Skocz do zawartości

małe przebiegi, jaki akumulator?


wolkas

Rekomendowane odpowiedzi

We cześniejszym poście pisałem iż zabiłem akumulator i fakt naładowałęm ale po wystawieniu na zewnątrz traci napięcie. Tak więc postanowiłęm kupić nowy. I teraz jak sądzicie, fabrycznie dedykowany do Nubiry jest 60 A, ale robię raczej bardzo krótki przebiegi kilku, czasami kilkunastokilometrowe i dosyć rzadko 2 razy w tygodniu. Zatem czy nie lepiej kupić o mniejszej pojemności?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> We cześniejszym poście pisałem iż zabiłem akumulator i fakt naładowałęm ale po wystawieniu na

> zewnątrz traci napięcie. Tak więc postanowiłęm kupić nowy. I teraz jak sądzicie, fabrycznie

> dedykowany do Nubiry jest 60 A, ale robię raczej bardzo krótki przebiegi kilku, czasami

> kilkunastokilometrowe i dosyć rzadko 2 razy w tygodniu. Zatem czy nie lepiej kupić o mniejszej

> pojemności?

Nie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> We cześniejszym poście pisałem iż zabiłem akumulator i fakt naładowałęm ale po wystawieniu na

> zewnątrz traci napięcie. Tak więc postanowiłęm kupić nowy. I teraz jak sądzicie, fabrycznie

> dedykowany do Nubiry jest 60 A, ale robię raczej bardzo krótki przebiegi kilku, czasami

> kilkunastokilometrowe i dosyć rzadko 2 razy w tygodniu. Zatem czy nie lepiej kupić o mniejszej

> pojemności?

Większy jak najbardziej ale mniejszy w żadnym razie.

Mniejszy jak tydzień postoi to może mu prądu zabraknąć aby uruchomić auto.

Dodatkowo poza pojemnością liczy się prąd rozruchowy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> W końcu powoli umiera mit niedoładowania większych aq.

> I bardzo dobrze

przyłączam się do oklasków claps.gif

Aczkolwiek 60Ah to już nie jest tak malutko i być może nie ma co przepłacać/kombinować z gabarytem o ile oprócz opisywanej sytuacji zostawienia auta na światłach nie było wcześniej problemów przy tym trybie użytkowania auta.

60 dla Nubiry wydaje się OK.

Oczywiście, dla jasności i poparcia przedpiśców: zmniejszenie aku w niczym nie pomoże, potencjalnie zaszkodzi, im większy tym lepszy. ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> We cześniejszym poście pisałem iż zabiłem akumulator i fakt naładowałęm ale po wystawieniu na

> zewnątrz traci napięcie.

A jak to przewidziałem to się oburzyli.

> Zatem czy nie lepiej kupić o mniejszej pojemności?

Nie. Lepiej kupić akumulator o najmniejszej cenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

genialnie mi się sprawdza Odyssey PC680 17Ah i 680A ok.gif

zawsze doładowany, zawsze mocno kręci, można go bardzo szybko ładować, nieczuły na mrozy, można go rozładowywać do zera bez konsekwencji ok.gif

generalnie używam go do zabawek, ale od 2 miechów jeździ na nim moja serce.gif w Punto2 i w końcu nie ma problemów z odpalaniem rano hehe.gif

_DSF3729.JPG

no i - jest lekki ok.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> genialnie mi się sprawdza Odyssey PC680 17Ah i 680A

> zawsze doładowany, zawsze mocno kręci, można go bardzo szybko ładować, nieczuły na mrozy, można go

> rozładowywać do zera bez konsekwencji

> generalnie używam go do zabawek, ale od 2 miechów jeździ na nim moja w Punto2 i w końcu nie ma

> problemów z odpalaniem rano

> no i - jest lekki

vitara w książce ma wpisany 32 czy 36Ah (silnik 1,6)

wsadziłem 40Ah i na odcinkach 5km daje radę

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> We cześniejszym poście pisałem iż zabiłem akumulator i fakt naładowałęm ale po wystawieniu na

> zewnątrz traci napięcie. Tak więc postanowiłęm kupić nowy. I teraz jak sądzicie, fabrycznie

> dedykowany do Nubiry jest 60 A, ale robię raczej bardzo krótki przebiegi kilku, czasami

> kilkunastokilometrowe i dosyć rzadko 2 razy w tygodniu. Zatem czy nie lepiej kupić o mniejszej

> pojemności?

Jeśli dysponujesz odpowiednim budżetem (~2x tyle co konwencjonalny) to polecam serię akumulatorów Start&Stop (różne marki, różne oznaczenia hadlowe). Najczęściej są to akumulatory w technologii AGM.

Idealnie wpasuj się to w Twoj sposób użytkowania samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> genialnie mi się sprawdza Odyssey PC680 17Ah i 680A

zgrabny waytogo.gif idzie to kupić w Polszcze za dobre pieniądze? podstawowy abonament google wywala tylko dwa sklepy internetowe, w jednym stoi za 570 zł w drugim ponad 680 oslabiony.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> We cześniejszym poście pisałem iż zabiłem akumulator i fakt naładowałęm ale po wystawieniu na

> zewnątrz traci napięcie. Tak więc postanowiłęm kupić nowy. I teraz jak sądzicie, fabrycznie

> dedykowany do Nubiry jest 60 A, ale robię raczej bardzo krótki przebiegi kilku, czasami

> kilkunastokilometrowe i dosyć rzadko 2 razy w tygodniu. Zatem czy nie lepiej kupić o mniejszej

> pojemności?

Kup aku jak najtańszy i jak największy, który wejdzie.

Do tego kup ładowarkę mikroprocesorową i doładowuj co jakiś czas.

Moja żona ma do pracy 2 km i co 2 tyg doładowuję aku ładowarką na noc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Bardziej pasowało by chyba podanie wartości CCA 220A, a to wydaje mi się bardzo niską wartością

Wg: odysseybatteries.com

680 cranking amps for 5 seconds

595 cranking amps for 10 seconds

525 cranking amps for 20 seconds

17 amp hours

Short circuit current over 1800A

Czyli nie jest tak źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Wg: odysseybatteries.com

> 680 cranking amps for 5 seconds

> 595 cranking amps for 10 seconds

> 525 cranking amps for 20 seconds

> 17 amp hours

> Short circuit current over 1800A

> Czyli nie jest tak źle.

Czyli ten wynik jest jeszcze większą ściemą niż myślałem hehe.gif

Te 680A jest podane dla 5 sekund rotfl.gif

Jaki sens ma podawanie w naszym klimacie takich parametrów ?

U nas jedynie sens ma wartość CCA która dla tego akumulatora wynosi 220A a to bardzo mało dla samochodu osobowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli ten wynik jest jeszcze większą ściemą niż myślałem

> Te 680A jest podane dla 5 sekund

> Jaki sens ma podawanie w naszym klimacie takich parametrów ?

> U nas jedynie sens ma wartość CCA która dla tego akumulatora wynosi 220A a to bardzo mało dla

> samochodu osobowego.

gadu gadu - dla mnie aku 17Ah który przez 5 minut kręci 3,5 litrowym silnikiem, który odpala 2,5 litrowego diesla Mercedesa w 15 stopniowym mrozie, który generalnie odpala jaki chce silnik kiedy chcę, jest niewrażliwy na głębokie rozładowanie, ładuje się go paredziesiąt minut w razie czego i waży 7kg jest po prostu fajny. W dodatku z tego co piszą w instrukcji im niższa temperatura przechowywania tym lepiej dla niego spineyes.gif

Tak jak pisałem - jestem mega zadowolony - wręcz to najlepsze aku jakie kiedykolwiek miałem wazniak.gif

sprawdza się bez problemu w jeździe na co dzień - zarówno w Punto 1.2 jak i BMW 3,5 litra zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Czyli ten wynik jest jeszcze większą ściemą niż myślałem

> Te 680A jest podane dla 5 sekund

> Jaki sens ma podawanie w naszym klimacie takich parametrów ?

> U nas jedynie sens ma wartość CCA która dla tego akumulatora wynosi 220A a to bardzo mało dla

> samochodu osobowego.

"For all the power, durability, and life of our technology, the cca ratings can seem disapointing. That's because the cca ratings are often misunderstood. Odyssey batteries are SLI (starting, lighting and ignition), so if you are looking for a starting or reserve battery the cold cranking numbers can be irrelevant.

The "standard" cca test measures the output of a battery for 30 seconds of crank at 0 degrees with the ending voltage of the battery being 7.2v. Some companies use 15 or 20 seconds and some companies use 32 degrees which can make for better results.

A vehicles starter isn't designed to withstand 30 seconds of cranking so we feel the batteries starting power is more important. The Odyssey part numbers represent the 5 second cranking power of the battery.

The PC680 is rated at 680 amps for 5 seconds, 595 amps for 10 seconds, and 525 amps for 20 seconds. Cranking power is even higher for the first four seconds. Similar sized lead acid batteries are only rated at 180 - 220 amps. "

powiem tak - jeśli autem trzeba kręcić dłużej niż 5s żeby zapaliło to trzeba sprawdzić co jest z nim nie tak zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> powiem tak - jeśli autem trzeba kręcić dłużej niż 5s żeby zapaliło to trzeba sprawdzić co jest z

> nim nie tak

O tym samym pomyślałem. Przez ostatnie 15 może więcej lat, to mi się nie zdarzyło niezależnie od pory roku.

Pomińmy tu wszelkiej maści zaniedbane parchy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> gadu gadu - dla mnie aku 17Ah który przez 5 minut kręci 3,5 litrowym silnikiem, który odpala 2,5

> litrowego diesla Mercedesa w 15 stopniowym mrozie, który generalnie odpala jaki chce silnik

Jakoś ciężko mi w to uwierzyć po tych podanych parametrach ale skoro tak jest to życzę oby się jak najdłużej i jak najlepiej spisywał.

> kiedy chcę, jest niewrażliwy na głębokie rozładowanie, ładuje się go paredziesiąt minut w

> razie czego i waży 7kg jest po prostu fajny.

Ja w tym nie widzę jakichś plusów dla normalnego użytkownika poza odpornością na głębokie rozładowanie, ale to standard dla żelowych.

>W dodatku z tego co piszą w instrukcji im niższa

> temperatura przechowywania tym lepiej dla niego

Co znaczy "tym lepiej dla niego" ?

> Tak jak pisałem - jestem mega zadowolony - wręcz to najlepsze aku jakie kiedykolwiek miałem

> sprawdza się bez problemu w jeździe na co dzień - zarówno w Punto 1.2 jak i BMW 3,5 litra

To może miałeś jakieś same kiepskie akumulatory biglaugh.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> "For all the power, durability, and life of our technology, the cca ratings can seem disapointing.

> That's because the cca ratings are often misunderstood. Odyssey batteries are SLI (starting,

> lighting and ignition), so if you are looking for a starting or reserve battery the cold

> cranking numbers can be irrelevant.

> The "standard" cca test measures the output of a battery for 30 seconds of crank at 0 degrees with

> the ending voltage of the battery being 7.2v. Some companies use 15 or 20 seconds and some

> companies use 32 degrees which can make for better results.

> A vehicles starter isn't designed to withstand 30 seconds of cranking so we feel the batteries

> starting power is more important. The Odyssey part numbers represent the 5 second cranking

> power of the battery.

> The PC680 is rated at 680 amps for 5 seconds, 595 amps for 10 seconds, and 525 amps for 20 seconds.

> Cranking power is even higher for the first four seconds. Similar sized lead acid batteries

> are only rated at 180 - 220 amps. "

> powiem tak - jeśli autem trzeba kręcić dłużej niż 5s żeby zapaliło to trzeba sprawdzić co jest z

> nim nie tak

A czym lepiej dysponować możliwością 5 sekund czy 30 ?

Dodatkowo dane które podajesz są dla temperatury 0*C, parametry CCA które mamy standardowo podawane na akumulatorach są badane przy -18*C widzisz różnicę ?

Imho w tej cenie można mieć akumulator o wiele lepszych parametrach, jedynie minusem będzie to że będzie większy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kup o parametrach takich jak fabryczny, przy tych przebiegach obojętnie jak zaawansowanego aku nie weźmiesz to trwałość będzie niska. Bierz coś taniego byle gwarancję przetrwało.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czym lepiej dysponować możliwością 5 sekund czy 30 ?

> Dodatkowo dane które podajesz są dla temperatury 0*C, parametry CCA które mamy standardowo podawane

> na akumulatorach są badane przy -18*C widzisz różnicę ?

Obstawiam, że 0 fotyczy skali Fahrenheita, czyli mniej więcej -18 st. C. 270751858-jezyk.gif

dranio

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> A czym lepiej dysponować możliwością 5 sekund czy 30 ?

> Dodatkowo dane które podajesz są dla temperatury 0*C, parametry CCA które mamy standardowo podawane

> na akumulatorach są badane przy -18*C widzisz różnicę ?

> Imho w tej cenie można mieć akumulator o wiele lepszych parametrach, jedynie minusem będzie to że

> będzie większy.

większy, cięższy i mniej odporny na traktowanie czyli dla mnie gorszy. Tradycyjny akumulator o nawet 2x większych wymiarach nawet by nie ruszył 2,5 litrowego diesla bez turbo zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Jakoś ciężko mi w to uwierzyć po tych podanych parametrach ale skoro tak jest to życzę oby się jak

> najdłużej i jak najlepiej spisywał.

odpiąłem masę od komputera i zapomniałem ją podpiąć i długo męczyłem rozrusznikiem zanim sobie o tym przypomniałem zlosnik.gif

mi też było ciężko w to uwierzyć zlosnik.gif - szczególnie że się naczytałem o tych sekundach itd. tak jak Ty. Prawda jest taka że przeciętne 55Ah nie kręci lepiej ani dłużej, a waży conajmniej 2x tyle zlosnik.gif

odpalałem nawet przypadkowego LTka z kabli który zdechł (kable + aku wyjęte z samochodu) zlosnik.gif

o i W126 300SDL też gadał na tym bez problemów

> Ja w tym nie widzę jakichś plusów dla normalnego użytkownika poza odpornością na głębokie

> rozładowanie, ale to standard dla żelowych.

> Co znaczy "tym lepiej dla niego" ?

"Refer to Figure 3 below. At 25°C (77ºF), these

batteries can be stored for up to 2 years. The lower

the temperature, the longer the storage time. The

battery must be charged before storage.

Roughly every 10°C (18°F) increase in temperature

cuts storage time in half. If the temperature rises

to 35°C (95°F) the battery may be stored for only 1

year before a recharge becomes necessary."

> To może miałeś jakieś same kiepskie akumulatory

Varty, Centry, Exige itp - słabe, teraz płyną do mnie ze stanów 2 kolejne Odysseye zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> większy, cięższy i mniej odporny na traktowanie czyli dla mnie gorszy. Tradycyjny akumulator o

> nawet 2x większych wymiarach nawet by nie ruszył 2,5 litrowego diesla bez turbo

Ale dla normalnego użytkownika o wiele lepszy.

Jakie znaczenie dla przeciętnego użytkownika mają wymiary akumulatora ? imho żadne.

A standardowy akumulator tańszy od Twojego o połowę poradził by sobie wzorowo z wszystkimi sprzętami o których wspominasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale dla normalnego użytkownika o wiele lepszy.

> Jakie znaczenie dla przeciętnego użytkownika mają wymiary akumulatora ? imho żadne.

> A standardowy akumulator tańszy od Twojego o połowę poradził by sobie wzorowo z wszystkimi

> sprzętami o których wspominasz.

mam taki w Wołdze - tańszy o połowę Centrę 115Ah bodajże 880A. Waży jedyne 29kg i robi wylot jak tylko mi moje następne przyjadą zlosnik.gif

wyobraź sobie scaneriusz - przychodzisz rano do auta i aku wyładowany - musisz ładować nie wiadomo ile, cudować z kablami. W przypadku odysseya podpinasz mocny prostownik na 15 minut, idziesz zrobić sobie kawę i odpalasz zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> odpiąłem masę od komputera i zapomniałem ją podpiąć i długo męczyłem rozrusznikiem zanim sobie o

> tym przypomniałem

> mi też było ciężko w to uwierzyć - szczególnie że się naczytałem o tych sekundach itd. tak jak Ty.

> Prawda jest taka że przeciętne 55Ah nie kręci lepiej ani dłużej, a waży conajmniej 2x tyle

> odpalałem nawet przypadkowego LTka z kabli który zdechł (kable + aku wyjęte z samochodu)

> o i W126 300SDL też gadał na tym bez problemów

Ale co Ty cały czas z tą wagą ? smile.gif

Jakie to ma znaczenie ile akumulator waży ?

Wg mnie dla przeciętnego użytkownika jest najważniejsze to jak się będzie spisywał akumulator i ile będzie kosztował.

A tutaj ten Twój całkowicie przegrywa z innymi.

Na nowym/sprawnym akumulatorze nawet 55Ah odpalisz bez problemu każdy z samochodów które wymieniłeś.

> "Refer to Figure 3 below. At 25°C (77ºF), these

> batteries can be stored for up to 2 years. The lower

> the temperature, the longer the storage time. The

> battery must be charged before storage.

> Roughly every 10°C (18°F) increase in temperature

> cuts storage time in half. If the temperature rises

> to 35°C (95°F) the battery may be stored for only 1

> year before a recharge becomes necessary."

+25 smile.gif

Ale tutaj raczej przydały by się dane dla temperatur minusowych, no bo chyba nie można założyć że jak będzie +15 to będzie mógł stać 4 lata itd. biglaugh.gif

> Varty, Centry, Exige itp - słabe, teraz płyną do mnie ze stanów 2 kolejne Odysseye

Może do Twoich celów się nadaje, bo jest lekki i Ci na tym zależy, ale dla innych osób lepszy będzie zwykły akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Ale co Ty cały czas z tą wagą ?

> Jakie to ma znaczenie ile akumulator waży ?

ile waży tradycyjny akumulator który oferuje prąd rozruchowy 680A choćby przez pierwsze 5 sekund? 20kg? 25kg?

> Wg mnie dla przeciętnego użytkownika jest najważniejsze to jak się będzie spisywał akumulator i ile

> będzie kosztował.

piszę właśnie o tym - spisuje się wzorowo - podejrzewam że ciągnie sporo z alternatora i doładowuje się dość szybko nawet na krótkich trasach. Jedyny minus jaki przychodzi mi do głowy to pojemność - jeśli samochód sporo ciągnie w stanie spoczynku prądu to po kilku dniach można auta nie odpalić. Ale przy jeździe "na co dzień" nie ma takiego niebezpieczeństwa.

> A tutaj ten Twój całkowicie przegrywa z innymi.

> Na nowym/sprawnym akumulatorze nawet 55Ah odpalisz bez problemu każdy z samochodów które

> wymieniłeś.

Nowe 55Ah ruszy 2.5 litrowego diesla bez turbiny? Może i ruszy ale raczej będzie to żałosne kręcenie niż żwawe ruszenie wink.gif

> +25

> Ale tutaj raczej przydały by się dane dla temperatur minusowych, no bo chyba nie można założyć że

> jak będzie +15 to będzie mógł stać 4 lata itd.

na to wygląda

286664869-Clipboard01.jpg

> Może do Twoich celów się nadaje, bo jest lekki i Ci na tym zależy, ale dla innych osób lepszy

> będzie zwykły akumulator.

ja tylko opisuję swoje wrażenia z użytkowania - działa dobrze przy zwykłym użytkowaniu zarówno przy silniku 1,2 w Punto2 jak i 3,5 w BMW - w zimie i w lecie

post-14970-14352518984499_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> mam taki w Wołdze - tańszy o połowę Centrę 115Ah bodajże 880A. Waży jedyne 29kg i robi wylot jak

> tylko mi moje następne przyjadą

> wyobraź sobie scaneriusz - przychodzisz rano do auta i aku wyładowany - musisz ładować nie wiadomo

> ile, cudować z kablami. W przypadku odysseya podpinasz mocny prostownik na 15 minut, idziesz

> zrobić sobie kawę i odpalasz

Masz obsesję wagi akumulatora spineyes.gif

A powiedz mi jakim prostownikiem byśmy go tak naładowali i ile kosztuje ?

Poza tym myślałem że mówimy o sprawnych akumulatorach.

A jeśli już to który akumulator będzie trzeba pierwszy naładować, który będzie dysponował większym zapasem prądu ? wink.gif

Powoli staje się to męczące więc aby zakończyć tą dyskusję może podsumujmy:

plusy tego który polecasz:

waga

możliwość szybkiego naładowania

możliwość głębokiego rozładowania

jeszcze jakieś ?

zalety tradycyjnego:

większa pojemność

większa moc rozruchowa

o wiele niższa cena

i co będzie lepsze dla przeciętnego użytkownika ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> genialnie mi się sprawdza Odyssey PC680 17Ah i 680A

> zawsze doładowany, zawsze mocno kręci,

Bałbym się go ze względu na pojemność ... choć ma parametry prądu rozruchu imponujące... i jest dość drogi wink.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> ile waży tradycyjny akumulator który oferuje prąd rozruchowy 680A choćby przez pierwsze 5 sekund?

> 20kg? 25kg?

Nie odpowiedziałeś na pytanie smile.gif

> piszę właśnie o tym - spisuje się wzorowo - podejrzewam że ciągnie sporo z alternatora i doładowuje

> się dość szybko nawet na krótkich trasach. Jedyny minus jaki przychodzi mi do głowy to

> pojemność - jeśli samochód sporo ciągnie w stanie spoczynku prądu to po kilku dniach można

> auta nie odpalić. Ale przy jeździe "na co dzień" nie ma takiego niebezpieczeństwa.

To jednak chyba spory minus, szczególnie przy nowszych samochodach.

> Nowe 55Ah ruszy 2.5 litrowego diesla bez turbiny? Może i ruszy ale raczej będzie to żałosne

> kręcenie niż żwawe ruszenie

Ruszy, ruszy, a pomyśl jak ruszy taki silnik akumulator za połowę ceny tego Twojego biglaugh.gif

> na to wygląda

Nadal nie ma tutaj danych dla ujemnych temperatur.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Nie odpowiedziałeś na pytanie

bo nie wiem co mam Ci odpowiedzieć - dla mnie kilkanaście kg to sporo, skoro niektórzy potrafią ubżdżyć front auta dziennymi światłami żeby oszczędzać to ja sobie wolę mniej kg wozić zlosnik.gif

> To jednak chyba spory minus, szczególnie przy nowszych samochodach.

minus ale jedynie przy dłuższych przestojach - w praktyce nawet 3 dni w E32 (które jest dość prądożerne na postoju) bez rozruchu nie powodowało problemów przy odpalaniu. IMO to wystarcza w 95% przypadków

> Ruszy, ruszy, a pomyśl jak ruszy taki silnik akumulator za połowę ceny tego Twojego

wiem jak - ta Centra o której pisałem kosztowała 400zł i ma 880A. I rusza na oko tak samo. Za to ja ją ruszam znacznie gorzej hehe.gifgrinser006.gif

> Nadal nie ma tutaj danych dla ujemnych temperatur.

nie ma - ale w praktyce działa normalnie, a z wykresu widać że im zimniej tym lepiej więc... zlosnik.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> Masz obsesję wagi akumulatora

generalnie nie lubię wozić zbędnych kg w aucie

> A powiedz mi jakim prostownikiem byśmy go tak naładowali i ile kosztuje ?

nie marketowym, to pewne - ale takim kupionym "raz a dobrze" za kilka stówek bez problemu

> Poza tym myślałem że mówimy o sprawnych akumulatorach.

> A jeśli już to który akumulator będzie trzeba pierwszy naładować, który będzie dysponował większym

> zapasem prądu ?

pisałem o tym - ale w praktyce przy normalnym, częstym jeżdżeniu wada ta się nie ujawnia. Ile bierze auto na postoju? 0,3A max z tego co się orientuję.

> Powoli staje się to męczące więc aby zakończyć tą dyskusję może podsumujmy:

> plusy tego który polecasz:

> waga

> możliwość szybkiego naładowania

> możliwość głębokiego rozładowania

> jeszcze jakieś ?

> zalety tradycyjnego:

> większa pojemność

> większa moc rozruchowa

> o wiele niższa cena

> i co będzie lepsze dla przeciętnego użytkownika ?

ok a teraz wróćmy do posta kolegi zakładającego temat - ma problem z krótkimi trasami i wiecznie niedoładowanym akumulatorem z tego co przeczytałem - który aku jest bardziej odporny na takie traktowanie i który lepiej się doładuje na krótkich trasach?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> bo nie wiem co mam Ci odpowiedzieć - dla mnie kilkanaście kg to sporo, skoro niektórzy potrafią

Wg mnie taka różnica w dla przeciętnej osoby nie ma absolutnie żadnego znaczenia.

> minus ale jedynie przy dłuższych przestojach - w praktyce nawet 3 dni w E32 (które jest dość

> prądożerne na postoju) bez rozruchu nie powodowało problemów przy odpalaniu. IMO to wystarcza

> w 95% przypadków

3 dni i E32 smile.gif

Przepraszam ale to nie jest dużo ani nie jest to wyznacznik prądożernego auta, ciekawe jak by poradził sobie z nowszymi 7.

> wiem jak - ta Centra o której pisałem kosztowała 880A. I rusza na oko tak samo. Za to ja ją ruszam

> znacznie gorzej

Za 340zł jest akumulator o parametrach 120 Ah /1000 A CCA

i ten akumulator ruszy z pewnością każdy silnik lepiej niż Twój akumulaotr.

> nie ma - ale w praktyce działa normalnie, a z wykresu widać że im zimniej tym lepiej więc...

Obawiam się że wykres nie przedstawia ujemnych temperatur dlatego że byłby niekorzystny dla producenta smile.gif

Ale najważniejsze że jesteś zadowolony, ale ja pozostanę przy zdaniu że przeciętny użytkownik zrobi lepiej jak wybierze standardowy kwasowy akumulator.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie marketowym, to pewne - ale takim kupionym "raz a dobrze" za kilka stówek bez problemu

A mógłbyś podać taki jeden prostownik ?

> pisałem o tym - ale w praktyce przy normalnym, częstym jeżdżeniu wada ta się nie ujawnia. Ile

> bierze auto na postoju? 0,3A max z tego co się orientuję.

O to pewnie dużo zależy jakie biglaugh.gif

Pamiętam że kiedyś w którejś 7 nawet 100Ah akumulatory się rozładowywały po tygodniowym postoju biglaugh.gif

A powiedzmy że ktoś ma webasto i chce go używać, a ono też lubi trochę zabrać z akumulatora.

> ok a teraz wróćmy do posta kolegi zakładającego temat - ma problem z krótkimi trasami i wiecznie

> niedoładowanym akumulatorem z tego co przeczytałem - który aku jest bardziej odporny na takie

> traktowanie i który lepiej się doładuje na krótkich trasach?

Właśnie kupiłem 80Ah autocrafta, auto codziennie jeździ 2x400 metrów !!, 2.0 diesel, 15 stycznia włożyłem go do samochodu, dotychczas nie wykazuje najmniejszych objawów aby wymagał jakiegokolwiek dodatkowego doładowania.

Jeśli któryś się szybciej doładuje to ten standardowy i do tego będzie miał o wiele większy zapas prądu który mu na dłużej wystarczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

> nie ma - ale w praktyce działa normalnie, a z wykresu widać że im zimniej tym lepiej więc...

Ten wykres dotyczy przechowywania (magazynowania) akumulatora i nie ma tam nic dziwnego, każdy akumulator ołowiowy ma podobnie.

Co do nietypowych akumulatorów to można też polecić takie o spiralnych celach (AGM), przy pojemności około 50 Ah mają prądy rozruchowe w granicach 1000A.

Co do założyciela tematu to poleciłbym jednak jakiś normalny akumulator, bo te wynalazki są jednak dość drogie. Może trzeba po prostu odłączać klemę na dłuższe postoje i/lub czasami doładować hmm.gif

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Przywróć formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić obrazków. Dodaj lub załącz obrazki z adresu URL.

  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Używając tego serwisu, wyrażasz zgodnę na naszą Polityka prywatności oraz Warunki użytkowania.