Skocz do zawartości

Klimatyzacja - działa, nie działa, śmierdzi, co i jak


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

> Sprawdź miernikiem czy po załączeniu klimy dochodzi prąd do cewki na sprężarce (dwa kabelki).

> Jeżeli tak a nie załącza to padła cewka. Jeżeli nie dochodzi to możesz podać bezpośrednio na

> cewkę, żeby sprawdzić czy załącza.

Sprawdziłem tak jak pisałeś. Na kostce , po włączeniu klimy napięcie jest. Dobrze że to tylko cewka , kosztuje ok 100 zł więc sie nie zrujnuje na naprawe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Sprawdziłem tak jak pisałeś. Na kostce , po włączeniu klimy napięcie jest. Dobrze że to tylko cewka

> , kosztuje ok 100 zł więc sie nie zrujnuje na naprawe.

Dokładnie, chcesz namiar na dobrego majstra w Nadarzynie ?

Ewentualnie samemu się wziąć - układu nie trzeba rozszczelniać ale dobrze mieć kanał bo ciasno trochę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie, chcesz namiar na dobrego majstra w Nadarzynie ?

> Ewentualnie samemu się wziąć - układu nie trzeba rozszczelniać ale dobrze mieć kanał bo ciasno

> trochę.

Zrobił bym sam ale nie mam kanału , przecież wiesz.

Jeśli udostępnisz kawałek dołka to chętnie do Ciebie wpadnę i se zrobim szpota 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ewentualnie samemu się wziąć - układu nie trzeba rozszczelniać ale dobrze mieć kanał bo ciasno

> trochę.

Zastanawiam sie wlasnie czy tez sie za ta cewke sam nie wziasc - tylko tak sobie popatrzalem na to i nie wiem za co sie zabrac.

Czy komus chcialo sie i spisal manuala z wymiana cewki?

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> już sprawdzone ,brak ciśnienia i nieszczelność ,na razie nie wiadomo gdzie .Nabita na nowo klima z

> kontrastem-na razie 180 pln

obstawiam uszczelniacz na wałku sprężarki i/lub dolną P stronę skraplacza klimatyzacji (pod osłoną wentylatora tłoczącego),

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a dzisiaj mnie

> juz w niedziele wracajac z weekendu zaczela wyć. Chlodzila ale wyla. Wczoraj jezdzilem sluzbowym a

> dzis astrą...i dupa. Niby sie załącza, kontrolka swieci, zaczyna wyć...ale nie chlodzi

co znaczy wyje? u mnie w mery, jak się rozgrzeje silnik to słychac wycie (bardziej buczenie - ciche ale slyszalne), które narasta wraz ze wzrostem predkosci obr silnika zwłaszcza to słychac jak silnik schodzi z obrotów do biegu jałowego. klima chłodzi ok, TTTM? wczesniej jezdziłem autami z klimą ale deselem, i tam silnik zagłuszał wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

cześć :-D

co się może w układzie klimatyzacji kończyć, jeśli od jakiegoś czasu po jej załączeniu słychać delikatny terkot?

nie jest to głośne i nie wydaje się być dźwiękiem czegoś, co się właśnie rozsypuje,

niemniej jednak wcześniej tego nie było, a teraz jest - a ja tak nie lubię :-DDD

który element jest najbardziej podejrzany?

aha, to climatronic w VB, ale pewnie nieistotne, bo mechanicznie chyba układ jest taki sam ;-)

całość działa jak najbardziej prawidłowo (w sensie chłodzenia), tylko ten dźwięk...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> climatronic w VB, ale pewnie nieistotne,

Istotne, bo mogą terkotać silniczki regulacji klap dostosowując ich położenie do zaprogramowanych nastaw. W Signum np. na postoju lub przy wolnej jeździe w korku coś okresowo terkocze, prawdopodobnie układ przełącza sie na obieg wewnętrzny, aby nie zasysać do kabiny spalin samochodu stojącego przed nami (np. sadzy z klekota bez filtra cząstek stałych!), w innych markach samochodów jest o tym mowa w instrukcji.

Podczas jazdy też wewnie terkoce, tylko nie słychać...

Pozdr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> @skalek: nawet mnie nie denerwuj

Mówię jak było u mnie, ale ja mam inny napinacz niż benzyniaki i inna wersję nadwozia od ciebie oink.gifzlosnik.gif

I tak podałem bardziej optymistyczną wersję niż padająca sprężarka klimy skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mówię jak było u mnie, ale ja mam inny napinacz niż benzyniaki i inna wersję nadwozia od ciebie

no ale zasada jest ta sama - pasek napędza sprężarkę

przyjrzę się temu ok.gif

> I tak podałem bardziej optymistyczną wersję niż padająca sprężarka klimy

prawda

Tobie i pozostałym Kolegom dziękuję za podpowiedzi :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy pytanie z innego kacika i na dokladke o jakiegos speca w Warszawie od klimatyzacji tez bedzie

> usuniete? (w koncu klimatyzacja mi "nie dziala" - wiec pytanie spelnia kryteria :-))

> Mam klimatyzacje nie podlaczona do komputera i szukam kogos kto wie jak to zrobic.

Jezeli to Astra to moge to zrobic 270751858-jezyk.gif

Inne auto? trzeba sie zastanowic..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dopadło i mnie, a objawy są następujące:

po włączeniu klimy

- wzrastają obroty silnika,

- włącza się nawiew

- włacza się wentylator chłodnicy

Opel Scanner wykazuje:

- A/C Information switch: Active

- A/C Compressor switch: Inactive

- A/C Relay: Active

Wnioskuję że:

1. Presostaty 1-2 zamykają obwód czyli ECU (A/C Information switch) i przekaźnik "K26" wentylatora (chłodnicy i nawiewu) dostaje napięcie.

2. A/C Relay - "Aktywny" czyli przekaźnik powinien dostawać masę i podawać napiecie do sprzęgła, no chyba że to nie ten sygnał.

A moje pytania są takie:

Co to jest A/C Compressor switch w OS?

Gdzie znajduje się przekaźnik "K60" wg schematu z Etzolda, czyli ten który steruje sprzęgłem?

Jak działa to sterowanie obrotów silnika tzn jak jest zależne od pracy sprężarki?

...i podstawowe czy ktoś ma pomysł dlaczego nie chłodzi :-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale sprzęgło ci załącza czy nie ?

SPrzęgło dostaje jednym kablem +12V z przekaźnika, poprzez presostaty i włącznik

A z drugiej strony masa jest załączana termowyłącznikiem w chłodnicy, na dole.

Jeżeli sprzęgło ci nie załacza sprawdź czy brakuje mu plusa czy masy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale sprzęgło ci załącza czy nie ?

> SPrzęgło dostaje jednym kablem +12V z przekaźnika, poprzez presostaty i włącznik

> A z drugiej strony masa jest załączana termowyłącznikiem w chłodnicy, na dole.

> Jeżeli sprzęgło ci nie załacza sprawdź czy brakuje mu plusa czy masy

------------------------------------------------------

OK. Jedna przyczyna namierzona, miejmy nadzieję że jedyna tzn urawny kabel przy wtyczce sprężarki.

Teraz pytanie:

czy ta wtyczka ma jakiś zaczep bo jej wyjęcie to będzie niezła gimnastyka, prawdopodobnie bez jakiegoś najazdu lub kanału się nie obejdzie bo będę musiał zdjąć osłonę przykręconą do podłużnic.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w temacie... klima nie działa.Diagnoza: nieszczelny układ. Fachowiec, napełnił układ dodając barwnik do układu, po przejechaniu kilkudziesięciu km z włączoną klimą sprawdzaliśmy światłem UV układ w poszukiwaniu nieszczelności. W komorze silnika wycieków nie ma...więc został do sprawdzenia parownik. Czy ma ktoś manual pt."Demontaż parownika ASTRA G"? Czy jest to na tyle skomplikowane,że lepiej odstawić auto do mechanika?

THX za pomoc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak w temacie... klima nie działa.Diagnoza: nieszczelny układ. Fachowiec, napełnił układ dodając

> barwnik do układu, po przejechaniu kilkudziesięciu km z włączoną klimą sprawdzaliśmy światłem

> UV układ w poszukiwaniu nieszczelności. W komorze silnika wycieków nie ma...więc został do

> sprawdzenia parownik. Czy ma ktoś manual pt."Demontaż parownika ASTRA G"? Czy jest to na tyle

> skomplikowane,że lepiej odstawić auto do mechanika?

> THX za pomoc

a sprawdzał skraplacz pod osłoną wentylatora tłoczącego pod zderzakiem?

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a sprawdzał skraplacz pod osłoną wentylatora tłoczącego pod zderzakiem?

> brat

mam wersje z jednym wentylatorem i niby tam sprawdzał, ale zastanawiam się czy samemu na spokojnie, na kanale nie poszukać, bo w sumie to trochę dziwne skraplacz- wysokie ciśnienie+ warunki pracy i nie ma wycieku, a parownik puszcza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam wersje z jednym wentylatorem i niby tam sprawdzał, ale zastanawiam się czy samemu na spokojnie,

> na kanale nie poszukać, bo w sumie to trochę dziwne skraplacz- wysokie ciśnienie+ warunki

> pracy i nie ma wycieku, a parownik puszcza.

Czy da sie zdemontowac parownik bez wyciagania deski?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy da sie zdemontowac parownik bez wyciagania deski?

Najpierw chyba sprawdzę czy aby na pewno gdzieś w komorze silnika nie ma wycieku? Było sprawdzane ale bez kanału.

Słyszałem,że parownik można zdiagnozować po rurce odprowadzającej wodę na zewnątrz.

Wiem,że do nagrzewnicy można "domowym" sposobem się dostać, sporo roboty ale idzie to zrobić, pytanie jak z parownikiem??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam wersje z jednym wentylatorem i niby tam sprawdzał, ale zastanawiam się czy samemu na spokojnie,

> na kanale nie poszukać, bo w sumie to trochę dziwne skraplacz- wysokie ciśnienie+ warunki

> pracy i nie ma wycieku, a parownik puszcza.

no właśnie mi się to nie podoba, wycieki zdarzają się wszędzie ale ja np nie pamiętam żeby komuś z klientów uciekało na parowniku, najczęściej nieszczelności są na skraplaczu, na wałku sprężarki, czasem na jakichś oringach, czasem na zaworach (tych przez które podłącza się maszynę do klimatyzacji) hmm hmm.gif

brat

EDIT więc zanim trzeba będzie się dobrać do parownika warto dokładnie wszystko sprawdzić żeby się niepotrzebnie nie narobić,

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> co znaczy wyje?

juz po serwisie. Podobno za duzo czynnika i wywalilo zawór.

Teraz nie wyje, chlodzi....ale mam glupie wrazenie ze chlodzi mniej niz np sluzbowe punto. Filtr wymieniony

edit: mam zamiar sprwdzic temp powietrza wylatujcego z nawiewów. Mam termometr z sondą. Jak rozumiem , wepchnąć ją w kratki. Question is- jaka ma być temp ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napełniacz

Ten może być niezły. Teoretycznie zawiera 500g czynnika i sam się przepycha do układu, do tego zawiera też olej i uszczelniacz. W Polsce takie rzeczy to tylko w Erze, ale w UK? Chyba w Vodafone grinser006.gif

Spróbujesz? Bo aż sam jestem ciekaw smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ten może być niezły. Teoretycznie zawiera 500g czynnika i sam się przepycha do układu, do tego

> zawiera też olej i uszczelniacz. W Polsce takie rzeczy to tylko w Erze, ale w UK? Chyba w

> Vodafone

> Spróbujesz? Bo aż sam jestem ciekaw

Już zamówiłem, ale coś innego taki komplet... .

Jak przyjdzie i użyję to dam znać, czy warte, tylko nie wiem, do której końcówki to podłączyć żeby wpompować?

post-85009-14352508686812_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak przyjdzie i użyję to dam znać, czy warte, tylko nie wiem, do której końcówki to podłączyć żeby

> wpompować?

Jeśli masz pusty układ to wpompuj to z jednej strony a jeśli coś zostanie to resztę do drugiej końcówki. W Astrze G do układu mieści się chyba właśnie 500g czynnika, więc taka puszka będzie akurat na napełnienie od zera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli masz pusty układ to wpompuj to z jednej strony a jeśli coś zostanie to resztę do drugiej

> końcówki. W Astrze G do układu mieści się chyba właśnie 500g czynnika, więc taka puszka będzie

> akurat na napełnienie od zera.

w G wchodzi 700g R134A,

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A dokładniej? Która końcówka to ta z "tej" strony a która to ta druga?

Według mnie to nie ma znaczenia od której końcówki zaczniesz.

Idź po przewodzie od sprężarki do chłodnicy (skraplacza), tam powinna być końcówka wysokiego ciśnienia - możesz od niej zacząć. Przewód idący z kabiny (z parownika) do sprężarki będzie mieć drugą złączkę - niskiego ciśnienia. Tam wrzuć resztę, o ile coś zostanie.

BratPit podpowiada że czynnika wchodzi do układu ciut więcej (700g).

Jak już będziesz mieć specyfik w domu, możesz wrzucić fotki manometru na wężyku oraz złączki na końcu węża?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak już będziesz mieć specyfik w domu, możesz wrzucić fotki manometru na wężyku oraz złączki na

> końcu węża?

Moja klimatyzacja jak nowa po użyciu tych specyfików. smile.gif

Powód ich zakupów to... dwa lata temu moja klimatyzacja zaczęła bardzo głośno pracować, w tamtym roku już przestała całkowicie działać beksa.gif. Pojechałem do serwisu tam został podpięty automat i nie stwierdzono wycieku, dopompowano 300ml czynnika i 10gr oleum. Zapłaciłem 40 funtów GB. Klima sprawna 7°C z nawiewu, lecz dalej głośna, ale znośnie. W tym roku +/- 15°C i dźwięki, jakie z siebie wydawała ciężko opisać, strach w ogóle włączać im wyższe obroty silnika tym głośniej.

Podejrzewam mały wyciek, lecz niezlokalizowany, dlatego zdecydowałem się na ten niby uszczelniacz. W instrukcji pisze wpompowywać przy włączonej na maxa klimatyzacji. Po podłączeniu manometru z zestawu przy wyłączonej klimie, jaki i wyłączonej wskazówka pokazała mi czerwone pole "DANGER" 8bar. Upuściłem do granicy niebieskiego z żółtym i podpoiłem pierwszą puszkę uszczelniacz. Weszło, bo puszka bardzo szybko zrobiła się lekka. Po odkręceniu puszki wylało się jeszcze troszku jaskrawo zielonkawo żółtego płynu. Następnie puszka czynnika z oleum tak samo weszło szybko, Wskazówka podskoczyła lekko powyżej żółtego pola. Ucichła głośna praca sprężarki

A z nawiewów według wskazań multimetru 7stopni... Jak na razie, nie zapeszając po 3dniach jest wszystko OK. yay.gif

PS. Szybko złączka węża pasowała tylko do jednej końcówki klimatyzacji tej wewnątrz komorze silnika, u mnie po lewej stronie. Ta przy chłodnicy była za gruba.

283921291-7.JPG

283921291-5.JPG

283921291-4.JPG

283921291-1.JPG

283921291-8.JPG

283921291-2.JPG

283910748-9165.JPG

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sumie to moj pierwszy samochód w klimą wiec wybaczcie głupie pytanie.

Astra II, po serwisie klimy, po wymianie chłodnicy bo gdzies przepuszczała. Niby wszystko chłodzi, na wylocie z kratek temp ok 6st. Tyle że mam wrażenie że przy temp zewn ok 30-35st klima jakby chłodzila mniej niż przy temp zewn ok 18-20st (gdy wrazenie mialem takie jakby klima wręcz zamrazała). Tłumaczę sobie to tak że przy większych temp zewn klima ma po prostu "więcej roboty", temp wewn tez jest większa stąd to subiektywne wrażenie. Myśle dobrze czy bredzę?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.