jedrek_18 Napisano 5 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 > i dodatek od fiata > http://instrukcje.fiat.pl/files/FIAT_wersje_z_DPF_-_53003770.pdf Byłooo, drugi post. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbik1967 Napisano 5 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 > Byłooo, drugi post. Może i byyyyło, ale dobrze że znowu jest bo niektórzy mogą sobie przeczytać. A propos dodatku, czy te funkcje związane z lampkami sygnalizacyjnymi i komunikatami na wyświetlaczu uaktywnia się poprzez wgranie nowego softu do kompa? Jak do tej pory nie zauważyłem aby mi się jakaś kontrolka świeciła w trakcie regeneracji. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrek_18 Napisano 5 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 5 Lutego 2010 > A propos dodatku, czy te funkcje związane z lampkami > sygnalizacyjnymi i komunikatami na wyświetlaczu uaktywnia się > poprzez wgranie nowego softu do kompa? Jak do tej pory nie > zauważyłem aby mi się jakaś kontrolka świeciła w trakcie > regeneracji. Byyło + czytanie ze zrozumieniem: Quote: Lampka zaświeci się przy każdej regeneracji DPF, ale tylko gdy warunki jazdy wymagają zasygnalizowania kierowcy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbik1967 Napisano 6 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 6 Lutego 2010 > Byyło + czytanie ze zrozumieniem: Quote: > Lampka zaświeci się przy > każdej regeneracji DPF, ale tylko gdy warunki jazdy wymagają > zasygnalizowania kierowcy. Warunki jazdy wymagające zasygnalizowania o regeneracji to ja mam średnio co 170 km, ale jeszcze żadna lampka mi się nie zaświeciła... Ale może ona nie doczytała ze zrozumieniem instrukcji FAP Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbik1967 Napisano 25 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2010 Ostatnio mialem wgrany nowy soft do komputera (jakaś aktualizacja oprogramowania do silników 1.6 MJ) i zauważyłem, że chociaż przejechałem ponad 230 km, to jeszcze filtr się nie dopalał. Do tej pory średnio dopalanie występowało co 145 - 170 km. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 25 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2010 > Ostatnio mialem wgrany nowy soft do komputera (jakaś aktualizacja > oprogramowania do silników 1.6 MJ) i zauważyłem, że chociaż > przejechałem ponad 230 km, to jeszcze filtr się nie dopalał. Do > tej pory średnio dopalanie występowało co 145 - 170 km. a z jakiego roku masz auto (mm/rrrr) i dlaczego wgrywali nowy soft? zgłaszałeś im coś, czy sami zaproponowali? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbik1967 Napisano 25 Lutego 2010 Udostępnij Napisano 25 Lutego 2010 Auto jest z 2008 r. Zapytałem czy nie było aktualizacji softu. Po podpięciu pod Examinera okazało się, że mam jeszcze starą wersję a po drodze była zdaje się jedna aktualizacja. Ty chyba masz już z nową wersją. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 1 Marca 2010 Udostępnij Napisano 1 Marca 2010 > Auto jest z 2008 r. Zapytałem czy nie było aktualizacji softu. Po > podpięciu pod Examinera okazało się, że mam jeszcze starą wersję > a po drodze była zdaje się jedna aktualizacja. Ty chyba masz już > z nową wersją. ja mam z listopada 2009 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbik1967 Napisano 1 Marca 2010 Udostępnij Napisano 1 Marca 2010 > ja mam z listopada 2009 To pewnie ma już wgrana najnowszą wersje softu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakow_kult Napisano 7 Marca 2010 Udostępnij Napisano 7 Marca 2010 i jeszcze taki link - preparat do czyszczenia filtrów częstek - z motokącika - bo tam przepadnie w ocenie innych postów LINK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
zbik1967 Napisano 9 Marca 2010 Udostępnij Napisano 9 Marca 2010 ciekawe jaka cena jest tego ustrojstwa i jaka efektywna skuteczność. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kris73 Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Filtr cząstek stałych spradza się w warunkach jazdy innej niż miejskiej. Diesel w mieście, szcególnie na krótkie trasy to jest zły pomysł. Dosyć często słyszy się o problemach z filtrem montowanym w atuach miejskich Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wolf_Lub Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 > Filtr cząstek stałych spradza się w warunkach jazdy innej niż > miejskiej. Diesel w mieście, szcególnie na krótkie trasy to jest > zły pomysł. Dosyć często słyszy się o problemach z filtrem > montowanym w atuach miejskich A miałeś/znasz osobiście przypadek uwalonego filtra DPF?? Bo mi się taki nie trafił a motoryzacją dość mocno się interesuję.... ba sam mam auto z DPF'em i nie wiem o istnieniu filtra jak do tej pory. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 > A miałeś/znasz osobiście przypadek uwalonego filtra DPF?? > Bo mi się taki nie trafił a motoryzacją dość mocno się interesuję.... > ba sam mam auto z DPF'em i nie wiem o istnieniu filtra jak do > tej pory. Z tym DPF może być tak jak kiedyś z katalizatorem i wtryskiem paliwa. Na początku się tego kierowcy bali że się będzie psuło a naprawa kosztować krocie a teraz jest to chleb powszedni i katalizatory wytrzymują do śmierci technicznej całego samochodu jak i wtryski. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakow_kult Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 > Na początku się tego kierowcy bali że się będzie psuło a naprawa Wtryski się nie psują (nie w takiej skali jak filtry częstek) a DPF to niestety to plaga aut jeżdzących tylko po mieście. Do tego na zachodzie auto z normą euro 5 czy dpf ma relatywne ZNIŻKI więc tam opłata się kupić takie 'kłopotliwe' auto. A u nas? Płacisz więcej, aby potem WIECEJ wydawać na jego serwis. Gdzie tu logika? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 Narazie sobie tu akademicko dyskutujecie bo jesteście klubie NUOVA BRAVO. Jak Wasze auta przestaną być już takie NUOVA, być może w rękach nowych właścicieli, to te dyskusje przestaną być akadaemickie . Przy okazji- Dwa dni temu był program na TVN Turbo. Gościu ma nówke sztuke VOLVO i jeździ po mieście. DPF wciąż chce się wypalać dotryskując ropy, której jest w nadmiarze i część spływa po ściankach cylindrów do oleju. Facet wymienia olej na okrągło. VOLVO rozkłada ręce i pracuje nad oprogramowaniem dla aut "na miasto" Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrek127 Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 > Narazie sobie tu akademicko dyskutujecie bo jesteście klubie NUOVA > BRAVO. Jak Wasze auta przestaną być już takie NUOVA, być może w > rękach nowych właścicieli, to te dyskusje przestaną być > akadaemickie . Przy okazji- Dwa dni temu był program na TVN > Turbo. Gościu ma nówke sztuke VOLVO i jeździ po mieście. DPF > wciąż chce się wypalać dotryskując ropy, której jest w nadmiarze > i część spływa po ściankach cylindrów do oleju. Facet wymienia > olej na okrągło. VOLVO rozkłada ręce i pracuje nad > oprogramowaniem dla aut "na miasto" Pytanie podstawowe, po co komu do jazdy w korkach diesel? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bigosss Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 > Pytanie podstawowe, po co komu do jazdy w korkach diesel? Wydaje mi sie ze mozna prowadzic takie zycie, ze i korki i trasy sa przewidziane na samochod. Poza tym nikt nie przeprowadza ankiety przy kupnie samochodu na jakiego rodzaju trasy samochod 'narazony' i nikt nie uzaleznia gwarancji od typu tras jakie samochod przebywa. Czy diesel czy benzyna wg mnie kazdy samochod powinien funkcjonowac bez problemu, bo klient kupuje samochod po to zeby nim jezdzic, a nie zaglebiac sie w problemy technologiczne, czy ten a ten model ktory on by chcial nie zniszczy sie przy takiej charakterystyce tras jakie on pokonuje. Wydaje mi sie mylnym pojecie, w ktorym zakladamy, ze ludzie ktorzy kupuja samochody sa swiadomi ich ograniczen. Wiekszosc kupuje taki i taki model bo im sie podoba... i nic wiecej ich nie interesuje, kupuja ladny samochod w ich mniemaniu i chca nim po prostu jezdzic, ograniczajac swoja wiedze techniczna do minimum. A jezeli dany samochod nie nadaje sie na krotkie trasy, to sprzedawca powinien ze 3 razy wytlumaczyc kupujacemy, ze np. ten diesel nadaje sie tylko na trasy, taka ma specyfike, a nikt tego nie tlumaczy kiedy ktos chce kupic drozszego zazwyczaj, i to sporo - diesla. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kartonik Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 . Przy okazji- Dwa dni temu był program na TVN > Turbo. Gościu ma nówke sztuke VOLVO i jeździ po mieście. DPF > wciąż chce się wypalać dotryskując ropy, której jest w nadmiarze > i część spływa po ściankach cylindrów do oleju. Facet wymienia > olej na okrągło. VOLVO rozkłada ręce i pracuje nad > oprogramowaniem dla aut "na miasto" No to już jest następny bo kiedys ten sam problem na TVN Turbo był poruszany z Lacetti taksówkarza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
michal8937 Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 > Wydaje mi sie ze mozna prowadzic takie zycie, ze i korki i trasy sa > przewidziane na samochod. Poza tym nikt nie przeprowadza ankiety > przy kupnie samochodu na jakiego rodzaju trasy samochod > 'narazony' i nikt nie uzaleznia gwarancji od typu tras jakie > samochod przebywa. Czy diesel czy benzyna wg mnie kazdy samochod > powinien funkcjonowac bez problemu, bo klient kupuje samochod po > to zeby nim jezdzic, a nie zaglebiac sie w problemy > technologiczne, czy ten a ten model ktory on by chcial nie > zniszczy sie przy takiej charakterystyce tras jakie on pokonuje. > Wydaje mi sie mylnym pojecie, w ktorym zakladamy, ze ludzie > ktorzy kupuja samochody sa swiadomi ich ograniczen. Wiekszosc > kupuje taki i taki model bo im sie podoba... i nic wiecej ich > nie interesuje, kupuja ladny samochod w ich mniemaniu i chca nim > po prostu jezdzic, ograniczajac swoja wiedze techniczna do > minimum. A jezeli dany samochod nie nadaje sie na krotkie trasy, > to sprzedawca powinien ze 3 razy wytlumaczyc kupujacemy, ze np. > ten diesel nadaje sie tylko na trasy, taka ma specyfike, a nikt > tego nie tlumaczy kiedy ktos chce kupic drozszego zazwyczaj, i > to sporo - diesla. I zazwyczaj sprzedawcy o tym mowia,ze diesel nie nadaje sie do typowo miejskiej jazdy na krotkich odcinkach,poniewaz silnik ciagle bedzie niedogrzany,a co za tym idzie spalanie bedzie wysokie jak na diesla, dpf bedzie sie zapychac a silnik sie po prostu meczy. Disiel jest stworzony do latania po trasach i wtedy ujawniaja sie jego najlepsze cechy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bigosss Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 > I zazwyczaj sprzedawcy o tym mowia,ze diesel nie nadaje sie do typowo > miejskiej jazdy na krotkich odcinkach,poniewaz silnik ciagle > bedzie niedogrzany,a co za tym idzie spalanie bedzie wysokie jak > na diesla, dpf bedzie sie zapychac a silnik sie po prostu meczy hm... ja generalnie jestem swiadomy co i jak, ale w salonie nikt sie mnie nie zapytal czy bede jezdzic po miescie czy w trasach... moje rozmowy ograniczyly sie do targowania ceny i formalnosci przy zamowieniu pewnie to tez kwesita salonu/sprzedawcy, ale nie wierze zeby kazdy ze sprzedawcow robil taki wywiad o ktorym mowilem, mysle ze nie jedna osoba nieswiadoma DPF'a i jego 'obslugi' wpakowala sie troche na mine. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 > Pytanie podstawowe, po co komu do jazdy w korkach diesel? Pytanie równie podstawowe- po co komu wogóle samochód do stania w korkach? Oba pytania dotyczą sensu zakupu auta jeśli będziemy potrzebe zakupu rozpatrywać wyłącznie pod kątem stania w korkach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wolf_Lub Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 > hm... ja generalnie jestem swiadomy co i jak, ale w salonie nikt sie > mnie nie zapytal czy bede jezdzic po miescie czy w trasach... > moje rozmowy ograniczyly sie do targowania ceny i formalnosci > przy zamowieniu > pewnie to tez kwesita salonu/sprzedawcy, ale nie wierze zeby kazdy ze > sprzedawcow robil taki wywiad o ktorym mowilem, mysle ze nie > jedna osoba nieswiadoma DPF'a i jego 'obslugi' wpakowala sie > troche na mine. A jak jeden tak drugi - autko z benzynką w podpisie Ja mam u siebie już prawie 35kkm nalatane, auto z 2007 roku więc już prawie 3-latek, ostatnie około 4-5kkm przelatałem tylko po Warszawie, czasem 15km w jedną stronę przebijając się przez centrum do pracy, czasem 1km z domu do metra... i jakoś cholera przez ten czas (jak i wcześniej) nic a nic mi się DPF nie odezwał, a spalanie chodzi w 6,5l mniej więcej. I jestem użytkownikiem diesla na codzień - po wirusie i z DPF, a nie jakaś tam zasłyszana/zaczytana na forum opinia. Z mojej strony EOT na temat wyższości diesla czy benzyny Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bigosss Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 > A jak jeden tak drugi - autko z benzynką w podpisie Benzyna na stanie, a Bravo Sport w Dieslu w drodze, dopiero tydzien temu zamowione Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
karollNB Napisano 10 Marca 2010 Udostępnij Napisano 10 Marca 2010 > Benzyna na stanie, a Bravo Sport w Dieslu w drodze, dopiero tydzien > temu zamowione no to jeszcze 7 tyg oczekiwania życzę cierpliwości. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
opti_ Napisano 11 Marca 2010 Udostępnij Napisano 11 Marca 2010 > Ja mam u siebie już prawie 35kkm nalatane, auto z 2007 roku więc już > prawie 3-latek, ostatnie około 4-5kkm przelatałem tylko po > Warszawie, czasem 15km w jedną stronę przebijając się przez > centrum do pracy, czasem 1km z domu do metra... i jakoś cholera > przez ten czas (jak i wcześniej) nic a nic mi się DPF nie > odezwał, a spalanie chodzi w 6,5l mniej więcej. I jestem > użytkownikiem diesla na codzień - po wirusie i z DPF, a nie > jakaś tam zasłyszana/zaczytana na forum opinia. pogadamy jak bedziesz mial ponad 100tys km na blacie, bo narazie te Twoje 35tys km na ten dpf to jest pikus i zaden powod do chwalenia sie ze z dpf sie nie nie dzieje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 11 Marca 2010 Udostępnij Napisano 11 Marca 2010 > ba sam mam auto z DPF'em i nie wiem o istnieniu filtra jak do > tej pory. wczoraj po powrocie z pracy (25km,trasa, raczej cały czas jazda 100-120 km/h) po zatrzymaniu auta przed garażem chodził wentylator chłodnicy przez chwilkę...wnioskuje, że DPF się czyścił podczas powrotu ( bo nie sądzę, żeby przy tem powietrza -1`C silnik się przegrzewał ) no ale ogólnie też nie wiem, że mam DPFa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dUr3x Napisano 11 Marca 2010 Udostępnij Napisano 11 Marca 2010 wg mnie to nie ma nic wspólnego z DPF. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 11 Marca 2010 Udostępnij Napisano 11 Marca 2010 > wg mnie to nie ma nic wspólnego z DPF. hmmm, to może mi się coś pomyliło- myślałem, że w momencie czyszczenia wzrasta zużycie paliwa,obroty, a także temperatura i dlatego chodzi wentylator... przykłądowa wypowiedz znalezione gdzieś tam na jakimś forum fiata Quote: U mnie np. jak się wypala to wentylator chłodnicy pracuje na maksymalnych obrotach - na zewnątrz huk jak z odkurzacza;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dUr3x Napisano 11 Marca 2010 Udostępnij Napisano 11 Marca 2010 To może faktycznie tak jest. Nie upieram się. Kiedyś po dopalaniu akurat pod sklep podjechałem i wentylator nie kręcił, a jedynie było czuć smrodek Może to też zależy od czynników zewnętrznych jakiś Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wolf_Lub Napisano 11 Marca 2010 Udostępnij Napisano 11 Marca 2010 > pogadamy jak bedziesz mial ponad 100tys km na blacie, bo narazie te > Twoje 35tys km na ten dpf to jest pikus i zaden powod do > chwalenia sie ze z dpf sie nie nie dzieje Plan jest by auto pojeździło u mnie z 5 lat więc.... stay tuned ;P Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luteczek Napisano 11 Marca 2010 Udostępnij Napisano 11 Marca 2010 > wg mnie to nie ma nic wspólnego z DPF. Podzielam Twoją opinię. Wentylator włącza się także zawsze na postoju przyłączonej klimatyzacji. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luteczek Napisano 11 Marca 2010 Udostępnij Napisano 11 Marca 2010 > w momencie czyszczenia wzrasta zużycie paliwa,obroty, a także temperatura i > dlatego chodzi wentylator... To jakie ma obroty w momemcie czyczyszczenia na biegu jałowym.... 4000? Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 11 Marca 2010 Udostępnij Napisano 11 Marca 2010 > To jakie ma obroty w momemcie czyczyszczenia na biegu jałowym.... > 4000? > Pozdr odsyłam do producenta bo ja takich info nie posiadam... ..wyraziłem przypuszczenie , a nie stwierdzenie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luteczek Napisano 11 Marca 2010 Udostępnij Napisano 11 Marca 2010 > odsyłam do producenta bo ja takich info nie posiadam... > ..wyraziłem przypuszczenie , a nie stwierdzenie Pytam praktyka... w instrukcji nie piszą jakie sa obroty na biegu jałowym przy wypalaniu... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 11 Marca 2010 Udostępnij Napisano 11 Marca 2010 > Pytam praktyka... w instrukcji nie piszą jakie sa obroty na biegu > jałowym przy wypalaniu... o włączonym wentylatorze pewnie też nic nie piszą... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Luteczek Napisano 11 Marca 2010 Udostępnij Napisano 11 Marca 2010 > o włączonym wentylatorze pewnie też nic nie piszą... A ni tym, ze z zasady włącza na postoju przy włączonej klimatyzacji bo w tym miejscu oprócz chłodnicy jest skraplacz.... Pozdr Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dUr3x Napisano 11 Marca 2010 Udostępnij Napisano 11 Marca 2010 > To jakie ma obroty w momemcie czyczyszczenia na biegu jałowym.... > 4000? > Pozdr raz mi podskakiwały do 1000 jak dopalał a stałem na światłach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dyrman Napisano 11 Marca 2010 Udostępnij Napisano 11 Marca 2010 > A ni tym, ze z zasady włącza na postoju przy włączonej klimatyzacji > bo w tym miejscu oprócz chłodnicy jest skraplacz.... > Pozdr ZTCW wentylator włącza się się zawsze razem z klimą. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 11 Marca 2010 Udostępnij Napisano 11 Marca 2010 > . Przy okazji- Dwa dni temu był program na TVN > No to już jest następny bo kiedys ten sam problem na TVN Turbo był > poruszany z Lacetti taksówkarza Super przyklad Poruszalismy ta sprawe na kaciku Chevroleta. Znajac taksowkarzy jezdzil max do 2tys obrotow i jak to mialo sie wypalic? Przy normalnej eksploatacji nie ma praw nic sie stac. PRzeciez kazdy od czasu do czasu osiaga wieksze predkosci nawet w miesicie mozna 80 poleciec z wiekszymi obrotami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakow_kult Napisano 11 Marca 2010 Udostępnij Napisano 11 Marca 2010 >bo nie sądzę, żeby przy tem > powietrza -1`C silnik się przegrzewał ) > no ale ogólnie też nie wiem, że mam DPFa... Generalnie nawet w upały wentylator na chłodni baaaardzo sporadycznie się włącza (naturalnie mówimy o klima off). Więc pewno tak jest. Auto zwiększa temperature aby wypalić sadze i musi sie chłodzić... Ehhh co raz mniej mi się podobają te nowinki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 11 Marca 2010 Udostępnij Napisano 11 Marca 2010 > PRzeciez kazdy od czasu do czasu osiaga wieksze predkosci nawet > w miesicie mozna 80 poleciec z wiekszymi obrotami. No,.. można,.. ciekawe tylko gdzie w mieście można polecieć 80-ką przez 20 minut Ja dopiero co sprowadziłem auto dla zony. Ma 50 kkm na liczniku. I jak załatwie już wszelkie formalności i zarejestruje to DPF idzie na złom. Nie będe czekał aż się sam o to zacznie upominać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > Generalnie nawet w upały wentylator na chłodni baaaardzo sporadycznie > się włącza (naturalnie mówimy o klima off). Więc pewno tak jest. > Auto zwiększa temperature aby wypalić sadze i musi sie > chłodzić... Ehhh co raz mniej mi się podobają te nowinki no tak, ale to w niczym nie przeszkadza 1. raz przez 3ooo km prawdopodobnie zobaczyłem objaw wypalania DPFa... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jedrek127 Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > no tak, ale to w niczym nie przeszkadza > 1. raz przez 3ooo km prawdopodobnie zobaczyłem objaw wypalania > DPFa... ja 3 przez 12000 KM wydaje mi się że te historie o złu dpfa są umiejętnie podbijane przez tych co na wycinaniu dpfow i przerabianiu programow zarabiaja. to oni glownie wymyslili ze koncerny samochodowe po to wsadzily psujaca sie czesc do samochodow zeby zarabiac na jej naprawie. nawet jak ktos sie boi kosztu wymiany dpfa to po co wycinac to przed zatkaniem? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wolf_Lub Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > nawet jak ktos sie boi kosztu wymiany dpfa to po co wycinac to przed > zatkaniem? Bo taka moda... .DPF to zło i wso w temacie. A ja poczekam aż się zatka... albo wcześniej sprzedam auto. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pado Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > ja 3 przez 12000 KM > wydaje mi się że te historie o złu dpfa są umiejętnie podbijane przez > tych co na wycinaniu dpfow i przerabianiu programow zarabiaja. > to oni glownie wymyslili ze koncerny samochodowe po to wsadzily > psujaca sie czesc do samochodow zeby zarabiac na jej naprawie. > nawet jak ktos sie boi kosztu wymiany dpfa to po co wycinac to przed > zatkaniem? no ale wystarczy wpisać dpf i opel... w oplu ludzie mają dość duże problemy z DPFem... o problemie z dpfem w fiacie jeszcze nie słyszałem... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wujek Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > No,.. można,.. ciekawe tylko gdzie w mieście można polecieć 80-ką > przez 20 minut > Ja dopiero co sprowadziłem auto dla zony. Ma 50 kkm na liczniku. I > jak załatwie już wszelkie formalności i zarejestruje to DPF > idzie na złom. Nie będe czekał aż się sam o to zacznie upominać. 20 minut to ustrojstwo sie dopala? IMHO bardzo dlugo. Ja nie mam DPF ale myslalem, ze to trwa znacznie krocej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakow_kult Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > no tak, ale to w niczym nie przeszkadza Oczywiście że nie, ale to tak dla zobrazowania jak diesle mało się grzeją w porównaiu do benzyny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Radauskas Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 Dodatkowym "urokiem" posiadania DPFa jest brak możliwości wychwycenia pewnych niedomagań objawiających się większym dymkiem z wydechu. Usterkę EGR, przetarty przewód intercoolera lub sterowania turbiną możemy zauważyć po nadmiernym kopceniu auta. Możemy oczywiście jeśli nie posiadamy DPFa. Jeśli mamy- nie zauważymy. Dym zostanie w filtrze, który jedynie będzie się znacznie częściej wypalał, a kierowca jeszcze długo może się nie dowiedzieć, że ma jakąś usterkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
otis_bb Napisano 12 Marca 2010 Udostępnij Napisano 12 Marca 2010 > 20 minut to ustrojstwo sie dopala? IMHO bardzo dlugo. Ja nie mam DPF > ale myslalem, ze to trwa znacznie krocej. Generalnie DPF wypala się dużo krócej... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.