nikt-znany Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > 3-litrowy diesel, średnie spalanie trasa/miasto 7,5-8 litrów. Różnej maści HTP/TSI mogą mi > naskoczyć Jesteś bogiem, zawstydziłeś wszystkich Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Jesteś bogiem, zawstydziłeś wszystkich Jeśli chodzi o spalanie, to pewnie zawstydziłem, bo żaden wywołany do tablicy właściciel turbo-benzyny się nie odezwał Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Jeśli chodzi o spalanie, to pewnie zawstydziłem, bo żaden wywołany do tablicy właściciel > turbo-benzyny się nie odezwał moja turbobenzyna za cały okres eksploatacji czyli 84,5 tys. km ma średnie spalanie 7.53l/100km Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > moja turbobenzyna za cały okres eksploatacji czyli 84,5 tys. km ma średnie spalanie 7.53l/100km W Bravo/Stilo były doładowane silniki (nie diesle)? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kenickie Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > W Bravo/Stilo były doładowane silniki (nie diesle)? Jeśli chodzi o "nowe" Bravo, to jak najbardziej. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Jeśli chodzi o "nowe" Bravo, to jak najbardziej. No, fakt jest 1,4 t-jet. Tylko czy to jest sukces osiągnąć 7,5 litra z silnika 1,4 w lekkim aucie? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
blue_ Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 ale mowa jest o nowocześniejszych konstrukcjach, a nie starociach z ubiegłego wieku Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > No, fakt jest 1,4 t-jet. Tylko czy to jest sukces osiągnąć 7,5 litra z silnika 1,4 w lekkim aucie? niestety nowe bravo nie jest wcale lekkim autem waży niestety tyle co np. e46. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cezarek Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 srednie spalanie 1.8T 8,5l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 26 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Jeśli chodzi o spalanie, to pewnie zawstydziłem, bo żaden wywołany do tablicy właściciel > turbo-benzyny się nie odezwał Nie wiem, jak w 3l dieslu masz takie spalanie Mi w audi A8 4.2 tdi nie udało się zejść ze średnią poniżej 10,5l Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
arek_m Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 Na co te 180KM ,na nasze drogi ?do miasta?przy wmiare przepisowej jeżdzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pepcio Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > No, fakt jest 1,4 t-jet. Tylko czy to jest sukces osiągnąć 7,5 litra z silnika 1,4 w lekkim aucie? Spalanie jak najbardziej ok, byłby wolnossący 1,6 około 100 KM bo tak średnio mają to spaliłby spokojnie więcej przy gorszych osiągach. Nie przesadzajmy z tym spalaniem, do niedawna fiaty 126 p spalały 6,5 przy żadnych osiągach i wadze, więc..... , ale w tyłkach się poprzewracało Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Jeśli chodzi o spalanie, to pewnie zawstydziłem, bo żaden wywołany do tablicy właściciel > turbo-benzyny się nie odezwał aaa to o to chodziło, to proszę - octavia 1.4TSI, spalanie 6.5L nie jest żadnym wyczynem, ostatni zbiornik to prawie 900km (trasa, ale dynamicznie) w cyklu mieszanym powinien się w 7L zmieścić Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > niestety nowe bravo nie jest wcale lekkim autem waży niestety tyle co np. e46. np. e46 (moje) waży (wpis w dowodzie), uwaga... 1690kg. W Bravo zapakujesz rodzinę z bagażem i pewnie tyle nie będzie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > np. e46 (moje) waży (wpis w dowodzie), uwaga... 1690kg. W Bravo zapakujesz rodzinę z bagażem i > pewnie tyle nie będzie. Tak, twoje BMW jest naj... Bravo ma masę własna do 1440kg, więc z rodzinką i bagażami może dojść do 2T prawie.... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Nie wiem, jak w 3l dieslu masz takie spalanie Mi w audi A8 4.2 tdi nie udało się zejść ze średnią > poniżej 10,5l - A8 to jednak ze 300 kilo więcej - quattro - automat (manuali w A8 chyba nie było?) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Tak, twoje BMW jest naj... O co chodzi? Podałem, ile w dowodzie wpisane ma i tyle. > Bravo ma masę własna do 1440kg, więc z rodzinką i bagażami może dojść do 2T prawie.... 1440 to może ma bravo z silnikiem mtj. 1.4 benzyna na pewno tyle nie waży. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > O co chodzi? Podałem, ile w dowodzie wpisane ma i tyle. > 1440 to może ma bravo z silnikiem mtj. 1.4 benzyna na pewno tyle nie waży. To czemu chcesz porównywać swojego diesla do benzyny? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > To czemu chcesz porównywać swojego diesla do benzyny? Spójrz na tytuł tego wątku i pomyśl czemu... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
K3 Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Spójrz na tytuł tego wątku i pomyśl czemu... Jest mowa o spalaniu, a ty nagle wyskakujesz ze swoim porównaniem wagi, bo twoje "ciężkie" bmw pali tyle samo co lekka benzyna... Logiczne jest, że diesel jest cięższy od benzyny, ale nie dorabiaj do tego ideologi... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Maciej__ Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Spójrz na tytuł tego wątku i pomyśl czemu... Wroc lepiej na forum onetu Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Jest mowa o spalaniu, a ty nagle wyskakujesz ze swoim porównaniem wagi, bo twoje "ciężkie" bmw pali > tyle samo co lekka benzyna... > Logiczne jest, że diesel jest cięższy od benzyny, ale nie dorabiaj do tego ideologi... Ale ja tu nie dorabiam ideologii. Dyskusja idzie na temat jaki napęd kto woli, więc jako argument za dieslem podaję to, że niemal pół tony cięższy, jakieś sto z hakiem kucy mocniejszy pali tyle co 1.4t. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > Ale ja tu nie dorabiam ideologii. Dyskusja idzie na temat jaki napęd kto woli, więc jako argument > za dieslem podaję to, że niemal pół tony cięższy, jakieś sto z hakiem kucy mocniejszy pali > tyle co 1.4t. To weź jeszcze pod uwagę, że rozmawiamy o autach NOWYCH. Dyskutowany jest sens zakupu diesel vs benzyna, gdzie diesel jest zazwyczaj droższy o 7-10 kzł. To, że diesel pali mniej to żadna nowość. Nowością jest, że nowe turbobenzyny palą nie wiele więcej od diesli i zakup diesla robi się ekonomicznie nieuzasadniony dla przeciętnego zjadacza chleba, który robi 10-30 kkm / rok, koniec pieśni. A Ty wyskakujesz z jakimś e46 z akurat mało ekonomicznym dieslem, ochłoń albo wróć skąd przyszedłeś Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
torelek Napisano 26 Marca 2013 Udostępnij Napisano 26 Marca 2013 > To weź jeszcze pod uwagę, że rozmawiamy o autach NOWYCH. No to przepraszam, tego nie doczytałem. Ale nowe 330D pali jeszcze mniej ... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Jarek_JD Napisano 27 Marca 2013 Autor Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 > No to przepraszam, tego nie doczytałem. > Ale nowe 330D pali jeszcze mniej ... Piszesz o papierze, czy realnym spalaniu? Według książki Galaxy powinien spalić mi średnio 7,2l (czyli o 1,5l mniej), a Audi 7,8l, czyli prawie 2l mniej niż w rzeczywistości. Te spalania katalogowe można sobie na dobranoc poczytać Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maro_t Napisano 27 Marca 2013 Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 > No, fakt jest 1,4 t-jet. Tylko czy to jest sukces osiągnąć 7,5 litra z silnika 1,4 w lekkim aucie? lekkim? No nie wiem, z 1300kg pewnie waży. Nie ważyłem go nigdy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 27 Marca 2013 Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 > Piszesz o papierze, czy realnym spalaniu? Według książki Galaxy powinien spalić mi średnio 7,2l > (czyli o 1,5l mniej), a Audi 7,8l, czyli prawie 2l mniej niż w rzeczywistości. Te spalania > katalogowe można sobie na dobranoc poczytać U mnie gdyby jeździła tylko żona lub gdybym ja się tylko przemieszczał spokojnie, a nie to katalog byłby bez problemu robiony Zresztą tak jest z większością aut. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Swiko Napisano 27 Marca 2013 Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 > O co chodzi? Podałem, ile w dowodzie wpisane ma i tyle. > 1440 to może ma bravo z silnikiem mtj. 1.4 benzyna na pewno tyle nie waży. Moje zważone - 1500kg z około 70kg kierowcą . Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
irishpiter Napisano 27 Marca 2013 Udostępnij Napisano 27 Marca 2013 > np. e46 (moje) waży (wpis w dowodzie), uwaga... 1690kg. W Bravo zapakujesz rodzinę z bagażem i > pewnie tyle nie będzie. a np. e46 2,0d waży około 1370kg, czyli raptem niecałe 100kg więcej od takie t-jeta. Swoją drogą żeby aż taka różnica wagi miedzy silnikiem 2,0 i 3,0. Patrze sobie i widze ze e39 330d ma mase własną 1575 , E60 3,0d waży 1590kg. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mietkow Napisano 30 Marca 2013 Udostępnij Napisano 30 Marca 2013 Ogladalem ostatnio niemiecki program I w tym przypadku wynikaloby, ze benzyna jest lepszym rozwiazaniem. Na tej stronce: link znajdz w polowie wysokosci strony po prawej audycje "Benziner vs. Diesel, 2. Teil [6:12]". Dla ulatwienia moje tlumaczenie z faszystowskiego na nasze: ET 3:05 Nowa generacja ultraszczuplych silnikow benzynowych Forda zwie sie Ecoboost. Czy pasuje ona rowniez do vana? Jochen Grusendorf: Silnik 1.6 Ecoboost w tym Fordzie Galaxy (27688 euro) jest bardzo dobrym przykladem benzynowego zdownsizeowanego silnika. Wykonuje on swoje zadanie bardzo dobrze dysponujac wlasciwosciami jezdnymi, ktore niczym nie ustepuja silnikowi dieslowskiemu. Albert Konigshausen: Dwulitrowy silnik TDCI w tym Fordzie Galaxy ma moc 163PS (31083 euro); wystarczajaco, by dysponowac sutymi osiagami I w polaczeniu z lekko przelaczajaca sie szesciobiegowa skrzynia biegow mozna pokusic sie o stwierdzenie, ze daje prawdziwa radosc z jazdy. Ten remis jest kontynuowany przy porownaniu przyspieszen; zla talia kart dla diesla, poniewaz bedzie mu ciezko przy bilansie kosztow: w ciagu czterech lat musi on wyrownac niemalze 3400 euro. Wprawdzie lyka on 2.1 litra mniej (Diesel 7,8l, NoPB 9.9) , ale wynikajaca z tego oszczednosc to jedynie 4.72 euro na 100km. Wynika z tego, ze kierowcy diesla musza uzbroic sie w duza dawke cierpliwosci nim roznica w cenie diesla w przypadku Galaxy sie zwroci (diesel zamortyzuje sie po 71928km). Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.