richard_s Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 CZy spotkaliście się moze z jakimś takim dziwnym zjawiskiem.. że jak sprawdzacie olej.. to bagnet jest suchy... Spękany że zatrę silnik, dolałem ok litr oleju.. i po jakimś czasie , no po kilkuset km okazuje się ze oleju jest duzo za duzo.. jakies.. pół litra powyżej górnego wskaźnika na bagnecie.. ???? Martwiłem sie ze Stilo bierze mi olej.. ale nie bierze.. po prostu coś sie pewnie przytkało przy bagnecie i nie pokazuje wlaściwie. I to nie jest jakas bujda. Kiedyś, kiedy naprawde miałem mało oleju, jak zakręcałem u siebie pod górkę, tak przy 60 km/h, zapalała mi sie kontrolka oleju na chwilę.. Teraz się nie zapala.. a oleju na bagnecie nie widać.. MIał ktoś coś podobnego ze wskazaniami oleju na bagnecie w tym silniku ?? (1.6) (na wszelki wypadek dolałem 0,5 l) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudy607 Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 zrobiłem to samo w 1.8. zaglądam na bagnet - suchutko. dolałem litra. potem mi uświadomili, że bagnet pokazuje nie całość oleju, tylko jakieś ostatnie pół litra z mniej więcej 4,5 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Azbest Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 stawiasz samochód zawsze na równym? sprawdzasz poziom w tym samym miejscu? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
stepien2 Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 > stawiasz samochód zawsze na równym? sprawdzasz poziom w tym samym miejscu? Ja tak i do szewskiej pasji już mnie doprowadza sprawdzanie oleju zwłaszcza że mam 1.8 po lekkim remoncie i nie mogę dojść czy bierze dużo czy mało oliwy. Pzd Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Hans15336 Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 > potem mi uświadomili, że bagnet pokazuje nie całość > oleju, tylko jakieś ostatnie pół litra z mniej więcej 4,5 A to ciekawe W 2,4 pomiędzy min a max jest 1l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudy607 Napisano 17 Sierpnia 2010 Udostępnij Napisano 17 Sierpnia 2010 > A to ciekawe > W 2,4 pomiędzy min a max jest 1l powiem tak: bagnet miałem suchutki, wlałem 1 litr i przelałem ponad maxa. nie sprawdzałem z dokładnością do 100ml, ale skala na bagnecie w 1.8 obejmuje na pewno mniej niż 1litr Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
richard_s Napisano 18 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 > stawiasz samochód zawsze na równym? sprawdzasz poziom w tym samym miejscu? No tak.. z reguły sprawdzam w tym samym miejscu. Przed domem, przed garazem... Pewnie to ten sam powód co w 1,8 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
richard_s Napisano 18 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 > zrobiłem to samo w 1.8. > zaglądam na bagnet - suchutko. dolałem litra. potem mi uświadomili, że bagnet pokazuje nie całość > oleju, tylko jakieś ostatnie pół litra z mniej więcej 4,5 hehe.. było sucho.. dolałem 0,5 l.. i jest w górnej granicy bagnetu.. ( z mówi sie ze pomiędzy dolną a górna grancą jest 1l) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
richard_s Napisano 18 Sierpnia 2010 Autor Udostępnij Napisano 18 Sierpnia 2010 > powiem tak: bagnet miałem suchutki, wlałem 1 litr i przelałem ponad maxa. nie sprawdzałem z > dokładnością do 100ml, ale skala na bagnecie w 1.8 obejmuje na pewno mniej niż 1litr Chyba przestanę się tym przejmować... chyba TTTM Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tomsonn Napisano 14 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 ale tak na prawde to jak dobrze odczytywać poziom na tym nieszczęsnym bagnecie? bo sam nie wiem czy mam za mało czy jest jednak stan. Pomocy... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
richard_s Napisano 14 Lutego 2013 Autor Udostępnij Napisano 14 Lutego 2013 > ale tak na prawde to jak dobrze odczytywać poziom na tym nieszczęsnym bagnecie? bo sam nie wiem czy > mam za mało czy jest jednak stan. > Pomocy... Nie wiem.. chyba trzeba na czuja.. dolewac raz na jakis czas.. W innym aucie.. takim. 5 lat technologicznie nowszym.. mam podobny problem.. Na tym bagnecie nic nie widac. Jest jednak kontrolka.. która mówi ze poziom oleju jest juz ponizej normy... Elektronika jednak czasem pomaga.. chociaz czesciej wkurza.. bo sie psuje.. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzelub Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > ale tak na prawde to jak dobrze odczytywać poziom na tym nieszczęsnym bagnecie? bo sam nie wiem czy > mam za mało czy jest jednak stan. Po pierwsze : samochód musi stać na poziomym podłożu. Po drugie : pomiar należy wykonywać nie wcześniej jak około 5 minut po wyłączeniu silnika - żeby olej mógł spłynąć do miski olejowej. Po trzecie : poziom oleju powinien być pomiędzy minimum, a maksimum. Najlepiej w połowie wskaźnika na bagnecie (ta spłaszczona końcówka bagnetu). Ogólnoświatowym standardem jest, że pomiędzy min a max to od 0,9 do 1,0 litra oleju. Po czwarte (a może to powinno być pierwsze): powinien być odpowiedni bagnet do danego silnika. Bagnety mają różną długość w zależności od tego do jakiego silnika są przeznaczone (co łatwo sprawdzić - mają różne numery katalogowe). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krzp Napisano 15 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 15 Lutego 2013 > Po pierwsze : samochód musi stać na poziomym podłożu. > Po drugie : pomiar należy wykonywać około 5 minut po wyłączeniu silnika - żeby olej mógł spłynąć > do miski olejowej. a najlepiej sprawdzać po nocy przed uruchomieniem silnika > Po trzecie : poziom oleju powinien być pomiędzy minimum, a maksimum. Najlepiej w połowie wskaźnika > na bagnecie (ta spłaszczona końcówka bagnetu). Ogólnoświatowym standardem jest, że pomiędzy > min a max to od 0,9 do 1,0 litra oleju. > Po czwarte (a może to powinno być pierwsze): powinien być odpowiedni bagnet do danego silnika. > Bagnety mają różną długość w zależności od tego do jakiego silnika są przeznaczone (co łatwo > sprawdzić - mają różne numery katalogowe). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atomekk Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 Może ktoś podać jaka jest prawidłowa długość oraz oznaczenie bagnetu dla silnika 1.6 103 KM? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > Może ktoś podać jaka jest prawidłowa długość oraz oznaczenie bagnetu dla silnika 1.6 103 KM? Długość całkowita -560 mm minimalny poziom -552 mm maksymalny poziom-537 mm w moim silniku. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atomekk Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > Długość całkowita -560 mm > minimalny poziom -552 mm > maksymalny poziom-537 mm > w moim silniku Dzięki za pomiary A ile wlewasz oleju podczas wymiany? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irekw Napisano 16 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 16 Lutego 2013 > Dzięki za pomiary > A ile wlewasz oleju podczas wymiany? Instrukcja zaleca-3,9 l. Ale,że to nie jest apteka-4,0l. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzelub Napisano 17 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 17 Lutego 2013 Jaką ilość oleju wlewać przy wymianie: > Instrukcja zaleca-3,9 l. > Ale,że to nie jest apteka-4,0l. 3,9 l oleju wchodzi do suchego silnika, ale przy wymianie radziłbym wlewać 3,5 l. Wtedy poziom będzie pomiędzy połową stanu a maksimum. Zbyt duży poziom oleju (powyżej max) nie jest wskazany ponieważ może to prowadzić do powstania "pocenia się" silnika (za duże ciśnienie oleju w układzie). Na jednym z forów poświęconych Stilo zamieściłem już takie zestawienie, więc może i tutaj ono komuś się przyda . Ponieważ bagnetów do pomiar poziomu oleju w silnikach Stilo, według numerów w ePER jest 10, to proponuję, żeby jakoś to uporządkować. Dlatego też sprawdziłem jaki numer katalogowy bagnetu przypisany jest do konkretnego silnika (biorąc jako podstawę pojemność i moc silnika) i tak: silniki benzynowe: poj. silnika - moc - nr kat. bagnetu - dł. bagnetu 1.2 16V - 80 KM - 55191663 - 1.4 16V - 95 KM - 55191666 - 53,0 cm 1.6 16V - 103 KM - 46517953 - 56,5 cm 1.6 16V - 105 KM - 55355262 - 1.8 16V - 133 KM - 60667134 - 55,0 cm 2.4 20V - 170 KM - 46434390 - Silniki diesel: 1.9 8V - 80 KM - 46528406 - 61,7 cm 1.9 8V - 90 KM - 46528406 - 61,7 cm 1.9 8V - 100 KM - 46528406 - 61,7 cm 1.9 8V - 115 KM - 46528406 - 61,7 cm 1.9 8V - 120 KM - 46528406 - 61,7 cm 1.9 16V - 126 KM - 46528359 - 1.9 16V - 136 KM - 46528359 - 1.9 16V - 140 KM - 46528359 - 1.9 16V - 150 KM - 55206077 - Jak widać do wszystkich silników diesel'a osimiozaworowych stosowany był jeden bagnet do pomiaru poziomu oleju. I tu też moja prośba. Jeżeli jesteście pewni, że macie oryginalny/właściwy bagnet do pomiaru poziomu oleju w silniku to zmierzcie go i podajcie jego długość (podając o który silnik chodzi), żeby można było uzupełnić zestawienie. Do jakiego miejsca mierzyć bagnet pokazałem na zdjęciu w załączniku (na zdjęciu bagnet z silnika 1.4). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
atomekk Napisano 18 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 18 Lutego 2013 > Instrukcja zaleca-3,9 l. > Ale,że to nie jest apteka-4,0l. U mnie max podczas wymiany wchodzi 3,1 l i zastawiam się czemu tak mało Bagnet mierzyłem i jest dobry, olej zlany prawidłowo. Jakieś pomysły? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ćwiara Napisano 11 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2015 > silniki benzynowe: > poj. silnika - moc - nr kat. bagnetu - dł. bagnetu > 1.2 16V - 80 KM - 55191663 - > 1.4 16V - 95 KM - 55191666 - 53,0 cm > 1.6 16V - 103 KM - 46517953 - 56,5 cm > 1.6 16V - 105 KM - 55355262 - > 1.8 16V - 133 KM - 60667134 - 55,0 cm > 2.4 20V - 170 KM - 46434390 - > Silniki diesel: > 1.9 8V - 80 KM - 46528406 - 61,7 cm > 1.9 8V - 90 KM - 46528406 - 61,7 cm > 1.9 8V - 100 KM - 46528406 - 61,7 cm > 1.9 8V - 115 KM - 46528406 - 61,7 cm > 1.9 8V - 120 KM - 46528406 - 61,7 cm > 1.9 16V - 126 KM - 46528359 - > 1.9 16V - 136 KM - 46528359 - > 1.9 16V - 140 KM - 46528359 - > 1.9 16V - 150 KM - 55206077 - > Jak widać do wszystkich silników diesel'a ośmiozaworowych stosowany był jeden bagnet do pomiaru > poziomu oleju. > I tu też moja prośba. Jeżeli jesteście pewni, że macie oryginalny/właściwy bagnet do pomiaru > poziomu oleju w silniku to zmierzcie go i podajcie jego długość (podając o który silnik > chodzi), żeby można było uzupełnić zestawienie. > Do jakiego miejsca mierzyć bagnet pokazałem na zdjęciu w załączniku (na zdjęciu bagnet z silnika > 1.4). Czy ktoś mógłby mi pomóc i podać prawidłową długość bagnetu do silnika STILO 1.9 mJTD (150KM), będę bardzo zobowiązany Zmagam się z tym problemem już dłuższy czas i jakoś nikt nie może mi pomóc, czyżby posiadaczy 150 konnej wersji było tutaj aż tak niewielu..? Proszę zmierzyć bagnet tak jak pokazał w załączniku Grzelub, czyli od początku bagnetu aż do plastikowego kołnierza. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mdyrka Napisano 11 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2015 > Czy ktoś mógłby mi pomóc i podać prawidłową długość bagnetu do silnika STILO 1.9 mJTD (150KM), będę > bardzo zobowiązany > Zmagam się z tym problemem już dłuższy czas i jakoś nikt nie może mi pomóc, czyżby posiadaczy 150 > konnej wersji było tutaj aż tak niewielu..? > Proszę zmierzyć bagnet tak jak pokazał w załączniku Grzelub, czyli od początku bagnetu aż do > plastikowego kołnierza. mogę Ci to sprawdzić w Bravo z tym silnikiem. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Micho35 Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 U mnie często-gęsto przy sprawdzaniu poziomu oleju, z jednej strony bagnetu jest w połowie a z drugiej strony jest minimum A auto stoi na równej powierzchni. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ćwiara Napisano 13 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 13 Kwietnia 2015 > mogę Ci to sprawdzić w Bravo z tym silnikiem. Sprawdź, będzie ciekawe porównanie. Gdybyś dodał zdjęcie bagnetu z przyłożoną miarką to już w ogóle byłoby super. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steffk Napisano 28 Kwietnia 2015 Udostępnij Napisano 28 Kwietnia 2015 > Sprawdź, będzie ciekawe porównanie. Gdybyś dodał zdjęcie bagnetu z przyłożoną miarką to już w ogóle > byłoby super. Jak nie zapomnę to jutro zmierzę . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravos2 Napisano 18 Marca 2019 Udostępnij Napisano 18 Marca 2019 (edytowane) Witam, Przepraszam, że odświeżę temat gdyż mam podobny problem z miarką oleju w Stilo 1.8 16V Dynamic 133 KM 5D. Moja miarka ma 58 cm długości (tak było w zakupionym samochodzie z rynku niemieckiego) i nie mieści się w wykazie przedstawionym przez Kolegę grzelub. Katalogowo powinna mieć długość 55 cm Dnia 17.02.2013 o 13:15, grzelub napisał: 1.8 16V - 133 KM - 60667134 - 55,0 cm Problem jest w tym, że dolewając olej nawet do górnego poziomu zatłoczonej końcówki wskaźnika sięga on do dolnego wskazania miarki katalogowej (55 cm), tak przynajmniej wynika z poniższego schematu Mój silnik lubi olej i często prosi o dolewki (u mnie 1L na 1000 km) aktualny przebieg to 140 tyś km rocznik 2005 o ile to prawdziwe wskazania i raczej był kręcony. Katalogowej miarki nie posiadam na dany moment, a nawet gdybym ją wstawił to pozostaje dylemat - przeleję olej, czy też nie? Póki co leję olej w pobliże górnych wskazań, chociaż by ze względu na wariator. Może Ktoś z Kolegów spotkał się z tymi niestandardowymi długościami miarek, bo nasze fiaciki potrafią czasem zaskakiwać różnymi rozwiązaniami, lub zwyczajnie mam niewłaściwą (podmienioną) miarkę i używam autka ciągle z dolnym stanem oleju (wg miarki 55 cm) a po przejechaniu dajmy na to 500 km to jest dużo poniżej dolnego wskazania tej miarki 55 cm. A może coś źle interpretuję? Dodam jeszcze, że przy wymianie oleju napełniam katalogowe 4 litry i wskazanie na miarce 58 cm jest na max. Pomóżcie Koledzy rozwiązać ten dylemat. Pozdrawiam Arek Edytowane 18 Marca 2019 przez Bravos2 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bochumil Napisano 19 Marca 2019 Udostępnij Napisano 19 Marca 2019 A nie można kupić właściwego bagnetu na allegro? https://allegro.pl/oferta/bagnet-stalka-miarka-oleju-fiat-stilo-1-8-16v-7466595268 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravos2 Napisano 19 Marca 2019 Udostępnij Napisano 19 Marca 2019 Dziękuję Koledze za odpowiedź, ale problem nie leży w zakupie. Chyba muszę zaryzykować z krótszym bagnetem i zawierzyć katalogowi, że nie było w tym modelu miarek o długości 58 cm. Pozdrawiam Arek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Bravos2 Napisano 21 Marca 2019 Udostępnij Napisano 21 Marca 2019 No i wyjaśniło się. Niewiedza kosztuje, zamówiłem bagnet i przyszedł identyczny. Jeszcze raz pomierzyłem miarki i okazało się, że wcześniej źle wykonałem pomiar bagnetu, a zasugerowałem się tym pomiarem, gdzie pokazana jest fotka miarki do Stilo 1.4 16V : Dnia 17.02.2013 o 13:15, grzelub napisał: Jaką ilość oleju wlewać przy wymianie: > Instrukcja zaleca-3,9 l. > Ale,że to nie jest apteka-4,0l. 3,9 l oleju wchodzi do suchego silnika, ale przy wymianie radziłbym wlewać 3,5 l. Wtedy poziom będzie pomiędzy połową stanu a maksimum. Zbyt duży poziom oleju (powyżej max) nie jest wskazany ponieważ może to prowadzić do powstania "pocenia się" silnika (za duże ciśnienie oleju w układzie). Na jednym z forów poświęconych Stilo zamieściłem już takie zestawienie, więc może i tutaj ono komuś się przyda . Ponieważ bagnetów do pomiar poziomu oleju w silnikach Stilo, według numerów w ePER jest 10, to proponuję, żeby jakoś to uporządkować. Dlatego też sprawdziłem jaki numer katalogowy bagnetu przypisany jest do konkretnego silnika (biorąc jako podstawę pojemność i moc silnika) i tak: silniki benzynowe: poj. silnika - moc - nr kat. bagnetu - dł. bagnetu 1.2 16V - 80 KM - 55191663 - 1.4 16V - 95 KM - 55191666 - 53,0 cm 1.6 16V - 103 KM - 46517953 - 56,5 cm 1.6 16V - 105 KM - 55355262 - 1.8 16V - 133 KM - 60667134 - 55,0 cm 2.4 20V - 170 KM - 46434390 - Silniki diesel: 1.9 8V - 80 KM - 46528406 - 61,7 cm 1.9 8V - 90 KM - 46528406 - 61,7 cm 1.9 8V - 100 KM - 46528406 - 61,7 cm 1.9 8V - 115 KM - 46528406 - 61,7 cm 1.9 8V - 120 KM - 46528406 - 61,7 cm 1.9 16V - 126 KM - 46528359 - 1.9 16V - 136 KM - 46528359 - 1.9 16V - 140 KM - 46528359 - 1.9 16V - 150 KM - 55206077 - Jak widać do wszystkich silników diesel'a osimiozaworowych stosowany był jeden bagnet do pomiaru poziomu oleju. I tu też moja prośba. Jeżeli jesteście pewni, że macie oryginalny/właściwy bagnet do pomiaru poziomu oleju w silniku to zmierzcie go i podajcie jego długość (podając o który silnik chodzi), żeby można było uzupełnić zestawienie. Do jakiego miejsca mierzyć bagnet pokazałem na zdjęciu w załączniku (na zdjęciu bagnet z silnika 1.4). Z całym szacunkiem, ale właściwy pomiar wg mnie powinien wyglądać tak: I wtedy wszystko się zgadza. Pozdrawiam Arek Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.