Skocz do zawartości

Po raz kolejny, diesel czy benzyna


Jarek_JD

Rekomendowane odpowiedzi

> Jeśli chodzi o spalanie, to pewnie zawstydziłem, bo żaden wywołany do tablicy właściciel

> turbo-benzyny się nie odezwał

moja turbobenzyna za cały okres eksploatacji czyli 84,5 tys. km ma średnie spalanie 7.53l/100km zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli chodzi o spalanie, to pewnie zawstydziłem, bo żaden wywołany do tablicy właściciel

> turbo-benzyny się nie odezwał

Nie wiem, jak w 3l dieslu masz takie spalanie hmm.gif Mi w audi A8 4.2 tdi nie udało się zejść ze średnią poniżej 10,5l hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No, fakt jest 1,4 t-jet. Tylko czy to jest sukces osiągnąć 7,5 litra z silnika 1,4 w lekkim aucie?

Spalanie jak najbardziej ok, byłby wolnossący 1,6 około 100 KM bo tak średnio mają to spaliłby spokojnie więcej przy gorszych osiągach. Nie przesadzajmy z tym spalaniem, do niedawna fiaty 126 p spalały 6,5 przy żadnych osiągach i wadze, więc..... , ale w tyłkach się poprzewracało grinser006.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jeśli chodzi o spalanie, to pewnie zawstydziłem, bo żaden wywołany do tablicy właściciel

> turbo-benzyny się nie odezwał

aaa to o to chodziło, to proszę - octavia 1.4TSI, spalanie 6.5L nie jest żadnym wyczynem, ostatni zbiornik to prawie 900km (trasa, ale dynamicznie) palacz.gif

w cyklu mieszanym powinien się w 7L zmieścić

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> np. e46 (moje) waży (wpis w dowodzie), uwaga... 1690kg. W Bravo zapakujesz rodzinę z bagażem i

> pewnie tyle nie będzie.

Tak, twoje BMW jest naj... smirk.gif

Bravo ma masę własna do 1440kg, więc z rodzinką i bagażami może dojść do 2T prawie....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tak, twoje BMW jest naj...

O co chodzi? Podałem, ile w dowodzie wpisane ma i tyle.

> Bravo ma masę własna do 1440kg, więc z rodzinką i bagażami może dojść do 2T prawie....

1440 to może ma bravo z silnikiem mtj. 1.4 benzyna na pewno tyle nie waży.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spójrz na tytuł tego wątku i pomyśl czemu...

Jest mowa o spalaniu, a ty nagle wyskakujesz ze swoim porównaniem wagi, bo twoje "ciężkie" bmw pali tyle samo co lekka benzyna...

Logiczne jest, że diesel jest cięższy od benzyny, ale nie dorabiaj do tego ideologi... smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jest mowa o spalaniu, a ty nagle wyskakujesz ze swoim porównaniem wagi, bo twoje "ciężkie" bmw pali

> tyle samo co lekka benzyna...

> Logiczne jest, że diesel jest cięższy od benzyny, ale nie dorabiaj do tego ideologi...

Ale ja tu nie dorabiam ideologii. Dyskusja idzie na temat jaki napęd kto woli, więc jako argument za dieslem podaję to, że niemal pół tony cięższy, jakieś sto z hakiem kucy mocniejszy pali tyle co 1.4t.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale ja tu nie dorabiam ideologii. Dyskusja idzie na temat jaki napęd kto woli, więc jako argument

> za dieslem podaję to, że niemal pół tony cięższy, jakieś sto z hakiem kucy mocniejszy pali

> tyle co 1.4t.

To weź jeszcze pod uwagę, że rozmawiamy o autach NOWYCH.

Dyskutowany jest sens zakupu diesel vs benzyna, gdzie diesel jest zazwyczaj droższy o 7-10 kzł.

To, że diesel pali mniej to żadna nowość.

Nowością jest, że nowe turbobenzyny palą nie wiele więcej od diesli i zakup diesla robi się ekonomicznie nieuzasadniony

dla przeciętnego zjadacza chleba, który robi 10-30 kkm / rok, koniec pieśni.

A Ty wyskakujesz z jakimś e46 z akurat mało ekonomicznym dieslem,

ochłoń albo wróć skąd przyszedłeś ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No to przepraszam, tego nie doczytałem.

> Ale nowe 330D pali jeszcze mniej ...

Piszesz o papierze, czy realnym spalaniu? Według książki Galaxy powinien spalić mi średnio 7,2l (czyli o 1,5l mniej), a Audi 7,8l, czyli prawie 2l mniej niż w rzeczywistości. Te spalania katalogowe można sobie na dobranoc poczytać zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Piszesz o papierze, czy realnym spalaniu? Według książki Galaxy powinien spalić mi średnio 7,2l

> (czyli o 1,5l mniej), a Audi 7,8l, czyli prawie 2l mniej niż w rzeczywistości. Te spalania

> katalogowe można sobie na dobranoc poczytać

U mnie gdyby jeździła tylko żona lub gdybym ja się tylko przemieszczał spokojnie, a nie but.gif to katalog byłby bez problemu robiony ok.gif

Zresztą tak jest z większością aut.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> np. e46 (moje) waży (wpis w dowodzie), uwaga... 1690kg. W Bravo zapakujesz rodzinę z bagażem i

> pewnie tyle nie będzie.

a np. e46 2,0d waży około 1370kg, czyli raptem niecałe 100kg więcej od takie t-jeta. Swoją drogą żeby aż taka różnica wagi miedzy silnikiem 2,0 i 3,0. Patrze sobie i widze ze e39 330d ma mase własną 1575 yikes.gif, E60 3,0d waży 1590kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogladalem ostatnio niemiecki program I w tym przypadku wynikaloby, ze benzyna jest lepszym rozwiazaniem.

Na tej stronce: link znajdz w polowie wysokosci strony po prawej audycje "Benziner vs. Diesel, 2. Teil [6:12]". Dla ulatwienia moje tlumaczenie z faszystowskiego na nasze:

ET 3:05

Nowa generacja ultraszczuplych silnikow benzynowych Forda zwie sie Ecoboost. Czy pasuje ona rowniez do vana?

Jochen Grusendorf: Silnik 1.6 Ecoboost w tym Fordzie Galaxy (27688 euro) jest bardzo dobrym przykladem benzynowego zdownsizeowanego silnika. Wykonuje on swoje zadanie bardzo dobrze dysponujac wlasciwosciami jezdnymi, ktore niczym nie ustepuja silnikowi dieslowskiemu.

Albert Konigshausen: Dwulitrowy silnik TDCI w tym Fordzie Galaxy ma moc 163PS (31083 euro); wystarczajaco, by dysponowac sutymi osiagami I w polaczeniu z lekko przelaczajaca sie szesciobiegowa skrzynia biegow mozna pokusic sie o stwierdzenie, ze daje prawdziwa radosc z jazdy.

Ten remis jest kontynuowany przy porownaniu przyspieszen; zla talia kart dla diesla, poniewaz bedzie mu ciezko przy bilansie kosztow: w ciagu czterech lat musi on wyrownac niemalze 3400 euro. Wprawdzie lyka on 2.1 litra mniej (Diesel 7,8l, NoPB 9.9) , ale wynikajaca z tego oszczednosc to jedynie 4.72 euro na 100km.

Wynika z tego, ze kierowcy diesla musza uzbroic sie w duza dawke cierpliwosci nim roznica w cenie diesla w przypadku Galaxy sie zwroci (diesel zamortyzuje sie po 71928km).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.