Skocz do zawartości

segment D - wywiad środowiskowy ;)


coenmz

Rekomendowane odpowiedzi

Sprawa wygląda następująco... Interesuje mnie auto z segmentu D. Rocznik bieżący, auto będzie kupowane w salonie, egzemplarze z przebiegiem do około 20 tys km. Auto ma robić około 20 tys km rocznie i i zostać u mnie około 3-4 lat.

Wymagania:

Benzynowy silnik o mocy 200 koni lub więcej, jednak bez szaleństw (M5 odpada wink.gif ).

Manualna skrzynia biegów

Napęd na dowolną oś

Uwagi:

Wolałbym bym raczej pojemność niż mały silnik z doładowaniem. Zużycie paliwa w mieście zasadniczo nie gra roli, ale miło by było żeby auto rozsądnie obchodziło się z benzyna na trasie. Ważne jest aby silnik był możliwie bezobsługowy a serwis sprowadzał się do wymiany płynów i filtrów a czasami świec wink.gif

Wyposażenie musi obejmować:

Automatyczną klimatyzację

Skórzane lub półskórzane fotele

Światła ksenonowe

Zestaw głośnomówiący BT

Kierownica wielofunkcyjna

Alarm + immobilaizer

Czujniki parkowania z tyłu

Tempomat

Regulacja wysokości fotela kierowcy oraz oparcia pleców

Regulacja kierownicy.

Światła dzienne

Uwagi:

Auto ma zapewnić dobry komfort podróżowania co najmniej dwóm a maksymalnie czterem dorosłym osobom. Fotele muszą być wygodne i zapewniać dobre trzymanie na zakrętach. Autem będę jeździł ja (ponad 180 cm/90kg) i moja kobieta (155cm) a więc musi być możliwość dobrego dopasowania pozycji za kółkiem. Zawieszenie nie musi być bardzo komfortowe, raczej może być twardo i "sportowo". Możliwie duży bagażnik, możliwie dużo schowków w środku samochodu.

Moje typy:

Honda Accord

Niby wszystko super, ale bagażnik mógłby być większy. Na tylnej kanapie trochę mało miejsca. W każdym razie obecnie faworyt.

Opel Insignia

Mam bardzo mieszane uczucia. Środek nie podoba się ani mi ani kobiecie, ale bagażnik jest duży... Raczej odpada...

Subaru Legacy

Niezbyt ładne, ciężko o model mający więcej niż 150 koni...

Alfa 159

Na chwilę obecną drugie miejsce - głównie za wygląd. Nie wiem jak jest z trwałością po 3-4 latch. Poproszę opinię.

Volvo S60

Nie znam samochodu. Proszę o opinie.

Toyotb Avensis

Nie!

VW Passat

Nie!

Citroen C5

Nie...

Ford Mondeo

Nie wiem... Jakoś taki nudny jest... A do tego nie wiem czemu, ale wnętrze jest dla mnie tandetne, chociaż to bardzo subiektywne.

Skoda Superb

Design mi średnio leży, ale jej nie skreślam.

Mazda 6

Są jakieś wersję spełniające wymagania poza trochę drogim modelem MPS?

Auta, które odpadają ze względu na cenę: Lexus IS, BMW 3er, Mercedes C, Audi A6.

Auta które odpadają "bo tak": Korea

Będę bardzo wdzięczny za konstruktywne rady. Będę też wdzięczny za trzymanie się tematu i brak komentarzy na temat tego co na liście jest zbędne a co nie - równocześnie chętnie dowiem się co jeszcze może być użyteczne. Naturalnie Wasze propozycje aut są mile widziane. Auta z list "nie" też mogą być w tych propozycjach o ile ktoś może rzeczowo je polecić a nie uzasadniać hasłem "bo piękny jest!".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Kolejnosc dowolna, w zaleznosci - cena do wypasu.

Wiadomo, ze Honda straci na wartosci najmniej,

> potem pewnie Subaru, Mazda, i na koncu Ford. Ale i cena Forda bedzie najlepsza.

Z tymi cenami jest różnie... Ogólnie to rynek niemiecki różni się pod tym względem od polskiego. Na razie staram się zdobyć te wszystkie auta na jazdę próbną i sprawdzić ceny zakupu i serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jezeli Rosja jest w Europie to tak.

> http://en.wikipedia.org/wiki/Toyota_Camry_(XV40)#Europe

Inaczej. Oficjalnie to auto nie jest dostępne w ,Niemczech. Jedyne egzemplarze jakie widzę to import ze Stanów. Natomiast egzemplarzy z salonu w Niemczech brak.

Zasadniczo nie wykluczam importu auta z innego kraju, ale jeśli już to albo coś naprawdę interesującego (czyt. nie do kupienia w krajach Unii), albo bardzo taniego. Camry nie łapie się pod auto tanie, pod interesujące też nie. Jedynym produktem Toyoty jaki wchodził w grę był Lexus, ale wybór silników jest zbyt mały. W dodatku IS250 występuje tylko ze skrzynią automatyczną. Miałem okazję jezdzić 250 AWD i raczej jestem na nie. Zdecydowanie mało miejsca z tyłu. Konieczność odprawiania dziwnego rytuału żeby wyłączyć ESP. Skrzynia działa fajnie, ale w porównaniu do mojej prawej ręki jest przeraźliwie wolna. Poza tym ceny tego auta są dla mnie odrobinę zbyt wysokie.

W każdym razie Camry odpada.

Miałeś styczność z Saabem 95?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Po co wyłączać ESP?

2. Saab 9-5 to jezdzace nieszczęście - lekko zmodyfikowany pojazd z lat 80'tych. O ile GM zainwestował w nowy model 9-3 na początku XXI wieku, o tyle 9-5 przechodził kolejne facelifty.

3. IS 250 był i jest sprzedawany z szesciobiegowym manualem, ale ten manual nie jest niczym godnym polecenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Po co wyłączać ESP?

Powody przeważnie są dwa:

-żeby mieć choć trochę przyjemności z każdy gdy jest ślisko

-żeby móc jezdzić gdy jest ekstremalnie ślisko

> 2. Saab 9-5 to jezdzace nieszczęście - lekko zmodyfikowany pojazd z lat 80'tych. O ile GM

> zainwestował w nowy model 9-3 na początku XXI wieku, o tyle 9-5 przechodził kolejne facelifty.

Ok, czyli można chyba odpuścić.

> 3. IS 250 był i jest sprzedawany z szesciobiegowym manualem, ale ten manual nie jest niczym godnym

> polecenia.

W Niemczech to biały chyba. Poza tym patrząc na kierowców tych to się nie dziwię - większość była stara już wtedy gdy mnie nie było na świecie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ok, czyli można chyba odpuścić.

Marek bredzi. Aktualne 9-5 to najlepsza wersja insigni jaka istnieje. Myślę, że ze względu na kłopoty Saab'a można by go wyrwać w b.dobrej cenie.

Masz do wyboru 2,0 turbo (220 KM) i 2,8 turbo (300 KM). Dodatkowo Marek ma uraz do saab'a po jego pechowym 9-3.

Na Twoim miejscu chyba bym wybierał pomiędzy 9-5 a superbem (może kombi, tył sedana jest paskudny) - jak chcesz moc z pojemności a nie z wiatraczka, to masz 3,6l 260 KM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Marek bredzi. Aktualne 9-5 to najlepsza wersja insigni jaka istnieje. Myślę, że ze względu na

> kłopoty Saab'a można by go wyrwać w b.dobrej cenie.

Tyle, że ja nie zamierzam kupować nowego samochodu wink.gif

> Masz do wyboru 2,0 turbo (220 KM) i 2,8 turbo (300 KM). Dodatkowo Marek ma uraz do saab'a po jego

> pechowym 9-3.

2,8 to ten sam silnik który siedział w Oplu Vectra?

> Na Twoim miejscu chyba bym wybierał pomiędzy 9-5 a superbem (może kombi, tył sedana jest paskudny)

> - jak chcesz moc z pojemności a nie z wiatraczka, to masz 3,6l 260 KM. Wersja 3,6 litra odpada. Ciężko znaleść używke spełniająca kryteria a równocześnie będącą w akceptowalnej cenie.

Silnik w Superbie to VR6? Jak z awaryjnością i serwisem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Accord 2.4 Exec lub Type-S (jak tam sobie wolisz). Jesli Exec to dorzuc 18" z Type-S'a i fabryczny

> zawias Showa - nie bedziesz zawiedziony.

Raczej Showa odpada. Nie chce kupować nowego, nie mam opcji konfiguracji.

Niższe wersję wyposażenia wypadają dużo gorzej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Raczej Showa odpada. Nie chce kupować nowego, nie mam opcji konfiguracji.

> Niższe wersję wyposażenia wypadają dużo gorzej?

Ale tu nie trzeba konfiguracji - Showa jest zawieszeniem akcesoryjnym, w dodatku bardzo przystepnym cenowo.

Czy nizsze wersje wypadaja gorzej? To zalezy jakie wyposazenie koniecznie chcesz miec. Jesli czujniki parkowania i kamere cofania (przydatne, naprawde) to niestety tylko Exec (przynajmniej w PL tak jest). Ale jesli nie zalezy Ci na takich gadzetach, ani na navi albo lepszym systemie audio to tak naprawde bazowy sprzet jest niezle wyposazony.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tyle, że ja nie zamierzam kupować nowego samochodu

Napisałeś:

Quote:

Rocznik bieżący, auto będzie kupowane w salonie


> Silnik w Superbie to VR6? Jak z awaryjnością i serwisem?

Wygląda że tak. Tutaj masz test.

Mam troszkę kontaktów z serwisem Skody - jest miło, a awaryjność na bardzo przyzwoitym poziomie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Powody przeważnie są dwa:

> -żeby mieć choć trochę przyjemności z każdy gdy jest ślisko

Albo miałeś uszkodzone esp albo nie potrafisz jeździć. Obstawiam to drugie

> -żeby móc jezdzić gdy jest ekstremalnie ślisko

wystarczy wyłączyć tcs. Choć dobre tcs zwykle tez radzi sobie lepiej.

> Ok, czyli można chyba odpuścić.

> W Niemczech to biały chyba. Poza tym patrząc na kierowców tych to się nie dziwię - większość była

> stara już wtedy gdy mnie nie było na świecie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 2,8 to ten sam silnik który siedział w Oplu Vectra?

Tak 2.8T zadebiutował w 9-3 Aero w 2006 roku z moca 250 KM (miałem takiego). Potem podkreślił go do 280 KM a obecnie ma coś ponad 300 KM. Z haldexem w Saabach jeździ to zupełnie przyzwoicie (nazywa sie to XWD). Z napędem na przód jazda jest już trochę trudniejsza bo koła nawet na suchym nie dają rady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "sportowo". Możliwie duży bagażnik, możliwie dużo schowków w środku samochodu.

> Moje typy:

> Honda Accord

niestety odstaje od konkurencji "wyposazeniem", i cenowo taki se. do tego silniki nie ciekawe. nie pakowalbym sie w to. chociaz jest bardzo ladny. nie kupilbym hondy - patrząc i uzywając civica ojca.

> Opel Insignia

Osobiscie nie ufam Oplowi. a to auto ma nadwage. 2.0turbo tez do super udanych nie nalezy - ma problem z konsumpcją smile.gif

z plusów: bardzo ladny, cenowo niezly.

> Subaru Legacy

> Niezbyt ładne, ciężko o model mający więcej niż 150 koni...

dokladnie. chociaz 4x4 daje do myslenia troche smile.gif to moze zamiast legacy - forestera pod uwage?

> Alfa 159

> Na chwilę obecną drugie miejsce - głównie za wygląd. Nie wiem jak jest z trwałością po 3-4 latch.

> Poproszę opinię.

moj faworyt (sam rozwazam w przyszlym roku, uzywke) - bralbym sportwagon. pytanie czy to kupisz jeszcze? bo przerywają produkcje. ale pewnie beda dobre rabaty dla ostatnich sztuk. pytanie: czy nie przeszkadza Ci schodzący model, zwlaszcza ze jest juz klepany od wielu lat (co nie zmienia jego urody wink.gif

z opinii uzytkownikow i wywiadu osobistego - to normalne auto, a nie "Alfa" jesli chodzi o uzywanie na codzien smile.gif i cierpi z powodu łatki jaką mu zrobila 156... takze osobiscie nie boje sie kwestii usterkowosci.

> Volvo S60

> Nie znam samochodu. Proszę o opinie.

drozsze sporo od powyzszych. ale jakbym mial kase bralbym bez wahania smile.gif wyglada swietnie, gama silników swietna smile.gif

popatrzylbym na dobra wersje V50. wiem ze to nie D, ale troche wieksze niz C jest. i spelnia raczej wymagania dla wzrostu i praktycznosci. no ale co D to D.

> Toyotb Avensis

> Nie!

> VW Passat

> Nie!

> Citroen C5

> Nie...

ok.gif

> Ford Mondeo

> Nie wiem... Jakoś taki nudny jest... A do tego nie wiem czemu, ale wnętrze jest dla mnie tandetne,

> chociaż to bardzo subiektywne.

tego sprawdzona konstrukcja. praktyczne do bolu. nie pogardzilbym osobiscie - silnikow wybor duzy, wyposazenia tez, cenowo konkurencyjne.

Ostatnio sie milo zdziwilem jak zobaczylem wersje kombi na parkingu. po liftingu, ladne sportowe zderzaki podwojny wydech. spojrzyj jeszcze raz na model poliftingowy w dobrej wersji (IMHO kombi ladniejsze).

> Skoda Superb

> Design mi średnio leży, ale jej nie skreślam.

a fe smile.gif

> Mazda 6

> Są jakieś wersję spełniające wymagania poza trochę drogim modelem MPS?

drogie to troche i silnikow brak. ale urodziwe bardzo.

> Auta, które odpadają ze względu na cenę: Lexus IS, BMW 3er, Mercedes C, Audi A6.

> Auta które odpadają "bo tak": Korea

> Będę bardzo wdzięczny za konstruktywne rady. Będę też wdzięczny za trzymanie się tematu i brak

> komentarzy na temat tego co na liście jest zbędne a co nie - równocześnie chętnie dowiem się

> co jeszcze może być użyteczne. Naturalnie Wasze propozycje aut są mile widziane. Auta z list

> "nie" też mogą być w tych propozycjach o ile ktoś może rzeczowo je polecić a nie uzasadniać

> hasłem "bo piękny jest!".

z powyzszych jezdzilem Mondejo, Insignia, Passatem, S60 i Alfą smile.gif

bralbym Alfa, Mondeo i S60 - w tej kolejnosci (ale s60 nisko ze wzgledu na cene, nie za "wrazenia").

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Civic nijak sie ma do akorda

> Porownujesz pieklo z rajem

ale widze "jakosc" civica. co swiadczy o marce (ktora btw. z roku na rok pokazuje jak to zostaje z tylu).

tak czy siak accord odpada za brak fajnego silnika w dobrej cenie (2.4 ma akcyze wyzsza) - 120 tys za 200 KM w podstawowej wersji? niekonkurencyjne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale widze "jakosc" civica...

Zgadzam sie to kiepski model no.gif zamiast civiku kupujemy golfa.

> tak czy siak accord odpada za brak fajnego silnika w dobrej cenie (2.4 ma akcyze wyzsza)...

Sprobuj kupic jahreswagen od dilera w niemczech. Bedzie kosztowal duzo taniej. Ale zaplata za akcyze zostanie oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Zgadzam sie to kiepski model zamiast civiku kupujemy golfa.

no tak... wymienil stryjek... smile.gif ale to OT.

> Sprobuj kupic jahreswagen od dilera w niemczech. Bedzie kosztowal duzo taniej. Ale zaplata za

> akcyze zostanie

osobiscie - mi sie nie chce zagramanice jezdzic. ale moze zainteresuje temat autora.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ale widze "jakosc" civica. co swiadczy o marce (ktora btw. z roku na rok pokazuje jak to zostaje z

> tylu).

Accord jest jedynym wyjatkiem. Produkcja JP, jakosc milion razy lepsza niz Civica. Taka stara porzadna Honda mozna powiedziec.

> tak czy siak accord odpada za brak fajnego silnika w dobrej cenie (2.4 ma akcyze wyzsza) - 120 tys

> za 200 KM w podstawowej wersji? niekonkurencyjne.

W PL. Ale autor mieszka w DE i chce roczne auto wiec te "problemy" mu odpadaja.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Consumer Reports po raz pierwszy od wielu lat odradza zakup nowego Civica - podobno jakość

> wykończenia wnętrza sie znacznie pogorszyła.

A czytasz co napisalem? Zgadzam sie z denna jakoscia Civica, jak najbardziej. Nie zgadzam sie absolutnie z denna jakoscia Accorda. Ba, jezdze tym i tym, mam doskonale porownanie. Zupelnie jakby kazdego z nich zbudowal ktos inny. Pewnie dlatego, ze tak wlasnie bylo grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amerykański Accord tez niestety zeszedl na psy z jakością wykonania środka. Europejski pewnie pójdzie za ciosem w następnej wersji. Polityka Hondy jest dla mnie niezrozumiała - mieli swoją nisze rynkowa ładnych, trwałych i fajnych w prowadzeniu samochodów i postanowili z niej wyjść robiac brzydkie, źle sie prowadzące i złe wykonane. Jakby jednocześnie zmniejszyli cenę o 50% to moze i bym to zrozumiał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Amerykański Accord tez niestety zeszedl na psy z jakością wykonania środka. Europejski pewnie

> pójdzie za ciosem w następnej wersji. Polityka Hondy jest dla mnie niezrozumiała - mieli swoją

> nisze rynkowa ładnych, trwałych i fajnych w prowadzeniu samochodów i postanowili z niej wyjść

> robiac brzydkie, źle sie prowadzące i złe wykonane. Jakby jednocześnie zmniejszyli cenę o 50%

> to moze i bym to zrozumiał.

Odwrot od sportu na rzecz ekologii (to zmiana filozofii) plus kryzys (design kosztuje). I mamy efekty. Zreszta przyszlosc tej marki widze rownie czarno jak Ty.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Siedziałeś?

Tak.

> Ja uważam, że to dość duża kanapa. Można dość wygodnie podróżować.

Miałem okazję przejechać kilkaset km na tylnej kanapie.

Mam 180cm wzrostu, ale nie mogę powiedzieć że było tam wygodnie.

Passat B5, Mondeo MkIII czy nawet 166 biją 159 na głowę pod względem ilości miejsca z tyłu.

Może dla kogoś kto jeździ małym autem, z tyłu jest dużo miejsca - dla mnie nie. smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Marek bredzi. Aktualne 9-5 to najlepsza wersja insigni jaka istnieje. Myślę, że ze względu na

> kłopoty Saab'a można by go wyrwać w b.dobrej cenie.

Pisałem o poprzednim modelu. Nowego nawet nie bralbtm pod uwagę, bo pojazd poskladany przez załogę ktora od 3 miesięcy nie dostaje pensji ma szanse sie rozkraczyc w drodze od dealera.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Może dla kogoś kto jeździ małym autem, z tyłu jest dużo miejsca - dla mnie nie.

159 znam z tylnej kanapy sporadycznie, 99% czasu spędzam za kierownicą.

Nie wiem co masz na myśli pisząc o małej ilości miejsca.

Na szerokość to chyba nie ma o czym mówić, miejsca na nogi raczej chyba też.

Od 2008 siedzisko z tyłu jest trochę krótsze, ale to raczej zwiększa ilość miejsca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 159 znam z tylnej kanapy sporadycznie, 99% czasu spędzam za kierownicą.

ok.gif

> Nie wiem co masz na myśli pisząc o małej ilości miejsca.

> Na szerokość to chyba nie ma o czym mówić, miejsca na nogi raczej chyba też.

No na szerokość jest ok, bo jechałem z tyłu sam.

Miejsca szczególnie na nogi jest mało, choć nad głową też nie ma zbyt wiele przestrzeni.

W porównaniu do 166, Passata, Mondeo Mk II/III miejsca z tyłu jest mało. ok.gif

Możesz mieć inne odczucia - ok. ok.gif

edit:

> Od 2008 siedzisko z tyłu jest trochę krótsze, ale to raczej zwiększa ilość miejsca.

Jechałem starszą, może tutaj tkwił problem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisałeś:

> Quote:

> Rocznik bieżący, auto będzie kupowane w salonie

Poluje na samochód z jazd testowych.

> Wygląda że tak. Tutaj masz test.

> Mam troszkę kontaktów z serwisem Skody - jest miło, a awaryjność na bardzo przyzwoitym poziomie.

Dzięki, poczytam smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale tu nie trzeba konfiguracji - Showa jest zawieszeniem akcesoryjnym, w dodatku bardzo przystepnym

> cenowo.

Wersja Elegance w sumie by już wystarczyła, ale nie ma skory.

> Czy nizsze wersje wypadaja gorzej? To zalezy jakie wyposazenie koniecznie chcesz miec. Jesli

> czujniki parkowania i kamere cofania (przydatne, naprawde) to niestety tylko Exec

> (przynajmniej w PL tak jest). Ale jesli nie zalezy Ci na takich gadzetach, ani na navi albo

> lepszym systemie audio to tak naprawde bazowy sprzet jest niezle wyposazony.

Na pewno nie będę polował na nawigacje. Cena tego gadżetu jest u Hondy zaporowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Średnio mi się podoba. Poza tym boję się legendarnej awaryjności tej marki...

ta po liftingu tez? poprzednia - ok brzydka strasznie, ale nowa jest poprawiona juz smile.gif

a legendarna awaryjność jak sama nazwa wskazuje - legenda (jako synonim przypowiesci i bajki). nawet renault wytrzyma 4 lata jazdy smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Temat został przeniesiony do archiwum

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.