wojtala Napisano 26 Maja 2011 Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 > Ty ale po co wy to skladacie? Zeby pojezdzic miesiac i znow rozbierac? > Bo z tego co przeczytalem to tak i taka jest wasza idea ... dokladnie raz a porzadnie posmigac. westergate odpiety. tylko nie zdarzylismy na hamownie aby sprawidzic ile KM wyjdzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 26 Maja 2011 Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 > dokladnie raz a porzadnie posmigac. westergate odpiety. tylko nie zdarzylismy na hamownie aby > sprawidzic ile KM wyjdzie No to macie odpowiedz na wasze problemy Ja tam nie popieram takiego upalania, dla mnie auto musi miec chocby troche bezawaryjnosci Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 26 Maja 2011 Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 > Czt my oglądamy te same zdjęcia? Nie sądze Przecież tam jest cała komora poharatana bo urwany > zawór zrobił masakrę, a Ty ze stukowym wylatujesz... hehe, nie wiem co Ci powiedzieć no. Miałem gdzieś fotke seryjnego wolnossącego silnika nissana almery, bodajrze sr20de (nie pamietam oznaczeń) benzyna bez gazu i tam w jednej komorze było tak samo, a nic tam nie było urwane a przyczyną był jeden wtrysk o niższej wydajności i spalanie stukowe. Chyba nawet wrzucałem to tutaj w tym wątku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 26 Maja 2011 Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 > hehe, nie wiem co Ci powiedzieć no. Miałem gdzieś fotke seryjnego wolnossącego silnika nissana > almery, bodajrze sr20de (nie pamietam oznaczeń) benzyna bez gazu i tam w jednej komorze było > tak samo, a nic tam nie było urwane a przyczyną był jeden wtrysk o niższej wydajności i > spalanie stukowe. Chyba nawet wrzucałem to tutaj w tym wątku Widać, że w silniku sieczka zrobiona przez obijający sie zawór a Ty wyjezdzasz z teoriami o stukowym no litości... Spalanie stukowe może zostawić ślady ale nie takie i to na pewno nie było stukowe ani zbyt wysokie EGT, tym bardziej, że wtedy nawet nie butował. Zawór się uwalił i narobił ambarasu, fakt mógł być wcześniej "nadwyrężony" ale mimo wszystko skłaniam się do ostatniej wersji którą przedstawił Glaca czyli gównolit... ...bo rozumiem że wykluczamy mozliwość że coś tam wpadło i mu pomogło ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 26 Maja 2011 Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 > Widać, że w silniku sieczka zrobiona przez obijający sie zawór a Ty wyjezdzasz z teoriami o > stukowym no litości... > Spalanie stukowe może zostawić ślady ale nie takie i to na pewno nie było stukowe ani zbyt wysokie > EGT, tym bardziej, że wtedy nawet nie butował. > Zawór się uwalił i narobił ambarasu, fakt mógł być wcześniej "nadwyrężony" ale mimo wszystko > skłaniam się do ostatniej wersji którą przedstawił Glaca czyli gównolit... > ...bo rozumiem że wykluczamy mozliwość że coś tam wpadło i mu pomogło ? co to znaczy "gównolit"? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 26 Maja 2011 Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 > co to znaczy gównolit? Znaczy mało wytrzymały i/lub wykonany z gównianych matriałów Zainwestuj w SOHC jak już się odkujesz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 26 Maja 2011 Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 > Znaczy mało wytrzymały i/lub wykonany z gównianych matriałów > Zainwestuj w SOHC jak już się odkujesz mam sohca 1.1 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 26 Maja 2011 Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 > mam sohca 1.1 Czyli fajerke Ja mówię glacy żeby zainwestował w stary dobry SOHC najlepiej taki kóry z fabryki wyjechał z T czyli z UT/PGT. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Tommi Napisano 26 Maja 2011 Autor Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 > a tak btw turba ci nie uszkodzilo ? o niego się martwisz a jak Ci trułem że kolektor z du*y i że jak glut ze środka się urwie to turbinę zabije to sie śmiałeś......... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mareks_uno Napisano 26 Maja 2011 Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 > Czyli fajerke (OHV) znawcy ale bez takich mi tu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 26 Maja 2011 Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 > znawcy ale bez takich mi tu ohv to ja mam w kosiarce Ogólnie rozróżnianie silników na SOHC i FIRE to te jest bez sensu bo każde FIRE to też HOC (SOHC I DOHC). Ktoś kiedyś rozróżniał na FIRE i MODULAR - to już brzmi jakoś bardziej sensownie ale ogólnie nie wiem jak nazywa się rodzina tych starszych (większych) jednostek z uno/tipo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 26 Maja 2011 Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 nada siem do 1.1? Pytanie mam, w jaki sposób był sterowany zapłon w oryginalnych novitecach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
goofer007 Napisano 26 Maja 2011 Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 > znawcy ale bez takich mi tu Oups Tak to jest jak człowiek myśli o jednym a pisze o drugim Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 26 Maja 2011 Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 > nada siem do 1.1? > Pytanie mam, w jaki sposób był sterowany zapłon w oryginalnych novitecach? Taki koletkor to nie jest mniej lub więcej równoważny seryjnemu 1.1SPI z dospawaną falnszą? Podoba mi się bardzo pomysł na koletkor taki jak miał Wafel, a zobaczyć można na zdjęciu poniżej, wydaje mi się, że dobry kompromis między full-profi baranem a miejscem. Z drugiej strony to mi się dużo rzeczy wydaje Co do Noviteków, to tam była jakaś świnia, której to już nie można kupić/naprawić, jeżeli bardzo chcesz to przekopię FiatForum, ktoś kiedyś nie tak dawno o tym pisał. Ja nawet nie wiem, czy to coś potrafi sterować zapłonem, czy tylko paliwem... Nie było aż takie trudne, spróbuj tu poczytać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 26 Maja 2011 Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 > Taki koletkor to nie jest mniej lub więcej równoważny seryjnemu 1.1SPI z dospawaną falnszą? > Podoba mi się bardzo pomysł na koletkor taki jak miał Wafel, a zobaczyć można na zdjęciu poniżej, > wydaje mi się, że dobry kompromis między full-profi baranem a miejscem. Z drugiej strony to mi > się dużo rzeczy wydaje Trochę zastanawiają mnie te ostatnie 2 łuki przed T Są takie "łamane" i tam spaliny będą miały niezłe "zamotanie", może nie tak jak w mojej pierwszej "produkcji" ale... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 26 Maja 2011 Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 > Trochę zastanawiają mnie te ostatnie 2 łuki przed T Są takie "łamane" i tam spaliny będą miały > niezłe "zamotanie", może nie tak jak w mojej pierwszej "produkcji" ale... To jest kwestia wykonania i dopasowania kolanek. Mnie się ogólny pomysł podoba i zastanawiam się o ile lepszy jest od takiego badziewia jak mam ja, a o ile gorszy od tego :D :D :D : Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 26 Maja 2011 Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 > To jest kwestia wykonania i dopasowania kolanek. Mnie się ogólny pomysł podoba i zastanawiam się o > ile lepszy jest od takiego badziewia jak mam ja, a o ile gorszy od tego :D :D :D : No ja mam taki jak ten drugi tylko zejście 4w1 mam bardziej łagodne... ale to już nie ma znaczenia Żeby się dowiedzieć jakie są różnice to chyba jakieś testy trzeba by było wykonać i dopiero... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 26 Maja 2011 Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 > No ja mam taki jak ten drugi tylko zejście 4w1 mam bardziej łagodne... ale to już nie ma znaczenia No Twój też jest dobry, ale ten mi się podoba bardziej, bo koleżka go zmieścił w cycy, po prostu szacuneczek: Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 26 Maja 2011 Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 > No Twój też jest dobry, ale ten mi się podoba bardziej, bo koleżka go zmieścił w cycy, po prostu > szacuneczek: Też bym zmieścił, bo to była tylko kwestia lekkiego obrócenia kolanek ale ja to spawałem na stole i do głowy mi nie przyszło, że się tak "rozrośnie", dopiero jak włożyłem pod maskę i zbrakło miejsca na wentylator to lekkie zdziwko było Następnym razem bym wiedział Tak samo jak bym wiedział, że to 1.4 nie podoła wyzwaniu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 26 Maja 2011 Udostępnij Napisano 26 Maja 2011 > Ktoś kiedyś rozróżniał na FIRE i MODULAR - to już brzmi jakoś bardziej sensownie ale ogólnie nie > wiem jak nazywa się rodzina tych starszych (większych) jednostek z uno/tipo Tak, ta rodzina to modular i mowa najprawdopodobniej o mnie... Zaczyna się od 903, 1116,1283,1301, 1372 itd. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
2Rotor Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 > Tak, ta rodzina to modular i mowa najprawdopodobniej o mnie... > Zaczyna się od 903, 1116,1283,1301, 1372 itd. Nie no 903 to o ile mi wiadomo to tutaj nie pasuje. 1szy z serii to 1116 z Fiata 128 był Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 > Nie no 903 to o ile mi wiadomo to tutaj nie pasuje. 1szy z serii to 1116 z Fiata 128 był Ale i do FIRE nie pasuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dareq_ Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 Podczas czyszczenia ucieklo kilka postow a wiec: Pirat7993: panowie, gdzie dajemy podkładke aby zwiekszyc cisnienie oliwy i otwór w niej ma byc taki sam jak w tym kapturku na spreżyne czy troszke mniejszy ? czy ogolem zle mysle i mam zle podejscie Woj76: Jeżeli dobrze rozumiem, to po prostu sprężyna ma mieć ciaśniej i tyle. A podkładkę musisz dać z głową, tak, żeby się to wszystko trzymało kupy. Zdajesz sobie sprawę natomiast, że to zwiększa tylko maksymalne ciśnienie pompy, a nie robocze/średnie? Pirat7993: nie , mialem troszke inny tok myślenia , ale jest chyba najprawdopodobniej tak jak piszesz WOj76 Widzisz, bo ja jakiś czas temu się też wgłębiałem w zapewnienie mojemu silnikowi większego średniego ciśnienia. No i okazuje się, że ten regulator działa tak samo jak Wastegate, reguluje ciśnienie dopiero przy maksymalnym obciążeniu. A po co chcesz zwiększyć ciśnienie? Pytam, bo ja po pomiarach doszedłem do wniosku, że przy zdrowej (nowej) pompie oleju nie trzeba się tym martwić. Tommi jest tak jak piszesz, to jest ogranicznik maksymalnego ciśnienia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fendt180 Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 Pany takie pytanko jest. Jak wygladaja odczyty napiec z obu mapsensorow? Bo z tego co mi tu jeden mowi to zachowuja sie tak samo wzgledem cisnienie-napiecie Jak to jest? mierzyl to ktos? Suma sumarum sa ponoc identyczne albo niewiele sie roznia Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 > Pany takie pytanko jest. > Jak wygladaja odczyty napiec z obu mapsensorow? > Bo z tego co mi tu jeden mowi to zachowuja sie tak samo wzgledem cisnienie-napiecie > Jak to jest? mierzyl to ktos? > Suma sumarum sa ponoc identyczne albo niewiele sie roznia ja mam dokładna charakterystyka mapa z t-jeta w pdf moge posesłac prv Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 > Pany takie pytanko jest. > Jak wygladaja odczyty napiec z obu mapsensorow? > Bo z tego co mi tu jeden mowi to zachowuja sie tak samo wzgledem cisnienie-napiecie > Jak to jest? mierzyl to ktos? > Suma sumarum sa ponoc identyczne albo niewiele sie roznia Nie sa identyczne, i z punktu widzenia programu roznice sa znaczne. Mialem to gdzies zapisane, ale teraz nie wykopie, i wogole nie wiem, czy tego nie zgubilem gdzies... OK, nie wiem czy wszystkie t-jety mają ten sam, ale ma taką charakterystykę: 0.25V - 11kPa 4.75V - 307kPa MAP sensor od Fiata Coupe: 0.25V - 20kPa 4.75V - 250kPa Jak mi zaraz, ktoś napisze, że to przecież "prawie" to samo ląduje na mojej czarnej liście Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 > Taki koletkor to nie jest mniej lub więcej równoważny seryjnemu 1.1SPI z dospawaną falnszą? Coś w tym stylu tylko że ze spi byłby dłuższy i za nisko by troche turbina wyszła > Podoba mi się bardzo pomysł na koletkor taki jak miał Wafel, a zobaczyć można na zdjęciu poniżej, > wydaje mi się, że dobry kompromis między full-profi baranem a miejscem. Z drugiej strony to mi > się dużo rzeczy wydaje to ja miałem robić podobnego tylko że zejścia 4w2 wyszłyby na wysokości górnych kolanek pod bardzo ostrym kątem... Nie wiem czy Ujowo nie tłumacze żeby zrozumiec o co chodzi Ale potem sie rozmyśliłem bo ujowo by wyglądało i wogóle, dlatego zrobiłem taki jak powyżej. Na pewno bedzie lepiej działał niż ten co mam teraz Coż człowiek uczy się na błędach > Co do Noviteków, to tam była jakaś świnia, której to już nie można kupić/naprawić, jeżeli bardzo > chcesz to przekopię FiatForum, ktoś kiedyś nie tak dawno o tym pisał. Ja nawet nie wiem, czy > to coś potrafi sterować zapłonem, czy tylko paliwem... > Nie było aż takie trudne, spróbuj tu poczytać Spoko, tak tylko chciałem wiedzieć ogólnie Bo własnie tez mi sie cos zdaje że to tylko lało dodatkoweym paliwem. Tylko pozostaje kwestia tego, jak oni rozwiązali sprawe adaptacji? w sensie żeby sie mapy nie rozjeżdżały pod obciążeniem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 > Spoko, tak tylko chciałem wiedzieć ogólnie Bo własnie tez mi sie cos zdaje że to tylko lało > dodatkoweym paliwem. Tylko pozostaje kwestia tego, jak oni rozwiązali sprawe adaptacji? w > sensie żeby sie mapy nie rozjeżdżały pod obciążeniem Jeżeli to lało tylko paliwem, to nie jest to duży problem. Od odprężenia trochę się pewnie paliwo rozjeżdza po całej mapie, ale w jedną stronę, tam autoadaptacja robi swoje i poprawia tym samym całą mapę. A świnia sobie dolewa paliwa w nadciśnieniu, gdzie lambda już nie czyta i nie krzywi autoadaptacji. Jakby to sterowało też zapłonem to inna sprawa, bo wtedy mapa paliwa się może rozjechać w różne strony po odprężeniu i zmianie zapłonu. Pewnie nic z tym nie zrobili, jedyne co mogli to wyłączyć autoadaptację przez diagnozę, ale ich o takie rzeczy nie podejrzewam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 > Jeżeli to lało tylko paliwem, to nie jest to duży problem. Od odprężenia trochę się pewnie paliwo > rozjeżdza po całej mapie, ale w jedną stronę, tam autoadaptacja robi swoje i poprawia tym > samym całą mapę. A świnia sobie dolewa paliwa w nadciśnieniu, gdzie lambda już nie czyta i nie > krzywi autoadaptacji. > Jakby to sterowało też zapłonem to inna sprawa, bo wtedy mapa paliwa się może rozjechać w różne > strony po odprężeniu i zmianie zapłonu. Pewnie nic z tym nie zrobili, jedyne co mogli to > wyłączyć autoadaptację przez diagnozę, ale ich o takie rzeczy nie podejrzewam Hmm, a adpatcja nie działa cały czas? Np jedziesz na autostradzie 160, masz wciśnięte 70% uchylenia P jakieś tam nadciśnienie powyżej atmosferycznego i jedziesz tak kilka minut. Nie będzie wtedy dążyć do 14,7? Jakie są warunki przejścia w open loop w tych starszych IAWach? Czy zalezy to od samego map pressure czy od uchylenia przepustnicy też? Ogólnie to głęboko sie zastanawiam nad przejściem na SA paliwowy bo ostatnimi czasy coś się zaczęlo pierdzielić. Na wolnych na gazie mam 17,3, na benzynie oscyluje od 13 do 15 i falują obroty i czasami przy pod obciązeniem zaczyna mi brakować paliwa. Nie wiem podejrzewam że sonda zaczyna szwankować... Cholera może faktycznie źle zrobiłem że dałem ją przed turbiną i EGT ją dobija... Nie wiem musze ją podłącdzyć pod ecumastera i zczytać napięcie na logach Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 > Hmm, a adpatcja nie działa cały czas? Np jedziesz na autostradzie 160, masz wciśnięte 70% uchylenia > P jakieś tam nadciśnienie powyżej atmosferycznego i jedziesz tak kilka minut. Nie będzie wtedy > dążyć do 14,7? Zależy od obrotów, przy niskich faktycznie może tak być jak pomyślę, bo wtedy lambda operuje po całym zakresie podciśnienia. ? Jakie są warunki przejścia w open loop w tych starszych IAWach? Czy zalezy to > od samego map pressure czy od uchylenia przepustnicy też? Zasadniczo od obciążenia na MAP sensorze względem RPM. Jest taka mapa w programie, która mówi dla danego RPM od jakiego ciśnienia w dolocie ignorować lambdę. W wątku OCB z tyrkoleniem znajdziesz screenshot. EDIT: Zapomniałem jeszcze o jednym aspekcie, tylko nie wiem czy wszystkie IAWy tak mają. Niezależnie od tej mapy duże ciśnienie w dolocie (bliskie atm) przez dłuższy czas (sekundy podejrzewam) kwalifikuje się na stan WOT i włączenie tym samym open loopa. Więc chyba dużo złego się nie może stać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amazing5 Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 > Zależy od obrotów, przy niskich faktycznie może tak być jak pomyślę, bo wtedy lambda operuje po > całym zakresie podciśnienia. W tym nowym kompie co ja mam (IAW 4AF.M9) wydaje mi sie, że w calym zakresie adaptacja działa cały czas, bo to panie ekologia ełro 3 i woole . A moje podejrzenia pojawiły się stąd że jak podpinałem ten emulator sondy lambda i w momencie jak on zaczął działać to nawet przy pełnym bucie przy 0.5 bara mieszanka sobie szalała jak chciała, losowo. Raz było bogato, raz było 14, raz ucinało paliwo i robiło sie 17 niezależnie od tego jakbym nie stroił. W tych nowych komputerach odczyty z sondy mają ogromny wpływ na AFR. Ale mi sie już udało znaleźć i na to sposób i wydaje mi sie że to może być to Dlatego zanim sie zdecyduje na SA to jeszcze to przetestuje > ? Jakie są warunki przejścia w open loop w tych starszych IAWach? Czy zalezy to > Zasadniczo od obciążenia na MAP sensorze względem RPM. Jest taka mapa w programie, która mówi dla > danego RPM od jakiego ciśnienia w dolocie ignorować lambdę. W wątku OCB z tyrkoleniem > znajdziesz screenshot. a no aż se poczytam z ciekawości Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djo Napisano 27 Maja 2011 Udostępnij Napisano 27 Maja 2011 > Nie no 903 to o ile mi wiadomo to tutaj nie pasuje. 1szy z serii to 1116 z Fiata 128 był Mea culpa, to jeszcze z OHV-ów z Fiata 850 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 28 Maja 2011 Udostępnij Napisano 28 Maja 2011 Ja wrócę do starego tematu. I opowiem może w końcu co było niedawno modzone i co nie wyszło Otóż mój turbolot ma taką cechę, że nie trzyma ciśnienia na wyższych obrotach. Wiadomo, że moja turbina jest marna, ale: 1. Zmieniłem niedawno wałek na CatCams-a dedykowanego do Fire z T. Mimo tego, że rozjechał ten wałek całą mapę paliwa, w mocy maksymalnej i rozkładzie momentu się nic nie zmieniło. Wszystko było dokładnie wystrojone na hamowni stało obciążeniowej po zmianie. 2. Po zmianie wałka wykres doładowania wygląda tak samo jak przedtem, turbo trzyma ciśnienie do 4600 RPM, potem spada o >0.05 bara i trzyma tak do końca. 3. Teraz najciekawsze. Jak podkręcę boosta to zwiększa się on po całym zakresie obortów, ale dalej ma uskok. Tzn. jak miałem 0.8 bara do 4600RPM, a potem 0.75bara, to po podkręceniu mam odpowiednio 0.85 i 0.8. Tak więc turbo trzyma i daje radę. Wydaje mi się, że coś innego jest skopane gdzieś i dlatego się przytyka. Kmnię już od dłuższego czasu i nic. Co próbowałem: - zmieniać fazę rozrządu (regulowane koło) na + i na -. Efekt praktycznie zerowy. - mniej zalane paliwo na pełnym booście. Zamiat AFR 11.8 zrobiłem 12.4. Zero zmiany. - założyłem kopułkę od Palio zamiast od 900-ty. Zero zmiany. Wydech fi50 z "odpowiednim" katalizatorem i dwoma tłumikami. Dolot jest dość marny, rurki 38mm na dużej ilości kolanek silikonowych i małym intercoolerze. Wykres doładowania wygląda mniej więcej tak (link z tego wątku). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 Z mojego marnego doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że nawet MINIMALNE przestawienie zapłonu może powodować spadek doładowania przy pewnych obrotach, tak samo minimalna zmiana afr'a... U mnie też jak stroiłem to były momenty, że boost spadał, drobna korekta tu i tam i problemu nie było, zapłon dużo zmieniał w tym temacie. W ogóle po zmianie intercoolera (o właśnie, wyrabia Ci IC?) ugrałem bardzo wiele zapłonem, na starym IC nic nie mogłem zrobić bo od razu chciało stukać... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 > Z mojego marnego doświadczenia mogę Ci powiedzieć, że nawet MINIMALNE przestawienie zapłonu może > powodować spadek doładowania przy pewnych obrotach, tak samo minimalna zmiana afr'a... > U mnie też jak stroiłem to były momenty, że boost spadał, drobna korekta tu i tam i problemu nie > było, zapłon dużo zmieniał w tym temacie. > W ogóle po zmianie intercoolera (o właśnie, wyrabia Ci IC?) ugrałem bardzo wiele zapłonem, na > starym IC nic nie mogłem zrobić bo od razu chciało stukać... Tak jak pisałem, próby z zakresem paliwa nic nie dały. Ale z tym zapłonem to coś może faktycznie być. Jest co prawda ustawiony dokładnie na tyle ile może być, ale faktycznie ograniczeniem jest IC, bo jest za mały i zaczynają się stuki przy popychaniu zapłonu przy dużych obrotach. EDIT: Tknęła mnie jeszcze jedna rzecz wczoraj późnym wieczorem, może dzisiaj uda mi się wytestować. Odmę mam w obwodzie zamkniętym, tzn. jest wpuszczona do dolotu przed T. Jak o tym zacząłem myśleć, to chyba jest to spora pomyłka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 > Tak jak pisałem, próby z zakresem paliwa nic nie dały. Ale z tym zapłonem to coś może faktycznie > być. Jest co prawda ustawiony dokładnie na tyle ile może być, ale faktycznie ograniczeniem > jest IC, bo jest za mały i zaczynają się stuki przy popychaniu zapłonu przy dużych obrotach. > EDIT: Tknęła mnie jeszcze jedna rzecz wczoraj późnym wieczorem, może dzisiaj uda mi się wytestować. > Odmę mam w obwodzie zamkniętym, tzn. jest wpuszczona do dolotu przed T. Jak o tym zacząłem > myśleć, to chyba jest to spora pomyłka Niby fabrycznie T mają tak odmę to nie wiem czemu pomyłka. Co do IC to jest niesamowicie ważny, przekonałem się u siebie, też nie mogłem nic zrobić z zapłonem bo od razu był stuk. Jak na dworze było -7 to była bajka i nie stukało, jak się zrobiło +15 i więcej to zapłon musiałem dać do tyłu o łaaaadnych parę stopni. Po zmianie IC mogłem powrócić do "normalnych" kątów. Jaki masz IC i jak wyeksponowany "na wiatr" ? A i jeszcze - jakie masz kąty zapłonu przy pełnym doładowaniu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 > Niby fabrycznie T mają tak odmę to nie wiem czemu pomyłka. No niby tak, ale po coś tjunerzy zdejmują odmę to raz, po drugie to ciepłe gazy na pewno powodują straty mocy (temperatura i zawartość tlenu). > Jaki masz IC i jak wyeksponowany "na wiatr" ? Sam IC nie jest aż taki mały, ale ma mały prześwit w zderzaku, z którego może skorzystać, bo duża część IC jest schowana za rejestracją. Tutaj zdjęcie IC-ka. > A i jeszcze - jakie masz kąty zapłonu przy pełnym doładowaniu? W kolumnie dla 0.7 bara dla obrotów od 3700 do 6200 mam zapłon od 18 do 20 stopni, dla 0.8 bara 16.5 do 18.5. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 > Sam IC nie jest aż taki mały, ale ma mały prześwit w zderzaku, z którego może skorzystać, bo duża > część IC jest schowana za rejestracją. Tutaj zdjęcie IC-ka. liliput jakiś taki Przesuń go w prawo bardziej i nie będzie zasłaniany prze tablicę. Kratki masz wycięte oczywiście? mój IC, zdezak bez kratek, tu w wersji jeszcze bez IC Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 > liliput jakiś taki > Przesuń go w prawo bardziej i nie będzie zasłaniany prze tablicę. Kratki masz wycięte oczywiście? > mój IC, zdezak bez kratek, tu w wersji jeszcze bez IC Kratki mam wycięte, ale hak cały czas został (i dobrze bo raz był potrzebny ), a z prawej strony jest teraz chłodnica oleju. Jedyne co mógłbym zrobić to zamienić je miejscami i dać inny IC (od VAG-a np.). Ale to mega rzeźba, bo ja to mam na prawdę wszystko mega utkane tam. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 > No niby tak, ale po coś tjunerzy zdejmują odmę to raz, po drugie to ciepłe gazy na pewno powodują > straty mocy (temperatura i zawartość tlenu). > Sam IC nie jest aż taki mały, ale ma mały prześwit w zderzaku, z którego może skorzystać, bo duża > część IC jest schowana za rejestracją. Tutaj zdjęcie IC-ka. > W kolumnie dla 0.7 bara dla obrotów od 3700 do 6200 mam zapłon od 18 do 20 stopni, dla 0.8 bara > 16.5 do 18.5. No to ja dla 1.1 miałem zapłon do 22 stopni dochodzący więc kolosalna różnica. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 > Kratki mam wycięte, ale hak cały czas został (i dobrze bo raz był potrzebny ), a z prawej strony > jest teraz chłodnica oleju. Jedyne co mógłbym zrobić to zamienić je miejscami i dać inny IC > (od VAG-a np.). Ale to mega rzeźba, bo ja to mam na prawdę wszystko mega utkane tam. Jakbyś jeszcze owinął te rury od IC do kopułki to można sporo urwać z temp. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
eosik Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 > Kratki mam wycięte, ale hak cały czas został (i dobrze bo raz był potrzebny ), rozwiazaniem dla Ciebie bylby hak wkrecany jak w CC SX, lub seju. przy takim projekcie koszt takiego haka, to juz grosze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
woj76 Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 > No to ja dla 1.1 miałem zapłon do 22 stopni dochodzący więc kolosalna różnica. No róznica jest faktycznie, tylko Ty masz gaz to raz, dwa to jednak go wysadziłeś... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Glaca Napisano 29 Maja 2011 Udostępnij Napisano 29 Maja 2011 > No róznica jest faktycznie, tylko Ty masz gaz to raz, dwa to jednak go wysadziłeś... Urwał się zawór... to mogło być też z za wysokich obrotów - zawory urywają się w wolnossakach z tego powodu, sam urwałem kiedyś w seryjnym maluchu. Nic innego nie wskazywało na stuki ani temp. ale jak wyjmę tłoki to obadam - jakby coś było bardzo źle to pierścienie od razu pokażą. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 8 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2011 Jak w temacie 1.2 16v, komp z 8v. custom program + ecumaster. jak jezdze normalnie to wszysto jest ok. Jak trocze poupalam padake to w doladowaniu silnik bardzo czesto gasnie. pomaga wylaczenie zaplonu kluczykiem i ponowne wlaczenie. Sprawdzilem kompa, inny program, czujnik polozenia walu. nic nie pomoglo. w momencie jak silnik jest "zgasniety" to zasilanie na cewkach wtryskach i pompie jest. Pomaga "reset kompa" jak pisalem wyzej polegajacy na chwitkowym odlaczeniu stjcyjki. Ale kompa podmienilem na inny i nie pomoglo. Jakies sugestie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mjstyle Napisano 8 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2011 > Jak w temacie 1.2 16v, komp z 8v. custom program + ecumaster. > jak jezdze normalnie to wszysto jest ok. Jak trocze poupalam padake to w doladowaniu silnik bardzo > czesto gasnie. pomaga wylaczenie zaplonu kluczykiem i ponowne wlaczenie. Sprawdzilem kompa, > inny program, czujnik polozenia walu. nic nie pomoglo. w momencie jak silnik jest > "zgasniety" to zasilanie na cewkach wtryskach i pompie jest. Pomaga "reset kompa" jak pisalem > wyzej polegajacy na chwitkowym odlaczeniu stjcyjki. Ale kompa podmienilem na inny i nie > pomoglo. > Jakies sugestie? sonda? mialem podobnie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 8 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2011 Nie on nie gasnie z przelania ale tak jak bys kluczykiem go ciachnal. poza tym sonde mam od dluzszego czasu odlaczona, ecu ma wylaczona kalibracje sondy a ecumaster kozysta z szerokopasmowki. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 8 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2011 > Jak w temacie 1.2 16v, komp z 8v. custom program + ecumaster. > jak jezdze normalnie to wszysto jest ok. Jak trocze poupalam padake to w doladowaniu silnik bardzo > czesto gasnie. pomaga wylaczenie zaplonu kluczykiem i ponowne wlaczenie. Sprawdzilem kompa, > inny program, czujnik polozenia walu. nic nie pomoglo. w momencie jak silnik jest > "zgasniety" to zasilanie na cewkach wtryskach i pompie jest. Pomaga "reset kompa" jak pisalem > wyzej polegajacy na chwitkowym odlaczeniu stjcyjki. Ale kompa podmienilem na inny i nie > pomoglo. > Jakies sugestie? sprawdz na logu w momencie zgaszonego taka sytuacja silnika czy w momencie jak cewki działaja i wtryski czy na swinie nie leci ci sygnał obrotów mimo wyłączonego silnika jeśli bedziesz miał jakieś kupy to być może rozwiązaniem twojego problemu bedzie gmp z t-jeta Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lesiu_Zett Napisano 8 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2011 > sprawdz na logu w momencie zgaszonego taka sytuacja silnika czy w momencie jak cewki działaja i > wtryski czy na swinie nie leci ci sygnał obrotów mimo wyłączonego silnika jeśli bedziesz miał > jakieś kupy to być może rozwiązaniem twojego problemu bedzie gmp z t-jeta Obroty sa, det widzi obroty na logu, zreszta pisalem, ze czujnik polozenia walu wykluczylem juz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ahamay Napisano 8 Czerwca 2011 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2011 > Obroty sa, det widzi obroty na logu, zreszta pisalem, ze czujnik polozenia walu wykluczylem juz. ale jak go odepniesz w tym momencie to co obroty dalej widzi ? spotkałem sie z tym ze momentalnie z wypieciem gmp problem ustaje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.