Jump to content

P308 vs Megane IV


el_guapo
 Share

Recommended Posts

31 minut temu, el_guapo napisał:

Z uwagi na obowiązki, miałem okazję przez ostatnie 6 mcy pojeździć paroma autami - nic specjalnego, zwykła klasa C, czyli auto dla przeciętnego zjadacza chleba, który ciężko zarobione pieniądze chciałby rozsądnie wydać.

 

Ostatnio jednak auta z tytułu wzbudziły we mnie tak skrajne emocje, że jeżeli będzie zainteresowanie popełnię kilka zdań opisu - jeżeli...

 

W szranki stają: Megane IV kombi Limited (1.5 dCI, 2020, jakieś 110KM) oraz Peugeot 308 kombi (1.5 HDI, 2020, jakieś 130KM).

 

Pisz :)

Link to comment
Share on other sites

31 minut temu, el_guapo napisał:

... jeżeli będzie zainteresowanie popełnię kilka zdań opisu - jeżeli...

Popełnij.:ok:

Link to comment
Share on other sites

33 minutes ago, el_guapo said:

Z uwagi na obowiązki, miałem okazję przez ostatnie 6 mcy pojeździć paroma autami - nic specjalnego, zwykła klasa C, czyli auto dla przeciętnego zjadacza chleba, który ciężko zarobione pieniądze chciałby rozsądnie wydać.

 

Ostatnio jednak auta z tytułu wzbudziły we mnie tak skrajne emocje, że jeżeli będzie zainteresowanie popełnię kilka zdań opisu - jeżeli...

 

W szranki stają: Megane IV kombi Limited (1.5 dCI, 2020, jakieś 110KM) oraz Peugeot 308 kombi (1.5 HDI, 2020, jakieś 130KM).

 

Pisz, pisz :ok:

Szkoda tylko, ze diesle, bo raczej prawie nikt prywatnie juz nowego kompakta z dieslem nie kupi ;)

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Maciej__ napisał:

ze diesle, bo raczej prawie nikt prywatnie juz nowego kompakta z dieslem nie kupi

Problemy z benzynowymi silnikami producenta P308 są szeroko znane. Więc miło będzie poczytać dla odmiany o dieslu. :)

Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Pisz, pisz :ok:

Szkoda tylko, ze diesle, bo raczej prawie nikt prywatnie juz nowego kompakta z dieslem nie kupi ;)

 

 

Ciekawostka taka apropo prywatnego diesla, bo ostatnio prawie prawie takiego kupiłem.

 

kręciłem się za mercedesem A klasa. Nie wiedziałem czy A180 czy A200.

Koniec końców wybór padł na A180, ale i tak kupiłem cos innego potrzebą chwili.

 

Niemniej jednak dealer miał w moim zdaniem dobrej cenie A180d właśnie, jeszcze z 2020.

I namawiał mnie mocno na tego diesla.

Ja zasadniczo za dieslami nie przepadam, lubie jako taka ciszę w aucie, a diesel zawsze klekocze.

Dodatkowo po podróży kamperem mam uprzedzenie co do usyfionych dystrybutorów ON.

Ale najważniejsze dla mnie było to, czy ja to później łatwo sprzedam :)

I udzieliłem sobie odpowiedzi, że "niebaudzo" ;]

 

Diesel teraz to już dla kogos kto rzeczywiście duzo lata codziennie, a nie, żeby tak tylko wakacje wyszły taniej raz na rok.

Jakies miasto wprowadzi "zony" jako pierwsze dla diesli i będzie panika na rynku.

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

 
Diesel teraz to już dla kogos kto rzeczywiście duzo lata codziennie, a nie, żeby tak tylko wakacje wyszły taniej raz na rok.
Jakies miasto wprowadzi "zony" jako pierwsze dla diesli i będzie panika na rynku.


Chciałbym nieśmiało zaznaczyć, że Polska nie kończy się na kilku dużych miastach. W tych mniejszych i na prowincji nadal diesel rządzi. default_wink.gif

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka


  • Like 6
Link to comment
Share on other sites

1 minutę temu, Pietro_M napisał:

 


Chciałbym nieśmiało zaznaczyć, że Polska nie kończy się na kilku dużych miastach. W tych mniejszych i na prowincji nadal diesel rządzi. default_wink.gif

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

 

Może i nie kończy, ale te miasta wyznaczą trend. Trend do spadku cen auto uzywanych z ON.

A Ci z małych miast tym dieslem jeżdżą do dużego miasta.

Jak będa musieli zapłacic myto lub zostawić grata na rogatkach, to tez chętnie auta na gnój nie kupią ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

6 minutes ago, kravitz said:

 

Może i nie kończy, ale te miasta wyznaczą trend. Trend do spadku cen auto uzywanych z ON.

A Ci z małych miast tym dieslem jeżdżą do dużego miasta.

Jak będa musieli zapłacic myto lub zostawić grata na rogatkach, to tez chętnie auta na gnój nie kupią ;)

 

Nie ma co zaczynac kolejnej gownoburzy w tym temacie ;]

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

14 minut temu, kravitz napisał:

 

Jak będa musieli zapłacic myto lub zostawić grata na rogatkach, to tez chętnie auta na gnój nie kupią ;)

lpg też miało już dawno przestać istnieć ;)

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

8 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Nie ma co zaczynac kolejnej gownoburzy w tym temacie ;]

 

 

To nie gównoburza.

Uważam że diesle są potrzebne, własnie do takich celów jak ktoś dojeżdża sporo kilometrów.

Jest taniej, a dodatkowo nie trzeba tak często tankować.

 

Ale że wchodzą lub mogą wejść jakieś dziwne regulacje które mącą rynek, to ja nic nie poradzę ;)

Link to comment
Share on other sites

 
Może i nie kończy, ale te miasta wyznaczą trend. Trend do spadku cen auto uzywanych z ON.
A Ci z małych miast tym dieslem jeżdżą do dużego miasta.
Jak będa musieli zapłacic myto lub zostawić grata na rogatkach, to tez chętnie auta na gnój nie kupią
Żeby się nie kłócić, to napiszę tylko, że jak wprowadzą ograniczenia, to albo ludzie zaparkują na P+R, albo przestaną jeździć do miasta i znajdą zamiennik usług/pracy gdzieś w okolicy.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

Link to comment
Share on other sites

Jak narazie to już się czkawką odbija EU ograniczenie diesli, bo za ostatnie lata emisja CO2 wzrosła i to wcale nie dlatego, że zwiększyła się ilość aut. 

Ludzie przerzucili się na benzyny, które mimo wysiłków biurokratów jakoś nie chcą palić mniej niż diesle. No szok i niedowierzanie. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 minutes ago, iwik said:

Jak narazie to już się czkawką odbija EU ograniczenie diesli, bo za ostatnie lata emisja CO2 wzrosła i to wcale nie dlatego, że zwiększyła się ilość aut. 

Ludzie przerzucili się na benzyny, które mimo wysiłków biurokratów jakoś nie chcą palić mniej niż diesle. No szok i niedowierzanie. 

 

Ale z eliminacja diesla to chyba nie chodzilo glownie o CO2 tylko pozostaly syf jaki emituja... Tlenki azotu, sadza, etc.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

48 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Nie ma co zaczynac kolejnej gownoburzy w tym temacie ;]

 

Dokładnie. UE dąży do ubicia każdego pojazdu z silnikiem spalinowym. Hybrydy też mają dostać rykoszetem. Więc co za różnica 🤣

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, Pietro_M napisał:

 


Chciałbym nieśmiało zaznaczyć, że Polska nie kończy się na kilku dużych miastach. W tych mniejszych i na prowincji nadal diesel rządzi. default_wink.gif

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka

 

 

na wsiach diesel rządzi bo rolnicy mają bonifikaty na ON

Link to comment
Share on other sites

9 minutes ago, stig said:

Dokładnie. UE dąży do ubicia każdego pojazdu z silnikiem spalinowym. Hybrydy też mają dostać rykoszetem. Więc co za różnica 🤣

 

To raczej nie za naszej kadencji ;) Predzej sie Unia rozpadnie niz do tego dojdzie :P

Inna kwestia, ze zawsze jak jade na szosie, to marze o dniu kiedy stare klekoty skoncza na zlomie ;]

Ten smrod az gryzie w gardlo :no:

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, Maciej__ napisał:

Inna kwestia, ze zawsze jak jade na szosie, to marze o dniu kiedy stare klekoty skoncza na zlomie ;]

Ten smrod az gryzie w gardlo :no:

To obecna sytuacja, z rosnącymi lawinowo cenami nowych aut z powodu coraz to nowych wymysłów urzędników tylko ten dzień odsuwa w czasie. Te auta będą eksploatowane do śmierci technicznej, a potem jeszcze kilka lat dłużej nielegalnie.

Bo nawet jak kogoś stać było na nowe auto za np. rozsądne 50k, to jak zobaczy, że może kupić "ekologicznego" elektryka za jedyne 150k to się co najwyżej w głowę popuka. 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

54 minuty temu, Pietro_M napisał:

Żeby się nie kłócić, to napiszę tylko, że jak wprowadzą ograniczenia, to albo ludzie zaparkują na P+R, albo przestaną jeździć do miasta i znajdą zamiennik usług/pracy gdzieś w okolicy.

Wysłane z mojego ELE-L29 przy użyciu Tapatalka
 

 

Chcesz powiedzieć, że kiedyś ludzie będą zmieniać prace/usługi tylko dlatego żeby nadal jeździć wymarzonym dieslem? :]  Grubo...

ja to widzę inaczej, skoro teraz mało sie sprzedaje nowych diesli, to za jakiś czas nie będzie i używanych, bo i skąd. Już dzisiaj w klasie B praktycznienie są oferowane, a w C poza flotami nikt tego nie kupuje.

 

 

 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

52 minuty temu, Maciej__ napisał:

To raczej nie za naszej kadencji ;) Predzej sie Unia rozpadnie niz do tego dojdzie

 

Chciałbym żebys miał rację.

Jak dla mnie to idzie niestety w strone jakiejs sytuacji, którą my w Polsce mielismy w latach 50-60tych.

Prywatne auta dla nielicznych wybrańców.

Inne możesz sobie wypozyczyć i to pewnie drogo, abyś korzystał tylko z MZK i innych.

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, kravitz said:

 

Chciałbym żebys miał rację.

Jak dla mnie to idzie niestety w strone jakiejs sytuacji, którą my w Polsce mielismy w latach 50-60tych.

Prywatne auta dla nielicznych wybrańców.

Inne możesz sobie wypozyczyć i to pewnie drogo, abyś korzystał tylko z MZK i innych.

 

 

Ale co konkretnie idzie w taka strone? Jakie sa podejmowane dzialania zeby ograniczyc dostep do aut spalinowych?

Poki co to nowe auta drozeja porownywalnie z tempem wzrostu wynagrodzen w PL...Poza tym nie ma ZADNYCH ograniczen, oplat ekologicznych, etc.

Mozesz jezdzic praktycznie czym chcesz i gdzie chcesz. Paliwo tez jest relatywnie duzo tansze niz np 10 lat temu.

Przeciez zeby nagle zastapic te 20mln aut spalinowych, to zajmie dziesiatki lat ;]

Link to comment
Share on other sites

5 minut temu, Maciej__ napisał:

Jakie sa podejmowane dzialania zeby ograniczyc dostep do aut spalinowych?

 

Co do aut jako takich.

Przykłady z Wawy z ostatnich kilku lat.

1. Zwężanie ulic, aby wydzielić jakies promenady czy ściezki rowerowe.

2. Zabieranie miejsc parkingowych, np z jednej strony ulicy po całej jej długości.

3. Zmienianie ulic na jednokierunkowe, przez co jedziesz dookoła dodatkowe 2km pod blok.

4. Wydzielanie buspasów w miejscach gdzie autobus w korku nie stał. Teraz przez jeden pas mniej (dla autobusu) już sa korki.

5. Zwiększanie strefy płatnego parkowania. Klopot dla osób wynajmujacych mieszkania.

6. Malowanie przejść dla pieszych, nawet jak pod przejściem jest przejście podziemne. Spowolnienie lub nawet zakorkowanie ruchu.

 

Z tych powyzszych punktów to odnośnie spalinówek to głównie i chyba tylko punkty 4 i 5, bo to jest faworyzowanie elektryków.

Z czasem na bank ten przywilej dla elektryków tez zabiorą.

Wprowadzane będą jakies przywileje dla aut w których jadą minimum 3-4 osoby i tak dalej i tak dalej.

 

Link to comment
Share on other sites

11 minut temu, Maciej__ napisał:

Przeciez zeby nagle zastapic te 20mln aut spalinowych, to zajmie dziesiatki lat ;]

No tak, ale nowego spalinowego nie kupisz. Do tego to zmierza. Na używane też się sposób znajdzie. Oczywiście jaki? Najprostszy. Wysokie a właściwie bardzo wysokie opłaty „ekologiczne”. 

Link to comment
Share on other sites

1 minute ago, kravitz said:

 

Co do aut jako takich.

Przykłady z Wawy z ostatnich kilku lat.

1. Zwężanie ulic, aby wydzielić jakies promenady czy ściezki rowerowe.

2. Zabieranie miejsc parkingowych, np z jednej strony ulicy po całej jej długości.

3. Zmienianie ulic na jednokierunkowe, przez co jedziesz dookoła dodatkowe 2km pod blok.

4. Wydzielanie buspasów w miejscach gdzie autobus w korku nie stał. Teraz przez jeden pas mniej (dla autobusu) już sa korki.

5. Zwiększanie strefy płatnego parkowania. Klopot dla osób wynajmujacych mieszkania.

6. Malowanie przejść dla pieszych, nawet jak pod przejściem jest przejście podziemne. Spowolnienie lub nawet zakorkowanie ruchu.

 

Z tych powyzszych punktów to odnośnie spalinówek to głównie i chyba tylko punkty 4 i 5, bo to jest faworyzowanie elektryków.

Z czasem na bank ten przywilej dla elektryków tez zabiorą.

Wprowadzane będą jakies przywileje dla aut w których jadą minimum 3-4 osoby i tak dalej i tak dalej.

 

 

Ale wszystkie powyzsze punkty odnosza sie do jazdy po scislym centrum duzego miasta...

To jest jakis margines ogolnej liczby pojazdow zarejestrowanych w PL.

Jak dla mnie to akurat ten kierunek uwazam za sluszny :ok: Samochodow  w centrum juz jest zdecydowanie za duzo.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Teraz, Maciej__ napisał:

 

Ale wszystkie powyzsze punkty odnosza sie do jazdy po scislym centrum duzego miasta...

To jest jakis margines ogolnej liczby pojazdow zarejestrowanych w PL.

Jak dla mnie to akurat ten kierunek uwazam za sluszny :ok: Samochodow  w centrum juz jest zdecydowanie za duzo.

 

2, 3 i 5 to Warszawa Ochota.

Tam mieszkałem i to nie jest centrum miasta ;)

Link to comment
Share on other sites

7 minutes ago, stig said:

No tak, ale nowego spalinowego nie kupisz. Do tego to zmierza. Na używane też się sposób znajdzie. Oczywiście jaki? Najprostszy. Wysokie a właściwie bardzo wysokie opłaty „ekologiczne”. 

 

Kiedys pewnie to nastapi ;)

Ale w realiach PL to nie za naszego zycia ;]

 

Link to comment
Share on other sites

11 minutes ago, kravitz said:

 

2, 3 i 5 to Warszawa Ochota.

Tam mieszkałem i to nie jest centrum miasta ;)

 

Od 15 lat pracuje na Ochocie, wiec widzialem jak to tam wyglada... Kazdy wolny skrawek jest zawalony autami :no:

To nie auta sa problemem, tylko ludzie, ktorzy je kupuja na potege bez zastanowienia sie, czy beda mieli gdzie je parkowac ;]

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Od 15 lat pracuje na Ochocie, wiec widzialem jak to tam wyglada... Kazdy wolny skrawek jest zawalony autami :no:

To nie auta sa problemem, tylko ludzie, ktorzy je kupuja na potege bez zastanowienia sie, czy beda mieli gdzie je parkowac ;]

 

 

Mylisz przyczynę ze skutkiem, wypierając dodatkowo działanie władz jako zniechęcające do posiadanie auta :)

 

Ochota to najgęściej zaludniona dzielnica Wawy.

Jak masz najwięcej ludzi na km, to raczej pewne, że i najwięcej aut na km.

Co robią władze z tym problemem?

Czy może kombinuja jakby tu zrobic jakis zorganizowany parking?

Nie, w tym miejscu zmieszczą jeszcze jakis blok ;]

Było miejsce, dało się ;]

 

Po pierwsze kasa.

Ze sprzedaży działki dla dewelopera w drogiej dzielnicy, miasto przygarnie kilkanaście mln. Z parkomatów kasa każdego dnia płynie sama.

A dodatkowo zmniejszy się liczba aut, więc jestesmy proekologiczni.

2 w 1. Złote combo :cool:

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

3 hours ago, el_guapo said:

Subiektywnie: MIV jest samochodem lepiej wykonanym i przemyślanym, choć na pewno od P308 mniejszym w środku i - z tym silnikiem - mniej dynamicznym, za to oszczędniejszym. W P308 rządzi chaos i losowo dobrane materiały i rozmieszczenie pozycji menu.


P308 to juz stary model, premiere mial w 2013r ;) Megane debiutowalo chyba 3-4 lata pozniej.

Za chwile na rynku pojawi sie nowa generacja 308 i wg mnie wyglada na prawde swietnie :ok:

 

 

Pug.jpg

Link to comment
Share on other sites

44 minuty temu, Maciej__ napisał:

 

Ale wszystkie powyzsze punkty odnosza sie do jazdy po scislym centrum duzego miasta...

To jest jakis margines ogolnej liczby pojazdow zarejestrowanych w PL.

Jak dla mnie to akurat ten kierunek uwazam za sluszny :ok: Samochodow  w centrum juz jest zdecydowanie za duzo.

 

dokładnie. Kilka dni temu pierwszy raz od jakichś dwóch lat pojechałem do centrum Krakowa. I faktycznie widać zmiany, więcej ścieżek rowerowych kosztem ulicy, mniej miejsc do parkowania, droższe opłaty za parkowanie (6zł za godzinę -co ciekawe parkomaty w centrum nie przyjmują karty, weź tu zapłać monetami 24zł - zaparkowałem na prywatnym parkingu po 7zł za godzinę, a żadnej aplikacji nie zamierzam instalować, bo następnym razem jak będę potrzebował to już pewnie zmienię telefon), na skrzyżowaniach wymalowane miejsca dla rowerów, jakieś słupki, barierki itd. Ogólnie wszystko idzie w kierunku wypychania samochodów z centrum i miasto staje się po prostu mniej przyjazne, ale to jeszcze potrwa. Chociaż na mnie to działa. Coraz rzadziej jeżdżę do Krakowa, a do centrum to w już ogóle, bo za bardzo tam nic nie ma ciekawego ;]. Niech se budują nieprzyjazne betonowe skanseny, niedługo tam zostaną już tylko srzedawcy precli i angielscy "turyści".

  • Like 4
Link to comment
Share on other sites

48 minut temu, Maciej__ napisał:

 

Kiedys pewnie to nastapi ;)

Ale w realiach PL to nie za naszego zycia ;]

 

Morawiecki obiecał …

  • Haha 2
  • Confused 1
Link to comment
Share on other sites

5 godzin temu, kravitz napisał:

Jak będa musieli zapłacic myto lub zostawić grata na rogatkach, to tez chętnie auta na gnój nie kupią ;)

Tylko powiedz mi za ile? Za 10 lat? Za 20 lat?

Więcej w tym spekulacji niż rzeczywistości.

 

Z 10 lat temu też słyszałem, że diesel to masakra itp, kup benzyniaka. I jakoś ktoś kupuje ode mnie te diesle i nawet specjalnie szuka diesla.

  • Like 5
Link to comment
Share on other sites

55 minut temu, komor napisał:

Tylko powiedz mi za ile? Za 10 lat? Za 20 lat?

Więcej w tym spekulacji niż rzeczywistości.

 

Z 10 lat temu też słyszałem, że diesel to masakra itp, kup benzyniaka. I jakoś ktoś kupuje ode mnie te diesle i nawet specjalnie szuka diesla.

Każdy rodzaj napędu ma swoje zalety. Nawet nożny. 

Link to comment
Share on other sites

9 godzin temu, iwik napisał:

Jak narazie to już się czkawką odbija EU ograniczenie diesli, bo za ostatnie lata emisja CO2 wzrosła i to wcale nie dlatego, że zwiększyła się ilość aut. 

Ludzie przerzucili się na benzyny, które mimo wysiłków biurokratów jakoś nie chcą palić mniej niż diesle. No szok i niedowierzanie. 

Masz jakies zrodla tego co napisales (zwiekszona emisja co2 na skutek tego ze ludzie jezdza benzynami zamiast dieslem)? Czy to tylko takie sobie dedukowanie

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, el_guapo napisał:

Silniki, przyjemność z jazdy, spalanie.

Subiektywnie MIV pomimo mniejszej mocy lepiej ciągnie od dołu - zwłaszcza jak wyłączy się elektroniczny kaganiec nazywany "ECO". MIV pali też rekordowo mało, ok. 0,7 do 1l mniej niż P308. Za to P308 jest lepiej wyciszony.

MIV komfortowo pojedziecie do 120km/h, P308 podnosi ten limit do 130-135km/h. P308 nie puchnie tez przy przyspieszaniu powyżej 140km/h, MIV odpuszcza w okolicy 130km/h.

 

1.5 DCI jest najoszczędniejszym małym dieslem ever 👍

 

Proszę napisz swoje subiektywne odczucia co do wyciszenia, gdzie bardziej słychać silnik przyspieszanie/stabilna prędkość/postój. Jeżeli możesz opisz wyciszenie kół, aerodynamiki nadwozie oraz samych uszczelek od których dużo zależy szczególnie na autostradzie.

 

Czy masz problem z hałasami pochodzącymi z kratek wentylacji co zdarzało się w tym modelu?

Link to comment
Share on other sites

Godzinę temu, norbert123 napisał:

Masz jakies zrodla tego co napisales (zwiekszona emisja co2 na skutek tego ze ludzie jezdza benzynami zamiast dieslem)? Czy to tylko takie sobie dedukowanie

https://biznes.autokult.pl/37934,emisja-co2-przez-samochody-w-europie-w-2019-r-nastapil-wzrost

W skrócie od lat 90tych do 2016 r. emisja nowych aut globalnie w EU spadała, w latach 2017-2019 rośnie. 

Oczywiście wnioski wyciągane na końcu, przez autora tego tekstu, że to z powodu mody na SUVy to jest półprawda, bo nikt mnie nie przekona, że gdyby te SUVy miały pod maską 'TDI' a nie 'TSI' to nie paliłyby mniej. 

Dane statystyczne za 2020 pewnie można wyrzucić do kosza, bo będą obarczone mega błędem "covidowym" . 

Link to comment
Share on other sites

10 godzin temu, iwik napisał:

bo nikt mnie nie przekona, że gdyby te SUVy miały pod maską 'TDI' a nie 'TSI' to nie paliłyby mniej. 

Chyba zapomniałeś diesle to nie tylko CO2. I właśnie przez to "nie tylko" jest problem.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

25 minut temu, marcindzieg napisał:

Chyba zapomniałeś diesle to nie tylko CO2. I właśnie przez to "nie tylko" jest problem.

Śmieszy mnie tylko jak EU zjada własny ogon. 15 lat temu zaczęła opodatkowywać samochody w zależności od emitowanego CO2, więc producenci w odpowiedzi produkowali diesle, które mało paliły, więc mało tego CO2 emitowały. Potem nagle dostrzegli, że (szokujące odkrycie...) podczas spalania te diesle emitują nie tylko CO2, więc diesle już są złe, no to benzyny. Benzyny (znów szokujące odkrycie...) pala więcej, więc znów więcej CO2. Lekarstwem na dużo palące benzyny miały być hybrydy plug-in, które pięknie palą 2 litry na setkę W KATALOGU. I znów szokujące odkrycie - że 2 tonowy SUV plug-in jednak nie pali 2 litrów na setkę, bo jego właściciel ma w pompie ładowanie co chwilę baterii i korzystanie wyłącznie z silnika elektrycznego. 

Za 5 lat okaże się co złego jest w "czystych" elektrykach. 

  • Like 2
Link to comment
Share on other sites

2 minutes ago, iwik said:

Śmieszy mnie tylko jak EU zjada własny ogon. 15 lat temu zaczęła opodatkowywać samochody w zależności od emitowanego CO2, więc producenci w odpowiedzi produkowali diesle, które mało paliły, więc mało tego CO2 emitowały. Potem nagle dostrzegli, że (szokujące odkrycie...) podczas spalania te diesle emitują nie tylko CO2, więc diesle już są złe, no to benzyny. Benzyny (znów szokujące odkrycie...) pala więcej, więc znów więcej CO2. Lekarstwem na dużo palące benzyny miały być hybrydy plug-in, które pięknie palą 2 litry na setkę W KATALOGU. I znów szokujące odkrycie - że 2 tonowy SUV plug-in jednak nie pali 2 litrów na setkę, bo jego właściciel ma w pompie ładowanie co chwilę baterii i korzystanie wyłącznie z silnika elektrycznego. 

Za 5 lat okaże się co złego jest w "czystych" elektrykach. 

 

Sam widzisz, ze szkoda sobie tym glowe zawracac i martwic sie na zapas :ok:

 

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

12 godzin temu, PiotrekDCI napisał:

 

1.5 DCI jest najoszczędniejszym małym dieslem ever 👍

 

Proszę napisz swoje subiektywne odczucia co do wyciszenia, gdzie bardziej słychać silnik przyspieszanie/stabilna prędkość/postój. Jeżeli możesz opisz wyciszenie kół, aerodynamiki nadwozie oraz samych uszczelek od których dużo zależy szczególnie na autostradzie.

 

Czy masz problem z hałasami pochodzącymi z kratek wentylacji co zdarzało się w tym modelu?

 

Wyciszenie kabiny (szumy wiatru, od kół, itp.)

Lepiej wyciszony jest P308, choć jeżeli ktoś jeździ do 120km/h to różnicy nie słychać. Dopiero powyżej MIV zaczyna być głośniejsze i miałem wrażenie, że szum dobiega z tyłu. Wielokrotnie sprawdzałem, czy dzieciaki nie opuściły minimalnie szyb, ale to nie to. Jeżeli chodzi o P308 - tu szumy zaczynają być słyszalne od 130km/h. Nie są to jakieś drastycznie różnice na korzyść P308, ale jednak słychać że jest minimalnie cichszy.

W P308 fatalne są wycieraczki, które skaczą po szybie i wpadają w jakieś dziwne drżenie na szybie przy większych prędkościach. W MIV leża one poniżej krawędzi maski i nie generują dodatkowych hałasów. Inna sprawa, że Renault daje na pierwszy montaż wycieraczki hybrydowe, a Peugeot zwykłe bezszkieletowe, z wystającymi elementami mocowania.

Oba auta mają wydajny system wentylacji, więc żeby schłodzić kabiny wentylator nie musi się kręcić szybko. W obu autach można też wybrać sposób schładzania: FAST, SOFT, NORMAL, jednak regulację kierunku nawiewu łatwiej ustawić w MIV. Kratki w P308 są tak "wydizajnowane", że nie wiadomo gdzie jest położenie środkowe strumienia powietrza. Niestety P308 w mojej wersji nie miał kratek wentylacyjnych na 2gi rząd siedzeń - nie wiem czy to kwestia modelu, czy TTTM.

 

Głośność silników to osobny rozdział.

Diesel 1.5 w P308 jest niebywale kulturalny i cichy, po rozgrzaniu i na postoju prawie go nie słychać. Samo przyspieszanie nie generuje większego hałasu, a dźwięk jest przyjemnie przytłumiony.

Diesel MiV nie ustępuje temu z P308 (poza mocą oczywiście), ale tu mam mały zgryz, bo najpierw jeździłem MIV HB i w tym aucie silnik palił sporo oleju - przy przebiegu ok. 2500km samochód 2x domagał się dolewki (komunikat na zegarach). Dolałem po ok. 0,6-0,7l. Jednocześnie w MiV HB silnik przyjemnie "cykał" przy przyspieszaniu. Przesiadłem się na MIV kombi i ten sam silnik nie palił oleju w ogóle, ale też tak fajnie nie "cykał" przy przyspieszaniu.

 

Link to comment
Share on other sites

17 minut temu, iwik napisał:

Za 5 lat okaże się co złego jest w "czystych" elektrykach.

Kolega Ci wyżej napisał i tego się trzymaj. Urzędnicy unijni są idiotami kompletnie oderwanym od rzeczywistości. Ale mieszkamy tu i nic na to nie poradzimy. Więc należy to olać i się przystosować.

Link to comment
Share on other sites

22 minuty temu, el_guapo napisał:

Lepiej wyciszony jest P308, choć jeżeli ktoś jeździ do 120km/h to różnicy nie słychać. Dopiero powyżej MIV zaczyna być głośniejsze i miałem wrażenie, że szum dobiega z tyłu. Wielokrotnie sprawdzałem, czy dzieciaki nie opuściły minimalnie szyb, ale to nie to. Jeżeli chodzi o P308 - tu szumy zaczynają być słyszalne od 130km/h. Nie są to jakieś drastycznie różnice na korzyść P308, ale jednak słychać że jest minimalnie cichszy.

dla mnie Pug jest o klasę wyżej od Renault (oczywiście piszę o swoich doświadczeniach). Mają w mojej ocenie lepsze materiały i lepiej poskładane samochody, ale na koniec dnia to kwestia gustu, tak jak Skoda i VW ;) 

Link to comment
Share on other sites

23 godziny temu, Rudobrody napisał:

Problemy z benzynowymi silnikami producenta P308 są szeroko znane. Więc miło będzie poczytać dla odmiany o dieslu. :)

jakie to problemy ? Bo akurat o PureTech'u słyszałem same dobre opinie.

  • Like 1
Link to comment
Share on other sites

Jeździłem trochę czasu P308 ostatnio, znajomy kupił. Silnik jeszcze 1.6HDI.

Przyjemne auto, szczególnie w wyższych wersjach wyposażenia...

Link to comment
Share on other sites

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Guest
Reply to this topic...

×   Pasted as rich text.   Paste as plain text instead

  Only 75 emoji are allowed.

×   Your link has been automatically embedded.   Display as a link instead

×   Your previous content has been restored.   Clear editor

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

 Share

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...

Important Information

By using this site, you agree to our Terms of Use.