wolkas Napisano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 We cześniejszym poście pisałem iż zabiłem akumulator i fakt naładowałęm ale po wystawieniu na zewnątrz traci napięcie. Tak więc postanowiłęm kupić nowy. I teraz jak sądzicie, fabrycznie dedykowany do Nubiry jest 60 A, ale robię raczej bardzo krótki przebiegi kilku, czasami kilkunastokilometrowe i dosyć rzadko 2 razy w tygodniu. Zatem czy nie lepiej kupić o mniejszej pojemności? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grogi Napisano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 > We cześniejszym poście pisałem iż zabiłem akumulator i fakt naładowałęm ale po wystawieniu na > zewnątrz traci napięcie. Tak więc postanowiłęm kupić nowy. I teraz jak sądzicie, fabrycznie > dedykowany do Nubiry jest 60 A, ale robię raczej bardzo krótki przebiegi kilku, czasami > kilkunastokilometrowe i dosyć rzadko 2 razy w tygodniu. Zatem czy nie lepiej kupić o mniejszej > pojemności? Nie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
betaaga Napisano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 > We cześniejszym poście pisałem iż zabiłem akumulator i fakt naładowałęm ale po wystawieniu na > zewnątrz traci napięcie. Tak więc postanowiłęm kupić nowy. I teraz jak sądzicie, fabrycznie > dedykowany do Nubiry jest 60 A, ale robię raczej bardzo krótki przebiegi kilku, czasami > kilkunastokilometrowe i dosyć rzadko 2 razy w tygodniu. Zatem czy nie lepiej kupić o mniejszej > pojemności? Większy jak najbardziej ale mniejszy w żadnym razie. Mniejszy jak tydzień postoi to może mu prądu zabraknąć aby uruchomić auto. Dodatkowo poza pojemnością liczy się prąd rozruchowy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 Największy jaki zmieścisz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
nunu7 Napisano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 > Większy jak najbardziej ale mniejszy w żadnym razie. > Największy jaki zmieścisz W końcu powoli umiera mit niedoładowania większych aq. I bardzo dobrze Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wald0 Napisano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 > W końcu powoli umiera mit niedoładowania większych aq. > I bardzo dobrze przyłączam się do oklasków Aczkolwiek 60Ah to już nie jest tak malutko i być może nie ma co przepłacać/kombinować z gabarytem o ile oprócz opisywanej sytuacji zostawienia auta na światłach nie było wcześniej problemów przy tym trybie użytkowania auta. 60 dla Nubiry wydaje się OK. Oczywiście, dla jasności i poparcia przedpiśców: zmniejszenie aku w niczym nie pomoże, potencjalnie zaszkodzi, im większy tym lepszy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
AkuQ Napisano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 Rozterki młodego Wertera... Kup taki jaki fabryka nakazuje i przestań się tym zamartwiać. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyberKasztan_2077 Napisano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 > We cześniejszym poście pisałem iż zabiłem akumulator i fakt naładowałęm ale po wystawieniu na > zewnątrz traci napięcie. A jak to przewidziałem to się oburzyli. > Zatem czy nie lepiej kupić o mniejszej pojemności? Nie. Lepiej kupić akumulator o najmniejszej cenie. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wolkas Napisano 29 Stycznia 2013 Autor Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 > A jak to przewidziałem to się oburzyli. > Nie. Lepiej kupić akumulator o najmniejszej cenie. ale trzeba dodać że to już 3 raz go rozładowałem Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
CyberKasztan_2077 Napisano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 > ale trzeba dodać że to już 3 raz go rozładowałem Przy takim traktowaniu potwierdzam swoją radę - kup najtańszy jaki znajdziesz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 genialnie mi się sprawdza Odyssey PC680 17Ah i 680A zawsze doładowany, zawsze mocno kręci, można go bardzo szybko ładować, nieczuły na mrozy, można go rozładowywać do zera bez konsekwencji generalnie używam go do zabawek, ale od 2 miechów jeździ na nim moja w Punto2 i w końcu nie ma problemów z odpalaniem rano no i - jest lekki Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Koonrad Napisano 29 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 29 Stycznia 2013 > genialnie mi się sprawdza Odyssey PC680 17Ah i 680A > zawsze doładowany, zawsze mocno kręci, można go bardzo szybko ładować, nieczuły na mrozy, można go > rozładowywać do zera bez konsekwencji > generalnie używam go do zabawek, ale od 2 miechów jeździ na nim moja w Punto2 i w końcu nie ma > problemów z odpalaniem rano > no i - jest lekki vitara w książce ma wpisany 32 czy 36Ah (silnik 1,6) wsadziłem 40Ah i na odcinkach 5km daje radę Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
fafa Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 > We cześniejszym poście pisałem iż zabiłem akumulator i fakt naładowałęm ale po wystawieniu na > zewnątrz traci napięcie. Tak więc postanowiłęm kupić nowy. I teraz jak sądzicie, fabrycznie > dedykowany do Nubiry jest 60 A, ale robię raczej bardzo krótki przebiegi kilku, czasami > kilkunastokilometrowe i dosyć rzadko 2 razy w tygodniu. Zatem czy nie lepiej kupić o mniejszej > pojemności? Jeśli dysponujesz odpowiednim budżetem (~2x tyle co konwencjonalny) to polecam serię akumulatorów Start&Stop (różne marki, różne oznaczenia hadlowe). Najczęściej są to akumulatory w technologii AGM. Idealnie wpasuj się to w Twoj sposób użytkowania samochodu. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mrBEAN Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 > generalnie używam go do zabawek, ale od 2 miechów jeździ na nim moja w Punto2 i w końcu nie ma > problemów z odpalaniem rano Volvo już jej zbrzydło? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
DEV Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 > genialnie mi się sprawdza Odyssey PC680 17Ah i 680A zgrabny idzie to kupić w Polszcze za dobre pieniądze? podstawowy abonament google wywala tylko dwa sklepy internetowe, w jednym stoi za 570 zł w drugim ponad 680 Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
maras77 Napisano 31 Stycznia 2013 Udostępnij Napisano 31 Stycznia 2013 > We cześniejszym poście pisałem iż zabiłem akumulator i fakt naładowałęm ale po wystawieniu na > zewnątrz traci napięcie. Tak więc postanowiłęm kupić nowy. I teraz jak sądzicie, fabrycznie > dedykowany do Nubiry jest 60 A, ale robię raczej bardzo krótki przebiegi kilku, czasami > kilkunastokilometrowe i dosyć rzadko 2 razy w tygodniu. Zatem czy nie lepiej kupić o mniejszej > pojemności? Kup aku jak najtańszy i jak największy, który wejdzie. Do tego kup ładowarkę mikroprocesorową i doładowuj co jakiś czas. Moja żona ma do pracy 2 km i co 2 tyg doładowuję aku ładowarką na noc. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 > genialnie mi się sprawdza Odyssey PC680 17Ah i 680A Bardziej pasowało by chyba podanie wartości CCA 220A, a to wydaje mi się bardzo niską wartością Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graf Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 > Bardziej pasowało by chyba podanie wartości CCA 220A, a to wydaje mi się bardzo niską wartością Wg: odysseybatteries.com 680 cranking amps for 5 seconds 595 cranking amps for 10 seconds 525 cranking amps for 20 seconds 17 amp hours Short circuit current over 1800A Czyli nie jest tak źle. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 > Wg: odysseybatteries.com > 680 cranking amps for 5 seconds > 595 cranking amps for 10 seconds > 525 cranking amps for 20 seconds > 17 amp hours > Short circuit current over 1800A > Czyli nie jest tak źle. Czyli ten wynik jest jeszcze większą ściemą niż myślałem Te 680A jest podane dla 5 sekund Jaki sens ma podawanie w naszym klimacie takich parametrów ? U nas jedynie sens ma wartość CCA która dla tego akumulatora wynosi 220A a to bardzo mało dla samochodu osobowego. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 > Czyli ten wynik jest jeszcze większą ściemą niż myślałem > Te 680A jest podane dla 5 sekund > Jaki sens ma podawanie w naszym klimacie takich parametrów ? > U nas jedynie sens ma wartość CCA która dla tego akumulatora wynosi 220A a to bardzo mało dla > samochodu osobowego. gadu gadu - dla mnie aku 17Ah który przez 5 minut kręci 3,5 litrowym silnikiem, który odpala 2,5 litrowego diesla Mercedesa w 15 stopniowym mrozie, który generalnie odpala jaki chce silnik kiedy chcę, jest niewrażliwy na głębokie rozładowanie, ładuje się go paredziesiąt minut w razie czego i waży 7kg jest po prostu fajny. W dodatku z tego co piszą w instrukcji im niższa temperatura przechowywania tym lepiej dla niego Tak jak pisałem - jestem mega zadowolony - wręcz to najlepsze aku jakie kiedykolwiek miałem sprawdza się bez problemu w jeździe na co dzień - zarówno w Punto 1.2 jak i BMW 3,5 litra Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 > Czyli ten wynik jest jeszcze większą ściemą niż myślałem > Te 680A jest podane dla 5 sekund > Jaki sens ma podawanie w naszym klimacie takich parametrów ? > U nas jedynie sens ma wartość CCA która dla tego akumulatora wynosi 220A a to bardzo mało dla > samochodu osobowego. "For all the power, durability, and life of our technology, the cca ratings can seem disapointing. That's because the cca ratings are often misunderstood. Odyssey batteries are SLI (starting, lighting and ignition), so if you are looking for a starting or reserve battery the cold cranking numbers can be irrelevant. The "standard" cca test measures the output of a battery for 30 seconds of crank at 0 degrees with the ending voltage of the battery being 7.2v. Some companies use 15 or 20 seconds and some companies use 32 degrees which can make for better results. A vehicles starter isn't designed to withstand 30 seconds of cranking so we feel the batteries starting power is more important. The Odyssey part numbers represent the 5 second cranking power of the battery. The PC680 is rated at 680 amps for 5 seconds, 595 amps for 10 seconds, and 525 amps for 20 seconds. Cranking power is even higher for the first four seconds. Similar sized lead acid batteries are only rated at 180 - 220 amps. " powiem tak - jeśli autem trzeba kręcić dłużej niż 5s żeby zapaliło to trzeba sprawdzić co jest z nim nie tak Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
graf Napisano 1 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 1 Lutego 2013 > powiem tak - jeśli autem trzeba kręcić dłużej niż 5s żeby zapaliło to trzeba sprawdzić co jest z > nim nie tak O tym samym pomyślałem. Przez ostatnie 15 może więcej lat, to mi się nie zdarzyło niezależnie od pory roku. Pomińmy tu wszelkiej maści zaniedbane parchy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 > gadu gadu - dla mnie aku 17Ah który przez 5 minut kręci 3,5 litrowym silnikiem, który odpala 2,5 > litrowego diesla Mercedesa w 15 stopniowym mrozie, który generalnie odpala jaki chce silnik Jakoś ciężko mi w to uwierzyć po tych podanych parametrach ale skoro tak jest to życzę oby się jak najdłużej i jak najlepiej spisywał. > kiedy chcę, jest niewrażliwy na głębokie rozładowanie, ładuje się go paredziesiąt minut w > razie czego i waży 7kg jest po prostu fajny. Ja w tym nie widzę jakichś plusów dla normalnego użytkownika poza odpornością na głębokie rozładowanie, ale to standard dla żelowych. >W dodatku z tego co piszą w instrukcji im niższa > temperatura przechowywania tym lepiej dla niego Co znaczy "tym lepiej dla niego" ? > Tak jak pisałem - jestem mega zadowolony - wręcz to najlepsze aku jakie kiedykolwiek miałem > sprawdza się bez problemu w jeździe na co dzień - zarówno w Punto 1.2 jak i BMW 3,5 litra To może miałeś jakieś same kiepskie akumulatory Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 > "For all the power, durability, and life of our technology, the cca ratings can seem disapointing. > That's because the cca ratings are often misunderstood. Odyssey batteries are SLI (starting, > lighting and ignition), so if you are looking for a starting or reserve battery the cold > cranking numbers can be irrelevant. > The "standard" cca test measures the output of a battery for 30 seconds of crank at 0 degrees with > the ending voltage of the battery being 7.2v. Some companies use 15 or 20 seconds and some > companies use 32 degrees which can make for better results. > A vehicles starter isn't designed to withstand 30 seconds of cranking so we feel the batteries > starting power is more important. The Odyssey part numbers represent the 5 second cranking > power of the battery. > The PC680 is rated at 680 amps for 5 seconds, 595 amps for 10 seconds, and 525 amps for 20 seconds. > Cranking power is even higher for the first four seconds. Similar sized lead acid batteries > are only rated at 180 - 220 amps. " > powiem tak - jeśli autem trzeba kręcić dłużej niż 5s żeby zapaliło to trzeba sprawdzić co jest z > nim nie tak A czym lepiej dysponować możliwością 5 sekund czy 30 ? Dodatkowo dane które podajesz są dla temperatury 0*C, parametry CCA które mamy standardowo podawane na akumulatorach są badane przy -18*C widzisz różnicę ? Imho w tej cenie można mieć akumulator o wiele lepszych parametrach, jedynie minusem będzie to że będzie większy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
t_kucyk Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 Kup o parametrach takich jak fabryczny, przy tych przebiegach obojętnie jak zaawansowanego aku nie weźmiesz to trwałość będzie niska. Bierz coś taniego byle gwarancję przetrwało. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
dranio Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 > A czym lepiej dysponować możliwością 5 sekund czy 30 ? > Dodatkowo dane które podajesz są dla temperatury 0*C, parametry CCA które mamy standardowo podawane > na akumulatorach są badane przy -18*C widzisz różnicę ? Obstawiam, że 0 fotyczy skali Fahrenheita, czyli mniej więcej -18 st. C. dranio Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 > A czym lepiej dysponować możliwością 5 sekund czy 30 ? > Dodatkowo dane które podajesz są dla temperatury 0*C, parametry CCA które mamy standardowo podawane > na akumulatorach są badane przy -18*C widzisz różnicę ? > Imho w tej cenie można mieć akumulator o wiele lepszych parametrach, jedynie minusem będzie to że > będzie większy. większy, cięższy i mniej odporny na traktowanie czyli dla mnie gorszy. Tradycyjny akumulator o nawet 2x większych wymiarach nawet by nie ruszył 2,5 litrowego diesla bez turbo Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 > Obstawiam, że 0 fotyczy skali Fahrenheita, czyli mniej więcej -18 st. C. > dranio Nie, 32 °F (0 °C) Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 > Jakoś ciężko mi w to uwierzyć po tych podanych parametrach ale skoro tak jest to życzę oby się jak > najdłużej i jak najlepiej spisywał. odpiąłem masę od komputera i zapomniałem ją podpiąć i długo męczyłem rozrusznikiem zanim sobie o tym przypomniałem mi też było ciężko w to uwierzyć - szczególnie że się naczytałem o tych sekundach itd. tak jak Ty. Prawda jest taka że przeciętne 55Ah nie kręci lepiej ani dłużej, a waży conajmniej 2x tyle odpalałem nawet przypadkowego LTka z kabli który zdechł (kable + aku wyjęte z samochodu) o i W126 300SDL też gadał na tym bez problemów > Ja w tym nie widzę jakichś plusów dla normalnego użytkownika poza odpornością na głębokie > rozładowanie, ale to standard dla żelowych. > Co znaczy "tym lepiej dla niego" ? "Refer to Figure 3 below. At 25°C (77ºF), these batteries can be stored for up to 2 years. The lower the temperature, the longer the storage time. The battery must be charged before storage. Roughly every 10°C (18°F) increase in temperature cuts storage time in half. If the temperature rises to 35°C (95°F) the battery may be stored for only 1 year before a recharge becomes necessary." > To może miałeś jakieś same kiepskie akumulatory Varty, Centry, Exige itp - słabe, teraz płyną do mnie ze stanów 2 kolejne Odysseye Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 > większy, cięższy i mniej odporny na traktowanie czyli dla mnie gorszy. Tradycyjny akumulator o > nawet 2x większych wymiarach nawet by nie ruszył 2,5 litrowego diesla bez turbo Ale dla normalnego użytkownika o wiele lepszy. Jakie znaczenie dla przeciętnego użytkownika mają wymiary akumulatora ? imho żadne. A standardowy akumulator tańszy od Twojego o połowę poradził by sobie wzorowo z wszystkimi sprzętami o których wspominasz. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 > Ale dla normalnego użytkownika o wiele lepszy. > Jakie znaczenie dla przeciętnego użytkownika mają wymiary akumulatora ? imho żadne. > A standardowy akumulator tańszy od Twojego o połowę poradził by sobie wzorowo z wszystkimi > sprzętami o których wspominasz. mam taki w Wołdze - tańszy o połowę Centrę 115Ah bodajże 880A. Waży jedyne 29kg i robi wylot jak tylko mi moje następne przyjadą wyobraź sobie scaneriusz - przychodzisz rano do auta i aku wyładowany - musisz ładować nie wiadomo ile, cudować z kablami. W przypadku odysseya podpinasz mocny prostownik na 15 minut, idziesz zrobić sobie kawę i odpalasz Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 Możesz kupić trochę większy ... oby się zmieścił do komory... Ja polecam te... AUTOCRAFT .. Polskie i dobre Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 > odpiąłem masę od komputera i zapomniałem ją podpiąć i długo męczyłem rozrusznikiem zanim sobie o > tym przypomniałem > mi też było ciężko w to uwierzyć - szczególnie że się naczytałem o tych sekundach itd. tak jak Ty. > Prawda jest taka że przeciętne 55Ah nie kręci lepiej ani dłużej, a waży conajmniej 2x tyle > odpalałem nawet przypadkowego LTka z kabli który zdechł (kable + aku wyjęte z samochodu) > o i W126 300SDL też gadał na tym bez problemów Ale co Ty cały czas z tą wagą ? Jakie to ma znaczenie ile akumulator waży ? Wg mnie dla przeciętnego użytkownika jest najważniejsze to jak się będzie spisywał akumulator i ile będzie kosztował. A tutaj ten Twój całkowicie przegrywa z innymi. Na nowym/sprawnym akumulatorze nawet 55Ah odpalisz bez problemu każdy z samochodów które wymieniłeś. > "Refer to Figure 3 below. At 25°C (77ºF), these > batteries can be stored for up to 2 years. The lower > the temperature, the longer the storage time. The > battery must be charged before storage. > Roughly every 10°C (18°F) increase in temperature > cuts storage time in half. If the temperature rises > to 35°C (95°F) the battery may be stored for only 1 > year before a recharge becomes necessary." +25 Ale tutaj raczej przydały by się dane dla temperatur minusowych, no bo chyba nie można założyć że jak będzie +15 to będzie mógł stać 4 lata itd. > Varty, Centry, Exige itp - słabe, teraz płyną do mnie ze stanów 2 kolejne Odysseye Może do Twoich celów się nadaje, bo jest lekki i Ci na tym zależy, ale dla innych osób lepszy będzie zwykły akumulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 > Ale co Ty cały czas z tą wagą ? > Jakie to ma znaczenie ile akumulator waży ? ile waży tradycyjny akumulator który oferuje prąd rozruchowy 680A choćby przez pierwsze 5 sekund? 20kg? 25kg? > Wg mnie dla przeciętnego użytkownika jest najważniejsze to jak się będzie spisywał akumulator i ile > będzie kosztował. piszę właśnie o tym - spisuje się wzorowo - podejrzewam że ciągnie sporo z alternatora i doładowuje się dość szybko nawet na krótkich trasach. Jedyny minus jaki przychodzi mi do głowy to pojemność - jeśli samochód sporo ciągnie w stanie spoczynku prądu to po kilku dniach można auta nie odpalić. Ale przy jeździe "na co dzień" nie ma takiego niebezpieczeństwa. > A tutaj ten Twój całkowicie przegrywa z innymi. > Na nowym/sprawnym akumulatorze nawet 55Ah odpalisz bez problemu każdy z samochodów które > wymieniłeś. Nowe 55Ah ruszy 2.5 litrowego diesla bez turbiny? Może i ruszy ale raczej będzie to żałosne kręcenie niż żwawe ruszenie > +25 > Ale tutaj raczej przydały by się dane dla temperatur minusowych, no bo chyba nie można założyć że > jak będzie +15 to będzie mógł stać 4 lata itd. na to wygląda > Może do Twoich celów się nadaje, bo jest lekki i Ci na tym zależy, ale dla innych osób lepszy > będzie zwykły akumulator. ja tylko opisuję swoje wrażenia z użytkowania - działa dobrze przy zwykłym użytkowaniu zarówno przy silniku 1,2 w Punto2 jak i 3,5 w BMW - w zimie i w lecie Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 > mam taki w Wołdze - tańszy o połowę Centrę 115Ah bodajże 880A. Waży jedyne 29kg i robi wylot jak > tylko mi moje następne przyjadą > wyobraź sobie scaneriusz - przychodzisz rano do auta i aku wyładowany - musisz ładować nie wiadomo > ile, cudować z kablami. W przypadku odysseya podpinasz mocny prostownik na 15 minut, idziesz > zrobić sobie kawę i odpalasz Masz obsesję wagi akumulatora A powiedz mi jakim prostownikiem byśmy go tak naładowali i ile kosztuje ? Poza tym myślałem że mówimy o sprawnych akumulatorach. A jeśli już to który akumulator będzie trzeba pierwszy naładować, który będzie dysponował większym zapasem prądu ? Powoli staje się to męczące więc aby zakończyć tą dyskusję może podsumujmy: plusy tego który polecasz: waga możliwość szybkiego naładowania możliwość głębokiego rozładowania jeszcze jakieś ? zalety tradycyjnego: większa pojemność większa moc rozruchowa o wiele niższa cena i co będzie lepsze dla przeciętnego użytkownika ? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Lisek Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 > genialnie mi się sprawdza Odyssey PC680 17Ah i 680A > zawsze doładowany, zawsze mocno kręci, Bałbym się go ze względu na pojemność ... choć ma parametry prądu rozruchu imponujące... i jest dość drogi Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 > ile waży tradycyjny akumulator który oferuje prąd rozruchowy 680A choćby przez pierwsze 5 sekund? > 20kg? 25kg? Nie odpowiedziałeś na pytanie > piszę właśnie o tym - spisuje się wzorowo - podejrzewam że ciągnie sporo z alternatora i doładowuje > się dość szybko nawet na krótkich trasach. Jedyny minus jaki przychodzi mi do głowy to > pojemność - jeśli samochód sporo ciągnie w stanie spoczynku prądu to po kilku dniach można > auta nie odpalić. Ale przy jeździe "na co dzień" nie ma takiego niebezpieczeństwa. To jednak chyba spory minus, szczególnie przy nowszych samochodach. > Nowe 55Ah ruszy 2.5 litrowego diesla bez turbiny? Może i ruszy ale raczej będzie to żałosne > kręcenie niż żwawe ruszenie Ruszy, ruszy, a pomyśl jak ruszy taki silnik akumulator za połowę ceny tego Twojego > na to wygląda Nadal nie ma tutaj danych dla ujemnych temperatur. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 > Możesz kupić trochę większy ... oby się zmieścił do komory... > Ja polecam te... AUTOCRAFT .. Polskie i dobre Wstępnie też go mogę polecić, niedawno go nabyłem i jak dotychczas jestem bardzo zadowolony Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 > Nie odpowiedziałeś na pytanie bo nie wiem co mam Ci odpowiedzieć - dla mnie kilkanaście kg to sporo, skoro niektórzy potrafią ubżdżyć front auta dziennymi światłami żeby oszczędzać to ja sobie wolę mniej kg wozić > To jednak chyba spory minus, szczególnie przy nowszych samochodach. minus ale jedynie przy dłuższych przestojach - w praktyce nawet 3 dni w E32 (które jest dość prądożerne na postoju) bez rozruchu nie powodowało problemów przy odpalaniu. IMO to wystarcza w 95% przypadków > Ruszy, ruszy, a pomyśl jak ruszy taki silnik akumulator za połowę ceny tego Twojego wiem jak - ta Centra o której pisałem kosztowała 400zł i ma 880A. I rusza na oko tak samo. Za to ja ją ruszam znacznie gorzej > Nadal nie ma tutaj danych dla ujemnych temperatur. nie ma - ale w praktyce działa normalnie, a z wykresu widać że im zimniej tym lepiej więc... Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
koNik Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 > Masz obsesję wagi akumulatora generalnie nie lubię wozić zbędnych kg w aucie > A powiedz mi jakim prostownikiem byśmy go tak naładowali i ile kosztuje ? nie marketowym, to pewne - ale takim kupionym "raz a dobrze" za kilka stówek bez problemu > Poza tym myślałem że mówimy o sprawnych akumulatorach. > A jeśli już to który akumulator będzie trzeba pierwszy naładować, który będzie dysponował większym > zapasem prądu ? pisałem o tym - ale w praktyce przy normalnym, częstym jeżdżeniu wada ta się nie ujawnia. Ile bierze auto na postoju? 0,3A max z tego co się orientuję. > Powoli staje się to męczące więc aby zakończyć tą dyskusję może podsumujmy: > plusy tego który polecasz: > waga > możliwość szybkiego naładowania > możliwość głębokiego rozładowania > jeszcze jakieś ? > zalety tradycyjnego: > większa pojemność > większa moc rozruchowa > o wiele niższa cena > i co będzie lepsze dla przeciętnego użytkownika ? ok a teraz wróćmy do posta kolegi zakładającego temat - ma problem z krótkimi trasami i wiecznie niedoładowanym akumulatorem z tego co przeczytałem - który aku jest bardziej odporny na takie traktowanie i który lepiej się doładuje na krótkich trasach? Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 > bo nie wiem co mam Ci odpowiedzieć - dla mnie kilkanaście kg to sporo, skoro niektórzy potrafią Wg mnie taka różnica w dla przeciętnej osoby nie ma absolutnie żadnego znaczenia. > minus ale jedynie przy dłuższych przestojach - w praktyce nawet 3 dni w E32 (które jest dość > prądożerne na postoju) bez rozruchu nie powodowało problemów przy odpalaniu. IMO to wystarcza > w 95% przypadków 3 dni i E32 Przepraszam ale to nie jest dużo ani nie jest to wyznacznik prądożernego auta, ciekawe jak by poradził sobie z nowszymi 7. > wiem jak - ta Centra o której pisałem kosztowała 880A. I rusza na oko tak samo. Za to ja ją ruszam > znacznie gorzej Za 340zł jest akumulator o parametrach 120 Ah /1000 A CCA i ten akumulator ruszy z pewnością każdy silnik lepiej niż Twój akumulaotr. > nie ma - ale w praktyce działa normalnie, a z wykresu widać że im zimniej tym lepiej więc... Obawiam się że wykres nie przedstawia ujemnych temperatur dlatego że byłby niekorzystny dla producenta Ale najważniejsze że jesteś zadowolony, ale ja pozostanę przy zdaniu że przeciętny użytkownik zrobi lepiej jak wybierze standardowy kwasowy akumulator. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Roswell Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 > nie marketowym, to pewne - ale takim kupionym "raz a dobrze" za kilka stówek bez problemu A mógłbyś podać taki jeden prostownik ? > pisałem o tym - ale w praktyce przy normalnym, częstym jeżdżeniu wada ta się nie ujawnia. Ile > bierze auto na postoju? 0,3A max z tego co się orientuję. O to pewnie dużo zależy jakie Pamiętam że kiedyś w którejś 7 nawet 100Ah akumulatory się rozładowywały po tygodniowym postoju A powiedzmy że ktoś ma webasto i chce go używać, a ono też lubi trochę zabrać z akumulatora. > ok a teraz wróćmy do posta kolegi zakładającego temat - ma problem z krótkimi trasami i wiecznie > niedoładowanym akumulatorem z tego co przeczytałem - który aku jest bardziej odporny na takie > traktowanie i który lepiej się doładuje na krótkich trasach? Właśnie kupiłem 80Ah autocrafta, auto codziennie jeździ 2x400 metrów !!, 2.0 diesel, 15 stycznia włożyłem go do samochodu, dotychczas nie wykazuje najmniejszych objawów aby wymagał jakiegokolwiek dodatkowego doładowania. Jeśli któryś się szybciej doładuje to ten standardowy i do tego będzie miał o wiele większy zapas prądu który mu na dłużej wystarczy. Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
volf6 Napisano 2 Lutego 2013 Udostępnij Napisano 2 Lutego 2013 > nie ma - ale w praktyce działa normalnie, a z wykresu widać że im zimniej tym lepiej więc... Ten wykres dotyczy przechowywania (magazynowania) akumulatora i nie ma tam nic dziwnego, każdy akumulator ołowiowy ma podobnie. Co do nietypowych akumulatorów to można też polecić takie o spiralnych celach (AGM), przy pojemności około 50 Ah mają prądy rozruchowe w granicach 1000A. Co do założyciela tematu to poleciłbym jednak jakiś normalny akumulator, bo te wynalazki są jednak dość drogie. Może trzeba po prostu odłączać klemę na dłuższe postoje i/lub czasami doładować Cytuj Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Dołącz do dyskusji
Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.