Skocz do zawartości

Świece żarowe - różne rodzaje???


manic

Rekomendowane odpowiedzi

Jako, że mam na kompie "Preheat fault" zamierzam zmienić świece, ale... tu małe zaskoczenie w sklepie... Czy to prawda, że do 1.9 JTD są dwa rodzaje świec? Sprzedawca powiedział mi że są albo na wsuwkę albo na śrubkę - w dodatku nie są zamienne. Słyszeliście o tym? I jeśli tak jak rozpoznać bez rozbierania połowy plastików pod maską, które się ma.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czy to prawda, że do 1.9 JTD są dwa rodzaje świec? Sprzedawca powiedział mi że są

> albo na wsuwkę albo na śrubkę - w dodatku nie są zamienne.

Na śrubkę to były w starym TD grinser006.gif

Szukaj Beru lub Boscha - cieszą się dobrą trwałością ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czyli rozumiem, że w JTD są tylko na wsuwkę.

Tak .

> a jak z denso lub magnetii marelli?

Są na pewno znacznie lepsze od Iskry , zwłaszcza Denso .

Ale choć MM są włoskie to jednak fabryka wkładała te co napisałem wcześniej smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> a jak z denso lub magnetii marelli?

denso zakładałem na wiosnę, więc trudno mi sie wypowiedzieć o trwałości.... a złożyłem dlatego, że w puncie bezproblemowo zjeździłem 2 komplety świec zapłonowych na gazie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest jakaś oznaka zużycia świec? Kiedy warto je wymienić? Czy jeśli nie wyskakuje "Preheat fault"

> to nie ma sensu sie nimi interesować?

Nie ma sensu moim zdaniem, bo wszystko działa jak trzeba. Kiedy wymieniać? Jak będziesz miał komunikat Preheat Fault zeby.GIF ,oczywiście po uprzednim sprawdzeniu czy to np. nie przekaźnik świec, bezpiecznik 50A i inne. Moje od nowości wytrzymały 130k km. Wymieniałem komplet na Bosch.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest jakaś oznaka zużycia świec? Kiedy warto je wymienić? Czy jeśli nie wyskakuje "Preheat fault"

> to nie ma sensu sie nimi interesować?

IMHO jak się nic nie dzieje to nie ma co wymieniać. Ja wymieniałem w marcu, bo zaczęło się palić "preheat" ale auto elegancko nadal paliło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ja musiałem, bo mi darł się cały czas. Z tym, że wymieniałem świece i przekaźnik, bo padł.

ok.gif

czy takie swiece do JTD 115 sa dobre ( chodzi o ksztalt / rodzaj ) ? zamowilem dzis boscha ale sprzedawca nie jest pewny jakie dokladnie przyjda bo nie mial rysunku. Nie che mi sie dzis nic wykrecac aby sprawdzac dlatego pytam.

http://allegro.pl/swiece-zarowe-fiat-bravo-croma-stilo-jtd-multijet-i1237466717.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> czy takie swiece do JTD 115 sa dobre ( chodzi o ksztalt / rodzaj ) ? zamowilem dzis boscha ale

> sprzedawca nie jest pewny jakie dokladnie przyjda bo nie mial rysunku. Nie che mi sie dzis nic

> wykrecac aby sprawdzac dlatego pytam.

> http://allegro.pl/swiece-zarowe-fiat-bravo-croma-stilo-jtd-multijet-i1237466717.html

Hmm i tu Ci nie odpowiem, bo świece wymieniał i kupował zaprzyjaźniony mechanik i na oczy ich nie widziałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziś zerknąłem sobie na dostęp do świec w JTD. Panowie jak Wy je wymieniacie? Przecież tam jest

> niemal zerowy dostęp. Byle serwis poradzi sobie z wymianą czy trzeba do ASO?

ja dałem do ASO i za 36 zl mi wymienili zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> to cena za usługę wymiany 4 świec żarowych. Świece przywiozłem sam.

Jako że pomierzyłem rezystancję świec i wyszło mi że aż 3 są padnięte frown.gif mam pytanie co jak padnie ostatnia. Czy w ogóle nie da się wtedy odpalić jtd'ka czy może tylko jak będzie bardzo zimno. Sorry za banalne pytanie ale nie znam jeszcze diesla.

BTW pytałem w ASO ile za wymianę. Nie dość, że postraszyli możliwością ukręcenia gwintu i zdejmowaniem głowicy to jeszcze za wymianę krzyknęli 300pln facepalm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jako że pomierzyłem rezystancję świec i wyszło mi że aż 3 są padnięte mam pytanie co jak padnie

> ostatnia. Czy w ogóle nie da się wtedy odpalić jtd'ka czy może tylko jak będzie bardzo zimno.

> Sorry za banalne pytanie ale nie znam jeszcze diesla.

> BTW pytałem w ASO ile za wymianę. Nie dość, że postraszyli możliwością ukręcenia gwintu i

> zdejmowaniem głowicy to jeszcze za wymianę krzyknęli 300pln

Czesc!

Te 300zl to pewnie za ryzyko ze ktoras ze swiec moze zostac ukrecona. to tak jak z operacja. Lekarz uprzedza przed mozliwymi powiklaniami i ryzykiem z tym zwiazanym.

szwagier mi opowiadal ze niektore serwisy opon licza sobie kolosalne sumy za wymiane kol w przypadku śrub antykradziezowych. W zwiazku wlasnie z wielkim ryzykiem ukrecenia sie takie sruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> BTW pytałem w ASO ile za wymianę. Nie dość, że postraszyli możliwością ukręcenia gwintu i

> zdejmowaniem głowicy to jeszcze za wymianę krzyknęli 300pln

ale to cena za wymianę z ukręconym gwintem, czy w ogóle tyle liczą?? Bo jak w ogóle, to zadzwoń do innego ASO, na pewno w Łodzi się znajdzie jeszcze przynajmniej jedno albo do jakiegoś norauto, fauverta, czy innego niezależnego warsztatu. Bo IMHO to masakryczne zdzierstwo.

Rozumiem, że ktoś kogoś uprzedza o ryzyku i że w przypadku gdy to nastąpi naprawa będzie kosztować tyle i tyle, ale nie wyskakiwać z taka kwotą za wymianę, bez względu na to czy się świece ukręci czy nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem właśnie świeżo po wymianie świec żarowych. Kupiłem Iskry CERAMIC i dałem 53PLN za sztukę. To co mnie przekonało do nich, to opinia właścicieli ALFA ROMEO, i technologia oczywiście. Groty są o połowę cieńsze.

Z wymiana jak nie masz klucza 10mm z głębokim osadzeniem, to nie ma co się zabierac za wymianę. Do wkładania i wyjmowania pomóc może a nawet jest niezbędny teleskopowy lub pazurkowy chwytak. Miałem świece BOSCH i wszystkie padły. Jak ktoś ma pytania służę pomocą. Czas operacji ok. 30min.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziś wymieniono mi świece w ASO. Problem był z odkręceniem jednej ale podlewanie jakimś specyfikiem pomogło. W końcu "preheata" brak i mam "check ok", śpię trochę spokojniej przed zimą. Suma sumarum koszt wymiany w ASO 100zł. Świece na wsuwkę i w oryginalne były Bosche - padnięte były aż 3. Z racji oszczędnościowych zmieniłem na MM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Dziś wymieniono mi świece w ASO. Problem był z odkręceniem jednej ale podlewanie jakimś specyfikiem

> pomogło. W końcu "preheata" brak i mam "check ok", śpię trochę spokojniej przed zimą. Suma

> sumarum koszt wymiany w ASO 100zł. Świece na wsuwkę i w oryginalne były Bosche - padnięte były

> aż 3. Z racji oszczędnościowych zmieniłem na MM.

U mnie Boschki długo wytrzymały, teraz mam Beru i czekam do zimy, a będzie to dla nich już trzecia zima;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jak sprawdze ktore sa padniete ? mam juz swiece po wymianie

1. Jeśli świece są na samochodzie to wypinasz wtyczkę z przekaźnika świec i mierzysz rezystancję na kolejnych pinach względem masy samochodu (powinna być około 1Ohma, jak masz przerwę to wiadomo padnięta)

2. Jeśli masz świece wyciągnięte to po prostu mierzysz rezystancję między obudową świecy a jej główką na którą nasuwa się wsuwkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy później...

podepnę się pod temat, żeby wątków nie mnożyć ...

sprzedawca, który regularnie mnie zaopatruje i nigdy jeszcze nie sprawiał wrażenia, że chce mnie naciągnąć zaproponował świece żarowe NGK zamiast BERU...

co o tym sądzicie? które lepsze? w cenie różnią się o jakieś 8zł ... niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się coś obiło o ucho, że NGK są mniej trwałe od np. Bosch, Beru. Coś mi mechanicy mówili, że im w hurtowni dali Bosch do mojego Stilo (chciałem NGK), ponoć są jakieś różnice w rezystancji. Nie wiem, nie sprawdzałem osobiście. Wymienili komplet i tyle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A mi mechanior mówił ze NGK są wporzo, że nie mieli nigdy z nimi problemów, a że prz okazji były

> tańsze niż BERU wziąłem NGK .

NGK - ( świece żarowe - nie mylić z iskrowymi !!!!!) nie są tak dobre jak Bosch lub Beru... miałem je w Stilo i wiem, ze nie grzeją się tak szybko jak bosch.... około sekunda różnicy i nie sa tak bardzo "białe".... gorące

Co do trwałości to nie wiem ale mi 60.000 km trzymały i pewnie jeszcze trzymają wiec pewnie sa OK....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.