lelek Napisano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2007 W tym wątku umieszczamy zapytania o oleje, chwalimy się swoimi oraz dyskutujemy na temat wyższości jednych nad drugimi. Zakładane wątki poza tym będą natychmiast usuwane. Pozdroofka Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinstyk Napisano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2007 > W tym wątku umieszczamy zapytania o oleje, chwalimy się swoimi oraz > dyskutujemy na temat wyższości jednych nad drugimi. > Zakładane wątki poza tym będą natychmiast usuwane. > Pozdroofka Ja od bardzo długiego czasu używam oleju 10w40 GM ale znów słyszałem opinje ze jest on bardzo kiepskiej jakości co o tym myślicie.? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2007 > Ja od bardzo długiego czasu używam oleju 10w40 GM ale znów słyszałem > opinje ze jest on bardzo kiepskiej jakości co o tym myślicie.? skoro, jak sam piszesz, od bardzo długiego czasu używasz tego oleju i widzisz, że silnik jeszcze jeździ i do tego ma się dobrze to chyba sam powienieneś wpaśc na to, że ten olej nie może być marnej jakości, bo pewnie cos by juz wysiadło w silniku a po drugie. czytając posty chyba zauważyłeś że znaczny odsetek forumowiczów jeździ na tym oleju. i co, słyszałeś żeby ktokolwiek narzekał? bo ja nie. Rozsiewasz tylko plotkę niewiadomo gdzie zasłyszaną Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomch Napisano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2007 > Ja od bardzo długiego czasu używam oleju 10w40 GM ale znów słyszałem > opinje ze jest on bardzo kiepskiej jakości co o tym myślicie.? Tylko 10w40 GM, po co przepłacać. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinstyk Napisano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2007 > skoro, jak sam piszesz, od bardzo długiego czasu używasz tego oleju i > widzisz, że silnik jeszcze jeździ i do tego ma się dobrze to > chyba sam powienieneś wpaśc na to, że ten olej nie może być > marnej jakości, bo pewnie cos by juz wysiadło w silniku ok ale olej po 2 tyś km robi się już czarny i znajomy był w sklepie i znajomy sprzedawca mówił zeby bronić się rękami i nogami przed tym olejem chyba ze sie sprzedaje samochód. Używam od dawna i taki super zadowolony nie bardzo jestem do x16xel jedynie tanie dolewki były. A teraz silnik nic oleju nie bierze ale po 2 tyś własnie olej już jest czarny i zaczeły klepac popycze a silnik nigdy nie widział LPG Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2007 > A teraz silnik nic oleju nie bierze ale po 2 tyś > własnie olej już jest czarny i zaczeły klepac popycze a silnik > nigdy nie widział LPG skoro jest czarny, znaczy że ma dużo dodatków czyszczacych. ps. nikt ci nie każe jeździć na tym oleju. wlej innego i zobacz czy będzie różnica w hałasie na plus Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinstyk Napisano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2007 > skoro jest czarny, znaczy że ma dużo dodatków czyszczacych. > ps. nikt ci nie każe jeździć na tym oleju. wlej innego i zobacz czy > będzie różnica w hałasie na plus No ok ale mam w zapasie jeszcze 15 litrów Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ejhab Napisano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2007 > skoro jest czarny, znaczy że ma dużo dodatków czyszczacych. leje 15w40 lotosa i też jest czarny niemalże zaraz po wymianie czy to znaczy że też ma dużo dodatków czyszczących Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomch Napisano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2007 > leje 15w40 lotosa i też jest czarny niemalże zaraz po wymianie > czy to znaczy że też ma dużo dodatków czyszczących Podobno stosowanie dobrych filtrów oleju np. MANN opóźnia efekt czarnienia oleju. Osobiście tego nie zauważyłem, pomimo zastosowanego filtra Mann, olej dość szybko robi się czarny. Ale w końcu do diesel, w poprzednim aucie (bęzyna+gaz) efekt czarnienia postępował na pewno wolniej. Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szwagier10 Napisano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2007 > W tym wątku umieszczamy zapytania o oleje, chwalimy się swoimi oraz > dyskutujemy na temat wyższości jednych nad drugimi. > Zakładane wątki poza tym będą natychmiast usuwane. > Pozdroofka Wcześniej jeździłem na oleju 10w40 GM ostatnio zmieniłem na 10w40 BP visco-gdyż polecono mi go i robi go Castrol. To co zauważylemto to że nie robi się od razu czarny oraz zawory mniej klepią Zatem jestem zadowolony Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zubu Napisano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2007 > olej dość szybko robi się czarny. Ale w końcu do diesel Używam oleju jak w podpisie i zauważalne czernienie następuje dopiero po przejechaniu około 6 kkm w tej chwili od wymiany minęło 11 kkm i olej zimny jest już praktycznie czarny natomiast ciepły jeszcze prześwituje na bagnecie Mam diesla więc... nie masz racji. Co do oleju GM to słyszałem różne opinie, a ze znajomych jeden go lał do momentu jak zaczęły klepać popychacze potem przeszedł na Mobila i nagle wszystko dziwnie ucichło drugi znajomy dalej go zalewa do TDI i mówi, że jest zadowolony ale jak odpala rano silnik to wrony na drzewach się budzą - na ciepłym chodzi OK. Ja za litr mojego oleju płacę prawie tyle ile kosztuje bańka GM-a, ale póki jeszcze mnie stać to nie będę nic zmieniał. Pzdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2007 > Mam diesla więc... nie > masz racji. ty też nie masz racji. to jak szybko olej czarnieje w mniejszym stopniu zależy od jego skladu a w największym od zdrowia silnika. Jak motor jest nowy, to nawet spuszczając zużyty olej będzie on zaledwie brunatny, a nie czarny. Im większy przebieg (więc zużycie i przedmuchy) tym szybciej olej czarnieje i w silnikach z przebiegami powiedzmy 300kkm+ już odrazu kilka dni po wymianie będzie czarna zupa. A wpływ jakości oleju na jego czzarnienie można ocenic tylko stosując rozne oleje w tym samym silniku i porównując. A gatka typu u mnie czarnieje po 6kkm a u ciebie po 1kkm jest za przeproszeniem g**no warta bo nikt nie wie w jakim stanie są te silniki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zubu Napisano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2007 > ty też nie masz racji Ja napisałem, że człowiek nie ma racji bo twierdzi, że jak diesel to ma być olej czarny - więc w czym nie mam racji? > A gatka typu u > mnie czarnieje po 6kkm a u ciebie po 1kkm jest za przeproszeniem > g**no warta bo nikt nie wie w jakim stanie są te silniki Człowieku ja tylko podałem mój przykład aby zaprzeczyć to co napisał kolega wyżej w poście Co za naród! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krajesek Napisano 2 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 2 Grudnia 2007 ja zalewam do urodzenia do Fki 5w50 mobila i póki co jest ok (11lat ale dziewiczy przebieg ) a co najlepiej dać do X20DTH ??? polecili mi 10w40 Castrola z tym że mam diesla do niedawna po zakupie właśnie go zalałem i niedługo trzeba będzie wymienić jakieś sugestie może pozdrawiam!!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marcinstyk Napisano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2007 > Wcześniej jeździłem na oleju 10w40 GM ostatnio zmieniłem na 10w40 BP > visco-gdyż polecono mi go i robi go Castrol. To co zauważylemto > to że nie robi się od razu czarny oraz zawory mniej klepią > Zatem jestem zadowolony > Pozdrawiam no to chyba i ja zaleje jakiegoś innego Castrola czy coś lepszego Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2007 ja mogę polecić Castrol Magnatec 5W40 i Mobil1 5W50 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
KeyaR Napisano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2007 Mam wprawdzie Lanosa, ale silnik "jakby" oplowski więc się wypowiem...otóż lałem do swojego auta olej Texaco Havoline 10W40...olej ten po 10kkm był ciemno brązowy (ciemniał po ok. 1kkm i to na LPG)...po zrzuceniu głowicy przy 106kkm okazało się, że zawory nie były szczelne...po wymianie UPG i regeneracji głowicy zaczął brać olej w ilości ok. 3l/10kkm (jak się okazało po nalaniu nafty w cylindry na dwóch pierwszych cylindrach nafta zniknęła, na 3 i 4 została)...przed wymianą tego oleju z naftą w środku dodałem jeszcze płukankę Liqui Moly i silnik chodził 10min na jałowych obrotach (jak na razie po wlaniu płukanki nic się nie dzieje - odpukać)...nastąpiła wymiana oleju (Orlen Super Semi 10W40) i filtra (stosuję Knechta)...od wymiany przejechałem już 1300km i olej nadal na bagnecie jest czysty... WNIOSKI (bardziej lub mniej uprawnione ): 1. wpływ na ciemnienie oleju ma rodzaj paliwa - diesel bardzo brudzi olej, benzyna mniej, LPG najmniej...a już najważniejsza jest zawartość siarki w paliwie... 2. na ciemnienie silnika wpływa kondycja silnika - jeżeli pali olej, olej będzie szybciej ciemniał - ze względu na przedmuchy (nawet jeżeli to wina uszczelniaczy)... 3. olej mimo wszystko najlepiej stosować markowy - najlepiej z tych tańszych - mniejsze prawdopodobieństwo podróbek...bo się nie opłaca...chyba, że np. Texaco, które sprowadzane jest z Belgii już w bańkach - no ale 5l bańka 10W40 kosztuje 106zł 4. przy jeździe na LPG ważne jest, żeby liczba TBN w oleju wynosiła powyżej 10, zresztą jakby tak popatrzeć, to oleje do diesla też mają więcej dodatków czyszczących - dzięki nim nagarowi trudniej odłożyć się np na pierścieniach... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2007 Im więcej dany olej ma dodatków myjcych (TBN) tym szybciej ciemnieje . Pomijam kwestię silnika (przebieg , diesel czy benzyna) . Wiże się z tym również kwestia neutralizacji kwanych produktów spalania co ma znaczenie zwłaszcza przy jedzie na LPG . Reasumujc , olej , który w tych samych warunkach ciemnieje szybciej wcale nie jest gorszy a w częci przypadków bardziej odpowiedni i zalecany do danego silnika . Inaczej piszc , olej który wolniej ciemnieje , szybciej powoduje odkładanie szlamu i nagaru na wewnętrznych częciach silnika Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 4 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 4 Grudnia 2007 > W tym wątku umieszczamy zapytania o oleje, chwalimy się swoimi oraz > dyskutujemy na temat wyższości jednych nad drugimi. > Zakładane wątki poza tym będą natychmiast usuwane. > Pozdroofka Kalsyfikacja olejów http://www.leszekknorps.republika.pl/oleje.html Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tgalik Napisano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2007 To i ja dodam swoje trzy grosze. Regularnie zalewalem 10W40 GM i olej dosc szybko czerniał i śmierdział spalenizna (zapach przepalonego oleju - mam nadzieje ze wiecie o co chodzi). Ostatnio zalałem shella i po 6 tys km olej wyglada i pachnie o niebo lepiej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
celius Napisano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2007 > To i ja dodam swoje trzy grosze. > Regularnie zalewalem 10W40 GM i olej dosc szybko czerniał i > śmierdział spalenizna (zapach przepalonego oleju - mam nadzieje > ze wiecie o co chodzi). > Ostatnio zalałem shella i po 6 tys km olej wyglada i pachnie o niebo > lepiej. Dziwne Cały czas na forum wszyscy szczerze polecali oleje GM, polecali jego kupno (nawet wskazywali 'konkretnego' sprzedawcę), a teraz od kiedy powstał temat olei nikt na nim nie zostawia suchej nitki Co się stało, sprzedający przestał Wam płacić za reklamę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
amciek Napisano 5 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 5 Grudnia 2007 tak bylo i owszem. ja tez od 60kkm zalewam mojego hippo 10W-40 GM ale od pewnego czasu zauwazylem, ze zaczely mi klepac popychacze wiec postanowilem, ze nastepny nie bedzie gm ale liqui moly, ktorego kupilem w "promocyjnej" cenie. poza tym, ma ktos doswiadczenia z olejami liqui moly? mam na mysli te z dodatkiem MOS2. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 > To i ja dodam swoje trzy grosze. > Regularnie zalewalem 10W40 GM i olej dosc szybko czerniał i > śmierdział spalenizna (zapach przepalonego oleju - mam nadzieje > ze wiecie o co chodzi). > Ostatnio zalałem shella i po 6 tys km olej wyglada i pachnie o niebo > lepiej. Ja zalałem oplowski 5W30 i po 7tys. olej wygląda w miare czysto i nie ubywa go Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wacopel Napisano 6 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 6 Grudnia 2007 Polecam: Mobil, Shell, a jak ktoś ma kase na dobry olej to Motul. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olsenik Napisano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2007 Właśnie w tym tygodniu czeka mnie pierwsza wymiana (15,8 kkm) oleju i filtra w A III 1,7 Diesel. Wkład już mam i zacząłem powoli dochodzić ile (5L) i co (?) powinienem wlać. Jakoś jestem przekonany (może i bezpodstawnie) do Mobila. Jakie jego rodzaje mogę wlać do tego diesla? Dziękuję za rzeczowe argumenty. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezess22 Napisano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2007 jak tam w hierarchi olejów przedstawia sie moj Lotos Diesel 15W40??? Mozna go dalej stosowac, czy jednak pora na lepsze zmiany?? W sumie na wiosne trzeba wymienic.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 8 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 8 Grudnia 2007 > jak tam w hierarchi olejów przedstawia sie moj Lotos Diesel 15W40??? > Mozna go dalej stosowac, czy jednak pora na lepsze zmiany?? W > sumie na wiosne trzeba wymienic.... każdy olej markowy czy to lotos czy mobil czy castrol czy orlen ma napisane specyfikacje z tyłu na naklejce. Możesz sobie porównac co pisze na lotosie i innych. Zaręczam ci, ze wielkich różnic nie będzie (jeżeli będziesz porównywał oleje tej samej klasy jakościowej np CF mobila z CF lotosa) Więc wszystko jedno co wlejesz, byleby spełniało normy założone przez producenta Jeżeli dalej planujesz jeździc na minerale, to ten lotos będzie dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zuroo Napisano 9 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 9 Grudnia 2007 Ja wymieniałem olej w sobotę i jestem w szoku. Jeździłem przez rok (odkąd mam auto) na Lotosie Mineralnym 15W/40. Teraz zastanawiałem się nad zmianą na półsyntetyk, ale nie zaryzykowałem. Stwierdziłem że chociaż tak pomogę autku, że wleję mu coś markowego. Wlałem Mobila Super M 15W/40. W sobotę trochę pojeździłem i wszystko było OK, dzisiaj też. Ale teraz- dosłownie 15 minut temu - wyjeżdżam od dziewczyny - odpalam silnik, a tu taki masakryczny stuk, że w życiu czegoś takiego nie słyszałem. Normalnie masakra jakaś. Aż mi się serce krajało jak to słyszałem. Tak tłuczących się zaworów jeszcze w życiu nie słyszałem. Na szczęście po chwili dźwięk ustał. Ale mam teraz doła- chyba zrobiłem silnikowi niedźwiedzią przysługę. Nie wiem czy nie odżałować kasy i nie wylać tego "oleju" i nie zmienić go spowrotem na Lotosa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zubu Napisano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2007 > Wlałem Mobila Super M 15W/40 A jesteś pewny, że to był Mobil w środku w bańce Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2007 > Ja wymieniałem olej w sobotę i jestem w szoku. Jeździłem przez rok > (odkąd mam auto) na Lotosie Mineralnym 15W/40. Teraz > zastanawiałem się nad zmianą na półsyntetyk, ale nie > zaryzykowałem. Stwierdziłem że chociaż tak pomogę autku, że > wleję mu coś markowego. Wlałem Mobila Super M 15W/40. W sobotę > trochę pojeździłem i wszystko było OK, dzisiaj też. Ale teraz- > dosłownie 15 minut temu - wyjeżdżam od dziewczyny - odpalam > silnik, a tu taki masakryczny stuk, że w życiu czegoś takiego > nie słyszałem. Normalnie masakra jakaś. Aż mi się serce krajało > jak to słyszałem. Tak tłuczących się zaworów jeszcze w życiu nie > słyszałem. Na szczęście po chwili dźwięk ustał. Ale mam teraz > doła- chyba zrobiłem silnikowi niedźwiedzią przysługę. Nie wiem > czy nie odżałować kasy i nie wylać tego "oleju" i nie zmienić go > spowrotem na Lotosa. Na Lotosie klepały ci zawory? ------- Astra 94/95 X16XEL,HB 172kmm,15W-40 Gm Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zuroo Napisano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2007 > A jesteś pewny, że to był Mobil w środku w bańce Szczerze mówiąc to mechanik wymieniał mi olej, ale jestem jego stałym klientem już od dość dawna i mam do niego pełne zaufanie. Inną sprawą jest że jestem baaaardzo zaskoczony że słychać taki stuk na Mobilu. > Na Lotosie klepały ci zawory? Na Lotosie w ogóle - nigdy nie klepały. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2007 > Szczerze mówiąc to mechanik wymieniał mi olej, ale jestem jego stałym > klientem już od dość dawna i mam do niego pełne zaufanie. pogadaj z nim szczerze. ja mysle, ze ot raczej nie był mobil. Albo mechanika wykiwał dostawca, albo mechanik wykiwał ciebie. Ale przynajmniej na własnej skorze sie przekonałeś i mozesz to potwierdzic ze lotos to dory olej. Niedrogi a dobry Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zuroo Napisano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2007 > pogadaj z nim szczerze. ja mysle, ze ot raczej nie był mobil. > Albo mechanika wykiwał dostawca, albo mechanik wykiwał ciebie. > Ale przynajmniej na własnej skorze sie przekonałeś i mozesz to > potwierdzic ze lotos to dory olej. Niedrogi a dobry Nie no - to że to nie był Mobil to raczej wykluczam (przynajmniej na 99%)- ja może dałbym się wykiwać -ale tak jak mówię - mam do gościa zaufanie, a on raczej wykiwać by się nie dał. Zastanawiam się czy to nie jest możliwe, że np. ten Mobil jest rzadszy i wypłukał jakiś syf z Lotosa który tkwił tam przy zaworach i powodował że nie stukało. Jestem laikiem - ale tak sobie gdybam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2007 > Nie no - to że to nie był Mobil to raczej wykluczam (przynajmniej na > 99%)- ja może dałbym się wykiwać -ale tak jak mówię - mam do > gościa zaufanie, a on raczej wykiwać by się nie dał. Zastanawiam > się czy to nie jest możliwe, że np. ten Mobil jest rzadszy i > wypłukał jakiś syf z Lotosa który tkwił tam przy zaworach i > powodował że nie stukało. Jestem laikiem - ale tak sobie gdybam No jak właśnie leje od 2,5 roku Oplowski olej15W-40 i zawory klepią na zimnym silniku nawet jak mamy na dworze 4 st,a gdzie minus.Na bagnecie mam 0,4l oleju.Na drugi rok może przed zimą wymienie na tego LOTOSA i zobaczymy. ------------ Astra F 94/95r X16XEL,HB 172kkm,15W-40 GM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2007 Stukają popychacze hydrauliczne ; do silników z taką kompensacją luzu zaworowego nie jest zalecany olej mineralny Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2007 > Stukają popychacze hydrauliczne ; do silników z taką kompensacją luzu > zaworowego nie jest zalecany olej mineralny Może i nie .Ale ja zalałem i jakiś tam % osób też zalewa.Nie wypłacił bym sie z dolewek 10W-40 -------------- Astra F 94/95r X16XEL,HB 172kkm,15W-40 GM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2007 > Może i nie .Ale ja zalałem i jakiś tam % osób też zalewa.Nie wypłacił > bym sie z dolewek 10W-40 GM 10w40 jest tanszy nawet od lotosa minerała, takze nie narzekaj. I twoja obawa, że bedzie ci wiecej palił semi też jest nieuzasadniona. Jak nie spróbujesz to sie nieprzekonasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zuroo Napisano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2007 > Stukają popychacze hydrauliczne ; do silników z taką kompensacją luzu > zaworowego nie jest zalecany olej mineralny Ja pisałem o tym dość dużo w innych wątkach, że jak kupiłem auto (rok temu), to nie wiedziałem jaki olej był w silniku, więc zalałem minerała. Teraz rozważałem zmianę na półsyntetyk, ale wiele osób również z tego forum, odradziło mi to ze względu na ryzyko rozszczelnienia silnika (wiem że w tej kwestii są różne teorie :-)). Zmieniłem więc na minerał, ale chciałem chociaż wlać lepszy więc wlałem Mobil-a. Teraz myślę że dobrze że nie wlałem półsyntetyka, bo skoro po takiej zmianie zawory zaczęły stukać, to co dopiero działoby się na 10W/40. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vlodeck Napisano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2007 > Stukają popychacze hydrauliczne ; do silników z taką kompensacją luzu > zaworowego nie jest zalecany olej mineralny Też miałem Mobila, dokładnie Super M 15/w40 i już nigdy więcej. Mi zawory na zimnym nie klepały, lecz na ciepłym i wszystkie inne przyczyny były wyeliminowane (regulacja zapłonu i wyrobione popychacze). Wróciłem do oleju, jaki lałem zaraz po zakupie, czyli shell helix super 15/w40. Z rana zawory czasem trochę po klepią, ale jak wyjadę z garażu to potem już jest cisza. Nawet zacząłem słyszeć wtryskiwacz . Pozdro Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2007 > Ja pisałem o tym dość dużo w innych wątkach, że jak kupiłem auto (rok > temu), to nie wiedziałem jaki olej był w silniku, więc zalałem > minerała. Teraz rozważałem zmianę na półsyntetyk, ale wiele osób > również z tego forum, odradziło mi to ze względu na ryzyko > rozszczelnienia silnika (wiem że w tej kwestii są różne teorie > :-)). Zmieniłem więc na minerał, ale chciałem chociaż wlać > lepszy więc wlałem Mobil-a. Teraz myślę że dobrze że nie wlałem > półsyntetyka, > bo skoro po takiej zmianie zawory zaczęły stukać, to co dopiero > działoby się na 10W/40. Mi dwóch mechaników doradzało że mam zmienić mimo to że bierze 1l/1kkm oleju mineralnego na półsyntetyk ,dlatego ze tak jak napisał kolega wyżej tego oleju nie zalecają do tego silnika .A temperatura rozgrzanego oleju jest taka sama jak na 15W-40.Tyle że na tym mineralnym klepią zawory ,ale jest narazie dobrze.Problem jest tylko zimą. ------------- Astra F 94/95r X16XEL,HB 172kkm,15W-40 GM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2007 > Też miałem Mobila, dokładnie Super M 15/w40 i już nigdy więcej. Mi > zawory na zimnym nie klepały, lecz na ciepłym i wszystkie inne > przyczyny były wyeliminowane (regulacja zapłonu i wyrobione > popychacze). Wróciłem do oleju, jaki lałem zaraz po zakupie, > czyli shell helix super 15/w40. Z rana zawory czasem trochę po > klepią, ale jak wyjadę z garażu to potem już jest cisza. Nawet > zacząłem słyszeć wtryskiwacz . > Pozdro To ja tez mam tak .Odpalam i z 4 sekundy klepia potem cisza i wszystko elegancja chodzi.Tyle że jak mam 1,6 16V i od 24kkm na nim jeżdze. ---------- Astra F 94/95r X16XEL,HB 172kkm,15W-40 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2007 Pokutuje pogląd , że jeśli silnik zaczyna brać olej np. półsyntetyk to trzeba przejść na olej mineralny . Może jest to jakieś rozwiązanie jednak nie polecane do silników z hydrauliczną kompensacją luzu zaworowego . Alternatywą są oleje firmy Valvoline serii max life np. półsyntetyk 10W-40 , który w moim przypadku z powodzeniem zastąpił Selektol 20W-40 (!!!) lub syntetyk 5W-40 jako zamiennik "zwykłego" syntetyka tej samej klasy lepkościowej przed przejściem na półsyntetyk . Minusem w/w olejów jest cena ; 10W-40 kosztuje ok. 100 PLN/4l . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zuroo Napisano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2007 > Pokutuje pogląd , że jeśli silnik zaczyna brać olej np. półsyntetyk > to trzeba przejść na olej mineralny . Może jest to jakieś > rozwiązanie jednak nie polecane do silników z hydrauliczną > kompensacją luzu zaworowego . Alternatywą są oleje firmy > Valvoline serii max life np. półsyntetyk 10W-40 , który w moim > przypadku z powodzeniem zastąpił Selektol 20W-40 (!!!) lub > syntetyk 5W-40 jako zamiennik "zwykłego" syntetyka tej samej > klasy lepkościowej przed przejściem na półsyntetyk . Minusem w/w > olejów jest cena ; 10W-40 kosztuje ok. 100 PLN/4l . No tak, ale jak po mineralnym wleje półsyntetyk, to może on wypłukać nagary i szlamy i silnik może się rozszczelnić. Może zacząć brać olej w dużych ilościach i mogą być wycieki zewnętrzne. No i silnik do remontu. Wiem że Valvoline Max Life jest do silników z dużym przebiegiem... ale ryzyko ciągle pozostaje. Poza tym jeśli u mnie zawory zaczęły stukać po wymianie Lotosa Mineralnego na Mobila Mineralnego, to po wymianie na półsyntetyk (jeszcze rzadszy) wnioskuję że mogłoby być jeszcze gorzej. Nawiasem mówiąc dzisiaj jeździłem i odpalałem kilka razy całkiem zimny silnik stukanie nie wystąpiło. Czyżby tylko jednorazowy przypadek A może temperatura ciut wyższa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 10 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 10 Grudnia 2007 > No tak, ale jak po mineralnym wleje półsyntetyk, to może on wypłukać > nagary i szlamy i silnik może się rozszczelnić. Może zacząć brać > olej w dużych ilościach i mogą być wycieki zewnętrzne. No i > silnik do remontu. Wiem że Valvoline Max Life jest do silników z > dużym przebiegiem... ale ryzyko ciągle pozostaje. przeczytaj uważnie co napisałem wyżej ; przechodziłem z oleju mineralnego 20W-40 na półsyntetyk valvoline max life bez żadnych negatywnych skutków . Olej ten nie rozszczelni silnika mimo że jest półsyntetykiem ; jest to specjalny olej do silników z dużym przebiegiem > Poza tym jeśli u mnie zawory zaczęły stukać po wymianie Lotosa > Mineralnego na Mobila Mineralnego, to po wymianie na półsyntetyk > (jeszcze rzadszy) wnioskuję że mogłoby być jeszcze gorzej. > Nawiasem mówiąc dzisiaj jeździłem i odpalałem kilka razy całkiem > zimny silnik stukanie nie wystąpiło. Czyżby tylko jednorazowy > przypadek A może temperatura ciut wyższa Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zuroo Napisano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 > przeczytaj uważnie co napisałem wyżej ; przechodziłem z oleju > mineralnego 20W-40 na półsyntetyk valvoline max life bez > żadnych negatywnych skutków . Olej ten nie rozszczelni silnika > mimo że jest półsyntetykiem ; jest to specjalny olej do silników > z dużym przebiegiem No tak, ale to że Tobie się udało nie oznacza że jest taka prawidłowość. Opisywano już wiele razy na tym forum przypadki rozszczelnienia silnika po takiej wymianie. Może nie na Valvoline, ale mimo to że nie ma on tylu środków płuczących i rozpuszczających syfy i nagary, to ciągle jest półsystnetykiem a więc rzadszym olejem od minerałów, więc ... ... nigdy nic nie wiadomo. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 > Opisywano już wiele razy na tym forum przypadki > rozszczelnienia silnika po takiej wymianie. wśród tej mnogości znajdź dwa przypadki i zamieść tu linki, to może Ci uwierze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zubu Napisano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 > Opisywano już wiele razy na tym forum przypadki > rozszczelnienia silnika po takiej wymianie Jestem na tym forum już trochę i nie przypominam sobie... możesz podać jakieś linki? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
vaz2110 Napisano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 > No tak, ale to że Tobie się udało nie oznacza że jest taka > prawidłowość. Opisywano już wiele razy na tym forum przypadki > rozszczelnienia silnika po takiej wymianie. Może nie na > Valvoline, ale mimo to że nie ma on tylu środków płuczących i > rozpuszczających syfy i nagary, to ciągle jest półsystnetykiem a > więc rzadszym olejem od minerałów, więc ... ... nigdy nic nie > wiadomo. napiszę jak było w moim przypadku . Pojechałem do mechanika m.in. na wymianę oleju . Auto o nieznanym przebiegu , zalane nie wiadomo czym . Mechanik wlał lotos 10W-40 i .... silnik stracił kompresję - dławił się , kopcił na niebiesko , nie trzymał obrotów ; o jeździe nie było mowy . Oczywiście zaraz tekst , że silnik nadaje się do remontu ale wcześniej spróbują wlać selektol 20W-40 z motodoktorem , może pomoże . I na szczęście pomogło , silnik pracował jak przed feralną wymianą . Zużycie oleju jakieś 300-500 ml/1000 km włączając w to wycieki z miski olejowej , oczywiście klepanie popychaczy na zimnym silniku . Potem już jeździłem na samym selektolu , w międzyczasie zmieniłem mechanika . No i kolejna wymiana oleju , mechanik sugeruje wlać Valvoline max life 10W-40 bo mineralny nie pasuje do popychaczy , ja się nie zgadzam mówiąc co było wcześniej , mechanik dalej swoje , stanęło na tym , że wymienił na własną odpowiedzialność . I tu miłe zaskoczenie , żadnego rozszczelnienia silnika , popychacze jeśli stukały to krótko i w niskiej temp. , zużycie oleju mniejsze ale była też wymieniona uszczelka miski . Wnioski z tego nasuwają się same . Amen Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rwIcIk Napisano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 > selektol 20W-40 Tego używałem w Polonezie który chlał sporo oleju - chlał mniej i jeździł dalej bez remontu, tylko zimą ciężko odpalał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 11 Grudnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Grudnia 2007 > napiszę jak było w moim przypadku . Pojechałem do mechanika m.in. na > wymianę oleju . Auto o nieznanym przebiegu , zalane nie wiadomo > czym . Mechanik wlał lotos 10W-40 i .... silnik stracił > kompresję - dławił się , kopcił na niebiesko , nie trzymał > obrotów ; o jeździe nie było mowy . Oczywiście zaraz tekst , że > silnik nadaje się do remontu ale wcześniej spróbują wlać > selektol 20W-40 z motodoktorem , może pomoże . I na szczęście > pomogło , silnik pracował jak przed feralną wymianą . Zużycie > oleju jakieś 300-500 ml/1000 km włączając w to wycieki z miski > olejowej , oczywiście klepanie popychaczy na zimnym silniku . > Potem już jeździłem na samym selektolu , w międzyczasie > zmieniłem mechanika . No i kolejna wymiana oleju , mechanik > sugeruje wlać Valvoline max life 10W-40 bo mineralny nie pasuje > do popychaczy , ja się nie zgadzam mówiąc co było wcześniej , > mechanik dalej swoje , stanęło na tym , że wymienił na własną > odpowiedzialność . I tu miłe zaskoczenie , żadnego > rozszczelnienia silnika , popychacze jeśli stukały to krótko i w > niskiej temp. , zużycie oleju mniejsze ale była też wymieniona > uszczelka miski . > Wnioski z tego nasuwają się same . Amen No dobra. Zrobiłem 24kkm na mineralnym GM. Jak pisałem wyżej brał go 1l/1kkm .Niedawno wlałem(2000km) zagęszczacza z STP .Troche zużycie spadło na 0,7l/1kkm.Wycieków niema wcale od 24kkm.Zalał byś przy takim poborze olej 10W-40 ? ----------- Astra F 94/95r X16XEL,HB 172kkm,15W-40 GM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.