Skocz do zawartości

AUTO a właściwie bardziej skrzynia automatyczna jaka


Parowoz

Rekomendowane odpowiedzi

Podpowiedzcie bo cały czas to jest największy dylemat.

Autko ma głównie użytkować żona ale i ma być autem na rodzine wakacje i wyjazdy weekendowe.

Jako że musi być w automacie i cenie max 100tyś(nowe) podrzuccie jakie auta mają najlepszy automat i przy jakim silniku(benzyna czy ropka)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nowy model Hondy Jazz - jakby mnie bylo stac od razu kupilbym mamie. Ma zajebista zalete - mozna postawic do piony siedzisko tylnej kanapy i kwiatka w doniczce pionowo przewiezc. O pzooastalych zaletach nawet nie wspominam, bo co Honda to onda, a i ch automaty to najlepsza z jakimi mailem do czynienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podpowiedzcie bo cały czas to jest największy dylemat.

> Autko ma głównie użytkować żona ale i ma być autem na rodzine wakacje i wyjazdy weekendowe.

> Jako że musi być w automacie i cenie max 100tyś(nowe) podrzuccie jakie auta mają najlepszy automat

> i przy jakim silniku(benzyna czy ropka)

przy takim budzecie to chyba bralbym Octavie Kombi 1,8TSI DSG

jak przebiegi wieksze to wtedy 2.0TDI

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> przy takim budzecie to chyba bralbym Octavie Kombi 1,8TSI DSG

> jak przebiegi wieksze to wtedy 2.0TDI

Też nad tym myśle ze względu iż dobrze wspominam octavke ale też golf kombi jest oglądany

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nowy model Hondy Jazz - jakby mnie bylo stac od razu kupilbym mamie. Ma zajebista zalete - mozna

> postawic do piony siedzisko tylnej kanapy i kwiatka w doniczce pionowo przewiezc. O

> pzooastalych zaletach nawet nie wspominam, bo co Honda to onda, a i ch automaty to najlepsza z

> jakimi mailem do czynienia.

1. Jazz to raczej nie jest pozeracz km na trasie tylko autko miejskie

2. spojrzalem w cennik - tylko MT

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też nad tym myśle ze względu iż dobrze wspominam octavke ale też golf kombi jest oglądany

Gofra nie masz 1,8

wiem, ze to praktycznie te same auta (w dodatku sie nie zdziwie jak Golf wyjdzie taniej przy podobnej konfiguracji), ale Octavia jakos fajniej sie prezentuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Też nad tym myśle ze względu iż dobrze wspominam octavke ale też golf kombi jest oglądany

Niezbyt rodzinnym (bo dość ciasnym) autem jest BMW serii 1, ale jak rodzina nieduża to ujdzie. Przy aktualnej promocji da się wyrwać to auto za stówkę z automatem w najsłabszych wersjach silnikowych (do 143 KM), Jeśli chodzi o płynność i przyjemność pracy to nic tym automatom nie mogę zarzucić. Bardzo dobra sześciobiegowa konstrukcja nie popełniająca większych błędów jeśli idzie o dobór biegów. Do dynamiczniejszej jazdy jest tryb DS lub możliwość ręcznej zmiany.

Jeździłem tylko w połączeniu z dieslami i przynajmniej w tym zestawieniu uważam, że jest to warte polecenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fiat bravo dualogic (6 biegów) diesel lub benzyna - do wyboru do koloru...

jeżeli chcesz już zupełnego wypasu i miejsca jak w limuzynie to nowa delta z identycznymi silnikami i sporo poniżej 100 tysięcy kasuje wszystko co zostało wcześniej przedstawione

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To może inaczej, jak się ma do DSG??

nijak

to jest "ręczna" skrzynia, gdzie siłownik zmienia biegi i wciska sprzęgło zamiast człowieka. Imho takie to nijakie takie. Ani to nie ma zalet DSG (szybkość) ani tradycyjnej ASB (miękkość dzięki sprzęgłu hydrokinetycznemu), ale w sumie - czemu nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli coś na zasadzie Selespeed w Alfie. Czyli niekoniecznie trwałe hmm.gif

Zastanawiam się nad Punto EVO 1.3 MJ z Dualogic, a Fabia 1.2 TSI z DSG.

Punto tańsze w zakupie ok. 7000zł i eksploatacja raczej też, ale... no właśnie smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli coś na zasadzie Selespeed w Alfie. Czyli niekoniecznie trwałe

> Zastanawiam się nad Punto EVO 1.3 MJ z Dualogic, a Fabia 1.2 TSI z DSG.

> Punto tańsze w zakupie ok. 7000zł i eksploatacja raczej też, ale... no właśnie

skoro jesteś uprzedzony do fiata to kup skodę i nie będziesz się denerwował...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> skoro jesteś uprzedzony do fiata to kup skodę i nie będziesz się denerwował...

W ogóle nie jestem uprzedzony do Fiata, bo jakbym był to nie kupiłbym Ducato. Za Evo przemawia jeszcze 3 letnia gwarancja, tylko mam wątpliwości co do tego dualogic. W ogóle bym automatu nie kupował i wtedy na 99% byłoby Punto, ale auto w perspektywie (za 2 lata) ma być dla żony. I ciekawe jak z trwałością Dualogic vs DSG i kosztami obsługi?! hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podpowiedzcie bo cały czas to jest największy dylemat.

> Autko ma głównie użytkować żona ale i ma być autem na rodzine wakacje i wyjazdy weekendowe.

> Jako że musi być w automacie i cenie max 100tyś(nowe) podrzuccie jakie auta mają najlepszy automat

> i przy jakim silniku(benzyna czy ropka)

Honda Civic 1.8.

Wystarczajace osiagi i mnostwo miejsca jak na klase kompakt.

Bagaznik tez spory a tylna kanapa robi rozne fiku-miku.

Wersja 5D ma klasyczny automat a 3D reczna sekwencyjna.

Ja mam sekwencje i pomijajac szarpanie jest dobrze.

Klasyczna bedzie wygodniejsza przy tych samych osiagach.

Czy polecam? Jesli podoba sie komus wnetrze.. to tak.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> To może inaczej, jak się ma do DSG??

Z pktu widzenia użytkownika ?

Nijak - zmienia toto biegi jak babunia 70-letnia, buja autem, ogólnie taka proteza ASB z naciskiem na słaba proteza.

Jeżeli miałbym wybierać między ASB, skrzynią dwusprzęgłową a tym, to wybrałbym dualogica tylko, jeżeli NAPRAWDĘ nie byłoby innego wyjścia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeeeezu.

> A jeździłeś tym ?

> Ja tak i powiem -> nooołej - najgorsza rzecz w tym aucie to skrzynia.

A możesz porównać z DSG w kwestii prowadzenia, bo technicznie to wiadomo !? (o ile DSG powoziłeś)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A możesz porównać z DSG w kwestii prowadzenia, bo technicznie to wiadomo !? (o ile DSG powoziłeś)

Powershift fordowski to to samo, schodzi z tej samej taśmy produkcyjnej, więc jeździłem :-)

Jeżeli idzie o komfort użytkowania to najlepiej jeździ mi się tradycyjnym, a raczej uwspółcześnionym automatem - jest komfort zmiany biegów, nie ma nerwowości skrzyni, prędkość działania jest właściwa.

Mówię o Geartronic w Volvo, który IMO z roku na rok jest coraz lepiej dopracowany i przyjemniejszy (tak, widzę gołym okiem różnice między poszczególnymi latami modelowymi, da się je także wykazać obiektywnie).

Skrzynia dwusprzęgłowa, pomijając, że nie jest to prawdziwy automat ma pewien BARDZO niepodobający mi się ficzer - jest straszliwie "nerwowa" i "za bardzo chce".

Każde, nawet minimalne wciśnięcie pedału gazu = ryk spod maski, bo skrzynia koniecznie "chce bardziej" i redukuje o 1-2 a nawet 3 przełożenia w dół.

Po co ?!

Dla mnie idiotyzm, zwłaszcza w zestawieniu z IMO sensownym dieslem DW10 (2,0 136 KM) - tu wystarczyłoby utrzymanie obecnego biegu przy niewielkim wciśnięciu gazu - silnik spokojnie da radę. Redukcja przy cegle w gaz (jest przełącznik pod pedałem, tak jak w tradycyjnym automacie).

Dokładając "twarde" operowanie sprzęgłem (efekt jak przy za szybkim zdejmowaniu nogi ze sprzęgła) mamy coś, co niby nie jest jakieś "be", ale w zestawieniu z prawdziwym i dobrym automatem jednak zgrzyta.

W odróżnieniu od pismaków hasło "DSG" mnie po prostu nie zwilża - znam fajniejsze rozwiązania.

Dualogic - nie jeździłem zbyt wiele - pętelka ok 50 km po drogach podmiejskich, silnik chyba 1,6 120 (mogę się mylić, ale raczej najmocniejsze 1,6 diesel).

Silnik fajny, ale skrzynia.

Ojezu...

No nie, nie....

Zmienia toto biegi jak babuszka na nauce jazdy - przyspieszasz z cegłą w podłodze, dochodzi do pktu gdzie należałoby zmienić bieg, gaz najpierw się zatrzymuje (przestaje przyspieszać), potem ZWALNIA (jakbyś zdjął nogę z gazu BEZ wciśnięcia sprzęgła), potem następuje rozłączenie sprzęgła, zmiana biegu i załączenie sprzęgła z dużym uślizgiem.

Oczywiście nie jest to tak, że trwa to 5 sekund, ale trwa powiedzmy tyle ile relaksacyjna zmiana biegów, z tym że w manualu nie masz efektu rzucania na pasy przez zwalnianie przed zmianą biegów.

Redukcja na żądanie (turlamy się na najwyższym biegu, gaz w podłogę i czekamy) trwa tak z 2-3 sek i oczywiście odbywa się przy bujaniu autem.

Żeby nie było - jeździć się tym da, ale...

No znam lepsze i bardziej dopracowane rozwiązania - przykro mi.

Dodatkowo - inni producenci wypuszczali takie rozwiązania i miewali problemy z ich trwałością.

Nie mówię, że i tu to się przydarzy, ale skoro inni (w powszechnym mniemaniu - bardziej renomowani) producenci mieli problemy, to może i Fiat miał będzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podpowiedzcie bo cały czas to jest największy dylemat.

> Autko ma głównie użytkować żona ale i ma być autem na rodzine wakacje i wyjazdy weekendowe.

> Jako że musi być w automacie i cenie max 100tyś(nowe) podrzuccie jakie auta mają najlepszy automat

> i przy jakim silniku(benzyna czy ropka)

Jeżeli może być niewielkie, to Volvo V50 2,0 D z powershiftem ze stocku może być sensownym konceptem.

Da się przytulić w cenie o której piszesz.

W grę wchodzi również Awen 1,8 lub 2,0 ze skrzynią CVT (Multidrive S)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeeeezu.

> A jeździłeś tym ?

> Ja tak i powiem -> nooołej - najgorsza rzecz w tym aucie to skrzynia.

możliwe, że jechałeś na starym sofcie... ja nie maiłem takich spostrzeżeń...mam zupełnie inne doświadczenie z tą skrzynią a widzę, że dystans pokonaliśmy podobny...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> możliwe, że jechałeś na starym sofcie... ja nie maiłem takich spostrzeżeń...mam zupełnie inne

> doświadczenie z tą skrzynią a widzę, że dystans pokonaliśmy podobny...

To było demo bezpośrednio z FAP, miało ze 3-4 kkm - obstawiam, że "nowszego brak".

Zresztą z g... bata nie ukręcisz - to nie jest bug, tylko ficzer takiego rozwiązania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podpowiedzcie bo cały czas to jest największy dylemat.

ale co znaczy najlepszy? najtrwalszy? to może być Civic 1.8 lub Mazda 3 2.0

najszybszy? wszystko co ma DSG

Nie znam cen zakupu (to te niższe niż katalogowe zlosnik.gif) w Polsce, ale za 100ooo to chyba tylko kompakt będzie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Suzuki SX4 1.6 4WD A/T. Ale ma jedna wade: brak tempomatu. frown.gif No i wchodzi w gre takze zimowy weekend. wink.gif Benzyna + klasyczny "hydraulik". ok.gif

2. Suzuki Grand Vitara...no dobra, zapedzilem sie... blush.gif

3. Hyundai ix35 2.0 A/T. Niespodzianka... niewiem.gif

4. Honda Civic. Najbardziej nudna z tego towarzystwa. zakrecony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Honda Civic 1.8.

> Wystarczajace osiagi i mnostwo miejsca jak na klase kompakt.

> Bagaznik tez spory a tylna kanapa robi rozne fiku-miku.

> Wersja 5D ma klasyczny automat a 3D reczna sekwencyjna.

> Ja mam sekwencje i pomijajac szarpanie jest dobrze.

> Klasyczna bedzie wygodniejsza przy tych samych osiagach.

> Czy polecam? Jesli podoba sie komus wnetrze.. to tak.

Mam od 20 tys. Moge sie wypowiedziec gdyby autor watku bral pod uwage na temat wstystkjiego poza skrzynia - mam manuala.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Suzuki SX4 1.6 4WD A/T. Ale ma jedna wade: brak tempomatu. No i wchodzi w gre takze zimowy

> weekend. Benzyna + klasyczny "hydraulik".

nadal 4-biegowy? zlosnik.gif

> 2. Suzuki Grand Vitara...no dobra, zapedzilem sie...

> 3. Hyundai ix35 2.0 A/T. Niespodzianka...

> 4. Honda Civic. Najbardziej nudna z tego towarzystwa.

założę się, że i tak padnie na Octavię kombi, jeżeli to ma być coś przestronnego... skromny.gifzlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nadal 4-biegowy?

Tak jest! ok.gif Splash, Swift, SX4, Jimny maja 4-ki, a tylko Grand Vitara ma 5-ke.

> założę się, że i tak padnie na Octavię kombi, jeżeli to ma być coś przestronnego...

biglaugh.gif ...bo jesli nie wiesz co kupic, kup...j.w. brawo.gif

Tylko to juz nie jest prosta i tania Fela z silnikiem VW nie do zajechania. A zachwyt nad DSG wynika z jej funkcjonowania, a nie niezawodnosci.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Suzuki SX4 1.6 4WD A/T. Ale ma jedna wade: brak tempomatu. No i wchodzi w gre takze zimowy

> weekend. Benzyna + klasyczny "hydraulik".

w europejskiej ofercie kombinacja AT + 4wd nie jest oferowana

takie zestawienie tylko z silnikiem 2.0 z importu z US

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> w europejskiej ofercie kombinacja AT + 4wd nie jest oferowana

Po liftingu jest jak najbardziej. Kosztuje 71.900 zl. Odsylam tu.

Przed liftingiem faktycznie tylko 2WD bylo laczone z A/T. Szkoda tylko, ze nie ma 4WD A/T w pakiecie Comfort, a tylko w Premium, ktory ma nackane kupe zbednych bajerow jak grzane fotele, kurtyny czy brak normalnego kluczyka. Wowczas cena bylaby 65.900 zl, a to za auto, ktore ma "czterobut" i automat jest akceptowalna cena.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Po liftingu jest jak najbardziej. Kosztuje 71.900 zl. Odsylam tu.

> Przed liftingiem faktycznie tylko 2WD bylo laczone z A/T. Szkoda tylko, ze nie ma 4WD A/T w

> pakiecie Comfort, a tylko w Premium, ktory ma nackane kupe zbednych bajerow jak grzane fotele,

> kurtyny czy brak normalnego kluczyka. Wowczas cena bylaby 65.900 zl, a to za auto, ktore ma

> "czterobut" i automat jest akceptowalna cena.

rzeczywiście, moja pomyłka waytogo.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak jest! Splash, Swift, SX4, Jimny maja 4-ki, a tylko Grand Vitara ma 5-ke.

to jak dla mnie, w połączeniu z 1.6, nadaje się bardziej do miasta niż wyjazdów poza zlosnik.gif

> ...bo jesli nie wiesz co kupic, kup...j.w.

> Tylko to juz nie jest prosta i tania Fela z silnikiem VW nie do zajechania. A zachwyt nad DSG

> wynika z jej funkcjonowania, a nie niezawodnosci.

zgadzam się w wiekszej części zlosnik.gif

Popatrz na ofertę w klasie kompakt (kombi/van). Kto jeszcze oferuje co najmniej 5 biegów z konwertera momentu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to jak dla mnie, w połączeniu z 1.6, nadaje się bardziej do miasta niż wyjazdów poza

Czyli jak kazde Suzuki. Zgaduje, ze ciezszy SX4 z 1.6 bedzie chodzil jak lzejszy Swift z 1.5 (19 koni mniej). Wiec bedzie fajny w miescie i jak piszesz leniwy na trasie. Swift goni tak do 160 km/h naturalnie, a wiecej to sie go juz gwaltem ora jezykiem po asfalcie. 180 km/h pokazuje, ale to sensu nie ma i dywanik sie odgniata. wink.gif

> Popatrz na ofertę w klasie kompakt (kombi/van). Kto jeszcze oferuje co najmniej 5 biegów z

> konwertera momentu?

To nie jest eco, to nie jest trendy i w ogole wstyd miec skrzynie - generator CO2. screwy.gif Ale wiem, ze Ford mial w ofercie A/T, Koreanczycy, Honda...Peugeot?

A do dzis nie wiem jaka byla skrzynia w Fabii 1.6 sprzed FL. niewiem.gif

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podpowiedzcie bo cały czas to jest największy dylemat.

Moim zdaniem te nowe DSG są fajne, ale nadal komfort jazdy jest znacząco niższy niż w tradycyjnym automacie. Jeżeli chodzi Ci o maksymalne osiągi i minimalne zużycie paliwa ignorując szarpania i skoki, to DSG jest dla ciebie. Jeżeli jednak preferujesz płynność i wygodę kosztem minimalnie większego zużycia paliwa, to klasyczny automat jest lepszy.

Trzecia opcja to skrzynia typu CVT - bardzo rozsądne rozwiązanie, ale ma się zazwyczaj wrażenie że samochód jest ciągnięty na gumce i trochę to przeszkadza. Zużycie paliwa jak w DSG.

Natomiast trzymałbym się z daleka od wszelkich wynalazków typu "zautomatyzowany manual", no może poza BMW'owskimi SMG (które też nie są rewelacyjne, ale daje się z nimi jeździć). Ale BMW chyba już przestało te skrzynie produkować?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli jak kazde Suzuki. Zgaduje, ze ciezszy SX4 z 1.6 bedzie chodzil jak lzejszy Swift z 1.5 (19

> koni mniej). Wiec bedzie fajny w miescie i jak piszesz leniwy na trasie. Swift goni tak do 160

> km/h naturalnie, a wiecej to sie go juz gwaltem ora jezykiem po asfalcie. 180 km/h pokazuje,

> ale to sensu nie ma i dywanik sie odgniata.

Ja bym i tak wolał najgorszy automat niż manuala, ale ja już dziwak i zgred jestem. zlosnik.gif

> To nie jest eco, to nie jest trendy i w ogole wstyd miec skrzynie - generator CO2. Ale wiem, ze

> Ford mial w ofercie A/T, Koreanczycy, Honda...Peugeot?

jak bym tak z pamięci miał strzelać dla tego wątku, to chyba tylko: C4 Picasso chyba tylko duzy diesel, Mazda 5 2.0, 308 kombi 1.6 (ale nie wiem czy nie "4" jak Focus"), Megane kombi/Scenic ale tylko dCi 150KM 6A/T, Astra kombi 1.6 lub1.4T, nowa Meriva 1.7 CDTi, i to wszystko icon_eek.gifzlosnik.gif

> A do dzis nie wiem jaka byla skrzynia w Fabii 1.6 sprzed FL.

również oferowany w Octavii, 6 A/T hydraulik pod nazwą Tiptronic, jeśli dobrze pamiętam zlosnik.gif

wiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Trzecia opcja to skrzynia typu CVT - bardzo rozsądne rozwiązanie, ale ma się zazwyczaj wrażenie że

> samochód jest ciągnięty na gumce i trochę to przeszkadza. Zużycie paliwa jak w DSG.

Da się przyzwyczaić do CVT, ale przyznam, że CVT bez trybu manualnego byłoby irytujące w niektórych sytuacjach drogowych. Co do zużycia paliwa to raczej nie będzie jak w DSG, bo opory wewnętrzne skrzyni znacząco wyższe, chyba nawet wyższe niż w klasycznym automacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to był 6-biegowy DSG (oczywiście mam na myśli fabię II przed liftingiem).

icon_eek.gif

Nie, to był 6-biegowy Tiptronic, hydraulik! Ten sam był montowany w Roomsterach i Octaviach. 1.6 16V, 105KM. wink.gif

Zdaje mi się, że ta skrzynia występowała szerzej w VAGu. Ibiza, Polo, Golf, itd..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Da się przyzwyczaić do CVT, ale przyznam, że CVT bez trybu manualnego byłoby irytujące w niektórych

> sytuacjach drogowych. Co do zużycia paliwa to raczej nie będzie jak w DSG, bo opory wewnętrzne

> skrzyni znacząco wyższe, chyba nawet wyższe niż w klasycznym automacie.

Dynamika/osiągi - to nie to co dwusprzęgłowe manuale. Niestety, bliżej tym CVT do klasycznych hydraulików, tyle że sprawa trwałości CVT jest nadal wielką zagadką. zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> tyle że sprawa trwałości CVT jest nadal wielką zagadką.

Czy ja wiem... nie słychać jakoś szerzej żeby się mocno sypało, poza multitronikiem w Audi.

Oczywiście nie liczę na żywotność taką jak w starych mercedesach, gdzie klasyczny 4-biegowy hydraulik bez żadnej elektroniki mógł i milion km przejechać bezawaryjne wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Podpowiedzcie bo cały czas to jest największy dylemat.

> Autko ma głównie użytkować żona ale i ma być autem na rodzine wakacje i wyjazdy weekendowe.

> Jako że musi być w automacie i cenie max 100tyś(nowe) podrzuccie jakie auta mają najlepszy automat

> i przy jakim silniku(benzyna czy ropka)

musisz jeszcze odpowiedziec sobie na pytanie jaki automat:

klasyczny hydrauli czy maulal zautomatyzowany czy dwusprzegowa

kazda ta skrzynia ma zalety i wady

codzienniej jedzie klasycznym hydraulikiem i kazdorazowa krotsza czy dluzsza jazda VAG z DSG irytuje mnie brakiem plynnosci zmian biegow i rewowościa (za duzo miesza) natomiart bardzo szybkosc zman jest godna podziwu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy ja wiem... nie słychać jakoś szerzej żeby się mocno sypało, poza multitronikiem w Audi.

> Oczywiście nie liczę na żywotność taką jak w starych mercedesach, gdzie klasyczny 4-biegowy

> hydraulik bez żadnej elektroniki mógł i milion km przejechać bezawaryjne

A jak oceniasz z perspektywy czasu jazdę z CVT ?. O ile pamietam to jeździsz tym autem od nowości, bo kiedyś opisywałeś wrażenia na forum po jakimś czasie eksploatacji Lancera. Czy teraz także wybrał byś auto z CVT ?

Tak szczerze, to zakochałem się w CVT gdy pojeździłem Murano 3.5 V6. Płynnośc jazdy jest niezrównana. No ale to jest mocny silnik, więc pewnie odczucia inne (lepsze ?).

Co ile km wymienia sie olej w tej skrzyni ?, czy masz jakies konkretne info na temat żywotności CVT ?

Sorry za zasypanie pytaniami smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A jak oceniasz z perspektywy czasu jazdę z CVT ?. O ile pamietam to jeździsz tym autem od nowości,

> bo kiedyś opisywałeś wrażenia na forum po jakimś czasie eksploatacji Lancera. Czy teraz także

> wybrał byś auto z CVT ?

Ogólnie jestem zadowolony. Na pewno nie uważam skrzyni CVT za wadę. Trudno mi porównywać z nowoczesnym klasycznym automatem bo takim nie jeździłem. Na pewno bije na głowę 4-biegowe automaty przez duży zakres przełożeń.

Ale za to na pewno nie kupił bym CVT bez możliwosci manualnej zmiany przełożeń. W trybie automatycznym taka skrzynia nie daje bezpośredniej kontroli nad momentem przekazywanym na koła, co niekoniecznie jest fajne na śliskim lub przy dynamicznej jeździe po krętych drogach.

> Tak szczerze, to zakochałem się w CVT gdy pojeździłem Murano 3.5 V6. Płynnośc jazdy jest

> niezrównana. No ale to jest mocny silnik, więc pewnie odczucia inne (lepsze ?).

Płynność jazdy jest bardzo dobra. Przy delikatnej jeździe da się wprawdzie odczuć subtelne "falowanie ciągu", za to przy bardziej dynamicznej ciągnie już równo (w przeciwieństwie do zwykłego automatu gdzie zmiany przełożeń mocniej czuć przy dynamicznej jeździe).

Irytować może dźwięk silnika pracującego na stałych wyższych obrotach przy przyspieszaniu, ale to juz raczej wina słabego wyciszenia Lancera i ogólnie niezbyt przyjemnego dźwięku pracy tego silnika.

> Co ile km wymienia sie olej w tej skrzyni ?,

O ile dobrze pamiętam to co 100 kkm / 5 lat.

> czy masz jakies konkretne info na temat żywotności CVT

> ?

Konkretnego info brak. Pożyjemy zobaczymy. Dużych przebiegów nie robię, ale za to głównie krótkie miejskie odcinki - często dynamicznie i nie do końca rozgrzanym samochodem, więc skrzynia lekko nie ma wink.gif

> Sorry za zasypanie pytaniami

No problem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.