manic Napisano 28 Września 2010 Udostępnij Napisano 28 Września 2010 Jako, że mam na kompie "Preheat fault" zamierzam zmienić świece, ale... tu małe zaskoczenie w sklepie... Czy to prawda, że do 1.9 JTD są dwa rodzaje świec? Sprzedawca powiedział mi że są albo na wsuwkę albo na śrubkę - w dodatku nie są zamienne. Słyszeliście o tym? I jeśli tak jak rozpoznać bez rozbierania połowy plastików pod maską, które się ma. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jaro190 Napisano 28 Września 2010 Udostępnij Napisano 28 Września 2010 ściągnij tylko górną osłone silnika i zajrzyj jak jest u ciebie, przeglądałem sklepy internetowe i nie spotkałem się żeby przewód do świecy był przykręcany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 28 Września 2010 Udostępnij Napisano 28 Września 2010 przy zakupie swiec kierowac sie jakas konkretna marka ? na jaki koszt sie szykowac ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 28 Września 2010 Udostępnij Napisano 28 Września 2010 > Czy to prawda, że do 1.9 JTD są dwa rodzaje świec? Sprzedawca powiedział mi że są > albo na wsuwkę albo na śrubkę - w dodatku nie są zamienne. Na śrubkę to były w starym TD Szukaj Beru lub Boscha - cieszą się dobrą trwałością Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 28 Września 2010 Autor Udostępnij Napisano 28 Września 2010 > Na śrubkę to były w starym TD czyli rozumiem, że w JTD są tylko na wsuwkę. > Szukaj Beru lub Boscha - cieszą się dobrą trwałością a jak z denso lub magnetii marelli? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 28 Września 2010 Udostępnij Napisano 28 Września 2010 > czyli rozumiem, że w JTD są tylko na wsuwkę. Tak . > a jak z denso lub magnetii marelli? Są na pewno znacznie lepsze od Iskry , zwłaszcza Denso . Ale choć MM są włoskie to jednak fabryka wkładała te co napisałem wcześniej Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 29 Września 2010 Udostępnij Napisano 29 Września 2010 > a jak z denso lub magnetii marelli? denso zakładałem na wiosnę, więc trudno mi sie wypowiedzieć o trwałości.... a złożyłem dlatego, że w puncie bezproblemowo zjeździłem 2 komplety świec zapłonowych na gazie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
elgritone Napisano 29 Września 2010 Udostępnij Napisano 29 Września 2010 Jest jakaś oznaka zużycia świec? Kiedy warto je wymienić? Czy jeśli nie wyskakuje "Preheat fault" to nie ma sensu sie nimi interesować? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Semedi Napisano 29 Września 2010 Udostępnij Napisano 29 Września 2010 > Jest jakaś oznaka zużycia świec? Kiedy warto je wymienić? Czy jeśli nie wyskakuje "Preheat fault" > to nie ma sensu sie nimi interesować? Nie ma sensu moim zdaniem, bo wszystko działa jak trzeba. Kiedy wymieniać? Jak będziesz miał komunikat Preheat Fault ,oczywiście po uprzednim sprawdzeniu czy to np. nie przekaźnik świec, bezpiecznik 50A i inne. Moje od nowości wytrzymały 130k km. Wymieniałem komplet na Bosch. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 29 Września 2010 Udostępnij Napisano 29 Września 2010 > Jest jakaś oznaka zużycia świec? Kiedy warto je wymienić? Czy jeśli nie wyskakuje "Preheat fault" > to nie ma sensu sie nimi interesować? IMHO jak się nic nie dzieje to nie ma co wymieniać. Ja wymieniałem w marcu, bo zaczęło się palić "preheat" ale auto elegancko nadal paliło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 29 Września 2010 Udostępnij Napisano 29 Września 2010 > IMHO jak się nic nie dzieje to nie ma co wymieniać. Ja wymieniałem w marcu, bo zaczęło się palić > "preheat" ale auto elegancko nadal paliło. po wymianie trzeba kasowac bledy z kompa ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Semedi Napisano 29 Września 2010 Udostępnij Napisano 29 Września 2010 > po wymianie trzeba kasowac bledy z kompa ? Ja musiałem, bo mi darł się cały czas. Z tym, że wymieniałem świece i przekaźnik, bo padł. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 29 Września 2010 Udostępnij Napisano 29 Września 2010 > po wymianie trzeba kasowac bledy z kompa ? z tego co pamiętam to mówili mi w serwisie, że trzeba było. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 29 Września 2010 Udostępnij Napisano 29 Września 2010 > Ja musiałem, bo mi darł się cały czas. Z tym, że wymieniałem świece i przekaźnik, bo padł. czy takie swiece do JTD 115 sa dobre ( chodzi o ksztalt / rodzaj ) ? zamowilem dzis boscha ale sprzedawca nie jest pewny jakie dokladnie przyjda bo nie mial rysunku. Nie che mi sie dzis nic wykrecac aby sprawdzac dlatego pytam. http://allegro.pl/swiece-zarowe-fiat-bravo-croma-stilo-jtd-multijet-i1237466717.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Semedi Napisano 29 Września 2010 Udostępnij Napisano 29 Września 2010 > czy takie swiece do JTD 115 sa dobre ( chodzi o ksztalt / rodzaj ) ? zamowilem dzis boscha ale > sprzedawca nie jest pewny jakie dokladnie przyjda bo nie mial rysunku. Nie che mi sie dzis nic > wykrecac aby sprawdzac dlatego pytam. > http://allegro.pl/swiece-zarowe-fiat-bravo-croma-stilo-jtd-multijet-i1237466717.html Hmm i tu Ci nie odpowiem, bo świece wymieniał i kupował zaprzyjaźniony mechanik i na oczy ich nie widziałem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 29 Września 2010 Udostępnij Napisano 29 Września 2010 > czy takie swiece do JTD 115 sa dobre Na aukcji brak jakiegokolwiek nr katalogowego więc trudno cokolwiek na ten temat powiedzieć . Wg. Epera do 115KM mają być świece o nr. 46754154 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
krakow_kult Napisano 29 Września 2010 Udostępnij Napisano 29 Września 2010 > czy takie swiece do JTD 115 sa dobre ( chodzi o ksztalt / rodzaj ) ? wygląda tak /tu beru/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 29 Września 2010 Udostępnij Napisano 29 Września 2010 > czy takie swiece do JTD 115 sa dobre ( chodzi o ksztalt / rodzaj ) ? moje bosh'e wykręcone z auta jakiś tekst Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hevimental Napisano 29 Września 2010 Udostępnij Napisano 29 Września 2010 > moje bosh'e wykręcone z auta jakiś tekst wersja 80KM ma identyczne ścwiece jak 115 taki OT jakby ktoś pytał Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robi008 Napisano 30 Września 2010 Udostępnij Napisano 30 Września 2010 A jak z trwałością świec ISKRA CERAMIC?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 30 Września 2010 Udostępnij Napisano 30 Września 2010 > moje bosh'e wykręcone z auta jakiś tekst Dzis odebralem bosche i sa podobno tez dwa rodzaje z oznaczeniem 11V i 12 V, ktos mi moze powiedziec odrazu zanim rozbiore jakie powinny byc ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 30 Września 2010 Udostępnij Napisano 30 Września 2010 > Dzis odebralem bosche i sa podobno tez dwa rodzaje z oznaczeniem 11V i 12 V Do 115KM mają mieć nr 0 250 202 036 , więc jasna sprawa że są na 11V zgodnie z katalogiem . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 2 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 2 Października 2010 Dziś zerknąłem sobie na dostęp do świec w JTD. Panowie jak Wy je wymieniacie? Przecież tam jest niemal zerowy dostęp. Byle serwis poradzi sobie z wymianą czy trzeba do ASO? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 2 Października 2010 Udostępnij Napisano 2 Października 2010 Niezbędny jest do tej operacji cienki klucz wahliwy przedłużany nr 10 . Kiedyś na forum BBMM dawałem nawet fotki . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 3 Października 2010 Udostępnij Napisano 3 Października 2010 > Dziś zerknąłem sobie na dostęp do świec w JTD. Panowie jak Wy je wymieniacie? Przecież tam jest > niemal zerowy dostęp. Byle serwis poradzi sobie z wymianą czy trzeba do ASO? ja dałem do ASO i za 36 zl mi wymienili Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 3 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 3 Października 2010 > ja dałem do ASO i za 36 zl mi wymienili To cena za sztukę? Jak znam łódzkie ASO to cena będzie chora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 3 Października 2010 Udostępnij Napisano 3 Października 2010 > To cena za sztukę? Jak znam łódzkie ASO to cena będzie chora. to cena za usługę wymiany 4 świec żarowych. Świece przywiozłem sam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 3 Października 2010 Udostępnij Napisano 3 Października 2010 > Dziś zerknąłem sobie na dostęp do świec w JTD. Panowie jak Wy je wymieniacie? Tutaj masz co nieco n/t wymiany w Brava JTD - w zasadzie to samo dojście co w Stilo 115KM - KLIK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 17 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 17 Października 2010 > to cena za usługę wymiany 4 świec żarowych. Świece przywiozłem sam. Jako że pomierzyłem rezystancję świec i wyszło mi że aż 3 są padnięte mam pytanie co jak padnie ostatnia. Czy w ogóle nie da się wtedy odpalić jtd'ka czy może tylko jak będzie bardzo zimno. Sorry za banalne pytanie ale nie znam jeszcze diesla. BTW pytałem w ASO ile za wymianę. Nie dość, że postraszyli możliwością ukręcenia gwintu i zdejmowaniem głowicy to jeszcze za wymianę krzyknęli 300pln Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tjsz Napisano 17 Października 2010 Udostępnij Napisano 17 Października 2010 > Jako że pomierzyłem rezystancję świec i wyszło mi że aż 3 są padnięte mam pytanie co jak padnie > ostatnia. Czy w ogóle nie da się wtedy odpalić jtd'ka czy może tylko jak będzie bardzo zimno. > Sorry za banalne pytanie ale nie znam jeszcze diesla. > BTW pytałem w ASO ile za wymianę. Nie dość, że postraszyli możliwością ukręcenia gwintu i > zdejmowaniem głowicy to jeszcze za wymianę krzyknęli 300pln Czesc! Te 300zl to pewnie za ryzyko ze ktoras ze swiec moze zostac ukrecona. to tak jak z operacja. Lekarz uprzedza przed mozliwymi powiklaniami i ryzykiem z tym zwiazanym. szwagier mi opowiadal ze niektore serwisy opon licza sobie kolosalne sumy za wymiane kol w przypadku śrub antykradziezowych. W zwiazku wlasnie z wielkim ryzykiem ukrecenia sie takie sruby. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Wojtas_BB Napisano 18 Października 2010 Udostępnij Napisano 18 Października 2010 > BTW pytałem w ASO ile za wymianę. Nie dość, że postraszyli możliwością ukręcenia gwintu i > zdejmowaniem głowicy to jeszcze za wymianę krzyknęli 300pln ale to cena za wymianę z ukręconym gwintem, czy w ogóle tyle liczą?? Bo jak w ogóle, to zadzwoń do innego ASO, na pewno w Łodzi się znajdzie jeszcze przynajmniej jedno albo do jakiegoś norauto, fauverta, czy innego niezależnego warsztatu. Bo IMHO to masakryczne zdzierstwo. Rozumiem, że ktoś kogoś uprzedza o ryzyku i że w przypadku gdy to nastąpi naprawa będzie kosztować tyle i tyle, ale nie wyskakiwać z taka kwotą za wymianę, bez względu na to czy się świece ukręci czy nie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
robi008 Napisano 19 Października 2010 Udostępnij Napisano 19 Października 2010 Jestem właśnie świeżo po wymianie świec żarowych. Kupiłem Iskry CERAMIC i dałem 53PLN za sztukę. To co mnie przekonało do nich, to opinia właścicieli ALFA ROMEO, i technologia oczywiście. Groty są o połowę cieńsze. Z wymiana jak nie masz klucza 10mm z głębokim osadzeniem, to nie ma co się zabierac za wymianę. Do wkładania i wyjmowania pomóc może a nawet jest niezbędny teleskopowy lub pazurkowy chwytak. Miałem świece BOSCH i wszystkie padły. Jak ktoś ma pytania służę pomocą. Czas operacji ok. 30min. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 20 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 20 Października 2010 Dziś wymieniono mi świece w ASO. Problem był z odkręceniem jednej ale podlewanie jakimś specyfikiem pomogło. W końcu "preheata" brak i mam "check ok", śpię trochę spokojniej przed zimą. Suma sumarum koszt wymiany w ASO 100zł. Świece na wsuwkę i w oryginalne były Bosche - padnięte były aż 3. Z racji oszczędnościowych zmieniłem na MM. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
przemekb22 Napisano 20 Października 2010 Udostępnij Napisano 20 Października 2010 > Dziś wymieniono mi świece w ASO. Problem był z odkręceniem jednej ale podlewanie jakimś specyfikiem > pomogło. W końcu "preheata" brak i mam "check ok", śpię trochę spokojniej przed zimą. Suma > sumarum koszt wymiany w ASO 100zł. Świece na wsuwkę i w oryginalne były Bosche - padnięte były > aż 3. Z racji oszczędnościowych zmieniłem na MM. U mnie Boschki długo wytrzymały, teraz mam Beru i czekam do zimy, a będzie to dla nich już trzecia zima;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
taquito Napisano 22 Października 2010 Udostępnij Napisano 22 Października 2010 Jak sprawdze ktore sa padniete ? mam juz swiece po wymianie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 22 Października 2010 Autor Udostępnij Napisano 22 Października 2010 > Jak sprawdze ktore sa padniete ? mam juz swiece po wymianie 1. Jeśli świece są na samochodzie to wypinasz wtyczkę z przekaźnika świec i mierzysz rezystancję na kolejnych pinach względem masy samochodu (powinna być około 1Ohma, jak masz przerwę to wiadomo padnięta) 2. Jeśli masz świece wyciągnięte to po prostu mierzysz rezystancję między obudową świecy a jej główką na którą nasuwa się wsuwkę. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurian Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 > Do 115KM mają mieć nr 0 250 202 036 , więc jasna sprawa że są na 11V zgodnie z katalogiem . czy do 1.9MJ 140KM tez ten model pasuje? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Young77 Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 > czy do 1.9MJ 140KM tez ten model pasuje? Podaj kod silnika Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurian Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 > Podaj kod silnika SINCOM: 192.32R.2.2 VIN: ZFA19200000534827 Nr Ricambi: 00529783 Silnik: 4246083 13/12/2004 Col. n.: 169 LV0 M62 V12 P3 skopiowane z epera Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Young77 Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 A wiec to beda te swiece NGK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Iron Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 > czy do 1.9MJ 140KM tez ten model pasuje? Niestety nie - Eper podaje nr 46792355 , czyli całkiem dobrym wyborem są np. Beru GN059 Nawet klucz do tych świec jest jeszcze mniejszy niż do 115KM , bo M9 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kurian Napisano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 4 Kwietnia 2011 > A wiec to beda te swiece NGK ciesze się że zapytałem bo bym miał komplecik niepotrzebnych świec, DAN i Iron dziękuję za pomoc komplecik nowych podpałek zamówiony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
chudy607 Napisano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2011 podepnę się pod temat, żeby wątków nie mnożyć ... sprzedawca, który regularnie mnie zaopatruje i nigdy jeszcze nie sprawiał wrażenia, że chce mnie naciągnąć zaproponował świece żarowe NGK zamiast BERU... co o tym sądzicie? które lepsze? w cenie różnią się o jakieś 8zł ... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
manic Napisano 12 Kwietnia 2011 Autor Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2011 Napiszę Ci tak. Przed wymianą zastanawiałem się czy Bosch czy NGK. Skończyło się na Magnetti za 25zł i wszystko hula OK, a komplecik 100zł taniej niż NGK. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Semedi Napisano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2011 Mi się coś obiło o ucho, że NGK są mniej trwałe od np. Bosch, Beru. Coś mi mechanicy mówili, że im w hurtowni dali Bosch do mojego Stilo (chciałem NGK), ponoć są jakieś różnice w rezystancji. Nie wiem, nie sprawdzałem osobiście. Wymienili komplet i tyle. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
steffk Napisano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2011 A mi mechanior mówił ze NGK są wporzo, że nie mieli nigdy z nimi problemów, a że prz okazji były tańsze niż BERU wziąłem NGK . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 12 Kwietnia 2011 Udostępnij Napisano 12 Kwietnia 2011 > A mi mechanior mówił ze NGK są wporzo, że nie mieli nigdy z nimi problemów, a że prz okazji były > tańsze niż BERU wziąłem NGK . NGK - ( świece żarowe - nie mylić z iskrowymi !!!!!) nie są tak dobre jak Bosch lub Beru... miałem je w Stilo i wiem, ze nie grzeją się tak szybko jak bosch.... około sekunda różnicy i nie sa tak bardzo "białe".... gorące Co do trwałości to nie wiem ale mi 60.000 km trzymały i pewnie jeszcze trzymają wiec pewnie sa OK.... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Temat został przeniesiony do archiwum
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.