pablus2002 Napisano 10 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2015 witam. czy ktos z Was dal sie skusic i uzytkuje tacze i klocki firmy Samko. kupowac czy lepiej dac sobie spokoj. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 11 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2015 > Samko. kupowac czy lepiej dac > sobie spokoj. Mnie to mechanior wcisnął do seicento. Coś już zaczęło popiskiwać w prawym kole - podejrzewam, że źle wyczyszczone prowadnice bądź nie nasmarowane należycie. Muszę zajrzeć żeby móc powiedzieć z całą pewnością. Natomiast w kwestii skuteczności hamowania to złego słowa powiedzieć nie mogę. Ale do astry bym tego nie włożył. Seiko jeździ tylko po mieście, to i bez jakiś prędkości przelotowych, ale już astra musi mieć hamulce brzytwa, żeby i powyżej 150 km/h hamulec był pewny. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablus2002 Napisano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 W takim razie co mogłbys/moglibyscie mi polecic z takiej sredniej pólki cenowej? Dodam ze moje przebiegi sa dosc male, max 10tys km rocznie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 Tarcze TRW+klocki Mintex/Remsa/Ferodo/Delphi/Bosch/Valeo, jest w czym wybierać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
master22221 Napisano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 > co mogłbys/moglibyscie mi polecic z takiej sredniej pólki cenowej? Ja zawsze kupuję tarcze klocki tego samego producenta wierząc, że są odpowiednio dobrane ich twardości przez producenta (żeby twardy klocek nie ryrał miękkiej tarczy). Zawsze kupowałem kpl. TRW/dawn. Lucas, ale jak podnieśli ceny, to kupiłem ostatnio kpl. Delphi/Lockh. Zestawy mają już ponad rok: tarcze gładkie, bez rantów i "szprych"... Ważniejsza od gratów jest sama wymiana. Przed wymianą piasta i zacisk odpylone, potem czyszczone mechanicznie i chemicznie "na błysk", wymieniam sam, więc dokładnie i powoli, jak dla siebie. Oczywiście zaraz po wymianie pierwszy miesiąc jeżdżę "lajtowo, a la taxi", aby nie zeszklić klocków i nie pokrzywić tarcz. Poprzedni zestaw TRW jeździł ok. 6 lat w trybie 90% miejskim, raczej dynamicznie, więc dużo hamowania, aż się zdziwiłem, że tyle wytrzymał... Mam nadzieję, że Delphi nie jest gorszy. Pozdr. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 12 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 12 Czerwca 2015 > Tarcze TRW+klocki Mintex/Remsa/Ferodo/Delphi/Bosch/Valeo, jest w czym wybierać Ja miałem brać komplet TRW ale pewnie wezmę komplet Textar... Miałem to robić w czerwcu ale u mnie cały czas słońce to i nie chce mi się do tego jakoś zabierać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 13 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2015 U mnie poprzedni właściciel założył Denckermanna i po 35kkm klocek jest jak nowy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablus2002 Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 zastanawiam sie na tarczami febi albo meyle.. do tego jakie klocki dobrac? mysle ze przy moich niskich przebiegach bedzie ok Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 15 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 15 Czerwca 2015 > zastanawiam sie na tarczami febi albo meyle.. do tego jakie klocki dobrac? mysle ze przy moich > niskich przebiegach bedzie ok Nie bierz meyle, ani febi. Febi się zwichrował, a meyle znika w oczach. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
pablus2002 Napisano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 > Nie bierz meyle, ani febi. Febi się zwichrował, a meyle znika w oczach. OK, dzieki.. jeszcze jedno holenderska firma ABS - All Breake System - ktos ma, moze powiedziec czy warto? a czemu nie kupic Delphi - kusi ceną.. i jeszcze Rotinger w zestawie z klockami ATE - warto? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NOWOPA Napisano 16 Czerwca 2015 Udostępnij Napisano 16 Czerwca 2015 > OK, dzieki.. jeszcze jedno holenderska firma ABS ktos ma, moze powiedziec czy warto? jesli nie to > to calosc Textar chyba zapodam.. Tarcze Textar właśnie wczoraj odebrałem do tego klocki ATE i jestem po wrażeniem co do jakości wykonania (różne firmy oglądałem), tarcze są dodatkowo czymś pokryte (zapewne jakaś antykorozja - w instrukcji napisane żeby tego nie usuwać), są srebrne i do tego Made in Germany a nie China .... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 19 Października 2015 Udostępnij Napisano 19 Października 2015 Tarcze TRW+klocki Mintex/Remsa/Ferodo/Delphi/Bosch/Valeo, jest w czym wybierać Kto robil klocki na 1 montaż do AH? Postanowilem wybrac miedzy: 1. GM 2. TRW Cena podobna, montaz na stare tarcze (1 wymiana klockow od nowosci). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 21 Października 2015 Udostępnij Napisano 21 Października 2015 Ja ostatnio kupiłem oryginalny zestaw GM do VC V6, cenowo wyszedł super. Na kartoniku od klocków był nadruk ATE. Hamuje to lepiej niż nawiercane i nacinane mikody plus klocki TRW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 22 Października 2015 Udostępnij Napisano 22 Października 2015 nawiercane i nacinane mikody plus klocki TRW. Złego słowa o takim zestawienie powiem - miałem go w G Ostatnio założyłem w H to samo, tylko tarcza standardowa. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 22 Października 2015 Udostępnij Napisano 22 Października 2015 Złego słowa o takim zestawienie powiem - miałem go w G Ostatnio założyłem w H to samo, tylko tarcza standardowa. U mnie na początku było widać takie mikro pękniecia tarczy, potem sie pokrzywiły i strasznie hałasowały. Na tyle miałem taki sam zestaw to przy hamowaniu az dudniło z tyłu auta. Wkurzyłem sie i kupiłem oryginały i teraz hamuje na 100% nie gorzej od nawiercano-nacinanych, a jest cichutko. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 22 Października 2015 Udostępnij Napisano 22 Października 2015 U mnie na początku było widać takie mikro pękniecia tarczy, potem sie pokrzywiły i strasznie hałasowały. W G nic się nie działo, hamowały ładnie. Zobaczymy jak będzie teraz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 22 Października 2015 Udostępnij Napisano 22 Października 2015 Nie zartuj, że u Ciebie te nacinane nie są głośniejsze. Człowiek sie troche przyzwyczaja, ale jak założyłem spowrotem gładkie to od razu jakby innym autem jechał. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ZUBERTO Napisano 22 Października 2015 Udostępnij Napisano 22 Października 2015 Zakupilem komplet przód+tyl TRW Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 23 Października 2015 Udostępnij Napisano 23 Października 2015 Nie zartuj, że u Ciebie te nacinane nie są głośniejsze. Człowiek sie troche przyzwyczaja, ale jak założyłem spowrotem gładkie to od razu jakby innym autem jechał. Akustycznie nie zauważyłem żadnej różnicy między nacinanymi a gładkimi. Miałem porównanie -> zamiana starych klasycznych zużytych na nowe nacinane (w G) i równocześnie przesiadka do H z gładkimi. Ani tu ani tu nie było słychać hamulcy . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szypkiwonsz Napisano 21 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2016 Jakie są najlepsze jakościowo-cenowo klockji hamulcowe do astry g z systemem zacisków bosh? Pozdrawiam Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
ned Napisano 21 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2016 Ile ludzi tyle opinii. Ja astrolotach zawsze montowałem klocki TRW i złego słowa na ich temat nie powiem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
51cent Napisano 21 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 21 Sierpnia 2016 Ostatnio na AK chwalą firmę Metelli. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szypkiwonsz Napisano 22 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2016 A co to za klocki KRAFT? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 22 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 22 Sierpnia 2016 Kraft to firma, która pakuje w swoje pudełka części głównie z Chin i zajmuje zwykle najniższą półkę, jeśli chodzi o jakość. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
czachabrava Napisano 23 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 23 Sierpnia 2016 Jakie są najlepsze jakościowo-cenowo klockji hamulcowe do astry g z systemem zacisków bosh? Pozdrawiam Co byś nie założył markowego, to będziesz zadowolony. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemty Napisano 26 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 26 Sierpnia 2016 Ile ludzi tyle opinii. Ja astrolotach zawsze montowałem klocki TRW i złego słowa na ich temat nie powiem A ja Textar i też złego słowa nie powiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AstraC Napisano 29 Sierpnia 2016 Udostępnij Napisano 29 Sierpnia 2016 Założyłem właśnie tarcze Delphi do Galaxego, klocki Motorcraft (Ford) i działa to całkiem przyjemnie. Ma już około 1kkm. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NOWOPA Napisano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2017 (edytowane) Witam, Zakupiłem na aukcji cylinderki aluminiowe firmy LPR 4556 natomiast sprzedawca przysłał mi cylinderki żeliwne LPR4248, tłumacząc się tym że także pasują do mojego auta OPEL ASTRA G kombi (F35_) 1.4 66 KW 1364 CCM 90PS 2007r (zdjęcia cylinderków w załączeniu . Czy jest coś o czym nie wiem - na przykład można je zamiennie stosować? , czy sprzedający sobie ze mnie żarty robi. Już widać po mocowaniach że są inne. Edytowane 4 Czerwca 2017 przez Orochimaru Przeniosłem do wątku tematycznego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 4 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2017 Sprzedawca ma rację. Aluminiowy cylinderek mocujesz jedną śrubką. Reszta jest taka sama. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NOWOPA Napisano 6 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2017 Dnia 4.06.2017 o 11:37, Orochimaru napisał: Sprzedawca ma rację. Aluminiowy cylinderek mocujesz jedną śrubką. Reszta jest taka sama. Mam aluminiowe w aucie i takie też zakupiłem na aukcji i takie też chciałem dostać - dostałem żeliwne ale sprzedawca przyznał się do błędu i ma mi przysłać aluminiowe - z tego co widziałem pomiędzy nimi jest także różnica w cenie, aluminiowe są zdecydowanie droższe. Zastanawiam się jeszcze na jednym a mianowicie nad wymianą bębnów, w końcu udało mi się je zdjąć i rant był duży (przetaczać bębnów chyba nie ma sensu), szczęki mają jeszcze ok. 2,5mm ale te kupiłem wcześniej i tak będę je wymieniał. I tak się zastanawiam gdyż na allegro są oferty już za ok. 60zł/szt.,np: http://allegro.pl/bebny-ham-opel-astra-f-g-vectra-b-combo-230x50-i6141579836.html http://allegro.pl/beben-bebny-opel-astra-ii-g-classic-vectra-b-i6696612404.html i czy jest sens w przypadku bębnów kupować droższe np. TRW za ok. 120zł. Sam nie wiem - ktoś może kupował te bębny i może podzielić się doświadczeniami, ewentualnie polecić jakieś inne. Z drugiej strony jak kupię np. TRW za 120zł/szt zapewne już nigdy tam nie będę zaglądał, gdyż szczęki mam już TRW. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smajler Napisano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2017 (edytowane) Witam, muszę wymienić przewody hamulcowe z tyłu. Autko to astra f sedan bez abs. Czy kupować przewody wg. katalogu czy troszkę dłuższe zawsze można luźniej ułożyć (jak to to ile?). Z tego co wiem idą tam 4 przewody- 2 długie i 2 krótkie. Zarobione końcówki mają być M10? Czy cos jeszcze mam dokupić oprócz samych przewodów (zakładając że od wszystko się po 18 latach odkręci). Jak ułamią się zaczepy to są jakieś zamienniki? Czy jest tam korektor siły hamowania? Edytowane 19 Czerwca 2017 przez smajler Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
analyzer64 Napisano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2017 Tu masz zestaw: http://przewody-hamulcowe.pl/zestawy-przewodow-hamulcowych/59-opel-astar.html Korektor to już pamiętam jak masz, ale pewnie na przewodach są po jednym na stronę. To też by wypadało wymienić. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
smajler Napisano 19 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 19 Czerwca 2017 Przód robiłem rok temu więc tylko tył muszę kupić. Tutaj widzę są długości: http://www.pwpnet.pl/index.php?l=pl&s=pro&f=szp&z=wmo#szu ale nie wiem czy mam korektor czy nie. Kilka razy pod spodem byłem ale nie zauważyłem. Zastanawiam się czy te długości są na styk czy z jakimś nadmiarem, czy po prostu mechanik jak rozbierze to zmierzy dokładnie ile mu potrzeba i kupi w sklepie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olmar Napisano 25 Czerwca 2017 Udostępnij Napisano 25 Czerwca 2017 Dnia 6.06.2017 o 17:17, NOWOPA napisał: czy jest sens w przypadku bębnów kupować droższe np. TRW za ok. 120zł. Sam nie wiem - ktoś może kupował te bębny i może podzielić się doświadczeniami, ewentualnie polecić jakieś inne. Z drugiej strony jak kupię np. TRW za 120zł/szt zapewne już nigdy tam nie będę zaglądał, gdyż szczęki mam już TRW. Witam, przerabiałem ten temat. Konstrukcja bębnów to nieporozumienie. Tarcza z cienkiej blachy oblana żeliwem. Blacha pod dociskiem felgi do piasty wygina się robiąc z części ciernej żeliwnej cuda: owal, przesunięcie z osi, zwichrowanie itp. Kupiłem kpl. bębnów TRW - jeden był prosty, drugi miał bicie 0,25mm. A ponieważ pomalowałem go nie uznano reklamacji. Podjechałem pod sklep motoryzacyjny, gdzie sprzedawali bębny pojedynczo. Pod sklepem wypróbowałem 5 szt. bębnów - wszystkie miały bicie! Oczywiście po przykręceniu koła. Dowiedziałem się, że Mikoda robi bębny z jednego kawałka - bez oblewania blachy żeliwem. Zaryzykowałem i zakupiłem 1 szt. miał bicie 0,06mm. (telefonicznie wymówiłem że wymienię w razie bicia) I tak jeżdżę z dwoma różnymi bębnami. Bicie bębna uniemozliwia ustawienie się luzu samoregulatora, nie mówiąc już o wibracjach Aby zgłębić temat bicia bębnów specjalnie do tego celu zdobyłem piastę aby dokonać pomiarów w warunkach rzeczywistych tzn. bęben+piasta + felga. Do piasty przymocowałem czujnik zegarowy i obracając piastą w bębnie wykonałem pomiary. Zaznaczam, że bęben wadliwy odkształca się po dociśnięciu felgą do piasty! Dopiero taki pomiar wykazuje owalizację, zwichrowanie lub bicie osiowe bębna, który będzie ocierał o szczękę w jednym miejscu najmniej wychylonym z osi. Poniżej przedstawiam sposób pomiarów. https://www.youtube.com/watch?v=_FGpZo4gvc8 https://youtu.be/bK4_EJ6qy_0 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
NOWOPA Napisano 9 Lipca 2017 Udostępnij Napisano 9 Lipca 2017 Dnia 25.06.2017 o 12:22, olmar napisał: Witam, przerabiałem ten temat. Konstrukcja bębnów to nieporozumienie. Tarcza z cienkiej blachy oblana żeliwem. Blacha pod dociskiem felgi do piasty wygina się robiąc z części ciernej żeliwnej cuda: owal, przesunięcie z osi, zwichrowanie itp. Kupiłem kpl. bębnów TRW - jeden był prosty, drugi miał bicie 0,25mm. A ponieważ pomalowałem go nie uznano reklamacji. Podjechałem pod sklep motoryzacyjny, gdzie sprzedawali bębny pojedynczo. Pod sklepem wypróbowałem 5 szt. bębnów - wszystkie miały bicie! Oczywiście po przykręceniu koła. Dowiedziałem się, że Mikoda robi bębny z jednego kawałka - bez oblewania blachy żeliwem. Zaryzykowałem i zakupiłem 1 szt. miał bicie 0,06mm. (telefonicznie wymówiłem że wymienię w razie bicia) I tak jeżdżę z dwoma różnymi bębnami. I faktycznie jest tak jak napisałeś, W międzyczasie odpuściłem sobie TRW i ostatecznie kupiłem Mikodę i to w sumie za połowę ceny TRW (trafiłem akurat taką promocję na jednym z portali www. 64zł/szt - jakby ktoś był zainteresowany to mogę na priv podesłać linka), kurier jak przyniósł paczkę z częściami to aż cały zdyszany był , nic dziwnego tę bębny z Mikody to kawał żeliwa a nie "blachy oblane żeliwem" Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Doom Napisano 19 Października 2017 Udostępnij Napisano 19 Października 2017 Witam, Czeka mnie wymiena tarcz wentylowanych w Astrze F X16SZR. Co tam powinno być z przodu ? W sklepach widzę że są tarcze wentylowane 236mm oraz 240mm które będą odpowiednie ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GOLDEN_81 Napisano 15 Września 2019 Udostępnij Napisano 15 Września 2019 Witam Wie ktoś jaki jest rozmiar odpowietrznika tylnego cylinderka w tytułowej astrze.Chciałbym zakupić i przy wymianie płynu, je również wymienić bo są trochę styrane. Do tego stopnia, że już teraz może być problem je odkręcić.Nie umiem takiej informacji znaleźć w internecie, a nie ma możliwości wykręcić na próbę. Dziękuję za pomoc. PozdrawiamGOLDEN!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Orochimaru Napisano 15 Września 2019 Udostępnij Napisano 15 Września 2019 M8x1,25. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
GOLDEN_81 Napisano 16 Września 2019 Udostępnij Napisano 16 Września 2019 M8x1,25.Dziękuję za pomoc.I dzięki za podłączenie do odpowiedniego wątku.PozdrawiamGOLDEN!!! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.