Skocz do zawartości

Rapid, czyli brzydal nadchodzi ;)


mrBEAN

Rekomendowane odpowiedzi

> Pytanie, kiedy przejdą na stawki ubezpieczenia zależene od mocy, a nie pojemności.

> dranio

Teraz dojdzie lobby ubezpieczeniowe do wniosku, że naliczanie stawek ubezpieczeniowych poprzez pojemność silnika było rażąco niesprawiedliwe dla użytkowników i oni, z myślą o nas grinser006.gif, to zmienią wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale turbina i 100 KM. W Rapidzie ma być "znane i lubiane" HTP.

raczej 125 KM, 100 KM pewnie w Mondeo nie będzie dostępny. Poza tym nie ma co za bardzo patrzeć na ilośc cylindrów i moc, patrzcie na moment obrotowy. Silnik VW 1.2 TSI ma 105 KM i 170 Nm, gdzie jest to pewnego rodzaju odpowiednik starszych klasycznych silników 1.6-1.8. Duzo nisko położonego momentu obrotowego, czyli to co jest najbardziej przydatne w codziennej jeżdzie miejskiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba nie było: Rapid za 43860pln

Quote:

Nowa Skoda Rapid już na początku listopada wjedzie na polski rynek motoryzacyjny. Z okazji debiutu w salonach Skody oferowana będzie w promocyjnej cenie 43 860 zł.

Skoda Rapid to nowa kompaktowa limuzyna czeskiej marki. Zbudowana została z myślą o rodzinach, które poszukują przestronnego, eleganckiego i dobrze wyposażonego samochodu w korzystnej cenie i niskich kosztach eksploatacji.

Zaprojektowana została zgodnie z filozofią „przemyślanych rozwiązań”, co przekłada się na liczne udogodnienia sprawdzające się podczas jazdy. Nowy model Skody na tle rywali wyróżnia m.in. niebagatelna pojemność bagażnika, aż 550 litrów, co stanowi wiodący wynik w tej klasie.

Skoda Rapid dostępna będzie w trzech wersjach wyposażenia: Active, Ambition i Elegance. Cena podstawowej wersji wyniesie od 47 950 zł.

Jednak z okazji debiutu, w polskich salonach Skody można będzie ją kupić już za 43 860 zł! Na promocyjną cenę składają się okazjonalny upust 2 500 zł wraz z refinansowanym pakietem ubezpieczeń w wysokości 1 590 zł (Allianz Polska lub Ergo Hestia w ofercie Volkswagen Serwis Ubezpieczeniowy). Łącznie to 4 090 zł oszczędności dla kierowcy.

Samochód oferowany będzie w pięciu wersjach silnikowych. Gamę jednostek benzynowych otwiera 1.2 MPI/55 kW (75 KM) oraz 1.2 TSI o mocy 63 kW (85 KM) lub 77 kW (105 KM). Najmocniejszy w tym modelu jest turbodoładowany, czterocylindrowy motor 1.4 TSI/90 kW (122 KM) z 7-stopniową skrzynią DSG.

Skoda Rapid dostępna będzie również z wydajnym i oszczędnym silnikiem wysokoprężnym 1.6 TDI CR DPF/77 kW (105 KM).

Rapid w salonach pojawi się już na początku listopada.


Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 3 tygodnie później...

> Wykończenie, materiały, prowadzenie pomijam, bo to zawsze subiektywne odczucia.

> Zobacz w cennik ile trzeba dać za sensownie wyposażoną, a i tak nie wiem, czy jest np. osłona

> mocowania foteli.Normalnie jak w Nysce.

Byłem, widziałem, siedziałem i...

Faktycznie miejsca jest dużo. Po ustawieniu przedniego fotela tak, abym zmieścił się z moją naroślą piwną wink.gif z tyłu było zaskakująco dużo miejsca. Więcej niż w nowej Astrze, aktualnej Astrze Classic (H), Chevrolecie Cruze, Cee'dzie Combi (w tych ostatnio siedziałem).

Faktycznie wnętrze tchnie plastikiem, fotele wygodne, brak plastikowej osłony konstrukcji fotela - nie wiem, nie rzuciło mi się to w oczy, że brakuje. We wnętrzu, na tylnej klapie dookoła szyby goła blacha z widocznymi punktami zgrzewów pod lakierem. Wygląda, jakby zapomniano zamontować "tapicerkę".

Tylne szyby (elektryczne) nie są sterowane z miejsca kierowcy (brakuje po prostu w drzwiach kierowcy przycisków dla tyłu). Tylna kanapa się nie składa w całości, tylko dzielone oparcie - o mało nie wyrwałem siedziska z mocowań, próbując je złożyć.

Generalnie - wygląda to pozytywnie, tylko jakby auto nie było dokończone i czekało na domontowanie brakujących elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

mnie wlasnie Skoda zmolestowala na odbycie jazdy probnej. Mimo faktu ze jedyne auto od nich kupilem w 2001 roku, w ASO ostatnio bylem 5 lat temu jak nie wiecej, przyslali z miesiac temu zaproszenie, katalog czy cos (nie pamietam, wyrzucilem od razu zlosnik.gif). W tym tygodniu najpierw dzwonila do mnie mila pani z centrali (slaaaaabo orientowala sie w nazwach lodzkich ASO) i mimo - delikatnie mowiac 270751858-jezyk.gif- mojego malego zapalu do ich produktu namowila mnie na jazde probna i obiecala ze dostane tel. od dealera z konkretna propozycja terminu jazd. Juz mialem nadzieje ze o mnie zapomna (zazyczylem sobie 1.4 TSI DSG) jednak dzisiaj do mnie zadzwonili i koniec koncow umowilem sie na przejazdzke 1.2TSI 105 bez dsg oslabiony.gif Stwierdzilem ze nie bede sie upierac, i tak padliny nie kupie zlosnik.gif

Jakas ostra akcja promocyjna czy co?? shocked.gifpanic.gifzlosnik.gif

W tojocie w ktorej bylem osobiscie ws. jazd probnych GT86 obiecywali zadzwonic, prawie rąsia-klapa-buzka-gozdzik ... i na obiecankach sie skonczylo oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mnie wlasnie Skoda zmolestowala na odbycie jazdy probnej. Mimo faktu ze jedyne auto od nich kupilem

> w 2001 roku, w ASO ostatnio bylem 5 lat temu jak nie wiecej, przyslali z miesiac temu

> zaproszenie, katalog czy cos (nie pamietam, wyrzucilem od razu ). W tym tygodniu najpierw

> dzwonila do mnie mila pani z centrali (slaaaaabo orientowala sie w nazwach lodzkich ASO) i

> mimo - delikatnie mowiac - mojego malego zapalu do ich produktu namowila mnie na jazde probna

> i obiecala ze dostane tel. od dealera z konkretna propozycja terminu jazd. Juz mialem nadzieje

> ze o mnie zapomna (zazyczylem sobie 1.4 TSI DSG) jednak dzisiaj do mnie zadzwonili i koniec

> koncow umowilem sie na przejazdzke 1.2TSI 105 bez dsg Stwierdzilem ze nie bede sie upierac,

> i tak padliny nie kupie

> Jakas ostra akcja promocyjna czy co??

> W tojocie w ktorej bylem osobiscie ws. jazd probnych GT86 obiecywali zadzwonic, prawie

> rąsia-klapa-buzka-gozdzik ... i na obiecankach sie skonczylo

Napisz jak wypadła jazda, ponieważ rozpatruję kupno takiego samochodu dla żony, bo kupno dustera upadło ze względu na złe skojarzenia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> (zazyczylem sobie 1.4 TSI DSG) jednak dzisiaj do mnie zadzwonili i koniec

> koncow umowilem sie na przejazdzke 1.2TSI 105 bez dsg Stwierdzilem ze nie bede sie upierac,

i co nie przywieźli CI zażyczonego auta z innego miasta/województwa żebys zrobił rundkę, pokrecił nosem i sobie poszedł?

Myśle, że najlepszym wyborem do tego auta jest silnik 1.2 TSI bo ma juz wystarczającą dynamike i do przyjęcia ceną, pewnie najwięcej takich aut się sprzeda. wersja 1.4 TSI bedzie rzadkością a z DSG już zapomnij bo robi tylko cenę.

Generalnie w mojej ocenie auto bardzo fajne dla polskiego klienta, który chce jak największe auto za jak najniższą cene a jakosć plastików wnętrza i wodotryski nie są dla niego najważniejsze. Najbardziej zaskoczony jestem dużą ilością miejsca na tylnej kanapie. Czy nie możan było tego zrobić już na początku? W ogóle to po jaka cholere budowane są auta np 4 miejscowe , gdzie człowiek na tylnej kanapie nie może wygodnie usiąsć i opiera kolana o fotel

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Napisz jak wypadła jazda, ponieważ rozpatruję kupno takiego samochodu dla żony, bo kupno dustera

> upadło ze względu na złe skojarzenia.

jeśli to nie ma być auto do jeżdzenia przez większość czasu z rodziną to nie wiem czy jest sens, to sporawe auto. Jeśli chodzi o samą jazde to ja z silnika 1.2 TSI jestem zadowolony, auto dzięki turbince wyraxnie lepiej się zbiera niż wolnossący 1.4 16V 98 M w Megance. Moim zdaniem ten silnik jest w zupełności wystarczający do codziennej jazdy po mieście + raz w tygodniu poza miasta, kilka razy w roku dłuższa trasa.

Jedyny minus ergonomiczny jaki zauważyłem to kolizja podłokietnika z hamulcem ręcznym. Jeśli podłokietnik jest położony, to nie ma możliwosci żeby wygodnie operować ręcznym trzymając rekę na podłokietniku, trzeba sięgać wtedy do niego jak do słoika. Podłokietnik nie jest przesuwny a to by załatwiło sprawę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jeśli to nie ma być auto do jeżdzenia przez większość czasu z rodziną to nie wiem czy jest sens, to

> sporawe auto. Jeśli chodzi o samą jazde to ja z silnika 1.2 TSI jestem zadowolony, auto dzięki

> turbince wyraxnie lepiej się zbiera niż wolnossący 1.4 16V 98 M w Megance. Moim zdaniem ten

> silnik jest w zupełności wystarczający do codziennej jazdy po mieście + raz w tygodniu poza

> miasta, kilka razy w roku dłuższa trasa.

> Jedyny minus ergonomiczny jaki zauważyłem to kolizja podłokietnika z hamulcem ręcznym. Jeśli

> podłokietnik jest położony, to nie ma możliwosci żeby wygodnie operować ręcznym trzymając rekę

> na podłokietniku, trzeba sięgać wtedy do niego jak do słoika. Podłokietnik nie jest przesuwny

> a to by załatwiło sprawę

Piszesz o Rapidzie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> i co nie przywieźli CI zażyczonego auta z innego miasta/województwa żebys zrobił rundkę, pokrecił

> nosem i sobie poszedł?

> Myśle, że najlepszym wyborem do tego auta jest silnik 1.2 TSI bo ma juz wystarczającą dynamike i do

> przyjęcia ceną, pewnie najwięcej takich aut się sprzeda. wersja 1.4 TSI bedzie rzadkością a z

> DSG już zapomnij bo robi tylko cenę.

przecie juz pisalem ze sami mnie nagabywali zebym im czas pozajmowal, ja staralem sie ich zniechecic jak moglem, zlosnik.gif

1.2 TSI 105 mialem okazje juz jezdzic w Jettcie, wiec chcialem 1.4 i DSG bo to jeszcze mi dane nie bylo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no i odbylem dzis krotka jazde Rapidem 1.2 TSI 105KM w wersji elegance. Faktycznie moge potwierdzic ze podlokietnik prawie calkowicie uniemozliwia dostep do recznego hamulca jesli jest uzywany - toz to wbrew bezpieczenstwu!

Poza tym auto raczej ok, nawet lepiej niz myslalem (ogolnie srednio jestem do Skoda nastawiony, przyznaje). Porownujac do Fabii I (1.4 80KM, biedawersja) ktora jezdzi moj ojciec o niebo lepiej pod kazdym wzgledem. Z zewnatrz zle nie wyglada, w wersji elegance wnetrze jest calkiem ladne, auto prowadzi sie normalnie, nie jest glosne, jak sie przydepnie nawet niezle sie zbiera. Jest tylko jedno podstawowe ale - 1.2TSI ma nielichy problem z ruszaniem. Trzeba naprawde ostro wdepnac gaz zeby auto zebralo sie z miejsca. Po rozgrzaniu silnika nieco sie to jakby poprawilo albo ja sie troche przyzwyczailem ale generalnie jak dla mnie to jest porazka.

Mowcie co chcecie ale ten caly downsizing i ekologia reakcje na gaz baaaaaaardzo psuje. Dla mnie ma to duze znaczenie w zwiazku z czym jestem na NIE, NIE i jeszcze raz NIE.

Nie wiem jak ze spalaniem, komputer pod koniec jazdy pokazal bodaj 10.9/100, startowalismy od calkiem zimnego silnika, jazda miala nie wiecej jak 8-10km. Jechalem generalnie spokojnie, tylko 2 razy przycisnalem zeby zobaczyc jak przyspiesza.

Inna kwestia to cena, sprzedawca twierdzil ze auto jest tanie - owszem ale w wersji bez silnika i wyposazenia grinser006.gif Nie wymagam cudow: tylko ABS+ESP, klima moze byc manualna, podgrzewane lusterka, alusy zeby nie straszyc i normalny silnik czyli 100-130KM. A to juz winduje cene sporo wyzej wzgledem podstawowej ...

Lancer moze odetchnc - jest ciagle niezagrozony wymiana smile.gif Im dluzej go mam tym bardziej go lubie - za normalnosc i swiety spokoj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

> Mowcie co chcecie ale ten caly downsizing i ekologia reakcje na gaz baaaaaaardzo psuje. Dla mnie ma

> to duze znaczenie w zwiazku z czym jestem na NIE, NIE i jeszcze raz NIE.

Marudzisz. Jak kazdym, tak i malym silnikiem z turbodoladowaniem trzeba sie po prostu nauczyc jezdzic. Tylko tyle i AZ tyle jak widac skromny.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Marudzisz. Jak kazdym, tak i malym silnikiem z turbodoladowaniem trzeba sie po prostu nauczyc

> jezdzic. Tylko tyle i AZ tyle jak widac

masz prawo uwazac co chcesz. Ja jednak osmiele sie twierdzic ze wielu uzyszkodnikow daje sobie wmowic ze wszystko jest git kiedy tak naprawde krol jest nagi.

Zdarza sie jezdzic roznymi autami z turbodieslami wiec pojecie turbodziury nie jest mi obce. Jednak w tym 1.2TSI to dla mnie gruba przesada. Moim zdaniem ktos przesadzil z ekologia lub glupcoodpornoscia.

Jak ktos sie lubi przyzwyczajac jego sprawa, ja wole kupic cos co mi pasuje bez przyzwyczajania.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.