Skocz do zawartości

DPF - opinie


Jaco

Rekomendowane odpowiedzi

> Byłooo, drugi post.

Może i byyyyło, ale dobrze że znowu jest bo niektórzy mogą sobie przeczytać. A propos dodatku, czy te funkcje związane z lampkami sygnalizacyjnymi i komunikatami na wyświetlaczu uaktywnia się poprzez wgranie nowego softu do kompa? Jak do tej pory nie zauważyłem aby mi się jakaś kontrolka świeciła w trakcie regeneracji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A propos dodatku, czy te funkcje związane z lampkami

> sygnalizacyjnymi i komunikatami na wyświetlaczu uaktywnia się

> poprzez wgranie nowego softu do kompa? Jak do tej pory nie

> zauważyłem aby mi się jakaś kontrolka świeciła w trakcie

> regeneracji.

Byyło + czytanie ze zrozumieniem:

Quote:

Lampka zaświeci się przy

każdej regeneracji DPF, ale
tylko gdy warunki jazdy wymagają zasygnalizowania kierowcy
.


270635636-JUMP2.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Byyło + czytanie ze zrozumieniem: Quote:

> Lampka zaświeci się przy

> każdej regeneracji DPF, ale tylko gdy warunki jazdy wymagają

> zasygnalizowania kierowcy.

Warunki jazdy wymagające zasygnalizowania o regeneracji to ja mam średnio co 170 km, ale jeszcze żadna lampka mi się nie zaświeciła... Ale może ona nie doczytała ze zrozumieniem instrukcji FAP

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ostatnio mialem wgrany nowy soft do komputera (jakaś aktualizacja oprogramowania do silników 1.6 MJ) i zauważyłem, że chociaż przejechałem ponad 230 km, to jeszcze filtr się nie dopalał. Do tej pory średnio dopalanie występowało co 145 - 170 km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ostatnio mialem wgrany nowy soft do komputera (jakaś aktualizacja

> oprogramowania do silników 1.6 MJ) i zauważyłem, że chociaż

> przejechałem ponad 230 km, to jeszcze filtr się nie dopalał. Do

> tej pory średnio dopalanie występowało co 145 - 170 km.

a z jakiego roku masz auto (mm/rrrr) i dlaczego wgrywali nowy soft? zgłaszałeś im coś, czy sami zaproponowali?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Auto jest z 2008 r. Zapytałem czy nie było aktualizacji softu. Po

> podpięciu pod Examinera okazało się, że mam jeszcze starą wersję

> a po drodze była zdaje się jedna aktualizacja. Ty chyba masz już

> z nową wersją.

ja mam z listopada 2009

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Filtr cząstek stałych spradza się w warunkach jazdy innej niż miejskiej. Diesel w mieście, szcególnie na krótkie trasy to jest zły pomysł. Dosyć często słyszy się o problemach z filtrem montowanym w atuach miejskich

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Filtr cząstek stałych spradza się w warunkach jazdy innej niż

> miejskiej. Diesel w mieście, szcególnie na krótkie trasy to jest

> zły pomysł. Dosyć często słyszy się o problemach z filtrem

> montowanym w atuach miejskich

A miałeś/znasz osobiście przypadek uwalonego filtra DPF??

Bo mi się taki nie trafił a motoryzacją dość mocno się interesuję.... ba sam mam auto z DPF'em i nie wiem o istnieniu filtra jak do tej pory.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A miałeś/znasz osobiście przypadek uwalonego filtra DPF??

> Bo mi się taki nie trafił a motoryzacją dość mocno się interesuję....

> ba sam mam auto z DPF'em i nie wiem o istnieniu filtra jak do

> tej pory.

Z tym DPF może być tak jak kiedyś z katalizatorem i wtryskiem paliwa. Na początku się tego kierowcy bali że się będzie psuło a naprawa kosztować krocie a teraz jest to chleb powszedni i katalizatory wytrzymują do śmierci technicznej całego samochodu jak i wtryski.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Na początku się tego kierowcy bali że się będzie psuło a naprawa

Wtryski się nie psują (nie w takiej skali jak filtry częstek) a DPF to niestety to plaga aut jeżdzących tylko po mieście. Do tego na zachodzie auto z normą euro 5 czy dpf ma relatywne ZNIŻKI więc tam opłata się kupić takie 'kłopotliwe' auto. A u nas? Płacisz więcej, aby potem WIECEJ wydawać na jego serwis. Gdzie tu logika? icon_eek.gifyikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Narazie sobie tu akademicko dyskutujecie bo jesteście klubie NUOVA BRAVO. Jak Wasze auta przestaną być już takie NUOVA, być może w rękach nowych właścicieli, to te dyskusje przestaną być akadaemickie smile.gif. Przy okazji- Dwa dni temu był program na TVN Turbo. Gościu ma nówke sztuke VOLVO i jeździ po mieście. DPF wciąż chce się wypalać dotryskując ropy, której jest w nadmiarze i część spływa po ściankach cylindrów do oleju. Facet wymienia olej na okrągło. VOLVO rozkłada ręce i pracuje nad oprogramowaniem dla aut "na miasto" smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Narazie sobie tu akademicko dyskutujecie bo jesteście klubie NUOVA

> BRAVO. Jak Wasze auta przestaną być już takie NUOVA, być może w

> rękach nowych właścicieli, to te dyskusje przestaną być

> akadaemickie . Przy okazji- Dwa dni temu był program na TVN

> Turbo. Gościu ma nówke sztuke VOLVO i jeździ po mieście. DPF

> wciąż chce się wypalać dotryskując ropy, której jest w nadmiarze

> i część spływa po ściankach cylindrów do oleju. Facet wymienia

> olej na okrągło. VOLVO rozkłada ręce i pracuje nad

> oprogramowaniem dla aut "na miasto"

Pytanie podstawowe, po co komu do jazdy w korkach diesel?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie podstawowe, po co komu do jazdy w korkach diesel?

Wydaje mi sie ze mozna prowadzic takie zycie, ze i korki i trasy sa przewidziane na samochod. Poza tym nikt nie przeprowadza ankiety przy kupnie samochodu na jakiego rodzaju trasy samochod 'narazony' i nikt nie uzaleznia gwarancji od typu tras jakie samochod przebywa. Czy diesel czy benzyna wg mnie kazdy samochod powinien funkcjonowac bez problemu, bo klient kupuje samochod po to zeby nim jezdzic, a nie zaglebiac sie w problemy technologiczne, czy ten a ten model ktory on by chcial nie zniszczy sie przy takiej charakterystyce tras jakie on pokonuje. Wydaje mi sie mylnym pojecie, w ktorym zakladamy, ze ludzie ktorzy kupuja samochody sa swiadomi ich ograniczen. Wiekszosc kupuje taki i taki model bo im sie podoba... i nic wiecej ich nie interesuje, kupuja ladny samochod w ich mniemaniu i chca nim po prostu jezdzic, ograniczajac swoja wiedze techniczna do minimum. A jezeli dany samochod nie nadaje sie na krotkie trasy, to sprzedawca powinien ze 3 razy wytlumaczyc kupujacemy, ze np. ten diesel nadaje sie tylko na trasy, taka ma specyfike, a nikt tego nie tlumaczy kiedy ktos chce kupic drozszego zazwyczaj, i to sporo - diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

. Przy okazji- Dwa dni temu był program na TVN

> Turbo. Gościu ma nówke sztuke VOLVO i jeździ po mieście. DPF

> wciąż chce się wypalać dotryskując ropy, której jest w nadmiarze

> i część spływa po ściankach cylindrów do oleju. Facet wymienia

> olej na okrągło. VOLVO rozkłada ręce i pracuje nad

> oprogramowaniem dla aut "na miasto"

No to już jest następny bo kiedys ten sam problem na TVN Turbo był poruszany z Lacetti taksówkarza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wydaje mi sie ze mozna prowadzic takie zycie, ze i korki i trasy sa

> przewidziane na samochod. Poza tym nikt nie przeprowadza ankiety

> przy kupnie samochodu na jakiego rodzaju trasy samochod

> 'narazony' i nikt nie uzaleznia gwarancji od typu tras jakie

> samochod przebywa. Czy diesel czy benzyna wg mnie kazdy samochod

> powinien funkcjonowac bez problemu, bo klient kupuje samochod po

> to zeby nim jezdzic, a nie zaglebiac sie w problemy

> technologiczne, czy ten a ten model ktory on by chcial nie

> zniszczy sie przy takiej charakterystyce tras jakie on pokonuje.

> Wydaje mi sie mylnym pojecie, w ktorym zakladamy, ze ludzie

> ktorzy kupuja samochody sa swiadomi ich ograniczen. Wiekszosc

> kupuje taki i taki model bo im sie podoba... i nic wiecej ich

> nie interesuje, kupuja ladny samochod w ich mniemaniu i chca nim

> po prostu jezdzic, ograniczajac swoja wiedze techniczna do

> minimum. A jezeli dany samochod nie nadaje sie na krotkie trasy,

> to sprzedawca powinien ze 3 razy wytlumaczyc kupujacemy, ze np.

> ten diesel nadaje sie tylko na trasy, taka ma specyfike, a nikt

> tego nie tlumaczy kiedy ktos chce kupic drozszego zazwyczaj, i

> to sporo - diesla.

I zazwyczaj sprzedawcy o tym mowia,ze diesel nie nadaje sie do typowo miejskiej jazdy na krotkich odcinkach,poniewaz silnik ciagle bedzie niedogrzany,a co za tym idzie spalanie bedzie wysokie jak na diesla, dpf bedzie sie zapychac a silnik sie po prostu meczy. Disiel jest stworzony do latania po trasach i wtedy ujawniaja sie jego najlepsze cechy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> I zazwyczaj sprzedawcy o tym mowia,ze diesel nie nadaje sie do typowo

> miejskiej jazdy na krotkich odcinkach,poniewaz silnik ciagle

> bedzie niedogrzany,a co za tym idzie spalanie bedzie wysokie jak

> na diesla, dpf bedzie sie zapychac a silnik sie po prostu meczy

hm... ja generalnie jestem swiadomy co i jak, ale w salonie nikt sie mnie nie zapytal czy bede jezdzic po miescie czy w trasach... moje rozmowy ograniczyly sie do targowania ceny i formalnosci przy zamowieniu wink.gif

pewnie to tez kwesita salonu/sprzedawcy, ale nie wierze zeby kazdy ze sprzedawcow robil taki wywiad o ktorym mowilem, mysle ze nie jedna osoba nieswiadoma DPF'a i jego 'obslugi' wpakowala sie troche na mine.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytanie podstawowe, po co komu do jazdy w korkach diesel?

Pytanie równie podstawowe- po co komu wogóle samochód do stania w korkach? Oba pytania dotyczą sensu zakupu auta jeśli będziemy potrzebe zakupu rozpatrywać wyłącznie pod kątem stania w korkach waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> hm... ja generalnie jestem swiadomy co i jak, ale w salonie nikt sie

> mnie nie zapytal czy bede jezdzic po miescie czy w trasach...

> moje rozmowy ograniczyly sie do targowania ceny i formalnosci

> przy zamowieniu

> pewnie to tez kwesita salonu/sprzedawcy, ale nie wierze zeby kazdy ze

> sprzedawcow robil taki wywiad o ktorym mowilem, mysle ze nie

> jedna osoba nieswiadoma DPF'a i jego 'obslugi' wpakowala sie

> troche na mine.

A jak jeden tak drugi - autko z benzynką w podpisie hahaha.gif

Ja mam u siebie już prawie 35kkm nalatane, auto z 2007 roku więc już prawie 3-latek, ostatnie około 4-5kkm przelatałem tylko po Warszawie, czasem 15km w jedną stronę przebijając się przez centrum do pracy, czasem 1km z domu do metra... i jakoś cholera przez ten czas (jak i wcześniej) nic a nic mi się DPF nie odezwał, a spalanie chodzi w 6,5l mniej więcej. I jestem użytkownikiem diesla na codzień - po wirusie i z DPF, a nie jakaś tam zasłyszana/zaczytana na forum opinia.

Z mojej strony EOT na temat wyższości diesla czy benzyny 20.GIF

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja mam u siebie już prawie 35kkm nalatane, auto z 2007 roku więc już

> prawie 3-latek, ostatnie około 4-5kkm przelatałem tylko po

> Warszawie, czasem 15km w jedną stronę przebijając się przez

> centrum do pracy, czasem 1km z domu do metra... i jakoś cholera

> przez ten czas (jak i wcześniej) nic a nic mi się DPF nie

> odezwał, a spalanie chodzi w 6,5l mniej więcej. I jestem

> użytkownikiem diesla na codzień - po wirusie i z DPF, a nie

> jakaś tam zasłyszana/zaczytana na forum opinia.

pogadamy jak bedziesz mial ponad 100tys km na blacie, bo narazie te Twoje 35tys km na ten dpf to jest pikus i zaden powod do chwalenia sie ze z dpf sie nie nie dzieje skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ba sam mam auto z DPF'em i nie wiem o istnieniu filtra jak do

> tej pory.

wczoraj po powrocie z pracy (25km,trasa, raczej cały czas jazda 100-120 km/h) po zatrzymaniu auta przed garażem chodził wentylator chłodnicy przez chwilkę...wnioskuje, że DPF się czyścił podczas powrotu zlosnik.gif ( bo nie sądzę, żeby przy tem powietrza -1`C silnik się przegrzewał zlosnik.gif)

no ale ogólnie też nie wiem, że mam DPFa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> wg mnie to nie ma nic wspólnego z DPF.

hmmm, to może mi się coś pomyliło- myślałem, że w momencie czyszczenia wzrasta zużycie paliwa,obroty, a także temperatura i dlatego chodzi wentylator...

przykłądowa wypowiedz znalezione gdzieś tam na jakimś forum fiata

Quote:

U mnie np. jak się wypala to wentylator chłodnicy pracuje na maksymalnych obrotach - na zewnątrz huk jak z odkurzacza;)


hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> pogadamy jak bedziesz mial ponad 100tys km na blacie, bo narazie te

> Twoje 35tys km na ten dpf to jest pikus i zaden powod do

> chwalenia sie ze z dpf sie nie nie dzieje

Plan jest by auto pojeździło u mnie z 5 lat więc.... stay tuned ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To jakie ma obroty w momemcie czyczyszczenia na biegu jałowym....

> 4000?

> Pozdr

odsyłam do producenta zlosnik.gif bo ja takich info nie posiadam...

..wyraziłem przypuszczenie , a nie stwierdzenie zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Pytam praktyka... w instrukcji nie piszą jakie sa obroty na biegu

> jałowym przy wypalaniu...

o włączonym wentylatorze pewnie też nic nie piszą...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A ni tym, ze z zasady włącza na postoju przy włączonej klimatyzacji

> bo w tym miejscu oprócz chłodnicy jest skraplacz....:)

> Pozdr

ZTCW wentylator włącza się się zawsze razem z klimą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> . Przy okazji- Dwa dni temu był program na TVN

> No to już jest następny bo kiedys ten sam problem na TVN Turbo był

> poruszany z Lacetti taksówkarza

Super przyklad wink.gif Poruszalismy ta sprawe na kaciku Chevroleta. Znajac taksowkarzy jezdzil max do 2tys obrotow i jak to mialo sie wypalic? Przy normalnej eksploatacji nie ma praw nic sie stac. PRzeciez kazdy od czasu do czasu osiaga wieksze predkosci nawet w miesicie mozna 80 poleciec z wiekszymi obrotami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

>bo nie sądzę, żeby przy tem

> powietrza -1`C silnik się przegrzewał )

> no ale ogólnie też nie wiem, że mam DPFa...

Generalnie nawet w upały wentylator na chłodni baaaardzo sporadycznie się włącza (naturalnie mówimy o klima off). Więc pewno tak jest. Auto zwiększa temperature aby wypalić sadze i musi sie chłodzić... Ehhh co raz mniej mi się podobają te nowinki

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PRzeciez kazdy od czasu do czasu osiaga wieksze predkosci nawet

> w miesicie mozna 80 poleciec z wiekszymi obrotami.

No,.. można,.. ciekawe tylko gdzie w mieście można polecieć 80-ką przez 20 minut smile.gif

Ja dopiero co sprowadziłem auto dla zony. Ma 50 kkm na liczniku. I jak załatwie już wszelkie formalności i zarejestruje to DPF idzie na złom. Nie będe czekał aż się sam o to zacznie upominać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Generalnie nawet w upały wentylator na chłodni baaaardzo sporadycznie

> się włącza (naturalnie mówimy o klima off). Więc pewno tak jest.

> Auto zwiększa temperature aby wypalić sadze i musi sie

> chłodzić... Ehhh co raz mniej mi się podobają te nowinki

no tak, ale to w niczym nie przeszkadza zlosnik.gif

1. raz przez 3ooo km prawdopodobnie zobaczyłem objaw wypalania DPFa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> no tak, ale to w niczym nie przeszkadza

> 1. raz przez 3ooo km prawdopodobnie zobaczyłem objaw wypalania

> DPFa...

ja 3 przez 12000 KM smile.gif

wydaje mi się że te historie o złu dpfa są umiejętnie podbijane przez tych co na wycinaniu dpfow i przerabianiu programow zarabiaja. to oni glownie wymyslili ze koncerny samochodowe po to wsadzily psujaca sie czesc do samochodow zeby zarabiac na jej naprawie.

nawet jak ktos sie boi kosztu wymiany dpfa to po co wycinac to przed zatkaniem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ja 3 przez 12000 KM

> wydaje mi się że te historie o złu dpfa są umiejętnie podbijane przez

> tych co na wycinaniu dpfow i przerabianiu programow zarabiaja.

> to oni glownie wymyslili ze koncerny samochodowe po to wsadzily

> psujaca sie czesc do samochodow zeby zarabiac na jej naprawie.

> nawet jak ktos sie boi kosztu wymiany dpfa to po co wycinac to przed

> zatkaniem?

no ale wystarczy wpisać dpf i opel... w oplu ludzie mają dość duże problemy z DPFem... o problemie z dpfem w fiacie jeszcze nie słyszałem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No,.. można,.. ciekawe tylko gdzie w mieście można polecieć 80-ką

> przez 20 minut

> Ja dopiero co sprowadziłem auto dla zony. Ma 50 kkm na liczniku. I

> jak załatwie już wszelkie formalności i zarejestruje to DPF

> idzie na złom. Nie będe czekał aż się sam o to zacznie upominać.

20 minut to ustrojstwo sie dopala? IMHO bardzo dlugo. Ja nie mam DPF ale myslalem, ze to trwa znacznie krocej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dodatkowym "urokiem" posiadania DPFa jest brak możliwości wychwycenia pewnych niedomagań objawiających się większym dymkiem z wydechu. Usterkę EGR, przetarty przewód intercoolera lub sterowania turbiną możemy zauważyć po nadmiernym kopceniu auta. Możemy oczywiście jeśli nie posiadamy DPFa. Jeśli mamy- nie zauważymy. Dym zostanie w filtrze, który jedynie będzie się znacznie częściej wypalał, a kierowca jeszcze długo może się nie dowiedzieć, że ma jakąś usterkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.