Skocz do zawartości

Klimatyzacja - działa, nie działa, śmierdzi, co i jak


lelek

Rekomendowane odpowiedzi

> Czy klejenie( spawanie, lutowanie itp.) to opłacalny zabieg na

> chłodnicy od klimatyzacji. robił ktos? opłaca sie czy lepiej

> kupic nieoryginalną??

w astrze G nie opłacalne bo tak czy siak puści za wentylatorem zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dokładnie tak

Witam

No i pełna kicha.

Moduł sprawdzony i dalej nic, żeby było śmiesznie to mechanik jak podłączył techa to mógł obejść - coś tam - i włączył wentylator wtedy klima chodziła bez problemu. Przy normalnym odpaleniu załącza sie klima i od razu wyłącza bo ciśnienie za duże przez ten nie chodzący wentylator. Teraz odstawiam do elektryka bo stawiają że gdzieś może jakiś kabelek przegnił i nie ma styku...:(:(:(:(

pzdr Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w astrze G nie opłacalne bo tak czy siak puści za wentylatorem

TO ja mam takie pytanie. Czy nie można by tego miejsca jakoś zabezpieczyć np folią aluminiową lub jakąś blaszką? Bo właśnie jestem po wymianie takiej chłodnicy i nie uśmiecha mi sie za 3-4lata znowu wymieniać (albo i wcześniej).

pzdr Piotr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto mam ze stycznia, klima mało uzywana więc to może dlatego ?

Podejrzewam nowośc ale odgrzybić nie zaszkodzi waytogo.gif

> A grzyb skad ?

Nawet po kilku użyciach może sie grzyb zalęgnąć. Dobrym sposobem na jego minimalizowanie jest. osuszenie kanałów przed zgaszeniem auta ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podejrzewam nowośc ale odgrzybić nie zaszkodzi

> Nawet po kilku użyciach może sie grzyb zalęgnąć. Dobrym sposobem na

> jego minimalizowanie jest. osuszenie kanałów przed zgaszeniem

> auta

Czyli po wylaczeniuklimy na zimno, wylaczyc klime i ustawic na cieplo na chwile ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli po wylaczeniuklimy na zimno, wylaczyc klime i ustawic na cieplo

> na chwile ?

Wystarczy wyłączyć klimę i ciepłe powietrze z zewnątrz załatwi sprawę. Można oczywiście ciepłe tez zastosować wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Używam klimatyzacji w gorące dni i jestem pod wrażeniem (fajna jest

> klima) ale po wyłączeniu klimatyzacji zaczyna wyczuwac się

> nieprzyjemny zapach co to może być ?

U mnie nic nie smierdzi, ale śwagier kupił nowke skode i po chyba 2 tygodniach juz mu smierdzialo, pojechal od ASO i zalatwili sprawe na gwarancji bez zadnego problemu. Moze przedzwon do ASO i zapytaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musiałem wyciagnac chłodnice klimatyzacji w celu wymiany, tyle ze nową bede miał dopiero w poniedziałek. dzis miałem chwile wolnego wiec wydarłem starą. no i teraz nie dos ze sieweci kontrolka na desce to jeszcze po kilku sekundach od odpalenia silnika włacza sie wentylator od zwykłej chłodnicy. co zrobic zeby go oszukac??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Musiałem wyciagnac chłodnice klimatyzacji w celu wymiany, tyle ze

> nową bede miał dopiero w poniedziałek. dzis miałem chwile

> wolnego wiec wydarłem starą. no i teraz nie dos ze sieweci

> kontrolka na desce to jeszcze po kilku sekundach od odpalenia

> silnika włacza sie wentylator od zwykłej chłodnicy. co zrobic

> zeby go oszukac??

Na osuszaczu masz czujnik cisnienia ,wykręć go i podlacz pod kostke waytogo.gif jak masz zamiar dłużej tak jeżdzić to dobrze zabezpiecz przewody przed wilgocią waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na osuszaczu masz czujnik cisnienia ,wykręć go i podlacz pod kostke

> jak masz zamiar dłużej tak jeżdzić to dobrze zabezpiecz przewody

> przed wilgocią

dzieki, takie rozwiązanie bede miał tylko przez weekend, bo w poniedziałek kupuje nową chłodnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam

> No i pełna kicha.

> Moduł sprawdzony i dalej nic, żeby było śmiesznie to mechanik jak

> podłączył techa to mógł obejść - coś tam - i włączył wentylator

> wtedy klima chodziła bez problemu. Przy normalnym odpaleniu

> załącza sie klima i od razu wyłącza bo ciśnienie za duże przez

> ten nie chodzący wentylator. Teraz odstawiam do elektryka bo

> stawiają że gdzieś może jakiś kabelek przegnił i nie ma

> styku...:(:(:(:(

Hejka smile.gif:):):):):)

Działa. Okazało się, żę walnięty był moduł. Poprzedni mechanik stwierdził, że jest dobry po podpiął swój - tylko nie zauważył, że to moduł nie z tego auta. Znajomy wizoł ten mój na warsztat i okazało się, że padnięty. Teraz jest juz OK. Chłodzi, że aż się chyba przeziębiłem smile.gif:):)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Hejka smile.gif:):):):)

> Działa. Okazało się, żę walnięty był moduł. Poprzedni mechanik

> stwierdził, że jest dobry po podpiął swój - tylko nie zauważył,

> że to moduł nie z tego auta. Znajomy wizoł ten mój na warsztat i

> okazało się, że padnięty. Teraz jest juz OK. Chłodzi, że aż się

> chyba przeziębiłem smile.gif:)

Ile cie kolego kosztowała taka imperza bo ja mam bardzo podobne objawy tez auto z climatronikiem z gory dzieki za info

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zmienię temat.

Klima chodzi u mnie dobrze ale mam ciągle jeden problem (pisałem o tym w zeszłym roku ale nie było zainteresowania). Problem polega na tym że sprężarka się wyłącza np.podczas przyśpieszania lub innych przypadkach obciążenia silnika.

Czy to norma ?? Bo jeżeli nie to nie wiem co może być powodem tego chwilowego wyłączania się sprężarki sciana.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ile cie kolego kosztowała taka imperza bo ja mam bardzo podobne

> objawy tez auto z climatronikiem z gory dzieki za info

Witam

Jesli chodzi o modul chlodzenia to w sumie 250zl z tym ze robil mi to znajomy i w sumie nie wiem do konca co on robil wiem ze padniety by modul. Wspominal cos ze go sprawdzi czy np jakas sciezka na plytce sie nie przepalila czy cos w tym stylu. Nawet nie wiem czy jes to rozbieralne. A moze wstawil mi uzywke jakas. Na allegro podobne moduly widzialem za 200-300zł + robocizna. Z tego co wiem to trzeba bardzo uwazac do jakiego silnika sie kupuje taki modul. Poprzedni mechanik tez mial modul podpiol i kiszka wiec trzeba na to uwazac.

Pozdrawiam i powodzenia

PS w sumie naprawa klimy kosztowala mnie 1080zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Ja co prawda z innego kącika, mam Nubirę 1.6 też z klimą. Chwilowe wyłączanie sprężarki podczas dużego obciążenia silnika, to normalny objaw. Przecież przy wyprzedzaniu z gazem w podłodze potrzebna jest moc maksymalna silnika, toteż ecu (u mnie na podstawie napięcia z TPS, wychylenie przepustnicy) odłącza na chwilę sprężarkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Ja co prawda z innego kącika, mam Nubirę 1.6 też z klimą.

> Chwilowe wyłączanie sprężarki podczas dużego obciążenia silnika,

> to normalny objaw. Przecież przy wyprzedzaniu z gazem w podłodze

> potrzebna jest moc maksymalna silnika, toteż ecu (u mnie na

> podstawie napięcia z TPS, wychylenie przepustnicy) odłącza na

> chwilę sprężarkę.

Tego się spodziewałem ale wolałem się upewnić. Wadą tego rozwiązania jest to że w mieście klima słabo chłodzi gdyż co chwilę się rozłącza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Witam. Ja co prawda z innego kącika, mam Nubirę 1.6 też z klimą.

> Chwilowe wyłączanie sprężarki podczas dużego obciążenia silnika,

> to normalny objaw.

Prawdę mówiąc, pierwsze słyszę o czymś takim. U mnie nie zaobserwowałem smile.gif

Ale jeśli to faktycznie tak działa, to wystarczy na biegu jałowym mocno depnąć gaz i już sprężarka powinna się wyłączyć.

Ja bym też sprawdził ciśnienie (jak zwykle grinser006.gif) przy mocnym depnięciu w gaz - być może ciśnienie w układzie nagle szybko wzrasta i presostat odłącza sprzęgło sprężarki. Z braku manometru można się wpiąć w kabelki od presostatu i sprawdzać czy w takich okolicznościach pojawi się przerwa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy sprężarka klimy może być słyszalna podczas przyspieszania?

Mój silnik z włączoną klimą brzmi nieco inaczej, ale podobno mam przeczulony słych grinser006.gif Moja zona.gif nie słyszy żadnej różnicy...

A jaki dźwięk u Ciebie słychać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jaki dźwięk u Ciebie słychać?

Wyrazny gwizd podczas zwiękaszania obrotów,jak są stabilne to jest cicho.Występuje to jednak tylko wówczas gdy w gorący dzień poruszam sie po mieście(czyli tam gdzie jest klima najbardziej potrzebna angryfire.gif) i układ sie wyraznie zagrzeje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyrazny gwizd podczas zwiękaszania obrotów,jak są stabilne to jest

> cicho.Występuje to jednak tylko wówczas gdy w gorący dzień

> poruszam sie po mieście(czyli tam gdzie jest klima najbardziej

> potrzebna ) i układ sie wyraznie zagrzeje.

To może być łożysko sprężarki. Lub też wytwarza się na tyle duże ciśnienie że słyszysz gaz rozprężający się w parowniku.

A właśnie, skąd dochodzi dźwięk? Z komory silnika czy z okolic nagrzewnicy/nawiewu/konsoli środkowej?

Może się powtarzam, ale ja bym najpierw zmierzył ciśnienia w układzie podczas pracy wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wyrazny gwizd podczas zwiękaszania obrotów,jak są stabilne to jest

> cicho.Występuje to jednak tylko wówczas gdy w gorący dzień

> poruszam sie po mieście(czyli tam gdzie jest klima najbardziej

> potrzebna ) i układ sie wyraznie zagrzeje.

Kiedyś drążyłem tutaj ten temat. U mnie klima wyje zwłaszcza przy schodzeniu z wysokich obrotów, ale tylko przy temperaturach powyżej 30C. Podobno jest to normalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po wymianie chłodnicy klimatyzacji pojechałem nabić, szczelnośc ok. spręzarka sie zalacza; klimatyzacja pracuje. Jest tylko jeden problem: nie załacza sie wentylator klimatyzacji. Jadąc wlaczam klime i jest ok, ale gdy sie zatrzymuje to wylaczam zeby jej nie zagotowac.

Jezeli chodzi o wentylator to jest sprawny, bo po wypięciu czujnika z osuszacza załaczają sie dwa wentylatory na najwyzsze obr.

Sprawdzałem w kostce i nie ma prądu po włączeniu klimy. Bezpieczniki ok. Co jest grane?? moze jakis przekaznik??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie wiem jak w dieslu - w moim wozidle wentylator załącza się po

> przekroczeniu 1 progu ciśnienia w układzie (~12 bar).

A przypadkiem wentylator na skraplaczu nie powinien od razu się włączać na 1-szym biegu hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A przypadkiem wentylator na skraplaczu nie powinien od razu się

> włączać na 1-szym biegu

Chyba powinien. U kolegi w AG Y20DTH po włączeniu klimy trzeba czekac ok 5sec. i wentylator sie wlacza na takie delikatne obroty. U mnie czekałem i trzymałem chłodnice reką badając temp. ale nic; cisza. Chłodnica sie zrobiła gorąca a wentylator nie ruszył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Chłodnica sie zrobiła gorąca a wentylator nie ruszył.

To masz odpowiedź, że coś nie jest tak. Wentyl powinien chodzić na wolnych obrotach aby schładzać skraplacz, bo wysoka temp to podniesienie ciśnienia w układzie klimy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A przypadkiem wentylator na skraplaczu nie powinien od razu się

> włączać na 1-szym biegu

Nie w mojej wersji, mam 1 wentyl 3-biegowy sterowany bezpośrednio z ECU, czynniki wyzwalające to temperatura silnika i ciśnienie czynnika

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak słyszałem, ze w astrach z jednym wentylatorem zalacza sie po upływie ok minuty. na tomias przy dwoch wentylatoram, to ten od klimy ma sie po kilku sekundach zalaczac.

Gdzie są w astrze przekazniki do wentylatora klimy?? moze on mi nawalił.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> tak słyszałem, ze w astrach z jednym wentylatorem zalacza sie po

> upływie ok minuty. na tomias przy dwoch wentylatoram, to ten od

> klimy ma sie po kilku sekundach zalaczac.

> Gdzie są w astrze przekazniki do wentylatora klimy?? moze on mi

> nawalił.

W lewym nadkolu przednim pod przednim zderzakiem patrzac w kierunku jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Pytanko do użytkowników Astry z tym silnikiem-też tak macie?-jak włączę klimę to obserwuję taki spadek mocy, jak by mi ktoś przyczepę przypiął.Jeśli uruchomię klimę w trasie to jeszcze pół biedy,ale jak używam w mieście, to mam normalnie problemy z ruszeniem.Przyznam że w samochodach z klimą pierwszy raz mam takie wrażenia,a może to kwestia mikrej mocy tego silniczka?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zauważ, że ten silnik ma wysoko położony maksymalny moment (około 4000 obr./min.), więc przy ruszaniu i tak ma ciężko. Jak pojawia się dodatkowe obciążenie w postaci sprężarki klimy, to faktycznie trzeba trochę mocniej przygazować na starcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanko do użytkowników Astry z tym silnikiem-też tak macie?-jak

> włączę klimę to obserwuję taki spadek mocy, jak by mi ktoś

> przyczepę przypiął.Jeśli uruchomię klimę w trasie to jeszcze pół

> biedy,ale jak używam w mieście, to mam normalnie problemy z

> ruszeniem.Przyznam że w samochodach z klimą pierwszy raz mam

> takie wrażenia,a może to kwestia mikrej mocy tego silniczka?.

jakoś niespecjalnie dużo jeździłem innymi markami samochodów ale w oplach włączoną klimatyzację czuć nawet w 2.0 benzynie więc nic nowego,

Ty się ciesz że nie masz silnika takiego jak mój bo z klimatyzacją TO jest dopiero zamulacz wink.gif

brat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie ma to jakiś związek ??

Bo dziś po raz pierwszy od dawna udałem się w 60 km trasę i zauważyłem że kiedy MID głupiał (np. pokazywał spalanie w l/h) to klima się wyłączała (czuć było po nawiewach), jak komp wskazywał dobre wskazania to klima od razu sie załączała.

czy ma to jakiś związek ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Ja wiem

A nie wiesz smile.gif

> Problem w zasilaniu zegarów. Bezpiecznik F7 ita scieżka prądowa

> zasila zm.in. zegary, zapalniczkę i sterowanie klimą. Więc tu

> szukaj..

Działanie klimy ma duży związek z czujnikiem przebytej drogi. U mnie jak szwankował to włączał się i wyłączała w zależności od obciążenia silnika. Według czujnika samochód stał a silnik ma obciążenie więc wyłączyło klimę.

Dziwne ale po ok 80 km trasy czujnik zaczął normalnie chodzić i cyrki z klimą się skończyły. Jak narazie jest OK no ale zobaczymy później bo narazie wypoczywam sobie w szklarskiej i takimi głupotami nie będę się zajmował biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Działanie klimy ma duży związek z czujnikiem przebytej drogi. U mnie

> jak szwankował to włączał się i wyłączała w zależności od

> obciążenia silnika. Według czujnika samochód stał a silnik ma

> obciążenie więc wyłączyło klimę.

Niestety nieprawda. Nie ma takiej logiki w sterowniku silnika o której piszesz.

Jedynym punktem wspólnym jest wspóle zasilanie "po kluczyku" zegarów (w tym i impulsatora) i obwodu sterującego klimę. Też przy okazji zapalniczka z tego jest zasilana.

> Dziwne ale po ok 80 km trasy czujnik zaczął normalnie chodzić i cyrki

> z klimą się skończyły.

Zaczął normalnie chodzić bo akurat nie ma teraz przerw w zasilaniu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.