share Posted February 14 [mention=138902]mmaciejosss[/mention]jesteś w stanie podać przybliżone obroty tego silnika przy 100 i np 140km/h? Już doczytałem, że podawałeś. Covid odciągnął mnie od zakupu, ale chyba wracam do swego pomysłu sprzed roku. Nie wiem tylko czy padnie na Vitarę czy SX4, na pewno premium i 4WD. Jak się uda to jutro podjadę do dealera, widzę ma coś na wyprzedaży 2020. Warto czekać i dopłacać za 2021, jakieś zmiany poza dostępnym automatem i ceną?S cross na pewno miał trochę niższe obroty na 6 w automacie niż w manualu. Niby podobne auta, ale jednak nieco inne. Musisz zdecydować na czym bardziej Ci zależy i co Ci podpasuje. Podobno asystenci w vitarze działają mocno średnio, więc sobie sprawdź przed zakupem, żebyś nie był rozczarowany jak Ci na czymś zależy. Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
ZUBERTO 5628 Posted February 14 Share Posted February 14 5 minut temu, janusz napisał: S cross na pewno miał trochę niższe obroty na 6 w automacie niż w manualu. Niby podobne auta, ale jednak nieco inne. Musisz zdecydować na czym bardziej Ci zależy i co Ci podpasuje. Podobno asystenci w vitarze działają mocno średnio, więc sobie sprawdź przed zakupem, żebyś nie był rozczarowany jak Ci na czymś zależy. Asystenci za specjalnie mnie raczej nie interere, bo to auto poza miasto i lokalne podmiejskie drogi za często pewnie nie wyjedzie. Ważne rzeczy to obsługa połączeń telefonicznych, mimo wszystko tempomat (wiem, sprzeczność pewna), kamera i pewnie trza byłoby czujniki dołożyć przód i tył (widzę, że premium ma tylko kamerę, a w babskim aucie to trochę mało), no i wygląd (dlatego Vitara ma przewagę). Quote Link to post Share on other sites
janusz 370 Posted February 14 Share Posted February 14 Asystenci za specjalnie mnie raczej nie interere, bo to auto poza miasto i lokalne podmiejskie drogi za często pewnie nie wyjedzie. Ważne rzeczy to obsługa połączeń telefonicznych, mimo wszystko tempomat (wiem, sprzeczność pewna), kamera i pewnie trza byłoby czujniki dołożyć przód i tył (widzę, że premium ma tylko kamerę, a w babskim aucie to trochę mało), no i wygląd (dlatego Vitara ma przewagę). To się nie musisz przejmować obrotami przy 140 (ok. 3000 obr/min). Brałbym automata, ale nie wiem czy 4x4. Tzn. nie wiem czy w tej sytuacji warto dopłacać do napędu, bo generalnie lepiej mieć niż nie mieć. Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
mmaciejosss 52 Posted February 14 Author Share Posted February 14 16 minut temu, janusz napisał: S cross na pewno miał trochę niższe obroty na 6 w automacie niż w manualu. Niby podobne auta, ale jednak nieco inne. Musisz zdecydować na czym bardziej Ci zależy i co Ci podpasuje. Podobno asystenci w vitarze działają mocno średnio, więc sobie sprawdź przed zakupem, żebyś nie był rozczarowany jak Ci na czymś zależy. Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka Poczytaj o wyposażeniu w s-cross. Vitara tańsza o 2tys. a ponoć ma więcej na wyposażeniu jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Tyle słyszałem w serwisie, nie patrzałem różnic między modelami . Mi bardziej z wyglądu podobała się Vitara choć s-cross wiekszy jest i ma o ile pamiętam większy rozstaw osi o 10-12cm więc większy komfort jazdy . Nie wiem czy ma full LED z przodu a te świecą mega fajnie w Vitarze. Poczytaj różnice w tempomatach , podgrzewanych siedzeniami , radarach , wykrywaniu pieszego , aktywnym hamowaniu . Vitara ma to w standardzie. Quote Link to post Share on other sites
janusz 370 Posted February 14 Share Posted February 14 Poczytaj o wyposażeniu w s-cross. Vitara tańsza o 2tys. a ponoć ma więcej na wyposażeniu jeśli chodzi o bezpieczeństwo. Tyle słyszałem w serwisie, nie patrzałem różnic między modelami . Mi bardziej z wyglądu podobała się Vitara choć s-cross wiekszy jest i ma o ile pamiętam większy rozstaw osi o 10-12cm więc większy komfort jazdy . Nie wiem czy ma full LED z przodu a te świecą mega fajnie w Vitarze. Poczytaj różnice w tempomatach , podgrzewanych siedzeniami , radarach , wykrywaniu pieszego , aktywnym hamowaniu . Vitara ma to w standardzie.Nie porównywałem wersji, ale tak też słyszałem o tej różnicy w wyposażeniu, ale czytałem (pisali użytkownicy vitary), że te systemy działają mocno średnio w porównaniu z konkurencją, dlatego pisałem, żeby kolega sobie sprawdził przed zakupem jeśli mu na czymś zależy, żeby później nie było rozczarowania. S cross też ma full ledy. Wysłane z mojego CLT-L29 przy użyciu Tapatalka Quote Link to post Share on other sites
mmaciejosss 52 Posted February 27 Author Share Posted February 27 1.100km zrobione. Spalanie cały czas po mieście 6.9l/100km Quote Link to post Share on other sites
Recommended Posts
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.