Skocz do zawartości

Peugeot kupi Opla


rwIcIk

Rekomendowane odpowiedzi

Ciekawe co z tego wyjdzie? Czyżby GM chciał mieć w Europie tylko markę Chevrolet?

Za PB :

Francuski rząd chce skłonić dotkniętego przez kryzys producenta samochodów Peugeot-Citroen (PSA) do przejęcia również pogrążonej w kłopotach niemieckiej firmy Opel, podają francuskie media.

W poniedziałek dziennik "Le Monde" napisał na swojej stronie internetowej, powołując się na przedstawiciela francuskiego ministerstwa finansów i otoczenie prezydenta Francois Hollande'a, że w ten sposób ma powstać sojusz przeciwko największemu producentowi samochodów w Europie, koncernowi Volkswagen.

Już w lutym 2012 roku PSA i właściciel Opla, koncern General Motors, zawarli strategiczny sojusz. GM zwiększył udziały we francuskim koncernie do 7 proc. Od tego czasu trwały spekulacje o fuzji drugiego największego producenta samochodów w Europie z Oplem.

Według "Le Monde" francuskie ministerstwo finansów twierdzi, że GM może zgodzić się na fuzję, jeśli Francuzi bezpośrednio odkupią Opla. Pytaniem jest tylko, jak Peugeot zamierza to sfinansować. Pod koniec października francuski rząd musiał udzielić mu pomocy w postaci gwarancji finansowych na 7 mld euro.

W grudniu PSA i Opel nawiązały ścisłą współpracę, m.in. przez rozwijanie trzech wspólnych projektów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> PSA na minusie, który chce kupić Opel na minusie, idealna fuzja dopłacił byś?

Jeżeli w ten sposób ograniczę konkurencję i w perspektywie wyjdę na plus, to oczywiście ok.gif Czasami warto wykupić konkurencję i ją zniszczyć. Opel jako marka budżetowa jest bezpośrednią konkurencją dla PSA smirk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> zaprawde wspomnisz moje słowa, Chewroleta

Już od dwóch lat krążą takie plotki. Ponoć nawet wstępne zapytania ofertowe były kierowane z GM do europejskich producentów części. W Korei jest już drogo i daleko. A w Gliwicach klepią astrę na tej samej płycie podłogowej co cruze czyli nawet inwestować w linie za bardzo nie trzeba...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Polityka nie rządzi się racjonalnymi przesłankami

Wlasnie patrze, bezrobocie w EU ponad 11%, ciezko moze byc wytlumaczyc wyborcom, ze ich $$$, pardon Eurozlosnik.gif pojdzie na kupienie slepego przez kulawego zlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wlasnie patrze, bezrobocie w EU ponad 11%, ciezko moze byc wytlumaczyc wyborcom, ze ich $$$,

> pardon Euro pojdzie na kupienie slepego przez kulawego .

No właśnie gdzie tu sens ekonomiczny i logika? Na Opla na AK sie krzywia ze to stara technologia w nowych opakowaniach. Co PSA bedzie chcial wykorzystac w swoich przyszlych modelach z rozwiazan Opla yikes.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Już od dwóch lat krążą takie plotki. Ponoć nawet wstępne zapytania ofertowe były kierowane z GM do

> europejskich producentów części. W Korei jest już drogo i daleko. A w Gliwicach klepią astrę

> na tej samej płycie podłogowej co cruze czyli nawet inwestować w linie za bardzo nie trzeba...

i pierwsze kroki juz sa podejmowane aby tak było tongue.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No właśnie gdzie tu sens ekonomiczny i logika? Na Opla na AK sie krzywia ze to stara technologia w

> nowych opakowaniach. Co PSA bedzie chcial wykorzystac w swoich przyszlych modelach z rozwiazan

> Opla

Mozliwe, ze na ekonomie nikt nie patrzyold.gif,hmm.gif, tylko polityka001.gif, ale .. Ja wlasnie mowie, ze politycznie to jest nie do przelkniecia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Mozliwe, ze na ekonomie nikt nie patrzy,, tylko polityka, ale .. Ja wlasnie mowie, ze politycznie

> to jest nie do przelkniecia.

OZI moment, ale to francuski koncern kupuje niemieckiego Opla. JAKI interes POLITYCZNY tutaj moze byc?! Holland chce zrobic dobrze Makreli i zabrac deficytowa firme pod swoje skrzydla gdzie maja jeszcze silniejsze zwiazki zawodowe i swiadczenia? niewiem.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> OZI moment, ale to francuski koncern kupuje niemieckiego Opla. JAKI interes POLITYCZNY tutaj moze

> byc?! Holland chce zrobic dobrze Makreli i zabrac deficytowa firme pod swoje skrzydla gdzie

> maja jeszcze silniejsze zwiazki zawodowe i swiadczenia?

Spokojniezlosnik.gif, dlatego mowie, ze politycznie to imvho nie ma sensu. Pug ma klopoty, ba ma duzeeeeeepanic.gif klopoty. Opel jest od wielu lat generatorem atrat dla GM001.gif.

Czyli co biedny ( jak wytlumaczysz F podatnikom, ze musza zaplacic za pacjeta w stanie krytycznym majac juz jednego w szpitaluzlosnik.gif i nie majac $$$ na leczenie wlasnego panic.gif) kupi biednego.. I razem beda biednizlosnik.gif?

Kazda fuzja musi ci dac jakies synezje, zeby miala sens, czyli tu ciecie kosztow, ergo zatrudnienie musi isc po EU rynek jest sick.gif.

Wiec chyba mowimy o tym samym, tylko inaczejzlosnik.gif, to imvho nie mam sensu001.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Spokojnie, dlatego mowie, ze politycznie to imvho nie ma sensu. Pug ma klopoty, ba ma duzeeeeee

> klopoty. Opel jest od wielu lat generatorem atrat dla GM.

> Czyli co biedny ( jak wytlumaczysz F podatnikom, ze musza zaplacic za pacjeta w stanie krytycznym

> majac juz jednego w szpitalu i nie majac $$$ na leczenie wlasnego ) kupi biednego.. I razem

> beda biedni?

> Kazda fuzja musi ci dac jakies synezje, zeby miala sens, czyli tu ciecie kosztow, ergo zatrudnienie

> musi isc po EU rynek jest .

> Wiec chyba mowimy o tym samym, tylko inaczej, to imvho nie mam sensu

Francuzi to banda komuchów i innych socjalistów. Argumenty ekonomiczne do nich nie trafiają. Więc spokojnie przepchną ten pomysł i wszyscy będą zadowoleni że się firma rozwija hehe.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Francuzi to banda komuchów i innych socjalistów. Argumenty ekonomiczne do nich nie trafiają. Więc

> spokojnie przepchną ten pomysł i wszyscy będą zadowoleni że się firma rozwija

Zgoda, co do pierwszego, ale problem jest taki, ze ani pug ani opel sie nie rozwijazlosnik.gif. EU w dolku, a inne rynki nie akceotuja produktow skrojonych do oskubowania klienta w stylu EU.zlosnik.gif. czyli duzo placisz i malo masz033102bebe_1_prv.gif.

Pug byl silny w Afryce, teraz rzadzi Toyota i Great Wall oraz dalej stary Merczlosnik.gif.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Francuzi to banda komuchów i innych socjalistów. Argumenty ekonomiczne do nich nie trafiają. Więc

> spokojnie przepchną ten pomysł i wszyscy będą zadowoleni że się firma rozwija

Może jeśli chodzi o Renault, to tak, bo to firma w dużej mierze państwowa.

Ale PSA jest firmą prywatną, i w tym przypadku argumenty ekonomiczne prędzej trafią wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymienią się technologiami. Peugeot przejmie oplowską ergonomię i nauczy się robić mikro guziki, a Opel otworzy się na jakość psa. Jak sobie wyobrażam połączenie Corsy z Clio to przechodzą mnie ciarki.

Albo połączenie Ampery z HDi. FAP będzie się wypalał po podłączeniu auta do 230V. zlosnik.gif

Te połączenia mnie przerażają. A głupi Iran i Korea Północna zachowują się jak Pinky i Mózg zamiast pakować kasę w konkurencyjne samochody.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Tylko akurat Clio to nie ten koncern :-)

blush.gif Jadę na weekend. Jak już piszę Peugeot Clio to jest naprawdę źle... Jest gorzej! Ja nie piszę, ja myślę(!) Peugeot Clio...znaczy myślałem. pad.gif

Do widzenia, dziękuję za sprostowanie... facepalm%5B1%5D.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wymienią się technologiami. Peugeot przejmie oplowską ergonomię i nauczy się robić mikro guziki, a

> Opel otworzy się na jakość psa. Jak sobie wyobrażam połączenie Corsy z Clio to przechodzą mnie

> ciarki.

ech.

1. Clio to PSA?

2. pug moze wziąć mikrobenzyny od opla (zawsze to lepsze niz ich obecna oferta). bo sie w koncu "Niemiecka Dacia w cenie VW" dorobiła bezposredniego wtrysku. a z BMW się podobno rozstają francuzy smile.gif

3. opel - fodchudzi może auta swoje wreszcie... bo został 10 lat za konkurencją.

> Albo połączenie Ampery z HDi. FAP będzie się wypalał po podłączeniu auta do 230V.

> Te połączenia mnie przerażają. A głupi Iran i Korea Północna zachowują się jak Pinky i Mózg zamiast

> pakować kasę w konkurencyjne samochody.

no. np. lada i hyundai pony z odzysku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> 1. Clio to PSA?

blush.gif Teraz każdy Francuz jest równy więc tak. Dziś można nawet chwalić Renault za hydropneumatykę. zlosnik.gif

> 2. pug moze wziąć mikrobenzyny od opla (zawsze to lepsze niz ich obecna oferta).

Jak Opel będzie dawał silniki komukolwiek to nic dobrego z tego nie będzie. Niech Opel tylko daje Chevyemu.

> bo sie w koncu

> "Niemiecka Dacia w cenie VW" dorobiła bezposredniego wtrysku.

Handel wymienny zamiast konkurencji między producentami = koniec postępu. no.gif

> a z BMW się podobno rozstają

> francuzy

BMW teraz z Toyotą będą się zamieniali resorakami.

> 3. opel - fodchudzi może auta swoje wreszcie... bo został 10 lat za konkurencją.

Powiem tak. Na złomowisku jednak patrzą na kilogramy i dają więcej za cięższe auto. Więc jak chcesz kupić auto na całe życie, a potem nie stracić dużo, kup Opla, nie ma lepszej opcji. smile.gif

> no. np. lada i hyundai pony z odzysku.

Łada jest super, lepsza od Fiata 125 więc ta nowa, irańska byłaby lepsza od Bravo. A Hyundai Pony z silnikiem Mitsubishi za 80.000.000 starych złotych to był hit. Więc wersja koreańska miałaby bebechy z Evo X. 270751858-jezyk.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> święte słowa , i dodam że skrzyń biegów też nie powinien rozdawać , alfa się o tym przekonała - na

> przykładzie M32

A co masz do Oplowskich silników? Miałem 4 różne benzyniaki od 1.6 do 2.5, styczność mam "codzienną" z kolejnymi dwoma 1.4 i benzyniaki są generalnie git. ok.gif Gorzej z dieslami. Ale co masz do takiego Z16LET na ten przykład? Bo nie bardzo wiem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A co masz do Oplowskich silników? Miałem 4 różne benzyniaki od 1.6 do 2.5, styczność mam

> "codzienną" z kolejnymi dwoma 1.4 i benzyniaki są generalnie git. Gorzej z dieslami. Ale co

> masz do takiego Z16LET na ten przykład? Bo nie bardzo wiem?

Przejechałem Oplowskim dieslem X2.0DTH w Vectrze B dwieście kilka tysięcy kilometrów.

Opinia powszechna jest, ale w moim przypadku to było auto bardzo dobre w eksploatacji i dodam że na dużym wypasie było.

To co było robione to praktycznie eksploatacja.

Paliwo lane na Orlenie głównie. Olej półsyntetyk, na 10 tyś wziął max litr.

Tak jak to u mnie bywa, auto zadbane.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> święte słowa , i dodam że skrzyń biegów też nie powinien rozdawać , alfa się o tym przekonała - na

> przykładzie M32

Przecież te skrzynie nie siedzą tylko w AR, ale też we Fiatach. Problem w tym, że Opel nie posiada łożysk do tej skrzyni, a we Fiacie można je normalnie kupić.

Dlatego tak ciężko w ASO Opla naprawić taką skrzynię, we Fiacie jest to naprawiane normalnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Przecież te skrzynie nie siedzą tylko w AR, ale też we Fiatach. Problem w tym, że Opel nie posiada

> łożysk do tej skrzyni, a we Fiacie można je normalnie kupić.

zgadza się , ale jakby była dobrej jakości to nie trzeba by było jej naprawiać przed 100k km , bo to jest żenujące

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Teraz każdy Francuz jest równy więc tak. Dziś można nawet chwalić Renault za hydropneumatykę.

jak rowny? clio to przynajniej autorska propozycja, a nie wspolna platforma z pralką, tv i toyotą smile.gif

> Jak Opel będzie dawał silniki komukolwiek to nic dobrego z tego nie będzie. Niech Opel tylko daje

> Chevyemu.

ich turbobenzyny nie są złe (pewnie dlatego ze nie dotykali do tej pory bezposredniego wtrysku)

> Handel wymienny zamiast konkurencji między producentami = koniec postępu.

oj tam. ciezar technologii obecnie jest tak kosmiczny, ze nawet BMW poddało się przy hybrydach i wezmą patenty od lexa (za swoje diesle). Przy czym hybrydy toyoty są sprawdzone, a diesle BMW to przekombinowane konstrukcje, na których dobrze zyją waarsztaty. takze brawo bmw za taki deal smile.gif

> BMW teraz z Toyotą będą się zamieniali resorakami.

ano smile.gif

> Powiem tak. Na złomowisku jednak patrzą na kilogramy i dają więcej za cięższe auto. Więc jak chcesz

> kupić auto na całe życie, a potem nie stracić dużo, kup Opla, nie ma lepszej opcji.

no tak. kolejne kryterium wyboru przy zakupie - cena kg auta przy złomowaniu smile.gif to rozsądne smile.gif

> Łada jest super, lepsza od Fiata 125 więc ta nowa, irańska byłaby lepsza od Bravo. A Hyundai Pony z

> silnikiem Mitsubishi za 80.000.000 starych złotych to był hit. Więc wersja koreańska miałaby

> bebechy z Evo X.

punto evo chyba wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> jak rowny?

No równy, we Francji rządzą "to nogi od sprzęgła". wink.gif

> ich turbobenzyny nie są złe (pewnie dlatego ze nie dotykali do tej pory bezposredniego wtrysku)

Pamiętam jak kiedyś sprzeczałem się z kolegą i na moje pytanie o podanie przykładu udanego silnika oplowskiego podał 2-litrowe 8v z Vectry A. hehe.gif

> oj tam. ciezar technologii obecnie jest tak kosmiczny, ze nawet BMW poddało się przy hybrydach

No to jak rozwiązać reprezentację po porażce z Czechami... crazy.gif

Jasne, że można się poddać, ale postępu nie będzie.

> wezmą patenty od lexa (za swoje diesle).

Socjalizm to lipa jak Warszawa na Żuku. 270751858-jezyk.gif

> Przy czym hybrydy toyoty są sprawdzone, a diesle BMW

> to przekombinowane konstrukcje, na których dobrze zyją waarsztaty. takze brawo bmw za taki

> deal

Japończycy potrafią udoskonalać, a nie cwaniakować. hehe.gif

> no tak. kolejne kryterium wyboru przy zakupie - cena kg auta przy złomowaniu to rozsądne

Przykład z wczoraj. Oddałem W201 ważące 1120 kg i dostałem 600 zł. Za te Ople...jak się dorzuci DVD z historyczną mapą Europy będzie można wziąć prawie tysia. biglaugh.gif

> punto evo chyba

A'propos braku postępu. Grande Punto, Punto Evo i Punto są jak Polonez Borewicz, Polonez Akwarium i Polonez Caro. Ja tego nie chcę, a ta monopolizacja rynku motoryzacyjnego do tego dąży.

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> No równy, we Francji rządzą "to nogi od sprzęgła".

> Pamiętam jak kiedyś sprzeczałem się z kolegą i na moje pytanie o podanie przykładu udanego silnika

> oplowskiego podał 2-litrowe 8v z Vectry A.

to kolegi problem smile.gif

> No to jak rozwiązać reprezentację po porażce z Czechami...

> Jasne, że można się poddać, ale postępu nie będzie.

wlasnie dłubanie w g... ktore nie dziala, vs rozwijanie sprawdzonej technologii... to raczej to drugie to postęp...

> Japończycy potrafią udoskonalać, a nie cwaniakować.

tak udoskonalają, że potem się 10 mln aut wzywa na akcje serwisowe.

> Przykład z wczoraj. Oddałem W201 ważące 1120 kg i dostałem 600 zł. Za te Ople...jak się dorzuci DVD

> z historyczną mapą Europy będzie można wziąć prawie tysia.

myslisz ze dla 400 pln przy złomowaniu warto myslec o tym przy zakupie?

> A'propos braku postępu. Grande Punto, Punto Evo i Punto są jak Polonez Borewicz, Polonez Akwarium i

> Polonez Caro. Ja tego nie chcę, a ta monopolizacja rynku motoryzacyjnego do tego dąży.

to wiemy... załóż własną markę i pokaż jak postęp robisz autonomicznie smile.gif

> Pozdrawiam!

smile.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> to kolegi problem

Nie, miał Vectrę B z 1.7 - 82 konie w dieslu.

> wlasnie dłubanie w g... ktore nie dziala, vs rozwijanie sprawdzonej technologii... to raczej to

> drugie to postęp...

Nie, to monopol. Tylko konkurencja i wielotorowe działanie jest postępem.

> tak udoskonalają, że potem się 10 mln aut wzywa na akcje serwisowe.

To do nich miej pretensje.

> myslisz ze dla 400 pln przy złomowaniu warto myslec o tym przy zakupie?

Czy miła pani z funduszu obliczała Ci kiedyś emeryturę? Mnie tak i odpowiem warto! hehe.gif

> to wiemy... załóż własną markę i pokaż jak postęp robisz autonomicznie

Żarty sobie robisz? Ja muszę na głowie stawać i słowotok klawiaturowy uprawiać, żeby przekonać Kolegów, że Fiat 500 to lipa, Saab padlina, Alfa ohyda, a Skoda jest w naszym temacie niebezpieczna, a i tak nic z tego nie ma i efekt żaden to kto kupi tą moją markę? Ludzie nie mają pojęcia co powinni kupić, wybrać i lubić we własnym interesie, a ja marketingowej papki z mózgu robić nie potrafię, a gdybym potrafił to by mnie sumienie nie puściło. biglaugh.gif

Reasumując...a w sumie nie ma co pisać

Na razie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.