kris73 Napisano 20 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 20 Maja 2009 no to jak będziesz miał możliwość to daj znać, czy tania manetka może być i dla mnie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
danrod Napisano 20 Maja 2009 Udostępnij Napisano 20 Maja 2009 > To ja tez przyłaczę sie do prośby - a może tak zakup hurtowy tempomacików dla braci klubowej. U mnie w rejonie Łodzi totalna posucha - szukam i szukam. i nic może ktos z kolegów rozejrzy się przy okazji w swojej okolicy - to chętnie zakupie taka manetkę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 20 Maja 2009 Udostępnij Napisano 20 Maja 2009 powiedz mi, czy jesli chodzi o kabelki biegnące od czujnika pedału hamulca i sprzęgła, to trzeba TYLKO sprawdzic, czy biegną one do odpowiednich pinow w silniku?czy trzeba z nimi tez cos robic? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 20 Maja 2009 Udostępnij Napisano 20 Maja 2009 Są jeszcze tacy jak ja - gdzie kaseta w ogóle nie ma w EEPROM części odpowiedzialnej za sterowanie przepustnicą przez tempomat. Mam zrobioną całą instalację przez odpowiedniego machera, wg instrukcji Liska i co? Kupa. Kaseta sterująca nie reaguje. Podmieniałem kasetę chwilowo na kasetę mechanika który mi to robił - tzn. on podmieniał i działało. Wobec tego, że auto jest w leasingu i nie wolno w nie za bardzo ingerowac - olałem temat. Założyliśmy starą kasetę i pogodziłem się już z tym, że tempomatu nie mam zaimplementowanego w "firmware". Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 20 Maja 2009 Udostępnij Napisano 20 Maja 2009 a idzie to jakos poznac jaką kasetę sie ma? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 20 Maja 2009 Udostępnij Napisano 20 Maja 2009 > podmieniał > i działało. Wobec tego, że auto jest w leasingu i nie wolno w nie za > bardzo ingerowac - olałem temat. Założyliśmy starą kasetę Ktoś tu ściemnia.... Kaset tak sobie nie można zamienić - auto nie odpali Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 20 Maja 2009 Udostępnij Napisano 20 Maja 2009 > Ktoś tu ściemnia.... > Kaset tak sobie nie można zamienić - auto nie odpali Zamienił też ze Stilo Active z tym samym wyposażeniem. Tylko był inny rocznik, ponadto u niego było okablowanie, a u mnie nie. U mnie, rok produkcji 2005, grudzień - nie było i okablowania i oprogramowania w kasecie. Macher jest z Ganinexu, taki elektryk. Może ściemniał, mnie przy tym nie było, bo ja dałem auto żeby mi to zrobił, a sam polazłem do pracy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yahoo73 Napisano 20 Maja 2009 Udostępnij Napisano 20 Maja 2009 Nie wiem dokładnie jak jest w 1.2, ale jak nie miałeś kostki przy kierownicy to jest bardzo prawdopodobne, że nie masz także połączenia między czujnikiem hamulca a kostką D4 (Lisek i ja nie mieliśmy tych połączeń). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris73 Napisano 21 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2009 Ja nie polegam aż tak na mechanikach. Ufasz mu jak ojcu? Żeby tempomat działał oprócz 4 kabli od manetki potrzeba także: +12V zasilanie manetki, oraz dwa przewody łączące czujnik wciśnięcia pedału hamulca i sprzęgła ze sterownikiem silnika. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 21 Maja 2009 Udostępnij Napisano 21 Maja 2009 no wlasnie tego nie wiem bo wg wypowiedzi kolegi Krisa73, wynikaloby, ze trzeba tylko sprawdzic, czy owe polaczenie jest....: Quote: Tempomat do prawidłowego działania potrzebuje jeszcze dwóch sygnałów. Pierwszy z czujnika hamulca nożnego i drugi z czujnika włączenia sprzęgła. Trzeba się zchylić pod deskę rozdzielczą i odnaleźć te dwa złącza. Są łatwo dostępne. Przy czujniku hamulca jest 4 pinowa złączka z której wychodzą 2 przewody niebieskie, 1 zielony i 1 biało zielony. Nas interesuje ten biało-zielony. Sprawdzamy, czy prowadzi on do pinunr 57 w konektorze sterownika silnika. U mnie tam go znajduję więc jest ok. Potem sprawdzam czy z czujnika sprzęgła wychodzą dwa przewody. Jeden koloru czarno-fioletowy i drugi szaro-brązowy (lub biało-brązowy). Ten brązowy to jest taki dość cienki więc można go niezauważyć. No i znowu... interesuje nas teraz czy ten szaro-brażowy prowadzi do pinu nr 7 konektora silnika. U mnie tam właśnie go znalazłem więc znowu jest ok. Pozostaje zatem załatwić sobie te brakujące piny z kawałkiem przewodów, pociągnąć brakujące kabelki i podłączyć je do manetki tempomatu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 21 Maja 2009 Udostępnij Napisano 21 Maja 2009 > Ja nie polegam aż tak na mechanikach. Ufasz mu jak ojcu? <.................................................> Zrobił CAŁĄ instalację, wg schematu Liska, który wydrukowałem i mu osobiście wręczyłem. Nadal nie działało. Obecnie, mam tą instalację pozostawioną, łącznie z wszystkimi połączeniami jakie miały być wykonane. Tylko manetki nie mam, bo skoro nie działa, to po co mi ona Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris73 Napisano 21 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2009 A skąd wiesz że niedziała? Żeby to zweryfikować musisz jechać pojazdem dostatecznie szybko. Z tego co wiem, tempomat nie uruchamia się kiedy jedziemy np. na 2 biegu z prędkością 40 km/h. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris73 Napisano 21 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2009 Witam Szukam pinów do budowy tempomatu. Chodzi o silnik 1,2. Tam jest taki czarny konektor z czerwoną dzwigienką. Namierzyłem na allegro coś podobne w kształcie i barwach ale od stilo 1,6. Ze zdjęcia trudno wywnioskować czy to ta sama konstrukcja i czy piny wydłubane z kostki od stilo 1,6 podejdą do kostki od stilo 1,2? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 21 Maja 2009 Udostępnij Napisano 21 Maja 2009 > A skąd wiesz że niedziała? Żeby to zweryfikować musisz jechać > pojazdem dostatecznie szybko. Z tego co wiem, tempomat nie > uruchamia się kiedy jedziemy np. na 2 biegu z prędkością 40 > km/h. Bo testowaliśmy, myślisz że testy były na postoju? Poza tym, Examiner pokazał, że tempomatu nie ma. Nie dało się go nawet przetestować. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris73 Napisano 21 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2009 Hm, cóż... prawdopodobnie należysz do piątej, nowoodkrytej grupy, która już za cholere nie będzie miała tempomatu. Przyjmij wyrazy współczucia. Chociaż, na upartego... wymień centralkę silnika! Kup na allegro używaną razem z immobilizerem. Potem to już z górki. Kodowanie bodycompa itp itd i będzie działać! Nie poddawaj się! Walcz! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 21 Maja 2009 Udostępnij Napisano 21 Maja 2009 > Hm, cóż... prawdopodobnie należysz do piątej, nowoodkrytej grupy, > która już za cholere nie będzie miała tempomatu. Przyjmij wyrazy > współczucia. <.........................................................> Ale ja tylko chciałem Wam napisać, że to nie jest nowoodkryta grupa. Jest sporo takich aut, w których po prostu Fiat nie wrzucił w program obsługi tempomatu - albo inaczej - po prostu zorientował się, że ludzie to wykorzystują. I wykasował obsługę, jeśli się danej opcji nie wykupi. Auto jest z grudnia 2005, centralka posiada tylko język angielski, wloski, niemiecki i chyba francuski. Model Active 1,9 MJ, jeden z pierwszych z MJ, do lipca 2005 o ile dobrze pamiętam wkładano starszą konstrukcję, czyli JTD. Ja się wcale nie upieram żeby ten 'ficzer' mieć, bo skoro fachowiec, podparty tutorialem Liska stwierdził, że to co Lisek odkrył w moim przypadku nie pomogło, to się po prostu nie da i w kasecie nie ma tej części oprogramowania. I kabelkowanie nic nie da Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris73 Napisano 21 Maja 2009 Autor Udostępnij Napisano 21 Maja 2009 Hm... a gdyby tak wgrać nowy soft do centralki? Taki, który tempmat obsługuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 21 Maja 2009 Udostępnij Napisano 21 Maja 2009 > Hm... a gdyby tak wgrać nowy soft do centralki? Taki, który tempmat > obsługuje? Gdyby to było takie proste... To już dawno bym to zrobił. Tak jak Nokia sobie poradziła z użytkownikami, przerzucając upgrade oprogramowania telefonów na użytkowników - przez USB, zajmuje to 5 minut. W przypadku branży automotive ważna jest kasa i bezpieczeństwo, stąd jak mniemam nie da się "póspólstwu" mieszać w body computerach, dogrywać jakieś programy i opcje, zaś Examiner nie jest dostępny jako soft na P2P. Jakby tak było, to zamontowałbym sobie reflektory z halogenami i kazał komputerowi o nich "wiedzieć", drugą zmianą by były elektryczne szyby z tyłu, oraz trzeciąż zmianą byłby tempomat. A tak - szybciej i bezpieczniej będzie, jak kiedyś to auto sprzedam, to następne kupię już z tymi opcjami, których mi tu brakuje Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yahoo73 Napisano 21 Maja 2009 Udostępnij Napisano 21 Maja 2009 Wg naszego manuala oprócz 4 kabelków ściśle związanych z tempomatem (mam na myśli kostkę D4A) są potrzebne jeszcze 3 połączenia - 1 od czujnika sprzęgła i 2 od czujnika hamulca. Jeżeli masz wszystkie połączenia to musi działać - ja nie miałem jednego z połączeń z czujnika hamulca (kabelek biało-zielony). U mnie to było łatwo rozpoznawalne bo od kasety silnika do kostki D4 (tej czarnej przy akumulatorze) wszystkie piny były zajęte ale jeden kabelek "kończył" tam bieg:) i wystarczyło połączyć ten kabelek (też biało-zielony - pin A02) z kabelkiem przy czujniku hamulca (biało-zielonym). W manualu na str 7 w schemacie zaznaczone jest to kolorem czerwonym (choć błednie podany pin A08 u mnie był A02). Nie jestem pewien czy to połączenie jest potrzebne dla silników benzynowych. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 22 Maja 2009 Udostępnij Napisano 22 Maja 2009 kazda informacja jest przydatna Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 22 Maja 2009 Udostępnij Napisano 22 Maja 2009 ... a to fotki kolegi Krisa73: może ktoś się dopatrzy różnic...oby nie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 22 Maja 2009 Udostępnij Napisano 22 Maja 2009 jeszcze brakuje zdjęcia z silnika 1,6 ale samych pinów.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 25 Maja 2009 Udostępnij Napisano 25 Maja 2009 -cena 110 PLN z przesyłką -szukajcie na allegro "przełącznik zespolony alfa 147", a potem piszcie do wystawiających, czy sprzedadzą samą manetkę...na trzy wysłane maile dwóch sprzedających zgodziło się sprzedać same manetki w podobnych cenach, czyli około 100 PLN (plus przesyłka)... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris73 Napisano 2 Czerwca 2009 Autor Udostępnij Napisano 2 Czerwca 2009 Taką samą kupiłem! Tylko mam wątpliwość, czy poszczególne przewody tej manetki podłączone do złącza realizują te same funkcje co oryginalnie w manetce od stilo? Wystarczy taką manetkę od alfy podłączyć do wtyczki od wiązki stilo i jedno z drugim pasuje? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 bylem w ASO, rozmawialem z elektrykiem, ktory juz tak manetke montowal i odradzal samodzielnego demontazu kostki...moze byc problem z jej zlozeniem jak sie "rozleci" z kupą kabelkow... niemniej jednak zaoferowal pomoc jak tylko znajde dawce pinow Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 > Taką samą kupiłem! Tylko mam wątpliwość, czy poszczególne przewody > tej manetki podłączone do złącza realizują te same funkcje co > oryginalnie w manetce od stilo? Wystarczy taką manetkę od alfy > podłączyć do wtyczki od wiązki stilo i jedno z drugim pasuje? jak to Kazio powiedział: YES YES YES sam się do tego zabierałem jak do jeża, ale wszytko piknie śmiga nie ma żadnych problemów z tą manetką z alficy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 4 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 4 Czerwca 2009 > odradzal samodzielnego demontazu kostki...moze byc > problem z jej zlozeniem jak sie "rozleci" z kupą kabelkow... Ja zawsze przed każdym rozebraniem czegokolwiek robię szkic z rozmieszczeniem i oznaczeniem koloru kabelków. A kostkę od manetki obciąłem i zamontowałem własną złączkę. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2009 Jak ja na to liczylem! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris74 Napisano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2009 > niemniej jednak zaoferowal pomoc jak tylko znajde dawce pinow A znalazłeś? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2009 Nawet działa. Tylko nie zapala mi się żadna kontrolka, a chyba powinna. Może to tylko brak żarówki ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2009 > Nawet działa. Tylko nie zapala mi się żadna kontrolka, a chyba > powinna. Może to tylko brak żarówki ? Nie powinna. Jedynie chyba komunikat na kompie ze cruise control on. EDIT: manetkę masz od Stilo czy alfy? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 6 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 6 Czerwca 2009 > Nie powinna. Jedynie chyba komunikat na kompie ze cruise control on. > EDIT: manetkę masz od Stilo czy alfy? Manetka od Alfy. Nie pojawia mi się żaden komunikat. Na obrotomierzu jest taka ikonka, dałbym głowe, że inf. o tempomacie. Ale się nie zapala. W sumie nie mam żadnej informacji czy tempomat ON czy OFF Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yahoo73 Napisano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2009 > Nawet działa. Tylko nie zapala mi się żadna kontrolka, a chyba > powinna. Może to tylko brak żarówki ? Nie będzie działała żarówka, ani nie będzie żadnych komunikatów na wyświetlaczu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2009 > Nie będzie działała żarówka, ani nie będzie żadnych komunikatów na > wyświetlaczu. Ok. trudno,.. co robić. Ale chyba przy fabrycznym montażu włączenie tempomatu powinno być jakoś zasygnalizowane? Czy brak takiej informacji jest świadomym krokiem producenta? W obszernym opracowania Liska i Yahoo73 ( czyli Twoim ) są fragmenty schematu inst. elektrycznej i tam jak "wół" jest kontrolka sygnalizacyjna E50 na zestawie wskaźników Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irek88 Napisano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2009 Oj coś niezbyt dokładnie czytałeś cały topic ;P Było kilka razy myślę to poruszone. Przy zakładaniu tempomatu "własnoręcznie" nie idzie włączyć sygnalizacji kontrolką dlatego że ponieważ nikt nie potrafi "powiedzieć" body computerowi by zaczął sterować tą lampką... Aczkolwiek z drugiej strony ktoś coś pisał w którymś z podobnych wątków że mu się coś tam udało wykombinować przy pomocy examinera - szczegółów jednak brak. Szkoda że kontrolka się nie świeci ale w niczym to nie ujmuje skuteczności działania takiego "własnoręcznego" tempomatu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 7 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 7 Czerwca 2009 Przyznaję, że mogło mi coś umknąć przy czytaniu na ten temat bo jest tego bardzo dużo, a moje zainteresowanie tempomatem pojawiło się nagle i spontanicznie Brak kontrolki wkurzył mnie w czasie pierwszej jazdy próbnej gdyż dodatkowo tempomat mi nie zadziałał. Ale albo coś źle włączałem albo to tylko wrażenie ( duży ruch na trasie i brak szans na dłuższą przejażdzke ). Jak się okazało, że jednak działa to i brak lampki jestem w stanie przełknąć. P.S. Zerknąłem do instrukcji i rzeczywiście ta kontrolka, o której myślę powinna się zaświecić. Jakby ktoś miał konkretną wiedzą co zrobić, żeby zadziałała to proszę się podzielić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 8 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 8 Czerwca 2009 No to kolega irek88 już wytłumaczył, że aftermarketowy tempomat nie będzie zapalał kontrolki bo body comp nie wie, że ma ją zapalić a nikomu nie udało się go do tego zmusić. Makaroniarze potrafili sobie radzić dająć napięcie na pin tej kontrolki po przekręceniu manetki na ON, ale to raczej wyższa szkoła jazdy i odbiega od tego jak faktycznie powinno być to zrobione. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > Manetka od Alfy. ... A jak rozwiązałeś kwestię osłony pod kierownicą? Ciąłeś sam, czy kupiłeś od Stilo w wersji z tempomatem? Przymierzam się do podłączenia tempomatu, ale nie wiem czy manetka od alfy wejdzie w osłonę od Stilo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
yahoo73 Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 <.........................> > Przymierzam się do podłączenia tempomatu, ale nie wiem czy manetka od > alfy wejdzie w osłonę od Stilo Czy masz manetkę od Alfy czy od Stilo to i tak musisz ciąć. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 Ciąłem sam,... nawet chyba nienajgorzej wyszło. Może jutro wrzucę fotkę. Wprawdzie szczelinka momentami nieco za duża,.. ale głupi nie zauważy, a mądry nic nie powie,.. czy jakos tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 9 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 9 Czerwca 2009 > A jak rozwiązałeś kwestię osłony pod kierownicą? Ciąłeś sam, czy > kupiłeś od Stilo w wersji z tempomatem? Ciężko będzie kupić w eperze chyba z 4 rodzaje są obudowy- rżnąć Panie rżnąć. Ja sobie w kartoniku wyciąłem szablonik z manetki który odrysowałem na obudowie i rżnąć Panie rżnąć. Z mojego rżnięcia polecam wyciąć ciut mniejszy otwór. Alfiarska manetka ma inny kąt, mniejszą średnice można powiedzieć biorąc pod uwagę całą obudowę- szybciej wchodzi w głąb. Trzeba mniejsze U wyciąć i cierpliwie heblować pilniczkiem do pożądanego efektu. Potrzebujesz do tego: - Drucik diamentowy w ramce piłki do metalu. - pilniczek okrągły do wygładzenia - mieszek cierpliwości - knif na szybkie zakładanie dolnej obudowy (dopasowywanie ) Powodzenia !! Ja nie jestem za bardzo ze swojego wycięcia zadowolony, ale nasz Guru/Admin oblukał i powiedział, że może być więc chyba nie jest aż tak źle Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2009 > Czy masz manetkę od Alfy czy od Stilo to i tak musisz ciąć. Nie muszę. Przy manetce od Stilo kupuję osłonę od wersji z tempomatem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Seth Napisano 10 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 10 Czerwca 2009 Dzięki za info, przyda się Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
_luk_ Napisano 11 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 11 Czerwca 2009 dzis zabralem sie do zakladania tempomatu wg manuala liska i yahoo73 na dziendobry mialem 2 nieporuszone dotad problemy 1) korek pomiedzy kabina a komora silnika w calosci zasloniety przez gabkowo bitumiczne cos (bonus dla pierwszej serii aut ??) oj ale se lapy podrapalem na tym cholerstwie. chyba najlepszy sposob oderwac to lekko i podciagnac w gore probowalem to wciskac w dol ale od razu odksztalca sie spowrotem 2) kurcze spasowanie slupka to jakies wyzwanie szczegolnie przy uszczelce na dole (bede walczyl dalej z tym jutro) tyle z 1 dnia walki :> mam nadzieje ze wiecej niespodziewanych problemow nie bedzie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomtom Napisano 13 Czerwca 2009 Udostępnij Napisano 13 Czerwca 2009 Zawsze masz drugą opcję Możesz przejść błotnikiem, pod tym wielowtykiem fabrycznym jest gumowa zaślepka. Z jednej strony wchodzisz koło akusia, z drugiej wchodzisz za klamką do otwierania maski. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 12 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2009 dzis podłączyłem tempomat wsuniecie pinów dzięki opisowi krisa73 było bardzo proste... narazie tempomat zainstalowałem na "pająka" bo musze kupic jakies złączki, zeby sie nie bawic lutownicą. mam jednak 2 pytanie: - gdzie podpiąc zasilanie 12V? czytam, czytam i wkoncu juz sam nie wiem gdzie...narazie wpiąłem na dziko pod bezpiecznik F35, ale tak byc nie moze...czy ktos mi moze wskazac na zdjeciu, w ktorej to kostce jest niby na 19 pinie to 12V lub gdzie indziej? (te kolorowe kabelki biegnace u gory to moje od tempomatu - mam manetke od alfy 147, robilem podpiecie wg opisu/manuala znalezionego na necie, staralem sie starannie podlaczyc kabelki wg kolorow/opisu i................o dziwo tempomat na oznaczeniu + zwalnia, a na - przyspiesza...wiem, ze wystraczy tylko zmiana kablekow, ale ciekawi mnie ten fakt.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kukcio Napisano 12 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 12 Lipca 2009 Po F35 napięcie jest w tej brązowej wtyczce po prawej stronie, dokładnie na pinach gniazda pod tą brązową. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 13 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 13 Lipca 2009 > Po F35 napięcie jest w tej brązowej wtyczce po prawej stronie, > dokładnie na pinach gniazda pod tą brązową. ojj chyba bedzie ciezko sie tam do niej dobrac...zobaczymy Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
twinsen Napisano 21 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2009 Znalazłem rozwiązanie, na przykładzie Suzuki Swift, ale to rękodzieło, więc do naszych też podejdzie: http://www.swiftklub.pl/index.php?option=com_content&task=view&id=65&Itemid=86 W skrócie - linka rowerowa, manetka. Wartość naciśnięcia pedału ustalamy ręcznie. Ciekawostka: W urządzenie działające na identycznej zasadzie wyposażony był każdy maluch z lat 70-tych i te z 80-tych niektóre też Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarCo Napisano 21 Lipca 2009 Udostępnij Napisano 21 Lipca 2009 Takie coś to ja miałem w swoim 125 z 1980 roku ! Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.